Stines motionslog


Stinelykke
 Share

Recommended Posts

Åbentvandssvømning/cykeltræning

Torsdag var jeg som tidligere nævnt ude og svømme en tur i åbent vand sammen med Team Naboerne og Naboens veninde :bigsmile:

Turen markerede starten på vores nye gruppe 'Åbentvandssvømmere i Aarhus', som tegner til at blive rigtig god :4thumbup: (godt initiativ Spinderella :superman: )

Jeg havde valgt at kombinere transporten med træning og havde min nye tri-dragt på :superman: Afsted gik det på mountainbiken i høj sol og masser af solcreme. Var som sædvanlig lidt for sent på den, så jeg måtte sætte et pænt tempo fra starten.

Turen gik via Tangkrogen og gennem Marselisskoven og bød på masser af dejlige (korte) bakker, som blev taget i god fart.

Jeg var derfor dejligt varm da jeg kom til stranden og efter nogen tids søgen efter min svømmegruppe, kom Spinderella op og fandt mig :bigsmile:

På med våddragten, og derefter ud i det dejlige vand, der både var klart og dejligt gople-frit (næsten). Det blæste lidt, så der var nogle ok bølger, som ikke var for store.

Halvdelen af gruppen var svømmet udad mod en bøje, der ligger x meter væk og ude (der er nogen uenighed om afstanden, der vurderes til at være mellem 500 og 1000 m?!?). Jeg blev inde ved land og svømmede langs med stranden sammen med Spinderella. Kystlivredderne havde sat nogle flag op, der stod med mellem 150 og 200 m's afstand.

Vi nåede et par gange frem og tilbage inden vi faldt i snak med livredderne og blev hængende i vandet i et godt stykke tid. Rigtig hyggeligt, men nåede at blive en smule kold. :cold:

Heldigvis kom Naboen tilbage og spurgte om jeg ville med ud til bøjen. Det blev en fed tur uden de store pauser fordi vi skulle skynde os tilbage til de andre, som gerne ville op inden for en overskuelig fremtid. Tror vi svømmede godt 1000 m i pænt tempo (selv om jeg nok har svømmet lidt længere, fordi jeg er så elendig til at spotte og derfor kom ud af kurs mange gange :4oops: )

Alt i alt en super lækker dag i vandet. :4jumpy: Det var helt vildt fedt at komme ud på en længere strækning og det gik virkelig godt. Teknikken var rimelig selv om jeg svømmede rimeligt til for at følge med Naboen, og jeg var kun en lille smule træt i skuldrene bagefter. Synes det begynder at køre rigtig godt med min position i vandet og kan mærke hvordan jeg slapper af og lader mit hoved 'hvile' oven på overfladen så jeg ikke spænder for meget.

Der er stadig 5 uger til Vejle Fjordsvøm og jeg synes det tegner lovende udfra de svømmepas jeg har haft på det sidste. Måske kan jeg endda begynde at sætte en tid på...

Turen kom til at se nogenlunde sådan ud i tal:

Cykling:

Dist: Samlet lige godt 23 km

Tid: Er ikke sikker, men godt 1 t 20 min i alt(hmm, MTB er ikke det hurtigste i verden, og benene var lidt trætte på tilbagevejen)

Max puls: 176

Gns puls: 154

Målte dog kun puls på vejen ud, men tror det holder meget godt for vejen hjem også

Svøm:

Dist: Et slag på tasken er 1300 - 1500 m, men kan også være længere

Tid: ingen anelse

Er rimelig meget oppe at køre over svømningen lige nu, synes jeg har overvundet nogle mentale barrierer ved at svømme et langt stykke ud på mere åbent vand og ved at svømme et længere stræk uden pause (og uden at blive smadret i skulderen bagefter) :superman:

Link to comment
Share on other sites

Fredag og lørdag: genoptræning og lille løbetur

Har kørt efter mit nye træningsregime i to dage nu :cool:

Det tager i sagens natur ikke så lang tid at køre alle øvelserne igennem en enkelt gang. Til gengæld tager det 20 min at tage alle strækkene. Synes egentlig det er lidt omfattende, men når jeg tænker på hvad jeg ellers kan finde på af overspringshandlinger, så er 20 min ikke meget at spendere på sin sundhed :blush:

I går kørte jeg kun genoptræning, men i dag tog hele flokken (mand, hunni og mig) en tur i skoven inden jeg styrketrænede.

Det blev i dag til en dejlig tur i stille, silende sommerregn med en skøn duft af våd jord og blomster i skoven :wub:

Løb 6x500 m i moderat tempo. Pulsen kender jeg ikke, for jeg havde valgt at tage den Henrik S style: på gefühl, for bækkenets skyld :smile:

Derefter hjem og genoptræne + strække, og så lavede vi en fantastisk lækker ret med kyllingelever :4mewantfood: Ja, I tænker nok føj, hvor klamt, men selv lever kan altså ikke smage grimt, når det bliver lavet med øl, fløde, hvidløg og timian :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Åbentvandssvømning i Gudenåen

Søndag stod i svømningens tegn. Vi tog til Randers og svømmede den officielle Randers Open Water-rute med strømmen ad Gudenåen fra Fladbro til Randers Regnskov

Oprindeligt havde vi opdelt os i hold, hvor de hurtigste ville svømme hele ruten, og vi lidt langsommere ville tage en kortere rute. Men da vi først var kommet i vandet og var blevet lidt varme, fandt vi ud af, at der var masser af medstrøm og at vandet var dejligt, så vi tog en rask beslutning og svømmede med videre.

Jeg holdt et rimelig stabilt men roligt tempo, da jeg fra starten havde besluttet, at jeg ikke ville sætte den gode teknik over styr og ville svømme crawl hele vejen. Det gik over al forventning, og det fedeste var, at mine skuldre faktisk holdt hele vejen!! :superman: Kunne selvfølgelig godt mærke det i skuldrene det sidste stykke, men det var mere en træthed end decideret smerte/ømhed. Og her i dagene efter er der heller ikke noget at mærke :4thumbup: Super dejligt at mærke, at min styrketræning har båret frugt!

EDIT: glemte liige at skrive distance og tider i loggen i går:

Dist: 5,4 km

Tid: 1:37

Satser da bestemt på at kunne høvle en del af den tid, men mit fokus er stadig på ikke at gå på kompromis med teknikken og de små detaljer. Er ikke så besat af tiden, som jeg har været før.

(Det hænger måske også sammen med, at jeg har oplevet, at jeg rent faktisk godt KAN svømme hurtigt når jeg skal, men bare ikke kan holde farten alt for længe ad gangen, og så er det jo bedre at være doven :blush:)

Edited by Stinelykke
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag og onsdag: genoptræning

Har haft besøg og været doven, så der har ikke været andet på programmet end en gang styrke/genoptræning de sidste par dage. Har levet lidt højt på mine 5,4 km i søndags, men nu skal der ske noget i morgen.

Har sat mig for at komme under 30 minutter til Vejle Fjordsvøm (1300m) og under 5 min i svømningen til Herning Kvindetri (200 m). Begge tider skulle gerne være opnåelige, især Herning. Er lidt mere usikker på Vejle, da jeg aldrig har taget turen over før, og egentlig ikke ved hvor hurtigt jeg kan gøre det.

Om lidt sætter jeg mig ud i vores lille bil og kører ind til Voxhall i centrum for at se den Gamle Sure Mand fra Manchester, a.k.a. Morrissey. Har hørt og elsket hans musik siden jeg var 14 år ung og glæder mig meget til at se ham igen :wub:

Edited by Stinelykke
Link to comment
Share on other sites

Svømmetræning @ Svømmestadion

50 m bassin

Havde planlagt en god træningssession med fokus på både teknik og udholdenhed. Og så skulle jeg lige teste, om min målsætning med at komme under 5 minutter til Herning Kvindetri var realistisk :smile:

Da klokken blev 16:45 var jeg lige så genial at tjekke, om der var ændringer i Svømmestadions åbningstider, og ja, det var der!! :crazy: De lukker kl. 18 til hverdag. Så ind i bilen med mig og sømmet i bund ned til stadion. :4slap: Nåede derfor ikke mit flotte program men måtte nøjes med:

Opvarmning:

400 m blandet (er pludselig kommet i tvivl om, hvorvidt jeg kun nåede 300 m?!)

Så var der reelt kun tid tilbage til min lille test:

200 m. tempo

Havde bestemt mig for at lægge ud i moderat tempo og sørge for at have masser af ilt de første 100 m, så der skulle være vejrtrækning på hvert 3. armtag. Dernæst ville jeg lukke op for posen på de sidste 100 m, og sprinte de sidste 25 m.

Turen gik helt efter planen. Fulgte taktikken og havde masser af overskud. På de sidste 25 m trykkede jeg til den, og var inde på 4:33 :4jumpy: :hippy:

Altså en 29 sek forbedring af min tid til Herning Kvindetri i 2009! :superman:!

Det fedeste var, at jeg på intet tidspunkt var presset, og jeg kunne holde teknikken ren og pæn hele vejen. Yay!!

Det er derfor min forhåbning at kunne skære yderligere af tiden ved at træne noget mere tempo/tærskel fremadrettet. Jeg skal også arbejde på mine vendinger, hvor der helt sikkert kan hentes nogle sekunder (og som var mildest talt elendige i dag :newtongue: )

Hvis jeg kan komme ind på 4:10-4:15 vil jeg være vældig tilfreds :devil: Jeg må jo bare give alt hvad jeg har i mig under svømningen (kan alligevel ikke gøre meget ved cyklingen, og endnu mindre ved løbet, hvor jeg vil være tilfreds bare med at komme i mål uden at gå for meget :cool: )

Nå ja, så fik jeg lige svømmet ud med 100 m blandet, fordi jeg tiggede den flinke livredder, som ellers havde smidt folk ud.

Det var alt, hvad det kunne blive til for i dag, men er rigtig godt tilfreds lige nu!

Edited by Stinelykke
Link to comment
Share on other sites

Superfedt med dit tempo i dag! :superman:

Men altså..... sammenligningen med turen fra Herning 2009 ikke? Er det den officielle tid eller havde du selv ur? For så vidt jeg husker, så blev tiden først registreret oppe ved skiftezonen, så der skal du jo lige lægge lidt tid til at komme op ad bassinet og løbe de der 50 m eller hvor meget det nu var.... Nå lille detalje, og selvfølgelig ment som ekstra motivation til at give den gas og arbejde med tempo frem mod dette års stævne. :smile:

Og så bemærker jeg i øvrigt (skarpsindig som jeg jo er :4disguise:) at du slet ikke har nævnt skuldrene - det tager jeg som et godt tegn! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hej i din log! :smile:

Jeg ville egentlig høre hvordan det gik med indsamlingen til mollerup, hvor meget fik vi samlet ind og sådan? Er der kommet noget feedback fra familien og sådan?

- Jannie

Hej og velkommen :smile:

Der er blevet samlet en rigtig fin sum penge ind, sidst jeg tjekkede var det 1800 kr. Går lige nu og venter på at Kong Kent kommer tilbage fra ferie eller hvor han er, da han forhåbentlig kan skaffe nogle adresser, jeg skal sende til foreningen.

Så snart jeg har fået det ordnet, skriver jeg en besked til jer alle, og skriver nok også lidt i Mollerups log.

Det er stadig uforståeligt for mig at han er væk. I dag kunne jeg se, at der var en opdatering i hans log og min første tanke var, at han havde skrevet noget om sin træning :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Hej og velkommen :smile:

Der er blevet samlet en rigtig fin sum penge ind, sidst jeg tjekkede var det 1800 kr. Går lige nu og venter på at Kong Kent kommer tilbage fra ferie eller hvor han er, da han forhåbentlig kan skaffe nogle adresser, jeg skal sende til foreningen.

Så snart jeg har fået det ordnet, skriver jeg en besked til jer alle, og skriver nok også lidt i Mollerups log.

Det er stadig uforståeligt for mig at han er væk. I dag kunne jeg se, at der var en opdatering i hans log og min første tanke var, at han havde skrevet noget om sin træning :unhappy:

Det er bare rigtig fint at du har sørget for alt det med indsamling og blomster. :smile:

Til det markerede: Jeg forstår det stadig heller ikke. :unhappy: Det gav et gib i mig den anden dag, da jeg opdagede at nogen har været logget ind på hans profil, og klikket på min. Selvfølgelig skal de efterladte have lov til at gennemgå hans ting, herunder også online, men der var lige et splitsekund, hvor jeg tænkte at det hele bare havde været en ond drøm.... :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Det er bare rigtig fint at du har sørget for alt det med indsamling og blomster. :smile:

Til det markerede: Jeg forstår det stadig heller ikke. :unhappy: Det gav et gib i mig den anden dag, da jeg opdagede at nogen har været logget ind på hans profil, og klikket på min. Selvfølgelig skal de efterladte have lov til at gennemgå hans ting, herunder også online, men der var lige et splitsekund, hvor jeg tænkte at det hele bare havde været en ond drøm.... :unhappy:

+1

Link to comment
Share on other sites

Superfedt med dit tempo i dag! :superman:

Men altså..... sammenligningen med turen fra Herning 2009 ikke? Er det den officielle tid eller havde du selv ur? For så vidt jeg husker, så blev tiden først registreret oppe ved skiftezonen, så der skal du jo lige lægge lidt tid til at komme op ad bassinet og løbe de der 50 m eller hvor meget det nu var.... Nå lille detalje, og selvfølgelig ment som ekstra motivation til at give den gas og arbejde med tempo frem mod dette års stævne. :smile:

Og så bemærker jeg i øvrigt (skarpsindig som jeg jo er :4disguise:) at du slet ikke har nævnt skuldrene - det tager jeg som et godt tegn! :bigsmile:

Tak :smile:

God pointe med tidtagningen, som jeg havde glemt alt om. Der gik jo faktisk en del ged i det for mig i Herning, fordi jeg ikke kunne komme op af bassinet og spildte en del tid på dette. Det betyder jo så at der skal skæres endnu mere af min svømmetid, hvis jeg skal nå det på 4:15! :devil:

Mht skuldrene er der faktisk en lille smule murren efter svømningen og her til morgen (fredag) er det der stadig. Var også godt spændt op i nakken efter svømningen, men jeg håber det fortager sig inden weekenden, hvor der skal svømmes igen...

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår det stadig heller ikke. :unhappy: Det gav et gib i mig den anden dag, da jeg opdagede at nogen har været logget ind på hans profil, og klikket på min. Selvfølgelig skal de efterladte have lov til at gennemgå hans ting, herunder også online, men der var lige et splitsekund, hvor jeg tænkte at det hele bare havde været en ond drøm.... :unhappy:

:unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag d. 16. - tirsdag d. 19. juli

Har været lidt sløv til at få opdateret loggen, hvilket både skyldes mit skrantende helbred og travlhed med familie, ferie og idyl på hjemmefronten :wub::smile:

Vågnede fredag med meget ondt i det øverste af maven og en fornemmelse af at have slugt en spand saltpetersyre. Ikke rart :cry: Derfor kom dagens træning til at bestå af en lang gåtur i skoven med hunni (ikke rart pga et kraftigt ubehag i hele kroppen og især maven) og Tour de France på sofaen (rart fordi det var etapen, hvor Thor gav den gas over bjerget :superman: )

Lørdag var jeg ude at gå morgentur i skoven med hunni, og der blev jeg grebet af stemningen og løb en lille tur i mine VFF og mit almindelige tøj :tongue: . Dejlig tur i det smukke vejr, hvor jeg endte med at sætte PR for i år: hele 4 km. Turen gik ok, og jeg var ikke voldsomt plaget af maven. Derefter stod den på lidt hiven i elastikker, inden vi tog til fødselsdag og blev der hele dagen.

Søndag stod den på åbentvandssvømning. Vi var en lille flok, der havde aftalt at mødes ved Moesgaard kl 10, og det var på ren viljestyrke, at jeg kom afsted. Jeg havde nemlig både ondt i maven, kvalme når jeg prøvede at spise noget (og derfor var min mave næsten tom) og det blæste og stod ned i tove. Men jeg tog mig sammen, tog min våddragt på og kørte ned til stranden (det regnede så meget, at jeg på forhånd opgav at have tørt tøj på, så jeg tænkte, at våddragten var det bedste bud :tongue: )

Da jeg kom ned til stranden var vejret endnu vildere. Det blæste og regnede så meget, at vi ikke rigtig kunne høre hinanden og havet lignede et af de der skagensbilleder med skibbrudne fiskere :crazy: Vi diskuterede lidt, om det var for vanvittigt at hoppe i vandet, men endte med at gøre det. Gruppen talte heldigvis nogle meget habile svømmere og en livredder. Jeg var ikke helt tryg ved det, især pga. maven, var bange for at få det dårligt lige pludselig. Men afsted kom vi, og det var ligesom at være i rutsjebane. Bølgerne var vilde, og strømmen trak meget kraftigt i os. Havde hele tiden følelsen af at ligge liiiige på grænsen af min formåen, men det gik egentlig forbløffende godt. Efter 400 meter (som vi svømmede på 12 min!! :crazy: ) holdt vi status, og jeg blev enig med mig selv om at gå op. Kunne godt have fortsat, men var ikke helt tryg ved det, og det var de andre heller ikke, da de var bange for, at jeg ville få mavekrampe.

Op af baljen gik det, og så traskede jeg tilbage langs stranden. Det var en fed og lidt grænseoverskridende oplevelse, og jeg ville gerne have fortsat, men jeg har for stor respekt for vandet, især fordi jeg havde det så skidt.

Mandag stod i familiens tegn med udflugt, fødselsdag osv, så der var ingen træning dér.

Tirsdag var jeg til lægen og få nogen tabletter og en prøve som skal undersøge om der er bakterier i maven, som kan give smerter. Men allerede inden jeg kom derned havde jeg det meget bedre. Derfor smuttede jeg en tur på stadion og fik svømmet lidt. Har ikke programmet skrevet ned, men den så nogenlunde sådan ud:

Opv.

400 m blandet

Teknik

100 m balance på siden, fokus på 'tungt' hoved i vandet

100 m fokus på høje albuer

Tempo

100 m tærskel

2x50 m sprint

100 m tærskel

Her kunne jeg mærke de sidste dages sløjhed i benene, der syrede godt til, ligesom skuldrene også blev lidt stive. Valgte derfor at svømme nogle roligere baner

'Distance'

?x100 m

Tror, det blev ca 3x100 m, men er ikke sikker. Her var jeg så træt at jeg valgte at stå op. Ingen grund til at presse citronen og begynde at smadre teknikken for meget.

Svømningen kører rimeligt. Kan stadig mærke det i skulderen, men tror det skyldes at jeg er begyndt at sætte farten lidt op. Har også fundet ud af, at der er nogle ting der halter i min teknik. Jeg spænder for meget i skulder/nakke, når jeg trækker vejret, og min tilbageføring af armene sker med alt for strakte arme/lave albuer, hvilket også føles som en belastning af både skulder og overarm. Vil arbejde mere med disse to fokuspunkter i den kommende tid, og skal også til at have noget undervisning igen. Den smukke Spinderella og jeg skal til prøvetime hos 1900 tri på lørdag for at se de nye trænere an, og det glæææææder jeg mig til som et lille barn :4thumbup:

Min genoptræning er ved at være på skinner, selv om det har været en anelse ustabilt i den sidste uge pga. mine maveproblemer. Men jeg hænger i, især med skulderøvelserne. Er ved at være irriteret over at have så slappe skuldre :devil:

Edited by Stinelykke
Link to comment
Share on other sites

Havsvømning @ Moesgaard m/ Spinderella

Mødtes med Spinderella til en gang åbentvandsvøm kl. 14.

Vandet var rimeligt stille med nogle små fine bølger og der var en rimeligt pæn himmel med noget skydække da vi kom ned til vandet.

På med våddragten og i baljen med os. Det var lidt koldt lige da vi kom i, selv om livredderne påstod at de havde målt vandet til 19 grader :smile:

Afsted kom vi og det var dejligt :4thumbup: Der var en fin sigtbarhed og masser af liv på bunden; masser af krabber og jeg så en stime fisk der fræsede væk, da vi kom.

Vi var i vandet i næsten en time og det endte med at jeg blev rigtig kold. Så det var dejligt at komme op i det varme sand og få lidt at spise inden turen gik ind til byen og en dejlig stor kyllingeburger med råstegte kartofler :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Havsvømning @ Moesgaard m/ Spinderella

Mødtes med Spinderella til en gang åbentvandsvøm kl. 14.

Vandet var rimeligt stille med nogle små fine bølger og der var en rimeligt pæn himmel med noget skydække da vi kom ned til vandet.

På med våddragten og i baljen med os. Det var lidt koldt lige da vi kom i, selv om livredderne påstod at de havde målt vandet til 19 grader :smile:

Afsted kom vi og det var dejligt :4thumbup: Der var en fin sigtbarhed og masser af liv på bunden; masser af krabber og jeg så en stime fisk der fræsede væk, da vi kom.

Vi var i vandet i næsten en time og det endte med at jeg blev rigtig kold. Så det var dejligt at komme op i det varme sand og få lidt at spise inden turen gik ind til byen og en dejlig stor kyllingeburger med råstegte kartofler :4mewantfood:

Tak for en superdejlig dag, søde. :bigsmile:

Men må lige korrigere dig: Livredderne påstod at de havde målt vandet til 17 grader - det var luften de havde målt til 19. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Morakker-update

Følte mig meget opsat på at træne da jeg kom hjem, så efter lidt hygge og slåen mave kørte jeg hele min stræk-serie og en gang genoptræning :innocent:

Havde for en gangs skyld min mp3-afspiller på under træningen og fandt i dagens anledning et af mine all time trænings-favoritter (og favorit i det hele taget) med Foo Fighters:

Kanon!! :chopper::yahoo::partytime2::headphonedance: :4band: :4trumpet::strat: :banana3: :firebounce::cheer::devil: Ja jeg kunne blive ved :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

MTB@Aarslev Engsø og skoven

Inspireret af alle de fede cykel-logs herinde tog jeg en frisk tur i den silende regn for at få trænet lidt cardio.

Havde en lækker tur, hvor der blev kørt udholdenhed det meste af vejen (puls omkring 75-80% af PR) med fem små indlagte spurter siddende og stående, både på bakker og flad vej (puls 87-92 % af PR)

Samlet set blev det til 1,5 times træning, hvoraf samlet fem minutter var spurt og godt 10 min var tærskel. Egentlig meget roligt men nok til lige at mærke benene og pulsen.

Dernæst hjem og lave hele the routine med udstrækning, så nu er min samvittighed ren :cool:

Dagen var ellers begyndt rigtig godt og aktivt, men jeg blev suget ned i sofaen da jeg kom hjem og der var tændt for Touren. Hold op en fed etape i dag. Håber Evans holder hele vejen nu, det er altså hans tur i år!

Link to comment
Share on other sites

Svømmetræning @ Svømmestadion

Langbane

Opv

400 m blandet

Serie, crawl

2x200

4x100

1x300

2x100

Udsvøm

50 m bryst

Havde lidt svært ved at finde rytmen i serien, som oprindeligt skulle have heddet 7x200. Men jeg kunne slet ikke finde ind i en rigtig rytme og valgte at lægge om til 100 m intervaller ved højere intensitet. Tror, den manglende rytme bl.a. hænger sammen med, at jeg føler at jeg ligger for dybt i vandet, fordi jeg har vænnet mig til våddragten under min åbentvandtræning :dry:

Men efter nogle baner fandt jeg alligevel en bedre rytme og tog så lige 300 m inden afslutningen :smile: Alt i alt en fed træning, som kun blev federe af, at jeg næsten ikke kan mærke skuldrene og på de sidste baner ENDELIG fik has på min dårlige armføring :w00t:

Edited by Stinelykke
Link to comment
Share on other sites

Løbetræning i skoven

Dagen begyndte i bedste stil, da jeg fik fyret en god gang genoptræning af inden jeg skulle ud af døren.

I eftermiddag blev svømmeturen skiftet ud med en løbetur for at få puslespillet med gæster, arbejde osv til at gå op.

Tog en lækker tur i skoven hvor temperaturen var perfekt til at løbe. Kørte mit sædvanlige lille loop på 500 m, og kom i dag op på 4,5 km. Desværre har det generet min venstre hasemuskel ret voldsomt at tage den tur, så jeg skal have en gang is på nu. :unhappy:

Det huer mig ikke, at jeg ikke kan få bugt på det skidt, nu har den skade plaget mig i næsten et år, trods en pause på 6 mdr!

For at se på den lyse side af min historie med skader lader min skulder dog til at være på vej til at være på toppen, så det er jo fantastisk :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Doven dag på træningsfronten

- Til gengæld har jeg fået en masse arbejde fra hånden :smile:

Sad på altanen i solen og læste på almen sprogforståelse, som jeg skal undervise i for første gang til august. Tog derefter en hurtig gang genoptræning for overkroppen (og lod mine stakkels ømme ben være i fred)

Link to comment
Share on other sites

Cykeltur @diverse søer i Århus

Dagens træning bestod af en tur på mountainbiken rundt om begge søer ude ved os -Brabrand og Årslev.

Vejret var perfekt med en frisk vind og høj sol, så det gik over stok og sten derudad. Holdt pulsen nede i 70-75% af PR, da jeg ikke ville presse mig selv alt for meget inden de næste tre dages åbentvandstræning i Flensborg Fjord.

På vej hjemad stoppede jeg lige for at prøve de nye styrketræningsredskaber der er stillet op nede ved Brabrandsøen. Det var hyggeligt og lækkert at kunne træne under åben himmel, og selv om det aldrig bliver så effektivt som med tungere vægte, kunne det alligevel mærkes i musklerne :smile:

I morgen kører Spinderella og jeg sydpå på et par dages besøg hos mine forældre, hvor der skal hygges og ikke mindst svømmes en masse i Flensborg fjord!!! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Træningslejr ved Flensborg Fjord

Weekenden stod i havsvømningens og familiehyggens tegn, da Spinderella og jeg tog en tur til Sønderjylland for at besøge mine forældre i deres nye hjem. De har købt rækkehus, der ligger lige ned til Flensborg Fjord, så der er dømt udsigt og egen badebro.

Vi havde pakket bilen med våddragter og cykeltøj og havde spændt et par mountainbikes bag på, og så gik turen ellers til det sønderjyske.

Hos mine forældre lagde vi hårdt ud med kaffe og Othello-lagkage :4mewantfood: Derefter kom vi i våddragterne, og så gik turen i vandet :superman:

Vandtemperaturen var perfekt og vandet var rimelig roligt. Vi svømmede først mod vest(?), men desværre var der en hel rand af gopler tæt inde ved land :crazy: Vi prøvede derfor at svømme mod øst i stedet, og her var der heldigvis mindre crowded. Til gengæld var der vildt meget søgræs, så 'terrænet' stillede virkelig krav til at svømme med 'høje albuer' for at armene ikke skulle fanges i de farlige gevækster :tongue:

Turen endte med at vare ca 1 time, og det var faktisk rigtig lækkert.

Lørdag

Her begyndte jeg dagen med en 35 min svømmetur i det smukke vand inden vi tog med mine forældre til Flensborg.

Da vi kom hjem igen tog vi en tur på mountanbike ud på Broagerland, hvor Spinderella fik den helt store sightseeing-tur rundt til alle de flotte, sjove og smukke steder, der findes derude. Vi endte med at cykle i godt 2,5 timer og tilbagelagde godt 34 km. Super dejlig tur i fantastisk vejr.

Søndag

Her blev det til 45 mins svømning inden vi skulle hjem. Jeg svømmede en tur på 1500 m i det perfekte vand. Der var helt helt stille, uden en vind der rørte sig eller en krusning på vandet. Lækkert!

Flensborg fjord er herlig at svømme i. Der er et rigt dyreliv at kigge på mens man flyver over hen over bunden: masser af krabber, søstjerner og store banker af blåmuslinger. Vandet er meget klart og sigtbarheden super. Og så er der bare roligt på fjorden og ingen mennesker når man cruiser forbi i våddragten :4thumbup:

Er ganske godt tilfreds med svømningen for tiden. Jeg gør fremskridt med teknikken og har opbygget en større udholdenhed. Skuldrene gør ikke knuder lige nu (på trods af, at jeg har været meget doven med strækøvelser og styrke siden slutningen af sidste uge :blush: )

P.t. er mine mål:

Vejle Fjordsvømning d. 14. august (1300m), Herning Kvindetri d. 27. august (200 m svøm) og Holstebro Open Water d. 2. september (1900 m)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share