Jenslyns nye log


Jenslyn17
 Share

Recommended Posts

Prøvede at køre konventionel bænkpres for første gang i lang tid, men det gik sgu ikke så godt. Som sidste gang lader jeg dog være med at råbe vagt i gevær og slår koldt vand i blodet. Jeg har trods alt cuttet længe og mistet mange kilo, så hvis der ryger lidt styrke på bænken, så er det måske et nødvendigt onde. Desuden har jeg højst mærket meget lidt i andre øvelser trods et betydeligt vægttab.

BÆNKPRES

1x15 med 40 kg

1x5 med 80 kg

1x5 med 85 kg

1x5 med 90 kg

1x5 med 95 kg

1x4 med 100 kg

Nu prøver jeg at reppe ud med 100 her om et par dage eller tre og se, hvordan det går. Måske lader jeg det være en indikator for, om jeg skal begynde at bulke lidt. Vi nærmer os trods alt juletiden, og min fedtprocent er godt langt nede nu, så det kunne vel godt forsvares. Der er vel ingen grund til at være totalt shredded i denne tid alligevel (kognetiv dissonans applied!). Tænker umiddelbart at 6+ reps med 100 kg giver lidt mere cut, hvor 5 eller færre giver bulk :D Jeg tror også, det går bedre næste gang, da jeg ikke kan lide den bænk, der er på Baggersvej. Man ligger elendigt. Men ok, det tegner sig vel næppe for mere end én gentagelse, hvis jeg skal være ærlig over for mig selv. Anywayyyyyyyyzz...

Siddende militærpres

1x10 med 40 kg

1x8 med 50 kg

1x8 med 55 kg - hård

Flyes i kabelstativ

3x12 med 20 kg

Skrå bænkpres med håndvægte

3x10 med 28'ere

Drageflag

2x5

Lateral raises

3x10 med 12'ere

Raises i kabelstativ

2x10 eller noget med ?? kg

Smal bænkpres (gik til gengæld godt i dag :-))

1x10 med 60 kg

1x8 med 65 kg

1x?? med 65 kg

1x8 med 60 kg

Triceps ext i kabelstativ

2x15 med ?? kg

Edited by Jenslyn17
Link to comment
Share on other sites

Fin træning i dag... selvom jeg begynder at føle mig lidt for tynd :bigsmile:

CHINZ

1x15 med moi - overhåndsgreb

1x10 med moi - overhåndsgreb

1x20 med moi - underhåndsgreb (gik ikke helt i bund)

1x12 med moi - overhåndsgreb

SKVAT

1x15 med 40 kg

1x8 med 80 kg - lynhurtige

2x5 med 105 kg

1x5-6 med 110 kg

1x5-6 med 112,5 kg

1x5 med 122,5 kg - PR - så var det sidste gang ikke bare en heldig afvigelse fra normen :-) Tilsyneladende er squat-formen ligeglad med, at jeg cutter! Har aldrig haft flere kilo på stangen, men det føles ikke 'hårdt' at holde - hverken for skroget i det hele taget eller for nakken... så det er ikke dér, jeg bliver presset lige med det første. Jeg noterer mig desuden, at jeg løfter bedst med benene godt spredte.

LUNGEZ

1x6 til hvert ben med 60 kg

2x6 til hvert ben med 65 kg

HYPEREXT

5-6x10 med 10 kg (kører ikke tunge øvelser til lænden lige med det første... den værker lidt for meget)

LÆG/BENPRES

4 sæt med 140-150 kg

Siddende hammer curls

4x6 med 18'ere

Curls kabelstativ

1x15 med ?? kg - gjorde av i håndleddet, så jeg tog den bare med én arm

1x10 med ?? kg

Concentration curls

3x10-15 med 14'ere eller noget

30 minutter på løbebånd

Link to comment
Share on other sites

Nu blev der holdt pause i går, da jeg mente, det ville være bedst, men jeg har det godt nok bedst med at få trænet! Er sgu afhængig af det skidt. Gør altid noget godt ved humøret :-)

Skrå bænkpres med håndvægte

1x20 med 12'ere

1x15 med 28'ere

1x10 med 36'ere

1x9 med 36'ere

1x8 med 36'ere

Flyes i kabelstativ

3x10 med 20 kg

Konv. bænkpres

2x8 med 70 kg

1x8 med 75 kg

1x8 med 80 kg

Militærpres siddende

1x10 med 40 kg

4x8 med 50 kg

Lateral raises håndvægte

1x10 med 14'ere - gjorde av i håndled

2x10 med 12'ere med anden udførelse

Lateral raises i kabelstativ

3x10 med 5 kg

Dragon flags

1x5

1x6

1x5 - gjorde av i ryggen

Sjov maveøvelse

2-3x6

Et par sæt crunches

Smal bænkpres

1x8-10 med 60 kg

1x8 med 65 kg

1x8 med 67,5 kg - udsolgt

1x9 med 60 kg

Triceps ext i kabelstativ

3x12-15 med 32-40 kg

Færdig! Fin omgang :-)

Link to comment
Share on other sites

Lidt faresignaler i dagens træning desværre :(

Lagde ud med 12 Fonda-style deadhang chins med overhåndsgreb

Skvat

1x15 med stang

1x10 med 60 kg

6x6 med 90 kg

De var ikke hårde, men alligevel blev jeg lidt småsvimmel og dårlig i løbet af de sidste sæt... hmmm...

Lidt flere chins; bl.a. 15 med underhåndsgreb, hvis jeg kørte den koncentriske face eksplosivt... lidt for eksplosivt åbenbart, da stangen i smithstativet, som jeg lavede dem i, røg ud af grebet :O Jeg faldt bagover, men landede heldigvis meget heldigt. Stangen greb igen fast i stativet lidt længere nede. Lidt småskræmmende, men egentlig har det bare set komisk ud :-)

Low pulley

3x10 med 50 kg

Rows i kabelstativ med reb

1x10-12 med 40 kg

2x10 mde 50 kg

Benpres/læg

3 sæt af 130-150 kg

Hammer curls

2x6 med 20'ere

dropsets ned til 12'ere

Lidt curls i kabelstativ

Lidt concentration curls

25 minutter på løbebånd

Den nedre ryg værker en del. Det var ikke galt før i går, hvor det blev ret grelt. I første omgang holder jeg mig lidt fra at træne lænden tungt og kører højst lidt let træning. Måske jeg også bare skulle se at få fat i lægen - de små skader kommer sgu slag i slag for tiden!

Edited by Jenslyn17
Link to comment
Share on other sites

Den nedre ryg værker en del. Det var ikke galt før i går, hvor det blev ret grelt. I første omgang holder jeg mig lidt fra at træne lænden tungt og kører højst lidt let træning. Måske jeg også bare skulle se at få fat i lægen - de små skader kommer sgu slag i slag for tiden!

Glem lægen. Dagens tip: Lotte Wilchen (www.lottewilchen.dk) - fantastisk kiropraktor der desuden også har kompetencer til at fixe alle mulige andre skader end lige dem i lænden. Har været gennem min del af fysser og kiroer og hun er klart den bedste jeg har oplevet. Hun har erfaring med sportsskader og så er hun i øvrigt virkelig sympatisk. Man får som regel lige en formaning om at træne igennem og give den gas inden man smutter :laugh:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Glem lægen. Dagens tip: Lotte Wilchen (www.lottewilchen.dk) - fantastisk kiropraktor der desuden også har kompetencer til at fixe alle mulige andre skader end lige dem i lænden. Har været gennem min del af fysser og kiroer og hun er klart den bedste jeg har oplevet. Hun har erfaring med sportsskader og så er hun i øvrigt virkelig sympatisk. Man får som regel lige en formaning om at træne igennem og give den gas inden man smutter :laugh:

Det lyder sgu fornuftigt, men desværre slipper jeg heller ikke helt uden om, at pengepungen skal skånes for så meget som muligt... hvordan er hendes priser? Synes ikke, jeg kan se noget om det på sitet. Måske kan jeg få lægen til at sende mig derhen, så jeg ikke skal betale noget :-)

Link to comment
Share on other sites

Det lyder sgu fornuftigt, men desværre slipper jeg heller ikke helt uden om, at pengepungen skal skånes for så meget som muligt... hvordan er hendes priser? Synes ikke, jeg kan se noget om det på sitet. Måske kan jeg få lægen til at sende mig derhen, så jeg ikke skal betale noget :-)

Det er samme priser som alle andre kiropraktorer, der er medlem af kiropraktorforeningen - dvs. ca allesammen. Kan ikke lige finde priserne - men det er ret pebret for den første konsultation (5-600 kr) og så falder prisen en del for de resterende (250-300 kr). Fordelen er, at hun - i hvert fald i mit tilfælde - har kunnet klare skaderne med meget få (2-3) behandlinger. Det ændrer ikke på prisen om du får en henvisning fra lægen eller ej, desværre.

Det er klart billigere at tage til lægen og få en henvisning til en fys. Problemet er bare lige at finde en god fys. Jeg har været ved en del af dem efterhånden og er ikke imponeret. Stadion Fysioterapi (som Lotte Wilchen i øvrigt samarbejder med) er meget kompetente, men man kan ikke få tilskud til deres behandlinger.

.. og nej, jeg får ikke procenter fra Wilchen - er bare en tilfreds kunde :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hehe, man kunne ellers godt begynde at spekulere i, om du var stakeholder i et eller andet omfang :P

Jamen jeg vil da klart have hende i baghånden - lyder fornuftigt. Imidlertid kan jeg med fryd i stemmen konstatere, at smerterne er godt på vej væk. Jeg var ellers ret sikker på, at jeg nu skulle ud i det helt store show, men nu er jeg mere positiv. Bekymringen lå mest i, at jeg havde haft lidt ondt i ryggen i nogle dage, hvorefter det ligesom 'sprang ud' efter et hårdt sæt dragon flags.

Men ja, jeg tror på det bedste :superman:

Link to comment
Share on other sites

Skrå bænkpres håndvægte

1x18 med 12'ere

1x10 med 28'ere

1x12 med 36'ere

1x10 med 36'ere

1x8 med 36'ere

Flyes

3x12 eller noget med 14'ere

Konv. bænkpres

4x5 med 80 kg

Skulderpres håndvægte

1x10 med 24'ere

1x10 med 26'ere

1x9 med 26'ere

Siddende lateral raises

3x10 med 12'ere

Dragon flags

3-4x5-7

Smal bænkpres

3x8 med 60 kg

Triceps kickback

3x8-10 med 8'ere

Triceps pushdown kabel

3x8-15 med ?? kg

30 minutter på løbebånd

Link to comment
Share on other sites

Har lige bestemt mig for at bulke lidt, og det gør jeg så, indtil jeg ikke gider længere :4mewantfood:

Gårsdagens træning følger

Chins

3x12 med varierende greb

Skvat

1x10 med 60 kg

1x6 med 100 kg

3x5 med 105 kg

1x5 med 110 kg

Lunges

1x10 til hvert ben med 60 kg

Dødløft (kører meget let - tør ikke andet med ryggen)

5x5 med 60 kg

Low pulley

2x10 med 50 kg

Rows med håndvægt

2x8 eller 9 med 36 kg

Rows med reb

2x10 med ?? kg

Læg i benpres

5 sæt med 140-150 kg

Hyperext

3x12

Hammer curls

4x8 med 16'ere

Concentration curls

4x10 med 12'ere

Edited by Jenslyn17
Link to comment
Share on other sites

Det er lige, hvad det er :-) Tak!

Dagens træning:

Bænkpres

6x6 med 80 kg

Skulderpres håndvægte

1x10 med 24'ere

1x8 med 28'ere

Skulderpres siddende med stang

1x8 med 50 kg

2x8 med 52,5 kg

Flyes kabelstativ

5x10-12 med 17,5 kg

Lidt forskellige raises

Lidt forskellige extensions og armbøjninger

Lidt mave

Fik ondt i håndleddet igen. For fanden da også :/

Link to comment
Share on other sites

Træner intet med højre arm, der kan mærkes bare den mindste smule i håndleddet, for nu må galskaben stoppe!

Skvat

1x12 med 60 kg

1x8 med 100 kg

1x3 med 120 kg

1x3 med 122,5 kg

1x3 med 125 kg

1x8 med 100 kg

Lunges

4x6 med 60 kg

Rows håndvægt (kun venstre side)

4x10 med 36 kg

Low pulley (kun venstre side)

3x8-10 med 20-25 kg

Rows i kabelstativ

3x8-10 med 40 kg

Kabel-curls

3x10-15 til højre med ?? kg (lod håndtaget sidde fast under håndleddet - omstændigt, men det gør da ikke ondt

3x10-15 til venstre side

Concentration curls (kun venstre side)

1x10 med 14'ere

5x8-12 med 12'ere

Hyperext

4x10 eller noget

En smule læg

15 minutter på løbebåndet. Gik forfærdeligt - får altid sidestik, og smerterne forgrener sig gerne op i højre skulder af en eller anden grund.

Link to comment
Share on other sites

Som sagt får håndleddet ro, så har taget det stille og roligt de sidste dage.

Gårsdagens træning:

10x20 armbøjninger med forskellig hældning og bredde

8 sæt mavebøjninger

Dagens træning:

SQUAT

1x15 med stang

1x10 med 60 kg

2x6 med 105 kg

1x5 med 110 kg

1x5 med 112,5 kg

2x5 med 115 kg

1x5 med 120 kg

1x5 med 122,5 kg

3-4x3 med 125 kg

Low pulley rows med én arm

Rows i kabelstativ med reb

5x12 med fuld vægt

Noget læg og biceps

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Træner mest i Fitness World i Århus N (Jens Baggersensvej)

Hej

Når julen og sne-kaoset er forbi, og vi begge to får tid, så er jeg helt klart frisk på at kigge ned i FW, til lidt træning og en snak. Så kan vi se, om RuneN kan komme med. Det har han jo før sagt, at han måske godt gad.

Det kunne godt blive underholdende.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share