Morten's Crossfit


Molleally
 Share

Recommended Posts

Lørdag 20 06 2009

Løb

Fartleg i Dyrehaven

Hardcore tømmermænd, men i den kontekst temmelig gode ben, super dag. Forstrak et eller andet på 12. interval dog, lige under knæet/hamstrings, håber det går i sig selv igen. Hoppede en tur i Øresund bagefter, koldt koldt koldt.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 593
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

WOD Søndag 21 06 09

Kl. 10-hold med Yvonne

Overhead Squat

5 - 5 - 5 - 5 - 5

Resultat:

30

35

40 (PR)

42 (PR)

40

Kørte glimrende, efter at jeg lige fik styr på benstilling, og især på bredden af grebet. Med hænderne placeret lige oven på ringen (langefingeren) fik jeg et greb som gav den bedste mulighed for at aktivere skuldrene. Det gav glimrende balance, og ifølge de andre var der god dybde hele vejen rundt, og især på runde 4 og 5. Det er naturligvis skuldrene som sætter begrænsningen i øvelsen, og jeg tror godt at der hurtigt kan komme flere kg. på stangen. De 42 var bare en psykologisk vigtig barriere. Rigtig god dag, trods kort søvn og ingen egentlig mad inden træning udover lidt proteinpulver/maltodextrin.

Link to comment
Share on other sites

WOD Mandag 22 06 09

Kl. 7-hold med Simon

På tid

100 pull-ups

100 push-ups

Tid: 15:27

Der stod 25 muscle-ups på menuen, men da jeg endnu ikke mestrer bare 1, tog jeg alternativet. Dips kan jeg ikke lave pt, da jeg siden Elizabeth får et mærkværdigt stød gennem højre arm bare jeg prøver. Push-ups er dog intet problem.

Jeg ved at jeg kan lave den hurtigere end jeg gjorde, omend jeg har skåret ca. 1 minut af siden oktober, hvor jeg også lavede den. Opvarmningen i dag giver jeg en del af skylden, da der var både armbøjninger og kravlen involveret, og det kunne mærkes på push-ups. Tog de første 17 hhv. pull-ups og push-ups på 1:10-20agtigt, og så gik det ellers ned ad bakke. Push-ups trak sygt meget tænder allerede fra nr. 50, så endte op med at lave 2/3 stk hver gang, og det koster på tiden. Sørgede for at push-ups matchede pull-ups hver gang jeg sprang ned fra stativet, så jeg ikke ville ende op med at kæmpe med 30 push-ups til sidst. Det tror jeg er den bedste måde at gøre det på.

Aftenløb

Fartleg i Dyrehaven

Tog den med ro på halvdelen ca., og den anden halvdel var jeg ikke altid helt oppe at ringe. Hvad det end er jeg har forstrukket i lørdags spøgte stadig desværre. En tur i havet bagefter gjorde til gengæld underværker på benet, uvist hvorfor.

Pause i morgen

Link to comment
Share on other sites

Det er da en ret cool tid på 100 af hver :bigsmile:

Mit ynkelige forsøg på 150 pullups igår står lidt til skamme.. :tongue:

Hvor træner du crossfit henne?

Takker, men det er nu med kip dog :smile:

Synes nu ikke 150 pull-ups er for børn, assisted eller ej... Det er sgu godt gået! Har du lært at kippe?

Og jeg træner hos Crossfit Copenhagen, et helt fantastisk sted på Nørrebro, som det er svært at holde sig fra, selv når man bør tage en pausedag....

Link to comment
Share on other sites

OK, der mangler gode steder på Fyn, så jeg klarer mig selv med WOD fra crossfit.com (til stor moro for folk i mit center når jeg blævrer over hele kroppen til rep nr. 87 af etellerandet) :tongue:

Jeg kan ikke kippe ordentligt derhjemme, da stangen hænger i en dør og derfor er for lav.. Har heller ikke fat om teknikken endnu. Kører dem som assisted når jeg skal have mere end 3 reps :blush:

Link to comment
Share on other sites

WOD Onsdag 24 06 09

Kl. 7-hold med Simon

4 runder

400 m. løb

50 airsquats

Tid: 13:03

Tror jeg har formået at forstuve/brække/whatever min midterste tå på højre fod, og hasen (tror jeg??), også højre ben, driller stadig efter i mandags. Så efter 1 runde løb hvor jeg nærmest vraltede skiftede jeg til roning de sidste 3 ture. Hvilket bare gjorde airsquats endnu mere nasty, hvorfor min tid ikke endte hurtigere.

Må prøve at kontakte lægen i morgen, da det er pænt nederen ikke at kunne løbe.

En lille bonus fra Simon var

Tabata Push-ups

Pænt smadret (stadig) i patværket efter i mandags formåede jeg kun lige at komme over 50 stk.

Aftensvømning

DGI-byen

1000 m. blandet crawl og brystsvømning i forholdet ca. 35-40/65-60.

Tid: ca. 40 min (og derfor skal jeg til at svømme ca. hver anden dag)

Regner med at investere i et månedskort f.o.m. 1. juli til 250 til DGI-byen. Skulle lige tjekke hallen ud i dag, og det kostede 52 kr (skriver: tooghalvtredsindstyve kroner!!!). Og det var med studierabat! For en fucking tur i svømmehallen!

Samtidig præsterede jeg at glemme en netop indkøbt løbetrøje og 3 par løbesokker i omklædningsrummet, som jeg sikkert aldrig ser igen.

Jeeez...

Edited by Molleally
Link to comment
Share on other sites

Torsdag 25 06 2009

Open gym

Lige sent nok ankommet blev det til:

En masse reps af situps, med en 5 kg. vægtskive holdt i strakte arme over hovedet, og fødderne holdt sammen som i skrædderstilling. Bortset fra fodstillingen, så lidt som her:

barup_th.jpg

Det var jeg bestemt ikke god til...

DB bænkpres

6x10@24 kg.

(lige lidt nok)

supersettet med

Strict pull-ups UH

6x4-5 stk

Derefter et hav af cleans med 40 kg., totalt set sikkert 70-80 stk. uden at jeg talte

Link to comment
Share on other sites

Lørdag 27 06 2009

Open gym

Jeg skulle hente mine højttalere i kirken efter festen i går, så jeg startede ud med lige over 300 m. farmerwalk med 2 højttalere på hver 23 kg. Så var skuldrene i hvert fald varme...

Da jeg har vrøvl med foden, og fra lægen fået påbudt at give løb en pause på et par uger besluttede jeg mig for at ro lidt i dag. Mit jubeloptimistiske mål var 10 km, men jeg må nok erkende at det gør jeg ikke bare lige sådan - jeg får simpelthen alt for ondt i røven af at sidde på sådan en djævlemaskine. Samtidig havde jeg også en pæn omgang tømmermænd. Derfor blev det til:

C2 roning

2500 m. - 10:07

500 m. - 1:46

500 m. - 1:47

600 m. - no clue, lidt over 2:15 vist

900 m. - lige knap 3:55 vist

Holdt vel ca. 2-3 min pause imellem hver

100 one-hand KB Swings (16 kg) (5x 10 m. hver)

3:09

Derefter: en KB-øvelse som jeg ikke kender navnet på. I en position, siddende på gulvet og med ben og torso løftet (som i midten af en atomic sit-up) flyttes en KB fra side til side, med begge hænder.

Det blev vist til 6x20 med en 16 kg. KB. Derefter forsøgte jeg med en 24 kg, hvilket ikke gik super.

Skulle til at lave tabata-thrusters, men så blev vi smidt ud fra open gym. Saved by the bell!

Edited by Molleally
Link to comment
Share on other sites

WOD Mandag 29 06 2009

Kl. 7-hold med Simon

I en nasty varm og lummer kirke:

Split jerk

3 - 3 - 3 - 3 - 3

Resultat:

50 - 50 - 55 - 55 - 60 - 65(2)

Har aldrig prøvet split jerk før. Har lidt svært ved at få placeret benene helt rigtigt, og især at gå fra splittet til fuldt oprejst. Men umiddelbart føltes det alligevel knapt så svært for mig som alm. push jerk.

Fik i øvrigt cleanet de 65 op fra gulvet bagefter, uden alvorlige problemer. Det har jeg vist aldrig gjort før...

Aftensvømning

Islands Brygge

Tog på Bryggen efter arbejde, og svømmede blandet crawl og brystsvømning i 4-5 baner frem og tilbage, dvs. 600-750 m.

Fik en masse god guidance på min brystsvømning, som nu er gået fra elendig til dårlig. Fik at vide at næste projekt er mit benspark, som også er helt i skoven. Spændende...

Link to comment
Share on other sites

WOD Tirsdag 30 06 2009

Kl. 7-hold med Klaus

I en stadigt varm og uendelig lummer kirke:

21 - 15 - 9

KB Snatch højre hånd (24 kg)

KB Snatch venstre hånd (24 kg)

Burpees

Tid: 7:48 med 16 kg.

Kan simpelthen ikke snatche 24 kg. KB endnu, så jeg måtte desværre skalere. De kørte ellers fint, fik ingen synlige mærker på armene.

Fedt at lave burpees, men varmen gjorde dem bare ulidelige.

Bonus:

Tabata Thrusters m. 20 kg. stang, ca. 60 reps.

Vi blev lidt tidligt færdige, så jeg sneg mig udenfor at lavede min hadeøvelse. Ad det var hårdt!

Link to comment
Share on other sites

Burpees er og vel altid være ulidelige...

Absolut ikke!

Svømning Onsdag 01 07 09

DGi-Byen, efter job

Distance: 1000 m. (900 m brystsvømning/100 m crawl)

Tid: ca. 35 min

Det går allerede bedre med hastigheden efter jeg har fået rettet mit svømmetag, sådan!

Har haft lede DOMS i hele bentøjet siden lunges til opvarmning mandag, og yderligere siden med-ball clean til opvarmning i går.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag 02 07 2009

Open gym

Brugte en times tid på en masse cleans med 40 og 50 kg, og en farlig masse kipping pull-ups. Cleans går stadig langt fra godt - jeg føler ikke at jeg eksploderer nok i hoften. Samtidig shrugger jeg for tidligt, hvormed jeg kommer til at trække i stedet for at bruge hoftekippet.

Link to comment
Share on other sites

WOD Fredag 03 07 2009

Kl. 7-hold med Klaus

Tabata

Dødløft (100 kg)

L pull-ups

Resultat:

71 dødløft (70 kg)

30 pull-ups med hævede knæ

Man skifter imellem de to øvelser. Resultatet er at underarmene og maven bliver tilpas trætte i dødløft, hvormed L pull-ups (eller min udgave af dem) bliver benhårde. Nasty WOD

Link to comment
Share on other sites

WOD Mandag 06 07 2009

Kl. 7-hold med Klaus

"Fight Gone Bad"

1 min hver, i 3 runder af

Wall Ball (20 lbs)

Sumo Deadlift High-pull (34 kg)

Box Jumps

Push Press (34 kg)

Roning

1 min pause

Startede med roning:

Resultat: 264 rx

1 runde: 103

2. runde: 83

3. runde: 78

Noget af det mest nasty jeg nogensinde har prøvet. En monster hård weekend med søvnunderskud stjal al min energi, og denne WOD var nok det sidste jeg kunne ønske mig. 1. runde kørte nogenlunde, og derefter smeltede al muskelmasse i kroppen. Må tage revanche en dag...

Edited by Molleally
Link to comment
Share on other sites

WOD Tirsdag 07 07 2009

Kl. 7-hold med Simon

Dødløft

3 - 3 - 3 - 3 - 3

Resultat:

90

110

110

112

105

Failede på 2. rep af en 115 på et tidspunkt også. Jeg må nok bare erkende at jeg ikke har tunge løft i mig om morgenen før morgenmaden.

Link to comment
Share on other sites

WOD Onsdag 08 07 2009

Kl. 7-hold med Klaus

På tid

10-9-8-7-6-5-4-3-2-1

Hand Stand Push-ups

20-18-16-14-12-10-8-6-4-2

KB Swings (24 kg)

Tid: 10:51 m. HSPU fra box og 24 kg.

Da vi var færdige i god tid tog jeg lidt mere

Bonus-WOD

3 runder:

10 wall-ball (20 lbs)

10 pull-ups

Den virkede efter hensigten, selvom der nok skulle 20 wall-ball shots til per gang i stedet.

Jeg tog den uden nogen egentlige pauser, bortset fra at jeg delte sidste sæt pull-ups i 2.

Aften-svømning

DGI-byen efter arbejde

Distance: 1000 m. (200 m. crawl/800 m. bryst)

Tid: ca. 35 min

Edited by Molleally
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share