Cykling


nannas
 Share

Recommended Posts

En rigtig god løbetur her til formiddag :bigsmile: og så har jeg lagt en ambitiøs plan for næste uge. Jeg lader mig ikke skrænmme af en smule arbejde, der skal også være tid til sjov.

Mandag cykling eller løb/spinning

Tirsdag spinning ( morgen)

Onsdag løb/styrke

Torsdag spinning/styrke

Fredag spinning/cykling/løb

Lørdag cykling/spin + styrke

Søndag spin

Så håber jeg at jeg kan gi den lidt gas og føle mig ovenpå.

Hvis vejret bliver godt næste weekend, håber jeg på "tyren" og lidt time trial sjov med vores lille gruppe, efter den tur i går er jeg helt vild efter at komme ud igen og føle mig stærk

Link to comment
Share on other sites

Mandag og tirsdag gik op i arbejde og rejsetid, men idag fik jeg kørt 2 gode timers spinning. Og pga de to hviledage så var benene super friske og jeg fik kørt rigtig godt. Jeg krydser fingere for godt vejr på fredag for så akn jeg nå ud og cykle :-) Løbedagen er rykket til lørdag og imorgen og søndag skal jeg køre mere spinning.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bliver lidt af et lallende, smilende vrag af al den motion, mit humør er altså bare helt i top og energien med :bigsmile:

Her til aften fik jeg kørt en rigtig god time spinning, masser af gode intervaller og pulsen ville med. Imorgen håber jeg at nå ud med min cykel, men hvor meget tøj skal man ha' på? jeg har ikke overtræk til mine sko, men tænker at det nok går. Men handsker skal jeg nok have på og noget varmt på overkroppen.

Imorgen når jeg er på arbejde vil jeg bare gå rundt og smile og håber på at det holder tørt.

Det er for vildt at man kan cykle hjem fra en spinningstime i mørket og bare være så tindrende glad. Nu stopper jeg så ingen begynder at tænke :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Imorgen håber jeg at nå ud med min cykel, men hvor meget tøj skal man ha' på? jeg har ikke overtræk til mine sko, men tænker at det nok går. Men handsker skal jeg nok have på og noget varmt på overkroppen.

Jeg har samme mål og samme spørgsmål. Da jeg cyklede i går cyklede jeg så langsomt, at jeg følte det var spildt, at sidde på cyklen og der var ingen glæde ved, at cykle :cry:

Jeg har i dag købt en langærmet svedundertrøje til vinterbrug, den vil jeg tage på sammen med mine lange cykelbukser, som jeg endnu ikke har brugt. Desværre har jeg ingen super cykeltrøje med lange ærmer, så det bliver en discounttrøje jeg tager på samt min cykeljakke. Det lyder godt nok som om jeg bliver pakket så meget ind, at jeg ikke kan bevæge mig; men jeg håber det kan lade sig gøre, og at jeg kan holde en fart over 30 km/t. på hjemturen.

Edited by Hammy
Link to comment
Share on other sites

Hey du gamle,

- hvor kørte du spin henne??

I SATS, i dag hos den dygtige Signe :bigsmile:

SATS har også haft rigtig god udendørstræning hen over sommeren

Og så gelmte jeg lige at nævne at jeg også fik løftet tlidt vægte og skræk og rædsel, hvor er jeg bare blevet en slapsvans siden sidst, men så kan jeg jo nemt blive stærkere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg nåede ud med frk S i går, koldt og dejligt, men mine ben var trætte og mine arme og skuldre var ømme efter vægtløfteriet. Det var isæt iskoldt om fødderne så jeg må se at få løbt noget overtræk til mine cykelsko.

Her til morgen er arme og skuldre helt vildt ømme og det er altså vildt, hvor lidt vægt der skal til for at opnå så meget ømhed. Men det tyder jo på at jeg trængte til det.

Jeg havde tænkt at vægttræne i dag igen, men måske venter jeg til mandag for søndag er der to gode timers spinning og jeg skal jo helst kunne holde på cyklen.

Udenfor øser det bare ned og er meget efterårsagtigt.

Link to comment
Share on other sites

2 x benhård spinning med "Cat the mad" Pyha hun var i sit es og vi fik lov til at knokle. Meget inspirerende med sådan en super kvinde på podiet, så den fik havd den kunne trække og jeg var både flad og godt tilfreds da de to timer var gået. Jeg synes at jeg næsten altid føler mig lidt bedre kørende i anden time, som om de der 10-15 minutter der er mellem timerne, giver mig et kick, som jeg så køre på de første 50% af anden time, den sidste halvdel kan til gengæld være hård og her er det især min hjerne som er min fjende, for den har masser af gode forslag og ta tage dne lidt med ro, så er kunsten jo ikke at lytte til den.

I næste uge kommer det til at se sådan her ud:

mandag løb og styrke

tirsdag 2x spinning

onsdag 2x spinning

torsdag 1x spinning og styrke

fredag løb

lørdag svømning evt styrke( hvis min arme vil det)

søndag 2x spinning

Link to comment
Share on other sites

Guest OnTheRun

Ha, haaa, gad vide, om ikke du mener Catherine Marsal? Det er sjovt med hende, for selv om instruerer på fransk-engelsk, som ikke altid er lige nemt at forstå, så kører hun nogle fantastiske timer. Nu går jeg næsten ikke til spinning mere, men forrige forår havde hun en fredagstime på FDK/Nygårdsvej, hvor alle uden undtagelse kørte sig fuldstændig ind i hegnet. Helt klart den mest fabelagtige spinningtime, jeg nogen sinde ar været til.

Link to comment
Share on other sites

Ha, haaa, gad vide, om ikke du mener Catherine Marsal? Det er sjovt med hende, for selv om instruerer på fransk-engelsk, som ikke altid er lige nemt at forstå, så kører hun nogle fantastiske timer. Nu går jeg næsten ikke til spinning mere, men forrige forår havde hun en fredagstime på FDK/Nygårdsvej, hvor alle uden undtagelse kørte sig fuldstændig ind i hegnet. Helt klart den mest fabelagtige spinningtime, jeg nogen sinde ar været til.

Nemlig hun gemmer sig bag mit ordspil på hendes navn og hun er helt vildt inspirerende. Hun formår, uden den store selviscenesættelse, at skabe en atmosfære som ganske enkelt for en til at yde sit absoult bedste. Det er i sandhed inspiration- hun køre i s.a.t.s nu og hvis du trænger til at kommer helt der ud så kan jeg anbefale søndag fra 9:30 til 11:30 i frederiksberg svømmehal, og de er rigtig flinke til at give "prøvetimer" i s.a.t.s.

Jeg kørte også med hende i Fdk men desværre formåede de aldrig rigtig at se hendes enorme potentiale for spinning. Deruover har jeg haft lejlighed til at køre udendørs cykling med hende hen over sommeren og det er også noget af en oplevelse. Hun har jo en gloværdig fortid bag sig som prof. cykelrytter og selvom hun ikke lige er den mest "her kommer jeg" agtige type, så fornægter sand viden og talent sig egentlig aldrig selvom det foregår på engelsk/dansk/fransk :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Guest OnTheRun
Deruover har jeg haft lejlighed til at køre udendørs cykling med hende

Jo tak, det prøvede jeg også for et par år siden, og hun trækker sgu meget pænt stadigvæk hjem over bakkerne på Strandvejen. Det kan godt være, hun er pensioneret prof, men man skal godt nok stramme ballerne for at følge med :blink:

Så er det for øvrigt også en fornøjelse at se hendes stil. man kan virkelig se, at hun har tusinder af hårde kilometer bag sig og er ét med cyklen. Modsat Chris Macdonald - hans mange øvrige kvaliteter ufortalt - der stadig sidder og "ror" på cyklen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nå men nu er det jo blevet oktober og den egentlige cykelsæson er forbi, tilbage er dage med meget blæst og iskold regn, så det bliver ikke til så mange flere km i år. Selvom efteråret jo kan vise sig fra den tørre og milde side og Frk S stadig står klar i min entre og venter.

Så nu kan jeg lave en slags status på Frk S's og mine eventyr

Vi har fået tilbagelagt 3215 km

Kørt tøserunden på lige under 4 timer (uden følgeskab): læren her er: stå heller af og stræk din ryg end fortsæt og ha' dårlig ryg i lang tid

Været med i og udgået ,pga punktering, af verdens mindste triatlon. Læren af det er: ikke blive hysterisk Nanna når din cykel punktere og det regner, lap den og kør videre...ellers ærger du dig bagefter

Kørt CSC i en dårlig tid med ondt i ryggen: her er læren at det er bedre at køre med i en dårlig tid end at melde fra pga dårlig ryg

Jeg har ikke kørt tyren på 22 eller derunder, men jeg satser stadig på at efteråret bringer en dag med smukt solskin og let vind hvor Frk S og jeg lige kan nå at ramme den på 22 minutter rent.

Jeg har lært at køre i en gruppe og ikke kun ligge forrest eller bagerst.

Jeg har punkteret og været sammen med nogen der har lappet min cykel, så det skal jeg altså lige se at lære at gøre selv (det andet er pinligt Nanna)

Jeg har fundet ud af 2 1/2 times cykling gør mig lykkelig og at 70 km er en leg

Så der venter masser af uafprøvede eventyr på den smukke Frk S og mig, hvor er jeg heldig :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Og så glemte jeg at jeg i den periode også har gennemgået en kostmæssig- adfærds- ændring, så jeg har fået min kost gjort mere velegent til mig om mine behov for næring og energi.

Det betyder ( og nu skriver jeg noget, som hvis det tolkes som at omdanne fedt til muskler, så kan man blive henrettet for det her på MOL) at jeg har ændret min krops sammensætning så den er blevet mere muskuløs og der er mindre fedt på den.

Jeg kan ikke bevise at jeg har fået mere muskelkraft, for selvfølgelig kan kropsfedt have dækket over muskler. Men min krop er blevet lettere og jeg er ikke blevet svagere, når det gælder cardio. Men følelsen af at kroppen er lettere kan jo i sig selv give en følelse af øget styrke :blink: Men i min egen bevidsthed er jeg blevet stærkere.

Ak ja det er ikke så enkelt, måske jeg alligvel skal få en krops-fedt-muskel måling- jeg tænker bare at tallene i sig selv jo er lige så nytteløse som det vægttab man opnår ved at leve på en sultegrænse og så tabe 7 kilo på 14 dage eller havd miraklekure lover nu til dags. Min pointe er nok bare at jeg imens jeg har oplevet eventyr med Frk S også har reduceret min kropsvægt på en meget hensigtsmæssige måde og jeg har ikke været sulten :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har tilbragt lidt tid med din log nu her - ved du hvad - det bliver man altså glad i låget af!!! :bigsmile:

Det er da dejligt at høre Arne :bigsmile:

2 timers spinning i dag god og hård træning med super musik, før spinning fik jeg trænet lidt vægttræning så nu kan jeg nok mærke skuldre og arme i morgen.

Og så fik jeg opfunet en ny ret med spinat og karry- så nu er jeg også mæt.

Link to comment
Share on other sites

Vejret var for godt til at være indendørs og tiden for knap til Frk S, så jeg løb mig en fin lille tur rundt om søerne, med god musik i øerne. De første pr km føltes min lægmuskler som sten, jeg prøvede at løbe på lidt forskellige måde, men det var vist bare et spørgsmål om tid, for pludselig gik det væk og så var benene fine og medgørlige.

Det lykkedes mig at holde min puls på et pænt niveau det meste af tiden (78-85 %) så min krop er vist at være bedre til at løbe uden at gå i chock. Og det er meget bedre at løbe når jeg har pulsen og åndedrættet mere under kontrol, så fin træning. Det sidste stykke af ruten var det lige før jeg nød det :sneaky2:

Link to comment
Share on other sites

Stryketræning og bagefter spinning, med meget trætte ben. Jeg kørte kun en time så det gik alligevel, men det var en af den slags timer, hvor det var rigtig svært at holde fokus på at køre og ikke tænke på alt muligt andet, en ting er at styre sine ben, så de træder rundt og rundt og rundt, noget helt andet er st styre tankerne, så jeg bevare fokus på det jeg laver. Men jeg tror det er godt for mine ben at de har fået arbejdet løbeturen for i går ud af de stive muskler :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Den har stået på efterårsferie med masser af sociale aktiviteter, men ikke egentlig høj puls-- og den slags skal der jo også være plads til.

Men så i dag fik jeg Frk S ud på en dejlig tur på tyren og jeg var iført det helt rigtige udstyr, nyt skoovertræk og meget tykke handsker, så selvom vinden var hård og kold, så var jeg varm og fornøjet.

Jeg er sådan en anelse forkølet og det kan jeg godt mærke på mit energiniveau, så jeg glæder mig til det er helt ude af kroppen og jeg bare er frisk. Weekenden ser også ud til at byde på cykelvejr, så jeg håber på at lørdag kan være cykeldag og søndag så kan være spinning.

kulden og mørket erkommet lidt bag på mig og jeg havde derfor godt af at opleve at solen stadig findes og man kan klæde sig på og holde varmen, det er lidt for tidligt at blive vintertræt :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Nr 2 og nr 3 Tak for det, det er jo rart at vide at andre finder det fornøjeligt :bigsmile:

Jeg følger også med i jeres log og kan være lidt forundret over at Spocks krop hele tiden skal have så meget tæsk, hvis det var min krop ville jeg af og til give den kærlighed og ro, men hver sin lyst. Og til Rune; Held og lykke med daten :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Ikke et ord om træning i dag. Men jeg er bekymret over efteråret, det er selvfølgelig dumt at bekymre sig om ting man ikke kan ændre, men det er virkelig blevet mørkt og koldt.

Jeg har altid ønsket mig at være en bjørn om vinteren, tænk sådan at lægge sig til at sove og så vågne når foråret og lyset kommer igen, godt nok meget sulten, men alligevel .. :smile:

Gad vide hvordan bjørnes grundform er når de vågner? måske det ikke betyder så meget for de ved det jo ikke selv, så de vil ikke være bekymret for om de har mistet en masse muskelmasse, de vil bare styrte ud og lede efter mad og nyde solen.

Den sidste af de mere urealistiske ting der kan hjælpe en over vinter er at vinde en masse millioner i lotto og så holde vinter i de varmeste lande.

Men i år vil jeg prøve at planlægge mig ud af vinteren, så jeg vil finde på masser af gode ting som kan holde mørke og kulde på afstand og som kan være med til at holde min energi i top og min krop sådan nogenlunde klar til når foråret kommer.

DGI byens svømmehal er en god ting, at svømme rundt i det meget varme vand når man kan se mørket udenfor virker rigtig godt. Godt nok er det ret dyrt, men til gengæld har de åbent til 24 mandag til torsdag.

Kurbadet i både øbro og Frederiksberg svømmehal er også gode værn mod kulde, men kan overleve længe på alt den varme der er i det vand.

Løbeture er også godt, især med musik i ørerne, for musikken får kulden til at føles anderledes. jeg er ved at lave en vinterspilleliste på min ipod, så jeg kan være klar til kulden. Og jeg har en lille løbeplan, som giver mig inspiration.

Cykelture er noget helt særligt, men det bliver svært når vi overgår til vintertid at komme ud. Og Frk S er lavet af carbon og derfor lidt sart overfor salt når den tid kommer. Med mit skoovertræk og handsker og lag på lag, vil vi kunne køre i fx weekender og der er virkelig meget lys at hente når man køre på cykel.

Spinning er på programmet hele vinteren, for formen skal jo holdes til Frk S og jeg igen skal på eventyr, men motivationen er lidt svær når der er så lang tid til at lyset kommer igen. Der skal helst være et eller andet som jeg træner efter, så det må jeg se at finde.

At sove er også en vinterting. Jeg har tænkt over at det måske er meningen at jeg skal sove mere om vinteren, jeg synes det er svært at afslutte dagen og har derfor svært ved at tage mig sammen til at gå i seng. Men det lugter jo lidt af vinterhi, så måske det vil være godt.

Rødvin og drinks er også dejlige vinterting, eneste ulempe er at jeg bliver så hurtig fuld( og søvnig) og så er den slags jo proppet med kalorier. Så det må nok stadig begrænses.

Og alle de andre ting; hjemmebagte småkager, chokolade og forskellige former for kalorier som smager rigtig godt, underligt nok, især når det er mørkt og koldt. Ikke ting jeg vil omgås med i stor stil, men indimellem skal de jo også nydes.

Hvis der er andre gode forslags til oplagte efterårs/vinter -sjove ting så vil jeg gerne inspireres.

Link to comment
Share on other sites

Hej Nanna,

- min krop skal ha' tæsk fordi den ikke har fortjent andet :tongue:

Mht vinteren - så synes jeg det er en herlig tid - der er så mange gode ting ved vinter og mørke og kulde, at man kan skrive bøger om det. Det er min favorit-årstid... har set frem til den....

- du har ikke dårlig samvittighed over at blive indenfor og nørde ved computeren :)

- nemmere at sove længe (pga mørket)

- ikke flere edderkopper og andet kryb.. de er døde og borte

- ingen myggestik

- varm kakao smager nu bedst når man har været ude i kulden

- pandekager med is

- stearinlys stearinlys stearinlys

- fik jeg nævnt man kan nørde ved computeren indenfor uden at føle dårlig samvittighed?

- jul !!!!

- nytårsaften!!!!

Vinter og mørke er "vores" tid - herligt herligt herligt - nyd den i fulde drag! En dag er den væk og forårets stress kommer - så vi har kun kort tid til at opleve og nyde den!

Link to comment
Share on other sites

Hej Nanna,

- min krop skal ha' tæsk fordi den ikke har fortjent andet :tongue:

Mht vinteren - så synes jeg det er en herlig tid - der er så mange gode ting ved vinter og mørke og kulde, at man kan skrive bøger om det. Det er min favorit-årstid... har set frem til den....

- du har ikke dårlig samvittighed over at blive indenfor og nørde ved computeren :)

- nemmere at sove længe (pga mørket)

- ikke flere edderkopper og andet kryb.. de er døde og borte

- ingen myggestik

- varm kakao smager nu bedst når man har været ude i kulden

- pandekager med is

- stearinlys stearinlys stearinlys

- fik jeg nævnt man kan nørde ved computeren indenfor uden at føle dårlig samvittighed?

- jul !!!!

- nytårsaften!!!!

Vinter og mørke er "vores" tid - herligt herligt herligt - nyd den i fulde drag! En dag er den væk og forårets stress kommer - så vi har kun kort tid til at opleve og nyde den!

Stakkels din krop. Har du altid haft det sådan med den?

Og tak for det gode vinter-opmuntringsråd som straks hjælper lidt på det hele...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share