Cykling


nannas
 Share

Recommended Posts

Ganske skrækkeligt jeg er syg og har været det siden tirsdag, så rigtig syg med alle de væmmelige ting der følger med, det er nok bare influeza men det føles ganske hæsligt og jeg er voldsom dårlig til at være syg... I kamp mod min pande/bihulebetændelse har jeg købt mig et næsehorn er er nu begyndt at skylle næse. Ak ja hvad men ikke gør for at blive rask. Men influenza kan ikke vare evigt .... og da jeg stak hovedt ud af mit vindue i dag var det tydeligt at luften var foranderet, der var regn istedet for sne og luften var ikke iskold, mon det var et tegn på at vinteren heller ikke vare evigt?

Link to comment
Share on other sites

Og en weekend uden træning. Men hvis der er nogen som lider af bihule/pandehule-betændelse så kan jeg virkelig anbefale et "næsehorn" som er et yoga-lignende næseskylle horn, som stik mod mine fordomme har virket fortrineligt. Og har gjort at jeg nu slipper for næsesspray og alt muligt andet slemt. Godt nok er det vildt underligt at bruge det, men skidt pyt hvis det hjælper....

Nå, men jeg tror på mit humør og min drilleagtige opførsel i forhold til mine omgivelser, så er jeg i høj gard ved at være rask, så jeg håber at jeg føler mig tip-top imorgen, så jeg kan komme ud og løbe :bigsmile:

Næste uge skal jeg rejse et par dage, så der skal indhentes noget træning inden.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har fået løbet, men kun små ture for den kolde luft får mig til at hoste.. og ikke bare et lille diskret host, men når jeg kommer hjem er det nærmest som om jeg gør som en hund. Jeg bruger lidt astma spray og håber at det snart går over ( det må da blive forår igen en dag) men udover hosten føler jeg mig fit for fight. Det er irriterende at have holde pause fra løb for nu starter alt det med ømme ømme lårmuskler forfra, men på den andne side så kan jeg lidt godt lide den smerte, den føles så nyttig og ren. Jeg har haft lide meget arbejde så jeg har ikke været så flittig til spinning, men er på vej op ad i træning igen og føler mig ikke sat tilbage i nævneværdig grad.

onsdag-tordag og fredag bliver der dog ingen træning for der går turen til Budapest, til spabad, dejlig mad, god tid og nok en smule vin og øl... :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Så er det for alvor blevet forår og varmt nok til at Frk S og jeg har været ude og trille, hun er blevet pimpet lidt op med en ny sadel og da hun i forvejen er en skønhed, så ser hun nu helt fantastisk ud.

Vi fik kørt tre gange sidste uge og selvom jeg godt kunne mærke at bakkerne føltes stejlere, end jeg husker dem, så var formen nu ikke så ringe end da. Nu gælder det bare om at bede til vejr-guderne om sol og sol og så få det hele til at passe sammen, med arbejdstider og cykling, så skal jeg nok komme ind i en god rytme. Jeg har ikke meldt mig til nogle motionsløb, for kombinationen af at skulle af for at strække ryggen og så køre med i et motionsløb det er ikke lige mig, så jeg tænker at 2010 bliver et cykelår hvor det hele bare handler om at nyde det som jeg gør.

Løberiet går det også fint med jeg er ved at være rigtig, rigtig glad for at løbe, så nu er det ikke mere en pligt :bigsmile: Jeg har fået de lækreste løbesko og fået en test så skoene passer til den måde jeg løber på, stor forbedring.

Link to comment
Share on other sites

Lyder rigtigt godt, så skal vi bare have koblet svømningen på og så er du klar!! :superman:

Jamen jeg svømmer skam en udemærket "mormor-svømning" som min søn så smukt kalder det fordi jeg har mit hoved over vandet... ak ja man skal hånes for meget :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Nu så jeg lige på politiken online at specialized har "opfundet" et eller andet målesystem, som optimere ens måde at overføre kaft på cyklen på, samtidig med at det er effektivt i forhold til ryg og knæ skader og min ryg er stadig ikke "fit for fight" Body-Geometry-Fit program er navnet

linket til politiken : http://politiken.tv/nyheder/videnskab/article951645.ece

Men er der nogen her der ved noget om det? Virker det? for jeg er ret sikker på at det koster en mindre formue

Link to comment
Share on other sites

Guest Cykologen

Jeg så også klippet.

Uden at kende til metoden, så kan man sagtens forestille sig, at der kan være noget at hente ved at få en ekspert til at se på ens kørestilling med friske øjne. Ofte forfalder man til gamle (u)vaner, og så skal man måske lige rykkes videre til en ny måde at gøre tingene på.

Jeg fandt dem på Facebook, så det er vel bare at ringe og spørge om prisen :smile:

Specialized Concept Store

Link to comment
Share on other sites

Jeg så også klippet.

Uden at kende til metoden, så kan man sagtens forestille sig, at der kan være noget at hente ved at få en ekspert til at se på ens kørestilling med friske øjne. Ofte forfalder man til gamle (u)vaner, og så skal man måske lige rykkes videre til en ny måde at gøre tingene på.

Jeg fandt dem på Facebook, så det er vel bare at ringe og spørge om prisen :smile:

Specialized Concept Store

Tak for hjælpen og den unge mand oplyste at prisen er 300 kr hvad jeg blev ret forbløffet over... så jeg må have mig selv og Frk S en tur på Åboulevarden som ligger lige om hjørnet :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Guest Cykologen

Tak for hjælpen og den unge mand oplyste at prisen er 300 kr hvad jeg blev ret forbløffet over... så jeg må have mig selv og Frk S en tur på Åboulevarden som ligger lige om hjørnet

Hold da op! Det lyder helt mistænkeligt billigt ... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Hold da op! Det lyder helt mistænkeligt billigt ... :blink:

og det viste sig også at det var en misforståelse, den pris jeg havde fået i telefonen var på noget andet ...så prisen er 2.000 kr og det er jo også en slags penge, men hvis man kan lide Specialized cykler så er butikken på Åboulevarden helt fyldt med smukke eksemplare og det koster jo ikke noget at kigge :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Guest Cykologen

og det viste sig også at det var en misforståelse, den pris jeg havde fået i telefonen var på noget andet ...så prisen er 2.000 kr

Ah, okay, det lyder straks mere sandsynligt. Og jo, det er da også en slags penge. Hvis du sparer sammen og bestiller sådan et bikefit, må du da gerne rapportere om udbyttet. jeg tror, at Kermit (som fører logbog herinde) har prøvet noget lignende med godt resultat …

Link to comment
Share on other sites

Ah, okay, det lyder straks mere sandsynligt. Og jo, det er da også en slags penge. Hvis du sparer sammen og bestiller sådan et bikefit, må du da gerne rapportere om udbyttet. jeg tror, at Kermit (som fører logbog herinde) har prøvet noget lignende med godt resultat …

Ja jeg skal nok berette, men jeg tror at jeg først vil prøve med at skifte frempind og lidt andet... Egentlig skal det at køre på cykel, efter min mening, ikke være en videnskab... og man kan få meget lækkert udstyr for 2.000 :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

- men overvej det alligevel.

Jeg blev bikefittet samme sted som Kermit og sidder meget bedre nu end jeg gjorde før også selvom jeg troede jeg sad korrekt.

Vi har lige haft en bikefitter til vores klubmøde. Formanden/kvinden er gift med en licensrytter som har indstillet hendes cykel efter alle kunstens regler. Troede de. For saddelhøjden var 2 cm forkert og frempinden skulle være 3cm kortere.

Stiller de også klamperne ind? For ellers tager Nicolai Norrid i Helsingør også 2000, men det er for BÅDE klamper (incl. evt. wedges) og cykel (p.t. med 6-7 uges ventetid).

Men jo - grej for 2K er også lækkert.

Link to comment
Share on other sites

- men overvej det alligevel.

Jeg blev bikefittet samme sted som Kermit og sidder meget bedre nu end jeg gjorde før også selvom jeg troede jeg sad korrekt.

Vi har lige haft en bikefitter til vores klubmøde. Formanden/kvinden er gift med en licensrytter som har indstillet hendes cykel efter alle kunstens regler. Troede de. For saddelhøjden var 2 cm forkert og frempinden skulle være 3cm kortere.

Stiller de også klamperne ind? For ellers tager Nicolai Norrid i Helsingør også 2000, men det er for BÅDE klamper (incl. evt. wedges) og cykel (p.t. med 6-7 uges ventetid).

Men jo - grej for 2K er også lækkert.

Sådan som jeg forstod det så gennemgår de alt...men sidder jo på cyklen og bliver testet imens man bruger kroppen og jeg overvejer det en del...

Link to comment
Share on other sites

Fin løbetur rundt om søerne- jeg holder pulsen lige omkring 82-84% og er ikke optaget af farten. Min plan er at holde fokus på at løbe og gøre det med en fin jævn puls i 2-3 uger endnu før jeg begynder at sætte tempo på.

De nye løbesko er bare super gode :-)

Edited by nannas
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Fridag, sådan en kan jeg godt bruge :-) Jeg havde først en slags ikke træning som inkluderede kæreste, min almindelige cykel og en holdehånd-tur i Frederiksberghave- der var så fint der i haven, at jeg senere fik lavet mig en god lille 8 km løberute som inkluderede Frederiksberghave, hvor mange løbeture inkludere at se elefanter bade?

Hvis min ben føles gode imorgen, så tror jeg at jeg vil se elefanterne igen, ellers må jeg ud og trille med FrkS.

Dejligt at holde fri, men hvor bliver foråret af?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share