Bænkpres trøje/skjorte


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

  • Replies 64
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Måske det giver sig selv, men jeg har i dag modtaget min første bænkpres trøje, som jeg skal lege lidt med.

Er der nogen der kan give nogle hints and tips af nogen art? I så fald vil det blive modtaget med kys hånd.

Træn med nogen der har erfaring med en bænkpres skjorte.

Link to comment
Share on other sites

Går ud fra at det er Betterøvs Fury str. 44 du har købt?

Hvis det er den trøje så skal du starte med at sætte trøjens ærmer således at syningen sidder ved albuen. Man kan dreje ærmerne så den giver mere, men det giver ingen mening først gang.

Start med at få begge ærmer trukket op over albuen, og få derefter en til at hjælpe dig med at trække den over hovedet.

Derefter skal ærmerne trækkes tilbage ved at du trækker armene tilbage og en hjælper tager fat i det løse stof omkring bagsiden af skulderen og HOLDER FAST, mens du bøjer og strækker i armen så du kan mærke at ærmerne kommer højere op.

Tilsidst skal der trækkes ned i trøjen og bæltet spændes, så det kan holde trøjen nede.

Lig dig på bænken. Sænk vægten til brystet(Hvis du kan :w00t: ). Stræk armene. Det er ikke så avanceret som mange vil gøre det til :smile:

Sørg dog altid for at have en kompetent spotter. Helst en spotter i hver side da man godt kan miste kontrollen over vægten.

Link to comment
Share on other sites

Går ud fra at det er Betterøvs Fury str. 44 du har købt?

Hvis det er den trøje så skal du starte med at sætte trøjens ærmer således at syningen sidder ved albuen. Man kan dreje ærmerne så den giver mere, men det giver ingen mening først gang.

Start med at få begge ærmer trukket op over albuen, og få derefter en til at hjælpe dig med at trække den over hovedet.

Derefter skal ærmerne trækkes tilbage ved at du trækker armene tilbage og en hjælper tager fat i det løse stof omkring bagsiden af skulderen og HOLDER FAST, mens du bøjer og strækker i armen så du kan mærke at ærmerne kommer højere op.

Tilsidst skal der trækkes ned i trøjen og bæltet spændes, så det kan holde trøjen nede.

Lig dig på bænken. Sænk vægten til brystet(Hvis du kan :w00t: ). Stræk armene. Det er ikke så avanceret som mange vil gøre det til :smile:

Sørg dog altid for at have en kompetent spotter. Helst en spotter i hver side da man godt kan miste kontrollen over vægten.

Dine råd er MEGET dårlige imo.

1 hvor skal syningen sidde på albuen?

Indersiden? ved abluebenet? ydersiden?

2 Hvorfor skal trøjen hives ned foran, giver den ikke mere sådan?

3 Er boardpresses ikke en god idé?

Jeg ville aldrig kaste nogen ud i trøje bænk uden kompetent hjælp.

En uerfaren spotter, ingen boards, ingen erfaring og trøje?

Det kan hurtigt rydde munden for tænder for mister man kontrollen i en trøje kan det gå uhyggeligt stærkt.

Hvis man bor i storkøbenhavn er det dumt ikke at rende forbi nogle styrkeløftere og få hjælp, der er jo massere af dem her i kbh

Link to comment
Share on other sites

Nej der er generelt ikke noget sjovt ved at træne vel. Det gør ondt, og man sveder.

Jeg må hellere blive hjemme

:mad:

Du er ikke så god til at tage imod folks erfaringer.

Der er immervæk en del herhjemme, der har

fucked både deres albuer, delts, kraveben you name it

i de trøjer, hvis de er for stramme, sidder forkert eller stangen

ryger ud af banen og ned i skallen på dig, så hvorfor ikke bare

være lidt fornuftig og lære det ordentligt.

Link to comment
Share on other sites

Du er ikke så god til at tage imod folks erfaringer.

Der er immervæk en del herhjemme, der har

fucked både deres albuer, delts, kraveben you name it

i de trøjer, hvis de er for stramme, sidder forkert eller stangen

ryger ud af banen og ned i skallen på dig, så hvorfor ikke bare

være lidt fornuftig og lære det ordentligt.

Bemærk lige hvad han skriver til mig. Fuldstændig uden for kontekst. Det sjove er naturligvis at jeg synes det er "sjovt" at prøve nye ting trænings relateret. Af samme årsag har jeg knæ bind osv, på trods af jeg aldrig har stillet op. Fordi jeg ganske enkelt synes det er sjovt at få lidt erfaring, og prøve noget nyt. Hvilket også er grunden til at jeg nu træner vægtløftning, og årsagen til at Torben F netop har købt kæder til LVK. Fordi jeg synes at styrke sporten er sjov. Om det er dækflip, dødløft, eller snatch.

At du så synes jeg er dårlig til at tage imod erfaring fordi jeg synes det er komplet vanvittigt at folk skal definere hvad jeg synes er sjovt og ikke sjovt, er så noget helt andet.

Jeg ser ikke jeg afviser jeres råd nogen steder? Jeg har læst det hele, og det er taget til efterretning. Jeg synes bare tonen fra start af har været enormt kritisk og nedladende.

Edited by BLACKICE
Link to comment
Share on other sites

Jeg ser ikke jeg afviser jeres råd nogen steder? Jeg har læst det hele, og det er taget til efterretning. Jeg synes bare tonen fra start af har været enormt kritisk og nedladende.

Nedladende kan jeg ikke se. Du får bare en advarsel fra folk der har erfaring med udstyret og har set ulykker ske.

Din respons er derimod en afvisning af mit råd om at finde kompetent hjælp.

Hvis jeg var ligeglad eller negativt stemt havde jeg siddet tilbage og ladet dig gøre dine egne erfaringer.

Med uerfarne hjælpere og spottere kan det nemt blive en skade

Link to comment
Share on other sites

Men blackice, når nu du har problemer med generel styrke, i især benbøj, hvorfor så spilde tid og energi på at komplicere træningen yderligere?

Jeg var ikke klar over at jeg havde problemer med generel styrke. Jeg er klar over at styrke i squat er uforholdsmæssig lav , men hvad det har med mit ønske om at prøve en bænkpres trøje at gøre ved jeg ikke.

Link to comment
Share on other sites

Nedladende kan jeg ikke se. Du får bare en advarsel fra folk der har erfaring med udstyret og har set ulykker ske.

Din respons er derimod en afvisning af mit råd om at finde kompetent hjælp.

Hvis jeg var ligeglad eller negativt stemt havde jeg siddet tilbage og ladet dig gøre dine egne erfaringer.

Med uerfarne hjælpere og spottere kan det nemt blive en skade

Læs lige dit første svar igen.

Det er cirka lige så godt som når folk skriver "google it" til folk der spørg om noget. I nogle situationer kan det være passende, dette var ikke en af dem. Hvis du havde uddybet hvorfor du mente det var alt afgørende at finde et center og få råd kunne det være jeg havde modtaget det pænere. Når nu jeg spørg er det jo nok fordi der ikke er nogen i mit eget center der har erfaring med det.

Jeg har massere af spottere, også erfarne spottere. Men nej jeg har ikke erfarne spottere med folk der bænker i trøje. Hvordan skal spottere der "spotter" folk der bænker i trøje være anderledes end andre spottere?

Link to comment
Share on other sites

Men blackice, når nu du har problemer med generel styrke, i især benbøj, hvorfor så spilde tid og energi på at komplicere træningen yderligere?

Svaret kunne også være, af cirka samme grund som du squatter med elastikker m.m

Fordi du har lyst vel?

Link to comment
Share on other sites

Fordi han har lyst og iøvrigt er en voksen mand - så burde den egentlig ikke være længere. :smile:

Det er blot ment, som vejledning. Hans træning går i forvejen skidt så mit råd er ikke at komplicere tingene yderligere. Take it ot leave it. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share