Jenslyns nye log


Jenslyn17
 Share

Recommended Posts

Havde taget fejl af lukketiden i FitWorld i går og kom for sent derhen, hvilket var en ganske modbydelig oplevelse, der forhåbentlig hurtigt svinder væk i glemslen.

Jeg revancherede til gengæld i dag med en fin omgang bryst/skulder/triceps/abz efter en god dosis BRO EXPLODE

SKRÅ BÆNKPRES HÅNDVÆGTE

1x12-15 med 18'ere

1x10 med 30'ere

1x12 med 36'ere - puha

1x9 med 36'ere - puha igen

Til min store fortrydelse har det vist sig, at jeg faktisk har kørt med 36'ere de sidste mange gange, hvor jeg troede, der var tale om 38'ere. Det er de samme vægte som i FitDK, hvor en eller anden sagde, at det var 38'ere, men i FitWorld står der tydeligt, at det er 36'ere... så det må vel være facit. Det gør til gengæld også, at det var fint presset i dag :-)

FLYEZ I KABELSTATIV

2x10-12 med 17,5 kg

DIPZ mellem flyez

1x15 med moi

FLYEZ I KABELSTATIV v2

1-2x10 med 17,5kg

CONCENTRAZION BENCH PRESS

1x8 med 60 kg

3x8 med 62,5 kg

SKULDERPRES HÅNDVÆGTE

1x10 med 24'ere

2x10 med 26'ere

LATERAL RAISES

2x8 med 14'ere

LATERAL RAISES KABELSTATIV

3x10 med ?? kg

DRAGON FLAGS

3-4x7-8 - synes, de er ved at være godt stringente

SJOV MAVEØVELSE

3 sæt af 6 eller noget

SUPERSÆTTET MED FRONT RAISES

3x10 eller noget med ?? kg

SMAL BÆNKPRES

1x8 ned 60 kg

1x8 med 62,5 kg

1x7 med 62,5 kg

1x8 med 65 kg - gik så også pænt stærkt, men det var godt :D

TRICEPS EXT HÅNDVÆGTE

2x10 med 14'ere

TRICEPS EXT KABEL

1x15 med ?? kg

1x12 med ?? kg

Så gik gik jeg amok med en masse øvelser uden pause, da der stadig var godt med energi

AKAVET SIDDENDE SKULDERPRES

4x6-12 med 35 kg

ET PAR SÆT MAVEBØJNINGER

LIDT CHINS

LIDT TEKNIK I SQUAT, FRONT SQUAT (med begge slags greb) OG OVERHEAD SQUAT

20 ARMBØJNINGER

Færdig :D!

Link to comment
Share on other sites

Det havde været en rigtig fin omgang træning i dag, hvis ikke mit håndled begyndte at brokke sig igen. Nu er det bare den ydre del, der jamrer, så det er ikke helt det samme. Heldigvis er jeg ret overbevist om, at problemet ligger ved mine biceps curls med lige stang, som jeg har kørt meget på det seneste, så det skulle være nemt at gøre noget ved.

SQUAT - uden bælte eller noget som sædvanlig

1x15 med stang

1x10-12 med 60 kg

1x8 med 80 kg

1x6 med 100 kg

1x6 med 112,5 kg (højeste jeg har været på i LANG tid - mit max var som sagt 115 - MED bælte)

1x5 med 120 kg!!!

Tom+Platz.jpg

platz2.jpg

- giver slet ingen mening, men energien var der. Man skulle tro, jeg var på et eller andet pis, som jeg er steget i squat, men jeg har selv følgende forklaring at byde ind med:

I den seneste tid er jeg faktisk steget lidt i squat, selvom jeg har cuttet. Jeg tror, det har været fordi, jeg er gået mere til den. Simpelthen. Jeg har fået kørt godt med sæt af hver eneste uge og gerne 2-3 gange om ugen, og det har gjort, at jeg rent faktisk er steget en smule i squat i den tid, jeg har cuttet. Måske er teknikken også blevet lidt bedre.

Nu har jeg så kørt en tre dage, hvor jeg har ædt fint igennem for lige at komme ovenpå igen, da jeg kunne mærke, at jeg trængte til det. Det må også have gjort en stor forskel at få sparket lidt glykogen i skroget.

Det er de faktorer, jeg kan komme på... det er dog stadig mærkeligt, da det ret isoleret er squatten, der er tale om - men jeg klager ikke!

CHINS MED OVERHÅNDSGREB

1x12

1x15

2x10 (eller noget, ved ikke)

SIDDENDE ROWS MED KABEL

3x10 med 50 kg

HIGH ROWS MED KABEL

3x10-12 med 45-50 kg

ROWS MED HÅNDVÆGT

3x10 med 36 kg

BICEPS CURLS

1x1 med 31 kg - gjorde AV

HAMMER CURLS

4x10 med 16'ere - gjorde til gengæld ikke ondt

32 MINUTTER PÅ CROSSTRAINER

Færdig! Fandme nice med squatten :D

Edited by Jenslyn17
Link to comment
Share on other sites

SQUAT - uden bælte eller noget som sædvanlig

1x15 med stang

1x10-12 med 60 kg

1x8 med 80 kg

1x6 med 100 kg

1x6 med 112,5 kg (højeste jeg har været på i LANG tid - mit max var som sagt 115 - MED bælte)

1x5 med 120 kg!!!

:kickass:

Godt løftet! Det er altid nice når ens styrke lige pludselig overrasker en selv :)

Kører du helt ned under parrallel?

Link to comment
Share on other sites

:kickass:

Godt løftet! Det er altid nice når ens styrke lige pludselig overrasker en selv :)

Kører du helt ned under parrallel?

Takker! Ja, det er super lækkert!

Jeg ved ikke... jeg synes jo selv, jeg kommer godt ned, men jeg har ikke ligefrem fået det checket. Må jeg hellere få gjort :-)

Link to comment
Share on other sites

Takker! Ja, det er super lækkert!

Jeg ved ikke... jeg synes jo selv, jeg kommer godt ned, men jeg har ikke ligefrem fået det checket. Må jeg hellere få gjort :-)

Det var mest ud af nysgerrig mht. dybden, ikke så meget andet. Stadig godt gået!

Link to comment
Share on other sites

Synes du ikke, at TechnoShit cable row maskinerne i FW skal køres meget tungt for at blive, ja netop tunge?

Da jeg trænede på Jens Baggesensvej, kunne jeg nemt tage 75-80 kg i cable row. Jeg fik nærmest de opfattelse, at mange bevidst kørte de meget lettere, end de var nødt til. Når en gut, der var betydeligt større end mig, lod den være på de 35, så måtte jeg til tider beherske mig, for ikke at gå hen og kalde ham for en bitch.

Men man kune naturligvis også have valgt at køre den som one-arm.

Anyways: Sej træning, du lægger for dagen.

Link to comment
Share on other sites

Jimbo: Takker :-)

Okse: Hvis du mener dem, hvor man sidder og stemmer imod med fødderne og trækker, så er jeg bestemt ikke enig - jeg synes faktisk, den er hårdere end andre af slagsen!

322_pulley_diago_big.jpg

Hvis mine reps skal være pæne, og jeg kører 3x10 som normalt, så skal jeg ned omkring 50 kg på maskinen. Det er godt nok aldrig min første rygøvelse, men jeg ville nok ikke hente fantastisk meget, selvom jeg tog den først...

Link to comment
Share on other sites

Også en god omgang træning i dag!

SKÜLDERPRETZ MIT HANDGEWICHTE

1x15 med 14-18'ere

1x12-15 med 22'ere

1x10-12 med 26'ere

1x8 med 30'ere (puha)

1x10 med 26'ere

LÄTZERALE RAITZEN

1x10 med 12'ere

1x8 med 12'ere

FRÖNTÄLE RAITZEN

1x12 med ?? kg

MERKWÜRDICH MILITÄRISCHE PRESSCHEN SITZEN IM STATIFF

1x8 med 40 kg

2x8 med 42,5 kg

1x8 med 45 kg

LÄTZERALE RAITZEN IM KAPFELSTAIFF

1-2x12 med ?? kg

FLÜEZ

4x10-12 med 16'ere

KONZENTRAZION BÄNKGEPRESCHEN

1x6 med 62,5 kg

1x6 med 65 kg

3x5 med 70 kg

FLÜEZ IN KAPFELSTATIFF

1x12-15 med 17,5 kg

1x12 med 20 kg

1x12 med 17,5 kg

DRÄGONISCHE FLAGGE

4x6-8

SÜPERSETZ MIT LIEGENDE TRICEPZ EXT

3x6-10 med 16'ere

SMÄLLISCHES BÄNKGEPRESCHEN

2x6 med 60 kg

1x8 med 60 kg

2x6 med 60 kg

LUSTIGES MÄVEÜVELZE

3x6

ZWANZIG MINUTEN AUF KROSSTRAINIEREN

ARMBEUGEx??

VERTIG

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

CHINS MED OVERHÅNDSGREB

1x5 eller noget... gjorde ondt i håndleddet. Fandt dog ud af, at jeg kunne køre dem med meget bredt greb uden smerte, så jeg tog nogle sæt i løbet af træningen... nogle med benene ude

SJOVE ROWS

2x10 med 150 kg

1x9 med 162,5 kg

1x10 med 150 kg

ROWS I KABELSTATIV

3x10 med max vægt

ENDNU SJOVERE ROWS

1x10 med 50 kg

1x10 med 60 kg

SQUAT

1x6 med 90 kg

1x6 med 100 kg

1x5 med 110 kg

DØDLØFT

1x6-8 med 60 kg

1x6 med 70 kg

1x5 med 80 kg

1x3 med 90 kg

3x3 med 100 kg

LÆG

4-5x15 med fuld vægt

HAMMER CURLS

1x10 med 19'ere

3x10 med 16'ere

CONCENTRATION CURLS

Nogle sæt med 11'ere

35 MINUTTER PÅ CROSSTRAINER BRUDT OP AF EN DEL SÆT ARMBØJNINGER

Jeg tror desværre, jeg ligger på grænsen af min kapacitet, som tingene står nu. Træner nærmest hver dag og gerne i et par timer, og det har vist gjort, at det begynder at værke i hånd og ryg... måske man lige skulle tage at nedtone det hele i nogle dage. Det tror jeg bliver planen...

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg prøvet den afbillede rowmaskine og hold da fest for en bæmaskine. Jeg har ikke forstået hvorfor maskinerne skal være så fine og avangerede. Keep it simple goddammit.

Ps. jeg synes din log er lidt svær at læse når du har overskrifter i caps. Det ville imo. være nemmere at læse hvis overskrifterne var i bold. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg prøvet den afbillede rowmaskine og hold da fest for en bæmaskine. Jeg har ikke forstået hvorfor maskinerne skal være så fine og avangerede. Keep it simple goddammit.

Ps. jeg synes din log er lidt svær at læse når du har overskrifter i caps. Det ville imo. være nemmere at læse hvis overskrifterne var i bold. :smile:

Næh, jeg synes egentlig, den er sådan nogenlunde... men jeg har det så også fint med mere eller mindre alt :D

Det kan godt være med overskrifterne. Vil lige give det en prøvetur næste gang, der skal smedes!

Sehr gut squat mit 120 kg! Echt toll!

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Nille (tidligere Nillepige25) var oppe på at tage 60 kg i den rowing-maskine. Ret sejt gjort af en pige. I øvrigt en skam, at vi ikke længere ser noget til hende. Jeg nægtede at lade mig PWNE af en pige, og så havde vi en rowing-battle via MOL.

Selv kunne jeg med hiv og sving tage 5 reps @85, hvis jeg blev rasende nok, og med Highway to Hell som baggrunds-musik.

Men når temmelig pumpede gutter ikke tager mere end 35, så kan man godt gøre sig sine tanker.

Link to comment
Share on other sites

Det lyder nu alligevel af meget!

Er du meget stærk i ryggen Okse? Jeg ved slet ikke, hvor dit styrkeniveau generelt ligger :-) Hvordan er dine chins?

Chins kan jeg desværre ikke lave. Det er tit manglende balance, der giver mig problemer. I en del maskin-øvelser synes jeg, at det går helt godt. I de der vertical traction maskiner, de også har i FW, var jeg ikke helt oppe på full stack, men kun 2-3 plates fra (det var typisk 95-100 kg). I Ny Helse er vægtmagasinerne på alle TechnoGym masskiner oversize, så der er mere spillerum.

Link to comment
Share on other sites

Chins kan jeg desværre ikke lave. Det er tit manglende balance, der giver mig problemer. I en del maskin-øvelser synes jeg, at det går helt godt. I de der vertical traction maskiner, de også har i FW, var jeg ikke helt oppe på full stack, men kun 2-3 plates fra (det var typisk 95-100 kg). I Ny Helse er vægtmagasinerne på alle TechnoGym masskiner oversize, så der er mere spillerum.

Roger, den vil jeg lige prøve at se næste gang, for mit ego byder mig at se, om ikke jeg kan give lidt igen :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg prøvet den afbillede rowmaskine og hold da fest for en bæmaskine. Jeg har ikke forstået hvorfor maskinerne skal være så fine og avangerede. Keep it simple goddammit.

Hmm, fortæl mig lige: Hvorfor er det en bæmaskine? Og hvorfor er den avanceret? ...fordi du kan ændre vægt uden at skulle rejse sig?

Og tilløx med de 120 FLashGordon

Link to comment
Share on other sites

Tak Durden :superman:

Tog tingene stille og roligt til træning i dag, da jeg - jvf. mit sidste indlæg - ikke ville presse citronen for meget.

Low incline DB BP

1x18 med 16'ere

1x12 med 20'ere

3x10 med 36'ere (hååååååård!)

Flyes i kabelstativ

2x12 med 20 kg eller noget

Fonda-bænkpres

1x6-8 med 70 kg

3x6 med 72,5 kg

Siddende skulderpres med vægtstang

1x8-12 med 45 kg (kan ikke huske)

1x6 med 50 kg

1x8 med 45 kg

Lateral raises i kabelstativ

3x12 med ?? kg

Dragon flags

4x6-8 - de er ved at være rene :devil: :devil: en kammerat, jeg mødte derovre, sagde, at hans træningsmakker (som ikke kender mig) havde været ovre og bedyre eksistensen af et træningsfænomen, der kørte rene dragon flags i FitWorld. Det var godt for undertegnedes ego :laugh::tongue:

Sjov maveøvelse

1x6

Crunches

Et par sæt

Triceps extensions med håndvægte (supersættet med mavse)

3x8-12 med 14'ere

Triceps extensions i stativ

2x12-20 med ?? kg

40-45 minutter på crosstrainer

Lidt 'hyggemave' flankeret af førnævnte kammerat, der sørgede for, at kæben heller ikke fik lov at slappe af.

Link to comment
Share on other sites

Dragon flags

4x6-8 - de er ved at være rene :devil: :devil: en kammerat, jeg mødte derovre, sagde, at hans træningsmakker (som ikke kender mig) havde været ovre og bedyre eksistensen af et træningsfænomen, der kørte rene dragon flags i FitWorld. Det var godt for undertegnedes ego :laugh::tongue:

Netop derfor kan jeg ikke vente med at komme hjem. Satser på at være oppe på 2x5 strict inden jeg kommer hjem...

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning var sgu en underlig størrelse

Squat

1x15 med stang

1x12 med 60 kg

8x5 med 80 kg

Fik det rigtig dårligt til sidst og begyndte vist endda at koldsvede lidt...

Rows håndvægt

2x12 med hver arm med 36'ere

Low pulley

3x10-12 med 45

Rows i kabelstativ

2x10 eller noget med ?? kg

Lunges

1x5 til hvert ben med 60 kg - blev svimmel og dårlig igen, så det blev sgu droppet

Forskellige curlz

Stoppede dog ret hurtigt, da jeg simpelthen bare havde det ret skidt :/

Edited by Jenslyn17
Link to comment
Share on other sites

Du tænker, det er derfor? Jeg mister bestemt ikke meget styrke, så jeg tror ikke, det der dér, problemet ligger :-)

Dagens træning var fin, men jeg kom for sent derned, så det gik meget stærkt

Skrå bænkpres

1x20 med stang

1x8 med 60 kg

1x10 med 70 kg

1x8 med 80 kg - hård!!

Flyes i maskine

2x12 med ?? kg

Flyes i kabelstativ

2x12 eller noget med ?? kg

Skulderpres maskine

1x12 med 100 kg

1x10 med 113,5 kg

Chins med overhåndsgreb + benene i lodret position

1x10

Front raises stang

2x8 med ?? kg

Dragon flags

4x5-6

Supersættet med lateral raises

3x8-10 med 13,5'ere

Lidt armbøjninger og så ud

Link to comment
Share on other sites

Fører lige lynhurtigt log over dagens lette træning, da jeg skal i biffen og se 2012 :-)

Chins (overhåndsgreb) med ben parallelt

3x6

Squat

1x12 med 60 kg

Front squat

3x6 med 60 kg

Squat

1x12 med 60 kg

Rows med håndvægt

2x10 med 36 kg

Rows med reb

3x10-12 med 45 kg

Dragon flags

3x5-6

Incline hammer curls

4x8 med 16'ere

Concentration curls

4x10 med 14'ere

Læg

4 sæt med 150 kg

Løbebånd 20 minutter

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share