Dødløft


Ethan Hunt
 Share

Recommended Posts

Hej Alle!

Har lige en hel stribe spørgsmål om dødløft, jeg prøvede det bare for sjov i går... And i LIKE IT :devil:

Men jeg er lidt i tvivl om nogle ting, here goes:

*Jeg sad og granskede igennem MOL øvelses biblotek, det stod der at de muskler den trænede var røv og lår (forskellige områder) primært... Men jeg har hørt at det var en FREMRAGENDE rygøvelse... hvordan hænger det sammen?

* I udførelsen af øvelsen, hvad skal jeg være særligt opmærksom på? Altså sådan at jeg ikke laver noget forkert...

* I øvelses vejledningen står der bla. at man ikke må lave nogen medgående lændebevægelser når man løfter. Men skal man ikke først: Løfte med benene, og når den er omkring/over knæhøjde, gå "tilbage" med lænden?? Altså den trækker ryggen ret?? elelr hvordan??

Mvh Ethan

Link to comment
Share on other sites

Startede med dødløft for 2 uger siden. Dødløftede idag 135x5... Og jeg må tilstå at det er fedt!! Jeg kan godt mærke at maskinerne pludselig føles utroligt lette når man lige har "klemt eleiko" :D

Eneste minus: Et skvattet greb!! Jeg må nok krybe til korset og bruge remme fremover.. <_<

Link to comment
Share on other sites

Hvis man læser Thomas J`s artikel står der:

Ens skinneben skal ligesom i squat være meget tæt på vandret.

Jeg ved ikke hvorhenne man laver squat med skinnebene liggende i vandret, men det er ihvertfald ret svært på planeten Jorden. :lol:

Nu er jeg en smule langbenet og jeg ved ikke om det er dèt der gør det svært for mig at få skinnebenene nær LODRET i både squat og dødløft eller om det bare bare kræver lidt øvelse?

Link to comment
Share on other sites

Har overvejet at indmelde mig i en vægtløfterklub heroppe - teknikken kunne nok godt trænge til en opstrammer  

Det kan jeg varmt anbefale!!! Deet er for fedt at gå et sted hvor folk virkelig løfter og ikke i et center hvor popfyrene triser rundt og prøver at undgå at svede :blink:

Jeg har kun været i en vægtløfterklub i 2uger, men det er for fedt, og så er det billigere endnu et plus! SKIFT B)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share