Umuligt at blive større?


Dami
 Share

Recommended Posts

Hej MOL.

Jeg har et problem, som jeg tror I kan løse for mig :D sådan halvt.

- jeg har trænet siden sidste år i maj, og jeg må indrømme at jeg er blevet lidt større. Da jeg startede med at træne vejede jeg 52, nu vejer jeg 60, så det kan også godt ses når jeg spænder, at jeg træner. Men jeg syntes desværre ikke at det gavner mere at jeg træner, da det virker som om jeg ikke kan blive større. Jeg er ved at gå i stå, og jeg kæmper med at få vægten op i træningen, men det virker som om jeg ikke kan. Fx; når jeg laver bicepcurl, er jeg gået i stå ved 15 kg. Det næste trin er desværre 17,5 kg, og det kan jeg næsten ikke tage, kun få gange. Og i bænkpres kan jeg ikke komme op på mere en 18,75 på hver side.

så mennsker.

Please kom med noget feedback på hvordan f**k jeg kan komme op i gear, og blive ved med at øge min vægt lidt efter lidt?

Link to comment
Share on other sites

Hej MOL.

Jeg har et problem, som jeg tror I kan løse for mig :D sådan halvt.

- jeg har trænet siden sidste år i maj, og jeg må indrømme at jeg er blevet lidt større. Da jeg startede med at træne vejede jeg 52, nu vejer jeg 60, så det kan også godt ses når jeg spænder, at jeg træner. Men jeg syntes desværre ikke at det gavner mere at jeg træner, da det virker som om jeg ikke kan blive større. Jeg er ved at gå i stå, og jeg kæmper med at få vægten op i træningen, men det virker som om jeg ikke kan. Fx; når jeg laver bicepcurl, er jeg gået i stå ved 15 kg. Det næste trin er desværre 17,5 kg, og det kan jeg næsten ikke tage, kun få gange. Og i bænkpres kan jeg ikke komme op på mere en 18,75 på hver side.

så mennsker.

Please kom med noget feedback på hvordan f**k jeg kan komme op i gear, og blive ved med at øge min vægt lidt efter lidt?

Kom igang med at æde noget mere.

Link to comment
Share on other sites

Hey

Kører du det samme program som da du startede? Hvis du gør, kan det være en sandsynlig grund til at du står stille!

Smid evt. dit program ind i tråden, så du kan få noget feedback!

Som Thorhauge er inde på: Spiser du ordentligt og spiser du nok?

Smid evt. en oversigt over din daglige kost ind, så du også kan få noget feedback på den!

Edited by KåreS
Link to comment
Share on other sites

nej, jeg har ændret min træningsmetode for 4 måneder siden vil jeg tro.

dag 1: bryst, triceps

dag 2: biceps, underarm

dag 3: pause

og så forfra, ved godt det ikke er meget jeg træner, men det er egentlig det eneste jeg vil træne? Er det forkert?

jeg spiser 2 flútes om morgenen, og så spiser jeg 1-2 sandwicher i skolen, som man selv laver, med pålæg og grønsager. og så spiser jeg det min mor tilbereder, og jeg spiser ikke særlig ofte længere. Før i tiden spiste jeg mellemmåltid i skolen og da jeg kom hjem efter skole, har bare ik' orket at spise længere, da det smager trist.. :s

Link to comment
Share on other sites

http://forum.bodybuilding.com/showpost.php?p=13263447&postcount=34

http://stronglifts.com/gomad-milk-squats-gallon-gain-weight/

http://startingstrength.wikia.com/wiki/Starting_Strength_Wiki

Sæt i gang!

Specielt link 3. Dit program er horribelt :smile:

Edit: Din kost er også tarwlig, så husk at læse det andre også.

Edited by cookie_sq
Link to comment
Share on other sites

jeg spiser 2 flútes om morgenen, og så spiser jeg 1-2 sandwicher i skolen, som man selv laver, med pålæg og grønsager. og så spiser jeg det min mor tilbereder, og jeg spiser ikke særlig ofte længere. Før i tiden spiste jeg mellemmåltid i skolen og da jeg kom hjem efter skole, har bare ik' orket at spise længere, da det smager trist.. :s

Jammen så ved du forhåbentlig også godt hvorfor der ikke sker noget.

Det svarer til at du gerne vil bygge en væg,men du vil ikke købe mursten.

Link to comment
Share on other sites

Hey

Jeg er ret overbevist om at dit "program" er grunden til at du ikke går frem! Så få øvelser på så små muskelgrupper (bortset fra bryst) er den sikre vej til INGEN fremgang :smile:

Du skal smide dit nuværende program i skraldespanden hurtigst muligt og gå i gang med et program, hvor du udover bryst og arme også træner din ryg, mave og ben. Du vil få større arme af helt at smide træningen af biceps, triceps og underarme og i stedet træne f.eks. chin-ups, dips og dødløft.

Når du er i gang kan du udskifte dine flütes om morgenen med f.eks. youghurt naturel med noget müesli som drys eller lign.

Edited by KåreS
Link to comment
Share on other sites

Jamen tusind tak for jeres feedback og svar ;)

Det prøver jeg fra imorgen af..

Og det der GOMAD - cookie_sq : i Danmark, er det ik' bare 4 liter mælk så? eller er det en speciel form for mælk de bruger?

Har I noget der er nemt og smager godt så? Noget med masser af kalorier i ? ;) for jeg har spist rugebrød, med pålæg og former for salat, men det smager ik' at noget længere..

Link to comment
Share on other sites

Hvad siger I så til hvis jeg ændrer mit træningsprogram?

Hvis jeg nu :

dag 1: bryst, triceps, ben ink. squat og mave?

dag 2: biceps, underarm, ryg ink dødløft, og chinups/pulldown ?

dag 3: pause - og så forfra ?

Lyder det som en god idé eller kører jeg galt på den måde?

Link to comment
Share on other sites

Hvad siger I så til hvis jeg ændrer mit træningsprogram?

Hvis jeg nu :

dag 1: bryst, triceps, ben ink. squat og mave?

dag 2: biceps, underarm, ryg ink dødløft, og chinups/pulldown ?

dag 3: pause - og så forfra ?

Lyder det som en god idé eller kører jeg galt på den måde?

Få arbejdet en grundform op på et simpelt, men effektivt fullbody program, med planlagt progression.

Byg det over 5-6 basisøvelser, og prøv at undgå for mange isolationsøvelser i et stykke tid fremover.

Så kan du sq altid kaste dig ud i split programmer og isolationstræning, når du ved hvad du specifikt skal arbejde med.

Som du forklarer programmet, virker det som hul i hovedet at træne efter.

Edited by Cormack
Link to comment
Share on other sites

Okay så, men det er bare at hvis jeg skal lave et fullbody program, så skal jeg være der mindst 2 timer før jeg har gennemtrænet mig fuldt ud, det er derfor jeg har sat det op på denne måde. Er det stadig hul i hovedet ? :D

Link to comment
Share on other sites

Okay så, men det er bare at hvis jeg skal lave et fullbody program, så skal jeg være der mindst 2 timer før jeg har gennemtrænet mig fuldt ud, det er derfor jeg har sat det op på denne måde. Er det stadig hul i hovedet ? :D

du skal dirigere noget af din opmærksomhed væk fra om du er "gennemtrænet fuldt ud" og over til om du har spist nok mad. Ordentlig mad...

Link to comment
Share on other sites

Okay så, men det er bare at hvis jeg skal lave et fullbody program, så skal jeg være der mindst 2 timer før jeg har gennemtrænet mig fuldt ud, det er derfor jeg har sat det op på denne måde. Er det stadig hul i hovedet ? :D

Hvor har du fra at et fullbody-program tager to timer? :smile:

Hvis du får lavet et ordentligt program og arbejder med en ordentlig intensitet, bør du kunne gøre det på under én time og være BRUGT bagefter.

Link to comment
Share on other sites

Hvor har du fra at et fullbody-program tager to timer? :smile:

Hvis du får lavet et ordentligt program og arbejder med en ordentlig intensitet, bør du kunne gøre det på under én time og være BRUGT bagefter.

Den måde jeg træner på nu, tager mig ca. 1-1½ time at gøre færdig. Og nogle gange føler jeg heller ikke at jeg er BRUGT som du siger.. men skal man overhovedet være helt "smadret" før det giver noget? Eller er det godt nok at tage 8*3 reps med én øvelse og køre videre?

Og hvis man fx kører dumbellcurls, og så efter tager man EZ-bar og kører 8*3 der? er det for meget på bicepsen?

Link to comment
Share on other sites

Den måde jeg træner på nu, tager mig ca. 1-1½ time at gøre færdig. Og nogle gange føler jeg heller ikke at jeg er BRUGT som du siger.. men skal man overhovedet være helt "smadret" før det giver noget? Eller er det godt nok at tage 8*3 reps med én øvelse og køre videre?

Og hvis man fx kører dumbellcurls, og så efter tager man EZ-bar og kører 8*3 der? er det for meget på bicepsen?

Du skulle vel aldrig køre -edit: en del- af dine sæts til failure?

I øvrigt, er der ingen grund til at straffe din biceps med flere forskellige isoøvelser.

Jeg forstår da bedre at du ikke oplever fremgang i din træning hvis du (vil) kører så mange isoøvelser til selv de små muskler uden at være gearet til det.

et par edits, det er ikke sådan når man æder samtidig :)

Edited by Cormack
Link to comment
Share on other sites

Den måde jeg træner på nu, tager mig ca. 1-1½ time at gøre færdig. Og nogle gange føler jeg heller ikke at jeg er BRUGT som du siger.. men skal man overhovedet være helt "smadret" før det giver noget? Eller er det godt nok at tage 8*3 reps med én øvelse og køre videre?

Og hvis man fx kører dumbellcurls, og så efter tager man EZ-bar og kører 8*3 der? er det for meget på bicepsen?

I stedet for at tænke i curls, synes jeg du skal bygge dit program op omkring store øvelser som squat, bænkpres, row-øvelser, dødløft, dips, chin-ups og military press mv. En del af de øvelser går i triceps, biceps og underarme, så du behøver rent faktisk ikke at træne armene ved siden af. Efter en øvelse som chin-ups vil du ikke være i tvivl om hvor dine biceps sidder og efter dips kan du uden tvivl mærke dine triceps mere end hvis du kører en isolationsøvelse for samme muskel.

Du vil helt automatisk komme til at føle dig trænet igennem, når du kører efter et program med store øvelser i stedet for det nuværende. Et program der hovedsageligt indeholder store flerledsøvelser vil stille helt andre krav til din krop og derfor vil du også følge dig gennemtrænet på en helt anden måde end i øjeblikket.

Edited by KåreS
Link to comment
Share on other sites

I stedet for at tænke i curls, synes jeg du skal bygge dit program op omkring store øvelser som squat, bænkpres, row-øvelser, dødløft, dips, chin-ups og military press mv. En del af de øvelser går i triceps, biceps og underarme, så du behøver rent faktisk ikke at træne armene ved siden af. Efter en øvelse som chin-ups vil du ikke være i tvivl om hvor dine biceps sidder og efter dips kan du uden tvivl mærke dine triceps mere end hvis du kører en isolationsøvelse for samme muskel.

Du vil helt automatisk komme til at føle dig trænet igennem, når du kører efter et program med store øvelser i stedet for det nuværende. Et program der hovedsageligt indeholder store flerledsøvelser vil stille helt andre krav til din krop og derfor vil du også følge dig gennemtrænet på en helt anden måde end i øjeblikket.

Jeg må indrømme at jeg har prøvet dødløft, men jeg har ikke en anelse om hvordan man laver squat. Military press ved jeg ikke hvad er? skal jeg nok selv søge på. Dips er en del af min triceps træning, og der må jeg indrømme at det kan mærkes. Er det fint nok med dips, hvor jeg ved siden af suplere med french-dip?

Og bænkpres kan jeg suplere med incline dumbellpress? :-*

Link to comment
Share on other sites

Drenge må indrømme at jeg tror mine kostvaner er problemet.

Jeg spiser ikke særlig meget, kan jeg godt selv se, men har faktisk nogle æde dage, og nogle dage hvor jeg ikke spiser særlig meget. Skal nok prøve at gøre orden på det, og se om jeg kan ændre noget, ved at spise :)

Det skal siges at jeg er enormt spinkel også, og har jeg altid været. Men kan problemet ligge i at jeg egentlig tager for meget i vægt, så jeg "kun" træner min styrke, og ikke min muskelmasse? Jeg tager ikke særlig meget, ved jeg godt, men iforhold til min størrelse kan det godt være?

- tusind tak for hjælpen :

Link to comment
Share on other sites

De 2 liter, skal de fordeles på dagen? Eller skal der bare drikkes når som helst? :-*

Bare i løbet af dagen, hvis du stadig ikke tager på efter en uge tilføjer du en liter mere.

Har du læst SS linket nu?

Har du tænkt dig at prøve det?

Drenge må indrømme at jeg tror mine kostvaner er problemet.

Kost og program er problemet.

Link to comment
Share on other sites

Drenge må indrømme at jeg tror mine kostvaner er problemet.

Jeg spiser ikke særlig meget, kan jeg godt selv se, men har faktisk nogle æde dage, og nogle dage hvor jeg ikke spiser særlig meget. Skal nok prøve at gøre orden på det, og se om jeg kan ændre noget, ved at spise :)

Det skal siges at jeg er enormt spinkel også, og har jeg altid været. Men kan problemet ligge i at jeg egentlig tager for meget i vægt, så jeg "kun" træner min styrke, og ikke min muskelmasse? Jeg tager ikke særlig meget, ved jeg godt, men iforhold til min størrelse kan det godt være?

- tusind tak for hjælpen :

Nej, en bodybuildingsmand kan aldrig blive stærk nok. Og ifølge det du siger, er du laangt fra dit potentiale. Med styrke kommer størrelse.

Se det her som den perfekte mulighed for, at blive guidet i den rigtige retning, af folk der allerede har lavet fejltagelser, som du ikke også behøves at lave. Du er lige i den rigtige alder til, at give den ekstra meget gas.

Dog er jeg ikke enig i hvad KåreS siger vedrørende isolationsøvelser. Selvom man er begynder, syntes jeg stadig man skal smide isolationsøvelser ind i sin træning, men slet ikke i den mængde og volumen som du gør nu.

I stedet for et fullbody 3x ugentligt, kunne du evt. lave et upper/lower split, hvor du træner overkrop en dag, underkrop anden dag, osv. Hvordan du splitter det op er IKKE det vigtigste.

Det vigtigste er at få ordentligt mad og nok af det. Ydermere, at træne nogle gode øvelser, såsom squat, dødløft og hvad der bliver nævnt - eller variationer heraf med fornuftig intensitet og progression. Og så i det mindste give den gas når du er nede og træne. Hvis du træner i 2 timer uden at være brugt bagefter, siger det noget om din indsats og dit øvelsesvalg.

Som alle andre stemmer i; Kost OG Træning!

Link to comment
Share on other sites

Nej, en bodybuildingsmand kan aldrig blive stærk nok. Og ifølge det du siger, er du laangt fra dit potentiale. Med styrke kommer størrelse.

Det er nu ikke helt korrekt! Det kommer helt an på hvordan du træner. Du kan nemt træne dig stærkere, uden at du bliver større overhovedet.

Link to comment
Share on other sites

Det er nu ikke helt korrekt! Det kommer helt an på hvordan du træner. Du kan nemt træne dig stærkere, uden at du bliver større overhovedet.

Det er da noget så rigtigt, men i denne kontekst er det bare om for trådstarter at blive meget stærkere, for man bliver ikke særlig stor af at curle 15 kg, og bænke 55kg. Min pointe var blot, at størrelsen ikke kommer uden betydelige styrkeforøgelser.

Beklager det var lidt vagt formuleret.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share