Pentatletens Adventure log


pentatlet
 Share

Recommended Posts

MTB søndag d. 9/5

Der var stadig lidt forkølelse i kroppen, så tænkte en små 2 timer måtte være nok... :blink:

starte med at køre ud mod Amager fælled, efter 45min ramte jeg bakkerne ved Ugandavej (Amager sted der er godt til MTB). Jeg har jo kun tidligere kun kørt MTB i forbindelse med konkurrence i cross duathlon, og et par enkel træninger.

Så nedkørselsteknikken var der ikke i starten, men jeg kom da i gang med at køre de stejle bakke helt ude at røge bremserne. Men træning, træning og atter træning er vejen frem.

efter der var gået end små 45min inden jeg vente om.

Kiggede på uret der sagde 1timer og 50min træning for idag.

uges sygdomspræet træning

cykling: 2 gange og 3 timer

løb: 2 gange og 2 timer

svømning: 1 gang og 1 time

Kajak: 1 gang og 0.5 time

i alt: 6.5 time

Edited by pentatlet
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 179
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

svømning mandag d. 10/5

stadig lidt forkølelse og en tankegang der var negativ, da gymnasium opgaverne er gigantiske i denne uge (her fra i søndags til på torsdag 20 elevtimer). heldigvis fik svømmeture lavet om på det, selvom jeg i starte svømmede langsomt (kan tydeligt se at stress, har en indflydelse på min præstation)

programmet:

100m opv.

4x150m (50m øvelser, 50m ben og 50m ss)

400m ben

4x200 (150m HP/PB og 50m ryg)

4x200 (150m PB og 50m ryg)

100m ud

i alt 2800m (forkortet program)

Edited by pentatlet
Link to comment
Share on other sites

Adventure træning tirsdag d. 11/5

jeg startede med at cykel de 26km til Rudeskov. bagefter bliv der løbet end 70min O-løb i Rudeskov. og så afsluttede jeg med at cykel de 26km hjem.

i morgen regner jeg ikke med at svømme, da jeg skal skrive engelsk opgave. :unhappy::crazy:

Her er en lille video, om hvorfor man ender på cykel en tirsdag aften.

Link to comment
Share on other sites

Svømning d. 12/5

fik alligevel fundet tid til svømning, da jeg syens den måtte blive så den nu blev (jep nok ikke min bedste opgave til dato, men...)

svømme programmet (lidt forkortet)

100m opv.

4x50m trommel Cr

4x50m vejrtrækning hver 7 armtag

8x25m (l,l,m,l,m,l,m,m)

5x400m HP/PB

2x100m tempo

100m ud

Edited by pentatlet
Link to comment
Share on other sites

løb og kajak torsdag d. 14/5

i formiddag løb jeg end små 50 min primært i sand, men også i bakket terræn.

aften stod på kajak træning, med bl.a. t-redninger på programmet. Så jeg kom da i vandet, men vi havde også balance på programmet, jeg var faktisk den eneste der stod oppe i kajakken og roede den.

vil lige citater lidt fra et interview med Karen "kampvogn", hendes bog: "ud til grænsen" kan kun anbefales. læs resten af interview her

fælles for mange af ekstremjægerne er, at de ikke rigtig ved, hvorfor de gør det. Karen Brøgger er ingen undtagelse. Den ene kilometer tager den næste, og som hun siger: »Så løber jeg bedst, når jeg ikke tænker på noget som helst.«

Derfor er bogen også mere en praktisk guide til, hvordan man behandler vabler, holder ud når det gør ondt, vælger sokker og undgår hudløshed på udsatte steder, end det er en mental indføring i, hvad der driver et menneske ud på flere hundrede kilometers strabadserende løb.

Den dybere psykologiske mening er svær at finde. Måske fordi der ikke er nogen. Karen Brøgger sammenligner de lange løb med tatoveringer, »det gør ondt, alligevel forsætter jeg«: »Ekstremsport er muligheden for os, der ikke har andre talenter. Det kræver så megen træning og så høj en smertetærskel, at de fleste ikke gider. Ekstremsport er for mig karakteriseret ved at være sportsgrene uden bredde, kun elite. Sportsgrene så vanvittige, at ingen gør det helt for sjov. Man skal ville.«

ps. er der nogle der ved hvorfor jeg ikke kan uploade jpg filer (billeder)?

Edited by pentatlet
Link to comment
Share on other sites

God video, men fatter ikke hun gider stå så tidligt op - så meget træner hun altså heller ikke.

nogle kan bare bedst lig at træne inden arbejde, eller så er det, fordi svømmeklubben kun har tider tidligt om morgen. (jeg synes personlig at morgen svømning, er noget :devil: har skabt)

Link to comment
Share on other sites

Fredag var total fridag

Lørdag svøm og løb d. 15/5

svømprogram:

100m Cr

100m IM

200m PB

200m ben

400m blandet tekik med en del skod øvelser

400m HP/PB

100m ud

løbeprogram:

10min opv.

10min teknik øvelser

30min bakkeløb

10min afjog

Med hensyn til AR var jeg ude og snakke med en gut fra katan , så nu har jeg sponserstøtte hvis jeg kan samle nok til at danne et hold. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Triathlon stævne (400m, 16,6km og 4,5km) og transport kørsel søndag d. 16/5

ført de tørre tal:

12 ud af 53 mænd. med kun 10sek op til en top 10 placering, og 12sek op til den hurtigste kvinde. (stævnet var bliv afhold af Farum Svømmeklub, så de fleste deltagere var fra Farum Svømmeklub) ((top 20 bestå dog primært af triathleter))

tider:

svømning: 7:15 (f... hvor svømmer jeg dårligt, ah ah ah det er bare ikke godt nok... :crazy:)

første skift: 1:07 (okay skift, brugte også ligge et par sekunder på at tørre mig, da vejret ikke viste sig fra sin bedste siden)

cykling: 28:40 :bike: (meget kuperet rute med en del taktik, da det var et draft stævne)

anden skift: 30sek (fint hurtig skift)

løb: 18:03min (ja det er vist ikke helt så hurtig men...) ((gårsdages bakker sad godt i benene))

i alt 55:35, ok tid jeg kan være tilfreds med.

+ 2x28km transport cykling, så var man godt død når man kom hjem. Det skal lige siges jeg var ret glad for jeg ikke punkteret idag, da folk næste stod i kørt op af Hillerødsmotorvejen for at skifter slager.

Cykel delen starte med at vi er en 4 stykker der ligger og kæmper lidt mod hinanden, inden vi for dannet en gruppe der holder omkring 7km.

Jeg laver dog en stor fejl, da jeg som min gruppes svageste cykelrytter, vælger at trække gruppen frem til foden af en kort men stejl bakke, hvor da bliver kørt kontra for fuld gas :nonono:. På den måde mister man sin gruppe 5km før målet. Som lonely rider møder jeg en svømmer da vil have en triathlet at ligge på hjul af, men sådan skulle det ikke går :devil:. Jeg køre op af en lille let stigning på omkring 3%, gearer lidt ned inden jeg overhælder ham med forholdvis lav fart, for så at smække den op på over 40km/t i modvind end 50 meters penge. Det eneste jeg høre er en fortvivlet svømmer der råber "det kan du ikke være bekendt" he he he :devil:. Desværre var jeg en dårlig spurter på løbet, så tabte 11 pladsen med under 1sek. :annoyed:

Ting jeg har lært, som der skal til at gøres noget ved:

1: mere core træning, da jeg er for slap i core regionen.

2: mere udholdenhed specialet mange flere timer på cykelen, jeg kan tydeligt mærke det er udholdenhed der gør jeg ikke kan køre hurtigere.

unges træning

cykling: 2 gange og 4.5 timer

løb: 4 gange og 3,5 timer

svømning: 4 gang og 3 time

Kajak: 1 gang og 1 time

i alt: 12 time

+ to gange core og de sædvanlige små 3 let transportcykling på de alt for lille havelåge.

Edited by pentatlet
Link to comment
Share on other sites

Cykling og svømning d. 17/5

55min rest cykling.

svømme program 75min:

150m opv.

3x150m (50m baglæns crawl, 50m ben og 50m SS) + 50m baglæns crawl

4x100m med fokus på få vejrtrækninger

3x250m (25m skod, 25m max og 200m halv IM tempo)

2x300m HP/PB

50m ud

(synes der mangler et eller andet)

Jeg svømmede rimelig godt idag, der var meget mere rotation på, længdere armtag og kraftigere tryk på vandet :4thumbup:

+ 10min core træning

tilsidst lidt AR guf fra A-race på amager :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Svømning mm. onsdag d. 19/5

Programmet:

200m opv.

2x200m (50m tommel crawl, vente crawl og 100m gode glid)

4x50m tempo

200m (2x50m ryg og 2x50m crawl)

så til dagens store konkurrence, som stod på 6x50m pr. person i 4 mandshold. Der bliv givet fuld gas, så der var ikke mere at kommer efter bagefter.

+ 100m ud

bagefter lavede jeg end 10min core træning.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag var der havkajak på programmet, selvom jeg følte mig lidt slap og var lidt forkølet igen :crazy: (måske allergi :blink: eller...)

Fredag blev fri dag + hygge med nogle venner (men for en gang skyd var det en næste alkoholfri aften :cool:)

lørdag kan stadig mærke at der var lidt sygedom i kroppen, men alligevel tag jeg ud og løbe da jeg næste var helt frisk.

programmet:

7min opv.

30min bakkeløb

3x2min planke (core)

20min bakkeløb

18min hjem løb inkl. en omvej forbi sandet på amagerstrand.

Link to comment
Share on other sites

Cykling søndag d. 23/5

Jeg mødets med to andre fra klubben, hvor vi skulle lære den ene op i hvordan man cykler på en racercykel (rulleskift, gearvalg osv.) med vi fik alligevel en 2 timer med en 31 km/t. tilsidst sluttede vi med end 5min barfods off bike løb, og disciplen skift af slange.

konkurrence mandag d. 24/5

placering 6 ud af 49 (motionsstævne for alle afdelingerne af svømme klubben kvik inkl. KVIK Tri Team)

tider:

svømning 300 m: 5:19

første skift: 1:16

Cykling 19,3 km: 33:24

anden skift: 0:30

løb 3,7 km: 13:52

i alt: 54:22

dejligt at se jeg igen kan løbe off bike, tro det skydes jeg har fået nogle længere løbeture, der har givet en del til den manglende udholdenhed. :4thumbup:

(hvorfor kan jeg ikke uploade billeder?)

Link to comment
Share on other sites

Bike'n Run (næste kun løb fra min side) + en vandpost. Tirsdag d. 25/5

Jeg endte med at være igang i små 100min. Vi startede med at løbe en små 30min, for derefter at hoppe i det "dejlige varme" vand og svømme en ca. 30m.

Bagefter løb jeg et rigtig lang stræk, på omkring 30min ude at cykel (vi var 4 stykker, men jeg var klart den stærkest løber, så derfor ikke meget cykling til mig).

Så opstod problemet nemlig "løbemave", mit løbetempo gik meget ned, og jeg kom med på "cykelholdet" igen. Fandt dog et træ, og så var jeg godt løbene igen. De sidste 20min var de andre godt trætte, så spring cykeldelen over.

Jeg fik løbet omkring 17-18km og cyklet ca. 1,5km.

post-24853-1274817350,27_thumb.jpg

(fandt lige et billed fra Farum Tri i sidste weekend )

Edited by pentatlet
Link to comment
Share on other sites

Torsdag: Havkajak mest øvelser men også en tur på omkring 4km.

Fredag: fortræning til DM sprint triathlon næste weekend (ville endelig helst have kørt wat a-race, men kunne ikke finde et hold :blush:).

programmet:

svømning: 750m på 14min i medium tempo hvilket tyder på jeg kan svømme omkring 12-13min på selve DM dagen. + et par hundrede meter.

cykling: 3 runder på tyren (35km)

løb: 20min

vejret og tidspres gjorde at passet blev forholdsvis kort.

Edited by pentatlet
Link to comment
Share on other sites

svøm + løb lørdag d. 29/5

svømningen var lidt for useriøs fra min side, gik fint indtil våddragten blev for varm, efter jeg fik den af kom jeg til at stå og snakke. (kunne der ikke bare være en træner om lørdagen, så man kunne tage sig samme til at træne seriøst?)

programmet:

våddragt

200m opv

200m PB

100m ben

4x50m tempo (35-38sek)

100m HP

uden dragt

500m HP/PB

150m tempo

50m ud

bakkeløb + "sprint intervaller":

7min opv

4x10min+2min bakkeløb/planke

5x200m (løbet på 31-33sek) p: 2:30

7min afjog

Link to comment
Share on other sites

Interval cykling d. 30/5

programmet:

20min opv

tempo cykling 9,7km på 16.30 (der var virkelig meget vind idag...)

intervaller:

1km max

1km rul

2x6x100m MAX / 100m rul. p 3min

20min afrul

Har jeg igår købt en brugt cervelo p3 fra 2005, der kun har kørt under 1000km. Jeg synes det køre rigtig godt, det brudte gøre jeg cykler en del hurtigere. :4thumbup:

min ønske tidsplan til DM er (750m, 23,7km og 5km):

svømning: 13:00

T1: 1:10

cykling: 40:00

T2: 0:40

løb: 19:00

Link to comment
Share on other sites

Svømning mandag d. 31/5

Programmet inkl. våddragt (fik lige nogle tips til hvordan man kan klare lang tid i dragten i svømmehal):

200m opv

4x100m (25m fly, 75m Cr)

4x100m IM (25m ben, 50m øvelser, 25m ss)

2x400m HP/PB (100m tempo, 200m jævn, 100m tempo)

400m ben

4x100m PB

8x50m meget højt tempo

100m ud

i alt 3100m

jeg har et hård pas i morgen og ellers stå det på restitution.

Link to comment
Share on other sites

tirsdag 3 timer MTB, heraf 1 i rudeskov resten som transport. dejlig teknik rute, men jeg er begyndt at kunne give den god gas på de tekniske stykker. :4thumbup:

onsdag

middag: 30min meget let løb, der var god baggrundsmusik fra 10øren.

aften: 75min teknik svømning, igen var Søren Binderup som gæstetræner.

(jep der var en gut fra Guns N' Roses neden og spille på 10 ørerne)

Link to comment
Share on other sites

tors/fre/lør var "fridage" med lidt let træning for at holde kroppen let i gang.

Jeg fik flydt alle depoterne helt (jep måde salt, vitamin/miniral, væske og kulhydrat) + sovet igennem...

Den ultra korte beskrivelse af søndages løb. Jeg har altid haft gigantiske varme problem (specielt på "tri på tyren" ruten). Så var lidt bange inden jeg startede. Svømning ved jeg faktisk ikke hvad der gik glat, men dårligt var det. cykling første omgang fint tempo, anden omgang let kvalme og ingen watt i benene. T2 meget omtågede problemer med at få løbeskoede på. løbeturen starter med kvalme ramte et tempo omkring 4 pr/km den første km. men så slår varme igennem, og det lave tempo sætter ind. Brugte et lille stykke tid på at køle mig ned i væske depotet med vand (uden held).

min tid:

svømning: 15:44 (tid pr/100m: 2:05)

T1: 0:58

Cykling: 40:59 (fart 33,96)

T2: 0:51

Løb: 22:24 (tid pr/km: 4:28)

i alt: 1:20:58

mandag 50min let svømning

Edited by pentatlet
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag: MTB 2 timer, en time O-tmb i Hareskov. Bagefter hjemcykling med god fart, fra Skovbrynet st til Utterlevs mose, kørte jeg med en gennem snit fart omkring 34 km i let modvind.

Onsdag:

45min løb medium tempo og varieret terræn.

45min svømning var rimelig dø, havde ikke noget at svømme med... :crazy:

10min blandet core træning. + udstrækning.

Edited by pentatlet
Link to comment
Share on other sites

træningslejre fra fredag til søndag

fredag: 140km (skulle have kørt 180km) cykling i modvind og regn. Det var lortevejr der kun blev værre af at vi havde 13 punkteringer (hvoraf jeg stod fra 5 af dem... :cry:)

eller dejligt vandrehjem i Kalundborg, med supergod mad... :w00t:

Lørdag:

Startede med en duatlon (2.7km, 8km, 2,7km, 8km, 2,7km). Jeg lå til en sikker anden plads med et godt forspring til nr. tre, men desværre punkterede jeg da jeg skulle ud på anden cykel rute... :mad:

Eftermiddag gik med at ligge de ny anskaffende dækindlæg i mine alt for tynde konkurrence dæk. :bigsmile::innocent:

Lige inden aftenmaden stå den på "hygge" orienteringsløb for par. Mig og min makker løb hurtigste tid (ca. 6-7km på 29,15min), men fik 7min over i tiden, fordi jeg havde prøvede ruten sidste år. Desværre var orienteringen så let at man på ingen måder kunne hente 7min, specielt når det hold der starter 2min før en ligger sig i røven af os og vinder... :wink:

Søndag:

120km cykling den "hurtige" vej tilbage mod København med kraftig medvind i rykken. :4thumbup:

Edited by pentatlet
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share