Morten's Crossfit


Molleally
 Share

Recommended Posts

Lørdag 11 07 2009

Open gym

Lidt hurtigt. Har lidt vrøvl med lænden siden dødløft tirsdag, som stadig ikke er forsvundet. Det medfører ubehag i bunden af bl.a. squat, og jeg er generelt bare stiv i lænden. Det lugter lidt af lægebesøg :unhappy:

Push press

5x40 kg

5x50 kg.

5x55 kg.

3x60 kg.

3x60 kg.

Endte begge gange med at presse den alm. i 3. rep på 60 kg.

Bænkpres

5x5x75 kg.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 593
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Onsdag 15 07 2009

Fælledparken

Aftenløb

Distance: 3,787 km

Tid: ca. 21 min

Er ramt af forkølelse, som jeg forhåbentlig er ved at se slutningen på. For mild til at jeg kan blive hjemme fra arbejde, og for kraftig til at jeg har haft lyst til at træne. Fik mig dog et par nye løbesko (New Balance, skiftet fra Saucony) i går, som jeg havde en ubændelig lyst til at prøve, og desuden føler jeg mig simpelthen så lad når jeg ikke laver noget så mange dage i træk.

Jeg holdt mig virkelig tilbage, for at starte så blødt ud som muligt - både efter lang pause, og i nye sko. Pulsen var medium, og jeg pressede kun lidt på til allersidst. Alt i alt super ben, og nøj hvor har jeg bare savnet at løbe - en lun sommeraften er så også noget nær perfekt til en hyggetur.

Skoene er helt fantastiske, men jeg har døjet med en art fodskade, som godt kan vise sig at være nedsunken forfod (kaldes det vist). Det er årsagen til mine 3 ugers løbepause, og selvom det er blevet væsentligt bedre, mærkede jeg noget til det lige så stille 2-2,5 km ude på ruten i dag.

Lænden, som jeg har haft ondt i, i en lille uges tid, føles mere eller mindre klar igen, og på løbeturen mærkede jeg absolut intet til den, heller ikke da jeg lavede høje knæløft, og hvis ikke jeg føler mig små-feber-agtig i morgen tidlig tager til CF, og tager den bare på gefühl.

Edited by Molleally
Link to comment
Share on other sites

WOD Torsdag 16 07 2009

Kl. 7-hold med Garnæs

3 runder

400 m løb

21 push press (20 kg)

12 burpees

Tid: 9:25 rx

Har pt. en lorteryg, som jeg skal tage utroligt meget hensyn til. Det gjorde burpee-tempoet langsomt (men konstant dog). Løbehastigheden kan bestemt også øges, men det er der jo en fin forklaring på, da jeg ikke rigtg har løbet i ugevis. Push press var easy peasy, blev bare skudt af i en pløre, og burde have været lidt tungere. Det er imidlertid charmerende med en WOD hvor man ikke holde pause noget sted overhovedet.

Link to comment
Share on other sites

WOD Fredag 17 07 2009

Kl. 7-hold med Yvonne

5 runder

20 pull-ups

20 push press (20 kg)

Tid: 14:45 rx

Dagens program stod på dødløft og boxjumps, og jeg har pt. ikke synderligt lyst til nogen af delene meed ryggen, så jeg fik ordineret en anden WOD. Den kørte fint, selvom push press burde have været noget tungere (kørte alle sæt uden pause) for at det var rigtig sjovt. Hensynet til mine håndflader sænkede tempoet på pull-ups, ikke så imponerende.

Link to comment
Share on other sites

WOD Fredag 17 07 2009

Kl. 7-hold med Yvonne

5 runder

20 pull-ups

20 push press (20 kg)

Tid: 14:45 rx

Dagens program stod på dødløft og boxjumps, og jeg har pt. ikke synderligt lyst til nogen af delene meed ryggen, så jeg fik ordineret en anden WOD. Den kørte fint, selvom push press burde have været noget tungere (kørte alle sæt uden pause) for at det var rigtig sjovt. Hensynet til mine håndflader sænkede tempoet på pull-ups, ikke så imponerende.

Ok, du havde ikke lært så meget af gårsdagens WOD? :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag 18 07 2009

Nørrebro

Løb

Distance: 3,765 km.

Tid: 17:10

Hastighed: 4.34/km

Glimrende tempoforøgelse sammenlignet med 3 dage før, og denne gang løb jeg på tom mave inden morgenmad. Jeg startede en kende for hurtigt ud, og det kostede lidt på sluttempo. Jeg kan dog alligevel mærke, at jeg har meget mere tempo i mig. Om en uges tid påbegynder jeg et hastighedsprogram som skal øge mit 5 km. tempo til DHL primo september. Hvis nogen har gode inputs/programmer hertil modtages de med kyshånd.

Jeg kan stadig ikke helt lure hvad min forfod siger til at løbe igen.

Edited by Molleally
Link to comment
Share on other sites

WOD Mandag 27 07 2009

Kl. 7-hold med Asger

Første WOD efter en ferie-agtig uge med nada søvn og uhyggeligt mange drukture. Har fået løbet et par ture, og spillet lidt fodbold i løbet af ugen, men ikke mere end det.

"Karen"

150 Wall-ball (20 lbs)

Tid: 11:38 RX

Temmelig sløj performance, men alt taget i betragtning (ikke mindst min ryg) var det en fin omgang. Jeg talte ikke de gange med hvor bolden kun lige ramte stregen, og der røg sgu desværre en del fails ind på det sidste. SÅ: fin plads til forbedring.

Har fået en henvisning til fys fra min læge, så jeg kan få tjekket min ryg, da jeg er ret træt af ikke at kunne træne optimalt.

I aften: fartleg for første gang i mange uger.

Edit:

Aftenløb

Fartleg i Dyrehaven

Elendig performance, den kyniske virkelighed slår mig i ansigtet da jeg finder ud af hvad der gemmer sig på den anden side af lighedstegnet af løbepause + øl + cigaretter.

Formåede at give den max gas på den sidste halvdel af intervallerne, men mødte syregrænsen, og ikke mindst max åndedræt, uhyggeligt meget tidligere end jeg plejer. Oh well, op på hesten igen...

Henter mine nye indlæg til skoene i morgen, hvilket nok er en fin ide, da jeg allerede nu kan mærke min nedsunkede forfod efter dagens tur.

Edited by Molleally
Link to comment
Share on other sites

WOD Tirsdag 28 07 2009

Kl. 7-hold med Klaus

Max runder på 10 min

12 pull-ups

12 burpees

På grund af lænden subbede jeg push-ups for burpees

Resultat: 6 runder

Ok omgang, godt pres på hele vejen rundt, 72 pull-ups og 72 armbøjninger er ok, alt taget i betragtning. Ville nu ellers gerne have lavet burpees.

Tog til open gym om aftenen og lavede:

Hand-stand push-ups

10 sæt af 3@BW

plus 2 singles

Forkortede ROM med 2,5 rullet måtte, dog bed de stadigt fra sig. Planen er at sænke måtterne over tid, for til sidst at fjerne dem.

Weighted chin-ups

10 sæt af 3@BW+9 kg. vægtvest

lavede vist 2 sæt derudover hvor jeg failede på 3.

Weighted lunges

3 sæt af 10@BW plus 2x16 kg. KB med hvert ben (skiftende mellem hver rep). Hårdt, især for åndedrættet og grebet, men tror godt jeg kan få en del mere vægt på.

Thor mente at jeg skulle bestemme mig for om jeg ville gå frem (walking lunges) eller tilbage, hvilket jeg sådan set kun kunne give ham ret i.

Fin omgang med masser af gode mennesker som lavede underholdende WODs.

Har været hos Kaiser Sport og hente indlæg til højre løbesko i dag, som bliver udfordringen at lære at løbe med de næste par gange, da sålen er hævet nok så meget for at kompensere for nedsunket forfod. Har samtidig fået tid hos en fys på fredag, som forhåbentlig kan hjælpe mig tilbage til normal med ryggen.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 29 07 2009

Havnebadet/Islands Brygge

Har haft helt ekstreme DOMS i går, og i dag, i benene. Helt sikkert komboen af Karen og fartleg der har fået mig til at gå som en pensioneret cowboy, og jeg skal støtte mig hver gang jeg sætter mig ned, til stor morskab for kollegerne.

Svømning

900 m. brystsvømning (ingen tid)

Fik et gennembrud i dag. De første par baner var lige så skidte som de plejede, men så formåede jeg pludselig at få en god rytme, hvor jeg sparkede, gled, og tog svømmetag. Hurtigt var det ikke, og smukt sikkert heller ikke, men der kom en ro over det som ikke gjorde mig forpustet som jeg plejer. Samtidig følte jeg at jeg ville kunne have holdt kadencen noget tid endnu. Super positivt, ser lige pludselig super meget frem til næste tur.

I morgen er det første tur med skoindlæg. Håber gevaldigt at transitionen bliver glidende, så jeg sådan rigtigt kan komme i gang med løbet.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag 30 07 2009

Søerne

Løb

Distance: 6,5 km.

Tid: 30:41

Hastighed: 4.43/km

Super tur efter arbejde. Havde stadig hårde DOMS i benene og der var mega modvind den ene vej, men skoene med indlæg fungerede super, så jeg havde bare så meget optur over at kunne løbe "langt" igen uden gener. Det skal nok blive godt til DHL!

Var i dag, fredag, til fys, som knækkede lidt rundt på min ryg, og mente at min skade kunne klares med et par få behandlinger og hjemmeøvelser. Vigtigst af alt: jeg må træne lige så tosset jeg vil, så længe det ikke føles ubehageligt.

Link to comment
Share on other sites

Fredag 31 07 2009

DGI-byen

Svømning

Distance: 1.500 m. PR

(1400 m. bryst + 100 m. crawl)

Tid: ca. 40 min

Endnu en succesoplevelse. Lagde ud med 400 m. uden pause ved kanten, og fortsatte hurtigt efter med 1000 m. uden pause ved kanten, som gik direkte over i 100 m. crawl. Helt og aldeles fantastisk at jeg har fået styr på at "glide" i vandet i min brystsvømning. Er nu kun 500 m. fra Christiansborg Rundt om 1 måned, med det forbehold at det er i kanalen.

Edited by Molleally
Link to comment
Share on other sites

Søndag 02 08 2009

2 Søer/Nørrebro

Løb

Distance: 5 km.

Tid: ca. 25-26 min

Rolig tur med et par hårde dages alkohol, cigaretter og usund mad i kroppen. Løb før morgenmaden, hvilket vil sige med ca. 15 timer tilbage til sidste måltid, og i kvælende varme. Hammer ustabilt tempo. Alt i alt en pligt-tur.

Får puls/gps-ur en af de kommende dage.

Link to comment
Share on other sites

WOD Tirsdag 04 08 2009

Kl. 8-hold med Klaus

Max runder på 20 min

10 K2E's

20 Med-Ball Cleans (20 lbs)

1 Rope Climb

Resultat: 5 runder

Subbede Med-ball Cleans for Jumping squats, som egentlig var på programmet, pga. min lænd. Mine K2E's var ikke helt kønne, men det skyldes umiddelbart også manglende evne til (ordentligt) opspænd.

Jeg prøvede hand-stand pushups til opvarmning, og de går allerede en smule bedre. Med lidt held sidder de med fuld ROM inden august er omme.

Edited by Molleally
Link to comment
Share on other sites

WOD Onsdag 05 08 2009

Kl. 18-hold med Yvonne

På tid

30 Hand-stand push-ups

40 pull-ups

50 KB Swings (24 kg)

60 Sit-ups

70 Burpees

Tid: 18:19 (HSPU fra box)

efter 30 min:

Løb

Fælledparken

Distance: godt 4 km.

Tid: 27 min (!)

Lænden var endog meget samarbejdsvillig, så både swings, burpees og sit-ups kørte glimrende. HSPU fra box var til gengæld ikke helt super for lænden, så det er vel bare endnu en tilskynding til at få lært dem rigtigt. Suuuper at lave burpees igen, dem har jeg sgu savnet.

Har fået mit gps-ur, og tænkte at jeg ville tage en hurtig tur, så efter jeg lige havde fået vejret ville jeg prøve ur og pulsmåler af på en hurtig løbetur. Det resulterede efter ca. 1 km. i de værste side-sting jeg nogensinde har haft. Om det er WODen, eller puls-måleren der sad rocker stramt lige under brystkassen skal jeg ikke kunne sige, men det var jævnt ubehageligt, og selv laaaaangsomt tempo gjorde naller, så jeg måtte stoppe ad flere omgange. Men så har jeg da også prøvet det. Giver lige puls-måleren en pause i første omgang...

Link to comment
Share on other sites

WOD Fredag 07 08 2009

Kl. 8-hold med Asger

10 runder

10 Sumo Deadlift High-pull (42 kg)

10 ring dips

Tid: 17:09 m. 35 kg. og alm. dips efter vist nok 2 runder

Tænkte at der ikke var nogen grund til at skrælle min lænd fra hinanden når den ikke er helt frisk, med de 42 kg. På ring dips får jeg stadig stød efter få reps, i stativet får jeg det kun hvis jeg holder armene tæt ind til kroppen. Der må jeg vist udnytte at jeg har en fys som jeg går hos, og få en afklaring

Link to comment
Share on other sites

Lørdag 08 08 2009

Løb

Distance: ca. 4 km.

Tid: Ca. 20 min

Ville teste noget intervalløb med det nye ur, men det sejlede rundt da jeg havde tømmermænd, og kom til at løbe aaaalt for hurtigt på intervallerne (8x200), og alt for ustabilt på pausen ind imellem.... Mere øvelse med uret vil nok gøre godt!

Link to comment
Share on other sites

Mandag 10 08 2009

Fartleg i Dyrehaven

Løb

Distance: ca. 7 km.

Tid: Ca. 60 min

Ikke super ben, stadig godt ramt efter bryllup lørdag og eksamen i morges.

Glemte at slukke uret da vi kørte hjem, og der er ikke nogen ordentlig export-funktion i garmin training-center, og programmet er umiddelbart heller ikke særlig taknemmeligt at arbejde med. Så første forsøg ser sådan her ud:

post-8781-1249932114_thumb.png

Edited by Molleally
Link to comment
Share on other sites

WOD Tirsdag 11 08 2009

Kl. 7-hold med Klaus

På tid

15 - 12 - 9 Push Press (45 kg)

27 - 18 - 9 Pull-ups/dips

Tid: 16:11

Jeg havde ikke en jordisk chance for at RXe, da der egentlig stod Thrusters (60 kg) samt 9/6/3 muscle-ups på programmet. Min lænd gør at jeg ikke kan lave en ordentlig front squat, og muscle-ups kommer jeg ikke til at mestre foreløbigt. Men det gik ellers ok i dag.

(Aften-)Svømning

Islands Brygge

Distance: 900 m (825/75 bryst/crawl)

Tid:27 min vist nok

Edited by Molleally
Link to comment
Share on other sites

Onsdag 12 08 2009

Fælledparken

Løb

Distance:7,4 km.

Tid: 35:18 min (et par småpauser ikke indregnet)

Hastighed 2+3+4+5 km.: 4 min 18,25 sek (21:36 ca. på en 5km hvis jeg kan holde tempoet)

Katastrofal dag. Ville tjekke min form på en 5 km., indstillede uret til at holde mig mellem 4:00 og 4:30 pr. km, da jeg tænkte at jeg nok lå et sted i det interval. Resultatet blev at jeg løb alt for hurtigt, blev advaret, decelererede og løb alt for langsom, accellerede og løb alt for hurtigt osv. Jeg kan kan kan simpelthen ikke holde et konstant tempo. Planen om at varme op på 2 km. blev ikke holdt pga. tidspres, og alt den fartændring kørte mig så langt i sænk at jeg kun løb hurtigt indtil jeg nåede 5 km., og var nødt til at puste ud (nær kaste op), og så fortsætte de sidste 2,4 i langsomt tempo. Har nu fundet ud af hvordan jeg laver 1 km. laps, og får rapporter til det. De store udsving i grafen er lyskryds mv. hvor jeg glemte at trykke start/stop.

Planen er at prøve at løbe 4:10, med en minimal varians, på en 5 km. i næste uge og se om jeg kan klare mosten

post-8781-1250107652_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

WOD Torsdag 13 08 2009

Kl. 7 - Svanemøllen Kaserne

På tid

800 m løb

50 pull-ups

100 push-ups

150 Atomic Situps

800 m. løb

Tid: 28:53

Inspireret af Mini Murph tog jeg en improviseret omgang på Svanemøllen Kaserne, i silende regnvejr. Jeg tog den som 10 runder 5/10/15, hvilket ikke er i Mini Murph-stilen. Men da jeg ikke kan lave squats, og på ingen måde havde lyst til at lave 150 atomics i træk, blev det altså sådan.

Jeg mistede tid i starten (nok ca 2 minutter), da jeg pludselig skulle finde et par handsker, da regnen fik mine hænder til at glide på pull-up-baren. Derudover var mine atomics ikke imponerende. og jeg har lede DOMS her 2 dage efter.

Edited by Molleally
Link to comment
Share on other sites

Fredag 14 08 2009

Eftermiddag - Svanemøllen Kaserne

Løb

2 x 800 m. opvarmning

4 x 800 m. intervaller m. 1-2 min hvil/langsom pace

800 m. afjog

Resultatet kan ses i oversigten - det går lidt bedre med at holde et tempo stabilt, men jeg starter lidt for hurtigt ud. Den første tur løb jeg uden ur og pulsbælte, så den er ikke med. Jeg bør nok lave en maks-puls-test i den nærmeste fremtid. Og så bør mit seneste måltid nok heller ikke være et glas vin...

post-8781-1250334513_thumb.png

Edited by Molleally
Link to comment
Share on other sites

Søndag 16 08 2009

Eftermiddag - Slagslunde/Slagslunde Skov/Buresø/Slagslunde

Løb

Distance: 7,845 km

Tid: 39:25

Hastighed: ca. 5:02/km

Hyggetur på landet. Havde glemt mit gps-ur, men mit primære fokus lå på at holde et helt konstant tempo, og ikke presse mig selv, hvilket gik udmærket. Der er temmelig mange bakker, og der forsøgte jeg at holde pulsen nogenlunde konstant i stedet. God tur.

Link to comment
Share on other sites

WOD Mandag 17 08 2009

Kl. 7-hold med Asger

21 – 15 – 9

Push Press (43 kg)

Pull-ups

Tid: 8:29

Fran var på programmet, men jeg kan stadig ikke squatte, så thrusters blev til PP. Ok omgang, men burpees til opvarmning føltes ikke ordentligt i lænden desværre, så det mærkede resten af træningen.

Løb

Fartleg i Dyrehaven:

God omgang, men fik et stræk i baglåret på 12. runde, ligesom jeg var kommet op i hø-jeste tempo, hvorfor resten af turen blev klaret gående. Her, dagen efter, mærkes det kun en lille smule heldigvis. Opdaterer med puls/tempo senere…

post-8781-1251059980_thumb.png

Edited by Molleally
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share