Erfaringer med Sublimsport.dk


L.D.
 Share

Recommended Posts

Jeg ved ikke helt om jeg skal grine eller græde. Her er mine erfaringer med sublimsport.dk

1. Jeg opdager at de uden videre har fjernet mit password. Enhver der har min email-adresse kan nu logge ind som mig og se mit telefonnummer, min privatadresse, hvad jeg har bestilt osv. Det føler jeg mig ikke tryg ved.

2. Jeg forsøger at slette min profil, men den funktion har de åbenbart ikke.

3. Jeg forsøger at kontakte dem via deres kontaktformular http://sublimsport.com/dk/contacts/index men får hver gang beskeden "Kunne desværre ikke gennemføre den ønskede handling. Prøv venligst igen senere". Jeg har ventet over en uge men får stadig samme besked.

4. Jeg har ringet til dem. En telefonsvarer forsikrer mig, at mit opkald er meget vigtigt for dem. Dette gentages først på engelsk, så på tysk, og derefter lægges der på. Ugen efter prøver jeg igen og nu siger telefonsvareren at deres telefonsystem er "midlertidigt ude af drift" og at de kan kontaktes pr. email.

5. Jeg forsøger at ændre min email-adresse (som altså pludselig er blevet til en slags password) til en anden der ikke er lige så kendt. Men hver gang jeg trykker på "Gem" på denne side https://sublimsport.com/dk/customer/account/edit (kræver login) ændres min email-adresse tilbage til den oprindelige. Så det kan man åbenbart heller ikke. En uge senere forsøger jeg igen. Samme resultat.

6. Jeg har skrevet til [email protected] for snart 2 uger siden. Stadig intet svar. Og mine privatoplysninger ligger stadig offentligt tilgængelig for alle der er bekendt med min email-adresse. Hvilket jo må gælde for samtlige kunder de i årenes løb har haft.

Hvad er jeres erfaringer med sublimsport?

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke helt om jeg skal grine eller græde. Her er mine erfaringer med sublimsport.dk

1. Jeg opdager at de uden videre har fjernet mit password. Enhver der har min email-adresse kan nu logge ind som mig og se mit telefonnummer, min privatadresse, hvad jeg har bestilt osv. Det føler jeg mig ikke tryg ved.

2. Jeg forsøger at slette min profil, men den funktion har de åbenbart ikke.

3. Jeg forsøger at kontakte dem via deres kontaktformular http://sublimsport.c.../contacts/index men får hver gang beskeden "Kunne desværre ikke gennemføre den ønskede handling. Prøv venligst igen senere". Jeg har ventet over en uge men får stadig samme besked.

4. Jeg har ringet til dem. En telefonsvarer forsikrer mig, at mit opkald er meget vigtigt for dem. Dette gentages først på engelsk, så på tysk, og derefter lægges der på. Ugen efter prøver jeg igen og nu siger telefonsvareren at deres telefonsystem er "midlertidigt ude af drift" og at de kan kontaktes pr. email.

5. Jeg forsøger at ændre min email-adresse (som altså pludselig er blevet til en slags password) til en anden der ikke er lige så kendt. Men hver gang jeg trykker på "Gem" på denne side https://sublimsport....er/account/edit (kræver login) ændres min email-adresse tilbage til den oprindelige. Så det kan man åbenbart heller ikke. En uge senere forsøger jeg igen. Samme resultat.

6. Jeg har skrevet til [email protected] for snart 2 uger siden. Stadig intet svar. Og mine privatoplysninger ligger stadig offentligt tilgængelig for alle der er bekendt med min email-adresse. Hvilket jo må gælde for samtlige kunder de i årenes løb har haft.

Hvad er jeres erfaringer med sublimsport?

Det er efterhånden længe siden jeg har købt noget der sidst, men jeg husker det som at det var rimelig smerte frit. Lidt lang leverings tid, men ellers ikke det store at bemærke.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke helt om jeg skal grine eller græde. Her er mine erfaringer med sublimsport.dk

1. Jeg opdager at de uden videre har fjernet mit password. Enhver der har min email-adresse kan nu logge ind som mig og se mit telefonnummer, min privatadresse, hvad jeg har bestilt osv. Det føler jeg mig ikke tryg ved.

2. Jeg forsøger at slette min profil, men den funktion har de åbenbart ikke.

3. Jeg forsøger at kontakte dem via deres kontaktformular http://sublimsport.com/dk/contacts/index men får hver gang beskeden "Kunne desværre ikke gennemføre den ønskede handling. Prøv venligst igen senere". Jeg har ventet over en uge men får stadig samme besked.

4. Jeg har ringet til dem. En telefonsvarer forsikrer mig, at mit opkald er meget vigtigt for dem. Dette gentages først på engelsk, så på tysk, og derefter lægges der på. Ugen efter prøver jeg igen og nu siger telefonsvareren at deres telefonsystem er "midlertidigt ude af drift" og at de kan kontaktes pr. email.

5. Jeg forsøger at ændre min email-adresse (som altså pludselig er blevet til en slags password) til en anden der ikke er lige så kendt. Men hver gang jeg trykker på "Gem" på denne side https://sublimsport.com/dk/customer/account/edit (kræver login) ændres min email-adresse tilbage til den oprindelige. Så det kan man åbenbart heller ikke. En uge senere forsøger jeg igen. Samme resultat.

6. Jeg har skrevet til [email protected] for snart 2 uger siden. Stadig intet svar. Og mine privatoplysninger ligger stadig offentligt tilgængelig for alle der er bekendt med min email-adresse. Hvilket jo må gælde for samtlige kunder de i årenes løb har haft.

Hvad er jeres erfaringer med sublimsport?

Jeg har ikke selv nogen erfaringer med dem.

Men i dit sted ville jeg forsøge dette:

http://programmer.tv2.dk/basta/article.php/id-9949041:skriv-til-basta--det-betaler-sig.html

Det er ingen spøg at omgås letsindigt med kunders passwords og andre personlige oplysninger.

Link to comment
Share on other sites

1. Jeg opdager at de uden videre har fjernet mit password. Enhver der har min email-adresse kan nu logge ind som mig og se mit telefonnummer, min privatadresse, hvad jeg har bestilt osv. Det føler jeg mig ikke tryg ved.

https://sublimsport.com/dk/customer/account/edit

Jeg har selv lige klikket mig ind på dit link. Jeg bliver også kun bedt om at indtaste min mailadresse førend jeg kommer ind på min konto, så du er altså ikke den eneste!!! Nu er det længe siden jeg har købt noget derinde, så det er min gamle adresse og tlf.nr. de har stående, men det er da helt klart bekymrende.

Er der andre med en account der lige kan teste også??

Sublimsport har tidligere været til meget debat. De er meget svingende i deres serviceniveau, og har af og til været i medierne (med god grund) for deres måde at drive forretning på.

Nogen har aldrig haft problemer med service og/eller levering, mens andre decideret boykotter dem. Så, at handle hos dem er vel fifty/fifty.

Link to comment
Share on other sites

Åbenbart er jeg ikke den eneste der er berørt af problemet. Det var det jeg frygtede.

Jeg har ikke selv haft problemer med Sublimsport før i tiden. Jeg har bestilt og modtaget varen, og det har været det.

Oksen fra Århus N > Tak for din henvisning til Basta. Det vil jeg overveje. De har formodentlig også nogle folk med styr på persondataloven der kan vurdere, om Sublimsport overtræder loven ved ikke at benytte password til at sikre folks personlige data.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg modtog dette svar (8 dage efter) da jeg spurgte dem om manglede kodeord osv.

Hej , og tak for din mail.

Vores server holder øje med at det bliver misbrugt, om samme IP logger in på for mange konti og andre sikkerheds systemer. Så det kan ikke misbruges.

Bliver det misbrugt, kan vi hurtigt se det og blokke imod det!

Med venlig hilsen

Sublimsport.com

Link to comment
Share on other sites

Tak for orienteringen. :-)

Problemet er bare ikke at samme IP kan logge ind på flere forskellige konti. Problemet er at enhver der kender eller gætter email-adressen på en kunde hos Sublimsport kan logge ind som denne person og har adgang til dennes data.

Eller mener de mon at man ikke kan logge ind som en anden person med mindre man bruger vedkommendes IP-adresse? Jeg har netop logget ind på min egen konto fra 3 forskellige IP-adresser. Intet problem.

I kan selv teste det via eksempelvis www.hidemyass.com. I kan se jeres IP-adresse på f.eks. www.whatismyipaddress.com

Så mens vores private data tilsyneladende kan tilgås af fremmede, kunne det være interessant at få Sublimsports forklaring uddybet. Jeg har dog stadig ikke fået svar trods flere ugers venten.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg brugte dem rigtig meget for et par år siden og har aldrig haft problemer med deres service eller levering. Anbefalede dem så til et par venner, den ene ven fik aldrig sine varer på trods af at der var betalt og den anden ventede i knap fire uger for levering...

Ikke et sted jeg nogensinde vil anbefale til nogen igen.

Link to comment
Share on other sites

Er der nogen af jer, der har haft nogen form for kontakt med Sublimsport på det seneste?

De synes overhovedet ikke at være kontaktbare.

Jeg har lige købt derfra, hvor jeg var i kontakt med dem pr mail. Oplevede ingen problemer.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Har bestilt den 16/6, den 21/6 er beløbet trukket på mit dankort(hvilket er ulovligt i følge PBS,må ikke trækkes før varen er sendt) svarer ikke på e-mail ingen varer :sneaky2: kort sagt hold jer væk :mad:

Det er heldigvis en relativt ukompliceret sag at få pengene tilbage, når man har betalt med kreditkort. Et simpelt dokument man underskriver i banken, og så har man pengene igen med det samme.

Link to comment
Share on other sites

Trustpilot kan man se at der er en del utilfredse kunder.

...Man kan også se, at pudsigt nok er de 3 seneste positive anmeldelser kommet på samme dag - fra brugere der aldrig har anmeldt andet end Sublimsport. Går man længere tilbage og finder næste positive anmeldelse, finder man en bruger der har 3 anmeldelser, hvoraf de to er positive af sublimsport.

Disse positive anmeldelser har også det til fælles, at grammatik og stavning er mindre end god. Man kunne næsten få den mistanke, at de alle var skrevet af samme person.

Var Sublimsport iøvrigt ikke i et af forbrugerprogrammerne for 1-2 år siden, hvor de sporede bagmændene?

Edit: Sublimsport var i Operation X tilbage i 2007. http://sputnik-dyn.tv2.dk/play/operation-x-4146/

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share