Morten's Crossfit


Molleally
 Share

Recommended Posts

Battle of the Nerds Onsdag 09 09 2009

Søen v. Planetariet

LØB

Distance: 4,98 km.

Tid: 20:14 PR (EDIT: det viser sig at vindertiden var 20:12.02, så jeg lå nok lige under 20:13)

Så oprandt dagen for 5 km.-dysten mod min chef - en skøn dag, med medium vind og perfekt temperatur. Dagen var ventet med spænding, ikke mindst fra kollegerne som samlet havde spillet 600 kr. på dysten.

Af frygt for at løbe mig selv i sænk med mit sædvanlige varierende tempo lod jeg min chef styre slaget, og bare hænge på. De første 2,5 runder (ud af 4) om søen lå jeg godt 10 m. bag ham, og han holdt selv en grim varians, mellem 3.53 og 4.30/km, som nærmest knækkede mig midt over. Jeg var dog standhaftig, og var overbevist om at vores form var tilpas ens til at han måtte være lige så meget på kanten. Derefter hentede jeg ham, og lå på siden resten af tiden. Planen var at spurte fra ham, og specielt da jeg hang på de gange da han prøvede at spurte fra mig troede jeg at han var knækket. Han prøvede ellers at placere mig bag en hundelufter, hvilket jeg med nød og næppe undgik. Godt lavet ellers!

Alene fordi at jeg kunne høre at hans åndedræt var mere presset end mit, blev jeg hovmodig. Så jeg lå på hans side, i stedet for at forsøge at spurte fra ham noget tidligere. Med mindre end 50 m. igen satte han i en spurt, som jeg var overbevist om at vinde, selvom jeg på det tidpsunkt var ved at kaste mine lunger op. På denne sidste spurt blev der bare presset igennem, og til allersidst, med nærmest under 10 m. igen, sætter han lige et gear opad, og tager mig med mindre end en meter. Pis også...

Men pyt, jeg slog min DHL-tid, som ellers var PR, med 1:10 (dog med 40 m. forskel). Min chef må jeg slå til foråret. Og den gang skal jeg indhente ham noget tidligere, det kostede dyrere at hente de 10-15 meter op til ham end jeg lige troede, så det skal gøres noget tidligere :smile:

Tiden uploadet har den lille twist, at jeg var så tæt på at dø da jeg færdig, at ikke fik trykket stop før et par minutter efter, hvorfor totaltiden er noget højere end 20.14 - heldigvis var det nøjagtig tidstagning fra kollegerne.

post-8781-1252517591_thumb.png

Edited by Molleally
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 593
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Super flot tid og god forbedring af PR :4thumbup:.

Der findes kun en plads, men du vinder den næste år :superman:.

Tak :smile: Har fået blod på tanden til at få noget tempo på mit løb i hvert fald. Kunne være fedt at komme et stykke under de 20, selvom det nok bliver nasty hårdt. Sammenlignet med min DHL-tid på sidste år, som vist var 23:48, er der virkelig sket noget!

Link to comment
Share on other sites

WOD Fredag 11 09 2009

Kl. 7-hold med Klaus

21 - 18 - 15 - 12 - 9 - 6 - 3

Sumo Deadlift High Pull (30 kg)

Push Jerk (30 kg)

Tid: 9:52 RX

Ok omgang, synes jeg havde fornuftig teknik hele vejen rundt, hvilket er det vigtigste. At det så gik 1:18 langsommere end 1. maj er ok. Tror min form var lidt bedre der, og der havde jeg heller ikke en skidt ryg.

Hoppede forbi open gym aftenen før, og prøvede lidt squat og dødløft med 40 kg. Det gik ok, men jeg er sgu lidt stiv især i bunden af dødløftet. Lavede desuden

7 runder

10 Medball Cleans (sort/20 lbs)

10 Clapping Pushups

Tid: ?? RX under 10 min i hvert fald, men har sgu svedt det ud. Clapping push-ups er nederen, tror aldrig jeg har prøvet dem før...

IMG_3303.JPG

Link to comment
Share on other sites

WOD Lørdag 12 09 2009

Kl. 11-hold med Robert

"Nancy"

5 runder

400 m. løb

15 OH Squats (40 kg)

Tid: 15:34 (30 kg)

En fin tømmermænds-træning, og helt fantastisk med en løbe-WOD i det gode vejr.

Tog alle sæt uden pause, men holdt tempoet et sted hvor jeg kunne styre teknikken. Squat er bare noget jeg skal lære om igen, ikke mindst OH squat, og jeg er pt. pisse slap i det. 40 kg. skulle jeg nok kunne tage uden problemer inden længe, men lige nu er det genoptræning.

Pause i morgen

Edited by Molleally
Link to comment
Share on other sites

WOD Tirsdag 15 09 2009

Kl. 20-hold med Robert

"Annie"

50 - 40 - 30 - 20 - 10

Double Unders

Sit-ups

Tid: 9:59 Rx

Høvlede godt 1 minut af ift. sidst jeg lavede den (juni), så fint. Mine DU's kan blive meget pænere, og mine sit-ups kan bestemt køre hurtigere.

Derudover lidt open gym, ikke mindst noget DL og squat, hvor sidstnævnte understreger i hvilken grad jeg er slået tilbage til start. Måske det i virkeligheden er en gylden mulighed for at lære en solid teknik fra bunden, uden at have indøvet dårlige vaner. Den står nok på lav vægt i et godt stykke tid fremover dog...

Link to comment
Share on other sites

WOD 17 09 2009

Kl. 17-hold med Simon

På tid

Handstand push-ups

15 - 13 - 11 - 9 - 7 - 5 - 3 - 1

L-sit pull-ups

1 - 3 - 5 - 7 - 9 - 11 - 13 - 15

Tid: 21:19 (eller var det 20:19??)

HSPU blev taget fra boxen, og synes jeg holdt samme, gode stilling gennem alle reps. L-sit pull-ups blev taget rx-ish. Dvs. jeg var ikke skarpt 90 grader, men det var riiimeligt ok hele vejen. God ROM på alle reps, mine arme var ved at eksplodere til sidst :wub:

Sidst jeg lavede den, i marts, blev det til 21:57, hvor L-sit vel at mærke var med bøjede knæ stort set hele vejen.

Super!

Link to comment
Share on other sites

WOD 18 09 2009

Kl. 7-hold med Klaus

Frontsquat på programmet. Jeg tog den med ro, men fik taget en del reps med 45 kg, hvilket føltes ok. Jeg er lidt for forhippet på at holde skinnebenene nærmest lodrette hele vejen, men efter at jeg tillod mig selv at lade dem vandre en smule fremad i hele bevægelsen gik det pludselig ok. Prøvede derfor 65 kg., hvilket også var ok. Kunne dog mærke at jeg var lidt småpresset, nok fordi at jeg ikke har løftet noget der tilnærmelsesvist var tungt i flere måneder.

Fordi at jeg havde badet rundt hele morgenen sluttede jeg af med en løbetur:

Løb

Distance: 4 km.

Ingen tid. Godt tempo, godt vejr, god tur.

Har meldt mig til Friløbet på søndag, og siden da fundet ud af at jeg ryger på flasken både i aften og i morgen. Flot...

Edited by Molleally
Link to comment
Share on other sites

WOD 18 09 2009

Kl. 7-hold med Klaus

Frontsquat på programmet. Jeg tog den med ro, men fik taget en del reps med 45 kg, hvilket føltes ok. Jeg er lidt for forhippet på at holde skinnebenene nærmest lodrette hele vejen, men efter at jeg tillod mig selv at lade dem vandre en smule fremad i hele bevægelsen gik det pludselig ok. Prøvede derfor 65 kg., hvilket også var ok. Kunne dog mærke at jeg var lidt småpresset, nok fordi at jeg ikke har løftet noget der tilnærmelsesvist var tungt i flere måneder.

Fordi at jeg havde badet rundt hele morgenen sluttede jeg af med en løbetur:

Løb

Distance: 4 km.

Ingen tid. Godt tempo, godt vejr, god tur.

Har meldt mig til Friløbet på søndag, og siden da fundet ud af at jeg ryger på flasken både i aften og i morgen. Flot...

Men samvittigheden skal jo også være beskidt så man kan løbe den ren igen?

Link to comment
Share on other sites

Friløbet Søndag 20 09 2009

Østerbro/Søerne/Tivoli

LØB

Distance: 10,04 km.

Tid: 49:04 (løbs-tid: 49:05 målt på chip)

Gennemsnitshastighed: 4:53 min/km

Det var en lang lørdag i går med rigeligt at drikke, og masser af cigaretter. Med andre ord en elendig cocktail at løbe på. Løbet i går har gjort mine ben tunge, hvilket ikke gjorde sagen bedre. Og så løb vi i bagende sol, hvilket bidrog til dehydrering.

Jeg svedte i et væk, på den rigtig klamme tømmermænds-måde. Da jeg meldte mig til løbet syntes jeg at konceptet med et vanddepot på en 10km var skudt over målet, men jeg drak grådigt flere glas de jeg nåede forbi. Solen og tømmermændene dehydrede mig, så det var et kærkomment indslag. Omkring de 7 km. kunne jeg simpelthen ikke holde tempoet længere, mine fødder var som blyklodser, og det gav ubehagelige mindelser om marathon, hvilket jeg skammer mig lidt over, sikken deroute. Men jeg nåede da igennem, og arrangementet er hyggeligt og anbefalelsesværdigt, men der er alt for mange mennesker på alt for lidt plads.

post-8781-1253443807_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

WOD 21 09 2009

Kl. 7-hold med Thor

Push Press

5 - 5 - 5 - 5 - 5

Resultat:

50-55-50-50-50

Prøvede mest bare at få styr på teknikken, da jeg alligevel tager til open gym i morgen tirsdag. De 55 var lidt hårdere end de burde være, men jeg ender desværre også bare med at skulderpresse den halvdelen af vejen...

Link to comment
Share on other sites

WOD 22 09 2009

Kl. 20-hold med Robert + Open Gym

7 runder

7 Hang Power Snatch (60 kg)

15 Ring Dips

Tid: 16:43 (25 kg)

Ud fra devisen at 105 dips ville blive rigeligt hårde nøjedes jeg med 25 kg., og fokuserede i stedet på god teknik. Fik stillet mig tæt på et vindue så jeg kunne se mig selv, og næsten fra starten begyndte det at se godt ud. Mit shrug er blevet bedre, og det er der hvor jeg ellers har haft problemer. Stangen er samtidig tæt på kroppen hele vejen, og jeg griber den godt i lock-out. Mine fødder lander stadig helt fucked dog... Jeg kan samtidig se at jeg skal i gang med at træne shrugs til OG.

Dips blev taget i ringe i de første 2 runder, med kip. Resten blev stricte i stativ, temmelig mange singles...

Open Gym

Nåede en håndfuld dødløft med 50 kg., jeg kommer ikke meget højere foreløbigt. Forsøgte også et par sæt rack pulls med 80 kg. Det stativ jeg brugte var desværre en smule for bredt, så stangen landede skævt flere gange, så det droppede jeg igen.

Derudover:

Knees to elbows

3x9 (ingen klods, mange af dem temmelig pæne)

Shrugs

4x12@2 16 kg. KB (lidt for let)

super settet med hhv.

GHD sit-ups

3x12@BW

og

GHD Back raises

3x12@BW

(tror de hedder back raises - ryggen er "ret" i hele bevægelsen, dvs. rygger krummer ikke på noget tidspunkt)

Forsøgte slutteligt noget Back squat med 50 kg., det gik relativt fint. Jeg er endnu ikke ordentligt fleksibel i bunden, men jeg er begyndt på at øve min smidighed. Jeg sætter mig i bunden af en airsquat, skyder brystet frem mens jeg støtter på hælene og flexer tæerne. Der samler jeg hænderne, mens albuerne skubber knæene ud. Det har allerede har hjulpet noget - tak MaxP!

Link to comment
Share on other sites

Torsdag 24 09 2009

Open gym

Fik kæmpet mig igennem en opvarmning bestående af 3 x 500 m. roning, 10 atomics, 10 back extensions, og samson stretch. Det var pænt klamt så tæt på pasta m. kødsovs. Nok derfor jeg ikke spiser det oftere....

Derefter:

3 runder

20 pull-ups

30 KB Swings (16 kg)

30 Double unders

Tid: 10:47 RX

Samme WOD som jeg lavede 20. august, men i dag kom jeg igennem 6 sekunder hurtigere. Ligesom sidst er det grebet som er x-factoren. Lavede de første 20 pull-ups uden at slippe stangen (stort set i træk), i næste runde kunne jeg kun lave 4! Spændende at det er der hvor begrænsningen ligger.

Link to comment
Share on other sites

WOD Fredag 25 09 2009

Kl. 7-hold med Klaus

Hang Power Clean

1 - 1 - 1 - 1 - 1 - 1

Resultat:

En flok opvarmningsset med 30 og 40 kg., og derefter

60 kg.

70 kg. PR

70 kg. (fail)

60 kg. x 2 PR

60 kg. x 2

60 kg. x 4 PR

En flok letkøbte PRs, da jeg aldrig rigtig har set hvor tungt jeg kan cleane. Mit shrug er nærmest ikke eksisterende på de tunge løft, hvorfor de 70 blev semi-curlet op.

Aften

En planlagt løbetur om søerne efter arbejde blev i stedet til en tur på Svanemøllen Kaserne - godt vejr, men meget ugidelig efter fredagsvin.

3,9 km. løb fordelt over 4 langsomme ture.

2 runder (ca 3 min mellem de 2 runder):

1 min. Ring Rows (liggende stort set parallelt med jorden)

1 min. Burpees

1 min. One arm KB Swings (20 kg.)

1 min. Hand stand push-ups fra en bænk

1 min. hvor en 16 kg. KB svinges, og kastes bagover, over hovedet, repeat

1 min. hammer på dæk

1 min. Clapping push-ups

Til slut en lille km. af-jog.

Link to comment
Share on other sites

WOD Mandag 28 09 2009

Kl. 7-hold med Thor

TEAM WOD

5 runder

15 dødløft (80 kg)

Max reps wall-ball (20 lbs)

Resultat: 8:59 (50 kg) / 68 wall-ball shots (11 - 14 - 15 - 11 - 17)

Teamede op med Nicolai og Sarah. Holdt mig til 50 kg. dødløft pga. min lænd, så den del var ikke vildt hård, omend den var hård nok. Wall-ball var rigtig gode synes jeg - solid højde, god ROM og fin rytme.

Løb

Er ikke så god til at få løbet pt, uden at jeg helt ved hvorfor. Ville tage en 5er, omkring de 4:30. Det gik næsten efter planen. Fyrede den for meget af i starten, men havde bare en masse ladhed jeg skulle have ud af kroppen.

Distance: 5,14 km.

Tid: 23:24

Gennemsnitshastighed: 4:33 min/km

post-8781-1254176649_thumb.png

Edited by Molleally
Link to comment
Share on other sites

WOD Tirsdag 29 09 2009

Kl. 20-hold med Robert

Overhead Squat

3 - 3 - 3 - 3 - 3

Resultat:

En flok opvarmningsset med 30 kg

40

40

44

44

50 PR

Tog 4-6 reps i de første par sæt, og jeg mener også jeg har mere end 50 kg. i mig. Men teknikken er begrænsningen pt.

Derefter var det battle i

500 m roning:

Tid: 1:37 (vist nok)

Var nede og ramme 1:31 da det var bedst, der tror jeg aldrig jeg har været før. Jeg er begyndt at blive opmærksom på at trække til brystet, og få fuld ROM, dvs. få lænet mig så langt tilbage som det nu giver mening. Overordnet, og det skal der ikke herske tvivl om, så hader jeg dog roning.

Blev hængende til open gym, og fik lavet:

GHD situps

3x10@BW

supersettet med

GHD back extensions (eller raises??)

3x10@BW

Hang power clean

1x8@20 kg (stangen)

2x10@40 kg.

1x17@40 kg.

1x14@40 kg.

2x10@40 kg.

I de to sidste sæt blev det sgu hårdt at holde fast på stangen, selvom cleans'ne i sig selv gik fint - mit shrug er blevet bedre!

KB-Shrugs

1 x 10@16 kg (i hver hånd)

3 x 10@24 kg. (i hver hånd)

3 x 12@24 kg. (i hver hånd)

Dødløft

1 x 5@50 kg. (sumo)

5 x 5@70 kg. (konventionelt)

Dødløft er ren rehab. Det er såmænd hårdt nok, fordi at jeg ikke har lavet det i så lang tid, med rigtige kg. Men det er en del af genoptræningen, og det handler mest om at kunne få fat i den i bunden, hvor jeg et blevet usmidig, og skal til at "lære" bevægelsen igen. Fik smidt 2 flotte fails ind på power cleans med de 70 kg. Stangen røg fint nok op, jeg orkede bare ikke at gå under den...

Edited by Molleally
Link to comment
Share on other sites

Onsdag 30 09 2009

Kalvebod Brygge/Middelalderbyen

Fik sneget mig med til OL i Chicago 2016-løb med bl.a. Michael Johnson, og fik således afviklet dagens løbetur som delvist parade (første ca. 4 km), fra Hotel Copenhagen Island til Admiral Hotel. Efter en times tid med kaffe og hygge, tog vi lidt mere fart på på tilbagevejen (sidste ca. 3 km), og det endte op med at blive ganske hårdt!

Distance: 7,14 km.

post-8781-1254307502_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

WOD Fredag 02 10 2009

Kl. 8-hold med Klaus

3 runder

30 pull-ups

50 Thrusters (20 kg)

Tid: 19:37 RX

Startede med thrusters.

Thrusters er frygtelige, og 50 gange lock-out trætter skuldrene til pull-ups, som derfor blev til 7-8+4+4+3+3 osv. Er ikke helt tilfreds med min tid.

Derefter:

25 burpees

Link to comment
Share on other sites

WOD Lørdag 03 10 2009

Opgen gym

En gang doven tømmermændstræning blev til:

Dødløft

1 x 5@50 kg.

5 x 5@70 kg.

-rehab

Military

5 x 8@40 kg.

Hang Power Cleans

4 x 10@40 kg

Bænkpres

3 x 5@70 kg.

2 x 5@75 kg.

KB-Shrugs

2 x 10@ 24 kg (i hver hånd)

4 x 10@32 kg. (i hver hånd)

plus lidt løst gøgl hist og her. Episk dovent.

Link to comment
Share on other sites

Føj for sørensen, den workout ser nasty ud. 150 trusters er bunden også selvom det er med 20kg. Jeg synes ikke du kan være utilfreds med tiden. :bowdown:

Er du gået i gang med burpeesne igen?

/casper

Jeg føler det som om jeg har fået 2 gange klassisk trælår, jeg er virkelig øm i quads. Og tak, men jeg synes bare at jeg dovnede den lidt, så kunne nok have skåret et minut af tror jeg.

Jeg tror jeg prøver 25 burpees efter træning som standard nu, så hop med vognen!

Link to comment
Share on other sites

Jeg hopper gerne med på vognen, indtil videre bliver det 25 for hver gang jeg træner.

Hva er det dit maks antal i træk?

Synes det bliver forfærdeligt at lave burpees efter nr. 15 i træk :blush:

På sigt vil jeg egentlig bare gerne have en fornuftig tid på de 100, men jeg gider næppe lave meget mere end 25 efter træning, da det jo trods alt også bruger lidt tid efter endt træning, som jeg kunne benytte på at drikke kaffe eller læse avis. 25 er fint synes jeg, fordi man kan lave det nooogenlunde i rap. Måske målet skal være at lave 25 stk. på under 1:30 eller sådan noget?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share