FITNESS WORLD aka SHITNESS WORLD -


Dr. Mengele
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet bruger
Sådan. Så fik vi lige hevet niveauet endnu længere ned. Det troede man næppe var muligt, når man dømmer tråden ud fra dens hidtidige indlæg, men sørme om ikke det kunne lade sig gøre...

:nonono:

Dejligt at se at " kongen" skal blande sig for 116 gang :bomb:

Du må forstå at vi alle ikke kan være på dit højre niveau :icecream:

Edited by Willy
Link to comment
Share on other sites

Jeg har været på MacD fornyligt og fik en pap burger med noget der skulle minde om ost samt nogen ok pomfrits. Jeg syntes langt bedre om maden for den lokale pizza biks end det jeg fik hos MacD, tænke tænke, jeg tror jeg snupper pizzamanden næste gang.

Jeg stiller mig ikke op og forlanger at MacD skal ændre deres koncept og lave en burger lige efter mit hoved fordi at deres kvalitet er lav og at de stakkels mennesker der kommer der ikke får ordentlig mad.

Jeg er ked af at McD og pizzamanden er hvad du forbinder med restaurant, lige så ked som jeg er af at folk tager til takke med hvad de får i fitnesscentrerne.

Grunden til at standarden i fitnesscentrerne må være et produkt af at kunderne ikke giver deres center kritik når der er noget de er utilfredse med!

Link to comment
Share on other sites

FFS - Willy så prøv dog at holde dig til emnet istedet for at starte på personlig mudderkastning, bwaa du har små arme derfor ved du ikke noget om træning og fordi du har små arme så må du ikke poste nogen form på kritik på det her forum... ja sådan skal det nemlig være og det er måden at diskutere på!!!

Link to comment
Share on other sites

Grunden til at standarden i fitnesscentrerne må være et produkt af at kunderne ikke giver deres center kritik når der er noget de er utilfredse med!

Eller fordi størsteparten af fitnesscentrenes kunder er godt tilfreds og syntes at poweryoga/maskinparken er mega fed :wink: . Folk der oprigtig vil træne BB/VL eller SL bliver hurtigt klogere og flytter videre til centre der tilbyder dette. Eftersom mange fitness centre har x antal 1000 medlemmer og en VL/SL klub vel oftes har under 1000 medlemmer (sry hvis jeg støder nogen jeg skyder ret meget ud i tågen med tallet 1000!!!) så er efterspørgslen efter en anden kvalitet åbenbart ikke stor nok

Edited by Ramius
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
FFS - Willy så prøv dog at holde dig til emnet istedet for at starte på personlig mudderkastning, bwaa du har små arme derfor ved du ikke noget om træning og fordi du har små arme så må du ikke poste nogen form på kritik på det her forum... ja sådan skal det nemlig være og det er måden at diskutere på!!!

Det har ikke noget med arme/ben eller andet.....men de unge der er verdensmester ved pcer er ved at få mit pis i kog :gal:

Link to comment
Share on other sites

Eller fordi størsteparten af fitnesscentrenes kunder er godt tilfreds og syntes at poweryoga/maskinparken er mega fed :wink: . Folk der oprigtig vil træne BB/VL eller SL bliver hurtigt klogere og flytter videre til centre der tilbyder dette. Eftersom mange fitness centre har x antal 1000 medlemmer og en VL/SL klub vel oftes har under 1000 medlemmer (sry hvis jeg støder nogen jeg skyder ret meget ud i tågen med tallet 1000!!!) så er efterspørgslen efter en anden kvalitet åbenbart ikke stor nok

Nu kan jeg jo kun tale for den klub jeg er i, men vi har faktisk et luksus-problem med at vi får så mange medlemmer fra fitness-centre i omegnen, fordi de er utilfredse med den vare de får der, bevares, hos os kan vi heller ikke gøre alle tilfredse, men vi forsøger ved at lytte til deres kritik, brugerne ved bedst hvad brugerne vil have, men det kræver at de bliver spurgt/råber op, f.eks ved hjælp af kritik...

Vi har vist omkring 175 medlemmer i vores klub, hvor alle selvfølgelig ikke er lige aktive.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Den forstår jeg ærlig talt ikke den der? Ja, deres instruktøre sælger et dårligt produkt, hvad har det med mig at gøre?

Du mener og måske andre mener at de sælge et dårligt produkt :blink: de "sælge" jo det der er efterspørgsel efter.........Den trænning der tilbydes i de forskellige fitnesscentre landet over dækkker 90-95% af det behov hos de motionister der bruger 2-4 timer ugeligt i et centre.

Så kan ikke lige se hvad du mener der er så dårligt ??

Link to comment
Share on other sites

Mads dine sammeligninger er efterhånden så langt ud :rofl2:

Udfra dine billeder i dagsformen off-topic kunne du nemt lære noget at instruktørene i Fitnessworld :yo:

Men du hentyder til at instruktørene i Fitnnessworld sælge lort :blahblah: Og måske skulle du lige klappe hesten lidt der......man skal jo ikke kaste med køer når man selv er landmand.

You crack me up :laugh: :laugh: :laugh:

+1!!!!!!1111

Anyway, det sjove ved denne diskussion er at INGEN endnu har svaret på hvad det er de mener FW, FDK etc. bør ændre for at øge kvaliteten jf. deres målgruppe.

Der var en som tidligere postede noget med at centret var delt op - dette er de FW centre jeg har været i også - du har en cardio afdeling - en afdeling til maskiner på en anden etage - en afdeling med frivægte på en etage for sig selv og hold undervisning for sig selv.

Nu laver vi en liste over hvad der er i FW:

20 kgs stænger

dødløft muligheder

squat racks

3 af alle sæt DBs op til 36kg

10 løse bænke

3 faste bænke-stativer

3 faste incline-stativer

Massere af skiver så ja du kan sagtens bænke 200kg squatte 300kg som superset hvis det er det du har lyst til.

derudover er der alt det man normalt forventer i et center.

Nej vi kan ikke lege med bands osv. men who fucking cares.

Edited by HenrikJ
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Nu kan jeg jo kun tale for den klub jeg er i, men vi har faktisk et luksus-problem med at vi får så mange medlemmer fra fitness-centre i omegnen, fordi de er utilfredse med den vare de får der, bevares, hos os kan vi heller ikke gøre alle tilfredse, men vi forsøger ved at lytte til deres kritik, brugerne ved bedst hvad brugerne vil have, men det kræver at de bliver spurgt/råber op, f.eks ved hjælp af kritik...

Vi har vist omkring 175 medlemmer i vores klub, hvor alle selvfølgelig ikke er lige aktive.

Endten må jeres omegn være meget lille ?? eller var i ikke så mange før alle de utilfredse kunder kom til jer :wink:

Vi snakker jo om centre med holdtrænning/spinning/boksning/step/yoya/thai bo/MBL/ og med plads til 4000-5000 medlemmer

Link to comment
Share on other sites

Nu kan jeg jo kun tale for den klub jeg er i, men vi har faktisk et luksus-problem med at vi får så mange medlemmer fra fitness-centre i omegnen, fordi de er utilfredse med den vare de får der, bevares, hos os kan vi heller ikke gøre alle tilfredse, men vi forsøger ved at lytte til deres kritik, brugerne ved bedst hvad brugerne vil have, men det kræver at de bliver spurgt/råber op, f.eks ved hjælp af kritik...

Vi har vist omkring 175 medlemmer i vores klub, hvor alle selvfølgelig ikke er lige aktive.

Det er jo præcis det jeg prøver at komme frem til, fordi et center skal vi sige 4000-5000 medlemmer(ligesom willy) mister 10 medlemmer til jer så er det jo ikke det samme som at de 4500 medlemmer syntes stedet er noget lort. Selvom vi så siger at der er 4 klubber magen til jeres og der så er 40 medlemmer fra det store center der er smuttet så er det ikke engang 10% af fitness centrets medlemmer og oven i købet er dem der er smuttet højst sandsynligt ikke i centrets målgruppe. Og centret er altså ikke nødvendigvis dårligt fordi det ikke er bredt nok til at alle trænings typer har lyst til at være der.

Link to comment
Share on other sites

You crack me up :laugh: :laugh: :laugh:

+1!!!!!!1111

Anyway, det sjove ved denne diskussion er at INGEN endnu har svaret på hvad det er de mener FW, FDK etc. bør ændre for at øge kvaliteten jf. deres målgruppe.

De burde måske oplyse de uvidende kunder om hvad god og effektiv træning er i stedet for at give kunderne et program til 10 forskellige maskiner. Dermed ikke sagt at det er 5x5i de tre store til hr. danmark. Jeg ved godt der er dygtige instruktører i ovennænvte centre, men jeg må nok indrømme at jeg har oplevet at det modsatte også kan være tilfældet, hvorved kunderne får forkerte retningslinjer og råd om træning. Det gør dog ikke kunderne utilfredse, for de ved ikke selv at det de har fået at vide ikke er optimal træning (med mindre deres mål kun er at lindre samvittigheden). Derfor efterspørger "hr og fru Danmark" heller ikke ændringer til de centre de træner i.

Link to comment
Share on other sites

Nu kan jeg jo kun tale for den klub jeg er i, men vi har faktisk et luksus-problem med at vi får så mange medlemmer fra fitness-centre i omegnen, fordi de er utilfredse med den vare de får der, bevares, hos os kan vi heller ikke gøre alle tilfredse, men vi forsøger ved at lytte til deres kritik, brugerne ved bedst hvad brugerne vil have, men det kræver at de bliver spurgt/råber op, f.eks ved hjælp af kritik...

Vi har vist omkring 175 medlemmer i vores klub, hvor alle selvfølgelig ikke er lige aktive.

Hvis fitness world var ligeglade med kundernes klager ville fitness world så have 75.000 medlemmer?

175 medlemmer i jeres forening, WOW! Fitnessworld må føle sig truede af jeres enorme know how.

Jeg har arbejdet i fitnesscentrene i 10 år og har modtaget utallige klager om de mest vanvittige små petitesser (you wouldn't believe). Alle klager blev taget alvorligt, for de var altid en mulighed for at hjælpe medlemmet til at blive gladere for at være der. Alle klager er en tillidserklæring fra medlemmet, da medlemmet åbner op og forventer at blive modtaget vel og taget alvorligt. Det ansvar skal man tage til sig som ansat i min kæde, og det uddannes alle medarbejdere også i.

Medlems undersøgelser, fokusgrupper, strategiplaner, månedsmøder, intensiv statistik og produktudvikling sker i min kæde for bedre at kunne servicere medlemmerne. Hvad har du af bud på hvordan vi kan forbedre vores processer?

Link to comment
Share on other sites

De burde måske oplyse de uvidende kunder om hvad god og effektiv træning er i stedet for at give kunderne et program til 10 forskellige maskiner. Dermed ikke sagt at det er 5x5i de tre store til hr. danmark. Jeg ved godt der er dygtige instruktører i ovennænvte centre, men jeg må nok indrømme at jeg har oplevet at det modsatte også kan være tilfældet, hvorved kunderne får forkerte retningslinjer og råd om træning. Det gør dog ikke kunderne utilfredse, for de ved ikke selv at det de har fået at vide ikke er optimal træning (med mindre deres mål kun er at lindre samvittigheden). Derfor efterspørger "hr og fru Danmark" heller ikke ændringer til de centre de træner i.

Enig, men nu handler det som tidligere nævnt om at få dem igang med at træne.

Har du aldrig trænet før er maskiner et glimrende udgangspunk for at få opbygget noget styrke - at alle instruktøre ikke er lige kompetente kan vi godt blive enige om, men sådan er det jo i alle brancher.

Jeg har endnu ikke set en instruktør give decideret forkerte råd? at de mange gange ikke får optimalt ud af deres træning kan vi godt blive enige om - problemer ligger netop i at Hr og Fru danmark ikke har den samme indstilling til træning - mange træner bare sådan lidt for sjov og netop for at lindre samvittigheden, hvorfor de ikke vil have det skal være hårdt.

Hvis du startede med at sætte dem til at lave en omgang ordentlige øvelser ville 50% af dem sikkert ikke komme igen - min mor passer glimrende på fru danmark i et center - hun træner af og til med sine veninder bare fordi det er hyggeligt der er ikke noget seriøst over det og blev hun sat til at bænke / squatte / dødløfte ville hun stoppe med det samme.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo præcis det jeg prøver at komme frem til, fordi et center skal vi sige 4000-5000 medlemmer(ligesom willy) mister 10 medlemmer til jer så er det jo ikke det samme som at de 4500 medlemmer syntes stedet er noget lort. Selvom vi så siger at der er 4 klubber magen til jeres og der så er 40 medlemmer fra det store center der er smuttet så er det ikke engang 10% af fitness centrets medlemmer og oven i købet er dem der er smuttet højst sandsynligt ikke i centrets målgruppe. Og centret er altså ikke nødvendigvis dårligt fordi det ikke er bredt nok til at alle trænings typer har lyst til at være der.

Det du lidt glemmer er hvor mange af de 4000-5000 medlemmer i et fitnesscenter der er inaktive medlemmer, inaktive medlemmer kommer ikke i centeret og brokker sig ikke = de bedste medlemmer for et center, men vi kan ikke rigtig bruge dem i sammenligningen her.

Link to comment
Share on other sites

Argh?! Du kan da ikke rette i dit indlæg mens jeg skriver ét. :tongue:

Men okay. No harm, no foul. :smile:

Anyway's det eneste de mangler for at "favne det bedste fra begge verdner" er vel bare nogle større DB's.

Jeg tror dog ikke jeg kan tælle mere end 20 personer som reelt ville bruge DBs over 36kg - jeg går dog altid og håber der en dag ligger 50kg dbs men jeg klarer mig fint med normalt bænk og jeg curler desværre ikke 36kg endnu.

Link to comment
Share on other sites

Det gode var, at de to afdelinger (fitness/maskine og frivægte) var adskilt i etager. Således behøvedes den almindelige motionist ikke blive skræmt/intimideret af de store drenge, og de store drenge behøvedes ikke se på denne 'ineffektive' træning som det bl.a. kaldes her i tråden. Det virkede fint. Eneste minus var naturligvis prisen, men sådan er der jo så meget. :bigsmile:

Her var der naturligvis også problemer, idet investeringerne som regel altid blev gjort i TechnoGym maskiner osv. til stueplan, mens kælderen kun sjældent fik noget nyt. Det skete dog mens jeg var der, så det var ikke fuldstændig ødemark.

Som jeg ser det så udelukker det ene ikke det andet. Et rigtig godt center formår at favne begge "verdener", og er man lidt smart med indretningen, så gør man det således at de to afdelinger ikke behøver gå lige op af hinanden, for dermed også at undgå at genere hinandens træning. For jeg forstår sagtens at en kvinde i 40+ års-alderen kan blive lidt skræmt af store fyre, måske med tatoveringer osv. går og smider med mange, mange kilo i forhold til hendes verden. Og for et center er hendes månedlige bidrag lige så godt som alle andres, og er der nok af dem, så skal man naturligvis tage hensyn til deres behov. Alt andet er jo ganske simpelt dårlig opførsel!

Nej, FitnessWorld og FitnessDK er ikke kun af det onde. Hvis en centerleder har ambitioner og visioner, så kan denne sagtens få det hele på én gang. Men bevares, det kræver da en del mere engagement og flid end hvis man bare satser på det sikre, og opretter enten et kommercielt center til "hr og fru Danmark" eller en jernhule til byens 50 stærkeste knægte. Kan man derimod få begge dele, så er man noget ved musikken. :wink:

technogym viste os da vi var på studietur i Bologna hos dem, hvordan man kunne indrette centre fordelagtigt så alle medlemmer blev tilgodeset. Farvevalg, maskinernes placering (om man kan se hinanden eller ej mens man laver cardio, om de vender ud mod rummet eller ind mod væggen, står i cirkler etc), lyssætning, hvor højt der er til loftet, højttaleres placering og naturligvis udstyrs valg.

Technogyms Purestrength linje er forbandet god, på mange punkter bedre end hammerstrength (ja det mener jeg sgu!). Derudover arbejder de på at udvikle nye stænger og bænke til hardcore brug. De tegninger jeg så var VIRKELIGT fede.

Deres nye vægtskiver er et fremskridt og deres håndvægte ligeså, selv om de stadig kunne være bedre til hardcore brug.

I Danmark tror man i høj grad på at store gutter holde motionisterne væk. Alle undersøgelser viser dette holder stik. Det er ærgerligt at kulturen er sådan i Danmark, i andre lande er der andre ting der spiller ind. I Italien så jeg f.eks. flere centre hvor der var områder markeret med rødt eller en anden farve på gulvet og maskinerne hvor mænd var forment adgang. Kvinderne kunne ellers ikke træne i fred. Det er også et problem for mange af mine kvinde lige PT kunder i Danmark, men ikke mere end de kan håndtere det i DK og ikke ønsker kvindeafdelinger.

I Sverige ser man ikke helt samme afvisning af tunge vægte og mere hardcore træningsudstyr, men det er en meget andet træningskultur end her. Kraftsport er i langt højere grad mainstream.

Link to comment
Share on other sites

Enig, men nu handler det som tidligere nævnt om at få dem igang med at træne.

Har du aldrig trænet før er maskiner et glimrende udgangspunk for at få opbygget noget styrke - at alle instruktøre ikke er lige kompetente kan vi godt blive enige om, men sådan er det jo i alle brancher.

Jeg har endnu ikke set en instruktør give decideret forkerte råd? at de mange gange ikke får optimalt ud af deres træning kan vi godt blive enige om - problemer ligger netop i at Hr og Fru danmark ikke har den samme indstilling til træning - mange træner bare sådan lidt for sjov og netop for at lindre samvittigheden, hvorfor de ikke vil have det skal være hårdt.

Hvis du startede med at sætte dem til at lave en omgang ordentlige øvelser ville 50% af dem sikkert ikke komme igen - min mor passer glimrende på fru danmark i et center - hun træner af og til med sine veninder bare fordi det er hyggeligt der er ikke noget seriøst over det og blev hun sat til at bænke / squatte / dødløfte ville hun stoppe med det samme.

Ja jeg kan godt følge dig. Det er fint med maskiner til ændre mennesker osv.

Noget helt andet:

I øvrigt mener jeg (som andre også skriver) at det ene ikke udelukker det andet. F.eks. med etageinddelte centre. Men at fjerne, eller ikke tilbyde store håndvægte kan jeg ikke følge. Det lokker måske "suspekte" typer væk. Men store vægte er nu engang den eneste vej for dem der gerne vil have en stor stærk krop uden brug af doping. Der er efter min opfattelse mange der kan har brug for 35 kg og opefter i en øvelse som db-rows. Uden på nogen måde at være stor.

Edited by zetter
Link to comment
Share on other sites

Det du lidt glemmer er hvor mange af de 4000-5000 medlemmer i et fitnesscenter der er inaktive medlemmer, inaktive medlemmer kommer ikke i centeret og brokker sig ikke = de bedste medlemmer for et center, men vi kan ikke rigtig bruge dem i sammenligningen her.

Den tankegang droppede man for MANGE år siden. Kunder der melder sig ud er ikke gode kunder, samtlige kæder måske med undtagelse af fitnessworld arbejde med retention og loyalitetskabende programmer i stor stil.

Der er ingen binding i nogen af de store kæder, medlemmer der ikke træner melder sig ud, det viser alle data. Så KATEGORISK NEJ, inaktive kunder, er ikke gode kunder.

Husk på, der er STOR forskel på dem der melder sig ind i i lokal styrkesport klub og i en motionskæde. Det er i høj grad dem der har vanskeligt ved at passe træningen, der prøver kræfter med fitness. SATS og Fitness.dk går bevidst efter at få hele den enorme masse af inaktive ind i motionscentrene. Det er et enormt uudforsket markede og der arbejdes hårdt på at skabe tilbud til dem, fastholde dem og få dem til at træne regelmæssigt.

Hvis dette projekt lykkedes har det enorm betydning for folkesundheden og for disse kæders forretning. Der er dog stadig meget arbejde der skal gøres for at fastholde disse medlemmer i regelmæssig træning. Der spiller squats, dødløft og Bænkpres en meget lille rolle.

Motivation, træningsglæde, opfølgning, personlig opbakning, grundig analyse af individets behov (motivationsmæssigt), opfølgningssystemer er fokus.

Link to comment
Share on other sites

Technogyms Purestrength linje er forbandet god, på mange punkter bedre end hammerstrength (ja det mener jeg sgu!). Derudover arbejder de på at udvikle nye stænger og bænke til hardcore brug. De tegninger jeg så var VIRKELIGT fede.

Deres nye vægtskiver er et fremskridt og deres håndvægte ligeså, selv om de stadig kunne være bedre til hardcore brug.

Ja, super fede maskiner i forhold til alt det andet crap der findes.

Det har medført der er kommet ordentlige muligheder for at træne benpress læg osv. i maskiner.

Ydermere gør mange af maskinerne at man ikke behøver store DBs da du bare kan fylde på den ene side hvis du gerne vil køre sådan ifht. row eller lign som tidligere er nævnt.

Link to comment
Share on other sites

Anyway's det eneste de mangler for at "favne det bedste fra begge verdner" er vel bare nogle større DB's.

Jeg tror dog ikke jeg kan tælle mere end 20 personer som reelt ville bruge DBs over 36kg - jeg går dog altid og håber der en dag ligger 50kg dbs men jeg klarer mig fint med normalt bænk og jeg curler desværre ikke 36kg endnu.

Ja, altså tungere håndvægte er jo altid rart. Ikke så meget fordi de er uundværlige, men alternativet er jo rart nok, og der er jo folk der presser mere end 36 kilo i db bænk eller db skulderpres og da specielt i db rows. Jeg ligger selv lige på grænsen omkring de 35 - 40 kilo i flad db bænk (og jeg er sgu ikke specielt stor i den her sammenhæng hvor vi snakker motionister vs. store drenge), og 40 kilo i db rows er jo ren cardio. :laugh:

Men det med tunge håndvægte er jo kun én ting. Det er lige så meget hele attituden overfor frivægtsafdelingen. At sørge for man indkøber de rigtige vægtstænger, de rigtige kiks, de gode bænke, de gode træktårn osv., samt måtter og tårne til dødløft og squat. Den afdeling kan man jo også kæle for, som man kan kæle for motionisterne med nye maskiner osv. :smile:

technogym viste os da vi var på studietur i Bologna hos dem, hvordan man kunne indrette centre fordelagtigt så alle medlemmer blev tilgodeset. Farvevalg, maskinernes placering (om man kan se hinanden eller ej mens man laver cardio, om de vender ud mod rummet eller ind mod væggen, står i cirkler etc), lyssætning, hvor højt der er til loftet, højttaleres placering og naturligvis udstyrs valg.

Technogyms Purestrength linje er forbandet god, på mange punkter bedre end hammerstrength (ja det mener jeg sgu!). Derudover arbejder de på at udvikle nye stænger og bænke til hardcore brug. De tegninger jeg så var VIRKELIGT fede.

Deres nye vægtskiver er et fremskridt og deres håndvægte ligeså, selv om de stadig kunne være bedre til hardcore brug.

I Danmark tror man i høj grad på at store gutter holde motionisterne væk. Alle undersøgelser viser dette holder stik. Det er ærgerligt at kulturen er sådan i Danmark, i andre lande er der andre ting der spiller ind. I Italien så jeg f.eks. flere centre hvor der var områder markeret med rødt eller en anden farve på gulvet og maskinerne hvor mænd var forment adgang. Kvinderne kunne ellers ikke træne i fred. Det er også et problem for mange af mine kvinde lige PT kunder i Danmark, men ikke mere end de kan håndtere det i DK og ikke ønsker kvindeafdelinger.

I Sverige ser man ikke helt samme afvisning af tunge vægte og mere hardcore træningsudstyr, men det er en meget andet træningskultur end her. Kraftsport er i langt højere grad mainstream.

Min "anke" overfor TechnoGym er udelukkende deres udstyr i frivægtsafdelingen. Deres 11 kg's stænger er noget bras, og deres bænke er også udformet ganske ubehjælpeligt. Vægtskiverne (20 kg's) er også for små i diameter, så når man kører dødløft skal de hentes helt nede ved gulvet. Bevares, det valgte jeg så bare at tage som en ekstra udfordring. :superman:

Det er dog ikke nogen religion for mig. Hvis TechnoGym en dag laver udstyr på højde med det man normalt forbinder som frivægtsudstyr, så bruger jeg da lige så gerne det. Om der står Eleiko, Leoko eller TechnoGym på en kiks eller en stang er jo brølendes underordnet, bare det virker som det skal og man føler sig sikker når man anvender det. Jeg var for nylig i AAK i Århus og træne, og den umiddelbare følelse af at holde omkring deres stang til bænkpres var "Hold da kæft, det er kram!". Så der er bestemt kæmpe forskel på udstyrets kvalitet, og er udelukkende det jeg vurderer ud fra.

For at TechnoGym også laver flotte, skinnende maskiner i sølv og farver til motionisterne er jo den problemstilling fuldstændig ligegyldig. Det er kun når vi snakker lokalt og centerlederen prioriterer at man som medlem i det enkelte center skal sørge for at gøre sit lobbyarbejde godt og sobert, således han vælger de gode stænger og kiks først, og så køber de skinnende maskiner året efter. :tongue:

Som jeg har skrevet før, så ser jeg udfordringen i indretning, som du også er inde på, og valget af udstyr. For med indretningen kan man netop adskille de grupper af, som åbenbart er modpoler og som vækker frygt/afsky hos hinanden, selvom de basalt set er der for det samme. :blush:

Link to comment
Share on other sites

Sakset fra Wikipedia: Josef Mengele 16. marts 1911 i Günzburg, Tyskland – 7. februar 1979 ved Bertioga, Brasilien var en tysk nazist og læge i Waffen-SS. I perioden 1943-1945 var Josef Mengele i koncentrationslejren Auschwitz-Birkenau medansvarlig for udvælgelsen af nyankomne fanger til døden i gaskamrene. Desuden var han ansvarlig for talrige pseudo-medicinske forsøg på bl.a. tvillinge-børn i lejren.

Hmm, måske man bare skulle holde sig fra at kommentere på en debat startet af en, der synes, at nazinavne er sjove. Men det er interessant, at alle synes at have overset den mest indlysende baggrund for tråden: Nedgørelse af virksomheder i debatfora og på blogs er en af de mest effektive og uigennemskuelige former for markedsføring, der bruges i dag. Det er jo bare det, der er tale om her.

Hilsen

Henrik

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share