Joakims Crossfit Madness


Juvic
 Share

Recommended Posts

Fredag d. 10. september

Havde en masse projektarbejde hængende over hovedet, så jeg valgte at træne på skolen i stedet for RX holdet på havnen. Det var nu også helt fint med mig, eftersom det er længe siden jeg har kørt nogle basis øvelser (mht. styrke (løft) ).

Det var meningen jeg ville køre de tre store basis øvelser; Squat, Bænk & Dødløft. Men var lidt træt i det nedreste af lænden fra de 1200m løb med 40kg sandsæk. Ikke noget alvorligt overhovedet, ville bare ikke overanstrænge ryggen.

(Back) Squat:

1x10 @ 60

1x10 @ 80

1x10 @ 100

5x5 @ 110

1x10 @ 80

- Ikke tungt overhovedet, men starter lige stille op.

Ind i mellem squat sættene kørte jeg lidt skulder opvarming med den 16kg KB som der er i centeret.

Bænk:

1x10 @ 60

2x10 @ 80

2x5 @ 90

2x10 @ 80

- Igen langt fra fordums styrke, men det er helt okay.. Gad vide hvad mit maks ligger på...

Supersættet med:

Pistols:

7x5 på hvert ben

- teknikken bliver bedre og bedre !

DB Bænkpres:

3x12 @ 25kg

Supersættet med:

One Arm KB High Pull:

3x10 @ 16kg - på hver arm

Supersættet med:

Bar Dips:

3x12 @ BW

Derefter en smule Cable Row, mave og lidt La la træning til sidst.

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 12 september

På havnen til noget FitAsFuck forberedelse....

Opvarmning

Alt muligt med KB's og udstrækning.

WOD:"Fitasfuck WOD 2"

7 min AMRAP:

10 KB Snatch @ 32 kg

60 m sandbag run 40 kg

10 Burpees

60 m sandbag run 40 kg

Runder: You are on a "need to know" basis, and you don't need to know..... yet tongue.gif

Faktisk en ret fed WOD.. Det skal nok blive godt at krydse klinger med Jer alle sammen. Spændende at se hvor mange runder maskinerne kan få presset ud af kadavret. w00t.gifdevil.gif

Vi kørte med 40kg sandsæk da alternativet ellers havde været 20kg. Samtidig så er vores sæk meget meget livlig da den er ret stor i forhold til de 2x20kg sække der er iden. Det gør den en smule sværere at håndterer.. Så det godt nok til træning.. cool.gif

Derefter kørte jeg lidt DU' teknik (jeg lærer det aldrig), lidt OH squat og nogle enkelte MU's + udstrækning.

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 13. september

Fik mega stress på da jeg skulle ned til mine timer i dag. Havde et projektmøde indtil 16:45 og jeg havde hold fra kl 17..

Anyways, trænede selv med på RX holdet kl 19-20:30.

Opvarming:

Diverse udstræknings og opvarmings øvelser

+ Excentrisk Pull Ups

Skill Drill:

Power Clean 5x5 @ 60kg

- Stille og rolig

WOD:

15-10-5

Thrusters @ 60kg

KB Swing @ 32kg

Pull Ups

Tid: 7:44 eller var det 7.48 kan jeg ikke huske.

- MIne underarme syre sygt til, hvilket går ret meget ud over tiden/rytmen og psyken. Jeg pylre simpelthen for meget. Tænker hele tiden inde i mig selv: "det her det går ikke", "jeg har heller ikke fået nok at spise" "kært jeg er træt" osv. Det er altså bare en dårlig indstilling jeg skal have lavet om på.

Hviledag i morgen da jeg har en lang projekt dag og vagtmøde på det andet arbejde...

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag d. 15 september

Træning på skolen.

Opvarming:

lidt hindu push ups,

udstrækning

high pulls

one arm KB swing

air squats

WOD: Linda aka. "3 bars of death"

10,9,8,7,6,5,4,3,2,1 af:

Dødløft 150% BW = 120kg

Bænkpres 100% BW = 80kg

(Squat) Clean 75% BW = 60kg

Tid: 24:58

- Havde regnet med, at jeg ville være nærmere de 20min. Men hva' faeen...

Skal helt klart spise lidt mere synes stadig jeg er mere træt/svagere end jeg burde være....

Link to comment
Share on other sites

WOD: Linda aka. "3 bars of death"

10,9,8,7,6,5,4,3,2,1 af:

Dødløft 150% BW = 120kg

Bænkpres 100% BW = 80kg

(Squat) Clean 75% BW = 60kg

Tid: 24:58

- Havde regnet med, at jeg ville være nærmere de 20min. Men hva' faeen...

Det var da en god tid! Stærkt :superman:

Skal helt klart spise lidt mere synes stadig jeg er mere træt/svagere end jeg burde være....

Så gør det!! :4mewantfood: Og jeg synes du lyder som om du har brug for MEGET mere mad. 100 kcal ekstra om dagen kommer ikke til at gøre en forskel ...

Link to comment
Share on other sites

Har taget en ufrivillig hviledag i dag, da jeg følte jeg havde en masse skolearbejde der hobede sig op.

Glæder mig til jeg får mine KB hjem.

1 stk. af:

12, 16, 24 & 32kg :bigsmile:

Det er trods alt nemmere, at tage lidt træning hjemme frem for at bruge 1-2timer på at tage ned på havnen i en travl hverdag..

Tror det bliver et lækkert alternativt...

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag d. 17. september

RX hold på havnen k 18:

Opvarmning:

Diverse udstræknings øvelser

Skille Drill:

25 STRICT T2B

- Det er nu ret hårdt for de nedreste mavemuskler når man skal være helt lodret i overkroppen.

Styrke:

Kass' pres

1x5 @ 60

1x5 @ 80

1x3 @ 90

2x3 @ 100

1x10 @ 80 m. pause i bunden (back off set)

- Kalder den kass pres fordi vi kørte på 2xboxjump kasser da vi ingen bænke har.. Det er krydsfedt !

WOD - FitAsFuck WOD 2:

Den blev kørt som 10min AMRAP i stedet for de til stævnet 7min. Samtidig med, at løbe ruten i dag nærmere var 45-50m frem for de ca. 60m og sækken vejede 40kg frem for 30kg.

5/5 32kg KB Snatches

45-50m Sandbag run @ 40kg

10 Burpees

40-50m Sandbag run @ 40kg

Antal runder: 6

- De sidste 3 min var træls'e (man er vel fra Jylland), når man ved at den faktisk kun er 7min. Kørte heller ikke mine KB snatches unbroken idag i forhold til i sidste weekend.

*EDIT* Runderne er opgivet modsat den jeg kørte i søndags, da det jo ikke er helt den samme.... A.K.A COCKTEASE ! *EDIT*

Edited by Juvic
Link to comment
Share on other sites

MR.KAUF !!!

Well ja det er okay efterhånden. Pres med patterne har aldrig været min stærke side - heller ikke da jeg SL'ede - så det er okay.

Mht. Antal runder så er jeg rimelig spændt på hvad jeg kan få når nu sækken vejer 25% mindre!

Men lur mig om du ikke får et godt forspring allerrede fra .1 WOD af. Har sku nogle fatale svagheder som kommer frem der.....

Hvem sagde DU & HSPU?

Link to comment
Share on other sites

MR.KAUF !!!

Well ja det er okay efterhånden. Pres med patterne har aldrig været min stærke side - heller ikke da jeg SL'ede - så det er okay.

Mht. Antal runder så er jeg rimelig spændt på hvad jeg kan få når nu sækken vejer 25% mindre!

Men lur mig om du ikke får et godt forspring allerrede fra .1 WOD af. Har sku nogle fatale svagheder som kommer frem der.....

Hvem sagde DU & HSPU?

:laugh:

Hvem sagde, at jeg ikke har svagheder - DU's - you said it og MU's er noget skrald fra min side.

Så jeg tror, at vi ligger nogenlunde lige i det her "Vi skal være fitte i det hele" spil :smile:

Link to comment
Share on other sites

:laugh:

Hvem sagde, at jeg ikke har svagheder - DU's - you said it og MU's er noget skrald fra min side.

Så jeg tror, at vi ligger nogenlunde lige i det her "Vi skal være fitte i det hele" spil :smile:

HAHA 4thumbup.gif

VIldt nok man har motorik til at snatche men at svinge en torv rundt over hovedet 2 gange pr. hop magter vi ikke... blush.gif

Link to comment
Share on other sites

By the way Kauf..

Det var noget med du ikke har nævnt hvor mange runder du har fået..

Well now is the time superman.gif

Nåh, jamen det er da intet problem.

Vi lavede en runde der hed:

5/5 KB snatch

2x50 m. løb m. 40 kg. sandsæk

10 burpees.

Jeg lavede 5,5 runder på 10 min. :smile:

I morgen står den på den "rigtige" WOD2, men jeg kan mærke at mine lunger ikke virker.. lort..

Link to comment
Share on other sites

Nåh, jamen det er da intet problem.

Vi lavede en runde der hed:

5/5 KB snatch

2x50 m. løb m. 40 kg. sandsæk

10 burpees.

Jeg lavede 5,5 runder på 10 min. :smile:

I morgen står den på den "rigtige" WOD2, men jeg kan mærke at mine lunger ikke virker.. lort..

Nice touch med de 2x50m . Gad vide om det ikke ændre ens potientiale lidt...

Kan snart ikke huske hvordan den oprindelige WOD2 var, men det lyder da som noget i retningen af den du har lavet der. Tjekker lige din log for update for den aktuelle WOD 2.

Link to comment
Share on other sites

Nice touch med de 2x50m . Gad vide om det ikke ændre ens potientiale lidt...

Kan snart ikke huske hvordan den oprindelige WOD2 var, men det lyder da som noget i retningen af den du har lavet der. Tjekker lige din log for update for den aktuelle WOD 2.

Den oprindelige var med 200 m. løb sandsæk løb, men den har jo aldrig været aktuel.

Der er ingen tvivl om, at den længere løbedistance trækker tænder ud.

Vendet i midten af de 2x50 m. står for noget decelleration, som på ingen måde er sjovt at trække sig selv op fra igen på de sidste par runder. Den kunne trække kindtænderne ud, når den var værst og jeg oplevede også at være nede at gå efter vores vandretur, hvor damplokomotivet var helt i bund... hvilket jeg stadig ikke er kommet helt over.

Link to comment
Share on other sites

FitAsFuck lørdagd. 25 september

Stævnet som jeg har været tilmeldt siden febraur, efter ca. 4crossfit træninger på bagen, blev skudtafsted en eftårsdag på Høvlte kasserne.

KimP, jeg og fire andre fra Århus Crossfit var dagen førkørt over på djævleøen for at overnatte. Vi var så heldige at kunne overnatte ien af drengenes venners lejlighed. Dogvar det jo fredag hvilket betød, at hele opgangen havde besluttet sig for atholde fest, og dermed blev jeg holdt vågen til omrking 2-2:30. Ikke superoptimalt når alarmen ringer igen kl 05:45.

Anyways, vi ankom til kassernen omkring kl 7:30 hvilketbetød vi var blandt de første der blev skrevet ind. Jeg fik således skrevet nr.010 på min højre arm og de andre blev spredt jævnt før og efter mig. Hvilket betød, at vi kom til at kører i heatslige i røven af hinanden.

Lige da jeg fik nummeret tænkte jeg, at det nok havde væretbedre at vente lidt med at skrive sig ind. Eftersom 2. event skulle afholdesudenfor og nærmest lige efter 1. event. Lørdagen bød nemlig på regn de imorgentimerne og så senere opklaring omkring formiddag. Det viste sig senere, at jeg skulle have ventet lidt :bigsmile:

Nå der var en all-day briefing kl 8:30 og derefter havde jegca. 10 min til at "varme" op eftersom jeg var i 2. heat 2. min efter 1.heat. Great.

Event 1:"Skill drill"

2 min til hver skill og 2 minpause imellem.

1 x Rope climb - Pass

70 kg Squat Snatch – Fail, selvom der godt nok ikke manglede meget. Øv.

10 Handstand pushupsp –Fail, well det var forventet.

30 Unbroken Double unders - Fail

10 Pistols på hvert ben – Pass

500 m roning på 1:35 – Fail.1:36:5

7 M.U. Dead hang – Fail.

- Inden havde jeg regnet mig frem til, at jegrealistisk nok ville få 3 pass og 4 fails. Ikke en imponerende målsætning meneftersom 80% af dette event bestod af ting jeg endnu ikke kan, så måtte detvære sådan. Var helt sikker på jeg ville få robe climb, pistols og roninggodkendt.

Netop roningenfik galt, hvilket jeg vil tillade mig lidt at "blame" min dommer. Da jeg ankom til ro-stationen fik jeg, atvide der var massere af tid og at jeg bare skulle sætte mig godt til rette. Jegfandt en romaskine og satte mig i den, og efter 20 sek kom en dommer hen ogsagde vi altså kun måtte benytte de 5 romaskiner i rækken overfor. Okay, såfandt jeg en anden – mens tiden tik TIK TAK TIK TAK . Igen sagde min dommer, at der var god tid og at hun nokskulle give mig et count down så jeg kom godt fra start. Well det skete ikke for pludselig skreg hunRO RO RO.

Lettere stressetfik jeg taget fat i bøjlen og begyndte at hamre igemmen. Men pga. Den dårligestart kom jeg ind i en dårlig rytme (mellem arme og ben) der betød af mit sædeflere gange røg væk under mig. DET har jeg så ALDRIG oplevet før og blevrimelig træt af det. Nå men måtte hammer igennem og endte på 1:36:5 – 1.5sekfor langsomt. ØV.

Nå men jegfik altså kun 2 godkendte og pinlige 5 fails. Det viser bare, at jeg skal ha' øvet mig merei handstands, DU'S, MU's og tunge squat snatches...

Nå men alle gikviddre til 2. event, og jeg var med iførste heat. I regnvejr hvilket betød, at resultatet blev knap så godt.

Event 2: "Heavy Rasmus"

7 min til

5/5 32 kg KB Snatch

60 m 30 kg sandbag run

10 Burpees

60 m 30 kg sandbag run

Score er samlede antal reps iSnatch/Burpees

Score: 60 reps

Efter mine 10 første snatches så jeg, at jeg var den førstefærdige og var således også den første der var igang med mine burpees. Af eneller anden grund mente min dommer åbenbart ikke, at han skulle løbe med mig derned, eller ihvert fald først lidtsenere. Da han kom ned til mig, havdejeg lavet de første 5 burpees med fortsatte. Imens jeg lavede de sidste 5tænkte jeg på, at jeg ville klage big-time hvis han startede med tælle fra dahan kom. Det gjorde han heldigvis ikke. Godt.

Tilbage igen fik jeg problemer med mit greb. Kombinationen afregnvejr og sprit nye helt KB's var ikke god. 2 gange mistede jeg mit grebresulterende i, at jeg måtte hente KB'en en meter væk. Prøvede at kalke minehænder, tører KB'en med min trøje men det hjalp ikke.

Det betød, at jeg ikke fik helt så mange runder som jeg havde regnet med.Hjemme havde jeg sat et mål på min. 4 runder. Lidt ærgeligt.

Senere klarede det som lovet op og det minimeredegrebs-problemet for de andre en smule.

-------------

Alt i alt nåedejeg ikke over på den gode side af 1. Cut-off. Havde på forhånd satset på, at komme til 3. event som også lå bedre tilmig. Men pga. den dårlige præstation i begge events kom jeg ikke viddere.

Det var stadig sjovt og fedt, at se alle de andre Crossfittere. Resten af dagen brugte jeg istedet på atheppe på de andre. Mødte Y nogle gange og fik også råbt af hende da hun var i gang med 3. event. FLOT KLARET Y. devil.gif Fedt at se dig i samme heat som Annie !

Men Mr. Kauf fik jeg aldrig spottet – desværre. Men det er jo heller ikke nemt når man ikkeved hvordan sulan han ser ud....laugh.giftongue.gifnonono.gifcrazy.gif

Jeg vil helt sikkert deltage igen næste år hvor jegforhåbenligt har fået styr på de mest basale weakspots, er blevet væsentligt stærkere, hurtigere og vildere wub.gif

Edited by Juvic
Link to comment
Share on other sites

Surt, at du ikke gik videre, men jeg er godt nok også glad for, at jeg ikke stod derude i regnen :crazy:

Det var ærgeligt, at vi ikke trykkede næve. Jeg var manden i den langærmede, sorte craft undertrøje, som under event 4 råbte "KOM NU, LAV NOGET LARM!!!" ... lige inden jeg missede de 100 kg. :laugh: :laugh:

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Surt, at du ikke gik videre, men jeg er godt nok også glad for, at jeg ikke stod derude i regnen :crazy:

Det var ærgeligt, at vi ikke trykkede næve. Jeg var manden i den langærmede, sorte craft undertrøje, som under event 4 råbte "KOM NU, LAV NOGET LARM!!!" ... lige inden jeg missede de 100 kg. :laugh: :laugh:

Ja det var nedren. Men sådan er det jo når der er lidt for mange huller i ens Crossfit CV laugh.gif

Tænkte nok der var dig, men var ikke sikker. Stod på din højre side og råbte dig lige ind i ansigtet... Det var nu altså tæt på med de 100kg . . . Det var et fedt event synes jeg.

Link to comment
Share on other sites

Ja det var nedren. Men sådan er det jo når der er lidt for mange huller i ens Crossfit CV laugh.gif

Tænkte nok der var dig, men var ikke sikker. Stod på din højre side og råbte dig lige ind i ansigtet... Det var nu altså tæt på med de 100kg . . . Det var et fedt event synes jeg.

De 100 kg. var uden tvivl kommet op, hvis jeg havde backsquattet, holdt en pause og poppet den op derfra. Det var trods alt sådan jeg fik de 105 kg. op i min OH-squat :smile:

Eventet var rigtigt fedt, det er der ingen tvivl om! Hullerne har jeg vidst været lidt inde omkring i min egen beretning :smile:

Tak for opbakningen - en anden gang kommer du bare hen og stanger mig en lammer (efter eventafslutning, that is) :smile:

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Øv, at du skulle være så uheldig med skills WOD'en og regnvejret!! Du ville ellers have været god i tredje WOD ... Men nu ved du, hvad du skal arbejde på .. skillsmæssigt i hvert fald. Vejret er der vel ikke så meget at gøre ved :unhappy:

Det var stadig sjovt og fedt, at se alle de andre Crossfittere. Resten af dagen brugte jeg istedet på atheppe på de andre. Mødte Y nogle gange og fik også råbt af hende da hun var i gang med 3. event. FLOT KLARET Y. devil.gif Fedt at se dig i samme heat som Annie !

Så hyggeligt at se dig! Og tak for opbakningen inden og under tredje workout :bigsmile: Jeg var også meget stolt over at stå og løfte sammen med hende ...

Jeg vil helt sikkert deltage igen næste år hvor jeg forhåbenligt har fået styr på de mest basale weakspots, er blevet væsentligt stærkere, hurtigere og vildere wub.gif

No doubt about that! :4thumbup:

Edited by Daisygirl
Link to comment
Share on other sites

De 100 kg. var uden tvivl kommet op, hvis jeg havde backsquattet, holdt en pause og poppet den op derfra. Det var trods alt sådan jeg fik de 105 kg. op i min OH-squat :smile:

Eventet var rigtigt fedt, det er der ingen tvivl om! Hullerne har jeg vidst været lidt inde omkring i min egen beretning :smile:

Tak for opbakningen - en anden gang kommer du bare hen og stanger mig en lammer (efter eventafslutning, that is) :smile:

Kender godt de små fails man laver når man er presset... Sejt kørt uanset hvad.

Ja mht. hullerne så er jeg enig i hvad du skriver i din log. Men vil sige, at jeg tror mange af deltagerne havde meldt sig til på et andet grundlag. Stævnet var nemlig i starten ment som værende et hyggestævne med omkring 30 deltagerer. Det var i hvert fald det jeg fik, at vide da jeg meldte mig til i starten.

Min teori er at Sarah og Ditte har skruet niveauet op idet der kom så mange tilmeldinger.

Men uanset hvad så er der noget at arbejde på :)

Lover jeg giver dig både flyveskalder, trælår og lammerer næste gang jeg ser dig blush.gif

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share