muskler på 3½ måneder


Nicky Cruz
 Share

Recommended Posts

Præcis hvad en vægtøgning består af er ikke nemt at fastslå! Så vidt jeg ved indeholder et kg muskel ca 1000kcal og så er der jo visse udgifter i forbindelse med øgningen. Så vidt jeg ved findes der ikke nogen nøjagtig opgørelse der fortæller hvor meget det koster at lave muskelmasse udover den energi der er bundet i massen.

De mennesker jeg kender til tror jeg ikke benyttede sig af "krudt". Har selv formået at øge min vægt med knap 10 kg på 6 uger uden at miste markeringer og efter min bedste vurdering så var mindst 2/3 ikke-adipøst væv! Hvorvidt denne øgning skyldes at musklen har fået et større vandindhold end inden træning såvel som at der er opstået mere "tør muskelmasse" er irrelevandt da denne ændring ikke kan kvantificeres!

Kroppen er slet ikke i stand til at opbygge muskelmasse så hurtigt, så størstedelen af din nye kropsvægt er enten væske eller fedt. Eller også er det fordi du ikke har været på toilet i samtlige 6 uger. :tongue:

Generelt har folk det med at overdrive og lyve for sig selv, når de får sådanne spørgsmål smidt i hovedet. Det er ikke muligt at at tage flere kg muskler på, på kort tid medmindre man er teenager eller på AS.

Link to comment
Share on other sites

1.

2.

I er da helt i skoven.

I bør fremover undlade at kommentere på ting som i tydeligvis ikke har den fjerneste viden om.

1: 5kg muskelmasse på 105 dage? Lad os bare for sjov sige at han er 500kcal i overskud hver dag under hele perioden og ellers har en fornuftig kost der giver gode betingelser for muskelvækst. Hvis præmisserne er opfyldt vil han cirka tage 7kg på i den periode, og i følge dig vil over 70% af massen komme i form af muskler. Kan du godt selv se hvor absurd din påstand er?

Et realistisk bud ligger nok tættere på 1 kilogram (måske mere hvis alt spiller: Søvn, kost, træning).

2: Du har simpelthen hørt om folk der har taget mere end 10kg muskler på cirka 50 dage? Det har jeg ligeledes svært ved at tro på med mindre der er diverse medikamenter med i ligningen.

Jeg synes også det virker i overkanten, men husk nu på at det ikke er alle som har lige så usle gener som dig :smile:

Selvfølgeligt kan man opbygge større masse inden for 3,5 måneder. Hvor meget det er kommer an på for mange faktore til at nogen af os man svare på det. Spørgsmålet er mere: Hvor villig er du til at træne hård, æde hård og sove hård. Der er jo trods alt mange måder at opbygge større masse på kort tid 20 rep breathing sqaut, german volume training, 10x31 24x1 og hvad eller der er af benhårde træningsmetoder som ligger meget bøf på grillen på kort tid.

Hvordan æder og sover man hård(t)?

Edited by Fru Erik
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes også det virker i overkanten, men husk nu på at det ikke er alle som har lige så usle gener som dig :smile:

Jeg har nu ikke specielt dårlige gener, jeg har taget i alt 45kg på siden jeg startede med at træne.

Men hvis du nu forholder dig til spørgsmålet og ser på det med realistiske briller så ved du også at jeg har ret.

Link to comment
Share on other sites

Præcis hvad en vægtøgning består af er ikke nemt at fastslå! Så vidt jeg ved indeholder et kg muskel ca 1000kcal og så er der jo visse udgifter i forbindelse med øgningen. Så vidt jeg ved findes der ikke nogen nøjagtig opgørelse der fortæller hvor meget det koster at lave muskelmasse udover den energi der er bundet i massen.

De mennesker jeg kender til tror jeg ikke benyttede sig af "krudt". Har selv formået at øge min vægt med knap 10 kg på 6 uger uden at miste markeringer og efter min bedste vurdering så var mindst 2/3 ikke-adipøst væv! Hvorvidt denne øgning skyldes at musklen har fået et større vandindhold end inden træning såvel som at der er opstået mere "tør muskelmasse" er irrelevandt da denne ændring ikke kan kvantificeres!

http://www.t-nation.com/article/bodybuildi...bulking&cr=

How Much Muscle Can We Really Build?

The origin of the problem lies in the belief that our bodies can build a lot of muscle fast. Simply put, the average trainee has unrealistic expectations when it comes to building muscle.

I can't state a precise number, but the average gym rat (especially the younger members of said group) believe that gaining twenty pounds of muscle in three months is ''normal." In fact, I've seen many young lifting aficionados complaining about only gaining ten pounds in two months of training! I hate to be the bearer of bad news, but your body (if you aren't using growth-enhancing drugs) can't build that much muscle that fast... not even close.

Normally I don't have any problems with people who have high expectations. However, in that particular case, the belief that it's possible to grow that fast can often lead to erroneous dietary approaches or even drug use (both out of frustration from not gaining twenty pounds in two or three months of training). So I'm here to set things straight. Many of you won't like what I'm about to say, but it's the truth.

Under the best possible circumstances (perfect diet, training, supplementation, and recovery strategies) the average male body can manufacture between 0.25 and 0.5 pounds of dry muscle tissue per week. That is the amount your natural body chemistry will allow you to build. So we're talking about around one or two pounds per month. It may not sound like much, but that can add up to twelve to twenty pounds over one year of training.

Understand that it's possible to gain more weight without adding fat because when you increase your muscle size you also increase glycogen and water storage in those muscles. More muscle equals more glycogen.

A trained individual can store up to 40g of glycogen per 100g of muscle tissue. So if you're gaining ten pounds of new muscle (4545g) you'll also increase glycogen storage by around four pounds (1.8kg). So if you gain ten pounds of muscle, your scale gain will actually be closer to fourteen pounds (if you didn't gain any fat).

Chances are if you're gaining more than three pounds per month, you're gaining some fat.

''But I gained fifteen pounds in three months and I didn't gain fat.''

This is something I hear often. If it's not possible to gain more than a few pounds of muscle per month (or around six pounds over a three month period) how come you see so many people claiming to have gained heaps of muscle without getting fatter?

It's most likely due to what I call the ''lean threshold''. You see, there's a point (a certain body fat percentage) where you start to look lean (around 10% for most men). There's also a point where you start to look fat (around 18-20% for most men). Then in between you have a certain zone where you basically look the same; you aren't lean enough to look defined so you don't really have any muscle separation.

At that point, even if you gain a few pounds of fat, you won't visually see the difference. This is compounded by the fact that you're seeing yourself every day, so you might not notice the small changes in appearance. Most men won't be able to see a visual difference in muscularity between 13 and 16%. But if you're 200 pounds, going from 13 to 16% body fat can mean a six pound gain in fat!

So a guy could very well have gained six pounds of muscle, six to seven pounds of fat, and two pounds of glycogen and water over the three month period, and he'll actually believe that he gained fifteen pounds of solid muscle because he looks to be about the same body fat percentage.

Spænd hjelmen...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nu ikke specielt dårlige gener, jeg har taget i alt 45kg på siden jeg startede med at træne.

Men hvis du nu forholder dig til spørgsmålet og ser på det med realistiske briller så ved du også at jeg har ret.

Hvor længe har du trænet?

Personligt har jeg bidraget min krop med ca 15 kg muskler, og jeg er på 3. år. ( De første 1 - 1½ år var temmelig useriøse)

Edited by Kristoffer88
Link to comment
Share on other sites

hvis han aldrig har trænet seriøst eller spist ordentligt før, så syntes jeg bestemt ikke det lyder usandsyndligt

9Kg muskel på 3½ måned tror jeg godt vi kan udelukke. Ja du kan godt tage 9Kg på, på 3½ måned. Men det kan du også uden at træne.

Det interessante består i hvor meget der er muskel og hvor meget der er fedt. Personligt mener jeg at selv en 50/50 fordeling lyder halv urealistisk på så kort tid.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Jeg selv kan svinge op mod 4-5kg (BW@105ish) på en uge

Stop posting your bodyweight!!

T to the Hauge har forøvrigt helt ret. Folk glemmer hvor meget 1 kg fylder hvilket er grunden til man skal høre på alle disse latterlige bud på hvad folk har taget på af muskler. Ja den er fin.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syntes ikke det lyder urealistisk at kunne tage så meget muskel på inden for den angivne tidsramme. Det svarer jo meget godt overens med den videnskabelige information gjort tilgængelig af Muscletech når de lancerer nye produkter. I skal tænke på at der i dag er produkter baseret på nanoteknologi og med ingredienser der har kemiske navne som er opløftet i potenser osv.

Edited by Lassefar
Link to comment
Share on other sites

Jeg syntes ikke det lyder urealistisk at kunne tage så meget muskel på inden for den angivne tidsramme. Det svarer jo meget godt overens med den videnskabelige information gjort tilgængelig af Muscletech når de lancerer nye produkter. I skal tænke på at der i dag er produkter baseret på nanoteknologi og med ingredienser der har kemiske navne som er opløftet i potenser osv.

:laugh:

Gain up to 80pounds of Lean Body Mass in just 7 days!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share