flere øvelser for vinger....??


atomnissen
 Share

Recommended Posts

hmm....jeg syntes jeg mangler noget vægst i mine vinger, både bredde og tykkelse. Og så var det jeg ville høre om der var andre ting jeg kunne lave, end chin-ups?

Mit ryg program ser således ud.

Dødløft (svinger meget i rep/sæt mængde, men fx igår kørte jeg 3 rep i 6 sæt, med tung vægt).

T-bar rows (typisk 4 sæt af 6 rep)

Chin-up`s `(typisk 3-4 sæt af 6 rep).

Skal jeg køre flere chins, fx. starte med 3-4 sæt og slutte med 3-4 sæt. Eller skal jeg tage 3 sæt på andre dage også (fx. når jeg kører bryst)??

Jeg syntes virkelig at det er irreterende at jeg ikke er så "V" agtig.....!!

Jeg håber virkelig på nogle gode råd...... :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg tror på, at reps'ne er afgørende.

Flere reps i nogle af øvelserne, gerne på skift.

Jeg kører selv træk til brystet i en lettere bagoverbøjet stilling også,

men jeg tror, jeg selv mangler lidt rowing og nogle flere reps for tiden.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er overbevist om, at "stiffarm pulldowns" er en øvelse, man roligt kan droppe,

hvis man i forvejen kører chinups.

Jeg har en gang hørt, at det er smart at køre smalt fat i chinups, men mine egne erfaringer har hverken be-eller-af-kræftet det.

Mine erfaringer siger derimod, at man kan blive utroligt stærk (= god til få tunge reps) uden at vokse overhovedet, hvis man koncentrerer sin indsats på sæt med reps under bodybuilding niveau. (Især, hvis man også kører reps'ne roligt og kontrolleret)

Mens jeg trænede i F&F i Ålborg i mine unge dage kunne jeg tage 4 reps med hele stakken-1 i træk til nakken, men jeg lignede Jørgen her fra MOL.

Nu træner jeg som regel med omkring halvdelen af stakken 3-5 sæt af 6-12 reps, og ligner lidt det billed, jeg engang lagde herinde af mig selv.

Link to comment
Share on other sites

XJYDEN - Jeg tror lige vi skal blive enige om hvad stiff-arm pulldowns er for en øvelse. På Dr.Squat hjemmeside har han en øvelse han kalder for "Lat-shrugsdowns", hvorom han skriver: "One variation to lat pulldowns that I introduced a few years ago while training a few strength athletes is catching on in a big way in bodybuilding circles. It's called "lat shrug-downs." Using more weight than you can pull down to your chin, attach your hands to the bar with lifting straps and have your partner pull you down so you can hook your legs under the thigh pads. Then "shrug" downward with the weight by activating the lats. Do NOT pull with your arms; leave your arms totally uninvolved. I believe this variation to be more effective than the traditional "full range" pulldowns at developing mass and strength."

Er det den øvelse vi snakker om?

Hvis der en nogen der har prøvet den gennem længere tid vil jeg meget gerne høre om resultaterne.

Torben F.

Link to comment
Share on other sites

XJYDEN - Jeg tror lige vi skal blive enige om hvad stiff-arm pulldowns er for en øvelse. På Dr.Squat hjemmeside har han en øvelse han kalder for "Lat-shrugsdowns", hvorom han skriver: "One variation to lat pulldowns that I introduced a few years ago while training a few strength athletes is catching on in a big way in bodybuilding circles. It's called "lat shrug-downs." Using more weight than you can pull down to your chin, attach your hands to the bar with lifting straps and have your partner pull you down so you can hook your legs under the thigh pads. Then "shrug" downward with the weight by activating the lats. Do NOT pull with your arms; leave your arms totally uninvolved. I believe this variation to be more effective than the traditional "full range" pulldowns at developing mass and strength."

Er det den øvelse vi snakker om?

Hvis der en nogen der har prøvet den gennem længere tid vil jeg meget gerne høre om resultaterne.

Torben F.

:wave: min makker kører meget den øvelse du beskriver, han kører den når han ikke kan tage flere rep, så tager han 5 - 6 stykker ekstra hvor kun skulderen / ryggen bevæger sig, armene er strakte. Han har en virkelig god ryg.

Edited by KNIGHT-DK
Link to comment
Share on other sites

Stiffarm pulldowns, er som navnet antyder pulldowns med stive arme... (No shit Sherlock)

Istedet for at sidde ned som ved alm. pulldowns, står man op, tager fat i stangen ved hovedehøjde (med strakte arme) og kører stangen ned til kroppen, stadig med strakte arme. Slut-positionen er så tilsvarende pressdowns'!

Gav det mening?!

Link to comment
Share on other sites

Min erfaring siger mig derimod at man sagtens kan stimulere vækst uden brug af 8+ reps. Det er ikke ret tit jeg kører over 8 reps i chinups (i noget overhovedet?!) og kan ikke klage over mine lat-muskler

Man kan så sige at jeg muligvis ville have haft endnu større lats med brugen af flere reps, men INGEN vækst overhovedet ? nejsgu, det overlader jeg til kabelrytterne :tongue:

Edited by Columbo
Link to comment
Share on other sites

Lagoon> Ok, nu har jeg fattet den! :)

Men så tror jeg faktisk allerede jeg gører en øvelse som minder om den. Jeg ligger på tværs af en bænk, med det øverste af ryggen hvilende på bænken. Så kører jeg en håndvægt i stragte arme, ned bag nakken og frem over brystet (lidt ala. fx. california dips.). Men den må da minde om stiffarm pulldown?

Link to comment
Share on other sites

Den øvelse du tænker på er dumbbell pullovers, og den involverer ikke de samme muskler! Den får også støtte af dine pecs, hvorimod stiffarm pulldowns er dine lats, tri's og mave...

Men du har helt ret i at pullovers også træner dine vinger/lats. Nogen mener også at pullovers skulle kunne forøge din brystkasse, men dette er jeg ikke helt ekspert på. Spørg hellere Anyone om det, han er vist rimelig begejstret for pullovers!

Link to comment
Share on other sites

Hvis Jørgen ikke vil bruges som eksempel, så må han jo tage sig sammen og vokse. Jeg troede faktisk, at han var tilfreds med sit udseende.

Bortset fra det, så ville jeg bare sige, at jeg vist ikke har så meget at skulle have sagt, efter at have været på MOL-træf.

Samtlige var jo større end mig, b-skaal og et par 20- fyre undtaget.

Find ud af, hvad Johnny Bravo laver, han er rimeligt proportioneret.

Selv har jeg kun vinger, hvis jeg spænder musklerne.

Jeg troede, det der pulldown, det var den der kabeløvelse a la pullover i opretstående position.

Det andet lyder, som om man laver en ny øvelse ud af at bruge fuld rom i trækøvelserne.

Men som sagt, skal jeg nok holde mig fra at give gode råd forløbigt.

Link to comment
Share on other sites

Hej Atomnisse

Prøv at tjekke testosterone

Hvis du kigger længere nede på siden, så ser du en afdeling for rygtræning. Der skulle være rigeligt med inspiration til vingerne.

Jeg vil dog tro, at hvis du vil have en ryg der er ligeså bred som et flyveegern, så hedder det pullups og atter pullups.

M! :wave:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share