Unge mennesker i et fitness center :S


edkFYS
 Share

Recommended Posts

Hvorfor ikke?

Taget ud af context kan jeg godt forstå dit spørgsmål. I denne sammenhæng kommenterede jeg det i forlængelse af squat-teknik. Det blev brugt som argument for at teknikken gik fløjten pga træthed efter 1 times cardio. Der af undren over: hvorfor cardio først.

Link to comment
Share on other sites

Det var faktisk et tænkt eksempel med cardio + dødløft + squat og mest af alt ment som et billede på hvornår det oftest er teknikken fejler. Og hvorfor cardio først? Det er i øvrigt sjældent jeg gør det, men i mit tilfælde skal jeg kunne klare en 30 min hardcore opvarmning til politiet inden selve styrkedelen går i gang. Derfor.

Finde en træner
Hvis du vidste hvor ofte man ender med den samme klovn fra fitnesscenteret ville du blive overasket :tongue: Men ja du har helt ret. Jeg har selv kontakt til forsvarets center for idræt, men for alle dem som i omtaler er det bare ikke altid så let. De fleste stoler jo blindt på den som har lagt deres første træningsprogram, også selvom personen (set fra MOLs synspunkt) er en klovn der ikke burde undervise.
Link to comment
Share on other sites

Du vil få meget gavne af at ligge en video ind her. om det så er før eller efter du er blevet træt. Udover det siger du det selv. Finde en træner. Man går vel helleret ikke til spring gymnastik uden at have en træner til at hjælpe en af og til

He he, ligepræcis der er det faktisk svært at finde en træner!!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke kun vi skal bebrejde fitnesscentrene.

Hvad med skolesystemet?

Det er et FUCKING fisse pensum man efterhånden trækker folkeskoleelever igennem i idræt. Bring gymnastikken og bukkene og fucking pisken tilbage. Lær børnene kropsbevidsthed og DISCIPLIN.

Gør det til et krav at folkeskoleelever skal kunne lave fucking push ups og kropshævninger for at bestå.

Lad være med at tage hensyn til svage elever. Der er en grund til at de i første omgang er svage. Og det er at der er blevet taget alt for FUCKING meget FUCKING hensyn til dem. De er blevet fucking PUSSIES.

Det er ikke så underligt at unge mennesker i dag løfter vægte med hovedet langt oppe i røven, når de end ikke har lært at håndtere noget så simpelt som at kunne bevæge egen krop.

INGEN burde løfte fucking vægte før noget så simpelt, som dette er på plads.

Athlete X, jeg er enig med dig i dele af de ting du påpeger. jeg kan også blive bekymret for den fremtidige danske folkesundhed, når jeg ser den passive livsførelse de fleste unge mennesker udlever. Overdreven brug af PC, playstation, junkfood mm., samt fysisk inaktivitet, er sku en bombe under det danske sundhedssystem.

Men jeg bryder mig overhovedet ikke om dit sprog, og jeg er sikker på, at mange andre heller ikke gør. Jeg mister faktisk helt lysten til at læse dine indlæg, og det er vel ikke meningen med dine indlæg. Jeg går ud fra, at du gerne vil ud med dine budskaber, så du kan påvirke "folkeopionen" i din "retning".

Mht. til dit menneskesyn, så bryder jeg mig heller ikke om det, overhovedet. Jeg er enig med dig i, at folkeskolen godt kan påtage sig en del af ansvaret for, at vores børns kendskab til almen fysisk træning, sund kost mm. forbedres og endda topprioriteres i undervisningen sammen med andre vigtige fag ( dansk, matematik, sprog... ).

Men din macho-tone med pisk, disciplin, ingen særhensyn til svage elever, fucking dit pussie dat er da ikke til at holde ud at høre på, og næsten nazistisk i sin tankegang ( "der er kun plads til de stærke, resten er en belastning for vores samfund" ).

Jeg håber, at jeg har overfortolket dine synspunkter, selv om du er meget klar i mælet, for ellers burde du ikke have lov, at skrive i et offentligt forum.

HB

Link to comment
Share on other sites

Athlete X, jeg er enig med dig i dele af de ting du påpeger. jeg kan også blive bekymret for den fremtidige danske folkesundhed, når jeg ser den passive livsførelse de fleste unge mennesker udlever. Overdreven brug af PC, playstation, junkfood mm., samt fysisk inaktivitet, er sku en bombe under det danske sundhedssystem.

Men jeg bryder mig overhovedet ikke om dit sprog, og jeg er sikker på, at mange andre heller ikke gør. Jeg mister faktisk helt lysten til at læse dine indlæg, og det er vel ikke meningen med dine indlæg. Jeg går ud fra, at du gerne vil ud med dine budskaber, så du kan påvirke "folkeopionen" i din "retning".

Mht. til dit menneskesyn, så bryder jeg mig heller ikke om det, overhovedet. Jeg er enig med dig i, at folkeskolen godt kan påtage sig en del af ansvaret for, at vores børns kendskab til almen fysisk træning, sund kost mm. forbedres og endda topprioriteres i undervisningen sammen med andre vigtige fag ( dansk, matematik, sprog... ).

Men din macho-tone med pisk, disciplin, ingen særhensyn til svage elever, fucking dit pussie dat er da ikke til at holde ud at høre på, og næsten nazistisk i sin tankegang ( "der er kun plads til de stærke, resten er en belastning for vores samfund" ).

Jeg håber, at jeg har overfortolket dine synspunkter, selv om du er meget klar i mælet, for ellers burde du ikke have lov, at skrive i et offentligt forum.

HB

Lol

Du har ikke bare misfortolket. Du er way off.

Link to comment
Share on other sites

Athlete X, jeg er enig med dig i dele af de ting du påpeger. jeg kan også blive bekymret for den fremtidige danske folkesundhed, når jeg ser den passive livsførelse de fleste unge mennesker udlever. Overdreven brug af PC, playstation, junkfood mm., samt fysisk inaktivitet, er sku en bombe under det danske sundhedssystem.

Men jeg bryder mig overhovedet ikke om dit sprog, og jeg er sikker på, at mange andre heller ikke gør. Jeg mister faktisk helt lysten til at læse dine indlæg, og det er vel ikke meningen med dine indlæg. Jeg går ud fra, at du gerne vil ud med dine budskaber, så du kan påvirke "folkeopionen" i din "retning".

Mht. til dit menneskesyn, så bryder jeg mig heller ikke om det, overhovedet. Jeg er enig med dig i, at folkeskolen godt kan påtage sig en del af ansvaret for, at vores børns kendskab til almen fysisk træning, sund kost mm. forbedres og endda topprioriteres i undervisningen sammen med andre vigtige fag ( dansk, matematik, sprog... ).

Men din macho-tone med pisk, disciplin, ingen særhensyn til svage elever, fucking dit pussie dat er da ikke til at holde ud at høre på, og næsten nazistisk i sin tankegang ( "der er kun plads til de stærke, resten er en belastning for vores samfund" ).

Jeg håber, at jeg har overfortolket dine synspunkter, selv om du er meget klar i mælet, for ellers burde du ikke have lov, at skrive i et offentligt forum.

HB

633932155437260720-theinternet.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeg er slående enig med AX i hans holdninger om skolen og idræt!

Den skole jeg arbejder på har et underligt forhold til sundhed, f.eks må jeg ikke spiser nødder når jeg spiser frokost med eleverne, da det jo er det samme som chips...

Derudover slår de på stortromme for en sund livsstil og motion, men når lærere er syge eller når der er "emneuge", "faguge" eller hvad-fanden-ved-jeg-uge, så er idrætstimerne det første der bliver sløjfet.

Der bliver også taget hensyn til de overvægtige elever, de må ikke presses så hårdt i idrætstimerne! Åhh nej, det kunne jo skade dem, at de skal løbe en gang rundt i halen!

Jeg er begyndt at indføre "straf" i mine idrætstimer, i alt hvad vi laver, deler jeg klassen i to hold, og det hold der taber hvad vi nu end laver, skal lave armbøjninger, englehop eller hvad vi ellers finder på, så kan der ske to ting:

- Enten må de blive bedre til det vi laver.

- Eller også bliver de gode til armbøjninger.

Selvfølgelig bliver ingen presset ud i overlast, men eleverne er vant til at de ikke engang bliver udfordret, hvis de siger "jeg kan ikke", så er det normale svar fra mange lærere, at "det er bare iorden!" - Det er det ikke, du kan prøve, og SÅ konstatere, at det kunne du ikke.

Idrætslærerne er ofte også ganske inaktive, nogle skifter ikke engang tøj til idrætstøj, og opvarmning er en by i Rusland, for guderne forbyde at læreren skulle lave noget, fedt forbillede.

Jeg plejer at varme op med eleverne, og så vidt muligt, selv deltage i aktiviteterne, for det andet kan man, efter min mening, ikke tillade sig!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er slående enig med AX i hans holdninger om skolen og idræt!

Den skole jeg arbejder på har et underligt forhold til sundhed, f.eks må jeg ikke spiser nødder når jeg spiser frokost med eleverne, da det jo er det samme som chips...

Derudover slår de på stortromme for en sund livsstil og motion, men når lærere er syge eller når der er "emneuge", "faguge" eller hvad-fanden-ved-jeg-uge, så er idrætstimerne det første der bliver sløjfet.

Der bliver også taget hensyn til de overvægtige elever, de må ikke presses så hårdt i idrætstimerne! Åhh nej, det kunne jo skade dem, at de skal løbe en gang rundt i halen!

Jeg er begyndt at indføre "straf" i mine idrætstimer, i alt hvad vi laver, deler jeg klassen i to hold, og det hold der taber hvad vi nu end laver, skal lave armbøjninger, englehop eller hvad vi ellers finder på, så kan der ske to ting:

- Enten må de blive bedre til det vi laver.

- Eller også bliver de gode til armbøjninger.

Selvfølgelig bliver ingen presset ud i overlast, men eleverne er vant til at de ikke engang bliver udfordret, hvis de siger "jeg kan ikke", så er det normale svar fra mange lærere, at "det er bare iorden!" - Det er det ikke, du kan prøve, og SÅ konstatere, at det kunne du ikke.

Idrætslærerne er ofte også ganske inaktive, nogle skifter ikke engang tøj til idrætstøj, og opvarmning er en by i Rusland, for guderne forbyde at læreren skulle lave noget, fedt forbillede.

Jeg plejer at varme op med eleverne, og så vidt muligt, selv deltage i aktiviteterne, for det andet kan man, efter min mening, ikke tillade sig!

Hovedet på sømmet. Det er vores kultur, der er BLÆST.

Det er helt i orden at presse folkeskole og gymnasieelever på det akademiske plan.

Men GUD FORBYDE at man, mod elevens vilje, presser denne ind i en tilstand, der fører til bare en SNÆRT af fysisk ubehag. Nej det er DOWNRIGHT FUCKING diskriminering.

Link to comment
Share on other sites

At give skolen skylden for børns manglende kropsbevidsthed er noget klynkeri. Danske børn har i dag lige så meget idræt som for 20 eller 30 år siden. Idrætstimerne var også dengang de første, der blev slettet fra skemaet, når der var sygdom, forberedelse til skolefest, arrangementer på skolen mv.

Den største ændring er, at børn i dag skal bevæge sig langt mindre i dagligdagen. På mange skoler bliver 70-80 procent af eleverne - selv op i de store klasser - transporteret af deres forældre. Det betyder at de går glip af både en del motion, træning af balanceevne mv. fordi de i stedet for at gå eller cykle tre eller fire kilometer til skole, kun skal gå de tre meter ud til den opvarmede garage.

Børnenes motorik og kropsbevidsthed bliver ikke bedre af, at reglerne for børn og fritidsjob betyder, at det også er ret få børn, der får lov til at bruge deres krop fysisk efter skoletid ved fritidsjob mv.

For lige at vende tilbage til trådens udgangspunkt, så er det korrekt, som Athlete X siger, at også mange voksne og ældre har en rådden teknik. Blandt de voksne er tendensen til at kombinere rådden teknik med alt for store vægte bare noget mindre. Det har sikkert noget at gøre med hormon-niveauer og de helt unges behov for at bevise noget over for sig selv samt gøre indtryk på kammeraterne og hende i den stramme, nedringede t-shirt i abductor-maskinen!

Edited by KåreS
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share