Hvem vinder EM i Fussball?


TLunau
 Share

Recommended Posts

  • Replies 199
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Italien eller Tyskland.

Holland mangler enhver form for defensiv organisation, Spanien er notorisk elendige til slutrunder på trods af et altid spændende spillermateriale, Frankrigs spillere er for gamle og mætte (minus Ribery og Benzema).

Italien har en fantastisk stamme hele vejen op, og en spiller som Toni er en enmandshær oppe foran. Tyskland er spaniernes modsætning, det er bare et godt slutrundehold, og så har de fået deres leder, Ballack, tilbage for fuld styrke. Tyskland pulje burde være til at klare, Italiens er fucked - mit bud er at sidstnævnte enten skuffer i puljen eller tager den hele vejen. Får de en dårlig start, så kan det være fatalt, klarer de skærene i gruppen, så vil de stå godt mentalt rustet til knock out-runden.

Mine 2 outsidere er Portugal og Kroatien. Begge lande, hvor man ikke helt ved, hvor balancen mellem enerne og holdet står. Portugals har verdens bedst spillende spiller pt, lad os se, hvor langt det fører dem. Portugal har også fordelen af en nem pulje. Kroatien har nogle fantastiske individualister, og det er, som altid med Balkan-hold (love them!!) alt eller intet.

I prioriteret rækkefølge:

1: Italien

2: Tyskland

3: Portugal

4: Kroatien.

Jeg ender sikkert med at tage grueligt fejl :laugh:...

Edited by Paven
Link to comment
Share on other sites

Italien eller Tyskland.

Holland mangler enhver form for defensiv organisation, Spanien er notorisk elendige til slutrunder på trods af et altid spændende spillermateriale, Frankrigs spillere er for gamle og mætte (minus Ribery og Benzema).

Italien har en fantastisk stamme hele vejen op, og en spiller som Toni er en enmandshær oppe foran. Tyskland er spaniernes modsætning, det er bare et godt slutrundehold, og så har de fået deres leder, Ballack, tilbage for fuld styrke. Tyskland pulje burde være til at klare, Italiens er fucked - mit bud er at sidstnævnte enten skuffer i puljen eller tager den hele vejen. Får de en dårlig start, så kan det være fatalt, klarer de skærene i gruppen, så vil de stå godt mentalt rustet til knock out-runden.

Mine 2 outsidere er Portugal og Kroatien. Begge lande, hvor man ikke helt ved, hvor balancen mellem enerne og holdet står. Portugals har verdens bedst spillende spiller pt, lad os se, hvor langt det fører dem. Portugal har også fordelen af en nem pulje. Kroatien har nogle fantastiske individualister, og det er, som altid med Balkan-hold (love them!!) alt eller intet.

I prioriteret rækkefølge:

1: Italien

2: Tyskland

3: Portugal

4: Kroatien.

Jeg ender sikkert med at tage grueligt fejl :laugh:...

Jeg er enig et langt stykke hen ad vejen. Dog tror jeg på ingen måde man skal afskrive Frankrig - f.eks. har Henry ikke fået succes i Barca, så han må være sulten efter at vise, at han stadig er blandt de bedste angribere i verden.

Kroatien har jeg også som outsider til titlen, men så skal de (og specielt Modric) et par gear eller tre op i forhold til hvad de viste mod Østrig.

En anden spændende outsider kunne være Rusland - jeg glæder mig til at se hvad de kan i deres gruppe.

Link to comment
Share on other sites

Puha den er svær denne gang.

Frankrig og Italien har kvaliteten på alle pladser.

Tyskland virker nogenlunde harmoniske, men ikke skræmmende.

Spanien og Holland burde have de offensive kræfter til at nå langt.

Kroatien skal man ikke afskrive.

Men trods alt ovenstående, så tror jeg faktisk på Portugal. Ikke en rigtig outsider men lidt derhenne af. Det er flot teknisk hold de har, og gennem de seneste mange års konstante placering i toppen af poppen, så tror jeg endelig de også har erfaringerne til at gøre det.

Men alle lande burde tage ved lære af VM 2006. Her gik det godt for alle hold der spillede offensivt, mens at samme hold røg ud, da der gik taktik og defensive ideer i det. Morale: Har du et dygtigt teknisk offensivt hold, så vær teknisk og offensive hele vejen.

Link to comment
Share on other sites

Nå ja, det går sgu da ganske godt med mine gisninger. Nu må vi se, hvordan Italien klarer sig mod Holland, der er uden Robben.

Og så lige et opstød. Det er jo ren tortur at høre Mark Strudal kommentere. Han råber ind i mikrofonen og aner intet om noget som helst......... Dennis Ritter: "Chivu spiller venstre midtbane på landsholdet (han er midterforsvarer for Roma)"......... pause på 3-4 sekunder..... Strudal: "Ja, han spiller nærmest kant". Hej Strudal!!! En til - Strudal: "Han er en ung spiller...... 3-4 sekunders pause..... "og så han har også fremtiden foran sig". For det første er det en åndsvag talemåde, da alle per definition har fremtiden foran sig (!), men det er sgu da klart at en ung spiller, som han starter med at sige, har fremtiden foran sig. En til - Strudal: "Rumænien er et spændende hold - også fodboldmæssigt". Jesus Fucking Christ, snakkede du om deres sociopolitiske forhold først?

Men det er, hvad det nu er, det værste er hans enerverende måde at tale på.

Arg...... giv mig Troels Bech som kommentator (i stedte for kun at høre hans analyser i puasen).

Edited by Paven
Link to comment
Share on other sites

Nå ja, det går sgu da ganske godt med mine gisninger. Nu må vi se, hvordan Italien klarer sig mod Holland, der er uden Robben.

Og så lige et opstød. Det er jo ren tortur at høre Mark Strudal kommentere. Han råber ind i mikrofonen og aner intet om noget som helst......... Dennis Ritter: "Chivu spiller venstre midtbane på landsholdet (han er midterforsvarer for Roma)"......... pause på 3-4 sekunder..... Strudal: "Ja, han spiller nærmest kant". Hej Strudal!!! En til - Strudal: "Han er en ung spiller...... 3-4 sekunders pause..... "og så han har også fremtiden foran sig". For det første er det en åndsvag talemåde, da alle per definition har fremtiden foran sig (!), men det er sgu da klart at en ung spiller, som han starter med at sige, har fremtiden foran sig. En til - Strudal: "Rumænien er et spændende hold - også fodboldmæssigt". Jesus Fucking Christ, snakkede du om deres sociopolitiske forhold først?

Men det er, hvad det nu er, det værste er hans enerverende måde at tale på.

Arg...... giv mig Troels Bech som kommentator (i stedte for kun at høre hans analyser i puasen).

Jeg lukkede for kampen da han var kommentator.... OMFG

Jeg fik ondt i hele kroppen af at høre på hans mundlort og måden han taler på.

Troels Bech som kommentator!!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Hvis man har tysk TV, så se kampene der. Langt bedre kvalitet, og så får man genopfrisket sit gymnasietysk :bigsmile:.

Ritter er ok, synes jeg, men Strudal.............. nej nej nej. Helveg er heller ikke ret god.

Jeg tror der var spillet 45 sek af den første kamp Strudal kommenterede, da min lillebror og jeg simultant udbryder "Kæft han er træls at høre på" :laugh:

Ham og Ritter er godt nok et ringe makkerpar!

Link to comment
Share on other sites

Det er beskæmmende så lidt forstand de har på fodbold. Enten er det helt banale analyser de kommer med (ala "hvis de skal gennem et kompakt forsvar skal de have mere fart i opspillet) eller også er det decideret nonsens.

Man tager ikke fodbold seriøst i DK. Se på onside, mage til elendigt leflen for hr og fru idiot har man aldrig set mage til. Tyskland og Norge tager det seriøst, nøgterne analyser, thats it!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har håbet på at Holland ville gøre det godt da deres fodbold er så seværdig... kæft hvor er det fedt at se at de kører rundt med de defensive selvglade italienere... Hvis Holland bliver ved med at spille sådan her så ved jeg hvem jeg skal med resten af turneringen :superman:

Edited by TLunau
Link to comment
Share on other sites

Jeg har håbet på at Holland ville gøre det godt da deres fodbold er så seværdig... kæft hvor er det fedt at se at de kører rundt med de defensive selvglade italienere... Hvis Holland bliver ved med at spille sådan her så ved jeg hvem jeg skal med resten af turneringen :superman:

Jeg holder nu med italienerne, men Holland gør det flot - ingen tvivl om det. Når det så er sagt, så er reglerne ved målet til 1-0 helt hen i skoven. Italieneren ligger ned 1,5 meter uden for banen, jeg fatter ikke, hvordan man kan udforme regler, som tilsiger han skulle have en påvirkning på spillet.

Der burde være off side.

Link to comment
Share on other sites

Jeg holder nu med italienerne, men Holland gør det flot - ingen tvivl om det. Når det så er sagt, så er reglerne ved målet til 1-0 helt hen i skoven. Italieneren ligger ned 1,5 meter uden for banen, jeg fatter ikke, hvordan man kan udforme regler, som tilsiger han skulle have en påvirkning på spillet.

Der burde være off side.

Naturligvis er der off side. Der står intet i reglerne om denne detalje = det er dommeren (som udtalte sig i pausen) som selv lægger to love sammen og kommer med sin helt egen og ynkelige konklusion. Godt nok ringe.

Link to comment
Share on other sites

Naturligvis er der off side. Der står intet i reglerne om denne detalje = det er dommeren (som udtalte sig i pausen) som selv lægger to love sammen og kommer med sin helt egen og ynkelige konklusion. Godt nok ringe.

Ok, jeg slog bare hen på kanalen, da Claus Bo udtalte det sidste, og så gik jeg bare ud fra, at hen havde henvist til reglerne tidligere. Er du sikker på, at det ikke står i reglerne - altså du kender reglerne ned til mindste detalje? Jeg gør ikke i hvert fald.

Men jeg håber, du har ret - for det giver ingen mening ellers!

Link to comment
Share on other sites

Jeg holder nu med italienerne, men Holland gør det flot - ingen tvivl om det. Når det så er sagt, så er reglerne ved målet til 1-0 helt hen i skoven. Italieneren ligger ned 1,5 meter uden for banen, jeg fatter ikke, hvordan man kan udforme regler, som tilsiger han skulle have en påvirkning på spillet.

Der burde være off side.

Af ren nysgerrighed hvorfor holder du så med Italien? :smile: De spiller jo røvkedelig og defensivt.... de er slet ikke kommet frem til noget... Holland er garant for seværdig fodbold og sådan bør fodbold spilles efter min mening

Link to comment
Share on other sites

FIFAs love sige følgende om off side.

Offside Position It is not an offence in itself to be in an offside position. A player is in an offside position if:
  • he is nearer to his opponents' goal line than both the ball and the second last opponent.

A player is not in an offside position if

  • he is in his own half of the field of play or
  • he is level with the second last opponent or
  • he is level with the last two opponents.

Offence A player in an offside position is only penalised if, at the moment the ball touches or is played by one of his team, he is, in the opinion of the referee, involved in active play by:

  • interfering with play or
  • interfering with an opponent or
  • gaining an advantage by being in that position.

Der står naturligvis intet af det ævl dommeren i halvlegen udtalte sig om. Spade.

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Af ren nysgerrighed hvorfor holder du så med Italien? :smile: De spiller jo røvkedelig og defensivt.... de er slet ikke kommet frem til noget... Holland er garant for seværdig fodbold og sådan bør fodbold spilles efter min mening

Jeg ved det ikke, tror bare jeg har en svaghed over for Sydeuropæiske hold, da jeg har fam der :smile:.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share