Hvem vinder EM i Fussball?


TLunau
 Share

Recommended Posts

Hvis han havde løbet ind igen og ikke ramt bolden havde der ikke været tvivl om at der ikke var offside, men fordi forsvareren ligger ned uden for banen burde der være dømt offside omend det ikke står i regelbogen. Jeg tror de ændrer reglen efter EM, så vi ikke får sådan nogle skod mål at se. Forsvaret kan jo ikke forsvare hvis de skal stå på mållinjen hele kampen, fordi der ligger en mand ude bag mållinjen.

Det var et åbenlyst forsøg på snyd!

Buffon skuber/slår sin medspiller ud over baglinien mens resten af holdet forsøger at trække offside. Derved bliver der mulighed for at udføre en bedre fremrykning med offside til følge. Derfor er reglen lavet. så man ikke kan fingere en skade eller lign. for så at blive taget ud af spillet. dommerne skal ikke skønne i den situation - herligt ukompliceret!

Fantastisk angrebskamp af holland- med den rigtige vinder. Spændende hvem der går videre fra puljen, men jeg føler mest for frankrig og holland.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 199
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg gider ikke dit pis mere. Tal ordentlig til mig. Jeg opfører mig pænt overfor mig. Det mindste du kunne gøre var at vise lidt respekt. Dine indlæg emmer af konstant nedladende kommentarer til min person. Jeg gider det ikke mere. De første par måneder var det meget underholdende. Nu pisser det mig bare af.

:bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Det var et åbenlyst forsøg på snyd!

Buffon skuber/slår sin medspiller ud over baglinien mens resten af holdet forsøger at trække offside. Derved bliver der mulighed for at udføre en bedre fremrykning med offside til følge. Derfor er reglen lavet. så man ikke kan fingere en skade eller lign. for så at blive taget ud af spillet. dommerne skal ikke skønne i den situation - herligt ukompliceret!

Jeg mener dette er en fair udlægning.

Altså nu har vi så fundet ud af, at der findes en sådan mærkelig regel, som dog i visse situationer giver mening.

Men at du mener, at det er åbenlyst snyd, at Buffon skubber sin medspiller ud over baglinien, det finder jeg at tage alt for sikre ord i sin mund. Som sagt, så kan offside situationen ikke udeledes som en direkte konsekvens af bagliniesituationen som sker flere sekunder inden. Buffon skal være synsk, hvis han skal vide, at når bolden her og nu ligger og roder på baglinien med mig, en medspiller og en modspiller, så vil den om lidt havne 15 m længere tilbage på banen, hvor en modstander med det samme ser nogen hollændere som stå i en tilsyneladende offside og straks vælge at spille disse spillere. Det er ikke et komplet usandsynligt hændelsesforløb af mange mulige. Men at Buffon skulle vide, at om få sekunder så VIL der opstår en offsidesituation som ikke er offside, det er en komplet latterlig antagelse.

OK, nu blev Italine så mere eller mindre korrekt dømt for forseelsen efter reglerne, men derfra og til at sige det er åbenlyst bevidst og snyd, det er helt hen i vejret.

Link to comment
Share on other sites

Det var et åbenlyst forsøg på snyd!

Buffon skuber/slår sin medspiller ud over baglinien mens resten af holdet forsøger at trække offside. Derved bliver der mulighed for at udføre en bedre fremrykning med offside til følge. Derfor er reglen lavet. så man ikke kan fingere en skade eller lign. for så at blive taget ud af spillet. dommerne skal ikke skønne i den situation - herligt ukompliceret!

Fantastisk angrebskamp af holland- med den rigtige vinder. Spændende hvem der går videre fra puljen, men jeg føler mest for frankrig og holland.

Tjek det her link... Jeg kan forstå det, hvis han havde kigget op og vurderet, at det var bedst at blive liggende, men da han ingen indflydelse (pga. smerte/skade) har på spillet, skal han ikke indgå i offside reglen.. ligesom spillere, der ikke har indflydelse på spillet, ikke kan trækkes offside...

http://www.youtube.com/watch?v=EzCSW3vUac8

Og jeg vil tilslutte mig Jarvig, da Buffon næppe i et split sekund vælger bevidst at skader sin medspiller, så det kan komme ham til gode flere sekunder senere! Den forklaring er jo lige til X files...

Link to comment
Share on other sites

Min udmiddelbare holdning efter den manglende offsidekendelse i Italienskampen var at der var en dommer, som meget snart blev sendt hjem fra EM, men der havde jeg heller ikke set den liggende Italiener. Jeg er enig med Jarvig i at kendelsen umiddelbart virker mærkelig, da Panucci slet ikke var en del af spillet, men jeg forstår argumenterne for ikke at dømme offside, og jeg er ydmyg nok til at bøje mig for sagkundskaben i skikkelse af en enig dommerstand.

Så målet gælder og bliver ikke ømstødt, så kom nu videre i livet. Voksne mennesker kan da ikke sidde og kalde hinanden navne over en fodboldskamp, som de i øvrigt slet ikke har noget med at gøre :crazy:

I øvrigt utroligt fedt at Villa scorer hattrick, når jeg har ham på mit drømmehold :4jumpy:

Link to comment
Share on other sites

italiensk fodbold har altid sagt mig mest.. Derudover synes jeg de har det bedste landshold på papiret, en fantastisk midtbane, og et virkelig godt angreb.. Det eneste som halter en smule, er det centrale forsvar efter nesta er stopppet på landsholdet, og canna blev skadet.. Matrix har desværre haft en elendig sæson, og han burde bænkes, i stedet for burde grosso spille højre back og panucchi centralt... HVis du spørger mig :)

Link to comment
Share on other sites

italiensk fodbold har altid sagt mig mest.. Derudover synes jeg de har det bedste landshold på papiret, en fantastisk midtbane, og et virkelig godt angreb.. Det eneste som halter en smule, er det centrale forsvar efter nesta er stopppet på landsholdet, og canna blev skadet.. Matrix har desværre haft en elendig sæson, og han burde bænkes, i stedet for burde grosso spille højre back og panucchi centralt... HVis du spørger mig :)

Jamen synes du helt ærligt at de spiller seværdig fodbold?

Link to comment
Share on other sites

ikke altid nej, men det er trodsalt resultatet der tæller, og der er jo ingen tvivl om de kan spille flot fodbold.. De gør det til tider.. Men nej det sker da ikke i hver kamp...

Fair nok :smile: der skal være plads til forskellige meninger... jeg håber de får tæsk men nu ser vi hvem der vinder :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hvad sker der egentlig hvis Tjekkiet og Tyrkiet spiller uafgjort næste kamp? De har begge 3 point og 2-3 målscore.

Så går Tjekkiet videre ifølge TV2-sporten. Så skulle man ud i noget med hvordan de havde præsteret i kvalifikationsgruppen til EM - og han nævnte vist også VM (kan det virkelig passe?). Og så vidt han lige kunne se så stod Tjekkiet en smule bedre end Tyrkiet. Det var sådan nogenlunde de præsenterede det på TV2.

Link to comment
Share on other sites

Så går Tjekkiet videre ifølge TV2-sporten. Så skulle man ud i noget med hvordan de havde præsteret i kvalifikationsgruppen til EM - og han nævnte vist også VM (kan det virkelig passe?). Og så vidt han lige kunne se så stod Tjekkiet en smule bedre end Tyrkiet. Det var sådan nogenlunde de præsenterede det på TV2.

Jep Troels Bech nævnte også VM som en faktor der kan spille ind

Link to comment
Share on other sites

Straffesparkskonkurrence

Det var ikke hvad de sagde på tv igår! Og situationen kunne teoretisk også opstå mellem to hold der ikke møder hinanden på dagen hvad så?

Nå men er der andre end mig der mener at Portugal ligner en favorit til mesterskabet!? De har godtnok spillet to kampe og har således haft lidt mere tid til at blære sig i, men jeg synes de ser stærke ud.... Det lover ikke godt for den kommende kvalifikation :cry:

Edited by Gribben
Link to comment
Share on other sites

Nå men er der andre end mig der mener at Portugal ligner en favorit til mesterskabet!? De har godtnok spillet to kampe og har således haft lidt mere tid til at blære sig i, men jeg synes de ser stærke ud.... Det lover ikke godt for den kommende kvalifikation :cry:

Kan blive Portugals problem at de mangler en rigtig klasse angriber, da Nuno Gomes IMO mangler en del i forhold til fx RvN og Torres. Derudover ser de stærke ud i alle rækker og kan vel godt gå hele vejen.

Selvfølgelig vil Portugal være favorit mod DK. Portugal er vel bedre besat på samtlige pladser så det ville vel være mærkeligt andet.

Link to comment
Share on other sites

Det var ikke hvad de sagde på tv igår! Og situationen kunne teoretisk også opstå mellem to hold der ikke møder hinanden på dagen hvad så?

Nej, ved godt, at det ikke var hvad der blev sagt på tv.

Ifølge Straffespark kan afgøre gruppe A afgøres det på straffespark, når de møder hinanden på dagen. Havde de ikke mødtes på dagen, var præstationerne ved de seneste kvalifikationer gældende..

Edited by BadAssJones
Link to comment
Share on other sites

Tror sgu Tjekkiet æger sig over at de satsede så offensivt i går, havde de kun tabt 2-1 havde de blot skulle undgå at tabe mod Tyrkiet. Så kunne de ikke spille 0-0, men mon ikke de slår tyrkerne alligevel, det er jo ikke fordi tyrkerne har spillet specielt godt foreløbigt.

Link to comment
Share on other sites

Nej, ved godt, at det ikke var hvad der blev sagt på tv.

Ifølge Straffespark kan afgøre gruppe A afgøres det på straffespark, når de møder hinanden på dagen. Havde de ikke mødtes på dagen, var præstationerne ved de seneste kvalifikationer gældende..

Hmm ja ok, det virker bare underligt at afgøre dette på to forskellige måder alt efter tilfældigheder.... Jeg synes dog at straffe er det mest retfærdige.

Jeg tror tjekkerne ordner tyrkiet selvom de har fået noget moral ovenpå den sene sejr. Men vi får se.

Iøvrigt mener jeg ikke at det var klogt at lade milan baros blive på banen han virker ikke skarp for tiden og han forstod ikke at udnytte jan koller ordentligt efter at han var kommet ind. Imponerende af Sionko, var den farligste mand på banen efter ronaldo.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share