Log of Hansen


hansen.j
 Share

Recommended Posts

Har været i Oslo de sidste par dage, så logger først søndagens løb i dag.

Her stødte jeg på det fantastiske 'sunda pålæg' - med billeder af kæmpe biceps på - som indeholdte sukker, honning og farvestof - 0g protein, 76g kulhydrat, 0g fedt. Fantastisk reklamestunt!!

Søndag d. 26/4

Løb igen med Spartas søndagstræning på 5'30"/km-holdet. De løb dog kun 26 km, så jeg løb lige et par ekstra runder i fælledparken bagefter.

Løb: Østerbro stadion -> Hellerup st. -> Strandvejen -> Dyrehaven -> Gentofte sø -> Utterslev mose -> Østerbro stadion -> 2x Fælledparken -> Østerbro stadion

Distance: 31.1 km

Tid: ~2:48'00" (netto)

Hastighed: 5'24" / km

Jeg har ikke lige link eller ipod her, så det er ca. tid. Nettotiden på turen med Sparta var 2:20'00". Bruttotiden var noget længere, da man ved drikkepauser sørger for alle når at drikke/tisse osv., mens man - især til sidst - venter på de langsomme (:wink:) når med over for grønt mm. Det kan nemt tage noget tid, når man stopper for grønt, venter på rødt, og så først løber næste gang den bliver grønt :smile:

Ellers fint løb. Jeg drak ved omkring 7, 13, 20 og 25 km, hvilket nemt kunne mærkes i forhold til mit sidste 30 km løb, hvor jeg først fik drukket efter 21 km... Der var dog noget begyndende krampe i læg og lår til sidst, da jeg rundede de 30 km :smile: Men havde meget nemmere ved at løbe videre end sidst.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 30/4

Træning i The Gym efter arbejde. Kom ved 18.30-tiden - der var ikke mange mennesker!

Sidste træning (for 6 dage siden) kørte fint, så prøvede nogenlunde samme struktur i dag.

Bænkpres

1x15 @ 20 kg

1x8 @ 70 kg

1x7 @ 75 kg - kunne nok tage den sidste, men ville ikke tage nogle chancer

1x5 @ 80 kg - nem

1x3 @ 85 kg - ikke de store problemer med at få den sidste op

1x4 @ 80 kg - kunne nok tage den sidste, men ville ikke tage nogle chancer

Fin omgang igen

Kørte rygøvelser mellem hvert bænk-set. Det blev til

One-arm DB row

1x8 @ 33.5 kg

1x8 @ 36 kg

1x8 @ 38.5 kg

Også udmærket overskud her

Freeform lat pulldown

3x8 @ 140 lbs

Derefter over i maskine-afdelingen. Her skiftede jeg også øvelse mellem hvert set. Altså endte nedenstående ud i 3 'cirkler'.

Mave

3x3xrandom

Hypers

2x12 @ BW+20 kg

1x15 @ BW+20 kg

Den sidste var lidt hård

Triceps rope pushdown

1x8 @ 50 lbs

1x8 @ 52.5 lbs

1x10 @ 52.5 lbs

Lateral raise

3x8 @ 8 kg

Til sidst blev det til lidt rotator-træning samt

DB Curls

1x8 @ 18.5 kg

1x6 @ 13.5 kg

1x8 @ 13.5 kg

De to sidste blev kørt meget strict, mens der var lidt cheat på den første.

Fin motivation i dag.

Havde egentlig planlagt også at løbe i dag, men det blev for sent og jeg gider ikke nu. Så det bliver formentlig i morgen tidlig i stedet.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 2/5

Jeg fik ikke løbet i går morges. Er simpelthen for doven, når jeg kan vælge at blive i sengen 1 time længere :smile: Var på studiet og derefter i fælledparken, så der blev heller ikke løbet om eftermiddagen. Det bliver derfor kun til to løb i den her uge (faktisk kun et, da min lange tur først bliver på mandag).

Løb: Utterslev mose

Distance: 11.9 km

Tid: 1:05'00"

Hastighed: 5'28" / km

Troede faktisk jeg havde haft lidt mere fart på, men åbenbart ikke. Ingen problemer med benene. Det er efterhånden noget tid siden skinnebenene har brokket sig - dejligt! Nogle gange virker det åbenbart bare at løbe det væk :smile:

Er ved at trappe ned nu, og mit resterende løbeprogram ser således ud:

loeb.jpg

Nu vil jeg prøve min Ron Zapata 23y inden jeg tager til gallafest på studiet. Det bliver sikkert ret nørdet, men forhåbenligt sjovt alligevel. Havde ellers planlagt ikke at drikke så meget op mod marathon, men det kommer jeg vist ikke helt til at holde...

Link to comment
Share on other sites

Gårsdagens løb

Mandag d. 4/5

Min ipod løb tør for batteri undervejs, så jeg har ingen tid eller hastighed.

Løb: Utterslev mose -> Vestvolden -> Damhusengen -> Grøndalsparken -> NV

Distance: 21.4 km

Fint løb efter studiet. Utroligt som et halvmarathon er blevet til en normal træningstur :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 5/5

Træning i The Gym efter arbejde. Ankom omkring 17.45 - tror der var 3-4 mennesker dernede.

Motivationen var fin.

Military

1x12 @ 20 kg

2x8 @ 40 kg

1x8 @ 42.5 kg

Kørte noget bedre end de sidste par gange jeg har kørt den.

SS med

Chin-ups (smalt uh-greb)

3x8 @ BW

Dips

3x8 @ BW+20 kg

SS med

Dødløft

1x8 @ 70 kg

2x8 @ 80 kg

Er for slap til at holde spændet hele vejen - selv ved denne vægt :unhappy:

Mave

3x3xrandom sets

SS med

Cable curls

1x12 @ 35 lbs

1x12 @ 50 lbs

1x12 @ 52.5 lbs

SS med rotator øvelser

Udmærket, rimelig hurtig, træning i dag.

I morgen ville jeg gerne have løbet, men tror ikke jeg når det, da jeg også skal på studie + til fodbold senere. Måske jeg kan tage mig sammen til at gøre det torsdag morgen i stedet...

Link to comment
Share on other sites

Er ikke specielt motiveret mht. logning for tiden, så der kommer nok ikke så meget tekst. Slet ikke i dag, hvor jeg er på vej i seng, men lige vil skrive træning ind før jeg glemmer den :smile:

Torsdag d. 7/5

Træning i The Gym efter studie.

Bænkpres

1x15 @ 20 kg

1x8 @ 72.5 kg

1x6 @ 77.5 kg

2x5 @ 80 kg

1x4 @ 80 kg - blev først kørt efter nedenstående 5 øvelser.

SS med

One-arm DB row

1x8 @ 36 kg

2x8 @ 38.5 kg

Mave

3x3xrandom

SS med

Hypers

3x10 @ BW+20 kg

SS med

Freeform Seated Shoulderpress

1x10 @ 35 lbs

1x10 @ 50 lbs

1x8 @ 70 lbs

SS med

Freeform Lat Pulldown

2x8 @ 140 lbs

1x8 @ 160 lbs

SS med

Lateral raise

3x8 @ 8 kg

EZ Curls

3x8 @ 34.5 kg

SS med

EZ French Press

3x8 @ 34.5 kg

Fint motivation - igen var der meget få mennesker dernede.

Fik ikke løbet onsdag eller i morges, så det bliver i morgen. Har ikke fået holdt mig helt til programmet på det sidste, men mon ikke jeg har nok kilometer i benene alligevel? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 9/5

Træning i The Gym. Der var lidt flere mennesker i dag end de sidste par gange jeg har været der - rart!

Motivationen var fin, og med techno i baggrunden blev den ikke mindre!

Incline DB BP 20°

1x12 @ 16 kg

1x8 @ 26 kg

2x8 @ 28.5 kg

SS med

Chin-ups (bredt oh-greb)

3x8 @ BW

Upright row

1x8 @ 32 kg

2x8 @ 37 kg

Dips

1x8 @ BW+18.5 kg

2x8 @ BW+21 kg

One-arm DB row

2x8 @ 36 kg

1x8 @ 38.5 kg

Mave

8xrandom set

SS med

Hypers

3x10 @ BW+20 kg

SS med lidt rotator øvelser

DB Curls

3x8 @ 16 kg

Inkl. lidt cheat hist og her.

Fin træning. Nu vil jeg smutte i Parken.

Link to comment
Share on other sites

Fuck, pis, lort. Var ude at løbe i går, hvor jeg havde planlagt 15-16 km. Mine ben var stadig lidt trætte efter fredagens løb, men det var slet ikke noget vildt, så jeg så ingen problemer.

Efter lidt løb begyndte min højre hofte dog at brokke sig lidt. Det var dog meget lidt - det kunne kun lige mærkes, at den ikke var som normalt. Jeg satte derfor hastigheden lidt ned, og kortede løbet ned til ~12 km, og håbede alt var fint.

Efter jeg kom hjem og var blevet kold, begyndte det dog at gøre en del mere ondt, hvilket medførte noget halten, når jeg bevægede mig rundt. Det samme er tilfældet i dag :unhappy: Bare jeg går gør det ondt i hoften - lidt ligesom det 'klikker'. Fantastisk timing med under 2 uger til marathon :unhappy: Krydser virkelig fingre for at det meget hurtigt bliver bedre.

Søndag d. 10/5

Løb: Utterslev Mose

Distance: 12.3 km

Tid: 1:07'00"

Hastighed: 5'27" / km

Link to comment
Share on other sites

Min hofte er heldigvis allerede blevet en del bedre, og jeg kan gå forholdsvis normalt nu, uden jeg mærker noget til den :smile: Hvis fremskridtet fortsætter, regner jeg med at tage en lille løbetur på lørdag, for at se hvordan den reagerer. Det er dog kun, hvis jeg føler hoften er helt klar til det.

Tirsdag d. 12/5

Træning i The Gym efter arbejde.

Bænkpres

1x15 @ 20 kg

1x10 @ 60 kg

1x5 @ 80 kg

1x3 @ 85 kg

1x5 @ 80 kg

1x4 @ 80 kg - gik død på sidste rep, men havde heldigvis spotter på :smile:

SS med

Chin-ups (bredt oh-greb)

3x8 @ BW

Synes det går fremad her. Smider nok snart lidt ekstra kg på.

One-arm DB row

3x8 @ 38.5 kg

De blev nok ikke kørt heeelt strict :wink:

SS med

Military

3x7 @ 40 kg

Kunne godt mærke delts og triceps var brugt en del i bænk.

Mave

Lidt random

SS med

Rotator-øvelser

SS med

Lateral Raise

3x8 @ 8 kg

SS med

Cable curlz

3x8 @ 52.5 lbs

Udmærket træning. Motivationen er ved at vende tilbage :smile:

Lige nu laver jeg pasta, pesto, kyllingfilet og tomat mens jeg hører

Link to comment
Share on other sites

Count down til CPH Marathon 09: 6 dage

Løb en stille og rolig 3 km-tur i går. Det gik nogenlunde, i hvert fald mht. hoften. Synes dog jeg måske mærkede lidt til sidst, men den har ikke reageret negativt på det siden. Til gengæld synes jeg mine skinneben brokkede sig lidt rigeligt :unhappy:

Tager formentlig en lille tur igen i morgen på 5 km.

Nu vil jeg pakke sammen her på studiet og tage i The Gym.

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 18/5

Træning i The Gym. Var, som det nok kan konkluderes fra forrige indlæg, derhenne ved 19-tiden - og sidste måltid var frokost omkring kl. 12. Det var godt nok en stor portion, men kunne stadig mærke, at det påvirkede energien/motivationen. Den blev dog lidt bedre, da træningen kom igang.

Bænkpres

1x15 @ 20 kg

1x10 @ 60 kg

4x5 @ 80 kg - måtte lige bruge en hjælpende finger på 2. set.

1x4 @ 82.5 kg - også her skulle der lige en finger til på sidste rep.

Fik (igen) at vide, at mit opspænd er lort. Jeg prøver ellers, men måske jeg skulle køre nogle stille set med ~60 kg næste gang, for udelukkende at koncentrere mig om teknikken.

Chin ups (bredt oh-greb)

3x5 @ BW+5 kg

One-arm DB row

2x8 @ 38.5 kg

1x6 @ 41 kg

Det var faktisk mest min svage svage grebsstyrke, som gjorde, at jeg kun tog 6 reps på den sidste.

Military

2x7 @ 40 kg

1x6 @ 40 kg

Var godt udkørt efter bænkpres.

Mave

8xrandom sets

Hypers

3x10 @ BW+20 kg

3xrotator cuff øvelser.

Udmærket træning. Bagefter var det hjem og spise fuldkornspasta, tun, hytteost og avocado.

Har virkelig intet overskud for tiden, når jeg kommer hjem fra studie(bachelor-opgaveskrivning)/arbejde og træning/løb. Der står en kæmpe opvask i køkkenet (hvem fanden har opfundet køkkener så små, at der ikke er plads til opvaskemaskine??), her er forholdsvis rodet og der er ikke gjort rent i laang tid snart. Bare jeg kunne tage mig lidt sammen...

Edited by hansen.j
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 19/5

Netop hjemvendt fra en lille 5 km-tur. Synes godt jeg kunne mærke, at højre hofte ikke helt var i ligeså god stand som den venstre. Dog ikke noget der forhindrede mig i at løbe, og her 20 minutters tid efter jeg er hjemvendt, har der i hvert fald ikke været nogle negative reaktioner fra den. Forhåbentlig kommer der heller ikke nogle, når jeg er blevet lidt mere kold.

Mine skinneben var igen lidt stive i det, men jeg kender dem efterhånden så godt, at jeg ved det går væk efter 5-6 km, så det er ikke noget jeg er nervøs for.

Løb: Utterslev Mose

Distance: 5.0 km

Tid: 27'00"

Hastighed: 5'24" / km

Hvis hoften ikke reagerer negativt, så tager jeg et sidste løb (inden marathon) på torsdag, som også bliver ca. 5 km.

Link to comment
Share on other sites

Synes godt jeg kunne mærke, at højre hofte ikke helt var i ligeså god stand som den venstre. Dog ikke noget der forhindrede mig i at løbe, og her 20 minutters tid efter jeg er hjemvendt, har der i hvert fald ikke været nogle negative reaktioner fra den. Forhåbentlig kommer der heller ikke nogle, når jeg er blevet lidt mere kold.

Desværre blev det lidt værre senere og dagen efter :unhappy: Ikke så slemt som det tidligere har været, men hoften var stadig ikke helt god. Nu holder jeg pause indtil på søndag. Jeg regner med at bonge mig op på 2 ipren og 2 panodiler, så må jeg se hvordan det går. Regner ikke med noget, men forhåbenligt bliver jeg positivt overrasket. Hold kæft det er bittert efter mange måneders træning :unhappy: Især nu man har været henne og hente løbenummer, chip osv. og virkelig gerne ville løbe alle 42 km!

Nå, jeg var også et hurtigt smut forbi The Gym i dag. Det blev til

Fredag d. 22/5

Incline DB BP 20°

1x12 @ 16 kg

1x8 @ 26 kg

1x8 @ 28.5 kg

1x7 @ 28.5 kg

Chin-ups (bredt oh-greb)

3x8 @ BW

samt lidt mave og rotator cuff-øvelser.

Og det var så det. Jeg havde lidt travlt - men det var bedre end ingenting!

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 24/5

Så blev det dagen, hvor Copenhagen Marathon skulle løbes! Hoften var i bedring, men stadig ikke helt god. Jeg var, som skrevet tidligere, i tvivl om den kunne holde, men det viste sig heldigvis, at den godt kunne - måske med hjælp fra de 2 panodil og 2 ipren jeg slugte ½ time inden startskuddet.

Jeg havde planlagt at starte ud ved 4-timers gruppen, men fik stillet mig lidt bagved ved startfeltet. Da løbet startede meget langsomt, kom jeg vel et par minutter bag den til at starte med. Det var lidt irriterende, men omvendt var det positivt, at hvis jeg fik indhentet dem, ville jeg få en bedre tid, da jeg jo startede lidt efter dem.

De første kilometer gik fint, hvorefter skinnebenet begyndte at brokke sig lidt. Det er jeg dog vant til, og det gik også væk efter ~8 km, som det plejer. Hoften blev langsomt værre og værre, men omkring halvmarathon blev det lidt bedre, og den generede mig ikke det store resten af løbet.

Jeg startede ud med en ven fra gymnasiet, som jeg løb lidt fra efter ca. 14 km, da mine ben her var friske, og jeg satte jagten ind efter 4-timers ballonen. Den blev nået omkring halvmarathonet. Jeg løb dog bare forbi den, da jeg var fint løbende.

Omkring de 32 km begyndte mine lår langsomt at gøre mere og mere ondt, men derudover var der ikke de store problemer. Det var selvfølgelig en smule hårdt, men jeg var ikke i nærheden af den berømte mur. Omkring depotet ved 35 km fik jeg pludselig ny energi, og satte farten en smule op. Herefter overhalede jeg stort set kun folk - der var godt nok mange, som var nede og gå eller var stoppet helt op.

Da jeg nåede de 40 km blev tempoet sat endnu i vejret, mens det også blev til en lille spurt de sidste ~500 m. Utroligt nok fik min kammerat overhalet mig med 3-4 km igen (jeg så ham ikke, vi har bare fundet ud af det bagefter) og derefter sat mig med 1½ minut. Det er sgu godt gået, når jeg selv havde ok fart på, i forhold til stort set alle andre, på det tidspunkt.

Nå, men tiden blev altså under de 4 timer, som var det primære mål:

3:55'16"

Jeg ville gerne have været under 3:50'00", men jeg er fint tilfreds.

Sjovt nok havde både mig og min kammerat negative splittider i forhold til stort set alle andre. Mine to halvmarathon blev på hhv.

01:58'11" og 01:57'05" - rimelig stabilt :smile:

Dette - altså den forholdvis langsomme start - var nok også én af grundene til, at jeg ikke mødte muren, og havde ok energi til sidst. Nu skal det dog ikke lyde som om, at det var piece of cake. Det var hårdt, især for lårene, de sidste km. Men, som jeg også kunne se på mange af de andre, kunne det have været meget værre!

Edited by hansen.j
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Fik trænet lidt i The Gym i lørdags, hvor der var åbent hus.Træningen var dog ikke noget at råbe hurra for, så den bliver ikke logget. Desuden har jeg glemt halvdelen af hvad jeg lavede :smile:

Tirsdag d. 2/6

Træning i The Gym efter arbejde. Har desværre stadig en smule ondt i venstre fod efter marathon, så jeg har ikke været ude at løbe siden. Jeg er ellers meget hooked på det! næste mål er DHL, som jeg gerne skulle løbe i en ordentlig tid. Min PR fra sidste år er 21:30, men det må meget gerne blive bedre i år! Vil meget gerne under 20, men tvivler lidt på at jeg når det.

Kørte noget cirkel-agtig-træning i dag. Normalt bruger jeg abnorm lang tid mellem settene, hvilket jeg gerne ville lave lidt om på. Jeg vil selvfølgelig ikke kunne løfte ligeså meget, til gengæld bliver det mere intenst - og træningen tager ikke ligeså lang tid!

Kørte 3 cirkler a 2-4 øvelser, hvor der var ca. 1 min pause når jeg havde kørt en 'runde'.

A1: Bænkpres

1x15 @ 20 kg

2x8 @ 70 kg

1x6 @ 70 kg

A2: Chin-ups (bredt oh-greb)

3x6 @ BW

A3: DB Lateral Raise

3x8 @ 8 kg

Et par minutters pause

B1: Mave

3xrandom

B2: Freemotion Shoulder Press

3x8 @ 70 lbs

B3: Hyperextensions

3x10 @ BW+20 kg

B4: Freeform Row

1x8 @ 120 lbs

1x8 @ 130 lbs

1x8 @ 140 lbs

Endnu et par minutters pause

C1: EZ-bar French press

2x12 @ 32 kg

1x10 @ 32 kg

C2: EZ-bar Curlz

3x8 @ 32 kg

Rart med lidt afvekslende træning. Det hele tog godt og vel 50 min. Der var noget mere sved på panden end normalt - til gengæld var vægtene lidt lettere.

Jeg er lige ved at løbe tør for proteinpulver, og det sidste, som er tilbage i spanden, lugter af hest. Jeg er derfor kommet til den konklusion, at jeg burde købe noget nyt. I dag blev det dog bare til en proteinbar.

Jeg skal aflevere mit andet bachelorprojekt på næste fredag, og jeg har slet ikke kunnet tage mig sammen til at skrive noget de sidste par dage. Det vender forhåbenligt i morgen! Vejret skulle også blive dårligere, så man ikke bliver fristet til bare at smide sig i græsset et sted.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 4/6

Træning i The Gym efter opgaveskrivning på studiet. Det går fremad! Jeg har stort set fået svaret på alle opgaver, nu skal det hele bare skrives ind!

Kørte lidt cirkel-agtig-træning igen, holdt dog lidt mere pause denne gang. Min fod er forresten stadig i bedring - jeg lader den nok lige hvile i morgen også, men håber stærkt at jeg kan løbe en lille tur lørdag.

A1: Incline DB BP 20°

1x12 @ 16 kg

3x8 @ 28.5 kg

Den var hård til sidst, men det gik lige.

A2: One-arm DB row

3x8 @ 36 kg

A3: DB Lateral Raise

3x8 @ 8 kg

B1: Dødløft

1x8 @ 60 kg

2x8 @ 80 kg

Det kan/kunne godt mærkes, at det efterhånden er sjældent jeg kører øvelser, som indvolverer benene!

B2: Dips

2x8 @ BW+10 kg

1x10 @ BW+10 kg

C1: Mave

3xrandom

C2: Rotator cuff

3xrandom

C3: Freemotion Lat Pulldown

2x8 @ 140 lbs

1x8 @ 160 lbs - ikke kørt helt straight :smile:

Træningen gik fint, påtrods af jeg først startede den omkring halv syv - og jeg ikke havde spist et rigtigt måltid siden frokost ved 12-tiden. Slet slet ikke optimalt. Spiste dog 2 bananer og drak 1 energidrik lige inden jeg begyndte. Jeg må lære at tage ekstra mellemmad med på studiet, når jeg er der lang tid. Evt. bare en stor portion frokost, som så kan spises over to omgange. Det andet duer ikke!

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 6/6

Træning i The Gym. Sad og lavede BA herhjemme, så kom først derned ved 14-tiden. Havde lidt håbet essensen ville træne over tid dernede, men det skete ikke - så jeg måtte bare skynde mig lidt.

Motivationen var ellers god i dag - derfor lidt ærgeligt jeg måtte stoppe allerede efter en lille time. Jeg må jo bare lære at komme hurtigere ud af døren...

Bænkpres

1x15 @ 20 kg

1x10 @ 50 kg

3x5 @ 80 kg - forced på sidste rep i 3. set

1x8 @ 70 kg - der var nok til en rep eller to mere, men der var ingen spotter, og havde ikke lyst til at ende med den nede på brystet :smile:

Pull-ups (smalt uh-greb)

3x8 @ BW

Sidste rep blev nok kun halv...

Mave

3xrandom

Hyperextensions

3xBW + 20 kg

Freemotion Shoulder Press

2x8 @ 80 lbs

Og det var så det.

Bagefter stod den på proteindrik og koldskål med jordbær, da jeg kom hjem. Hold kæft det er nice - indbegrebet af sommer (næsten i hvert fald :tongue:).

Link to comment
Share on other sites

Havde planlagt at lave lidt splittræning i dag og i morgen, i stedet for det fullbody, som jeg har kørt siden jeg startede træningen i august. Af en eller anden grund gjorde min højre skulder dog pludselig ret ondt i dag. Som om jeg havde ligget forkert på den - internal injuries, I ved!! Det er samme skulder, som jeg har haft problemer med tidligere. Det virker dog ikke som om dette er et resultat af noget, som er sket til træning. Har i hvert fald absolut intet mærket før i formiddags.

Nå, men jeg valgte at droppe træning i dag. Så kører jeg - alligevel - fullbody i morgen.

I stedet blev det til første løbetur siden marathon. Den har jeg ventet længe på!

Mandag d. 8/6

Løb: Utterslev mose

Distance: 5 km

Tid: 26'12"

Hastighed: 5'14" / km

Havde egentlig planlagt at løbe langsomt i dag, da jeg ikke helt vidste om min fod var god nok endnu. Efter 1½ km var jeg dog nødt til at øge farten lidt - havde ikke lyst til at løbe nede i 5'30"-tempo :smile:

Motivationen var rigtig god - havde (kan man virkelig det??) savnet at løbe. Jeg kunne mærke lidt i venstre fod samt i højre hofte. Dog ikke noget af betydning (forhåbentligt).

Soundtrack: Calvin Harris - Acceptable in the 80's

Edited by hansen.j
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 9/6

Min skulder havde det stadig mærkeligt i dag. Som sagt, det virkede ikke som en skade fremkommet af træningen, men nærmere som om jeg har ligget forkert eller lign. Nå, men den bedste medicin er jo selvfølgelig... træning! Så jeg tog (som planlagt) i The Gym i dag efter arbejde for at smede den.

Et ret stort irritationsmoment er, at min kollega, som jeg sidder på kontor med, har sagt op. Arbejder der som deltid (studiejob), mens han er færdiguddannet. For det første er han flink og skide god at arbejde sammen med, for det andet er det groft sagt umuligt at finde en anden, så vi er nødt til at slække på kravene - hvilket gør, at jeg ikke rigtig har nogen at læne mig op af på arbejdet mht. studie/studierelevant arbejde.

I morgen tager jeg på studiet for at lave de sidste småting på min BA opgave, og derefter aflevere - selvom tidsfristen er fredag. Det bliver fandme rart. Så er der lige et mundtligt forsvar d. 26, og så er der sommerferie :cool:

Nå, træningen i The Gym bestod af (alle øvelser blev kørt i et stort hvirvar (næsten da - skiftede i hvert fald øvelse mellem hvert set) og med rimelig kort pause mellem hver)

One arm DB row

1x12 @ 21 kg

2x8 @ 38.5 kg

1x8 @ 38.5 kg + 1x8 @ 28.5 kg - kørt lige efter hinanden. Hårdt!

Dips

1x10 @ BW

2x8 @ BW+15 kg

1x8 @ BW+20 kg

Kørte egentlig rimelig nemt - også 20'eren. Ved dog ikke om jeg kommer helt langt nok ned.

Dødløft

1x8 @ 60 kg

2x6 @ 80 kg

Den kørte ikke optimalt. Er virkelig slap, når det kommer til at holde opspændet - allerede ved 80 kg går det galt efter nogle reps :unhappy:

Incline DP Bænkpres 20°

1x8 @ 26 kg

1x8 @ 28.5 kg

1x8 @ 31 kg

PR i denne øvelse. Påtrods af mine arme allerede var godt brugt på dette tidspunkt.

Mave

3xEt-eller-andet

Pull-ups (smalt uh-greb)

2x6 @ BW

1x7 @ BW

Var ret godt smadret her og egentlig fint tilfreds med at køre min. 6 i hvert set.

Hele træningen var vel overstået på 50 min. Der var godt med sved på i dag :smile:

I morgen tager jeg til første fodboldtræning i snart 100 år - woho!

Lige nu står den bare på lasagne :4mewantfood: med denne i baggrunden:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 11/6

Træning i The Gym efter arbejde. Skulderen har fået det fint igen.

Bænkpres

1x15 @ 20 kg

1x8 @ 70 kg

1x5 @ 80 kg

2x4 @ 82.5 kg - prøvede en 5. på første set, men det gik ikke.

1x5 @ 80 kg - prøvede også en 6. her, men var nødt til at få hjælp.

Chin-ups (bredt oh-greb)

3x8 @ BW

DB Lateral Raise

2x8 @ 8 kg

1x8 @ 9 kg

Freemotion Row

1x8 @ 140 lbs

2x8 @ 150 lbs

Mave

3xrandom

Hypers

3xBW+20 kg

Standing cable pullover

Lidt impulsiv øvelse, som jeg bare kørte mens jeg ventede mellem settene. Ved ikke lige om det er det rigtige navn :smile:

3xwhatever

Military

2x8 @ 42.5 kg

1x6 @ 45 kg

Udmærket. Tror snart jeg vil køre den i starten af en træning, så jeg har energi!

Det var vist alt. Kørte vist også lidt læg i squag-maskinen.

Lige nu sidder jeg og prøver at tage mig sammen til at tage i byen, men det er sgu svært i det her vejr!!

Edited by hansen.j
Link to comment
Share on other sites

Lidt forsinket:

Fredag d. 12/6

På trods af vejret i torsdags fik jeg taget i byen og drukket mig ned.

Var hjemme halv seks og vågnede 5 timer senere. Havde en aftale kl. 12, men i stedet for at sove ½ time længere hoppede jeg i løbeskoene og ud i regn og blæst:

Løb: Utterslev mose

Distance: 5.5 km

Tid: 24'12"

Hastighed: 4'24" / km

På trods (og måske netop derfor :bigsmile:) af flere long island seks timere tidligere blev der givet gas, og ovenstående er inkl. første km., der, som opvarmning, blev løbet lidt langsommere -- tempo 5'00-5'10" / km.

Benene havde det super - absolut ingen problemer med noget. Heller ikke hoften. Måske hjalp de to panodil, som jeg slugte lige da jeg vågnede :smile:

Konditionen var også fin. Pulsen var i hvert fald ikke helt oppe, og jeg løb ikke og hev efter vejret.

Herefter blev det til en hurtig shake bestående af groftvalsede havregryn, banan, minimælk, mandler og hindbær. Derefter i bad og hurtigt afsted. Var herefter ude med dem fra studiet, for at fejre at vi har afleveret BA. Lørdag holdt jeg fri, og i dag havde jeg comeback på fodboldbanen efter ½ år, da vi vandt sidste kamp i sæsonen - 3. sejr på stribe. Desværre startede vi sæsonen umådelig dårligt og kan derfor ikke rykke op :/

I morgen tager jeg nok til fodboldtræning, og kan derfor ikke nå The Gym... Det må blive tirsdag så - sammen med en lille løbetur også!

Weekendens soundtrack:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 15/6

Nå, det blev ikke til fodboldtræning i dag - der var simpelthen for mange afbud. Så tog i The Gym i stedet.

Incline DB BP 30°

1x12 @ 16 kg

3x9 @ 28.5 kg

Pull-ups (smalt UH-greb)

1x8 @ BW

1x6 @ BW+5 kg

1x5 @ BW+10 kg

De sidste var ikke helt pæne

Dips

2x8 @ 15 kg

1x8 @ 20 kg

Dødløft

1x8 @ 60 kg

1x8 @ 80 kg

1x8 @ 90 kg

Abz

3xrandom

Upright row

3x8 @ 37 kg

Fin træning. I morgen vil jeg løbe en tur.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share