christines kondi log


cwr
 Share

Recommended Posts

Fredag d. 5. december i FitW på Vester Farimagsgade

Trængte til at brænde noget energi af inden jeg skulle på job. Bliver helt skør og urolig af at sidde stille og læse til eksamen.

40 min på bedstemor-cyklen:

5 min opvarmning

3 x 10 min med 1 min pause

level 10, 90-95 rpm - watt svinger mellem 150 og 160. Vistnok.

5 min lidt mere roligt

Mandag d. 8. december i FitW på Nordre Fasanvej

opvarmning var ergo og gulvøvelser

kropshævninger UH

4 x 5 x -25 kg

4 x -25 kg

dødløft

8 x 52 kg

3 x 5 x 72 kg

2 x 5 x 68 kg

ville have kørt stivbenet, men jeg har vist lavet en lille forstrækning i en muskel i venstre baglår (ret sikker på at det er semimembranosus) Det gjorde i hvert fald nas at få den strukket, men jeg kunne ikke mærke noget når den ikke blev strukket.

Fik ikke rigtig tænkt - lossede bare vægt på, og så endte jeg en del tungere end jeg plejer. Kørte nu rigtig fint!

siddende DB skulderpres

7 x 14 kg

6 x 14 kg

2 x 8 x 12 kg

forsøgte at køre lateral raises ind i mellem. Det gik slet ikke! Kunne lige klemme 8 x 5 kg ind mellem de to første sæt.

mellem 2. og 3. sæt kunne jeg lave 4 x 5 kg, så var mine skuldre fuldstændig ristede, og jeg var nødt til at gå ned på 12 kg... Havde også på fornemmelsen at skuldrene var et af mine rigtig svage punkter...

split squat

8/8 x mig

3 x 8/8 x 5 kg i hver hånd

bænkpres

10 x 32 kg

2 x 8 x 47 kg

3 x 6 x 52 kg

tja... troede stangen vejede 10 kg, men det gør den så ikke...

Efter de 2 x 8 smuttede jeg ud og hentede noget vand, og tænkte ikke på, at der måske stod nogle i kø. Da jeg kom tilbage var der to fyre i gang med at hive det hele af. De varmede op med 20 kg på hver side - og så gad jeg ikke til at hive det hele af hver gang. Så jeg tænkte at 5 kg ikke gjorde den store forskel :blink: og mærkværdigt nok gik det super fint...

Jeg fatter ikke noget af det. Gad vide hvad jeg har kørt med i de andre centre; om der både er stænger, der vejer 10 og 12?

Nå, men det kørte i hvert fald helt vildt godt!

Awesome :w00t:

Så fik jeg akut kvalme og måtte sidde 5 min og glo. Puha.

DB rows

3 x 6/6 x 24 kg

Spinning - introtime. Vel ca 30 minutters arbejde.

Jeg kan godt nok ikke stå op særlig længe før stængerne bare syrer helt vildt.

Havde egentlig tænkt at jeg da sagtens kunne køre med på en time bagefter, meeeen det var alligevel for ambitiøst, så gik bare ned og kørte lidt selv.

30 min steady state inkl. 4-5 x 30 sek stående (bare for at øve det lidt. Kommer jo nemt til at hænge i styret).

Super dejligt at komme ned og træne igen!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 275
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Onsdag d. 10. december i FitW på Lygten med Ludvig

kropshævninger UH

5 x 5 x -25 kg

lunges

4 x 10/10 x 10 kg

bænkpres

8 x 43 kg

8 x 45,5 kg

8 x 50,5 kg

3 x 55,5 kg

3 x 55,5 kg

SL DL

10 x 18 kg

3 x 10 x 38 kg

av av, så var det der i mit baglår alligevel ikke helt væk

dødløft

8 x 58 kg

3-4 x 5 x 68 kg

den lå lavere fordi de der 20-kgs-skiver ikke er særlig store. det bliver den tung af.

Nu skal vi ud og være fulde.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 11. december i FitW på Nordre Fasanvej

To timers spinning. En I'er og en II'er time.

Har stort set ingen erindring om hvad vi lavede, men det var super fedt og hårdt.

Der var vist mange lange intervaller og meget stående i enkelttakt. Det gik bedre med at finde de rigtige belastninger, men puha, mine lægge er ikke vant til at arbejde...

God instruktør i øvrigt også.

Dejlig træning. Meget kedelig log-update.

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 12. december

Skulle bare lave lidt let træning i romaskinen, og let blev det!

Ville have kørt 30 min i et stræk, men halvvejs måtte jeg lige holde en lille pause - pulsen var tårnhøj, og det var ikke fordi jeg arbejdede hårdt...

2 x 15 min Pause: 1 minut Tempo:22

1. 2:12.0

2. 2:12.8

Gad ikke notere meter.

Det var rart at få rørt mig lidt, men hold da kæft hvor var jeg træt fra i går!

Så var der også plads til hjemmelavede æbleskiver :4mewantfood:

Er sikker på at de giver det sidste til bænkpressen med MarianneB og Femina i morgen :4flex:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 13. december i IK med MarianneB og Femina

bænkpres

8 x 20 kg

8 x 40 kg

5 x 50 kg (tror jeg)

1 x 60 kg

0 x 65 kg

0 x 62,5 kg (måske prøvede jeg endda to gange?)

tjaaa. de 60 kg var rigtig nemme. de 65 flyttede sig ikke ud af stedet. de 62,5 var med forfærdelig teknik. og så var jeg træt og irriteret.

Men nu hvor jeg har haft mulighed for at efterrationalisere lidt kan jeg godt se, at jeg jo også havde kørt tung bænk to gange i denne uge. Stadig pisseirriterende, dog!

Der går nok ikke så længe førend jeg prøver igen!

DB rows

4 x 8/8 x 25 kg

dødløft

5 x 60 kg

5 x 70 kg

2 x 5 x 75 kg

2 x 5 x 65 kg

så tog jeg lidt revanche her! Det føles helt nemt at køre 5 reps fordi jeg længe har kørt 8 reps.

split squat

8/8 x 7 kg i hver hånd

3 x 6/6 x 7 kg

high incline DB press

4 x 8 x 15 kg

(måske var der kun 7 sidste gang)

Vildt hyggelig træning, med de to stærke kvinder!

Og så til julefrokost med klassen!

Søndag d. 14. december

Tømmermænd skal svedes væk, så jeg tog mine cykelsko under armen og afsted til Nordre Fasanvej.

Kørte bare for mig selv, knap en time med nogle stående perioder ind imellem.

Håber jeg får det pulsur i julegave, så bliver det endnu sjovere at køre på cykel.

Og så videre til endnu et gløgg-æbleskive-chokolade-arrangement! Mmmm... :4mewantfood:

Denne gang med alle pigerne, jeg har trænet og roet med. Ser ud til at vi måske kan samle et hold til Sjælland Rundt til sommer. To af pigerne kørte det også i år. Kunne være helt vildt fedt!

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Hvis det stadig er tilladt at komme med dumme ro-spørgsmål, så har jeg altså eet mere.

Her til aften var jeg nemlig for første gang i C2eren til andet end opvarmning.

Udover at jeg var ret overrasket over hvor meget ilt det kræver i forhold til hvor presset man er (eller ikke er) rent muskulært, så havde jeg store kvaler med vejrtrækningen. Er der nogen grundregler i forhold til ind- og udåndinger når man er i de forskellige faser som måske kan lette det lidt?

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 13. december i IK med MarianneB og Femina

bænkpres

8 x 20 kg

8 x 40 kg

5 x 50 kg (tror jeg)

1 x 60 kg

0 x 65 kg

0 x 62,5 kg (måske prøvede jeg endda to gange?)

tjaaa. de 60 kg var rigtig nemme. de 65 flyttede sig ikke ud af stedet. de 62,5 var med forfærdelig teknik. og så var jeg træt og irriteret.

Men nu hvor jeg har haft mulighed for at efterrationalisere lidt kan jeg godt se, at jeg jo også havde kørt tung bænk to gange i denne uge. Stadig pisseirriterende, dog!

Der går nok ikke så længe førend jeg prøver igen!

Hej Concept2-master(inde)!! :worship:

Tak for sidst, håber det var en hyggelig og sjov julefrokost! :beerchug:

Læste lige lidt tilbage i din log og så, at du mest har bænket i starten 40'erne og jeg må derfor konstatere, selvom jeg ikke skal gøre mig klog på styrketræning, at 60 kilo må siges at være god styrkefremgang.. :4thumbup:

Du får da også presset en del cardiotræning - spinning og roning - ind mellem eksamenslæsningerne også :w00t: Hvor får du al den energi fra? (Måske man selv burde tage sig lidt sammen og gå ned og rive i Concept2'eren, når eksamenslæsningen gør en freaking rastløs og irriteret.... :dry: .)

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Hvis det stadig er tilladt at komme med dumme ro-spørgsmål, så har jeg altså eet mere.

Her til aften var jeg nemlig for første gang i C2eren til andet end opvarmning.

Udover at jeg var ret overrasket over hvor meget ilt det kræver i forhold til hvor presset man er (eller ikke er) rent muskulært, så havde jeg store kvaler med vejrtrækningen. Er der nogen grundregler i forhold til ind- og udåndinger når man er i de forskellige faser som måske kan lette det lidt?

Tjaa, bum.

Man plejer at sige, at det bare kommer af sig selv. Jeg synes det enten passer med én eller to vejrtrækninger pr tag alt efter hvor hårdt det er.

Hvis man ikke tænker over det, burde det af sig selv finde en rytme. Jeg har i hvert fald ikke oplevet andet.

Det er jo noget anderledes end fx spinning, hvor man godt kan være max presset på vejrtrækningen (og pulsen) men køre helt tung enkelttakt og næsten føle at man laver styrketræning med benene.

Roning skal ikke føles tungt på den måde.

Men det presser nok kondien, fordi du ikke er vant til at lave noget, hvor du bruger armene så meget. Der er jo mange muskler i gang, så iltkravet er højt, og det skal man lige vænne sig til. Også derfor roning er så ufattelig hårdt og dejligt... :tongue:

Går det ellers bedre med at få teknikken på plads?

Edit: du ligger ikke i for højt tempo?

Hej Concept2-master(inde)!! :worship:

Tak for sidst, håber det var en hyggelig og sjov julefrokost! :beerchug:

Læste lige lidt tilbage i din log og så, at du mest har bænket i starten 40'erne og jeg må derfor konstatere, selvom jeg ikke skal gøre mig klog på styrketræning, at 60 kilo må siges at være god styrkefremgang.. :4thumbup:

Du får da også presset en del cardiotræning - spinning og roning - ind mellem eksamenslæsningerne også :w00t: Hvor får du al den energi fra? (Måske man selv burde tage sig lidt sammen og gå ned og rive i Concept2'eren, når eksamenslæsningen gør en freaking rastløs og irriteret.... :dry: .)

Selv tak! Jeps, fin julefrokost, bl.a. med pebernøddecurling!

Nu ved jeg godt, at du havde tømmermænd i lørdags :wink: men jeg fortalte jo faktisk, at jeg også i foråret løftede 60 kg i bænk... Jeg havde så også timet træningen op til noget bedre, med få tunge reps og så'n.

Denne gang blev jeg ret overrasket over hvor tungt det føltes at ligge med.

Og når jeg har kørt i starten af 40'erne er det jo fordi jeg har lavet 4 x 8, jo.

Tjaaaa, jeg ved det ikke. Syntes bare at de 60 var så lette. Der er ikke andet for end at prøve igen en gang efter jul, og så lade være med at køre tungt i dagene op til.

Det passer mig virkelig dårligt at I er stærkere... :4ranting: Jeg vil jo være lige så sej! :4flex:

Træningen er min belønning for at få læst. Det er så fantastisk at komme afsted og få blæst kroppen og hjernen igennem når man har kloget og boget den hele dagen. Specielt nu hvor vi skal læse op til fysiologi har jeg brug for det.

Har også fundet ud af, at jeg bedre kan koncentrere mig og sidde stille hvis jeg får trænet.

Edited by cwr
Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 15. december på Nordre Fasanvej

Hvordan det kan lade sig gøre at være ved at komme for sent, når man bare sidder og feder den fatter jeg ikke... Men det lykkes mig igen og igen. :blink:

Spinning - bare en time i dag.

Måske kan jeg huske lidt af det...

8 min opvarmning

30 min 'fedtforbrænding' kaldte han det :dry: Og sagde at det skulle være ca 75-80 % af maxpuls...

det var noget blandet siddende og stående enkelttakt - rimelig lange intervaller.

Ind imellem nogle minutter med

- 5 sek stående

- 5 sek siddende (det er ret fedt!)

Og noget 'leg' hvor man skulle holde sig lige over sadlen og holde kroppen i ro. Phew, det går lige i stængerne og ballerne.

En pause og så skulle vi køre op af bakke med hårnålesving undervejs. Han var cool til at speake det - talte om hjælperyttere, at sætte de andre, presse feltet og hvad ved jeg. Når pulsen er høj og jeg er max presset sluger jeg det råt :w00t:

Hårnålesvingene var, når der var omkvæd - op at stå, holde kadancen (trippeltakt, eller noget :bike: ) og ekstra belastning på.

Til slut en lille bonus:

3 x siddende spurt à 40-45 sek.

Kan godt være der var noget mere - jeg tænker utrolig lidt undervejs.

Mine ben var bedre til det stående i dag - træning er nu alligevel noget fikst noget!

Link to comment
Share on other sites

Hvordan det kan lade sig gøre at være ved at komme for sent, når man bare sidder og feder den fatter jeg ikke... Men det lykkes mig igen og igen.

Det er da også den letteste sag i verden. Hvis jeg bare har lidt travl så går det sådan nogenlunde men når jeg har tiden for mig og nulrer rundt er det 110% at jeg kommer for sent ud af døren. Og hvor jeg hader mig selv hver evig eneste gang det sker. Men bliver det bedre? Næh nej :mad:

Går det ellers bedre med at få teknikken på plads?

Edit: du ligger ikke i for højt tempo?

Jeg har det stadig med at falde lidt sammen i sædet men prøver at huske at rette mig op inden det bliver for slemt. Det med at koordinere ben og overkrop går vist nogenlunde omend ikke særligt flydende men ret stakato. Det føles i hvert fald som om det går mere rykvist end når jeg ser andre ro.

Det med vejrtrækningen må jeg så bare øve mig på. Tror egentlig at jeg gerne ville ligge på 1½ vejrtrækning pr åretag men det kunne jeg ikke koordinere og så gik det i kludder. Man kunne måske give fanen et lille nyk for at øge iltforbruget så det kommer til at passe med 2 - jeg ligger vist omkring dragfactor 100 og nogen gange er det også som om jeg går lidt i stå fordi fanen "render af" med mig så en lille smule mere modstand kunne måske være en ide.

Du har selvfølgelig ret i at iltforbruget er så stort da overkroppen laver mere end end den plejer (hvilket jo stort set er ingenting) men jeg er stadig meget overrasket over at det føles så anderledes. På cykel er benene som regel også pressede når pulsen er pænt oppe men på C2´eren var det ren og skær behovet for ilt der styrede løjerne. Men genialt da det giver en god mulighed for at få trænet lidt cardio også på de dage hvor stængerne er ristede så er lidt ærgelig over at jeg ikke har set lyset før nu. (OK, da jeg stod af var jeg da også lidt tung i arme og ben og hvis jeg havde roet længere var det jo nok også kommet undervejs).

Jeg prøver at holde mig på omkring 22-23 åretag i minuttet og så øgede jeg det lidt til sidst. Har stadig ret store kvaler med at finde en fast rytme men det er jo nok bare rutinen der mangler. Især hvis der sidder nogen og ror ved siden af går det helt galt da de altid ror meget hurtigere og forstyrrer den sarte herre. Sjovt nok følger jeg ikke med i tempo men falder tit ned til 19-20 åretag i stedet.

Men som min dansklærer sagde til mig: "blind høne finder også korn", så jeg må jo bare give det noget mere opmærksomhed og se om det ikke hjælper

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 17. december på Nordre Fasanvej

Spinning. 1½ time...

Puha, fik kørt mig selv helt i sænk i dag :gal:

Har ellers ikke trænet siden i mandags - eksamenslæsning tager meget tid - men følte mig nu ikke særlig frisk alligevel.

Fik endda lidt at spise i pausen mellem de to timer, og syntes at det hjalp, men halvvejs inde i anden time måtte jeg kapitulere. Var lige ved at falde af cyklen og kunne slet ikke overskue det stående.

Ud at sidde og have noget mere sukker og efter 10 minutter begyndte jeg at få det lidt bedre. Phew...

Synes altså virkelig at jeg har spist fornuftigt og med rigeligt kulhydrat, så jeg tror forklaringen er, at jeg kører alt for hårdt på. Min fornemmelse er, at jeg nærmest konstant er over 85% af pulsreserven - og så er det jo klart at jeg går kold.

Bliver bare så grebet af stemningen... :devil: og uden pulsur er det svært at styre. Får forhåbentlig et i julegave ellers må jeg ud og købe et selv!

Nå, slut med tudelog :nissegrin: - nu går jeg i seng, er helt flad.

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 22. december i roklubben

Syntes det var for længe siden jeg havde roet, så jeg joinede de piger, jeg roede med i sommer.

12 min Tempo 24

2:02,9 og 2928 meter

10 min Tempo 27

2:00,3 og 2493 meter

8 min. Tempo 29

1:58,1 og 2031 meter

5 minutters pause ind imellem.

Kørte så stærkt jeg overhovedet kunne, men måtte se mig slået af Henriette, som jeg har roet med hele sommeren :4ranting: Og det passer mig ikke, så nu står den på roning igen, mindst en gang om ugen.

Har kun trænet to gange i sidste uge. Det har føltes som virkelig lidt fordi jeg ellers ligger på 4-6 træninger om ugen, og nøj, jeg har savnet det!

Klemmer en gang vægte ind i morgen formiddag, så jeg kan være doms'et alle juledagene :4jumpy: Har ikke leget med vægte siden forrige lørdag.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 23. december på Nordre Fasanvej

morgentræning med hvad dertil hører af træt krop og stive led. Var også lidt mærket af roningen i går!

Var til gengæld i super humør. Kan se frem til nogle hyggelige dage med familien, uden stress fra eksamenslæsningen. Jeg er i læsegruppe med to piger, der er hjemme i Jylland hele julen, så vi har været virkelig flittige i sidste uge, og nu er jeg så godt med, at jeg kan lade være med at læse de næste par dage! Det er fan'me smart at være velforberedt og planlagt - en helt ny fornemmelse. :blush:

kropshævninger UH

5 x -25 kg

4 x 4 x -25 kg

hvor sølle...

SL DL

10 x 17,5 kg

10 x 37,5 kg

2 x 10 x 47,5 kg

2 x 8 x 47,5 kg

blev for træt i underarmene til at køre de sidste reps. Tror det var fra roningen i går, for det plejer ikke at være et problem.

dødløft

5 x 5 x 57,5 kg

jeg kan bare ikke dødløfte om morgenen - kroppen er ikke vågen nok.

bænkpres

8 x 32 kg

8 x 42 kg

2 x 5 x 52 kg - turde ikke lige fortsætte når jeg ikke havde en spotter

3 x 5 x 49,5 kg - neeeemt!

lunges

4 x 8/8 x 8 kg i hver hånd

skulderpres

3 x 8 x 12 kg

Og så har Krumborg punket mig, fordi jeg ikke laver noget for biceps, men brokker mig over jeg er slap i chins. Så fra nu af må de hellere med på programmet.

db curls

4 x 8 x 8 kg (og det er jo også sølle kilo)

laterals

4 x 8 x 4 kg (ligeså her! Det er helt vildt tungt til sidst... :blink: )

Glædelig jul til alle - håber I får nogle dejlige dage! :xmas:

Edited by cwr
Link to comment
Share on other sites

Godt pump? :smile: Highrep dropset failure forced næste gang :smile:

Smid lige en epost angående planen mellem jul og nytår.

yes - får Femina til at hjælpe med en masse forced i morgen... :4flex:

Lørdag d. 27. december

Spinning 1.

Åh hvor jeg altså hader at træne om morgenen! Men det var virkelig tiltrængt ovenpå tre dage med lækker mad og masser af alkohol.

Har haft absurde doms i baglårene lige siden d. 23. De er stadig helt stramme og ømme, men det var værst d. 24. hvor jeg næsten ikke kunne bevæge mig. Har måtte tage tilløb når jeg skulle op af trappen...

5 min opvarmning

3 x 5 min:

3½ siddende enkelttakt - 1½ stående enkelt

2½ siddende enkelt - 2½ stående enkelt

1½ siddende enkelt - 3½ stående enkelt

(kom til at give aaaalt for meget gas, troede at jeg skulle kaste op og falde af cyklen. Ved ikke hvorfor jeg er så dårlig til at justere det...)

3 x 7 min:

1 pause

2 siddende mellem

½ stående mellem

3 stående enkelt

½ siddende enkelt

(majet bedre her - kørte lige lidt mere konservativt)

3 x 1½ min:

1 stående enkelt

½ siddende max

Tjaaa, fin træning. Lidt for meget 'hovedet under armen' som sædvanlig. Fik ikke noget pulsur, men en masse penge, så nu kan jeg købe et selv!

I morgen styrke med Femina, og på mandag roning i C2. Yir!

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 28. december i FitW med Femina

Opvarmning i C2 og med lidt gulvøvelser. Ikke helt så mange, som jeg burde, dog.

kropshævninger UH

4 x 5 x -25 kg

dødløft

2 x 5 x 52 kg (snatch grip, for lige at prøve)

5 x 62 kg

5 x 5 x 72 kg (synes at jeg kørte 6 sæt, men jeg har kun sat 5 streger i den lille bog...)

fik lige at vide at jeg læner mig ret langt tilbage i toppen – pudsigt, for jeg troede jeg måske var lidt for foroverlænet. Det må jeg lade være med!

bænkpres

8 x 32 kg

8 x 42 kg

5 x 5 x 52 kg

yir!

split squat

4 x 8/8 x mig

trææætte ben fra i går

skulderpres

4 x 8 x 12 kg

ikke så kønt til sidst

biceps DB

8 x 8 kg

3 x 8 x 9 kg

en eller anden havde taget 8’erne, og så måtte jeg køre med 9’erne. Kan være jeg endda skal prøve med 10’erne næste gang. Uh, spændende...

laterals

4 x 8 x 4 kg

kan vist godt med 5’erne næste gang.

Måske lidt for lange pauser nogle gange... :blahblah: men det var længe siden vi havde set hinanden.

Og det var rigtig hyggeligt at have en at træne med! Også selv om hun er stærkere end mig...

Link to comment
Share on other sites

Femina og jeg talte i dag bl.a. om det her med målsætninger for træningen.

Og i øvrigt også en del om utålmodighed i den sammenhæng :blush:

Fordi det lige om snart er nytår har jeg gået og tænkt lidt over mine mål med træningen. Efter mere end fem år uden sport startede jeg jo igen for omtrent et år siden, og tanken var bare at komme i bedre kondi og tabe et par kilo – ligesom alle andre.

Nu er jeg jo så blevet grebet af træningen igen og skal have nogle lidt større mål med det!

Længst ude i horisonten er

2010 – Vasaløbet. 90 km på langrendsski.

Tættest på er at blive i stand til at lave chin ups. Først bare én enkelt og derefter reps. Den første burde virkelig komme i hus en gang i januar!

Så skal jeg lære at squatte, og komme op på at gøre det med nogle ordentlige kg!

Og blive stærkere i dødløft og bænk, hvor jeg ikke rigtig ved hvor stærk jeg er, men tidligere har løftet hhv.100 og 60 kg.

Jeg ved ikke hvor meget jeg har lyst til at ro endnu – det må jeg se henad foråret. Ellers skal jeg bare køre masser af spinning og på raceren når vejret bliver til det.

Det kunne jo være sjovt at prøve at stille op i nogle løb til sommer!

Og så skal jeg prøve hvordan rulleski fungerer... jeg er ret bange for rulleskøjter, men tænker at rulleski ikke er helt så slemt, man har jo stavene til hjælp...

Jeg har hørt at Københavns Skiklub har nogle rigtig gode hold og trænere, så det skal jeg forsøge mig med på et tidspunkt! Kunne jo være meget smart, når jeg nu rigtig gerne vil løbe Vasaløbet i 2010 :bigsmile:

SÅ; indtil videre kommer træningen til at være full-body to gange om ugen, roning 1-2 gange om ugen og spinning 1-2 gange om ugen. Kan rigtig godt lide at der er noget afveksling, så keder jeg mig ikke.

Og så må jeg jo affinde mig med, at det tager lidt længere tid at blive rigtig god til tingene.

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 29. december i roklubben

Kom en time for tidligt fordi jeg havde kigget forkert på uret. Flot. :blink: Heldigvis var der nogle blade jeg kunne læse og nogle mennesker, jeg kunne tale lidt med. Gad nemlig virkelig ikke at sidde i ergometer alene!

6 x 3 minutter Pause 1½ minut Tempo 30

1:51,2 og 809 meter

1:52,7 og 798 meter

1:54,6 og 785 meter

1:55,8 og 777 meter

1:56,8 og 770 meter

1:55,8 og 777 meter

Tjaaaa. Gik jo heeeelt kold :gal: men det bliver på den forkerte måde, og jeg skyder altså noget af skylden på pauserne. Man ophober alt for meget syre, og ender med ikke at kunne arbejde på særlig høj intensitet.

”Så kunne du jo bare tilpasse trykket, og ikke køre så hårdt på de to første”, tænker nogen måske, men så skulle tempoet have været lavere. Så havde tempo 28 passet langt bedre!

Prøvede at forklare træneren, at det var et dumt program, fordi det bliver en blanding af iltoptagelsestræning og anaerob træning, men ikke optimalt noget af det. Det kunne han ikke forstå – han blev ved med at tale om at man skulle presse syregrænsen og presses psykisk. Jeg fik lyst til at sige til ham at han burde læse en bog, men jeg besindede mig. Orkede ikke at blive ved med at forklare om basal fysiologi når han ikke gad fatte det.

Da jeg lige havde brugt et kvarters tid på at komme mig, tog jeg

35 min på cyklen for fuldt skrald.

Nu er jeg træt! Det var dog for resten en optur at jeg kørte en hel del hurtigere end Henriette! Hun er bedre på de lange programmer, men jeg kommer efter hende!

Link to comment
Share on other sites

Mit internet driller en del i øjeblikket, så har ikke fået logget træning fra d. 30. og 31. I dag har jeg ikke trænet - det gider jeg ikke; det var hårdt nok at stå op... :rudolph:

Tirsdag d. 30. december

Havde en aftale med nogle af kaproerne om at vise dem noget vægttræning om formiddagen kl. 10. Det føltes som tidlig morgen og min krop var mørbanket fra mandagens roning og cykling.

Men, nu da jeg var der, syntes jeg, at jeg burde lave lidt.

bænkpres

8 x 45 kg

3 x 5 x 50 kg

tungt. Meget tungere end i fitW. Eller også var jeg bare træt.

Chins – excentriske

3 x 3 x bw

virkelig langsomme. Gjorde det så langsomt jeg overhovedet kunne!

ez-curls

3 x 10 x 10 kg + stangen

med lidt cheat i de sidste reps for at få den hevet op :bigsmile:

Så listede jeg af igen. Gad ikke rigtig lave noget, og havde jo trænet det vigtigste... :4flex:

Onsdag d. 31. december

Havde aftalt noget nytårstræning kl. 10 med nogle af de andre. Vi endte med at være otte, tror jeg. Og der var også andre nede for at træne. Vældig hyggeligt.

Jeg har ganske meget doms i latissimus, triceps og biceps. Faktisk så meget af jeg ømmede mig da jeg tog deo på... :crazy:

Betyder forhåbentlig at jeg også bliver stærkere!

Det generede mig ikke da vi roede.

Til gengæld syrede jeg i baller og lægge... Muskler man næsten ikke bruger når man ror, så det må være rester fra cyklingen. Det var også mest på de to første intervaller.

6 x 5 minutter. Pause 1 minut. Tempo 26.

1230 meter 2:01,9

1220 meter 2:02,9

1214 meter 2:03,5

1214 meter 2:03,5

1214 meter 2:03,5

1222 meter 2:02,7 (kørte hurtigere fordi der var fri spurt de sidste 30 sekunder)

Er egentlig rimelig godt tilfreds, når det nu var morgen og kroppen var brugt. Det ender med at jeg kommer i form.

Har eksamen d. 6., så jeg ved ikke lige hvor meget træning der bliver den næste uges tid. Kommer vist mest an på hvor stræberiske min læsegruppe er.

Edited by cwr
Link to comment
Share on other sites

Chins – excentriske

3 x 3 x bw

virkelig langsomme. Gjorde det så langsomt jeg overhovedet kunne!

ez-curls

3 x 10 x 10 kg + stangen

med lidt cheat i de sidste reps for at få den hevet op :bigsmile:

Så listede jeg af igen. Gad ikke rigtig lave noget, og havde jo trænet det vigtigste... :4flex:

I'm so proud! :wub:

Hvordan ser det ud med gutterne i morgen?

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 7. januar 2009 sammen med Femina :bigsmile:

Har læst som en gal siden d. 1. og ikke haft tid til at træne. Men det lønnede sig, for jeg var til eksamen i fysiologi i går og fik mig et 12-tal!!! :superman::4jumpy:

Trak et rigtig godt ukendt spørgsmål om konditionstræning, hvor jeg styrede så meget, at både min lærer og censor (der i øvrigt var ret lækker!) var fulde af imponade :cool: De var faktisk så imponerede, at de bar over med min mindre gode præstation i det kendte spørgsmål om den myotatiske og antimyotatiske refleks.

Det var for fedt og en lækker belønning for nogle rigtig hårde læse-dage!

Det blev fejret med en masse øl i går, og det eneste mad jeg fik hele dagen var havregryn, en proteinbar og nogle chips og peanuts...

Så jeg havde ikke de store forhåbninger til træningen i dag, men fik da lavet noget, og snakket rigtig rigtig rigtig meget :innocent:

kropshævninger UH

4 x 5 x -25 kg

4 x -25 kg

selvom jeg selv er blevet federe er jeg ikke blevet slappere. Alle tiders!

dødløft

2 x 8 x 52 kg

2 x 5 x 62 kg

4 x 5 x 72 kg

bænkpres

2 x 8 x 32 kg

2 x 8 x 42 kg

3 x 6 x 47 kg

der er garanti for doms i morgen. sådan er det lige så snart det er mere end en uge siden

split squat

3 x 8/8 x mig

gad ikke rigtig... :blush:

biceps db

4 eller 5? x 10??? x 9 kg

er ikke i stand til at tælle til så meget når jeg også skal lave en så svær motorisk øvelse... og når Cornelia samtidig taler til mig går det helt galt. Det er vist heller ikke så vigtigt; laver bare så mange jeg kan.

I morgen skal jeg ro. Måske skal jeg drikke øl igen i aften. Min prol-klasse vil bare gerne på Heidi's, det ved jeg ikke om jeg orker. Men ok, det er jo øl :4thumbup:

Bliver ved med at glemme at poste billeder af pæææne mænd. Her er et godt eksemplar! Kunne godt være at man skulle have sig den bog :tongue4:

post-17575-1231349476_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest Femina
Onsdag d. 7. januar 2009 sammen med Femina :bigsmile:

Har læst som en gal siden d. 1. og ikke haft tid til at træne. Men det lønnede sig, for jeg var til eksamen i fysiologi i går og fik mig et 12-tal!!! :superman::4jumpy:

Bliver ved med at glemme at poste billeder af pæææne mænd. Her er et godt eksemplar! Kunne godt være at man skulle have sig den bog :tongue4:

STORT TILLYKKE MED DIN MEGET FLOTTE KARAKTER! :4smartass:

Fint billede i øvrigt.

Link to comment
Share on other sites

STORT TILLYKKE MED DIN MEGET FLOTTE KARAKTER! :4smartass:

Fint billede i øvrigt.

Tak! Er også rigtig glad for den. Håber jeg kan være lige så god d. 23. når jeg skal til eksamen i basal fysioterapi.

Godt du kan lide ham. Synes også han er en pæææææn mand.

Torsdag d. 8. januar i roklubben

En øl blev til mange og jeg var i seng klokken halv fem. Da vi blev smidt ud fra Heidi's fulgte jeg bare med strømmen, der fandt på at vi skulle på Sam's Bar på strøget :crazy: så blev jeg ret hurtigt helt ædru. Jøsses et tabersted! Har aldrig fattet fascinationen af karaoke - stive folk, uden en tone i livet, der synger dårlige popsange.

Nå, træningen.

Egentlig var programmet

2 x 18 min (7+5+3+2+1 min) Tempo 22+24+26+28+30 Pause 5 min.

Meeeen, Malene har været syg længe og jeg var bare træt fra i går, så vi kom aldrig højere end tempo 26.

Der var i øvrigt også afsindig varmt og alt for høj luftfugtighed - sådan er det desværre når der er fuldt hus. (og det er der i januar...)

1. 2:06,9 4255 meter (snit-tempo 24)

2. 2:08,8 4192 meter (snit-tempo 23)

Ikke så imponerende, men det kan det ikke altid være...

I morgen håber jeg at få tid til at komme op og cykle lidt for mig selv, lørdag mere vægte og mandag roning. Nu må vi se...

Edit. glemte jo billederne af Jason Statham. Uhm!

post-17575-1231442299_thumb.jpg

post-17575-1231442313_thumb.jpg

Edited by cwr
Link to comment
Share on other sites

Guest Femina
Tak! Er også rigtig glad for den. Håber jeg kan være lige så god d. 23. når jeg skal til eksamen i basal fysioterapi.

Godt du kan lide ham. Synes også han er en pæææææn mand.

Torsdag d. 8. januar i roklubben

En øl blev til mange og jeg var i seng klokken halv fem. Da vi blev smidt ud fra Heidi's fulgte jeg bare med strømmen, der fandt på at vi skulle på Sam's Bar på strøget :crazy: så blev jeg ret hurtigt helt ædru. Jøsses et tabersted! Har aldrig fattet fascinationen af karaoke - stive folk, uden en tone i livet, der synger dårlige popsange.

Edit. glemte jo billederne af Jason Statham. Uhm!

HAHAHAHA :laugh: :laugh: :laugh: Lyder altså alligevel lidt skægt :laugh:

...Man skulle have læst til fys.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share