Pentatletens Adventure log


pentatlet
 Share

Recommended Posts

Spinning + coretræning d. 4/1

1time spinning med KVIK tri fokus var tung cykling, vi kørte en serie på 30min som var tung.

Core træning:

30 rowers hell, aka russian twist med den tilføres at man rotater benene den modsatte retning end armene

30 diagonal løft

Planke: 90sek med 10kg, 45sek pause og 75sek med 10kg

30sek pause

30 rowers hell

30 diagonal løft

30sek pause

2min sideplanke (1min h/v)

2min rygbro (1min h/v)

3min vippebræt + lidt et bens squat.

Edited by pentatlet
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 179
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

uges "lette/alternative" træningsdag aka svømning d. 5/1

Programmet:

200m opv (150 Cr, 50 Bryst)

4x75 VT 5-7-5

4x50 Trommel/vente Cr

4x25 løst/max

800m HP/PB

400m Cr

200m Ryg/Bryst

så mangler jeg bare 2 corepas, 2 styrkepas, 2 cykelpas og 2 kajakpas, før denne ugen er omme. Næste uges træningsfridag bliver onsdag hvor jeg skal til tør MTB-O træning i søllerød orienteringsklub, som formodentlig bliver min kommende orienteringsklub. Til Spock (og andre), jeg vil først til marts tage stilling til, om jeg stadig skal være medlem af KVIK Tri Team, men jeg har i hver flad betalt kontingentet for de næste 3 månederne.

Edited by pentatlet
Link to comment
Share on other sites

Vil lige starte med at skive hvorfor jeg nok alligevel deltager i Kong Vinter tros min lille knæskade.

JONAS JONAS....

ER SIMPELTHEN NØD TIL AT SKRIVE MED CAPSLOCK....

ER DU SKADESFRI NOK TIL AT CYKLE MTB-O i TISVILDEHEGN ER DU OGSÅ FRISK NOK TIL AT KØRER ADVENTURE RACE.....

ALLE HOLD ER ALLIGEVEL NØD TIL AT GÅ DET SIDSTE O-LØB (SVÆR NAT-O). OG DET KAN DU VEL KLARE.

DU FÅR HER LEKTION 1 I ADVENTURE BOGEN... DU KAN IKKE GENNEMFØRE ET LØB UDEN SMERTE. ELLERS HAR DU KØRT FOR LANGSOMT.... MIT FORSLAG VIL DOG VÆRE SMUT NED OG KØB NOGLE IPREN MED DET SAMME. I KOMBINATION MED HOVEDPINEPILLER FUNGERE DE OPTIMALT. DU MÅ MAX TAGE 1 I TIMEN. BEGYND SÅ SNART DU MÆRKER SMERTE....

FAT KNOGLEN OG RING TIL TROLS MED DET SAMME OG MELD DIG KLAR.... DET KAN KUN GÅ FOR LANGSOMT....

DR. OND HAR TALT.....!!!!!

PS. MIT FORSLAG TIL O-KLUB HEDDER BALLERUP OK

http://www.boostadventure.dk/Forums/Thread.aspx?pageid=35&mid=8&ItemID=8&thread=121

Dagens træning:

Løbebånd

5min ved 12 km/t (knæsmarter)

5min ved 14 km/t (ingen smarter da knæet var varmt)

2min ved 15 km/t

1min ved 16 km/t

1min ved 17 km/t

1min ved 18 km/t

2min ved 12 km/t

1min ved 18 km/t

2min ved 12 km/t

Dejligt at løbe igen, var overraskede let.

Styrke på mit gymnasium, da jeg ikke kunne cykel i morgens bliv min træning lavet om:

opvarmning 2x20x40kg squat og 20 push ups

Bænkpres

1x6x55kg

1x4x57,5kg

1x3x60kg

En arms Row

1x2x6x60kg

2x2x6x65kg

Benpres (en maskine hvor man kunne starte med benene i 90 grader, dejligt :4thumbup:)

2x6x150kg

1x2x80kg et bens benpres

DB skulderpres

2x6x16kg

1x6x18kg

Chin-ups

3x6xBW

5min ud på baglæns ergometer

Edited by pentatlet
Link to comment
Share on other sites

Fredag bliv fridag (jeg tro bare jeg skal lade vær med at lave en træningsplan, fordi jeg holde den alligevel ikke...) Med hensyn til knæet var der tilbagegang, løbet dagen før havde ikke gjort godt. Derfor har jeg også aftalt med min makke til Kong Vinter at jeg kun deltage hvis jeg kan løbe uden smerter i begyndelse af løbet.

Lørdag MTB tur

45min transport kørsel til Hareskoven (bøndernes hegn)

90min MTB i bøndernes hegn (sammen med nogle fra USG)

50min hejmtransport

Knæ situration, det gav lidt "lyd" fra sig på vej hjem, så kunne godt tro det bliver ømt når mine ben bliver kolde.

Link to comment
Share on other sites

Det noget lort, jeg er blevet logget ud af mol og kan ikke huske min kode. Problemet er jeg ikke har kunne slette denne profil, og dermed få kodeord tilsendt min mail, da man kun må have 1 profil pr. mail (den mail jeg har oprette pentatlet på kende jeg ikke, da jeg kun har brugt den til at oprette pentalet).

Når dagens træning:

hometrainer:

10min opv.

Teknik (kunne faktisk mærke at mit tråd var blevet mere rundt = mere effektivt)

2min venstre ben

2min højder ben

1min rul

1min venstre ben

1min højder ben

1min rul

20min døds interval, ret tung hele vejen igennem. Jeg var helt død bagefter, lidt kvalme og en meget høj puls.

7min udrul, jeg stoppede efter 7min, da jeg kunne mærke en lidt sikket fra knæet.

Core træning:

180sek planke

90sek p.

90sek side planke (h)

30sek p.

90sek side planke (v)

30sek p.

90sek rygbro (h)

30sek p.

90sek rygbro (v)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share