Getting freaky.


kaoshjerte
 Share

Recommended Posts

Nu er det på tide at komme i sving.

Jeg har teknikkerne på plads, og med stor tak til Min gode ven Anders, kommer der noget form og styrke ind i det.

Først skal der lægges en solid bund, med god Core styrke. Så går vi senere videre til at arbejde med eksplosion,

og maksimal styrke. Drømmen er at kæmpe Pro MMA om et par år.

Men jeg er da også så forfængelig at jeg gerne vil ende med at se godt ud også. :blush:

The masterplan.

Ernæring: (It's all about stuffing your face!)

Træning:

50g prot

75g Maltrodexin

Morgenmad:

Havregrød

Æble

Multivitamin

Middag/frokost:

Fisk og grønne ting, med masser af olie.

Aftensmad:

Kød og grønt.

Natmad:

Æg, og bønner / Æggekage.

Tilskud:

2 x fiskeolie til hvert måltid.

Træning: (core strength)

Sumo DL.

5x5 2min pause

70kg

Seesaw Press.

5x10 (Pr skinke.) 1 min pause.

??kg

Pull ups.

5x5 2min pause.

mine egne kg!

DB swings.

5x10 (pr. skinke.) 1 min pause.

??kg

Turkish getup.

5x10 1 min pause.

??kg.

russian twist.

5x10 1 min pause.

??kg

Stay tuned for progress, and updates!

Edited by kaoshjerte
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hey Jacob, velkommen til og godt du fik startet en log så jeg kan holde dig lidt i ørene.

Du husker også lige at sige til når du får adgang til lidt flere vægte og sårn så vi kan få tilpasset din træning lidt bedre. :wink:

Ellers tak for sidst, det var helt sikkert meget mere fængende end jeg havde regnet med. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tak tak :)

Og ja Anders, skal nok!!

Jeg har været Junior bokser fra jeg var 9-16.

Så trænede jeg Kuokoshin i 4 år.

Senest startede jeg i roskilde Budoklub i Januar 07.

Her træner jeg Judo, to forskellige former for Jiu Jitsu.

Men min hovedvægt ligger på MMA, som jeg næsten lever og ånder for.

Jeg håber på at kunne kæmpe pro om et år eller to, hvis jeg kan få en tilstrækkelig freaky fysik.

Link to comment
Share on other sites

velkommen til :bigsmile:

du lyder til at ha en giftig fysik, hvis det er kunne du evt lægge nogle billeder ud, så du selv, og andre, kan se hvad man kan opnå rent hypertrofi mæssigt indenfor mma verdenen, når man har en sådan dedikation som det lyder til du besidder. på den måde kan du også følge din egen fortsatte udvikling, god motivation.

held og lykke med målene!

Link to comment
Share on other sites

Første dag med det nye program.

Det var let skuffende ... :crazy:

Sumo dødløft.

5x5 80kg

(fik næseblod på sidste sæt!)

Seesaw press

5x10

16kg

DB Swing

5x10

16kg

Russian swing

5x10 15kg

Pull ups

1x5

1x4

Skulle have lavet flere pull ups, og turkish getups, men jeg var helt fucked efter det her.

jeg var svimmel og omtåget. valgte at stoppe.

@ Sepp.

Jeg har bestemt ikke en giftig fysik.

jeg vil gerne ha det, men lige for tiden er jeg temmelig uformlig og tyk! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Velkomme til!! :bigsmile:

Et par tips:

Træningsredskaber - lær at elske dem

Sandsæk (dem man løfter, ikke dem man slår på!!)

Kettlebell (du er jo høj/stor, så med lidt teknik burde du kunne nemt smide rundt med 24kg)

Træningsmetoder

Tungt og ikke så mange gentagelser (men det kan jeg se du har godt gang i)

Crossfit-lignende workouts (behøver ikke være decideret crossfit, men den slags blandet træning)

Tabata-intervaller

Alle slags intervaller

Til din MMA/SW: Situationssparring

Logbøger her på MOL

Guarden

Musashi

Kauf

DBM

Cronfeld

...det er i hvert fald dem jeg har hentet en del inspiration fra til min træning. Der er et par stykker som træner MMA/SW/BJJ/Boksning o.l., men de færreste af dem logger decideret om deres kamspportstræning, de fleste skriver mest om hvad de laver til styrke/kondi. Jeg skriver om min BJJ/SW, og en gang i mellem prøver jeg at snige en lille teknisk guldkorn ind for de opmærksomme. :wink:

Ved ikke hvad du har af kamperfaring, men jeg vil anbefale at du få kæmpet i SW/Judo/JJ hvad du ellers har mulighed for, så meget som muligt. Og så selvfølgelig begynde at tage nogle amatør MMA-kampe når du er klar til det, enten på en af Shooters' stævner (på undercard), eller til f.eks. CSA Fight Night. Kamperfaring er lige så vigtig som form og teknik hvis man skal være en god kæmper - jo højere niveau man kommer op i, jo mere er din psyke og taktik afgørende.

Held og lykke!

Link to comment
Share on other sites

Velkomme til!! :bigsmile:

Et par tips:

Træningsredskaber - lær at elske dem

Sandsæk (dem man løfter, ikke dem man slår på!!)

Kettlebell (du er jo høj/stor, så med lidt teknik burde du kunne nemt smide rundt med 24kg)

Træningsmetoder

Tungt og ikke så mange gentagelser (men det kan jeg se du har godt gang i)

Crossfit-lignende workouts (behøver ikke være decideret crossfit, men den slags blandet træning)

Tabata-intervaller

Alle slags intervaller

Til din MMA/SW: Situationssparring

Logbøger her på MOL

Guarden

Musashi

Kauf

DBM

Cronfeld

...det er i hvert fald dem jeg har hentet en del inspiration fra til min træning. Der er et par stykker som træner MMA/SW/BJJ/Boksning o.l., men de færreste af dem logger decideret om deres kamspportstræning, de fleste skriver mest om hvad de laver til styrke/kondi. Jeg skriver om min BJJ/SW, og en gang i mellem prøver jeg at snige en lille teknisk guldkorn ind for de opmærksomme. :wink:

Ved ikke hvad du har af kamperfaring, men jeg vil anbefale at du få kæmpet i SW/Judo/JJ hvad du ellers har mulighed for, så meget som muligt. Og så selvfølgelig begynde at tage nogle amatør MMA-kampe når du er klar til det, enten på en af Shooters' stævner (på undercard), eller til f.eks. CSA Fight Night. Kamperfaring er lige så vigtig som form og teknik hvis man skal være en god kæmper - jo højere niveau man kommer op i, jo mere er din psyke og taktik afgørende.

Held og lykke!

Hej.

Tak for dit input.

Sandsækken og KB er jeg allerede i gang med.

Og kamptræningen kører også som den skal :bigsmile:

Det er styrken den er gal med ... Bare spørg Anders! :blush:

Jeg ved ikke hvad der er gået galt, eller hvornår, men der er noget helt galt.

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Tak for dit input.

Sandsækken og KB er jeg allerede i gang med.

Og kamptræningen kører også som den skal :bigsmile:

Det er styrken den er gal med ... Bare spørg Anders! :blush:

Jeg ved ikke hvad der er gået galt, eller hvornår, men der er noget helt galt.

Tja ift til din størrelse ville jeg nok have forventet flere kg på de øvelser du nævnte (både de store som DL men også swings osv).

Men det må du så arbejde på. :devil::bigsmile: Så er det bare om at komme i gang!!

Men husk at du netop også styrkemæssigt kan få meget ud af at køre f.eks. clean&press i højt tempo med sandsæk, og den slags øvelser.

Link to comment
Share on other sites

1000 tak for dit input og din interesse! :bigsmile:

Jeg skal lige opbygge noget core strength, så er planen at jeg går fuldstændig bersærk, og bliver stærk nok til at løfte mindre personbiler! :blink:

Og der efter skal der ses på fysiken. Altså udseende mæssigt.

Wow ...

Det var tre mål lige der!!! :4thumbup:

Edited by kaoshjerte
Link to comment
Share on other sites

1000 tak for dit input og din interesse! :D

Jeg skal lige opbygge noget core strength, så er planen at jeg går fuldstændig bersærk, og bliver stærk nok til at løfte mindre personbiler! :blink:

Og der efter skal der ses på fysiken. Altså udseende mæssigt.

Wow ...

Det var tre mål lige der!!! :4thumbup:

Altså, bliver du sindssyg stærk, så plejer fysikken at følge med...altså udseendesmæssigt :wink:

Der er ikke mange MMA-kæmpere som ikke har den del i orden.

Link to comment
Share on other sites

Fedt, så synes jeg jo slet ikke jeg er underlig!!! :cry: :4thumbup:

Jeg mente PRO kæmpere, eller i hvert fald folk som har trænet og kæmpet et godt stykke tid :wink: Der er jo trods alt også noget der hedder vægtklasse som også får en betydning når man begynder at kæmpe :smile:

Lad være med at bekymre dig om udseende og vægt lige nu - om det er mangel på muskelmasse eller overskud af fedt - stole bare på, at hvis du virkelig giver den gas med træning og spiser korrekt, så skal begge ting nok gå rimelig meget i orden af sig selv efter noget tid!! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Altså, bliver du sindssyg stærk, så plejer fysikken at følge med...altså udseendesmæssigt :wink:

Der er ikke mange MMA-kæmpere som ikke har den del i orden.

Haha, så må du fand-edeme have en nederen smag!!! Jeg kan da finde de første par millioner eksempler på "sindssygt stærke" folk som ligner lort...- No offense, QP :wub:

Link to comment
Share on other sites

Godt at se du fik oparbejdet lidt næseblod i din træning Jacob! :4thumbup:

Det kan godt være vi skal ha' dig til at køre noget der hedder "ladders" på dine chinups, hvis det kniber med at køre 5x5 med kropsvægten, men lad os nu se om du ikke bare var smadret fordi du er blevet kastet ud i noget uvant.

Fysikken skal nok komme til at se godt ud med tiden, no worries, nu skal vi bare lige ha' hevet din grundstyrke lidt op først. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Haha, så må du fand-edeme have en nederen smag!!! Jeg kan da finde de første par millioner eksempler på "sindssygt stærke" folk som ligner lort...- No offense, QP :wub:

Nu snakkede jeg jo om MMA'er, og ikke dem i noget super super heavyweight klasse (eller i -55kg) :wink:

85kg lean cut raw MMA-muskler plejer at være nok til at os tøser kan savle lidt... :wink:

(der er visse fordele i at være pige i kampsportsmiljøet...) :innocent: :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share