Hvem vinder EM i Fussball?


TLunau
 Share

Recommended Posts

  • Replies 199
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nu har jeg ikke set kampen, da jeg er på arbejde, men det er sku farligt at sætte penge på Portugal, når Tyskland er meget overlegne i hovedspillet i denne kamp...

Det kunne tyde på, at det tildels har været tilfældet med Klose og Ballack som målscore... Der er få hold ved dette EM, der kan matche Tyskland i hovedspillet

Link to comment
Share on other sites

Øv bøv. Nu oddser jeg aldrig mere igen nogensinde (før om en måned).

Nej, jeg kan godt tåle at tabe når jeg taber spilleindtægter og ikke rigtig tjente penge.

Det er egentlig meget sjovt at i herinde på MOL mente tyskland ville vinde når alle de "ekspert-indlæg" jeg havde læst satte på Portugal - ja selv bookmakerne. Funny World.

Link to comment
Share on other sites

Surt med dine odds :(. Jeg spiller aldrig mod Tyskland, det har jeg ikke nerver til. Tyskland er et berygtet turneringshold... de bliver altid bedre og bedre i løbet af en turnering. Modsat Portugal, så behøves de ikke spille pragende, de vinder bare....

Den tidligere engelske bomber, Gary Lineker, opsumerer det ret godt med hans berønte citat, som jeg citerer frit efter hukommelsen: "Fodbold er et spil med 11 mand på hvert hold, hvor Tyskland altid vinder til sidst".

Jeg nåede da også at spille 250 kr på sejr til dem - odds 3.5.

Edited by Paven
Link to comment
Share on other sites

Øv bøv. Nu oddser jeg aldrig mere igen nogensinde (før om en måned).

Nej, jeg kan godt tåle at tabe når jeg taber spilleindtægter og ikke rigtig tjente penge.

Det er egentlig meget sjovt at i herinde på MOL mente tyskland ville vinde når alle de "ekspert-indlæg" jeg havde læst satte på Portugal - ja selv bookmakerne. Funny World.

Nu var vurderingen jo kommet udfra Portugals første kampe mod "svage" hold. Det burde være muligt at vinde en del ved at tippe på sejr til Kroatien. Jeg giver ikke Tyrkiet mange chancer, de kan jo ikke blive ved med at være heldige. Sidst jeg så kunne man få odds 1.90 for en sejr, og det må da betegnes som ganske fornuftigt.

Edited by FFS
Link to comment
Share on other sites

Nu var vurderingen jo kommet udfra Portugals første kampe mod "svage" hold. Det burde være muligt at vinde en del ved at tippe på sejr til Kroatien. Jeg giver ikke Tyrkiet mange chancer, de kan jo ikke blive ved med at være heldige. Sidst jeg så kunne man få odds 1.90 for en sejr, og det må da betegnes som ganske fornuftigt.

Sejren igår var IMO ikke noget med held og gøre. Tyskland løftede deres spil et par niveauer over det de præsterede i gruppespillet.

Link to comment
Share on other sites

Sejren igår var IMO ikke noget med held og gøre. Tyskland løftede deres spil et par niveauer over det de præsterede i gruppespillet.

Det har jeg da heller ikke skrevet? Jeg har skrevet at Tyrkiet har været heldige 2 gange nu, og deres held vil slippe op mod Kroatien.

Link to comment
Share on other sites

Surt med dine odds :(. Jeg spiller aldrig mod Tyskland, det har jeg ikke nerver til. Tyskland er et berygtet turneringshold... de bliver altid bedre og bedre i løbet af en turnering. Modsat Portugal, så behøves de ikke spille pragende, de vinder bare....

De spiller lidt som en maskine - ikke særlig kønt at se på men yderst effektivt.

Jeg satsede også på Portugal som finalister... Nu har jeg kun Holland og Tyskland tilbage - ved bare ikke hvem de møder - ja i hvert fald ikke hinanden.

Link to comment
Share on other sites

Synes nu Tyskland spillede seværdigt fodbold igår.

Passede mig i øvrigt glimrende da jeg havde dem til at vinde på min kupon på arbejdet. Jeg fører netop nu med lidt over 40 kuponer afleveret. Men der skal ikke meget til at det kan gå galt. Gruer lidt for at det var Italien at Spanien skal møde. Jeg har Spanien som vinder og Villa som topscorer, men Spanien har det med at tabe til Italien og Italien plejer også at have en hel del mere vinder mentalitet i slutrunder som disse. Med 1982 som et af de absolut bedste eksempler.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, synes nu ikke rigtig man kan sammenligne fodbold dengang med nu - spillet har ændret sig så meget at det nærmest er to forskellige spil. Men forstår dog din pointe ;)

De to sætninger du har taget ud passer ikke sammen.

Den ene handlede om at tyskerne spillede seværdigt fodbold igår - og har således intet med historien at gøre.

Den anden sætning har i den grad med historien at gøre - nemlig at Italierne i 1982 kun lige akkurat gik videre til VM og herefter bare blev bedre og bedre og tilsidst stod som verdensmestre. Selvfølgelig er det historie, men italierne har gjort det før og Italien er altid farlige - lige som tyskerne har en vis mentalitet der gør at de ofte vinder tilsidst (som Lineker sagde i den berømte sætning). Spillet har måske nok ændret sig, men holdene har dog stadig en del af de samme kvaliteter og dyder.

Jeg tror at spanierne får det svært, men håber selvfølgelig at det bliver modsat.

Link to comment
Share on other sites

Fy for helvede en lortekamp. At Tyrkiet vinder gør det bare endnu værre. :mad:

Ja, den var godt nok ringe - der var to gode minutter og så en straffesparkskonkurrence som var spændende et par spark og det var så det.

Jeg har lige været nede i byen i Vejle. Der kørte nok flere hundrede biler på række med hornet i bund.

Link to comment
Share on other sites

efter den fede kamp i går synes jeg uefa skal oprette en komitee der beslutter at sende holland videre og give tyrkiet det røde kort for at spille ligegyldig og komplet uinspirerende, tempoforladt og fantasiløst fodbold.

damn en fed kamp i går! Jeg synes det var fortjent at rusland gik videre og med deres nummer 10 og #8 så bliver det interesant at se dem senere når vi i aften finder deres modstander.

Det var iøvrigt fedt at se dommeren trække sit andet gule kort til #8 tilbage efter at have snakket med linjedommeren. Den selverkendelse må vi gerne se noget mere af blandt dommere så de indrømmer når de har lavet fejl.

Link to comment
Share on other sites

efter den fede kamp i går synes jeg uefa skal oprette en komitee der beslutter at sende holland videre og give tyrkiet det røde kort for at spille ligegyldig og komplet uinspirerende, tempoforladt og fantasiløst fodbold.

damn en fed kamp i går! Jeg synes det var fortjent at rusland gik videre og med deres nummer 10 og #8 så bliver det interesant at se dem senere når vi i aften finder deres modstander.

Det var iøvrigt fedt at se dommeren trække sit andet gule kort til #8 tilbage efter at have snakket med linjedommeren. Den selverkendelse må vi gerne se noget mere af blandt dommere så de indrømmer når de har lavet fejl.

Ja, det var godt nok en god kamp. Og hvor spillede russerne virkelig god bold. Arshavin er fantastisk. De kunne jo slet ikke stoppe ham. Svenskerne havde jo også stort besvær med ham - han var også fremhævet som bedste mand på det russiske hold i et af fodboldbladende.

Tyrkerne og kroaterne var en vildt kedelig kamp ind til et 2 minutter før dommeren fløjede af. Ja, det er ærgeligt at et så kedeligt hold kan komme videre. Heldigvis bliver de nu slået ud af tyskerne.

På tysk TV havde de en lang diskussion om tilbagetrækningen af det røde kort. Herudover en snak med den russiske træner som var ovre og gøre opmærksom på situationen til linjedommeren. Desværre var det på tysk og det er ikke rigtig så velfungerende mere.

Link to comment
Share on other sites

Det er fantastisk at se den russiske opblomstring. USSR, der havde et fantastisk hold, var om noget defineret ud fra deres organisation (...... meget overraskende.....). Rusland har manglet den organisation, men Hiddink har formået at organisere holdet, og derved udnytte de mange fantastiske boldspillere, de har. Uden at organisationen er på plads, så nytter det ikke noget.

Jeg håber på Tyskland-Rusland i finalen.

Det bliver spændende at se, om de europæiske klubber kan lokke de russiske spillere. De tjener K-A-S-S-E-N i Rusland, der bliver virkelig skudt penge i fodbold. Det er en god måde at vise "den russiske identitet" frem på verden over, og det er noget, der står mange russere nær - de mange års deroute in mente.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har set så velspillet og seværdig en kamp som igår da Russerne trampede på Holland... det er så sjældent at man ser et relativt ukendt hold føre sig frem på den måde... Russerne kunne det hele og hvis de bliver ved med at holde det niveau så tror jeg sgu de går hele vejen

Link to comment
Share on other sites

Var rart for en gangs skyld, at se noget spændende fodbold leveret fra Tyrkernes side. Personligt syntes jeg deres vej til semifinalen har været lidt til grin.

Men som Oliver Bierhoff var inde på klynkede tyrkerne over deres manglende spillere, for at få tyskerne til at tro de kunne vinde uden videre... Men nej Tyrkerne var velspillende, påtrods af skader og karantæner.

Tyskerne var meget upræcise på deres afleveringer, de første 60 min og det gav ellers tyrkerne nogle chancer.

Til sidst kan tyskerne være glade for, at tyrkiets træner ganske enkelt har været elendig hvad angår valget af målmand.

Så kan det jo også passende nævne, at jeg syntes dommeren begik flere brølere.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share