christines kondi log


cwr
 Share

Recommended Posts

Lørdag d. 10. januar i roklubben med Malene

2 x 20 min Tempo 22 Pause 4 min

1. 4668 meter 2:08,5

2. 4708 meter 2:07,4

kropshævninger UH

3 x 5 x -20 kg

1 x 4 x -20 kg

1 x 5 x -20 kg

skulderpres

4 x 8 x 12 kg

ez-curls

4 x 10 x 10 kg+stang

laterals

5 eller 6 x 6 kg

3 x 10 x 5 kg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 275
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tirsdag d. 13. januar i FitW i Valby

Spinning - hold 2.

Var blevet lokket til Valby af min veninde. Jeg har været i byen fire gange på de sidste syv dage - det kunne godt mærkes. :4crutches: Men nu er det også slut med det pjat - skal til eksamen fredag d. 23. og derefter en uge på ski (langrend) til Sverige. Glæder mig helt vildt!

Så nu skal der bare læses og trænes. Tømmermænd og for lidt søvn gør mig ikke specielt effektiv, så jeg har intet læst den seneste uge.

Jeg kan ikke huske hvad vi kørte i dag, men det var virkelig hårdt...

Det var nogle lange, tunge siddende intervaller først, og derefter nogle kortere intervaller der skiftede en del mellem siddende og stående. Han blev ved med at kalde på mere acceleration - det eneste, der accelerede var min lungeventilation.

Jeg har bestilt et pulsur (med gps :firebounce: ), men det var selvfølgelig i restordre, så jeg får det først i uge 4. Glæder mig til at få noget nyt grej, elsker den slags. Det er et Suunto som man også kan koble til C2'eren. Det bliver alle tiders.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 14. januar i roklubben

Der er god januaraktivitet i logbøgerne - jeg var røget helt om på side 3 siden i går.

I dag roede jeg med 'ldk' - langdistancekaproerne. Det er dem, der ror inriggere (sådan nogle store, tunge træbåde). Jeg går og overvejer at prøve at ro med dem til sommer. Det ville være en helt ny og udfordrende måde at dyrke roning på. Konkurrencen er på 10 km, og så er man 3 i båden, hvoraf den ene er styrmand.

Men, alle ror, så man bytter plads undervejs.

Nu træner jeg i hvert fald med hos dem de næste måneder, så må vi se hvad jeg finder på. Der er jo længe til foråret - jeg kan nå at skifte mening maaaange gange!

Programmet var intervaller - heldigvis kortere og kortere - med 4 min. pause i mellem hver. Hvert interval var med fast start, hvor man brager helt igennem de første ca 15 sekunder.

5 min. Tempo 31

1323 meter 1:53,3

4 min. Tempo 31

1059 meter 1:53,3 (trykkede 1:52 i hele det sidste minut for at køre samme snit som på det 1. interval. Det hævnede sig senere)

3 min Tempo 32

793 meter 1:53,4 (puha, jeg blev pivet på det midterste minut. var helt oppe i 1:57 nogle gange... :nono: )

2 min Tempo 34

536 meter 1:51,9

1 min Tempo 39

285 meter 1:45,2

Var godt mærket fra i går - der sad lidt rester i benene. Til gengæld have jeg virkelig godt tryk på med armene og ryggen var stærk.

Fed træning!

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 15. januar i fitW

Under 2 timer tog det mig at klæde om, køre til ndr. fasanvej, træne, strække ud, køre hjem og gå i bad. Tænk at jeg godt kan være effektiv med min tid. Rart at vide.

2 x 20 minutter pause 3 min

1. 4735 meter 2:06,7 Tempo 22-23

2. 4752 meter 2:06,2 Tempo 23-24

Rigtig lækker træning. Havde masser af energi og kunne holde super rytme selvom der sad alle mulige fitness-kegler omkring mig.

I morgen skal jeg til Lund til et phd forsvar om ribbensbrud hos eliteroere af en dansk fys. Det bliver super spændende! Bagefter skal jeg shoppe en masse sportstøj i Malmø - det bliver nok også ret lækkert.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 17. januar i roklubben med Malene

30 min. Tempo 23

2:04,4 og 7231 meter

Klart hurtigere end jeg kørte før jul, det er jo meget rart.

Tror jeg indtil nu har kørt 2:04,8 og det var i højere tempo, vel 24-25.

Bagefter lige en omgang

kropshævninger UH

4 x 5 x -17,5 kg

1 x 4 x -17,5 kg

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 19. januar i roklubben

Træning med langdistancekaproerne. Det er altså ret fedt at sidde 25 mennesker på række og ro det samme program. Mere eller mindre i takt.

Sad sammen med nogle af de stærke herrer, det hjælper til at jeg får rigtig godt læs på!

Det var et hårdt program i dag - 2 x 3000 meter Tempo 28

På den første startede alle pigerne 2 min før, så vi endte med at komme nogenlunde samtidig i mål med herrerne. På den anden startede vi så efter vores resultat på det første interval. Og så galdt det om at komme først :devil:

Jeg kørte rimelig godt, synes jeg. Også selvom jeg blev en smule pivet på nr. 2 (det er jo hårdt)

1. 11:56,5 minutter - snittryk på 1:59,4

2. 12:06,9 minutter - snittryk på 2:01,1

Næste gang kører jeg dem begge under 2:00! Fan'me.

På onsdag skal vi lave 2 x 1000 meter. Bliver meget interessant at se hvad jeg kan køre. Der er klubmesterskab på netop 1000 meter i den sidste weekend af februar, og der kunne det jo være meget skægt at ro hurtigt. Gad vide om det kan gøres under 1:45? Ikke på onsdag i hvert fald!

Link to comment
Share on other sites

Hej Christine,

Er du interesseret i en date med mig?

Hilsen

Brofessoren

Hej Simon,

det ved jeg ikke.

Hvorfor?

Hilsen Christine

Tirsdag d. 20. januar i roklubben

45 minutter tempo 22

2:07,7 og 10570 meter

Havde aftalt med mig selv at det bare skulle være helt let restitutionstræning, for jeg var helt flad fra i går.

Jeg kom bare til at glemme det, så efter den første halve time lå jeg på 2:06 i snit og skulle slås for at holde trykket. Det var jo dumt, så det sidste kvarter badede jeg igennem på 2:10/ 2:11... Håber at jeg er nogenlunde frisk til i morgen.

Vi havde aftalt at træne tidligt, så jeg kunne komme hjem og læse. Jeg er først lige kommet hjem. Det er farligt at der er kok ansat så man kan købe mad og drikke kaffe. Men også vældig hyggeligt!

Link to comment
Share on other sites

Advarsel: denne logopdatering indeholder pral. :wootdance:

I onsdags måtte jeg indse, at jeg manglede at få læst alt for meget til min eksamen i basal fysioterapi om fredagen. Jeg skippede træning både onsdag og torsdag, og fik da læst lidt mere end jeg ellers ville have gjort.

Jeg var den allersidste fra klassen, der skulle op, og der var blevet givet virkelig gode karakterer, så jeg følte et vist pres.

De fire, som jeg er i læsegruppe med, havde fået to 10-taller og to 12-taller...

Det var en superfed eksamen, 45 minutter med både snak og praktisk arbejde, hvor jeg både lavede holdningsanalyse, forskellige undersøgelser og også nogle forslag til træning.

De spurgte om nogle ret svære ting, syntes jeg, men det nok været for at teste mig, for jeg fik 12!!!! :alright:

Og så var de bare virkelig positive og sagde, at det var den klart bedste præstation, de havde set, og at det havde været meget imponerende. Et klart 13-tal hvis det havde været den gamle skala.

Min underviser sagde også, at hun godt vidste, at jeg havde styr på det teoretiske, men at det var dejligt at se, at jeg var så dygtig manuelt.

Fuck, det var for fedt! :yahoo:

Så det blev fejret med en stor mænge øl i går, og jeg har ikke været specielt frisk i dag.

Men, der skulle lige trænes lidt, inden jeg i morgen tidlig tager en uge til Sverige på ski.

2 x 20 min. pause 4 min.

1. 2:07,7 og 4696 meter

2. 2:08,9 og 4653 meter

se det var jo heller ikke særlig imponerende. Tror at jeg var lidt dehydreret, havde i hvert fald virkelig høj puls.

Glæder mig helt vildt til at komme af sted på ski. Fik mit nye pulsur med gps-pod i onsdags (en af årsagerne til at jeg ikke har fået læst så meget... :blush: ) og det bliver skægt at lege med deroppe.

Krydser fingre for høj sol og nysne hver dag!

Link to comment
Share on other sites

Advarsel: denne logopdatering indeholder pral. :wootdance:

De spurgte om nogle ret svære ting, syntes jeg, men det nok været for at teste mig, for jeg fik 12!!!! :alright:

Og så var de bare virkelig positive og sagde, at det var den klart bedste præstation, de havde set, og at det havde været meget imponerende. Et klart 13-tal hvis det havde været den gamle skala.

Min underviser sagde også, at hun godt vidste, at jeg havde styr på det teoretiske, men at det var dejligt at se, at jeg var så dygtig manuelt.

Fuck, det var for fedt! :yahoo:

STORT TILLYKKE MED ENDNU EN TOPKARAKTER. HVOR ER DET BARE GODT GÅET!!!! :strat: :smilerock:

Link to comment
Share on other sites

I could tell you...

But then I'd have to kill you!

ok. Jeg er i Säfsen, Sverige for at stå på ski, men jeg er syg, så jeg keder mig virkelig. Så du kommer bare. Hytte 312.

Gregers TF og Femina: tak skal i have! Har også været super glad for det!

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 2. februar 2009

Ja, jeg blev jo så syg på min skiferie...typisk!

Nåede at få tre ture på ski, resten af tiden lå jeg under en dyne på sofaen og enten sov eller så dårligt tv.

Har dog ikke haft feber de sidste tre dage, nu er jeg bare virkelig snottet, hoster og er hæs. Lyder lidt som Alex Nyborg Madsen i det der radioprogram, han havde.

Erotica... nu med KOL.

men det skal bare trænes væk, skal det! Skulle jo også ned i klubben for at høre om DM i ergometerroning, der blev afholdt i lørdags. Kender jo næsten alle deltagere, så højdepunktet på min lørdag var at se live streaming af nogle af løbene...

Henrik Stephansen slog verdensrekord i herre letvægt. 5:58,5

Første letvægter nogensinde under 6 minutter. Og knægten er 20 eller 21 år. Han er så vild!

jeg tog den virkelig med ro i dag, men tænkte at jeg lige så godt kan få startet op med vægtene igen.

kropshævninger UH

5 x 5 x -20 kg

bænkpres

3 x 8 x 40 kg

split squat

3 x 8/8 x mig

2 x 20 min. Tempo 22-24 pause i næsten 10 minutter...

2:10.4 og 2:11.0

vildt høj puls selvom jeg ikke følte mig spor presset. det var rart at få svedt lidt. nu skal jeg sove i mange mange timer!

post-17575-1233613077_thumb.jpg

post-17575-1233613093_thumb.jpg

post-17575-1233613112_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 2. februar 2009

Ja, jeg blev jo så syg på min skiferie...typisk!

Nåede at få tre ture på ski, resten af tiden lå jeg under en dyne på sofaen og enten sov eller så dårligt tv.

Har dog ikke haft feber de sidste tre dage, nu er jeg bare virkelig snottet, hoster og er hæs. Lyder lidt som Alex Nyborg Madsen i det der radioprogram, han havde.

Erotica... nu med KOL.

Så er det sgu godt jeg ikke kom derop. Tænk hvis du havde smittet mig. Jeg var blevet tosset :smile:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 4. februar

Føler mig helt rask igen nu! Er stadig super snottet og hoster lidt, og det hæmmede vejrtrækningen lidt, men holdt mig bare til et program i lavere tempo. Kører heller ikke helt så stærkt som jeg gjorde inden jeg tog på ski og blev syg. Men det kommer nok hurtigt.

Er startet på Hvidovre Hospital i dag i en 2 måneders praktik. Tror det bliver spændende og udfordrende. Der er en del højere krav nu, kan jeg godt mærke. Det er fedt.

I morgen skal jeg gå med en fys på reumatologisk afdeling, så jeg får en blid start inden vi skal til at have vores egne patienter.

2 x 20 minutter (10-7-3 min) Tempo 24-26-28 Pause 4 min.

1. 2:06,1

2. 2:09,3

Ramte 188 i puls på den sidste. Troede egentlig min max var 190... måske falder den igen når jeg har været rask lidt længere tid? Ellers er jeg spændt på hvor højt den kommer op når jeg begynder at køre hårdere på. Det føltes i hvert fald ikke så hårdt overhovedet.

Tror bare at jeg laver noget steady state igen i morgen.

Dagens optur er min fiiiine nye cykel! Så skal der ræses til Hvidovre.

kan ikke lige gennemskue at få gemt et billede...så her er link

Link to comment
Share on other sites

Føler mig helt rask igen nu! Er stadig super snottet og hoster lidt, og det hæmmede vejrtrækningen lidt, men holdt mig bare til et program i lavere tempo. Kører heller ikke helt så stærkt som jeg gjorde inden jeg tog på ski og blev syg. Men det kommer nok hurtigt.

Er startet på Hvidovre Hospital i dag i en 2 måneders praktik. Tror det bliver spændende og udfordrende. Der er en del højere krav nu, kan jeg godt mærke. Det er fedt.

I morgen skal jeg gå med en fys på reumatologisk afdeling, så jeg får en blid start inden vi skal til at have vores egne patienter.

Det var smart. Så kan du smitte alle dem på hospitalet :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Fredag d. 3. april 2009

Sidste weekend havde vi hyggelig middag, MariannneB, Candygirl, Tinapigen, Femina og jeg. De andre træner jo på livet løs og den ene er sejere end den anden! Min træning har været gået helt død i næsten to måneder - indsæt selv gode og dårlige forklaringer i skøn forening - eller i hvert fald har den ikke været så systematisk at det har været interessant at logge.

Men nu vejrer jeg forårsluft og har vist igen energi nok til at få trænet fast. Og når man så kigger forbi Candygirls log og ser hvad MarianneB har skrevet, ja så er det bare med at komme afsted.

Var der ikke noget med en anden, der også proklamerede noget styrketræning efter lang tids pause? Kom hun i gang? Fik hun det gjort? Vi afventer i spænding.... :4whistling:

Om to måneder skal vi køre Tøserunden (d. 6. juni). Vi er vist 12 piger tilmeldt på samme hold inkl. Marianne og Candy. Og jeg skal ikke være den, der hænger bagest og synes det går for stærkt!!!

Udfordringen er så bare at få træningen til at gå op med al den druk jeg også gerne vil på :laugh:

I dag pjækkede jeg fra skole og tog til træning med Suspekt og LOC. Jeg var slap og blev hurtigt træt, men det var nu en dejlig træning alligevel.

kropshævninger UH

4 x 5 x -30 kg

bulgarian split squat

2 x 8/8 x mig

jøsses, så havde jeg det som om jeg havde fået trælår.

dødløft

8 x 40 kg

6 x 50 kg

2 x 50 kg - helt svimmel...

5 x 50 kg

der er godt nok langt ned til stangen når der kun er de små skiver på

bænkpres

3 x 8 x 30 kg

let, men jeg får altid doms fra helvede når jeg ikke har kørt det længe.

Og så var jeg brugt... :blink: tal om at være dekonditioneret!

Herefter iførte jeg mig mine cykelsko og kørte i 50 min på en cykel. Det var kedeligt!

Edited by cwr
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 7. april 2009

I går var jeg ude og cykle. Cyklen var blevet vasket, pudset og smurt, så der var ingen undskyldninger. I øvrigt har jeg også bare glædet mig til at komme ud hele weekenden. Har stået indenfor på baren og kigget ud på det gode vejr i flere dage.

Vi skulle mødes ved Mosehuset kl 17, og hvem dukker op... tre af de klart hurtigste fra gruppen. Typisk! Rikke, der altid er i form, også når hun ikke selv synes det. Politikvinde og ex-landsholdsroer Mette samt Anja der skal løbe ½marathon snart og som altid træner meget.

Men de var helt med på en rolig tur, og nejnej, det skulle ikke være med for meget gas. Vi er knap kommet afsted før vi bliver overhalet af en gruppe mænd, som vi tænker, at vi godt kan hænge bag. Det går også fint ud til Bagsværd, hvor en større gruppe kommer forbi og lægger sig forrest. Så blev der lige sat endnu mere skub på ud til Farum.

Allerede her - efter ca. 15 km i medvind - synes jeg at det er liiiige lidt hårdt.

Vi tager Rikkes tur ud over Lynge og Slangerup med nogle ordentlige bakker hvor vinden rigtig kan få fat i dig. Hold nu kæft jeg blev sat af op af bakkerne! :mad:

Tilbage ved golfbanen i Værløse har jeg mest lyst til at cykle hjem til mine forældre eller tage toget til Nørrebro, men en lille pause og en varm, blød banan fik mig hevet de sidste 20 km hjem.

Jeg endte på 66 km i alt. 57 km fra Mosehuset og der tilbage. De første 25/28 km blev kørt med en snitfart på 32 km/t. Så dalede vi til 29 km/t efterhånden. Da vi nåede Mosehuset igen var den vist lidt over 28 km/t. Og mine ben var som beton.

Masser af væske, mad og 11 timers søvn senere er jeg rimelig frisk igen :bigsmile:

Og så var der det med mændene... Jeg toner rent flag - jeg kan ikke stå for Leonardo DiCaprio. Ligegyldigt om han er tyk og med slikhår, at han er utrænet og med verdens tyndeste ben.

Det stammer nok tilbage fra Basketball Diaries og Romeo & Julie, men jøsses hvor er han lækker i The Departed og i øvrigt en rigtig dygtig skuespiller! Seneste så jeg ham i Revolutionary Road, som er en fabelagtig film.

post-17575-1239185933_thumb.jpg

post-17575-1239185946_thumb.jpg

post-17575-1239186334_thumb.jpg

Edited by cwr
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 7. april 2009

I går var jeg ude og cykle. Cyklen var blevet vasket, pudset og smurt, så der var ingen undskyldninger. I øvrigt har jeg også bare glædet mig til at komme ud hele weekenden. Har stået indenfor på baren og kigget ud på det gode vejr i flere dage.

...

Jeg endte på 66 km i alt. 57 km fra Mosehuset og der tilbage. De første 25/28 km blev kørt med en snitfart på 32 km/t. Så dalede vi til 29 km/t efterhånden. Da vi nåede Mosehuset igen var den vist lidt over 28 km/t. Og mine ben var som beton.

Det var da en solid sæson-start og flot gennemsnitsstart :4jumpy::superman:

Jeg er spændt på hvordan min første tur kommer til at gå :unsure: har ikke så høje ambitioner - nu skal jeg bare snart ud :bike:

Masser af væske, mad og 11 timers søvn senere er jeg rimelig frisk igen :bigsmile:

11 timer !!! Ja, så er det da ikke søvnmangel, der skal have skyld for manglende restitution :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Det var da en solid sæson-start og flot gennemsnitsstart :4jumpy::superman:

Jeg er spændt på hvordan min første tur kommer til at gå :unsure: har ikke så høje ambitioner - nu skal jeg bare snart ud :bike:

11 timer !!! Ja, så er det da ikke søvnmangel, der skal have skyld for manglende restitution :laugh:

Det var også super fedt at komme afsted! Glæder mig til forhåbentlig at få mange ture de næste to måneder!

Og nej, jeg var frisk igen dagen efter :smile:

Onsdag d. 8. april 2009

Efter i fredags havde jeg mega DOMS i hele kroppen. Det var vist kun underarme og lægge, der ikke var ømme, trætte og forkortede. Det føltes som om min krop var blevet 100 år gammel.

Så jeg tænkte at tage den med ro igen i går. Det gik meget godt, og jeg fik hverken kvalme eller blev svimmel denne gang. I dag har jeg doms i ballerne fra træningen i går:

kropshævninger UH

1 x 5 x -30 kg

3 x 4 x -30 kg

lunges

8/8 x mig

2 x 10/10 x mig

dødløft

5 x 5 x 60 kg

bænk

2 x 8 x 30 kg

2 x 8 x 35 kg

Så videre i Palads (!) og se Confessions of a Shopaholic med en stor gruppe piger. Det er en last jeg har, den slags film. Det er usandsynligt fordummende og virkelig dejligt. :innocent:

Bagefter på K Bar og Ruby, det var nemlig de voksne veninder, som jeg var kommet i byen med.

På Ruby mødte jeg en mand, der var Arsenal-fan. Jeg har jo aldrig rigtig forstået det der med at være fan og have et sådan lidt kunstigt tilhørsforhold, hvor man siger ”vi” og bliver oprigtigt ked/ vred/ skuffet/ lykkelig alt efter resultaterne.

Men det talte vi lidt om, og måske fatter jeg det lidt bedre nu.

I weekenden skal jeg fælde træer i sommerhuset, det bliver fedt. Så må vi se om min styrke er funktionel :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Guest Femina
Så videre i Palads (!) og se Confessions of a Shopaholic med en stor gruppe piger. Det er en last jeg har, den slags film. Det er usandsynligt fordummende og virkelig dejligt. :innocent:

Er filmen sjov nok? For så skal jeg helt sikkert se den! :tongue:

Fortsat goe træninger! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share