Overskuelige stats!?!


MichaelEbeltoft
 Share

Recommended Posts

Ideen med en stats tråd var rimelig ok, men blev lidt afsporet. Jeg synes der er et par ting som burde laves om.

Folk skriver deres bedste løft i alle mulige øvelser, hvilket selvfølgelig skyldes at ikke alle dyrker BB/SL, og derfor selvfølgelig er berettiget til dette, men jeg ville synes at det ville være fedt hvis Morten Z lavede et generelt skema som man kunne udfylde og opdatere i forbindelse med ens profil. På den måde kunne man altid gå ind og se hvordan de forskellige medlemmer "ligger". F.eks vil de medlemmer som først kommer til om en måned ikke få glæde af stats tråden med mindre de gider sidde og kigge alle de gamle tråde igennem. Derfor foreslår jeg følgende:

Lav i forbindelse med brugerens profil, en online stats- /dagbog hvor man kan skrive om ens bedste løft i diverse kerneløft og vindue hvor man kan skrive lidt om hvordan ens nuværende træning skrider frem, og hvad man gør i øjeblikket f.eks bulk/rip fase.

Er det en dårlig ide, og vil det være for omfattende???

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Om ikke andet, så kunne det da være en fed ide, at starte et rum, hvor man udelukkende kan poste sin træning. For dem som kommer herinde regelmæssigt, er det ikke særligt tidskrævende, at skrive dagens træning ned. På den måde kan man lærer af hinandens programmer.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg vil godt give jer medhold i at for BB'ere er det totalt ligegyldigt hvor meget man løfter i diverse øvelser, men det er det absolut ikke for SL'ere. Og forummet er jo for begge parter. Men en online-logbog enten i forbindelse med ens profil eller e seperat forum er noget henad det jeg forestillede mig.

Morten Z

Giv os noget feedback!!!!

Link to comment
Share on other sites

ME> Ja, selvfølgelig betyder det meget hvad en SL løfter, men kun for personen selv. Min pointe er, at det er ligegyldígt hvad ANDRE løfter. Men ok, det kan da være meget sjovt at høre hvad andre kan løfte, jeg synes bare det er mere interessant at høre HVORDAN folk træner :)

Link to comment
Share on other sites

Hmm jeg synes det lydder som en smart ide.

Jeg ville dog som Morten også er inde på måske overveje at lave flere felte.

Feks Bryst mål, biceps, lår, læg, og måske også hvor hurtigt man kan løbe forskellige distancer, også gerne højde, vægt, alder, trænings erfaring, formål med træning.

Det vil ikke tage vildt lang tid at lave denne "option" når man rette i sin bruger profil.

Link to comment
Share on other sites

Bedste 5 km, 18:43. Rimeligt godt for en BB synes jeg selv.

Men ja helt rigtigt. Beste cooper test er også oplagt.

Og hvad med hurtigste serv i tennis, nej det er vist for langt ude, men ja selvfølgelig skal der da være plads til løb som jo er en vidt udbredt sportsgren og noget alle kan forholde sig til.

>TJ

Ja det er da rigtigt at det vigtigste for en styrkeløfter er hvad han selv løfter. Men at have et idol er da også en god ting, og hvis jeg nu var SL og skulle vælge et idol tror jeg at jeg ville gå ud fra hvad de forskellige løftede og derefter kigge på hvordan han træner for at opnå disse løft.

Link to comment
Share on other sites

Hvis den udvidede profil bliver en realitet, så synes jeg det er vigtigt, at der bliver mulighed for at anføre, om man er ecto-, meso- eller endomorph. Dette kan man ikke regne ud på baggrund af folks stats.

Det giver bedre mulighed for den enkelte for at vurdere, hvorvidt man kan bruge elementer fra andres programmer og kostvaner. F.eks. ville jeg som ectomorph nok ikke få specielt meget ud af at adoptere en endomorphs program og kostvaner.

Morten

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke folks somatotype har så meget at gøre med hvordan de bør træne (diæten er selvfølgelig noget helt andet). Slet ikke med henblik på styrke. Hvis man vil være større, skal man måske som ectomorph være påpasselige med ikke at kører alt for volumiøse programmer, da det forbruger energi, som kunne have været brugt til muskelopbygning. Desuden er der næsten ingen menneske som er en 100 % ren somatotype. Folk er som regel en blanding.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Thomas J>> Nej, jeg mener heller ikke det har den store indflydelse på selve styrke-/hypertrofitræningen, men derimod primært på det ernæringsmæssige aspekt. Det har dog også indflydelse på træningsprogrammet, da der nok er forskel på, hvor meget cardio en ecto- og en endomorph skal lægge ind, samt (som du selv nævner), hvor voluminiøse programmer der køres.

Blackice>> Du kan læse en pdf-fil om kropstyper her

(Har ikke selv læst den igennem)

...og nej, man er som regel aldrig 100% én type, men profilen kunne snildt bygges op med en gradsforskel mellem de 3 typer.

Morten

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share