christines kondi log


cwr
 Share

Recommended Posts

Er filmen sjov nok? For så skal jeg helt sikkert se den! :tongue:

Fortsat goe træninger! :superman:

Altså, jeg sluger jo den slags råt, så jeg er måske ikke det bedste sandhedsvidne :smile: Men, jeg var selvfølgelig vild med den. Den får ikke topkarakterer, men er helt klart seværdig. Sjov, plat og med masser af loooooove :wub: og et styks pæn mand med britisk accent som førsteelsker - hvad er der ikke at elske ved den slags film :w00t:

Og tak skal du have - måske vi snart skulle træne sammen igen, jeg forsøger jo at komme igang med de vægte. Bare lidt...

Onsdag d. 15. april

Ud på cykel. Denne gang var vi seks. Samme tur som sidst, men denne gang havde jeg heldigvis noget mere overskud! Vi kørte ikke helt så hurtigt ud til Farum, men der blev givet god gas hele vejen, og jeg var stadig godt træt på vejen hjem.

Lige et par km før Mosehuset punkterede jeg selvfølgelig, og da jeg stod af cyklen var jeg super svimmel og så dobbelt... :crazy: Jeg havde slet ikke fået nok vand undervejs - jeg kommer til at glemme at drikke, og det er jo virkelig dumt! Jeg skal altid lære tingene på den hårde måde.

De andre var søde til at hjælpe med at skifte slange, og så kunne vi trille hjemaf.

Jeg kan ikke huske hvor hurtigt vi kørte...

Torsdag d. 16. april i DSR

Jeg havde planer om vægttræning, men følte mig godt nok træt hele dagen. Da jeg satte mig for at varme op i ergometeret kunne jeg slet ikke trykke, mine ben syrede og det var vildt hårdt - og jeg trykkede omkring 2:18... Puhaaa, jeg var brugt fra dagen før.

Nå, men jeg varmede op, lavede en masse mobilitet og stræk, og en lille bitte smule træning.

bænkpres

2 x 8 x 30 kg

2 x 6 x 40 kg

kropshævninger UH

3 x 5 x -25 kg

Så gik der snak i den, og det var ok, jeg var alligevel intet værd.

Fredag d. 17. april

Nu har jeg så lige været ude og cykle igen. Denne gang med mig selv, så jeg selv kunne styre farten.

Ud til Mosehuset, hvor jeg kom i tanker om at nulstille cykelcomputeren...

Derfra og hjem kørte jeg 44 km, med ca 25 km/t.

Der var lidt pauser undervejs, jeg skulle bl.a. rykke sadlen, flytte på klamperne og spise rosiner :smile:

Turen gik ud til Farum, til højre til Høvelte og ind af Kongevejen igen. Og hvor er det irriterende at køre igennem Lyngby!!! Det mistede jeg godt nok meget fart på, lå ellers onkring 26 km/t.

Nå, det er også lige meget. Det var en daaaajlig tur. Fantastisk vejr! :superman:

I morgen skal jeg ud igen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 275
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Lørdag d. 18. april

Jeg var doven, men jeg fik sparket mig afsted til en lille tur på cyklen. Skulle på arbejde hele natten, og jeg er meget friskere hvis jeg har fået trænet end hvis jeg har siddet stille hele dagen.

Kørte bare 27 km, hjemmefra og ud til Farum og tilbage til Bagsværd, hvor jeg skulle mødes med en.

Tog den med ro og kan ikke huske hvor hurtigt jeg kørte - men jeg er sikker på at det var hurtigt :bigsmile:

Tirsdag d. 21. april

Jeg havde planlagt styrketræning, men da jeg sad og læste om eftermiddagen, blev jeg lidt flad og doven. Så var det heldigt at Femina skulle op og løbe, og jeg aftalte med hende at træne samtidig.

Da jeg først fik varmet op (løb endda op af trapperne til 4. sal...) og bevæget kroppen lidt igennem, var jeg frisk.

kropshævninger UH

2 x 5 x -30 kg

2 x 4 x -30 kg

dødløft

2 x 8 x 40 kg

2 x 8 x 50 kg

4 x 6 x 60 kg

bænkpres

8 x 30 kg

8 x 35 kg

2 x 8 x 40 kg

7 x 40 kg

6 x 40 kg

Bare en hurtig omgang. Kan godt mærke at jeg ikke er så tilvænnet endnu - bliver lidt træt. Næste gang må der komme flere øvelser på!

Det var i øvrigt vældig hyggeligt at have selskab. Jeg fik presset Femina til både opvarmning, udstrækning og afjogning - hun skal holdes lidt i ørerne :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 24. april

Cykling med Louise (Ludvig) om formiddagen. Jeg trillede de 5½ km ud til hende ved Ålholm Plads og derfra kørte vi til Amager, hvor vi bl.a. var ved Kongelunden og to gange rundt om Dragør - tror jeg nok :smile: Vi snakkede nemlig uafbrudt samtlige 57 km :blahblah: , og jeg er slet ikke kendt derude på øen, så jeg kan ikke være sikker...

Det var alle tiders tur; høj sol, masser af modvind og ingen bakker. Og jeg huskede at spise og drikke nok undervejs, så jeg gik ikke kold.

Det var i øvrigt også første tur i år, hvor overkroppen ikke har føltes helt mørbanket bagefter.

Tror vi endte med et snit på 25,5...

Onsdag d. 29. april

Cykling igen - denne gang var vi 9 afsted! Deriblandt MarianneB og Candygirl :w00t: der mødte de andre Tøserunde-deltagere for første gang.

Det var klart min bedste tur i år. Benene var mere samarbejdsvillige end nogensinde, og jeg blev ikke så sindsygt presset på de par bakker, som vi havde undervejs. Og igen huskede jeg at spise (figenstænger ftw :smile: ) og drikke undervejs, det gør en kæmpe forskel :innocent:

For første gang lykkedes vi med at ligge og skifte, og det skal vi nok få styr på efterhånden tror jeg. Det var super sejt at prøve at være så mange, der kørte sammen, det har jeg aldrig prøvet før. Man skal vænne sig til at stole på dem, der ligger foran, og det der med at give tegn og råbe de rigtige ting kræver også noget øvelse, men det er i hvert fald feeeeedt at være ude og cykle!!! :4thumbup:

Jeg har en meget uavanceret cykelcomputer, men mon ikke både Marianne og Christina lægger data ud, så jeg kan se hvad fart vi holdt.

Da jeg kom hjem havde jeg kørt 75 km i alt, med et snit på ca 28,5. Det er inkl de 5 km til Mosehuset, hjemme fra Nørrebro hvor jeg triller ganske langsomt. Og vi kørte heller ikke særlig hurtigt ud til Værløse, hvor vi ellers havde medvind. Det er lige det der med at finde niveauet.

ruten, sådan ca Vi kom til at køre videre ud til Værløse, så der fik vi lige et par km ekstra på.

Og så et billede af Benicio del Toro, som jeg godt gad at se mange flere film med :wub:

post-17575-1241048113_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 30. april

Som sædvanlig for sent på den, så pauserne var korte.

bænkpres

10 x 20 kg

10 x 30 kg

3 x 8 x 40 kg

kropshævninger UH

4 x 5 x -30 kg

dødløft

6 x 60 kg

3 x 8 x 60 kg

siddende DB skulderpres

8 x 12 kg

3 x 7 x 12 kg

decline crunches

4 x 12

DB rows

3 x 5/5 x 22 kg

I dag har jeg doms i trapezius 1, triceps og lidt i underarmene. Men slet ikke i deltoids. Jeg får tyrenakke og smalle skuldre på den her måde :dry: - skal man virkelig lave de der kedelige laterals og front raises for at ramme deltiodeus?

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 2. maj i FitW i Valby

to timers spinning om morgenen :crazy: Det var ikke min idé, men jeg lod mig lokke. Var aldrig kommet afsted på cyklen alene, kunne jeg fornemme.

Først var det en 2'er-time. Masser af hårde intervaller, rigtig meget stående arbejde. Pulsuret hjælper mig virkelig godt til at komme lige til grænsen for max-puls hver gang.

Bagefter en udholdenhedstime, hvor han bare kørte nogle lange med varierede intervaller. Det var også rigtig fint, jeg lagde mig bare omkring 75-80% af pulsreserve hele vejen. Ham instruktøren, der vistnok hedder Thomas, er jeg ret begejstret for. Og han spiller endda god musik!

Virkelig, virkelig træt og sulten bagefter. Men så fik jeg mig en lur i solen i Nørrebroparken :bigsmile: og så var jeg klar til at arbejde hele natten.

Tirsdag d. 5. maj i FitW på Vester Farimagsgade

dødløft

2 x 8 x 50 kg

6 x 60 kg

3 x 8 x 60 kg

2 x 8 x 50 kg

bænkpres

12 x 20 kg

10 x 30 kg

4 x 6 x 40 kg

hanging leg raises

2 x 10

high incline DB press (må det vel hedde...)

2 x 8 x 12 kg

7 x 12 kg

6 x 12 kg

forsøgte at køre med mindre ROM og lige en tak mere tilbagelænet ryglæn end jeg plejer. Så fik jeg endelig fornemmelsen af at løfte med deltoideus og ikke triceps :smile:

decline mavebænk

2 x 10

1 x 8

lateral raises

12 x 4 kg

10 x 4 kg

8 x 4 kg

6 x 4 kg

i scapulas plan, ikke som ren abduktion. Det kræver en del koncentration for mig ikke at løfte så meget med trapezius, men at få delts til det. Når det lykkes, udtrættes de så også næsten med det samme. Sølle :smile:

saxon sidebends

3 x 10/10 x 7 kg

har aldrig rigtig lavet den før, så prøver mig lige lidt frem

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Onsdag d. 6. maj på Vester Farimagsgade

Jeg kan ikke rigtig huske det længere, men det var en times spinning, og jeg blev træt.

Det værkede lidt i SI-leddet når vi lavede tung stående enkelttakt, jeg tipper det var fra dødløften dagen før.

Fredag d. 8. maj i Valby

bænkpres

12 x 30 kg

10 x 35 kg

3 x 8 x 40 kg

DB rows

3 x 6/6 x 16 kg (forsøgte mig med noget decline-halløj jeg kan huske engang at have læst om i Essensens log, men jeg kunne ikke huske det ordentligt. whatever)

2 x 8/8 x 22 kg (bare almindelige)

DB high incline (skulder)pres

3 x 8 x 12 kg

saxon sidebends

3 x 10/10 x 8 kg

laterals

12 x 4 kg

10 x 4 kg

8 x 4 kg

kropshævninger UH

5 x 5 x -30 kg

decline mavehelvede

Onsdag d. 13. maj i Århusgade

to timers spinning med super cool instruktør, Christina. Vistnok først en II'er time og derefter en I'er. Det var i hvert fald hårdt.

Første time lavede vi, efter grundig opvarmning, en 17 minutters maxpulsting, hvor vi gradvis skruede mere belastning på og skiftede lidt i mellem siddende og stående. Jeg ramte 193, indtil nu har jeg ellers ikke været højere end 189 på cykel. Det er simpelthen så fedt, når man giver sig hen til fuldstændig at køre efter instruktørens anvisninger, og bare kører sig selv fuldstændig i sænk!

Jeg burde have været ude og cykle i dag, men jeg orkede det ikke rigtig. Jeg troede slet ikke at jeg ville have energi til det, weekenden har nemlig været lidt hård...

Havde ellers planlagt at skulle have en rolig weekend med masser af søvn, fordi det har jeg forsømt lidt på det seneste. Men i stedet endte weekenden med at blive fuldstændig tosset.

Fredag aftens "ok, bare en enkelt øl" sluttede da jeg tog hjem fra Windsor Bar lørdag morgen kl 7.

Lørdag mødte jeg på job på baren fra 13-20. Bagefter havde jeg aftalt øl med min bror og en af hans venner, og det blev til guldtuborg, whiskeysjusser og morgenkomplet på De fire årstider. Herfra er jeg ikke helt sikker på hændelsesforløbet, men i hvert fald fandt jeg mig selv i et tog mod Berlin kl halv otte søndag morgen. Sammen med de to stive idioter...

Og når man nu er taget hele vejen derned, så må man jo gøre en fest ud af det, så vi fandt et billigt hostel, fik et bad, købte en tandbørste og var selvfølgelig i byen i Berlin søndag aften! På en eller anden klub, KitKat Club, tror jeg den hed, hvor der var folk af alle seksuelle observanser. Det var sjov!

Mandag blev vi kedelige og kom i tanker om alle forpligtelserne og tog bussen tilbage til kbh.

Link to comment
Share on other sites

... Men den der weekend... Undskyldning accepteret :laugh:

ja, ikke... :smile:

det var virkelig helt tosset, men også sjovt og dejligt.

Og sør'me om jeg ikke er fuld igen - der er ølfestival i Valby Hallen i denne weekend, og jeg arbejder lidt for de Molen, et hollandsk bryggeri, der laver helt fantastiske øl.

I min taske ligger to flasker Heaven & Hell, en virkelig lækker imp. stout :wub: og det har taget mig en evighed at skrive de her par linier, fordi jeg konsekvent rammer de forkerte taster. I morgen vil jeg læse lidt reumatologi inden jeg drikker øl igen, skal trods alt til eksamen på mandag.

Der bliver vist ikke trænet i denne weekend... :laugh:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

bum bum, længe siden jeg har skrevet her. I øjeblikket er jeg åbenbart ikke i stand til at få mere end én ting til at virke ad gangen...og når man så skal skrive eksamensopgave, glemmer man at træne... (eller også var det noget med øl :rolleyes::violin: )

D. 21. maj kørte jeg 128 km (eller deromkring) med Tøserunde-pigerne. Og det var pinligt hårdt. Jeg sænkede farten meget selvom jeg kørte mig selv fuldstændig ned :-(

Jeg havde også doneret blod to dage før, det gjorde nok ikke kondien bedre.

Så har jeg brugt en uge på at skrive eksamensopgave (om inaktivitet og Motion på Recept og alt sådan noget) og bare siddet på min flade røv tolv timer hver dag foran computeren.

I dag afleverede vi og jeg fik jeg sparket mig afsted til 40 km i blæsevejr. Det var lige hvad jeg kunne nå inden det blev mørkt. I morgen skal cyklen en tur til doktoren, den driller med gearene. På lørdag skal jeg køre 2 timers dødsspinning i Valby.

Jeg vil virkelig forsøge at lade være med at drikke øl i denne weekend. Eller, det er jo løgn. Jeg vil kun drikke få øl denne weekend. Ja. Det kan vist godt lade sig gøre.

Forresten. I dag spurgte en af mine medstuderende mig om det ikke godt kunne være usundt med alle de grøntsager, jeg spiser :blink: Jeg vidste ikke rigtig hvad jeg skulle svare.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 30. maj i Valby

To timers spinning - først en II'er time og derefter en time med udholdenhed.

Efter opvarmningen lavede vi

4 min stående - gradvis mere belastning de to første minutter, derefter bare samme niveau

2 min pause

6 min stående - gradvis mere belastning de tre første minutter, derefter bare samme niveau

2 min pause

8 min stående - gradvis mere belastning de fire første minutter, derefter bare samme niveau

2 min pause

10 min stående - gradvis mere belastning de fem første minutter, derefter bare samme niveau

Kørte super godt! Nåede at tænke over hvordan jeg skulle ligge i pulsniveau inden vi gik i gang, så det blev alle tiders iltoptagelsestræning! Men jøsses, det var hårdt! Fik lagt mig på 90-95% af maxpuls i hvert interval.

Derefter en udholdenhedstime, hvor jeg forsøgte at holde så højt niveau som muligt, og lå på 82-87% af maxpuls hele timen. Vi skulle bl.a. lave 12 minutters stående arbejde (12 x 50 sek enkelt/ 10 sek acceleration), men jeg måtte sætte mig hvert tredje minut, for benene kunne ikke magte det :smile:

De sidste ti minutter måtte jeg opgive at køre med på programmet og bare køre hjem - siddende og med samme belastning - phew det var hårdt!!! :w00t:

Folk var ikke til at smide hjem fra baren i nat - vi havde allermest at lave fra halv to til tre, lige før vi lukkede. I dag har jeg været så uendeligt doven - det hævner sig så de næste to dage, hvor jeg kommer til at skulle være overmåde flittig med en eksamensopgave til på onsdag. Suk.

Til gengæld har jeg lige hørt et helt fantastisk program på P3 med Anders Lund Madsen, hvor han har to "spøgelseshjælpere" i studiet. Det er altså vidunderligt at der findes sådan nogle mennesker i verden!

Og nu er det 1. juni. Sommer!!!!!! :bigsmile:

Edit: Hov, jeg glemte jo billedet: Den nye Guldfirer vandt årets første World Cup!!!

post-17575-1243807606_thumb.jpg

Edited by cwr
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 2. juni

Min cykel er fan'me blevet stjålet :mad: inde fra gården endda! Ikke raceren, men den almindelige, men kun tre måneder gamle cykel. For helvede hvor det er irriterende! Måske er der en lille sandsynlighed for at jeg glemte at låse den da jeg kom hjem fra baren lørdag nat, jeg husker at være travlt optaget af noget andet... :wink: men derfor behøver folk jo ikke at stjæle ens cykel.

Nå, men så måtte jeg jo have løbeskoene på, da jeg skulle op på skolen og øve vores træningsprogram.

Så træningen i dag var at øve fremlæggelsen af træningsprogram til inaktive, moderat overvægtige type2diabetikere. Jeg har både lavet bækkenbundstræning, stået på en tæppeflis og kørt benet frem og tilbage, lavet "fri dans" til Creedence Clearwater Revival, hoppeserie til C.V. Jørgensen (næsten i takt... :smile: ), styrketræning med sandsække, løb og sving, sjippet og hoppet på trampolin. Og sikkert også noget mere...

Og så løb jeg en omvej hjem, 10-12 minutter tog det vist.

Jeg har ikke løbet siden en gang sidste sommer - det er ikke kondien, der bliver presset, men både gastrocnemius og tibialis anterior bliver som beton. Det var nu meget hyggeligt, måske jeg skulle tage det op efter Tøserunden. Måske.

og nu; videre med min journal om sosuhjælperen, der for anden gang har fået foretaget en ASD (artroskopisk subakromiel dekompression).

Meeen, først et par billeder af to meget maskuline mænd :wub:

post-17575-1243977064.jpg

post-17575-1243977078_thumb.jpg

post-17575-1243977089.jpg

post-17575-1243977098_thumb.jpg

Edited by cwr
Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 3. juni

Dejlig dag! Afleverede journalen, der vist blev helt god. Drak kaffe og fik gratis kage til. Havde egentlig tænkt at være standhaftig og ikke skulle spise kage, men det er svært at sige nej til gratis kage, der endda ser virkelig mums ud...

Mødtes med nogle af Tøserunde-pigerne ved Mosehuset kl 18. Vi var bare 5, så det var nemt at planlægge - de andre må bare gøre som vi har bestemt :smile: Min "punkteringsmakker" er Birgit, som lige virkede lidt for sikker på at hun kunne køre hurtigere end mig... så satte jeg hende på alle intervallerne :devil: Jeg er et uforbederligt konkurrencemenneske :laugh:(hun havde så også lavet noget styrketræning for benene i går...)

Nå, men jeg kørte også helt hæderligt i dag, og kunne følge med det meste af tiden (heldigt at seje MarianneB havde lavet tunge tunge squats i går :smile: )

Vi kørte ud til Farum i roligt tempo, med noget spurt op af bakken ved KolleKolle.

Så til venstre, og herefter slår mine geografikundskaber ikke rigtig til, men jeg kan huske noget med Lynge DriveIn bio og at vi var på en del af Tyren. Hefter hjem forbi golfbanerne i Værløse og ad motorvejen hjem. Jeg har nok kørt den strækning fra Bagsværd og ind til kbh. mindst 1000 gange - det er så fedt at man bare kan slå hjernen fra og træde igennem. I dag havde vi medvind, men tog den nu med ro.

Jeg havde vist kørt ca 43 km fra Mosehuset og hjem, med et snit på 29 km/t. Med masser af overskud, for en gangs skyld.

Glæder mig til på lørdag, hvor starten går kl 7.14 :crazy: det betyder at man skal op måske kl 04.30... Jeg går ikke i seng før ved 2-tiden i øjeblikket... hmmm.

Hvad er det nu ham her hedder?

post-17575-1244063818_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 4. juni

Cykle ud til Bagsværd (ca 12,5 km) i modvind - selvfølgelig lidt for sent på den... puha, mine ben var alligevel lidt trætte fra i går.

Ud og ro i dobbeltfirer med tre nye piger, der bliver trænet af min tidligere træner. Meget skægt, de ror i den båd, jeg var til juniorVM i i '99. Så jeg sad på den samme plads, som jeg gjorde for ti år siden.

Det blæste alligevel en del, så det var lidt hårdt i modvinden. Vi kørte 4 x (250-250-250-250 m) T. 26-28-30-32. Gik faktisk overraskende nemt med at komme så højt i tempo, selvom det er et halvt års tid siden sidst.

Men det sætter sig i ryggens muskler - i et kryds lige i bunden af trapezius og toppen af latissimus, sådan ca. :smile:

Cyklede hjem igen, helt stille og roligt, ned på den lille klinge på alle bakkerne. Syntes benene havde fået nok i dag! Håber at kroppen er frisk på lørdag, i morgen skal jeg lave meget meget lidt!

Nu skal jeg læse om ultralyd og laser... elterapi er ikke lige mit favoritfag på fys.uddannelsen. Nok mest fordi underviseren er talentløs, og hans standardsvar er "Ja, man må jo prøve sig frem" og "Hvis det ikke virker efter 4-5 behandlinger, så skal man ikke blive ved" :mad:

Link to comment
Share on other sites

Tøserunden

Lørdag d. 6. juni

Puhaaa, sidder i sofaen og er nærmest lige kommet hjem. Kan slet ikke overskue at gå i bad og skal virkelig have en lur lidt senere!!!!!

Nå, men det var en super fed tur! Vi delte os i to hold, og jeg var ikke på det hurtige :smile: Vi var 6 i vores gruppe - helt perfekt.

I den første times tid lå vi og overhalede alle de mange damer, der var startet før os. Vi kørte ikke ind på det første depot efter ca 30 km, så derefter var der masser af plads foran os. Vi lå og kørte 2 og 2 og havde masser af gode skift og kunne holde ca 30 km i snit. På et tidspunkt fik vi følgeskab af to andre, der faldt med ind i vores skift.

Vi kørte ind på depotet efter knap 60 km og fik nyt vand, rosinboller og bananer, strukket ryggen og i øvrigt lige tisset. Meget rart :smile:

Ti minutter brugte vi, og så afsted igen, stadig otte sammen.

Så ramte vi noget modvind, og der var da også regnvejr på et tidspunkt - men måske var det før depotet? Det ved jeg ikke lige. Ellers var det fedt vejr, masser af skyer, men også sol og ikke for varmt. Og ikke specielt meget vind.

Nå, men vi fik en ekstra med, og det gik fint en periode. Men så blev de to, der også var kommet med i gruppen, trætte og begyndte at lave huller og ikke kunne følge med, og det er bare irriterende.

Når man har kørt 70-80 km er man træt og har lidt kort lunte, så jeg fik måske talt lidt skarpt til dem nogle gange :mad: men man skal ikke tro at man kan trække og så ligge og sakke bagud i fht. den anden man trækker med.

Da der var omtrent 35-40 km hjem kunne de tre ikke holde på mere, og vi seks kom ind i en super rytme, men så punkterede en af de andre piger. Og det endte med at tage et kvarter, fordi de der tøser ikke lige tæmmede dækjernene så godt :crazy::dry: Men dækket var også afsindig stramt.

Og hvor var det røvirriterende at se de tre, vi havde kørt med, køre forbi os! :unhappy:

Herefter lagde vi de tre, der havde bedst overskud i front, og så trak de resten af vejen hjem. Der blev virkelig givet gas og så måtte man bare slås for at holde med - tror at jeg drak vand én gang den sidste time. Og i øvrigt var jeg meget lykkelig for medvinden (nogle gange side/ medvind) de sidste 20 km!

Vi endte med at komme i mål på 4:05:48, en snittid på 27,83 km/t.

Min cykelcomputer stopper, når hjulet ikke drejer, så jeg kunne se at vi havde holdt 30,5 km/t i den aktive køretid.

Jeg kunne ikke have kørt meget hurtigere og nu er min krop så afsindigt mørbanket, men hold nu kæft hvor det var en fed tur! :wub::superman:

Kan godt være at referatet ikke bærer så meget præg af det, men det var super sjovt og dejligt undervejs, og det var kun de sidste ca 30 km jeg ikke så andet end forhjulet foran mig :bigsmile:

Og nu så jeg lige at der var resultatliste i Candygirls log - jeg er blevet nr. 100. Glæder mig til at fejre med en øl til landskampen i aften! :beerchug:

Edited by cwr
Link to comment
Share on other sites

Guest Femina
Tøserunden

Lørdag d. 6. juni

Vi endte med at komme i mål på 4:05:48, en snittid på 27,83 km/t.

Candy, Mary og dig har lige fået en fælles Tøserunde-greeting i MaryB's logse.

Men altså! Hvor er det bare pudsigt, at MaryB og dig har fødselsdag på PRÆCIS samme dato.....det kunne jeg slet ikke forstå før i eftermiddags!

(Har I mon spist fødselsdagskagel sammen? :tongue:

Du får lige lidt RO-MÆND i loggen. Værsgo'...!

post-2449-1244504307_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 8. juni

Øvede fremlæggelse af vores træningsprogrammer igennem igen i dag. To omgange. Så dvs. to timer med bækkenbundstræning, tæppeflis, hop og fri dans, styrketræning, intervaltræning, sjipning, bolde (...) og andet gøgl.

Da jeg alligevel havde træningstøjet på, løb jeg hjem til Nørrebros runddel fra Nørreport med en ikke specielt løbevenlig rygsæk. Det var nu meget rart alligevel, men virkelig varmt.

Løb er slet ikke så dumt, jeg vil se om jeg kan få det puttet ind en-to gange om ugen.

Har fejret fødselsdag med virkelig god lagkage - sådan noget kokos-kaffefyld, jordbær og flødeskum, mmmmm :4mewantfood: :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

I tirsdags øvede vi vores program igennem èn gang til...ombestemte mig for nogle ting - mest for at stresse mine gruppemedlemmer lidt :smile: Onsdag var vi så til eksamen, og det gik fortrinligt; jeg fik mig et 10tal.

Torsdag var jeg "kanin" til de andres eksamener - bl.a. en hel time med "holdtræning for gravide" - jesus, det er kedeligt at træne bækkenbund i så lang tid.

Fredag havde jeg trætte trætte tømmermænd fordi vi fejrede eksamen torsdag aften...

I går havde jeg gode intentioner om at træne, men tog i stedet en vagt for en kollega, der havde fået tilbud om en billet til speedway.

Søndag d. 14. juni

I dag har jeg så til gengæld været flittig.

Løb de 3,3 km ind til FW i Vester Farimagsgade hvor jeg havde meldt mig til et "yoga/ pilates" hold... Bare for at prøve. Jeg har en gang gået til yoga og syntes at det var ret cool, og godt for bevægeligheden. Det var også meget rart og hårdt, men altså... hvorfor skal instruktører i yoga o.lign altid være sådan nogle kvinder, der har deres egne lommefilosofiske, halvreligiøse, semispirituelle og totalt gak-gak forklaringer??? :hippy: Det er virkelig trættende!

Nå, men det var fedt at blive mindet om nogle øvelser, som jeg jo bare kan lave selv!

Derefter løb jeg de 3,3 km hjem igen. Overraskende let i benene.

Nu skal jeg ud i solen og læse og have en fregne!!!! :sun:

Link to comment
Share on other sites

Candy, Mary og dig har lige fået en fælles Tøserunde-greeting i MaryB's logse.

Men altså! Hvor er det bare pudsigt, at MaryB og dig har fødselsdag på PRÆCIS samme dato.....det kunne jeg slet ikke forstå før i eftermiddags!

(Har I mon spist fødselsdagskagel sammen? :tongue:

Du får lige lidt RO-MÆND i loggen. Værsgo'...!

Hov, havde ikke set at du havde skrevet... Tror vist også at vi har postet lige samtidig :smile:

Næ, vi har ikke spist kage sammen - det må vi gøre alle sammen, når vi ses næste gang. Tak for invitationen i øvrigt, tager mig sammen til at svare snarest :smile:

Og tak for mændene, her er nogle tilbage! Otteren er med de otte bedste scullerroere i verden - de satte sig sammen i foråret og roede imod de bedste engelske universitetshold til Head of the River (på Themsen) og vandt.

Og så er der Rob Waddel og Mahe Drysdale - to meget pæne og dygtige New Zealændere :wub: (drysdale er ham med armene i vejret)

post-17575-1244978734_thumb.jpg

post-17575-1244978744_thumb.jpg

post-17575-1244978753.jpg

post-17575-1244978761.jpg

Edited by cwr
Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 15. juni

To timers spinning på Vester Farimagsgade. Med en instruktør, jeg ikke havde kørt med før. Han talte lige lovlig meget og lavede irriterende ansigter for at vise os hvor presset han var... :dry: Og en del af de ting han sagde, tydede på at han ikke nogensinde har prøvet andet cykling end spinning... det magter jeg ikke rigtig.

Havde glemt mit pulsur, så fik kørt mig helt i sænk, det var jo dejligt nok!

Torsdag d. 18. juni

Cyklede i stiv modvind til Bagsværd sø, for sent på den som sædvanlig... Det var satme hårdt, men kunne heldigvis sagtens mærke at formen er bedre.

Roede 4x med de samme piger som for 14 dage siden - de var blevet bedre. Det var fedt, vi lavede en masse teknik, og de tager virkelig godt imod rettelser og forklaringer. Altid mega sejt at træne og ro med folk, der gerne vil lære!

Cyklede ind til DSR (roklubben) i Svanemøllen i dejlig medvind, det tog mig knap 32 min for de ca 15 km selvom der var lyskryds og andre trafikanter... Så er det skøøøønt at cykle. Spiste en masse mad og blev hængende alt for længe.

Kiggede på en af roernes knæ - det er fedt at jeg for alvor begynder at kunne noget og føler mig kvalificeret til at kunne undersøge og sige noget klogt :bigsmile: (i hvert fald så længe folk ikke klager over alt for komplicerede ting...)

I morgen bliver en dejlig dag - lige øve min case til eksamen på mandag igennem, løbe en tur, på arbejde på baren og så til koncert med AC/DC!!!!!

I weekenden er der World Cup i roning - i München. Bliver spændende at se hvordan det går med danskerne denne gang (synes jeg i hvert fald).

Og altid interessant at se Olaf Tufte fra Norge, der bare er afsindigt dygtig og med en imponerende fysik og kondition!

post-17575-1245364978.jpg

post-17575-1245364996_thumb.jpg

post-17575-1245365007_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 21. juni

Var tilmeldt to timers spinning, men måtte gå midt i anden time. Min krop drillede og gjorde ondt og det føltes virkelig hårdt selv når pulsen ikke var så høj. Møg træning!

Mine knæ har også været mærkelige siden jeg var ude og løbe for 1½ uge siden... prøver endnu mere roligt næste gang.

Onsdag d. 24. juni

Har lige været på ndr. fasanvej og køre 60 min for mig selv på spinningcyklen. Tømmermændene fra i går (sidste eksamensdag for hele klassen) skulle arbejdes væk, så jeg kørte bare en lang opvarmning g derefter 4 x 5 min med 1 min pause, på ca 80% af pulsreserve.

Stille og rimelig behageligt, men godt at få svedt!

AC/DC var i øvrigt en virkelig fed koncert!!!!

Link to comment
Share on other sites

nææ. Jeg har to grønne cykler, og der står ikke cwr på nogen af dem. Hvorfor da?

Der står en rød dyr racer i min gård- (den ser stjålet ud) den har fået sat et klistermærke på som kunne tyde på initialer. Jeg kom til at tænke på dig (ja, jeg tænkte på dig) da jeg så den.

Hej hej.

Link to comment
Share on other sites

Guest Femina
I weekenden er der World Cup i roning - i München. Bliver spændende at se hvordan det går med danskerne denne gang (synes jeg i hvert fald).

Og altid interessant at se Olaf Tufte fra Norge, der bare er afsindigt dygtig og med en imponerende fysik og kondition!

Hmmm. I will offer you bribe (i form af roermænd :biggrin: ) for returning my messenges :poking::tongue:

Her er Olafs biceps:

post-2449-1245965163_thumb.jpg

Ro-arme:

post-2449-1245965178_thumb.jpg

Victory-army :devil:

post-2449-1245965364.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share