Thomas' log III


ThomasNA
 Share

Recommended Posts

Age: 23

Work/study: Arbejder fuldtid på den sejeste TV-kanal i Danmark, og læser cand.merc.aud.

Goal: BF% <10%

Nuværende stats:

Height: 188cm

Weight: 94kg

BF%: 15%

Træningserfaring:

Jeg har før stiftet bekendtskab med sheiko, hatfield, forskellige masse programmer fra t-nation.com. Jeg har trænet siden 15 års alderen, med en del skader i rygsækken; en smadret rotator cuff i højre skulder, overbelastning af min lænd som resulterede i 3-4 måneder uden træning, med kiropraktor hver uge og senest en stor overbelastning af mit venstre knæ, således at cykling, løb og styrketræning var udelukket. Det skete sidste år i december, og jeg er næsten kommet af med det.

Træningsprogram:

Jeg har i den seneste måned trænet fullbody 3 gange om ugen. Jeg teamer up med kiks (en irl buddy) i næste måned, hvor vi vil følge DougCrapps program (t-nation.com) - vedhæftet min udgave, med fokus på bagskulder - overvejer om der skal squat og dødløft ind i billedet. Det har jeg før haft god succes med. Cardiodelen har bestået af en god mængde spinning, steady-state cardio før morgenmad, og enkelte pas tabata.

Stats:

Jeg har i mine unge år dødløftet 150kg, squattet 125kg og bænket 105kg, men jeg har aldrig magtet at komme tilbage, uden at smadre min krop. Jeg har heller ikke magtet at holde en fornuftig diæt, så min fedtprocent har været 20-25% i meget lang tid. Jeg var igennem en velocity-diet fra t-nation, og det huggede mig ned til 94kg fra 106. Jeg holdte vægten over sommeren, men på en biltur til Sverige gav jeg den gas, og kom hjem et par kg tungere. Jeg har været på diæt siden august, og er kommet ned fra en fedtprocent på 18% til 15%

Status indenfor den seneste måned:

løb, 2200 i en coopertest

løb, 5000 på 35 minutter

2x2 towel chinups

4x100kg dødløft

3x36kgs skrå press i fitnessdk (de største :w00t: )

10xfront squat med BW / 10x30kg db squat

Nå, en masse tekst som ingen læser, men det er sgu meget godt at summe op for mig selv, så jeg ikke glemmer alle mine skader og mine dårlige diætforsøg.

Mit mål med denne log er at få gang i mit pulsur (og få uploadet grafer fra spinning), skrevet min daglige træning, og lave en ugentlig vægtupdate. Jeg får hver lørdag eller søndag morgen lavet en fedtprocenttest i fitnessdk.

DougCrapp.doc

Link to comment
Share on other sites

Rammerne for min kostplan

Morgenmad:

4 æg, en kop havregryn, et scoop proteinpulver - blandet på panden.

Frokost/eftermiddagsmåltid:

Tun blandet med hytteost + gulerødder

Makrel blandet med tun + grøntsager

Random fisk blandet med en stor pose frosne grøntsager

Random gris/okse/fugl blandet med en stor pose frosne grøntsager

Generelt sørger jeg for at komme hele dyreriget rundt, men foretrækker fisk

Aftensmad:

Gerne et større stykke kød end middagsmaden, med random grøntsager, og sjældent med bulgur/ris/kartofler

Natsnack:

En kop nødder, somregel mandel eller paranødder

Diverse:

2-4 stykker frugt

1-2 colaer om dagen

6-8 kopper kaffe

4-5 liter vand

Kosttilskud:

Multivitamin

A, C, D vitamintilskud

4 tabs fiskeolie

BCAAs post-workout

Edited by ThomasNA
Link to comment
Share on other sites

Hej folkens :smile:

Shotput: Ikke som det ser ud nu. Overvejer http://www.gymnordic.com/product/show/345-superpump250-800g (som er anbefales på MOL, og http://www.gymnordic.com/product/show/25-no-xplode-820g som er anbefalet af min buddy). Årh fuck, må jeg linke det her? sorry in advance.

Apprenti: Dårlig formulering fra min side .. det er som regel dåsecolaer, eller glascolaer, altid zero eller light, men ja jeg burde droppe det. :sneaky2:

Link to comment
Share on other sites

Hej folkens :smile:

Shotput: Ikke som det ser ud nu. Overvejer http://www.gymnordic.com/product/show/345-superpump250-800g (som er anbefales på MOL, og http://www.gymnordic.com/product/show/25-no-xplode-820g som er anbefalet af min buddy). Årh fuck, må jeg linke det her? sorry in advance.

Apprenti: Dårlig formulering fra min side .. det er som regel dåsecolaer, eller glascolaer, altid zero eller light, men ja jeg burde droppe det. :sneaky2:

Da jeg bestilte min BSN syntha-6 (protein+malt) overvejede jeg også at købe NO explode, men det lød lidt for salgfesent til at jeg gad smide penge efter det. Men jeg har dog tænkt mig at se lidt på pubmed om der er nogle publikationer om de stoffer de smider i. Det kan jo godt være det rent faktisk virker...

Jeg tror kun det er i selve kost forumet man ikke må linke eller benævne produkter.

angående cola'en så går jeg ikke ind for at man skal have en perfekt kost. Der skal være lidt gode ting i hverdagen - og en buffer dertil, jeg synes måske så ikke det er så godt at det nærmest direkte er inde i planen hvad du vil bruge "bufferen" til.

Problemet med zero og light er jo heller ikke kcal, men at de kan afføde en trang til flere søde ting!

p.s. godt mediestunt med at sige du starter en log, midt imellem en diskussion om den passive aktivitet i logbøgerne :wink::laugh:

Edited by apprenti
Link to comment
Share on other sites

Tak tak. Jeg ligger på omkring 2500 kalorier vil jeg tro. Nogen dage lidt mere.

Jeg forstår ikke problematikken med lightprodukter, udover alt det lort de indeholder. Jeg får min trang stillet ved en iskold zero, ikke stimuleret. :tongue:

Min buddy giver udtryk for at NO giver ham et spark i røven .. tror jeg holder mig til superpump.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruger NO Xplode! Det er uden sammenligning det bedste kosttilskud jeg nogensinde har brugt. Det smager ikke forfærdeligt. Kan anbefale Blue Raspberry. Det RIGTIGT godt. Jeg tilskriver meget af min fremgang i år det produkt. Man er ALTID frisk til træning - uanset hvor træt man var inden.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruger NO Xplode! Det er uden sammenligning det bedste kosttilskud jeg nogensinde har brugt. Det smager ikke forfærdeligt. Kan anbefale Blue Raspberry. Det RIGTIGT godt. Jeg tilskriver meget af min fremgang i år det produkt. Man er ALTID frisk til træning - uanset hvor træt man var inden.

Nice så må jeg hellere smide nogle penge efter det! Styrketræning har den fantastiske virkning på mig at jeg altid gaber når jeg skal træne = ineffektin og ligegyldig træning og i sidste ende vælger jeg en cardiotræning(bl.a. derfor jeg går til boksning da det har god stimuli på min krop og sind)

TNA: du kan jo kalde din log for No xplode vs SP250 "the ultimate battle"! :tongue:

Ps. Jeg synes at du skal sniffe/ryge mere cola.

fixed :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Apprenti: Hehe ja nu er jeg en smule i tvivl.

Torsdag d. 22 oktober

Dagens cardio stod på opvarmning og tabata.

15 minutters 6km/t på løbebånd med 2% hældning

Tabata på cykel - maxpuls ifl. cyklen nåede 150. Led omgang

God udstrækning.

Der går en uge eller to, før min buddy starter i fitnessdk - overvejer at bruge næste uge ligesom Ronnie, med let belastning, og droppe ekstra cardio i denne uge. Det er muligvis bedre egnet til et roidsvin, men mon ikke jeg kan få noget godt pump på. :4flex:

Link to comment
Share on other sites

Sidder på kontoret med Odense Assholes i ørene, og æder rodfrugter med en stor omgang makrel og kippers til. Yeah. Her stinker af helvede til. :laugh:

Planen for eftermiddagen er følgende:

Tabata pushups

Regular Squats 3 x 10-15

Leg press 3 x 15-20

Leg Extensions 3 x 15-20

Seated Leg Curls 3 x 15-20

Single Leg Curls 3 x 15-20

Seated Calf Raises 3 x 15-20

Planken med fødderne på vippebræt

Evt. noget grebstræning eller andet. Jeg har planlagt fri både lørdag og søndag, og har kun få doms i kroppen = smadres igennem.

Edit:

Kan anbefales!

Edited by ThomasNA
Link to comment
Share on other sites

Træning d. 23 oktober

Planen var at tæske benene igennem godt og grundigt + lidt diverse. Startede ud med pushups - fuck det var nasty.

Tabata pushups:

15, 9, 6, 4, 5, 4, 4, 3. I alt 50.

Svagt, startede måske for hårdt ud.

DB Squat:

3x15x30kg

Ben pres:

3x20x60kg

Leg extensions:

3x20x20kg

Leg curls:

4x20x30kg

1-legged curls:

4x20x10kg

Læg i benmaskine:

4x20x50kg

Bagskulder i maskine:

3x10x20kg

Towel chinups, fremover benævnt t-chins. ( :tongue: ):

4x2

Yeah, det går fremad i denne øvelse!

Mågen:

3x10x6kg

Ab rolls og planken:

5 reps, og ca 30 sekunder med fødderne på vippebræt.

Min core var fuldstændig ristet.

Kommentar:

God træning, men for helvede mine ben gør ondt nu. Hvis jeg kører samme stil i næste uge, vil jeg nok gå ned på 10-15 reps, og højere belastning. I øvrigt ingen brok med mit knæ - det går sgu fremad!

Edited by ThomasNA
Link to comment
Share on other sites

Chiller, her en dejlig lørdag formiddag, med Cost of Redemption, og nyder at jeg ikke har planlagt noget hele dagen. I aften skal jeg ud til en buddy og grille, herefter står den på xbox!

Min kæreste har købt POWER TE til mig, som smager gudeskønt!

POWER TE:

Grøn te, lakridsrod, mate, ingefær, colanød, guarana og gingo biloba.

Mine ben er fuldstændig domset til. Min læg går i kramper hver gang jeg rejser mig op, yeah!

Link to comment
Share on other sites

Træning d. 26/10 oktober - QUADS 'n CALFS

24 år - hurra hurra hurra! Fuck jeg er ved at blive gammel. Dagen stod på en kort hurtig bentræning, herefter ud og kigge på lejlighed. (Vi kigger efter ejerlejlighed).

God bentræning .. for første gang lavede jeg rigtig squat, uden smerter overhovedet. Ledt.

Squat:

15x20kg

2x15x25kg

Leg press:

20x60kg

20x70kg

20x80kg

Leg extention:

2x20x20kg

15x25kg

Leg curls:

4x20x35kg

One-legged curls:

20x10kg

15x15kg

10x20kg

Calf press:

20x60kg

20x70kg

20x80kg

Fy for satan jeg har lede doms i mine ben nu.

Edited by ThomasNA
Link to comment
Share on other sites

Træning d. 27 oktober - Back 'n triceps

Man kan sige meget om de antal kg jeg løfter, men for helvede hvor giver jeg den gas. Er helt bombet nu.

Bb rows:

20x50kg

15x55kg

10x60kg

T-bar rows:

20x40kg

15x50kg

10x60kg

Db rows:

15x28kg

12x28kg

10x28kg

Lateral pulldown:

12x50kg

15x45kg

20x40kg

Godt pump at slutte af med.

Dips:

20x-50

15x-25

10xBW

7xBW+10kg

Overhead db extention:

20x20kg

15x22kg

10x24kg

Seated ez skull crusher:

3x15x20kg+stang

God udstrækning ... jeg er fuldstændig smadret nu. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Sidder og lader op til skuldertræning. Min højre rotatorcuff er en anelse øm, så det bliver nok begrænset hvor hårdt presset bliver i dag.

Min kæreste og jeg er ved at købe lejlighed, hvis den kære læser har fulgt ordentligt med, og der er kommer en positiv vending nu. Vi har fået skåret 50.000 kroner af sælger, hvis vi overtager fra 5/11 - lige rundt om hjørnet - vuuuup vuuuup!

BOOOOOOOOOOOOOOOOOOM

Link to comment
Share on other sites

Træning d. 28/10 - Shoulder

Hurtig og nem omgang. Skulderpas har aldrig rigtig fungeret for mig, men det er da sjovt at træne på en anden måde end man altid gør.

High lateral raises:

15x4kg

15x5kg

Helt op over madkassen, og 3/4 ned, det brænder.

Lateral raise:

10x8kg

8x9kg

6x10kg

Db press:

15x12kg

15x14kg

Synes ikke rigtig der var til mere, mine skuldre var fuldt restituerede.

Mågen:

10x10kg

15x8kg

20x6kg

Godt pump.

Bryst og biceps imorgen. Håber der er noget at presse med. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share