christines kondi log


cwr
 Share

Recommended Posts

Jeg regner med at vægttræne 2-3 gange om ugen hele vinteren, og sidde i C2 tilsvarende 2-3 gange om ugen. Jeg gider ikke splitprogrammer, men jeg har lidt for mange øvelser, som jeg gerne vil lave, til at kunne køre dem alle sammen igennem hver gang. Så jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal splitte det op.

Hvis der er nogen, der har gidet læse helt hertil, så bare byd ind med kommentarer!

split-squat

lunges

dødløft

stivbenet dødløft

kropshævninger

BOR

DB rows

bænkpres

skulderpres

TGU - bare fordi den er sjov

Ærgeligt med DM :unhappy:

Som Marianne er inde på kan du jo med fordel lave workout a og b.

A

Dødløft

DB rows

Bænkpres

Lunges

Kropshævninger

TGU

B

Squat

BB rows

Skulderpres

SL DL

Bulgarian split squat

Skulder prehab

I dén rækkefølge af indlysende årsager.

Hvornår hører man noget mere om praktikken og lidt mindre om træning og druk? :tongue:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 275
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ups :blush: Så skulle jeg måske bare have ladet være med at spørge :unsure: Det lyder da også træls med det vejr og at I skulle kæmpe jer en ekstra længde op :dry:

Anyway - tillykke med FESTEN :laugh:

Mht. dit program, så kan du jo lave to forskellige full body programmer du kan veksle mellem? Når jeg lige ser på de øvelser du har listet (går ud fra det er dem du vil lave), så synes jeg lunges og split squat passende kunne lægges på forskellige dage og det samme med BOR/DB rows og dødløft/stivbenet dødløft. Det vil give 7 øvelser FB-program. Ville det passe dig bedre?

Jeg startede forøvrigt også med 25-20 kg hjælp i kropshævninger, så dem tager du snart BW :4sport:

nej nej, det er cool du spørger. Var bare lidt træt af at det gik så dårligt!

tak for input med program. skal lige kigge lidt på det i aften. men god pointe i opdelingen!

det er godt at høre at du også havde brug for meget hjælp i begyndelsen! Kan mærke at der lige skal lidt tilvænning til. Det er virkelig uvant at forsøge at hive sig op på den måde.

Har i øvrigt sådan lidt doms i mine lats i dag. Det tror jeg aldrig jeg har prøvet før :bigsmile: Kan mærke det når jeg hoster fx. Men jeg lavede selvfølgelig også både dødløft og DB rows bagefter.

Skal du, Femina og jeg måske lave en ro-aftale en af dagene? Det synes jeg kunne være super sjovt! :firebounce:

Ærgeligt med DM :unhappy:

Som Marianne er inde på kan du jo med fordel lave workout a og b.

A

Dødløft

DB rows

Bænkpres

Lunges

Kropshævninger

TGU

B

Squat

BB rows

Skulderpres

SL DL

Bulgarian split squat

Skulder prehab

I dén rækkefølge af indlysende årsager.

Hvornår hører man noget mere om praktikken og lidt mindre om træning og druk? :tongue:

Tak for et godt bud! Har du puttet squat på fordi du synes jeg skal lave den også? Havde nemlig egentlig tænkt ikke at køre den i hvert fald den første måneds tid.

Til gengæld havde jeg tænkt måske at lave både lunges og split squat hver gang for at få en masse UE-træning. Jeg ved det ikke, tror jeg prøver mig lidt frem.

Vil straks lave et nyt indlæg og skrive en masse om praktikken, der har været super fantastisk! Men tror kun der kommer flere drukhistorier for fremtiden :blahblah: Er kommet ind i en virkelig god drukrytme :hehe:

DM på Maribo Hav??? Ok det er 29-30 år siden jeg har roet der... men for helvede de 3 gange var lige forfærdelige... Ikke et sted at ligge et DM...

Godt roere er de bedste til at feste!!!

Ja! Det bliver også diskuteret rimelig heftigt i romiljøet. Sidste år blev DM jo udsat 3 uger fordi det stormede så meget i Brabrand at man ikke kunne komme på vandet.

Men problemet ligger også til dels i at DM ligger så sent, fordi EM er i slut september, og det skal afholdes derefter. Oktober er bare en blæsende måned.

Så nu overvejes der vist at lægge DM mere midt på sæsonen. Problemet er bare, at så får man ikke landsholdsroerne med, og så kan det stort set være lige meget. Forstået på den måde, at så er der næsten ingen deltagere. Roning er jo ikke lige den største sport...

Til næste år er VM i New Zealand - vist nok først i oktober - så der bliver ballade igen...

Link to comment
Share on other sites

Nå - for Krumborgs skyld (og min egen) - lidt om min praktik på Hvidovre Hospital. Det her bliver langt, tror jeg :bigsmile:

Jeg har været der i to uger. På 2. semester var jeg to uger på Rigshospitalet. På 4. semester skal man ud i otte uger, der får man sine egne patienter til behandling - det bliver for vildt!

Her på de korte praktikker skal man stadig bare lære at undersøge og øve sig i patientkontakt. Og så bruger man en del tid på at være ude som føl med de rigtige fysser og se hvad de laver.

Jeg var super heldig og komme med rundt med nogle dygtige folk på de spændende afdelinger. Det er jo ikke alt, der er lige interessant!

Hvidovre virker som et godt hospital, og fysioterapien er i hvert fald i top! Det er den største i københavnsområdet, og de dækker en del forskellige afdelinger.

Første dag jeg var med som føl var jeg først på geriatrisk afdeling, hvor vi havde nogle patienter ude og gå på gangen og trapperne. Fyssernes opgave på hospitalerne er i høj grad at mobilisere patienterne - altså at hjælpe folk til at opretholde eller bedre deres funktionsniveau - så de fx stadig kan gå når de skal udskrives.

På geriatrisk kommer mange patienter, der har et kæmpe behov for genoptræning, men generelt for alle patienter gælder jo, at de skal ud og gå så hurtigt som muligt, og ligge i sengen så lidt som muligt.

Det er helt vildt så hurtigt man mister musklemasse når man er sengeliggende. Og hvor lang tid det tager at komme tilbage til tidligere niveau. (ca. dobbelt så lang tid).

Og hvis nu en patient bor på tredje sal, kan man ikke udskrive ham, førend man har sikret sig, at han rent faktisk evner at gå på trapper helt til 3. sal. Så det er fyssernes opgave.

Vi slutvurderede en dame, der skulle udskrives. Så har man et par forskellige tests, som man også har lavet ved startvurderingen (dengang pt blev indlagt og henvist til fysserne på hospitalet), og på den måde kan man se, om de er blevet slappere eller stærkere, har fået bedre eller værre balance etc.

Og så havde vi en patient, der havde det vildeste knæ, jeg nogensinde har set.

Hun havde fået lavet en knæalloplastik - et kunstigt knæ - for tre år siden. Et stykke tid derefter var hun faldet, og havde vist revet det laterale ledbånd over, mente man. Hun var for sindsygt hjulbenet på det opererede ben, og når hun lagde vægt på det, fjedrede det helt vildt meget. Men hun synes, at hun var så gammel at hun ikke havde lyst til at blive opereret igen, så hun levede bare med det. Det så simpelthen så flippet ud.

Så har vi haft to forskellige benamputerede patienter. Den ene skal vi skrive en opgave om her i næste uge. Dem undersøgte og testede vi efter bedste evne. Super spændende at få lov til at stille alle de dumme spørgsmål: hvordan virker sådan en protese, hvordan føles det, hvordan gør man, hvordan ser det ud...

Det var to mænd, den ene var låramputeret, den anden var amputeret på begge ben - over og under knæet hhv. De var begge proteseforsynede. Det er satme imponerende at det kan lade sig gøre at gå på sådan nogle stylter.

Så har jeg haft min egen patient to gange. En ung mand, der havde fået en fuldstændig ruptur (overrivning) af patellasenen (senen fra quadriceps (lårmusklen), der løber ned over knæskallen til tuberositas tibiae (et punkt højt på skinnebenet)).

Det skal man ikke ønske sig.

Hans quadriceps var helt atrofieret (svundet ind) og havde virkelig dårlig fyring til den.

Virkelig spændende, var det!

Så var jeg med som føl på hjernetraume, hvor jeg var med til at mobilisere en 25årig mand, der havde været ude for en trafikulykke, og nu bare lå i sengen og var grænsende til vegetativ. Han havde en smule reaktioner, men det var godt nok sparsomt.

Det kan ikke anbefales at køre ind i et autoværn!

Jeg var også rundt med nogle ergoterapeuter og se hvad de laver.

Og så var jeg med på gangskole for ambulante amputationspatienter, der kommer ind to gange om ugen for at få træning og hjælp til at blive bedre til at gå. Det er super skægt og udfordrende at få lov til at træne med dem.

Og sejt at se en 80årig dame, amputeret under knæet på begge ben, kunne stå på vippebræt med sine to proteser! :bowdown: Det var selvfølgelig ikke et af de sværeste brædder, men det er stadig for sejt!

Så var jeg med en børnefys til en lille bebs med Downs. Han kom ind en gang om ugen for at fyssen kunne tjekke den motoriske udvikling og hjælpe forældrene til at træne ham bedst muligt. Han ville meget gerne ligge med helt drejet hoved, og det skal man lige sørge for bliver rettet op.

Så så jeg også en behandling af en patient med en trimalleolær fraktur (triple brud på underbenets knogler, lige over anklen). En malleol er de der buler, man har lige over anklen.

Hun havde været gipset i otte uger og havde søm og plader i anklen. Den var virkelig blevet immobil og desuden selvfølgelig hævet og smertefuld.

Og endelig var jeg også med på et træningshold for KOL-patienter. Det er mit temperament ikke lige til, men det var fint at se, hvordan det forgår og møde nogle af de patienter.

Så har vi selvfølgelig brugt en del tid på at tale om vores oplevelser med den kliniske underviser. Det er en super priviligeret måde at lære på: 4 studerende og en underviser. Så man kan virkelig få talt om alle patienterne, diagnoserne, undersøgelserne, behandlingerne etc og få brugt det fysioterapeutiske sprog.

Jeg har haft fjorten skønne dage hvor jeg bare har været helt høj over hvor meget jeg allerede har lært og kan, og jeg havde virkelig lyst til at blive derude og have flere patienter.

Men har jo så allerede til februar to måneder ude i praktik, så det kan jeg se frem til!

Hvis der er nogle, der er nysgerrige, så bare spørg!!!

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 12. oktober

Endu en gang med vægtene.

Har haft lidt trætte ben og baller efter i torsdags, så tog den med ro igen i dag.

opvarmning i romaskine og lidt forskellige bevægelighedsøvelser. og elastikøvelser for skuldrene, sgu! :4thumbup:

split squat

3 x 8/8

bænkpres

2 x 8 x 30 kg

2 x 8 x 35 kg

SL DL

noget x 20 kg

2 x 8 x 30 kg

2 x 8 x 40 kg

helt ny øvelse som jeg aldrig har kørt før. Meget let, men synes det var passende for en første omgang.

DB rows

3 x 8/8 x 20 kg

DB siddende skulderpres

4 x 8 x 8 kg

det er til gengæld lidt tungt... må have svage skuldre...

derefter en masse hyggesnak imens jeg tossede omkring på en bold og et vippebræt (ikke samtidig, dog). Synes det er sjovt, og når det samtidig er godt for min elendige balance, så er det bare top!

Talte længe med en af de gamle kaproere, bl.a. om hans knæ, som han er blevet opereret i 6 gange :crazy:

Det var egentlig en ret let træning - det føles altid lidt utilfredsstillende, men jeg skal jo lige i gang. Og skal nok nå at blive træt i løbet af ugen.

Mandag og onsdag skal jeg ro ergo. Tirsdag og torsdag vægte. Måske pjækker jeg onsdag og træner fredag i stedet.

Link to comment
Share on other sites

Det er jeg klar på :4jumpy:

Næste weekend måske? eller skal du have tømmermænd der :tongue:

he, det tænker jeg, at jeg skal have hver weekend det næste lange stykke tid :cool:

Men plejer godt at kunne træne alligevel!

Lørdag skal jeg sidde i en motorbåd i kbh's havn det meste af dagen. Der er Copenhagen Harbour Race, med en masse inriggere og ottere, der ror fra Langebro, ned til slusen og tilbage igen.

Søndag skal jeg først noget kl 15, så da kunne det måske godt være før? Med tømmermænd :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Så har vi haft to forskellige benamputerede patienter. Den ene skal vi skrive en opgave om her i næste uge. Dem undersøgte og testede vi efter bedste evne. Super spændende at få lov til at stille alle de dumme spørgsmål: hvordan virker sådan en protese, hvordan føles det, hvordan gør man, hvordan ser det ud...

Det var to mænd, den ene var låramputeret, den anden var amputeret på begge ben - over og under knæet hhv. De var begge proteseforsynede. Det er satme imponerende at det kan lade sig gøre at gå på sådan nogle stylter.

Så har jeg haft min egen patient to gange. En ung mand, der havde fået en fuldstændig ruptur (overrivning) af patellasenen (senen fra quadriceps (lårmusklen), der løber ned over knæskallen til tuberositas tibiae (et punkt højt på skinnebenet)).

Det skal man ikke ønske sig.

Hans quadriceps var helt atrofieret (svundet ind) og havde virkelig dårlig fyring til den.

Virkelig spændende, var det!

Orv hvor spændende læsning af din praktik - Især om de benamputerede patienter deres gangtræning med proteserne.

Tager hatten af for patienterne, der lærer at mestre protesens funktioner og får det fulde udbytte af den - alt efter hvor avanceret den bliver konstruerert...

Hvis man pludselig ikke havde sine ben og arme, er det rart ('rart' = kan ikke lige finde et bedre ord...)at vide, at der trods alt er muligheder for at 'få' (få er også et lidt specielt ord) et ortopædisk hjælpemiddel.

Skal du, Femina og jeg måske lave en ro-aftale en af dagene? Det synes jeg kunne være super sjovt!
Det er jeg klar på :4jumpy:

Næste weekend måske? eller skal du have tømmermænd der :tongue:

Ro sammen med JER to? :blink: Ikke mod, vel? :crazy:

Kan allerede se for mig, at jeg 'kæntrer' ....Tror jeg agere 'drukneulykke' på ergometeret, hvis det bliver alt for hårdt.

Næste weekend er en superdeal!

Edited by Femina
Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 13. oktober

2 x (5+3+2 min) T: 22-24-26 P: 3 min (dvs 2 x 10 min i stigende tempo)

1. 2:02,5 og 2447 m

2: 2:02,8 og 2442 m

Trænede sammen med Gitte, der ikke har roet siden vores tur i 4x i Brabrand, så hun syntes det var rigeligt med 20 minutters arbejde. Jeg brokkede mig ikke :blush: , men sørgede så bare for at give den al den gas, den kunne trække!

Kunne godt mærke på vejrtrækningen at der ikke rigtig har været noget konditionstræning i to uger, og at jeg oveni har været syg.

Har haft den ondeste doms i mine baglår i dag. Hvis det bliver værre i morgen bliver det ikke sjovt at træne ben og lave dødløft...

Og da slet ikke at lave BB rows...

Det her er lidt af en tudelog i dag, jeg ved det godt :crybaby:

Tager revanche i morgen!

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 14. oktober

Havde glemt at bestemme mig for rækkefølgen af øvelserne inden jeg gik i gang, så det blev noget rodet.

dødløft

2 x 8 x 40 kg

2 x 8 x 50 kg

2 x 8 x 60 kg

bænkpres

3 x 35 kg

det var ikke spor rart. brystmusklerne strammede som om de prøvede at rive sternum midt over...

kropshævninger UH

3 x 6 x -25 kg

1 x 5 x -25 kg

lunges

4 x 8/8

supersættet med

TGU med en 8 kgs DB. De var vist ikke så kønne...

BB rows

8 x 20 kg

8 x 30 kg

2 x 8 x 35 kg

Fra på torsdag må jeg tage mig sammen og have planlagt programmet på forhånd, og i øvrigt bare losse noget mere vægt på!

tror det kommer til at se således ud:

A

SL DL

DB rows

lunges

kropshævninger OH

bænkpres

B

dødløft

BB rows

split squat

kropshævninger UH

skulderpres

Og så skulder-prehab, TGU og andre cirkusøvelser efter lyst og tid.

Og ikke nødvendigvis i den rækkefølge, som jeg har skrevet. Der må jeg lige prøve mig frem.

Det eneste, jeg er helt sikker på er, at jeg ikke skal køre SL DL og BB rows samme dag! det kan haserne ikke holde til :smile:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 16. oktober

Så havde jeg alligevel glemt hvilke øvelser, jeg ville køre hvornår :4slap: Men fik da tænkt mig om inden jeg gik i gang, så det blev lidt bedre planlagt i dag!

Har også fået mig en lille bog hvor jeg kan skrive det ned. Meget fancy! :smile:

Blev egentlig en meget fin rækkefølge.

dødløft

noget x 20 kg (ville egentlig køre stivbenet, men det ville haserne virkelig ikke, kunne jeg mærke...)

2 x 8 x 40 kg

4 x 8 x 60 kg

skulderpres DB, siddende

4 x 8 x 8 kg

kropshævninger OH

8 x -30 kg

3 x 7 x -30 kg

*ss* med

mave (decline bænk i 5. ribbe)

4 x 8-10

split squat

4 x 8/8 x 6 kg (holder vægten i samme hånd som standbenet)

Fatter ikke hvordan det kan bide i ballerne på den måde, når det er sådan en tøset øvelse og med så lidt vægt!?!

DB rows

5 x 8/8 x 20 kg (kom til at glemme at tælle)

Og så en masse hyggesnak imens jeg tågede rundt på bold og vippebræt. Der var en journalist fra CPH Sport (Team Copenhagens blad) for at interviewe vores talenter og Mads Rasmussen. Tror at de (talenterne) er ret benovede over al den opmærksomhed de får!

I morgen skal jeg køre 50 minutter i C2 sammen med en af letvægtspigerne. Bliver vist godt for kondien! :firebounce:

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 17. oktober

Malene kom aaaaalt for sent, så jeg brugte lidt tid på en masse udspænding, Bla. af mine stive hofter. Meget rart, egentlig. Man gider bare ikke rigtig bruge tiden på det normalt, vel! :nonono: (siger den kommende fysioterapeut, der skal leve af at anbefale andre mennesker at lave kedelige elastikøvelser og udspænding... :blink: )

Og så kørte jeg bare 45 min i stedet for 50. Gør nok ikke den store forskel.

45 min. T:22 dragfactor:100

10410 meter, 2:09,6

Kørte faktisk overraskende nemt! Var lidt bekymret for om jeg var gået for hårdt ud og ville blive alt for træt undervejs, men det gik som en leg. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

dødløft

noget x 20 kg (ville egentlig køre stivbenet, men det ville haserne virkelig ikke, kunne jeg mærke...)

2 x 8 x 40 kg

4 x 8 x 60 kg

Potent! Det er der alligevel ikke mange chicks der kan holde til :superman:

.. PM? :poking: (Ved godt du ikke kan svare nu men en gang i morgen, post-tømmermænd?)

Link to comment
Share on other sites

Potent! Det er der alligevel ikke mange chicks der kan holde til :superman:

.. PM? :poking: (Ved godt du ikke kan svare nu men en gang i morgen, post-tømmermænd?)

Tark! Det er også yndlingsøvelsen. :wub:

Synes egentlig ikke det er så mange kilo, men skal lige i gang.

Mandag d. 20. oktober

Trænede sent - det er meget rart, så er man alene i roklubben og kan selv bestemme musikken!

kropshævninger UH

4 x 6 x -25 kg

ikke den bedste øvelse at starte med. Der var ikke rigtig tændt for fyringen endnu...

lunges

4 x 8/8 x 5 kg (altså 5 kg i hver hånd)

SL DL

8 x 30 kg

8 x 35 kg

8 x 40 kg

3 x 8 x 42,5 kg

det er egentlig rimelig let, men nu var det jo kun 2. gang nogensinde jeg lavede den. Og skal bruge rimelig meget energi på at holde teknikken god, så jeg må hellere være fornuftig og ikke gå tungt med det samme!

bænkpres

4 x 8 x 37,5 kg

'ss' med

split squat

4 x 8/8 x 6 kg - i samme side som standbenet

så kunne jeg mærke ballerne og lårene :devil:

BB rows

3 x 8 x 40 kg

og så glemte jeg at tænke mig om, og kørte bare afsted med 40 kg. Det var tungt! Men holdt nu stilen ret pænt, hvis jeg selv skal sige det.

Tog kun lige en time.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 21. oktober

Har været godt brugt i baglår og baller i dag! Og maven, af en eller anden grund... det kan jeg ikke lige umiddelbart forstå.

Træning i dag var i C2. Havde ikke planlagt noget, men kunne køre lidt med hos nogle af de andre.

30 min (10+20) T: 22-24

2:06.6 og 7118 m

Der er ikke så meget at sige om det. Lå og trykkede mellem 2:06 og 2:08 hele vejen, og det var først de sidste 5-7 min jeg skulle koncentrere mig lidt for at holde trykket.

Dengang jeg var i form (for vel efterhånden 7 år siden... :blink: ) kunne jeg køre en time med 2:05 uden problemer. Der er alligevel lidt vej endnu...

Mødte to af de piger, jeg har roet med meget af sæsonen. De fortalte mig, at de har som mål for sæsonen at ro 6 km på under 2:00.0.

Hmm, det var også mit mål. Så nu kan jeg tilføje som mit vintermål, at jeg skal køre hurtigere end de to på en 6 km!!! Fan'me! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 22. oktober

Sidder og skriver en åndsvag psykologi-opgave på skolen i øjeblikket, og havde et møde kl 18, så der var ikke så meget tid til træning i dag.

Så vægttræningen er udsat til på fredag, og det blev til ergo i stedet.

Var noget stiv og brugt i kroppen, så jeg behøvede næsten 10 minutters opvarming førend jeg syntes, at kroppen var klar til at køre hårdere på...

Men så gav jeg den også rimelig god gas, og kørte hurtigere end i går!

30 min T: 24

2:05,6 og 7163 meter

(Gennemsnitstrykket for hver 5. minut: 2:05,3. 2:06,4. 2:06,1. 2:05,9. 2:05,5. 2:04,4. Jeg kørte hurtigere og hurtigere gennem programmet, fordi jeg bare sad med super meget overskud :w00t: )

Kan ikke rigtig gennemskue hvordan jeg kunne køre et helt sekund hurtigere pr 500 meter end jeg gjorde i går, og ikke synes at det var synderligt hårdt.

Men det er dejligt! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 24. oktober

Holdt fri i går. I dag var første dag i to uger, hvor mine baglår ikke kunne mærkes ved almindelig gang...Tror måske ikke de har været brugt så meget indtil nu i min træning.

Skulle lege med vægtene igen, det havde jeg også glædet mig til!

Rigtig hyggelig fredagstræning i næsten tom klub med to af de fyre, jeg træner. Så kunne jeg holde lidt øje med deres teknik samtidig.

dødløft

8 x 40 kg

8 x 50 kg

4 x 8 x 60 kg

havde ikke brugt nok tid på opvarmning :nonono: så det var først de sidste to sæt, der var sjove. Indtil da var det bare hårdt og træls og nev i lænden. Så kan jeg måske lære at bruge mere end 5 min på opvarmning! De sidste to sæt var til gengæld rigtig gode og føltes lettere!

bænkpres

4 x 8 x 40 kg

nemt!

kropshævninger UH

5 x 6 x -25 kg

det er cool at mærke, at kroppen begynder at fatte dem! Kan virkelig mærke hvordan der er aktivitet i latissimus :superman:

ss med

split-squat

4 x 8/8 x 8 kg

tossede lidt med balancen når jeg glemte at koncentrere mig, men ellers neeeemt!

siddende DB skulderpres

4 x 8 x 8 kg

hæ, det var ikke så svært i dag! Sidst var det fan'me nærmest til udmattelse, og det er jo nogle sølle skuldre at have... :crazy:

DB rows

4 x 8/8 x 20 kg

der er heller ikke lang vej til de 22!

Undervejs noget rygbænk og planke. Og lidt sporadisk udstrækning bagefter.

Faktisk en god træning. Synes min krop er ved at have indstillet sig på vægttræningen! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 27. oktober

Vægttræning!

Ville have trænet søndag, men ufattelig ringe planlægning (og træt krop) hindrede mig. Det var nok godt det samme, for jeg har virkelig følt mig brugt hele weekenden.

Men så glædede jeg mig til i dag!

split squat - de bulgarske af slagsen. Er blevet gjort opmærksom på at der findes flere forskellige typer, men dem, som jeg laver, er altså dem med bageste fod oppe på en bænk. Dem, der niver rigtig dejligt i glutes... :wub:

4 x 8/8 x 10 kg

Mit venstre ben er noget slappere end højre!

SL DL

8 x 30 kg

8 x 40 kg

4 x 8 x 45 kg

5 kg mere end sidst. Føltes først lidt tungt på den sidste, men jeg har stadig ikke teknikken helt på plads, så jeg prøver at tage den med ro.

kropshævninger UH

4 x 6 x -25 kg

lunges

3 x 8/8 x 8 kg (i hver hånd)

1 x 8/8 x 6 kg

mine ben var brændt af... jeg måtte gå 2 kg ned... kørte vist i øvrigt også kun med 5'ere sidst

supersættet med

bænkpres

8 x 30 kg

4 x 8 x 40 kg

og så sluttede jeg af med

BOR

4 x 6 x 40 kg

Havde travlt, skulle skynde mig i bad, så jeg kunne nå at få noget mad inden køkkenet lukkede.

Mine ben og arme rystede helt, og jeg havde en smule kvalme samt propper for ørerne noget tid efter træning. Forstår det ikke helt... når jeg ser træningen på skrift, synes jeg ikke, at det ser så hårdt ud. Må nok konstatere at jeg ikke er helt tilvænnet endnu.

Eller bare er en svækling!?! :blush:

I øvrigt er det lige omtrent et halvt år siden, jeg startede loggen, og det skal fejres med et nyt tiltag!

Der er to sider til det:

1. så spændende er min træning jo heller ikke, så der må ske noget mere

2. i off topic er der et emne, der hedder 'lækre damer'. Jeg synes, at der også burde være et emne, der hedder 'lækre mænd', men kan også godt se, at der jo ikke er så mange piger her på MOL til at holde det i gang.

Så nu bliver det i min log. :w00t:

Vi starter med en fransk rugby-spiller. Jeg kan ikke huske hvad han hedder, men det er også helt underordnet!

Hvis man gerne vil bidrage med billeder, eller har særlige ønsker, så bare PM :bigsmile:

post-17575-1225147978_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Forstår det ikke helt... når jeg ser træningen på skrift, synes jeg ikke, at det ser så hårdt ud. Må nok konstatere at jeg ikke er helt tilvænnet endnu.

Eller bare er en svækling!?!

Hep,

Nu var det jo nogle øvelser som omfattede nogle store muskelgrupper og også flere ad gangen. Hvis ikke det skal kunne mærkes så...

- og så fandt jeg ud af hvad split squat er for noget.

God træning!

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hep,

Nu var det jo nogle øvelser som omfattede nogle store muskelgrupper og også flere ad gangen. Hvis ikke det skal kunne mærkes så...

- og så fandt jeg ud af hvad split squat er for noget.

God træning!

Jaja...ved det godt :blush: Vil bare gerne være virkelig god lige med det samme!!! :firebounce:

Tirsdag d. 28. oktober

Ergometer i dag.

45 min. Tempo 22 drag 98

2:09.2 og 10441 meter

2.08,2

2.09,0

2.08,4

2.08,9

2.09,7

2.10,3

2.10,3

2.09,8

2.08,7

Var noget slidt fra i går, så jeg måtte arbejde lidt for sagen det sidste kvarters tid, men blev aldrig sådan rigtig presset. Og det var lige efter planen :bigsmile:

Var i rigtig godt humør fordi psykologiopgaven endelig er færdig og klar til aflevering. Og så havde jeg haft en rigtig hyggelig træning af talenterne. De er bare en super fed gruppe at have med at gøre! Og de bliver så dygtige :smile:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 29. oktober

I dag havde jeg bestemt mig for at ro igen. Havde ca lige så ømme baller som i går, så vægttræning havde absolut heller ikke været et hit. Til gengæld bruger man dem åbenbart overhovedet ikke når man ror - jeg kunne i hvert fald ikke mærke dem.

Der skulle lidt overtalelse til i dag. Jeg følte mig lidt flad, tror jeg. Men da jeg først kom i gang, var det dejligt! Og lidt hårdere end i går!

Arctic Monkeys hjalp mig også godt på vej, de er god musik at ro til! :4thumbup:

30 min. Tempo 24-25 drag 96

2:04,8 og 7206 meter

Lå til at køre 2:05,1, og det var jeg egentlig meget godt tilfreds med, for en uge siden kørte jeg 2:05,6. Men så opdagede jeg, at jeg kunne komme over 7200 meter, og alle mål gælder :bigsmile: Så gav ret god gas de sidste 5 minutter også!

Hvis man trænger til noget at få det vildt over :crazy:

Og ellers bare dagens mand :smile: som jeg var rimelig vild med dengang han hed Marky Mark... :wub:

post-17575-1225310099_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hvis man trænger til noget at få det vildt over :crazy:

Gang på gang bliver man helt paf over hvor blankt et kvindemenneske hun er.

Mon ikke de rådgivere der foreslog hende som VP-kandidat bør give kvajebajer? :smile:

Jeg må prøve at ro lidt på tempo 25 eller deromkring, for lige at prøve, men jeg er bare bange for det vil føles som om jeg ikke laver en daddel halvdelen af tiden. :innocent:

Og så skal jeg da lige have luret min drag-factor. :slut:

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 31. oktober

Tid for vægttræning. Havde ikke helt nok tid, så stressede lidt igennem det og droppede DB rows og split squat. Skulle til stor middag i roklubben med lækker mad og taler og vin ad libitum :4jumpy:

dødløft

2 x 8 x 40 kg

8 x 50 kg

4 x 8 x 60 kg

phew den var tung i de to første sæt med 60 kg! Stangen lå også 5 cm lavere end den plejer, jeg ved ikke rigtig hvor meget det har at sige...

De sidste to sæt føltes lettere. Heldigvis.

bænkpres

8 x 30 kg

4 x 8 x 40 kg

Jeg skal vist øge vægten næste gang.

ss med 3 x 10 decline mave

kropshævninger

6 x -25 kg UH

3 x 6 x -30 kg OH

ss med

siddende DB skulderpres

4 x 8 x 8 kg

og her skal jeg afprøve 10'erne næste gang. Selvom jeg synes de 2 kg er et stort spring.

Og så har den ellers stået på druk hele weekenden... :bigsmile:

Søndag d. 2. november

Ramt af de trætteste tømmermænd tog jeg her til eftermiddag ned i klubben. Vi skulle ro første runde af vinter 8GrandPrix turneringen. Det er lidt ligesom det, vi har roet her i sommer: 8 folk på et hold, ét ergometer, 5 runder (1 for hver måned her i vintersæsonen) og nye distancer hver runde.

Denne gang var det 8 x (2 x 500 meter).

Så man indstiller maskinen til 8000 meter og laver skift for hver 500 meter. Stafet hedder det vel.

Under opvarmningen var jeg bekymret for om jeg ville komme til at knække mig, men det undgik jeg trods alt! Vi havde stort set alle sammen været ude i går, så forventningerne var ikke skruet alt for højt op.

Sjovt nok blev jeg helt nervøs - det er nok 6 år siden jeg sidst har kørt max i ergometer, og jeg var lidt bekymret for smerten... :crazy:

Men det gik overraskende godt - altså stærkt!

Fik presset den ned i 1:30 begge gange og kørte

1:41,6 på den første og

1:41,4 på den anden. (hvor jeg faktisk kørte 550 meter, fordi jeg var den, der kørte hurtigst, og derfor skiftede før tid :devil: )

Det var så sindsygt ubehageligt :gal: men på samme tid virkelig fedt!!! :wub:

Nu er jeg så også pænt ristet! :4crutches:

Edited by cwr
Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 3. november i FitnessWorld i Valby...

Skal til at træne med min veninde en gang imellem, så jeg ofrede mig og cyklede hele vejen til Valby :smile:

I dag skulle jeg bare vise hende øvelserne, men jeg fik lige lavet lidt. Det vigtigste!

bænkpres

4 x 8 x 41 kg

Der er helt sikkert til 42,5. Det cool.

dødløft

4 x 8 x 65 kg

inspireret af disko-stemningen, hvor små drenge og tynde mænd giver hinanden fååårced til samtlige øvelser, måtte jeg have 5 kg mere på. :pumpin: Og det var egentlig ikke voldsomt meget hårdere... Er også ved at være tilvænnet det med at køre 8 reps nu.

Og så nogle kropshævninger - både OH og UH

3 x 6-8

Så nu er jeg medlem af Fitnessworld og skal træne lidt sammen med hende. Tror nu kun det bliver for en kort periode - kan ikke rigtig tage stemningen i sådan et center seriøst, og desuden er det meste af deres udstyr jo ret skidt!

Men det er cool at jeg kan træne 5 min fra hvor jeg bor. Og sammen med Femina en gang i mellem også :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Synes det er lidt svært at få tiden til at slå til. Der er hele tiden tunge bøger, der gerne vil have min opmærksomhed, og jeg vil hellere lave tusinde andre ting... :blush:

Tirsdag d. 4. november

Havde rigtig travlt - kom lige fra skole og skulle starte nogle nye talenter op.

Nåede lige

20 min tempo 24 drag 105

2:03,9 og jeg glemte at skrive meterne.

Det var hårdt, jeg blev virkelig forpustet.... Gamle krop :mad:

Torsdag d. 6. november

Havde Krumborg med i klubben fordi han var nysgerrig efter at se talenterne og deres træning, og jeg gerne ville vise dem frem. :bigsmile:

Det var super hyggeligt! Der var desværre bare ikke rigtig så meget plads til at få snakket og trænet nok, for jeg havde nogle nye roere, der krævede lidt meget hjælp. Men vi tager revanche på lørdag!

Jeg fik dog revet nogle vægte rundt senere - supersættet med virkelig meget tøsesnak om mænd... :wub: (altså med nogle af pigerne fra klubben, ikke med Krumborg :tongue: )

bænk

8 x 40 kg

3 x 8 x 42,5 kg

lunges (standing db)

8/8 x 8 kg

3 x 8/8 x 6 kg

det var for tungt med de 8 kg - mine ben ville slet ikke

kropshævninger UH

4 x 6 x -25 kg

Ih, bliver bare overhovedet ikke bedre her, jo!!!

mave - decline

3 x 10

skulderpres (siddende db)

4 x 8 x 10 kg

Sådan! en dag bliver jeg måske stærk :smile:

bulgarian split squat

3 x 8/8

uden vægte - mine ben ville ikke, for jeg nåede også lige at vise nogle af mændene, som jeg tidligere har trænet, at jeg er næææsten lige så stærk som dem!

det foregik i en 'dyno' - en slags dynamisk styrke-maskine, som Concept2 har udviklet, og som vi brugte til at teste i det der talent2016.dk-projekt.

Og der kan man bl.a. lave benpres!

I morgen skal jeg tage mig sammen og dyrke noget sport i ergometeret!!! :4whip:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share