christines kondi log


cwr
 Share

Recommended Posts

Fredag d. 7. november

Roning i ergometeret med to af letvægtspigerne. Der var ikke blevet tændt for udsugningen, så det blev lidt svært at trække vejret halvvejs :gal:

Man kan altid mærke det på at man danner virkelig meget sejt slim i munden og halsen...

Det var godt jeg havde dem at køre med, for jeg var sgu lidt træt. Eller også er det kondien?

Kan jeg mon skyde skylden på de to drukture sidste weekend? :blush:

30 min Tempo 24 drag 97

2:04,9 og 7203 meter

Fandt en af mine gamle træningsbøger, tilbage fra vinteren 01/02.

Havde for præcis 7 år siden kørt den samme vinterturnering med 2 x 500 meter.

Da havde jeg kørt 1:40,6 og 1:41,8. (denne gang kørte jeg 1:41,noget på dem begge).

Og det er jo meget sejt - indtil man husker på, at jeg vejer næsten 10 kg mere nu... :unhappy:

Af andre tider, jeg lige kan finde frem, roede jeg til træning:

60 min. Tempo 25 2:03,2 (det kan jeg ikke engang holde 20 min nu :laugh: )

6 km Tempo 28 1:59,1

og til test:

1000 meter 1:45,8 - 3:31,7

2000 meter 1:49,1 - 7:16,6

Samme vinter roede jeg også 7:12 på en 2000 meter, men jeg kan ikke lige finde tallene.

Til gengæld løftede jeg det samme som jeg gør nu.

Så konklusionen må være, at jeg er i virkelig skidt kondi... :tongue:

Bliver lidt cool at se hvor meget jeg kan løfte den her henover vinteren! Har i hvert fald masser af motivation til at træne :firebounce:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 275
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Lørdag d. 8. november

Super hyggelig træning med godt selskab fra Krumborg.

Havde glemt at lægge en plan, men kom det meste igennem.

split squat

4 x 8/8 x 10 kg

kropshævninger OH

4 x 8 x -30 kg

af besynderlige og uforklarlige årsager er jeg bedre med OH end UH :blink:

dødløft

1 x 8 x 40 kg

2 x 8 x 50 kg

1 x 8 x 60 kg

3 x 8 x 65 kg

prøvede at lave lidt flere opvarmningssæt, fordi jeg de andre gange har syntes, at kroppen ikke var helt parat. Det virkede super godt!

Fik lige lidt remindere om vejrtrækningen og opspændet :smile:

bænkpres

8 x 30 kg

4 x 8 x 42,5 kg

og her var der så lige lidt teknik, der skulle rettes... :blush: Holdt stangen for langt oppe mod halsen, i stedet for ned mod navlen (ja, sådan føles det...)

Det var mest bare uvant, men skal nok blive fint, når jeg lige fatter det!

DB rows

3 x 6 x 22 kg

skulderpres, DB siddende

4 x 8 x 10 kg

ind imellem og bagefter noget rygbænk og mave.

Og udstrækning - sgu! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 9. november

Puha, lidt træt i kroppen og specielt skuldrene fra i går.

Har ikke sovet så meget. Da jeg cyklede hjem ad Nørrebrogade i morges var der folk i gang med at hænge gran-guirlander op, og ved søerne var der folk ude på morgenløbeture :blink:

Har en erindring om at stå på en færø-bar klokken halv syv og danse - standervissen :4drunk:

Super skægt sted i øvrigt - med glade folk og band :4band:

Men det skulle ikke afholde os fra at træne her til eftermiddag!

Der var ikke megen styrke at gøre med - det var ligesom bare helt umuligt at trykke den ned, men vi skulle også bare køre:

45 min. T 22

2:11,1 og 10293 meter (eller 10239?)

Undervejs afbrudt af seriøse grineflip og desuden vejrtrækningsbesvær, når den færøske ninja slap en vind.

Nårh ja, og så cyklede jeg 10 minutter bagefter, for lige at svede det sidste sprut ud... :4george:

I morgen skal jeg ro sammen med Femina og MarianneB. Det bliver sjovt!!! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Du er simpelthen en nørd :bigsmile:

Haha. Tak!!! :4smartass:

Har prøvet at fornægte det i mange år, men det er helt rigtigt, og jeg kan ikke undertrykke det mere: Jeg er en kæmpe ro-nørd!

Har ellers virkelig prøvet at holde det nede og få andre hobbyer, men der er bare intet, jeg synes er lige så sjovt. :blush:

Forleden dag bestilte jeg faktisk et abonnement på et amerikansk blad, der hedder RowingNews...

Bortset fra det, så er der folk, der er meget vildere end mig! Jeg kender mange, der kan huske resultater, tider, hold etc 20 år tilbage. Og jeg har været til fester med roere, hvor de har fået timer til at gå med at diskutere Det Perfekte Rotag :crazy:

Det var nok også derfor jeg blev lidt træt af den verden i en periode :laugh:

Mandag d. 10. november

Roning med MarianneB og Femina. Dejligt at se dem igen, har ikke set dem siden DM i Athletic Fitness. :smile:

Der var ingen særlig plan, men jeg tænkte, at vi skulle lave noget hårdt! :bigsmile: Først foreslog jeg at vi kunne køre 3 minutter med 3 minutters pause, men det var der ikke den store tilslutning til. To minutters intervaller kunne jeg dog godt lokke dem til!

7 x 2 min. Tempo 30 Pause 2 min.

1:53,4

1:53,6

1:53,4

1:53,2

1:53,4

1:49,6 (tempo 32)

1:49,6 (tempo 33)

Har slet ikke lavet den slags programmer i flere måneder, så det var squ lidt hårdt! Og jeg var heller ikke helt sikker på hvor meget gas jeg kunne give, netop fordi det var helt nyt med intervaller og så højt tempo.

Kom måske til at køre lidt for mageligt på de første, men fik givet fuldt skrald på de sidste!

Ved ikke helt om de andre synes det var sjovt, det er jo altid svært at vide hvordan man skal køre, når man ikke er vant til at lave den slags træning!

Men det var dejligt at se at Femina stadig har pæn teknik! Og MarianneB er sat'me stærk!

Håber de kan lokkes igen en anden gang!

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 10. november

Roning med MarianneB og Femina. Dejligt at se dem igen, har ikke set dem siden DM i Athletic Fitness. :smile:

Der var ingen særlig plan, men jeg tænkte, at vi skulle lave noget hårdt! :bigsmile: Først foreslog jeg at vi kunne køre 3 minutter med 3 minutters pause, men det var der ikke den store tilslutning til. To minutters intervaller kunne jeg dog godt lokke dem til!

7 x 2 min. Tempo 30 Pause 2 min.

1:53,4

1:53,6

1:53,4

1:53,2

1:53,4

1:49,6 (tempo 32)

1:49,6 (tempo 33)

Har slet ikke lavet den slags programmer i flere måneder, så det var squ lidt hårdt! Og jeg var heller ikke helt sikker på hvor meget gas jeg kunne give, netop fordi det var helt nyt med intervaller og så højt tempo.

Kom måske til at køre lidt for mageligt på de første, men fik givet fuldt skrald på de sidste!

Ved ikke helt om de andre synes det var sjovt, det er jo altid svært at vide hvordan man skal køre, når man ikke er vant til at lave den slags træning!

Men det var dejligt at se at Femina stadig har pæn teknik! Og MarianneB er sat'me stærk!

Håber de kan lokkes igen en anden gang!

Tak for i dag :flowers:

Jo, det var bestemt sjovt og virkelig hyggelig klub-steming derude. Jeg bliver da lidt tændt på gøre lidt mere i det der roning :laugh:

Du er sat'me da også stærk - vi roede da næsten lige op i alle intervaller :superman: og i det sidste nakkede du mig :tongue:

Hvordan kan du huske dine tider? Er det bare noget man kan når man er vant til at ro? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Tak for i dag :flowers:

Jo, det var bestemt sjovt og virkelig hyggelig klub-steming derude. Jeg bliver da lidt tændt på gøre lidt mere i det der roning :laugh:

Du er sat'me da også stærk - vi roede da næsten lige op i alle intervaller :superman: og i det sidste nakkede du mig :tongue:

Hvordan kan du huske dine tider? Er det bare noget man kan når man er vant til at ro? :unsure:

Cool - det holder jeg dig nok op på... :w00t:

Jeg var lige inde og skrive mine tider ned da vi havde været i bad - ellers havde jeg heller ikke kunnet huske det! :blush:

Og i morgen går prøver jeg lige at huske at notere dine, for du kørte altså en hel del hurtigere end mig på de første! Så vidt jeg husker var du klart under 1:50 i hvert fald på de første 3 intervaller! :4flex:

Link to comment
Share on other sites

QUOTE(MarianneB @ 10. Nov 2008, 22:16)

Tak for i dag

Jo, det var bestemt sjovt og virkelig hyggelig klub-steming derude. Jeg bliver da lidt tændt på gøre lidt mere i det der roning

Du er sat'me da også stærk - vi roede da næsten lige op i alle intervaller og i det sidste nakkede du mig

Hvordan kan du huske dine tider? Er det bare noget man kan når man er vant til at ro?

Cool - det holder jeg dig nok op på... :w00t:

Jeg var lige inde og skrive mine tider ned da vi havde været i bad - ellers havde jeg heller ikke kunnet huske det! :blush:

Og i morgen går prøver jeg lige at huske at notere dine, for du kørte altså en hel del hurtigere end mig på de første! Så vidt jeg husker var du klart under 1:50 i hvert fald på de første 3 intervaller! :4flex:

Hej underskønne-under-1:50-kvinder :4thumbup:

Tak for megahyggelig træning! :w00t:

......Jeg vil også være høj! :dry:

Link to comment
Share on other sites

Nå, jeg havde helt panik i går, for min computer drillede og ville ikke på nettet.

Når man ikke har noget tv føler man sig pludselig rimelig isoleret :crazy: Og med abstinenser, i øvrigt...

Men der er blevet trænet!!!

Onsdag d. 12. november i FitW i Valby med min veninde, Ludvig!

Lidt roning og masser af gulvøvelser til opvarming, og det var faktisk super rart. Var virkelig varm og smidig da vi gik i gang.

kropshævninger UH

2 x 5 x -25 kg

2 x 4½ x -25 kg

3½ x -25 kg

Den der hjælpe-chins-maskine er væsentligt sværere på -25 end den, vi har i roklubben!

Og der var rimelig korte pauser, så det var hårdt :gal:

squat

noget x 20 kg

noget x 30 kg

3 x 6 x 35 kg

fik så bekræftet at jeg endnu ikke er helt klar til at squatte. Kunne dog mærke, at jeg benytte glut'erne en smule - så al 1-bens træningen har hjulpet mig på rette vej. Et par måneder mere, så kan jeg nok!

bænk

10 x 31 kg

6 x 43,5 kg

3 x 8 x 43,5 kg

prøvede at huske den nye teknik. Tror ikke jeg var helt ringe!

DB rows

4 x 8/8 x 22 kg

kan snart 24 kg med højre. Ved bare ikke om venstre er helt med på den...

lunges

4 x 8/8 x 7 kg

jøsses, det bider i ballerne. Kan næsten ikke komme tilbage fra sidste skridt.

skulderpres

8 x 12 kg

7 x 12 kg

6 x 12 kg

6 x 12 kg

er jo egentlig først lige steget til 10'erne, og har syntes, at det var tungt nok! Men i FitW er 10'erne sådan nogle tøsede sølv-håndvægte, der ikke ser ud af en skid. det gad jeg ikke rode med, når der ellers var pakket med fyre, der kun trænede overkrop. Så måtte jeg bare bide tænderne sammen og skubbe 12'erne op!!! :cool:

Det hjalp også svært på motivationen at der ved siden af sad en tynd fyr og fik hjælp af sin ven - med netop 12'erne :laugh:

mave

6 x noget...

Det er virkelig sjovt at træne i det der center! Jeg glor vist ret meget, for der er mange skægge typer!

Torsdag d. 13. november i FitW på Vester Farimagsgade, igen med Ludvig.

To dage i træk hvor jeg ikke har været i roklubben, hr. Krumborg. :tongue:

Da jeg vågnede i morges var jeg slidt i hele kroppen; fik virkelig givet god gas med vægtene i går!

Ludvig er ikke roer, men hun gider godt at ro med mig, og er faktisk ikke så dårlig til det. (det er self også mig, der har lært hende det...)

30 min. T: 24 drag 96

2:05,1 og 7193 meter

Der var varmt, dårlig luft og jeg var sgu lidt træt. Så det var vel meget godt kørt, når man tager alle de dårlige undskyldninger i betragtning :blush:

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor havde du tømmermænd? :tongue:

Vistnok fordi jeg havde teet mig tosset på din bar hele natten... :boobs: :banana3:

Min veninde syntes forresten at du var blevet vældig meget større siden sidst vi var der (for måske 6 mdr siden) :wub:

Jeg prøvede at forklare hende, at det bare var fordi din t-shirt var malet på :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 14. november

I DSR med Malene, en af letvægtspigerne.

Var træt og uoplagt. Har sovet latterlig dårligt i nat og skulle tidligt op :unhappy:

Havde allerede været i klubben i tre timer for at træne talenterne, så jeg var lidt blæst i hovedet.

Heldigvis var Malene også ret flad, og desuden for sent på den, som altid. Så vi kørte ikke så længe.

30 min. (15+15) T:22-24 drag:98

2:05,9 og 7147 meter.

Egentlig meget pænt, når nu de første 15 min. var i tempo 22. Det gør det lidt sværere at holde trykket.

I morgen formiddag skal jeg lege med vægtene, og så holder jeg vist fri søndag. Jeg skal snart til eksamen i sygdomslære, og jeg har vist ikke læst mere end 1% af stoffet. Det er også bare en lille bestået/ ikke bestået, men man skal jo kunne lidt mere end 50%...

Det er bare ikke så spændende. :dry: Hvis jeg gerne ville vide hvordan man diagnosticerer og behandler forskellige sygdomme havde jeg for fanden læst medicin! :mad:

Link to comment
Share on other sites

--> SimonHP: :tongue:

Der går nok ikke længe førend vi kommer ind forbi igen, det var jo en super aften!

Lørdag d. 15. november

Træning i roklubben, om formiddagen. Jeg hader at træne lige efter jeg er stået op! Min krop er stiv, slap og slet ikke samarbejdsvillig. Så jeg skippede dødløft; for det virkede ikke som om det ville blive godt.

split squat

1 x 8/8

3 x 8/8 x 10 kg

kropshævninger UH

5 x 5 x -25 kg

talte lidt med MarianneB om hvordan hun blev god til det her, og hun foreslog 5 x 5, og lige så snart man kan det, skal man have mindre vægt på. Det her var faktisk ret nemt, så næste gang kan jeg droppe til -22,5 kg :bigsmile:

bænkpres

8 x 40 kg

4 x 8 x 42,5 kg

lunges

4 x 8/8 x 8 kg

slet ikke så slemt som sidst!

DB rows

4 x 5/5 x 24 kg

jeg er træt af at rode rundt med 22'eren, så nu er jeg gået lidt ned i reps for at kunne stige i kg.

ind imellem en masse planke, supermand og mave

Mandag d. 17. november i FitW i Valby med Ludvig, og Jon fra min klasse

Rigtig hyggelig træning med masser af gøgl og gulvøvelser både før og efter :w00t:

kropshævninger UH

5 x -25 kg

3 x -25 kg

3 x 5 x -30 kg

ih, det er meget tungere på den her...

dødløft

8 x 51 kg

8 x 61 kg

5 x 8 x 66 kg

masser af fart på! Føltes faktisk virkelig godt i dag!

bænkpres

6 x 41 kg

4 x 8 x 43,5 kg

det er kun de sidste reps i sidste sæt, der er lidt lang tid om at komme op!

lunges

4 x 8 x 8 kg

endnu nemmere i dag! Dejligt :wub: En dag får jeg baller af stål

DB rows

5 x 5 x 24 kg

slet ikke så tungt igen

skulderpres

8 x 12 kg

(6+2) x 12 kg

Jon fik mig til at grine, så der var lige en ganske kort pause.

8 x 12 kg

7 x 12 kg

De sidste er ikke altid helt kønne, men der er fan'me fuld rom på :devil:

Og så noget mave og alt muligt andet sjovt!

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 19. november i FitW på Nordre Fasanvej

Trænede alene, så jeg troede det ville være hurtigt ind og ud - så jeg kunne komme hjem til bøgerne igen. Meeen så mødte jeg lige en fra skolen, og han skulle have lidt teknikfifs i ergometeret og jeg skulle se en af de øvelser, som han laver, og så tog det alligevel lang tid.

3 x 20 min P: 2 min T: 22-23

2:07,4 og 4707 meter

2:08,0 og 4685 meter

2:08,4 og 4672 meter

Synes jeg 'skyldte' fordi jeg ikke trænede i går, så jeg tog et laaaangt pas. Gik overraskende nemt og helt uden negative tanker.

Fik noget af tiden til at gå med at undre mig over trappemaskinerne (hedder de ikke det?). Hvem fanden har nogensinde fundet på at lave sådan nogle. Folk står helt foroverbøjede og tramper alt hvad de kan... :nonono:

Bagefter en masse supermand, planke med variationer og rygbænk.

Link to comment
Share on other sites

kropshævninger UH

5 x 5 x -25 kg

talte lidt med MarianneB om hvordan hun blev god til det her, og hun foreslog 5 x 5, og lige så snart man kan det, skal man have mindre vægt på. Det her var faktisk ret nemt, så næste gang kan jeg droppe til -22,5 kg :bigsmile:

Nemmerlig :smile: Bare klø på :4sport:

Jeg har selv lige besluttet at nu skal der noget mere gang i pull ups'ene (oh), så jeg bruger samme metode igen. Mest så der kan komme noget volumen på :smile:

Link to comment
Share on other sites

Gang på gang bliver man helt paf over hvor blankt et kvindemenneske hun er.

Mon ikke de rådgivere der foreslog hende som VP-kandidat bør give kvajebajer? :smile:

Jeg må prøve at ro lidt på tempo 25 eller deromkring, for lige at prøve, men jeg er bare bange for det vil føles som om jeg ikke laver en daddel halvdelen af tiden. :innocent:

Og så skal jeg da lige have luret min drag-factor. :slut:

HOV, jeg havde slet ikke set at du havde skrevet. Sorry!

Den er lidt tricky med den romaskine! Det er en rigtig god idé at have et spejl foran eller ved siden, så man lige kan kontrollere om man får lavet bevægelserne i den rigtige rækkefølge, og med laaange tag. Ellers er det virkelig svært at komme ned i tempo!

Man skal også huske at køre langsomt frem. Der er nogle, der tror, at de ror hurtigere hvis de kører hurtigt frem på sædet...

Nemmerlig :smile: Bare klø på :4sport:

Jeg har selv lige besluttet at nu skal der noget mere gang i pull ups'ene (oh), så jeg bruger samme metode igen. Mest så der kan komme noget volumen på :smile:

Cool!

Hver gang jeg laver dem tænker jeg "Jeg vil også være stærk!!!" Kommer lige om snart! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 21. november

Jøsses en laaaang dag!

I formiddag væltede jeg rundt i en gymnastiksal sammen med to fra klassen og forberedte en fremlæggelse af et træningsprogram vi skal lave på mandag.

Tusindvis af gulvøvelser, gøglerier, stafetter, bolde, gulvtæpper og andet sjov :wub: Glæder mig til at hegle alle de slappe piger igennem :devil:

Så tre timers forelæsning i sygdomslære. Aterosklerose, venøs isufficiens, lymfødem, aneurismer, hypertension og andre lystige sager. Krydret med virkelig mange billeder fra sårbogen.dk... Aaaadr!

Skred da der var tre kvarter igen. Kunne ikke optage mere information gennem ørerne alligevel.

Ned i klubben og træne talenterne. Normalt har fredag altid været en rigtig fed dag at træne fordi der ikke var nogle motionister, men kun kaproere. Nu vælter det ind med motionister, og for at det ikke skal være løgn har homoroerne greddy2.gif (eller regnbueroerne, som de vist kalder sig) fast træning kl 17 :crazy:

Og de skal åbenbart alle sammen lave vægttræning efter de har roet.

Da talenterne var færdige og det var vores tur til at træne var der helt proppet med folk. Fan'me irriterende!

Så det var noget underlig, ufokuseret træning, ovenpå en rigtig lang dag. Er i det hele taget altid ret blæst i hovedet når jeg har trænet roerne.

I dag glemte jeg fx at varme op... :blink:

kropshævninger UH

5 x 5 x -22,5 kg

gik jo ret nemt. Så er det -20 kg næste gang. Det bliver vist hårdt.

dødløft

2 x 8 x 40 kg

8 x 60 kg

2 x 8 x 67,5 kg

her fik jeg tænkt mig lidt om, og husket på, at jeg forleden opdagede, at FitW's stænger ikke vejer 20 kg, men kun 17. Så når jeg troede at jeg kørte med 65 kg var det kun 62... Det var squ også lidt tungt.

8 x 62,5 kg

bænkpres

8 x 40 kg

4 x 8 x 42,5 kg

Så blev jeg skyndet på... Synes det er aaalt for hyggeligt at snakke med folk. Og det er også vigtigt, når det fx er med en, man måske planlægger at skulle kysse på ved lejlighed :laugh:

lunges

4 x 8 x 10 kg

av av mine baller. Syntes at jeg skulle tage mig sammen, så jeg steg fra 8 til 10.

supersættet med

skulderpres

8 x 12 kg

7 x 12 kg

7 x 12 kg

6 x 12 kg

kønt var det absolut ikke!

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 24. november i FitW i Scala sammen med Ludvig

Puha. Viste vores træningsprogram på skolen idag. Det var hårdt! Men det gik virkelig godt og var sjovt.

Var i Scala i dag (gammelt SATS). Der var ret mørkt, og ikke så stort, men heller ikke så mange mennesker. Og helt fint og rent med nye vægte, stænger og bænke.

Var rigtig træt i lænden og helt låst mellem skulderbladene, så jeg kunne ikke overskue at dødløfte. Nu er det dog væk. Underligt nok tror jeg at det kommer, når jeg ikke får trænet, men bare sidder stille.

Først noget opvarmning i ergometer og med gulvøvelser i store mængder: planken med sandsæk på ryggen, planken på siden, planken omvendt, planken hvor man ligesom drejer fra siden og rundt, renegade rows, scap pushups, armstræk-position hvor man går fra hænderne ned på albuerne og tilbage, supermand og spiderman walkouts.

lunges

4 x 8/8 x 10 kg

bliver lidt træt i armene af at holde vægtene... benene er overraskende godt med! Kan være jeg skal til at lave dem som walking, måske.

ss med

skulderpres

4 x 8 x 12 kg

første gang jeg fik alle 8 i hvert sæt. Var selvfølgelig også friskere i armene

kropshævninger

4 x 5 x -30 kg med UH

4 x -30 kg med overhånd

så kan jeg gå på -25 kg næste gang jeg er i FitW!!!

bænkpres

4 x 8 x 42,5 kg

DB rows

5 x 5/5 x 24 kg

kan i hvert fald køre 5 x 6 næste gang!

ss med

split squat

8/8 x mig

4 x 8/8 x 5 kg i hver hånd

puhaaaa. trætte baller og lår.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 25. november i DSR med Malene. Vi fik desuden følgeskab af Mads Rasmussen. Det er squ meget god motivation at sidde og køre ved siden af ham!

Malene skulle køre 4 x 10 min i tempo 26, og så måtte jeg jo bare afvige fra min sædvanlige steady state rutine. Det var sikkert sundt :smile:

4 x 10 min. Pause 3 min

2:03,0 2439 meter, tempo 25

2:03,5 2429 meter, tempo 26

2:03,6 2427 meter, tempo 26

2:03,3 2433 meter, tempo 27

på sidste interval kaldte Mads den to op i det sidste minut, og så var det bare at hænge på... :gal:

Lå vist ellers til at køre 2:03,7, men sådan et minut i tempo 29 kan man jo trykke lidt mere.

Udemærket kørt, synes jeg. Havde tunge ben og arme fra i går.

På torsdag skal jeg lave to-punktstest og maxtest på cykel med skolen. Bliver meget skægt at se hvad min iltoptagelse er. Har nogle tal liggende fra for 7-8 år siden. Godt nok i romaskinen, men kan da til dels sammenlignes.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 27. november

På August Krogh for at lave to-punktstest og maxtest på cykel. Havde faktisk glædet mig ret meget.

Det var nede i kælderen hvor der bare er seriøst varmt og helt stillestående luft. Og det i forvejen ret lille rum var fyldt med hele klassen, der jo skulle kigge på. De var nu rigtig seje til at heppe da det blev hårdt.

To-punktstesten var jo nem nok: lidt opvarmning og gradvis øgning af watt-belastningen. Først et minut på ca puls 120. Så videre øgning af watt indtil jeg ramte ca 150, hvor jeg skulle ligge et minut også.

Herefter begyndte det sjove, hvor der hvert minut kommer 20 watt mere på.

Jeg har ikke lige tallene, men jeg nåede at køre hele minuttet på 320 watt, og så var der komplet udsolgt. Det var mest benene, der syrede fuldstændig, men da havde jeg nu også ligget på puls 188-189 i mere end 1½ minut, og den ville bare ikke stige mere.

Jeg havde holdt et ret god tråd på 90-95 rpm hele vejen igennem, men de sidste 30 sek dalede det bare, ligegyldigt hvad jeg gjorde og hvor hårdt jeg trådte...

Jeg så lige nogle af tallene bagefter, og jeg havde peaket i iltoptagelsen da der var omkring 1½ minut tilbage på 3,4 L. Derefter dalede den vist lidt igen og R-værdien lå godt over 1.

Men irriterende at det føltes som om at det var benene mere end ventilationen, der satte en stopper for det.

Phew det var hårdt!

Så vidt jeg husker havde jeg i romaskinen for en 7 års tid siden en VO2 max på 3,9 L.

Nå, bagefter tog jeg i FitW og trænede overkrop. Syntes at benene havde lavet nok!

kropshævninger

5 x -30 kg

4 x 5 x -25 kg

4 x -25 kg

det går den rigtige vej! Målet er at kunne lave en rigtig én før jul!

bænkpres

10 x 30 kg (31?)

4 x 8 x 42,5 kg (43,5?)

jeg kan ikke finde ud af hvad stængerne vejer, og jeg glemmer at spørge

DB rows

5 x 6/6 x 24 kg

skulderpres

8 x 12 kg

2 x 7 x 12 kg

6 x 12 kg

korte pauser mellem det hele.

nu kan jeg næsten ikke løfte mine arme. dejligt :wub:

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 28. november i DSR

Har haft den dejligste doms i både latissimus og pectoralerne i dag. Og faktisk også lidt i underarmene.

I dag ville jeg træne lidt ben. De var trætte fra i går.

split squat

8/8 x mig

3 x 6/6 x 6 kg i hver hånd

SL DL

8 x 20 kg

10 x 40 kg

2 x 10 x 50 kg

2 x 10 x 45 kg

lunges

4 x 10/10 x 8 kg (som sædvanlig i hver hånd)

Derefter 45 min på cykel.

Resten af weekenden skal jeg læse. Der er ikke tid til druk og byture før jeg har været til eksamen d. 8. december. Det er straffen for at have været umådeligt doven og ikke fulgt undervisningen eller læst.

Trist.

Det er i øvrigt alt for længe siden jeg har husket at dele nogle billeder med eventuelle læsere. Det kommer her:

Lagt mærke til Dolce&Gabbana reklamerne? :tongue4:

Mmmm - både fotos og video

De homoerotiske undertoner er det absolut muligt at abstrahere fra!

Derudover læste jeg for nylig at Joaquin Phoenix ikke længere vil lave film. Det er da trist!

post-17575-1227899563_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 1. december i FitW i Scala med Ludvig

Der var ingen mennesker da vi kom kl 15. Klokken 16.30 var der rimelig pakket. Synes det er et ret hyggeligt sted at træne.

opvarmning som sædvanlig med romaskine og gulvøvelser.

kropshævninger UH

5 x -25 kg

2 x 4 x -20 kg

2 x 3½ x -20 kg

SL DL

10 x 40 kg

3 x 10 x 50 kg

10 x 45 kg

supersættet med

skulderpres

3 x 8 x 12 kg

9 x 12 kg (det var meget underligt, men der var til en ekstra rep... mine underarme var godt brugt på det tidspunkt)

bænk

8 x 40 kg

8 x 45 kg

8 x 45 kg

7 x 45 kg

8 x 45 kg

det var ikke særlig kønt til sidst, men den skulle op!

DB rows

2 x 8/8 x 24 kg

2 x 7/7 x 24 kg

maveballade - begge veje. kun fordi Ludvig insisterede. jeg er dårlig til det, og jeg er ikke så vild med at træne de ting, jeg er dårlig til :blush:

Der er fremgang over hele linjen stadig, det gør det ekstra sjovt at træne!

Gad ikke at træne ben i dag.

Link to comment
Share on other sites

Awesome!

Ja, det siger du... men følger du med i nogle af de andre pige-logs? De er altså alle sammen meget stærkere end mig (her kunne jeg godt bruge en af Feminas 'stamper-irriteret-og-hårdt-i-gulvet-smileys'

Onsdag d. 3. december i FitW i Vester Farimagsgade

Overspringshandling i stedet for at læse til eksamen var at tage ned og træne... har et virkelig kedeligt liv i øjeblikket.

C2:

10 min Tempo 26

2:01,7

pause 3 min

5 min Tempo 26

2:01,5

Cykel (helt bedstemor med den bredeste saddel):

10 min - level 10 eller 11 (???), ca kadence 90

pause 2 min

5 min - level 10 eller 11 (???), ca kadence 90

Bagefter nogle gulvøvelser.

Det bar rimelig meget præg af at jeg ikke på forhånd havde bestemt hvad jeg skulle lave, og at jeg i øvrigt ikke var særlig motiveret. Men fik da brugt noget energi.

Tror måske jeg begynder at køre med på nogle spinninghold. Så skal man ikke tænke - bare arbejde hårdt.

Torsdag d. 4. december i FitW i Scala med Ludvig

Vi havde det stort set for os selv det meste af tiden. Det er jo meget rart!

Frøkenen insisterede på en ny rækkefølge af øvelser i dag. Det forvirrede mig lidt.

Opvarmning som altid med masser af gulvøvelser.

bænkpres

8 x 40 kg

4 x 8 x 45 kg

lettere og pænere i dag

SL DL

10 x 40 kg

4 x 10 x 50 kg

ss med

siddende DB skulderpres, hvor jeg eksperimenterede lidt med hældningen...

8 x 14 kg (for flad, men ret let)

5 x 16 kg (stadig for flad, og desuden for tung)

8 x 14 kg (et hak fra lodret, det var fint)

6½ x 14 kg (så var jeg bare træt til gengæld)

kropshævninger UH

4 x -20 kg

5 x -20 kg (de 3 første var så heller ikke med dead hang)

4+1 x -20 kg

3+1 x -20 kg

3+1 x -20 kg

selvom jeg aldrig synes det er godt nok, så bliver jeg faktisk liiidt bedre hver gang

lunges

4 x 10/10 x 10 kg

ss med

lateral raises

10 x 4 kg

2 x 9 x 5 kg

8 x 5 kg

mavehalløj

3 x 10 hver vej

træt i underarmene nu!

Link to comment
Share on other sites

Ja, det siger du... men følger du med i nogle af de andre pige-logs? De er altså alle sammen meget stærkere end mig (her kunne jeg godt bruge en af Feminas 'stamper-irriteret-og-hårdt-i-gulvet-smileys'

Stamper-hårdt-og-irriteret-i-gulvet-smilyen er simpelthen den mest effektive smiley ever!!

Edited by Femina
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share