Udstyrets rolle i topsport


Scorpio
 Share

Udstyr og sport  

150 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Vi har haft den her diskussion en mio gange på MOL,

og hver eneste gang lugter det langt væk af at der

er en bestemt gruppe folk der har møg ondt i røven

over diverse former for gear, især fallerede styrkeløftere...

Den kan jo kun være til mig da jeg er den eneste "fallerede" styrkeløfter, der har skrevet i tråden.

Jeg kan ikke se hvad jeg skulle have ondt i røven over, jeg har prøvet udstyr masser af gange, der er ikke rigtig noget misundelsesværdigt ved det?

Jeg stoppede med SL pga. udstyret, det kan man jo være ligeglad med, eller tænke over at mange måske har det på samme måde. Det er bizart på den måde at have præstationsfremmende udstyr, der ikke blot maksimerer udøverens potentiale, men kunstigt forbedrer den, det findes så vidt jeg ved ikke i andre sportsgrene, og det er der nok en grund til. At SL i tidens løb er kommet ud på et gevaldigt sidespor er næppe en undskyldning.

Edited by Søren W
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 158
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det er altså noget gejl at lukke ud, og en total pseudo diskussion...

Hvis en given udøver har en pis'lee fysik eller psyke,

men ikke evner at bruge udstyret i en given sportsgren

så vinder manden ikke og har ikke fortjent at vinde.

End of story.

Well done, Sherlock. Men hvis der var begrænsninger på udstyret ville vedkommende med den bedste fysik/psyke/teknik/whatever vinde. IMO spiller udstyret bare en for stor rolle i styrkeløft.

Vi har haft den her diskussion en mio gange på MOL,

og hver eneste gang lugter det langt væk af at der

er en bestemt gruppe folk der har møg ondt i røven

over diverse former for gear, især fallerede styrkeløftere...

Jeg har faktisk ret ondt i røven, men det er af andre grunde BABOOSH3.gif

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Smid Big Kaz, Dr. Squat og co i moderne gear og jeg kunne næsten garantere de ville sætte rekorderne.

Man kan ikke bebrejde de der kritiserer udstyrs-PL: mange vil gerne se folk der løfter. Folk der løfter...ikke folk der løfter med hjælp af udstyr. Det er ikke kompliceret, det er jo enkelt: folk vil gerne se hvad personerne kan løfte.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil da gerne diskutere det med en som Søren W. jeg er bare ikke interesseret i at diskutere med mennesker der ikke ved noget om den sport de diskuterer.

Der er i IPF en bevægelse imod RAW og mindre udstyr. Det kan man læse sig til på deres hjemmeside hvis man er interesseret.

Sportsgrene hvor udstyret er udviklet for at øge præstationen:

Spydkast, diskoskast, stangspring, sprint (ændrede baner og sko), svømning, skiløb, cykelløb (timerekorder og lignende).

I alle disse sportsgrene er der, elelr også er der overvejende sandsynlighed for at rekorder er slået, ikke pga øget præstation, men pga. bedre udstyr.

I styrkeløft har udstyret været en fin mulighed for at slette rekorder, der overvejende er sat af dopede løftere. På den vis har jeg ikke ondt af gamle løftere der får slettet rekorder pga. udstyret. Det bliver en glædens dag, hvis Sørig napper squatrekorden fra Georg Olesen.

Jeg forstår slet ikke styrkeløftere der er kede af udstyret. Der er muligheder for at sætte raw rekorder i sporten, så man kan da bare komme i gang.

Hvis man er ked af man ikke vinder almindelige stævner, fordi de andre løftere anvender udstyr, så skal man måske finde på noget andet?

Det er frivilligt om man vil deltage, det er frivilligt om man vil se på det. Det er frivilligt om man vil anvende udstyr. Det er frivilligt om man hellere vil dyrke vægtløftning eller whatever.

Hvis man er ked af teknikkrav og udstyr, så kan man dyrke stærkmand f.eks.. Det er et meget mere reelt mål af overall styrke. Der er så bare et stort doping problem.

Styrkeløft er ikke kun et mål af styrke. Der er også andre elementer i. Det må man acceptere. Selv uden udstyr spiller teknik en stor rolle. Mange får underkendt på dybden, fordi de topper for tidligt. Har dårlig dødløft teknik osv.. langt de fleste løftere i fitnessklubber, laver ingen løft der ville blive godkendt til et styrkeløft stævne (måske med undtagelse af dødløften). Sporten er ikke til for at gøre den lokale fitness buff glad. Lidt lige som spinningtimer ikke gør dig til en tour de france cykelrytter.

Link to comment
Share on other sites

Smid Big Kaz, Dr. Squat og co i moderne gear og jeg kunne næsten garantere de ville sætte rekorderne.

Man kan ikke bebrejde de der kritiserer udstyrs-PL: mange vil gerne se folk der løfter. Folk der løfter...ikke folk der løfter med hjælp af udstyr. Det er ikke kompliceret, det er jo enkelt: folk vil gerne se hvad personerne kan løfte.

Kaz var krudtet og Dr Squat var selv notorisk for at presse reglerne/snyde med udstyret.

Link to comment
Share on other sites

Man kan ikke bebrejde de der kritiserer udstyrs-PL: mange vil gerne se folk der løfter. Folk der løfter...ikke folk der løfter med hjælp af udstyr. Det er ikke kompliceret, det er jo enkelt: folk vil gerne se hvad personerne kan løfte.

Fuldstændig rigtigt. Som ikke-insider, så er det skidesvært at vurdere hvor meget en trøje, en dragt eller et knæbind hjælper. Men RAW er det til at tage og føle på. Der er 200 kg i bænkpres sgu 200 kg.

Det skal dog siges, at det er 200 kg i bænkpres nu også selvom det er i trøje for undertegnede. :tongue:

Men essensen er helt rigtig. For os der ikke har prøvet udstyret, og som ikke ved hvor og hvor meget det hjælper, da er det uoverskueligt. Og nej, så hjælper det ikke at blive spist af med 'I forstår ikke en skid, så hold kæft'. For så bliver vores viden jo aldrig bedre.

Det sagt, så er jeg stadig lidt ambivalent i forhold til udstyr, i såvel SL som svømning. Jeg vil enormt gerne se hvad folk kan præstere uden udstyr, men omvendt kan jeg også sagtens forstå udøverne, som naturligvis ved hvad de kan klare uden udstyr, og derfor gerne vil bringe en ekstra dimension/faktor ind i sporten, som de så også kan gøre sig gode i.

Link to comment
Share on other sites

Smid Big Kaz, Dr. Squat og co i moderne gear og jeg kunne næsten garantere de ville sætte rekorderne.

En hypotese som hverken kan afvises eller bevises. Jeg kan jo på den anden side påstå at ingen af de gamle stærkmænd ville kunne slå Siders når der bliver konkurreret i moderne gear.

Diskutionen bør vel egentlig også handle om hvad udstyr er? For mig er udstyr fx også bæltet som vel kan give omkring 20 kg. og hvad med de mærkelige teknikker i fx bænk, hvor folk ligger i bro for at mindske længden af løftet. IMO er det mere sådanne ting, man bør diskutere istedet for på den ene side "udstyr er lort" og "hurra hurra for udstyret.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har et godt kendskab til styrkeløft og har selv stillet op indtil flere gange. Jeg er 100% imod udstyret, der findes ikke ét fornuftigt argument for det, det fremmedgør sporten over for menigmand mv. Ban teh gear!

Jeg har aldrig været stærkere i squat som nu, kørt med så mange kg, så høj frekvens, så høj intensitet. Tidligere ville det have givet mig ømme knæ, men et par helt løse knæbind, der bliver smidt på, hvor jeg stadig nemt kan bøje knæene 90 grader, har gjort at mine knæ har det perfekt. Hvis det ikke er et fornuftigt argument, ved jeg ikke hvad det er, og jeg VED at mange styrkeløftere har det på samme måde. Andre kører med halv dragt pga hofterne, nogle af de ældre løftere kører kun tung bænk i trøje etc. (Dermed ikke sagt at det ikke også omvendt kan være et problem, og resultere i skader pga udstyret)

Det ved du da godt, Søren? Kan simpelthen ikke forstå at du skriver ovenstående :smile:

Men så længe at mine knæ har det bedre med et par helt løse wraps, så fortsætter jeg ihf med at bruge dem. Så er jeg ked af at menigmand ikke forstår det :wink: (Eller egentligt ikke, er nu lidt ligeglad :tongue: )

Well done, Sherlock. Men hvis der var begrænsninger på udstyret ville vedkommende med den bedste fysik/psyke/teknik/whatever vinde. IMO spiller udstyret bare en for stor rolle i styrkeløft.

Det er da stadig gældende, det er bare meget mere specificeret ift optimering af udstyret end tidligere.

Og så er jeg helt enig i Armada_I's indlæg, meget fornuftige indlæg :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fået begge kraveben trukket af led, ved to forskellige lejligheder, pga. bænkprestrøje, og f.eks. Jacob Stegelmann fra AAK fik en grum skade i ryggen pga. knæbind for nogle år siden, blot for at nævne et par eksempler. Mange har det psykisk dårligt ved at løfte tungt uden udstyr, det gør dog ikke udstyret bedre af den grund. Det er i øvrigt en fjollet efterrationalisering at hævde udstyret er godt pga. nedsat skadespotentiale.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fået begge kraveben trukket af led, ved to forskellige lejligheder, pga. bænkprestrøje, og f.eks. Jacob Stegelmann fra AAK fik en grum skade i ryggen pga. knæbind for nogle år siden, blot for at nævne et par eksempler. Mange har det psykisk dårligt ved at løfte tungt uden udstyr, det gør dog ikke udstyret bedre af den grund. Det er i øvrigt en fjollet efterrationalisering at hævde udstyret er godt pga. nedsat skadespotentiale.

Går ud fra at det er et svar til mit indlæg?

Du ved jo reelt set ikke noget om hvorvidt du hele tidee har været præ-disponeret for kravebensskader, eller hvilken effekt din resterende træning her heft. Derudover kunne det have noget at gøre med dit eget valg af trøje, wink wink :wink:

Skade i ryggen pga knæbind? Næppe. Jacob er flink, så jeg vil forsøge at skrive det her uden at gå efter manden, men knæbindene alene KAN ikke resultere i en rygskade uden dårlig teknik. Det er simpelthen umuligt (Og et elendigt argument, for den sags skyld - fordi én oplever det er det pludselig skidt? ) Igen, det samme kan siges om det psykiske ved at løfte tungt (At jeg synes at det er forbandet dumt, er en anden snak), men hvis ikke de har psyke til at løfte tungt, ville det alligevel være et problem, udstyr eller ej.

Efterrationalisering? Hvor ser du det? Jeg skriver om facts (Og så skriver jeg netop også at udstyret sagtens kan resultere i skader, hvis benyttet forkert :wink: )

Link to comment
Share on other sites

Jamen så ignorerer vi da bare jeg har haft den skade, og den er sket ved løft i trøje. Disponeret for skaden eller ej blev den fremprovokeret af en str 42 fury.

Med alt respekt Søren, hvad i alverden laver du i den her diskussion, ud over at tude over at være skadet?

Du ved jo godt at det slet ikke er et argument, der holder, at du er blevet skadet, når så mange ting kan gøres anderledes. Og hvorfor er der så ikke flere løftere, der bliver skadet af udstyret?

Desuden, når du alligevel ikke svarer på resten af mit indlæg, fungerer dit argument ikke rigtig...

Link to comment
Share on other sites

Jeg startede ud med at kommentere på min holdning til udstyr i sport generelt, og så præciserer jeg den mht. styrkeløft. Jeg tuder ikke, der skal mere til, jeg fortæller bare at jeg personligt har droppet styrkeløft pga. udstyret, det er ikke noget jeg vil bruge tid på. Jeg vil hellere løfte jern for at blive stærk, ikke for at lære at ramme en eller anden bane eller finde ud af hvor meget jeg skal dreje mine ærmer for at løfte mere. Fint nok du oplever at løse knæbind hjælper dine knæ, men når nu mit ene eksempel ikke kunne bruges, hvorfor kan dit ene så? I øvrigt synd dine knæ er ødelagt i så ung en alder, men det har vel intet haft med din træning at gøre, blot et spørgsmål om at du er disponeret for det?

Edited by Søren W
Link to comment
Share on other sites

Jeg startede ud med at kommentere på min holdning til udstyr i sport generelt, og så præciserer jeg den mht. styrkeløft. Jeg tuder ikke, der skal mere til, jeg fortæller bare at jeg personligt har droppet styrkeløft pga. udstyret, det er ikke noget jeg vil bruge tid på. Jeg vil hellere løfte jern for at blive stærk, ikke for at lære at ramme en eller anden bane eller finde ud af hvor meget jeg skal dreje mine ærmer for at løfte mere. Fint nok du oplever at løse knæbind hjælper dine knæ, men når nu mit ene eksempel ikke kunne bruges, hvorfor kan dit ene så? I øvrigt synd dine knæ er ødelagt i så ung en alder, men det har vel intet haft med din træning at gøre, blot et spørgsmål om at du er disponeret for det?

Lad nu være med at blive tøsefornærmet, Søren - Det klæder dig virkelig ikke.

Så længe du ikke kan se, at der kunne være andre årsager - du kunne f eks have løftet i en løsere trøje - og når det er så sjælden en skade, så fungerer dit argument imod udstyret simpelthen ikke. Faktisk kan jeg ikke nævne en eneste anden på stående fod, men jeg er da sikker på at de nok skal være derude :smile:

At du skriver som du gør, lugter af tud. Så styrkeløftere er ikke stærke, fordi de løfter i udstyr? Mit eksempel er netop ikke et enkeltstående tilfælde - du kan se MANGE løftere gør tilsvarende, og garanteret også i din klub.

Hvis det virkeligt var pga udstyret, hvorfor har du så ikke stillet op raw, til et almindeligt stævne eller Nordland? Når du argumenterer som du gør, minder du unægteligt om en anden "styrkeløfter" fra tidligere tider, der havde diverse aversioner imod udstyret :tongue:

Hvad angår mine knæ, har de det nu fint :smile: Faktisk så havde jeg store problemer med dem som lille pga vokseværk og min vægt, men nu har de det helt fint :smile: Endnu bedre fordi jeg er i stand til at benytte udstyret, som det er til hensigt :wink: Der er vidst også stor forskel på at få lidt ømme knæ ved to tunge squatpas om ugen, til at knæene er ødelagt, vil du ikke give mig ret i det? :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg startede ud med at kommentere på min holdning til udstyr i sport generelt, og så præciserer jeg den mht. styrkeløft. Jeg tuder ikke, der skal mere til, jeg fortæller bare at jeg personligt har droppet styrkeløft pga. udstyret, det er ikke noget jeg vil bruge tid på. Jeg vil hellere løfte jern for at blive stærk, ikke for at lære at ramme en eller anden bane eller finde ud af hvor meget jeg skal dreje mine ærmer for at løfte mere. Fint nok du oplever at løse knæbind hjælper dine knæ, men når nu mit ene eksempel ikke kunne bruges, hvorfor kan dit ene så? I øvrigt synd dine knæ er ødelagt i så ung en alder, men det har vel intet haft med din træning at gøre, blot et spørgsmål om at du er disponeret for det?

Knæene er skam ikke ødelagt, de var dårlige af kampsport inden Moos startede stykeløft og blev bedre af træningen. Nu kan moos bare godt lide Sheiko inspireret træning, der hjælper knæbindene ham med at holde til den volumen. Det er der vel ikke noget slemt i? Man kan diskutere om Sheiko så er det bedste valg for Moos, men jeg siger: lad dog barnet hvis det gør ham glad :laugh:

Udstyret bestemmer man selv hvor meget man vil gå op i. Alt mit er løst (endnu mere nu hvor jeg er blevet tyndfed). Jeg skiftede til er Rage X og rejede ærmerne den "forkerte vej" fordi det andet generer mine skuldre. Trækker træjen langt tilbage så den støtter skuldrene istedet for at presse dem frem.

Stropperne er løse nok til at jeg selv kan tage squatdragten på og trække dem frem, så kan jeg få lidt rygstøtte. Knæbindende kan jeg lide stramme, for så sætter jeg mig mere tilbage i squatten. Det handler jo bare om at tage fornuftige valg i forhold til sin krop.

Et spørgsmål presser på hos mig:

Hvorfor stillede du ikke bare op raw?

Btw: Dr Squat indrømmer brug af ikke nærmere specificerede skadelige stoffer: http://drsquat.com/forum/viewtopic.php?t=4776

Link to comment
Share on other sites

Jeg har da også stillet op til Nordland, og grunden til jeg ikke stiller op i år er at jeg har glemt at få licens. Jeg ved ikke hvorfor du (Moos) er sådan efter mig og snakker tud osv., du lægger en masse ord i munden på mig jeg aldrig har sagt. Jeg siger jeg finder udstyret latterligt, that's it, jeg er interesseret i at se hvem der kan løfte meget, ikke hvem der kan styre den strammeste dragt/trøje.

Link to comment
Share on other sites

Knæene er skam ikke ødelagt, de var dårlige af kampsport inden Moos startede stykeløft og blev bedre af træningen. Nu kan moos bare godt lide Sheiko inspireret træning, der hjælper knæbindene ham med at holde til den volumen. Det er der vel ikke noget slemt i? Man kan diskutere om Sheiko så er det bedste valg for Moos, men jeg siger: lad dog barnet hvis det gør ham glad

Jeg kører jo så heller ikke en hel Sheiko - kører én runde squat, samt højrepsarbejde. Det bedste valg? Tjah, nu har jeg været i gang i en lille måned, får masser af hvile og pauser når det er tiltrængt, er stærkere end nogensinde i squat og hele kroppen har det godt, så egentligt synes jeg at det er fint.

Og hvis nogen skulle være i tvivl - mine knæ har det FINT! Jeg taler om at jeg ved, at de bare har det bedre med løse wraps. Det er konkurrence-sport, det er jo lidt hårdt for kroppen, trods alt :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har da også stillet op til Nordland, og grunden til jeg ikke stiller op i år er at jeg har glemt at få licens. Jeg ved ikke hvorfor du (Moos) er sådan efter mig og snakker tud osv., du lægger en masse ord i munden på mig jeg aldrig har sagt. Jeg siger jeg finder udstyret latterligt, that's it, jeg er interesseret i at se hvem der kan løfte meget, ikke hvem der kan styre den strammeste dragt/trøje.

Jeg mener egentligt ikke, at jeg lægger ord i munden på dig. Hvis jeg er efter dig, er det fordi dit argument er dårligt - én persons erfaring kontra mange personers er trods alt sjældent "the way to go"(Og at din erfaring åbenbart er mere værd end min)

Samtidig fejer du samtlige modargumenter af bordet uden en reel begrundelse og svarer ikke på mit indlæg - du tager f eks ikke stilling til at din skade er YDERST sjælden, og at selvom skader da bestemt er en del af sporten, så afholder de ikke folk fra at fortsætte med udstyret. Desuden ved du jo formentligt godt at mange løftere altid bruger udstyret, blandt andet for at stabilisere hofter i squatten, men vælger ikke at tage stilling til det.

Jeg siger jeg finder udstyret latterligt, that's it, jeg er interesseret i at se hvem der kan løfte meget, ikke hvem der kan styre den strammeste dragt/trøje.

Plat sagt, Søren. Det gider jeg ikke engang svare på.

Link to comment
Share on other sites

BTW er jeg ikke pro udstyr, jeg syntes det er sjovt at lege med så længe jeg holder det rimeligt løst, og det giver en slap langlemmet stodder som mig en fordel. Men jeg mener absolut ikke det er det bedste for sporten hvis den skal vokse. Jeg er nu ikke interesseret i at den bliver for stor, for så kommer alle de krudtede idioter bare rendende. Jeg gider ikke se på idioter, der tror de er stærke, fordi de tager steroider og træner som om de var skudt i hovedet. Sportens lille størrelse. antidoping holdningen og udstyret, holder dem heldigvis væk.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er egentlig slet ikke interesseret i at diskutere det her, jeg er ligeglad med om du/I gerne vil løfte i udstyr, fred være med det, jeg gider ikke bruge tid på det.

:laugh::flowers:

Læs hvad jeg skriver.

Og hvis vi skal have den igen, er jeg hverken for eller imod. Jeg kan lide knæbindene fordi de lader mig løfte mere naturligt, mine knæ har det bedre, har flere kg på og bliver derfor bedre på tungere kg og det har mere overførlighed til udstyret. Skulle jeg træner mod et andet mål, ville min fremgangsmåde også være anderledes, det er jo klart. Udstyret i styrkeløft, som det er i dag, er langt mere et mål i sig selv, end support til at nå sit mål (at løfte flere kg) og det synes jeg er det største problem.

Link to comment
Share on other sites

Den kan jo kun være til mig da jeg er den eneste "fallerede" styrkeløfter, der har skrevet i tråden.

Jeg kan ikke se hvad jeg skulle have ondt i røven over, jeg har prøvet udstyr masser af gange, der er ikke rigtig noget misundelsesværdigt ved det?

Jeg stoppede med SL pga. udstyret, det kan man jo være ligeglad med, eller tænke over at mange måske har det på samme måde. Det er bizart på den måde at have præstationsfremmende udstyr, der ikke blot maksimerer udøverens potentiale, men kunstigt forbedrer den, det findes så vidt jeg ved ikke i andre sportsgrene, og det er der nok en grund til. At SL i tidens løb er kommet ud på et gevaldigt sidespor er næppe en undskyldning.

Det lugter stadig af ondt i røven Søren.

Nu har du sunget den sang i en del år efterhånden, og der er bare ikke ret meget argument bag udover

at du hver gang nævner at du er blevet skadet i din trøje, men hvis det er nogen trøst,

så tror jeg også at jeg ville ødelægge mit kraveben, hvis jeg prøvede at løfte i en så lille trøje...

At snakke om at udstyret KUNSTIGT forbedre ens potentiale, er da os noget retorisk vås.

Du ved ligeså godt som alle andre styrkeløftere, hvilket er en pointe motionisterne herinde

åbenbart aldrig fatter (undskyld min arrogance...), at man intet får foræret i gearet.

Enten træner man efter at blive god til at bruge det, eller os får man røvfuld til stævne,

og taber til den bedre mand på dagen, og længere er den vel ikke.

Nogle er så bedre disponeret til at bruge det, alt efter hvordan deres krop nu er skruet sammen,

men det gør sig jo os gældende i andre sportsgrene, så jeg kan ikke se problemet.

At stoppe pga gearet er dit valg, og det er fint nok. Synes dog det er sjældent man hører om

prof cykelryttere der stopper karrieren og sætter sig ned og tuder fordi de synes de nye

cykler er for lette og at de kommer for hurtigt op ad Tourmalet og får kunstig hjælp...

Link to comment
Share on other sites

I Scorpios startindlæg nævner han slet ikke styrkeløft (hvilket giver god mening, da man ikke kan skrive et indlæg, hvor man diskuterer udstyr uden at blive beskyldt for at have ondt i røven).

Men til svømning så vi omkring 10 verdensrekorder, hvor alle undtagen en var sat med den samme nye badedragt, nogle af rekorderne oven i købet med store tidsforbedringer (1/3 sek på 100m er ret meget). Alle undtagen en af rekorderne var sat med en speciel badedragt (som herrne også bruger :blink: ), det er vist ingen tilfældighed. Oven i købet, så er det så vidt jeg ved kun nogle nationer, som har mulighed for at bruge den nye dragt. Det må siges at være unfair konkurrence.

I cykling slettede man en række rekorder på 1time 'distancen' fordi de var blevet sat med meget specielle cykler, som senere var blevet gjort ulovlige, fordi de var for specielle, bla Grehme Obree's vaskemaskinecykel og Chris Boardman's cykel (som jeg tror var specialbygget af Lotus). Der besluttede cykelforbundet simpelthen at udstyret betød for meget (og at det ikke nødvendigvis var alle, som havde adgang til de bedste cykler).

Link to comment
Share on other sites

Så vidt jeg husker har jeg aldrig brugt mine skader som argument for min modvilje mod udstyret i SL. Skader eller ej synes jeg udstyret er fjollet, det gider jeg ikke nærmere ind på. Skulle jeg have ondt i røven over dette og hint ville det kræve jeg rent faktisk havde lyst til at stille op og vinde i SL, det har jeg ikke, derfor jeg er stoppet. Det gik faktisk ganske fint for mig i udstyret, jeg var ingen Siders, men jeg har da lavet 230/180/250 i 82.5/90, det synes jeg godt jeg kan være bekendt. Jeg har flere gange overvejet at gøre "comeback" da jeg godt kan lide at konkurrere, men er hver gang kommet til samme konklusion: Jeg gider ikke udstyret. Så hellere bare være gym-hero i OBBC. Bliv I endelig bare ved med at være efter mig, sige jeg har ondt i røven osv., jeg kan tage det.

Link to comment
Share on other sites

Så vidt jeg husker har jeg aldrig brugt mine skader som argument for min modvilje mod udstyret i SL. Skader eller ej synes jeg udstyret er fjollet, det gider jeg ikke nærmere ind på. Skulle jeg have ondt i røven over dette og hint ville det kræve jeg rent faktisk havde lyst til at stille op og vinde i SL, det har jeg ikke, derfor jeg er stoppet. Det gik faktisk ganske fint for mig i udstyret, jeg var ingen Siders, men jeg har da lavet 230/180/250 i 82.5/90, det synes jeg godt jeg kan være bekendt. Jeg har flere gange overvejet at gøre "comeback" da jeg godt kan lide at konkurrere, men er hver gang kommet til samme konklusion: Jeg gider ikke udstyret. Så hellere bare være gym-hero i OBBC. Bliv I endelig bare ved med at være efter mig, sige jeg har ondt i røven osv., jeg kan tage det.

Hvorfor stoppe pga. udstyret, istedet for bare at smide udstyret og konkurrer alligevel, og gøre comeback på den måde? :smile: Hvis det er pga. dårligere medalje muligheder, så er der jo 3-kamps stævnerne Nordland Cup og Copenhagen Cup (de har raw klasse i år) samt bænkpres stævnet Nordfyn Cup med raw klasse.

Nu til svømingen, nogle der har konkret info på hvad der er gjort specielt ved den nye svømme dragt, siden folk oplever så gode resultater med den?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share