Power Studio lukket...


tumz
 Share

Recommended Posts

  • Replies 110
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Intet powerrack.

Der er dog en forfærdelig larm.

Det er ikke det mest polerede sted i verden, men netop fordi folk vil have wellness lukker steder som powerstudio.

Jeg arbejder selv for sats og er super glad for hvad de tilbyder for den brede befolkning. Som privatperson er jeg dog ked af at den gamle løfterkultur dør ud.

Den dør ud fordi alle, selv dem der mener at være "hardcore" ikke vil give køb på wellness.

Er det nu også nödvendigt at dele det op???

I det center jeg træner: WorldClass - Laugar bliver der löftet tungt. Der er löfteplatform. Og der er masser af wellness. Der er sågar en spa man kan köbe sig adgang hvis almindelig sauna, hot pot og adgang til svömmebassin ikke er nok.

Det undrer mig at man ikke kan skabe et træningsmiljö hvor man både kan træne hårdt og have det godt. Worldclass körer bestemt godt. Jeg ar oplevet at alle 120 löbebånd var optaget på en gang.

Kulturen omkring personlige trænere er også meget anderledes. Jeg kan ikke mindes at være kommet ind i WorldClass uden at der har været mindst 3-5 personlige trænere som arbejde med kunder. Heroppe er det ikke unormalt at almindelige mennesker med almindelig indkomst betaler 2500 dkr om måneden for at træne med en personlig træner 3 gange om ugen.

Er en sådan mentalt ændring umulig i dk? Har man prövet? Kan man lære folk at det er fedt at træne igennem og så slappe af?

Link to comment
Share on other sites

Intet powerrack.

Der er dog en forfærdelig larm.

Det er ikke det mest polerede sted i verden, men netop fordi folk vil have wellness lukker steder som powerstudio.

Jeg arbejder selv for sats og er super glad for hvad de tilbyder for den brede befolkning. Som privatperson er jeg dog ked af at den gamle løfterkultur dør ud.

Den dør ud fordi alle, selv dem der mener at være "hardcore" ikke vil give køb på wellness.

Wellness er det værste der har ramt fitnesskæderne, dampbade aromasaunaer og andet pjank, har øget mængden af fedtede popdrenge og tøser, samt den ældre del af befolkningen, det er der som sådan heller ikke noget galt i, problemet ligger i at centrene bliver tilpasset det nye klientel, eller det ønskede klientel. Det gør at de trofaste gamle medlemmer rundt omkring i de centre, der stadig er bare lidt "hardcore" bliver skubbet ud i kulisen, og med tiden bliver opslugt af wellness monsteret

Edited by Equus
Link to comment
Share on other sites

Der var jeg skiss'me heldig. Jeg var inde og prøve udstyret af i Power Studio (er lige flyttet til nørrebro) i sidste uge, men skulle vente på lønnen før jeg kunne melde mig ind.

Øv hvor er det irriterende det skal være så svært at finde et sted som Power Studio.

Det ender med vi må køre udenby's bare for at løfte tungt :dry:

Hvis folk finder et godt alternativ omkring samme område som Power Studio så sig lige til.

Lå der iøvrigt ikke noget der hed Olympia eller sådan noget omkring frederiksberg? Som havde store vægte...¿

WT centeret på vesterbrogade har håndvægte til 50kg, dog er prisen lidt høj og stemningen kan være lidt mærkelig. Men der er også nogle få ret fede mennesker, man skal bare ramme de rigtige tider.

Men det kan selvfølgelig have ændret sig i det år jeg ikke har været der.

Folk der ikke har noget imod at kører langt, så kan jeg anbefale AK Thor (egen nøgle, wiii). Dog mangler de håndvægte over 40kg og plads i det heltaget til flere medlemmer.

Edited by Underwear
Link to comment
Share on other sites

Hej alle.

et alternativ til PS kunne være fitnesscenteret i Vanløse.

Der er et godt mix af at fra pec dec og leg extension til eleiko bænkpres, power rack, dødløftsplatform, håndvægte op til 57,5 kg, plateloaded legpress og et godt mix af cardio udstyr.

Ligger i en skummel kælder så det har bestemt jernhule-faktoren i orden. Desuden kan man også træne kampsport.

Og det koster kun 199 kr om måneden (ved pbs i 6 måneder)

Skulle jeg umiddelbart finde noget negativt ville det være visse dele af klientellet, derfor ville jeg byde flere seriøse ikke-krudtet folk velkommen.

TM

Ps. Der står som regel en spand med magnesium som det er tilladt at bruge frit af..

Edited by Tungmetal
Link to comment
Share on other sites

Hej alle.

et alternativ til PS kunne være fitnesscenteret i Vanløse.

Der er et godt mix af at fra pec dec og leg extension til eleiko bænkpres, power rack, dødløftsplatform, håndvægte op til 57,5 kg, plateloaded legpress og et godt mix af cardio udstyr.

Ligger i en skummel kælder så det har bestemt jernhule-faktoren i orden. Desuden kan man også træne kampsport.

Og det koster kun 199 kr om måneden (ved pbs i 6 måneder)

Skulle jeg umiddelbart finde noget negativt ville det være visse dele af klientellet, derfor ville jeg byde flere seriøse ikke-krudtet folk velkommen.

TM

Ps. Der står som regel en spand med magnesium som det er tilladt at bruge frit af..

Hvad hedder stedet? Har du eventuelt et link eller adresse på stedet?

Link to comment
Share on other sites

Wellness er det værste der har ramt fitnesskæderne, dampbade aromasaunaer og andet pjank, har øget mængden af fedtede popdrenge og tøser, samt den ældre del af befolkningen, det er der som sådan heller ikke noget galt i, problemet ligger i at centrene bliver tilpasset det nye klientel, eller det ønskede klientel. Det gør at de trofaste gamle medlemmer rundt omkring i de centre, der stadig er bare lidt "hardcore" bliver skubbet ud i kulisen, og med tiden bliver opslugt af wellness monsteret

Enig. Sådan er det bestemt i det center jeg arbejder i, men det er en forening, så intet bliver presset ned over hovedet (for voldsomt i hvert fald). Derfor er der stadig nogle Eleiko stænger og skiver, samt håndvægte op til 60 kg. Men intet Powerrack eller ordentligt Squatrack.

Det har vel også noget med mode at gøre. Danskerne er jo nok en af verdens mest modeorienterede befolkninger og social adfærd vil jeg vove at påstå, har en stor rolle. Hvordan man skaber sig selv som den person, man ønsker andre skal se én som. Og det skulle helst være ligesom de andre, så man ikke skiller sig ud af mængden. Well-nes-halløjet er vel i høj grad et mode-fænomen, godt hjulpet på vej af en stresset hverdag, forårsaget af egne prioriteringer og valg.

Så med et skift i moden, i den rigtigt retning skulle vel kunne gøre det! Kan selvfølgelig godt være jeg har ramt forkert :laugh: .

Men Powerstudio er lukket... øvøvøvøvøvøvøvøvøv!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har endelig fundet mit nye center.

valget faldt på La Fit. Har umiddelbart alt det ma skal bruge, dog ret dårlige/rodede håndvægte, men til at leve med.

Var også et smut forbi fitnessworld.... og for fanden, jeg kunne bare ikke komme ud hurtigt nok. Hvilket forfærdeligt sted... HVAD FANDEN SKER DER FOR DERES BÆNKPRESBÆNKE???

Så det blev til 3 minutter der og så var jeg skredet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har endelig fundet mit nye center.

valget faldt på La Fit. Har umiddelbart alt det ma skal bruge, dog ret dårlige/rodede håndvægte, men til at leve med.

Var også et smut forbi fitnessworld.... og for fanden, jeg kunne bare ikke komme ud hurtigt nok. Hvilket forfærdeligt sted... HVAD FANDEN SKER DER FOR DERES BÆNKPRESBÆNKE???

Så det blev til 3 minutter der og så var jeg skredet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har endelig fundet mit nye center.

valget faldt på La Fit. Har umiddelbart alt det ma skal bruge, dog ret dårlige/rodede håndvægte, men til at leve med.

Var også et smut forbi fitnessworld.... og for fanden, jeg kunne bare ikke komme ud hurtigt nok. Hvilket forfærdeligt sted... HVAD FANDEN SKER DER FOR DERES BÆNKPRESBÆNKE???

Så det blev til 3 minutter der og så var jeg skredet.

Jeg har også været henne og kigge på LA Fit - oldschool og slidt sted, men ellers ok udstyret samt rimelige priser. Men mit endelige valg (eller forhåbentlig midlertidige) faldt på FitnessDK nørrebro - og det gjorde det egentlig af den simple grund at det ikke er kommunalt administreret! Jeg har en gang trænet i en kommunalt ejet hal, og generede mig virkelig at de konstant aflyste - enten pga. helligdage eller andre arrangementer. LA Fit har f.eks. lukket hele påsken! Det show gider jeg ikke igen! FDK er egentlig også et ok sted - men deres håndvægte er ikke store nok, og så sluger stedet alle ens sparemønter !

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Deres fremtid ser ikke vildt lys ud.

Fitness dk på den ene side og Fitness World også på Nordre Fasanvej.

På den anden side på Lygten i det gamle mejeri åbner endnu en Fitness World.

Deres håb er at tiltrække dem der kan lide hardcore træning og hellere vil træne i et nedslidt hul end i et lækkert nyt fitness world eller fitness dk.

Link to comment
Share on other sites

Lidt offtopic.

Men er der nogen der ved om FitnessDK på nørrebro stadig har de maskiner hvor man selv kunne smide skiver på, som stod der da det hed Hard Work Studio.

Tænkte mest på den den gule leg curl maskine.

De har stadig alle deres hammerstrength maskiner. Desuden er der kommet en ny leder som eftersigende vil købe en del nyt udstyr til..

Link to comment
Share on other sites

De har stadig alle deres hammerstrength maskiner. Desuden er der kommet en ny leder som eftersigende vil købe en del nyt udstyr til..

Man kunne håbe på den nye leder også ville skaffe +40kg håndvægte og en dødløftplatform....men det er nok utopi !

Link to comment
Share on other sites

Man kunne håbe på den nye leder også ville skaffe +40kg håndvægte og en dødløftplatform....men det er nok utopi !

Ja desværre er den slags ikke i høj kurs i 95% af centrene i Danmark... det er jo kun noget folk, der tager doping bruger... og desuden ødelægger dødløft jo ryggen, giver dig SARS og øger risikoen for HIV...

Link to comment
Share on other sites

Man kunne håbe på den nye leder også ville skaffe +40kg håndvægte og en dødløftplatform....men det er nok utopi !

De havde begge dele dengang det var en Hardwork. Vægte over 40kg og dødløftplatform blev dog fjernet da de skiftede til FitDK.

Gør som Cilius og jeg - dødløft uanset, deres gulv, deres ansvar, deres problemer. Køb saml selv håndvægte og tag dem med! :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Gør som Cilius og jeg - dødløft uanset, deres gulv, deres ansvar, deres problemer. Køb saml selv håndvægte og tag dem med! :w00t:

:laugh:

Uden tvivl et smukt syn når Cille kæmper sig op ad trapperne fordi han har rygsækken fuld af vægtskiver, hiver saml-selv vægtene op af tasken bruger 30 min. på at samle dem, og derefter kører 2x15 i skrå pat, fordi det er første uge af HST'en.

Link to comment
Share on other sites

:laugh:

Uden tvivl et smukt syn når Cille kæmper sig op ad trapperne fordi han har rygsækken fuld af vægtskiver, hiver saml-selv vægtene op af tasken bruger 30 min. på at samle dem, og derefter kører 2x15 i skrå pat, fordi det er første uge af HST'en.

Din fantasi fejler ingenting, meeen nu er det jo ikke fordi de SLET ikke har håndvægte. :wink: Så vi nøjes bare med saml-selvere når vægten kommer over 40kg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share