Cat's log


Cat
 Share

Recommended Posts

Hej igen til molfolket :bigsmile:

Jeg har været fraværende herindefra de sidste par måneder - faktisk så meget at jeg ikke engang har logget på for lige at tjekke noget, og da slet ikke for at opdatere min træning (eller hvad man kunne kalde det :wink: )...

Der er nu sket det fantastiske i mit liv at jeg den 12. juli har fået den skønneste lille datter :wub::flowers::wub:

Som de fleste nok kan regne ud betyder det at jeg for nylig har født - og derfor nu stille og roligt skal i gang igen efter fødslen. Så i den næste tid vil dette være en efterfødselstræningslog - men satser da stærkt på at den også kommer til at indeholde "rigtig" træning igen indenfor en overskuelig tidsramme. Samtidig håber jeg på, at det træning jeg får lagt for dagen kan medvirke til at jeg kommer tilbage til min førgraviditetsvægt. Jeg har altså et vægttab foran mig - men jeg har ingen intentioner om at køre reel diæt da jeg ammer og det vigtigste er, at jeg har energi nok til det... Men derfor er der jo ikke noget i vejen for at leve sundt :4whip: - så det skal absolut ikke bruges som en undskyldning...

Planen er at jeg først og fremmest skal ha' gang i noget bækkenbundstræning (jeps - dræbende kedeligt, men ligesom en nødvendighed før jeg kan komme videre), og noget coretræning herhjemme. Dette bliver selvfølglig kombineret med diverse gåture med barnevognen og lidt leg med KB. Jeg begyndte så småt på KB i aftes, og nogle øvelser var fine - jeg måtte dog hurtigt indse at jeg ikke var i stand til at kontrollere bækkenbunden under front squat og DL, så det venter jeg lidt med endnu (jeg mistede simpelthen spændingen i bunden af løftet). Så der skal fokuseres en hel del på kvalitet i de lette løft jeg laver så jeg er sikker på at jeg kommer rigtigt i gang igen.

Endvidere er der ikke længe til basketsæsonen starter - og jeg har planer om at begynde træningen så snart jeg føler mig klar til dette. Holdet har dog valgt at der bliver skruet lidt ned for træningerne næste sæson - så det burde være til at overskue (siger jeg nu, men lad os nu se hvordan det ser ud når det faktisk komme i gang - det er stadig bebsen som har førsteprioritet). Men om ikke andet regner jeg med i hvert fald at være basketball-træningsklar ved udgangen af august...

Det var igen livstegn herfra :smile:

Jeg håber selvfølgelig at kunne opdatere loggen løbende, men det kan være der i periode kommer et vågent barn i vejen - så bær på forhånd over med mig :blush: ...

/Catten :yo:

post-2010-1216994957_thumb.jpg

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vægttabsmålsætning:

først og fremmest at komme tilbage til før graviditetsvægten - hvilket vil sige 10,6kg der skal af :blink: (men det går ret stærkt her i starten - siden min første vejning for 2 dage siden er der allerede røget 1,2 :w00t: ).

På sigt vil skulle der gerne smides lidt mere - men lad os starte med små skridt :bigsmile:

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

G'aften :smile:

Jeg forsøgte med en lille smule gulvøvelser herhjemme mens bebsen tog sig en lur - men jeg fik kun ca 10min før hun vågnede :wink:

Fik dog lavet følgende:

Liggende transversusaktivering

Bækkenløft med fokus på tva og bækkenbund

Knæ4stående tva øvelse

Knæ4stående diagonal løft (lav)

Jeg blev helt overrasket over hvor dårlig min tva er :blink: .

Jeg plejer at have ret godt styr på den, men nu her efter fødslen er den nærmest ikke til at få aktiveret. Så det skal der arbejdes rigtig meget på :crazy: ...

Herefter blev det til en 4 timers gåtur :walking: i det lækre vejr :sun: med barnevogn, bebs og Mr. Daddy :wub: .

Super hyggeligt og hold da helt op hvor gik tiden bare hurtig :blush: ...

Der var selvfølgelig lige nogle småpauser undervejs - både noget amning, noget bleskift og lidt handlen - så det var ikke helt 4 timers aktiv gåen...

Nu må vi se om jeg får lov til at lave lidt mere i morgen :wink::bigsmile:

/Catten :yo:

Link to comment
Share on other sites

TILLYKKE med jeres lille guldklump. Nøj, hvor er hun bare SØD! :w00t:

Her skal jeg helt sikkert følge med! :4thumbup:.

Kan fx se vi "deler" træningsplan:

Planen er at jeg først og fremmest skal ha' gang i noget bækkenbundstræning (jeps - dræbende kedeligt, men ligesom en nødvendighed før jeg kan komme videre), og noget coretræning herhjemme. Dette bliver selvfølglig kombineret med diverse gåture med barnevognen og lidt leg med KB.

...og det der kan jeg bare meget godt sætte mig ind i :dry::wink::

Jeg forsøgte med en lille smule gulvøvelser herhjemme mens bebsen tog sig en lur - men jeg fik kun ca 10min før hun vågnede :wink:
.

Held og lykke med det hele. Og husk at "klap dig selv på skulderen" for det der lykkes at få trænet - bare det at skulle være til rådighed døgnet rundt tager altså på kræfterne! :smile:

Link to comment
Share on other sites

TILLYKKE med jeres lille guldklump. Nøj, hvor er hun bare SØD! :w00t:

Her skal jeg helt sikkert følge med! :4thumbup:.

Rigtig mange tak skal du ha' :bigsmile:

og når jeg engang får "lov" til det skal jeg helt sikkert også ind og lure i din log igen :superman:

Kan fx se vi "deler" træningsplan

...og det der kan jeg bare meget godt sætte mig ind i :dry::wink::

.

Held og lykke med det hele. Og husk at "klap dig selv på skulderen" for det der lykkes at få trænet - bare det at skulle være til rådighed døgnet rundt tager altså på kræfterne! :smile:

Den træningsplan tror jeg de fleste som har født deler den første tid :4whistling:

:hehe: Jeg har ladet mig fortælle at det bliver bedre når de bliver lidt ældre :hehe: ... Men i de her varme dage er det altså helt vildt så sulten hun er :4mewantfood: - jeg laver intet andet end at sidde og gi' mad... og når hun endelig sover vågner hun efter ca 3 kvarter og er mere sulten ... argh :crazy: ...

Mange tak for det - det skal jeg huske... Tror nemlig godt jeg kan finde på at slå mig selv i hovedet over mine manglende træninger :4whip: ...

/Cat :yo:

Link to comment
Share on other sites

Hmm :mad:

Natten til i går var et helvede - jeg vågnede med gåsehud over hele kroppen og kulderystelser... Kunne slet ikke få varmen og var super svimmel...

Det fortsatte så i går formiddags og da temperaturen var over de 39grader var det afsted til lægen med mig...

og jeps, jeg er så den heldige vinder af en omgang underlivsbetændelse... Møg, men fik noget penicillin som skulle tage det :wink:

I dag vågner jeg så med et bryst som er helt rødt - dobbelt møg, ved nemlig godt at det betyder brystbetændelse :unhappy:

Så hele dagen i går blev tilbragt i sovende tilstand - lige bortset fra når kæresten vækkede mig med en sulten datter...

I dag har jeg det så heldigvis allerede noget bedre, men hovedet er stadig ret tungt...

Det er dog blevet til en lille gåtur på en time :walking:

/Cat

Link to comment
Share on other sites

Halløj :cheer:

I aftes blev det til yderligere en god times gåning :walking: med barnevognen...

og her til formiddag nappede jeg også en lille time :bigsmile: ... Ellers har den stået på hyggeligt besøg med en masse :blahblah: hele dagen :innocent: ... Jeg regner ikke med at der bliver tid til mere træningsrelateret i dag - vi får nemlig gæster i gen om en times tid :4mewantfood: ... Hvis bebsen falder tidligt i søvn, kan det dog være at jeg får lavet lidt på gulvet herhjemme :wink: ...

/Cat :yo:

Link to comment
Share on other sites

Hey Cat,

Har slet ikke fået sagt tillykke til "denne her del" af de nybagte forældre! Hermed gjort :smile: Kauf havde fat i mig i dag..... Det er godt nok en stolt far. Super fedt og endnu engang tillykke til jer alle 3!! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hey Cat,

Har slet ikke fået sagt tillykke til "denne her del" af de nybagte forældre! Hermed gjort :smile: Kauf havde fat i mig i dag..... Det er godt nok en stolt far. Super fedt og endnu engang tillykke til jer alle 3!! :4thumbup:

1000 tak for det DBM :cheer::bigsmile:

Ja Kauf er super stolt :superman: - og han er allerede helt fantastisk :wub: , så det er skønt...

og så håber jeg snart at du kommer den skade til livs :wink: - så rigtig god bedring med det :smile: ...

/Cat :yo:

Link to comment
Share on other sites

I går blev det også til 2 gåture :walking: og et besøg hos mine forældre (men det er måske mindre træningsrelateret :innocent:)

ellers ikke det store... udover mange timers mælkemaskine :w00t::tongue::cry::wink:

Ellers kan jeg sige at jeg er kommet mig over diverse betændelser - så skulle nu igen være på fuld styrke :superman:

/Cat

Så har vægten rykket sig en smule - så nu er der 10kg til målet :smile:

Link to comment
Share on other sites

I går blev det til 1½times næsten powerwalk :walking: med vognen :bigsmile: ...

Eftermiddagen og aftenen blev brugt på besøg, så der var ikke tid til mere (og bebsen var vågen hele eftermiddagen :wink: )

Her til formiddag er det blevet til en times gåtur :sun: og jeg når ikke mere da den står på bryllup og fest resten af dagen :bigsmile: (dog gåturen til og fra brylluppet - hvis det tæller med :innocent: )...

Ha en super weekend :cheer:

/Cat :yo:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hmmm :unsure:

Det er ikke hver dag er der er tid til at få opdateret i øjeblikket - og egentlig heller ikke trænet.

Jeg går dog fortsat mindst en rask tur af 1-1½times varighed hver dag :walking: så det kører bare...

Herudover er det siden sidst blevet til nogle enkelte gulvøvelser, stadig med fokus på bækkenbund og tva.

I dag fik jeg så endelig lavet lidt mere;

Lagde ud med 1time og 20min :walking: i rask tempo.

Squats

4x12xbw

Step-ups

3x8pr.benxbw

DL (KB)

3x10x24

Rumænsk DL (KB)

3x12x12

BO KB Rows (Unilateral) - fritstående med rotation.

3x10x8

og det var så det for i dag :bigsmile:

Super dejligt bare at få lavet lidt :superman::cheer:

Håber på at jeg igen i morgen kan få lavet noget - der dog med fokus på bryst, skulder + mave :innocent: ... Nu må vi se hvor realistisk det er :wink: ...

Ha' en super aften til jer alle...

/Cat :yo:

Link to comment
Share on other sites

I dag blev det kun til en smule da den lille trold vågnede :wub:

Push-ups

5x10

Windmills

3x5/5

Halo

3x10

Knæ4stående diagonalløft

3x5 med hold

Mave - lige

3x10

Planken

og det var så det :superman:

Endnu engang rart at der var tid til at få lavet en lille smule :cool:

/Catten

Nårh ja - ved sidste vejning var der røget lidt mere så nu mangler jeg 8,8kg :devil: ...

Link to comment
Share on other sites

Her til formiddag valgte jeg at tage en bold med på gåturen :yo:

Har bogstaveligt talt ikke rørt en bold i 8 måneder, så det skulle lige prøves inden jeg vover mig til træning :wink:

Det gik faktisk overraskende godt - jeg havde umiddelbart ikke mistet så meget føling som jeg havde frygtet, men jeg forestiller mig at det alligevel kommer til udtryk når pulsen kommer lidt op og der kommer lidt tempo på :innocent: ... Men nu skal jeg lige tage en ting ad gangen...

Det blev også kun til 20mins skyden på kurv - for så vågnede trolden :tongue:

Men alt i alt super dejligt med en rask gåtur og lidt boldspilleri... Det gjorde at jeg lige kom til at glæde mig endnu mere til jeg må spille igen (må jo stadig ikke rigtig løbe / hoppe :blink: )

Regner også med at det bliver til en hyggelig aftengåtur med bebs og Kauf :wub:

/Cat

Link to comment
Share on other sites

G'formidag

I går blev det til en rigtig lækker powerwalk :walking: i det gode vejr :sun: ... Undervejs var der indlagt små pauser med bw øvelser...

Sammenlagt blev det til 1½ times aktiviteter :bigsmile: med følgende:

Squat

5x15xbw

"Liggende chins" (fødderne støtter på jorden)

4x8

Step-ups

5x8/8xbw

Et-bens-rumænsk DL

4x5/5

DL

5x12x24

stadig udført med fokus på bækkenbunden...

Senere blev det til yderligere en times gåtur :walking: ...

/Cat :yo:

Link to comment
Share on other sites

Halløj :bigsmile:

I går blev det ikke rigtig til så meget egentlig træning :innocent:

Men jeg fik da 2x40min :walking: og 20min ved basketkurven med en bold :yo:

I dag er det indtil videre blevet til 1times gåtur :walking: - dog i roligt tempo :smile: ...

Lækkert at solen stadig skinner :sun:

Den lille trod har det stadig dejligt og opfører sig eksemplarisk - især om natten :wub: ... Så det kunne ikke være bedre :superman:

:cheer: Cat

Link to comment
Share on other sites

Hola :cheer:

Her til formiddag er det igen blevet til en "træningstur" med la bebs :wub:

Det blev sammenlagt til ca 8kms rask gang med små indlagte stop undervejs

1. stop:

Squat

5x15xbw

Et-bens- Rumænsk DL

4x6/6xbw

2.stop:

Liggende "Chins" (lavere stang end sidst)

4x6

Lateralglidningder (da jeg den anden dag opdagede at min afværgescoliose er på vej tilbage)

3x?

3.stop:

Amning på bænk i parken - den lille trold vågnede og var ikke helt tilfreds :innocent: (så herfra gik turen bare hjemad)

4.stop/hjemme

DL (KB)

5x12x24

Rumænsk DL (KB)

4x12x16

Windmills

3x5/5x8

Halo

3x5/5x8

og det var vist hvad det blev til :bigsmile:

Senere står den igen på noget gåen da jeg skal op og sig hej til basketholdet og vise trolden frem :superman::yo: ...

/Cat

Link to comment
Share on other sites

Halløj loglæsere :bigsmile:

Her til formiddag er det blevet til 50mins gåtur :walking: med et stop ved basketkurven på 1 time (yes, intetmindre) :yo:

Det var ikke engang trolden der vågnede :wub:, men min skulder der ikke synes jeg skulle skyde mere :mad:

Jep - skulderen klager stadig... Desværre :nonono: ...

Men vi har endelig fået kigget på den (troede den var væk da jeg ikke har mærket den det sidste halve år) og det tyder på at den bagerste del af kapslen er ret løs og der måske er noget labrum-skade...

Møgirriterende, men regner med at få den tjekkjet igen i den nærmeste fremtid :shades::tongue: ...

/Cat :cheer:

Link to comment
Share on other sites

Hejsa :smile:

Mandag formiddag fik jeg genåbnet mit medlemsskab i fitnessdkdk :yo:

Så dette skulle jo afprøves med lidt træning

Det blev til lidt core:

- Bækkenløft på bold

- Bækkenkøft på bold (et-bens)

- Bækkenløft med hasetræk

- Rotationer med fødder på bold

- Mave på bold (lige)

Har ikke helt tjek på reps og sæt, men Elva vågnede efter 10 min, så blev samlet ikke til så meget :innocent:

I stedet gik jeg så en god tur med vognen :walking:

Tirsdag formiddag mødtes jeg med Arne i centret :bigsmile: og kunne vise den lille trold frem :wub: ...

Efter lidt hyggesnak faldt tøsen i søvn, så jeg hoppede ned og forsøgte med lidt træning:

DL

1x12x20

3x10x40 (deb var faktisk lidt tung :blush)

Rumænsk DL

2x15x20

BP

1x12x20

3x10x30

Så vågnede bebsen - forsøgte med lidt front squat med unilateralt load i form af bebs, men det fungerede ikke rigtig :tongue:

Igen gik jeg en lille tur med vognen :walking:

Om eftermiddagen blev det til endnu en tur :smile: hvor vi to tøser hentede Kauf fra arbejdet :cheer: ... Hyggeligt :bigsmile: ...

/Cat

Link to comment
Share on other sites

Godmorgen :bigsmile:

I aftes blev det til en mini joggetur :w00t:

Tror det er mindst et halvt år siden jeg sidst har løbet - og da slet ikke de sidste måneder afgrviditeten og her efter fødslen :innocent:

Jeg har dog planer om at starte med basketball'en i næste uge, så skulle lige se hvordan det hele fungerede :wink: ...

Det gik fint, men formen er skidt... rigtig skidt...

Blev til 15min (man skal jo starte forsigtigt), som dog ikke voldte problemer :laugh: ...

/Cat :yo:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share