MaxPower


MaxPower
 Share

Recommended Posts

kuk kuk, vil du mon hjælpe mig med at læse til eksamen på fredag? der er en tid kl 2 -  halv 3, deromkring.

mvh husfyssen

bib venligst :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

:crybaby:

Ville meget gerne, men det er desværre helt umuligt med min tidsplan lige pt - snøft.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

6. tur til fyssen

Træning med Heidi.

Min ryg har været irriterende øm (ikke DOMS) de seneste dage, hvilket selvsagt er rigtig ufedt at rende rundt med. Hun mente ikke der var så meget at gøre lige nu, men det skulle forhåbentlig blive bedre.

Teknik-Træning

Dagens første menupunkt var teknik vurdering i sumo og front squat med hhv 60 og 40kg. Heidi startede med at binde en snor om livet på mig (min bio-feedback), og den havde jeg sådan set på hele træningen. Teknikken så fin ud og jeg har efterhånden fået bedre styr på at få vejrtræningen synkroniseret med løftene. Jeg skal dog huske at sluge en lidt større mundfuld luft inden jeg starter løftet.

Jeg skal HUSKE at det er jorden der skal skubbes væk - både i sumo og squat - og ikke mig der skal rejse mig op :bigsmile:

Så skulle jeg lave lunges. Uden vægt var teknikken ikke helt god, fordi jeg læner mig frem - mest i lunges fremad - back lunges var bedre. Problemet med fremad læning løses dog nemt ved at lave Barbell lunges med stangen liggende foran. Så er man sgu' tvunget til at holde ryggen ret. :smile: Den kørte jeg med 20-30kg for lige at få lidt teknik, den var ikke tung på nogen måde, men 30kg kunne da mærkes lidt.

Stabilitet

Og nu til det rigtig sjove. :cooldance:

Den ondeste stabilitetsøvelse :devil: (eller i hvert fald en af dem), og den foregår således:

- Man ligger sig med skuldre og hoved på en stor swissball (75cm).

- Hoften skal holdes højt (dvs strakt) hele tiden.

- Armene holdes vandret ud til siden med et kosteskaft hele vejen på tværs over brystet igennem hele øvelsen.

- Selve øvelsen foregår ved at man med fødderne krabber sig sidelæns på bolden, så man i yderstillingen kun ligger med den ene skulder på bolden.

- Yderpositionen skulle holdes i 5 sekunder og så gentag til modsatte side.

- Det lavede jeg så 2 sæt á 5 gentagelser af.

Jeg klarede det meget godt af en nybegynder sagde hun :laugh: og den er dælme hård skal jeg hilse og sige.

Målet er at træne mig op til at kunne lave 3x10 med 10 sekunders pause til hver side.

Som ekstra udfordring kræver det lige at jeg får træningscentret på DTU til at købe nogle bolde, men mon ikke det skulle være muligt.

Øvelsen hvor jeg ligger på en lang skumgummi-cylinder og skiftevis løfter benene skulle også testes igen. Den var noget bedre end sidst, men stadig svær.

Vejrtrækning

Så skulle jeg træne vejrtrækning samtidig med at det naturlige lændesvaj holdes. Dette blev gjort ved at jeg skulle ned på alle fire - fik kosteskaftet op og ligge på ryggen, så hovedet flugtede og Heidi kunne have en flad hånd imellem min lænd og skaftet. Derefter skulle jeg så trække vejret ind og puste ud, hvor jeg først presser maven ud (stadig holder lænden) imens den fyldes, og når jeg puster ud skulle maven (navlen) trækkes så langt ind som muligt. Det var bestemt ikke nemt, men det hjalp meget at have en hånd at trykke imod. Jeg tror dog det bliver svært at finde en makke til denne øvelse :laugh:

Nu jeg havde muligheden spurgte jeg også lidt ind til om bænkpres kunne tænkes at være et problem, for der ligger jeg jo netop med stort lændesvaj og stort set ingen aktivering af stabilisatorer omkring maven. Og ganske rigtig mente hun bestemt ikke min var flink ved lænden. Jeg kan snildt få en knyttet næve ind under opspændet, hvor hun hellere så at jeg kun havde den flade hånd svarende til det naturlige svaj. Det kan ikke lade sig gøre for mig på nuværende tidspunkt - dels pga teknik formentlig og i stor grad pga usmidige hoftebøjere. Så gæt hvad der også er kommet på programmet. :bigsmile:

Eneste metode til at lave dem nu som hun ville have det, er ved at fødderne placeret på en skammel eller lignende. Ikke noget jeg var meget for, hvilket jeg også forklarede, men så kigger vi på nogle alternativer næste gang i stedet. Faktisk ville hun til næste gang have et træningsprogram klar hvor jeg både kan træne noget styrketræning OG nogle mere komplekse øvelser der træner det hele og i særdeleshed stabiliteten i maven. Det ser jeg meget frem til.

Tanker omkring prioriteter

Alt dette fik mig til at tænke lidt over hvad jeg vil med min træning, både nu og på sigt. Det vigtigste uden tvivl er min sundhed, for det skal være godt for kroppen at træne. Det nytter ikke noget at være slidt op eller knækket midt over som 30 årig :wink:

Derefter kommer udseendet og styrken med nogenlunde lige prioritet. Udseendet er nemt nok at vurdere, selvom det naturligvis er svært at se fremskridt løbende, men det er der jo råd for. :smile: Fremgang i styrken er en stor motivator for træningen især de 3 store jo. Det og den generelle tilfredsstillelse det er at træne er vel egentlig de to primære årsager til jeg gør det, nu jeg tænker over det.

Som det ser ud nu er der ikke nogen tvivl om at jeg må revurdere lidt på hvordan jeg vurderer min styrke. Backsquat er lagt på hylden lige foreløbigt, bænkpres bliver det måske (nu må vi se hvad Heidi finder på) og sumo skal øges meget stille og roligt.

Så styrkeløft ligger lige pt meget langt ude i fremtiden, hvis det overhovedet er der, men det kan måske give mig mere plads til at give det primære mål lidt fokus: At jeg vil have en sund krop.

Sikke en smøre - jeg må hellere stoppe nu. :smile: Hvis nogen er nået helt til enden eller i øvrigt synes det er interessant at høre mine fys-beretninger, så sig endelig til.

Roger Over :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Hvis nogen er nået helt til enden eller i øvrigt synes det er interessant at høre mine fys-beretninger, så sig endelig til.

Jeg nåede til slutningen :laugh::laugh: også uden at :sleeping::sleeping:

Synes det lyder fornuftigt at du ...sadler om.... det er vigtigt at tage hensyn til sin krop ...især i din UNGE ALDER! selvom du nærmer dig alderdommen :tongue:

:banana3:

Link to comment
Share on other sites

Tak for det, vivs.

Jeg følte mig også helt voksen og ansvarlig da jeg skrev det...

DET' GAAAAASH :nissetunge:

Har forresten lige set Terkel i Knibe med Kaptajnen (Steward Stardust) som kommentator. Det er godt nok sort, og temmelig forvirrende da der ikke er skruet helt ned i filmen, så der er flere stemmer oveni hinanden. Men til tider var den nu meget skæg, og jeg opdagede da også en del ret sjove småting, nu man ikke lige fulgte så meget med i selve filmen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Tanker omkring prioriteter

Alt dette fik mig til at tænke lidt over hvad jeg vil med min træning, både nu og på sigt. Det vigtigste uden tvivl er min sundhed, for det skal være godt for kroppen at træne. Det nytter ikke noget at være slidt op eller knækket midt over som 30 årig  :wink:

Derefter kommer udseendet og styrken med nogenlunde lige prioritet. Udseendet er nemt nok at vurdere, selvom det naturligvis er svært at se fremskridt løbende, men det er der jo råd for.  :smile: Fremgang i styrken er en stor motivator for træningen især de 3 store jo. Det og den generelle tilfredsstillelse det er at træne er vel egentlig de to primære årsager til jeg gør det, nu jeg tænker over det.

Held og lykke med valget af sundhed som første prioritet :4thumbup:

Men jeg kan se, at du ikke helt kan slippe styrke og fremgang.

Måske skulle du vælge et andet brugernavn her i forumet :laugh:

Fortsat god træning og fremgang, målt i kvalitet for kroppen :smile:

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Tak for det, henning, men sundhed har sådan set altid været første prioritet et eller andet sted. Det andet har måske bare fået for meget fokus på det sidste.

Og det er skam heller ikke sådan jeg har tænkt mig at været tilfreds med status quo, hverken mht træningsudbytte eller andre ting - nu bliver det bare med lidt andre ting at måle styrke i end lige bænk og squat. :smile:

Link to comment
Share on other sites

6. tur til fyssen

Hold da op, sikke en ordentlig omgang du var igennem. :w00t: (ja,ja...jeg læste det heeele)

Men god beslutning du har taget dig, Maxiboi :1112: - det vil sikkert gavne dig i sidste ende. Held og lykke med det hele ihvertfald :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

6. tur til fyssen

Hold da op, sikke en ordentlig omgang du var igennem. :w00t: (ja,ja...jeg læste det heeele)

Men god beslutning du har taget dig, Maxiboi :1112: - det vil sikkert gavne dig i sidste ende. Held og lykke med det hele ihvertfald :bigsmile:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er faktisk helt ekstremt god service. Forrige gang hvor vi kun havde en halv time til træning sagde Heidi at det var lidt irriterende at have så lidt tid, så de næste tider jeg har fået (inkl. den sidste her) er tider, der ligger som de sidste på hendes dag, så vi endte med at bruge lidt over en hel time idag.

Så jeg betaler stadig kun for en halv time og hun vælger alligevel at bruge en halv time af sin fritid på mig.

Jeg klager i hvert fald ikke :4thumbup:

Hvorfor er jeg dog ikke i seng endnu??? :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal HUSKE at det er jorden der skal skubbes væk - både i sumo og squat - og ikke mig der skal rejse mig op 

Det var faktisk en meget lækker mantra det der :4thumbup:

Og fornuftige tanker du har gjort dig omkring sundheden - for ja, kroppen skulle meget gerne holde hele livet jo :) du gav mig lige lidt at tænke over for en stund.

Link to comment
Share on other sites

Træning 10-01-2005

Efter en weekend fuld af druk og sjove mennesker var det tid til træning igen.

Jeg kører stadig fullbody-freestyle, da træningen er lidt uregelmæssig, men jeg prøver så vidt muligt at få indkorporeret de øvelser jeg lærer hos fyssen. Dog har jeg ikke udstyr til dem alle endnu.

Sumo DL

1 x 5 @ 60kg

2 x 3 @ 80kg

2 x 3 @ 100kg

Teknikken var ikke helt så optimal på 100. Benene starter for hurtigt.

Front squat (S1)

1 x 5 @ 20kg

1 x 5 @ 40kg

1 x 5 @ 50kg

1 x 5 @ 60kg

1 x 5 @ 70kg

1 x 3 @ 80kg

Ville teste hvordan teknikken var når det blev tungt. Synes det kørte rigtig godt med vejrtrækningen - både med at tage tid nok, suge nok ind, og holde det i bunden.

Der er stadig lidt problemer med at jeg kommer en smule for meget forover, når den bliver tung.

One arm db bench press (S1)

1 x 10 @ 11kg

1 x 10 @ 16,5kg

3 x 10 @ 21,5kg

Fyssen nævnte sidste gang noget om pres med en arm - og denne her har jeg vist set engang på T-mag, men aldrig prøvet. Så idag fik den chancen.

Jeg tog det stille og roligt med vægten, så det var nok begrænset hvor meget brystet fik ud af det, men den var bestemt guf for mavsen.

Lunges (stangen placeret som i frontsquat)

3 x 5 @ 40kg

Dejlig øvelse. At have stangen placeret foran tvinger én til at have en oprejst position - og så er den mildere mod mine skuldre ift at have den liggende bagpå.

Teknikken og vejrtrækningen kørte fino.

Pulldown (smalt underhåndsgreb)

1 x 10 @ 60kg

1 x 10 @ 70kg

Skulle da lige have lidt ryg på også.

Cable rows (smalt semi-neutralt greb)

2 x 10 @ 60kg

og lidt til

Til sidst lidt udstrækning af haser, indadføre og hoftebøjere.

Træning er daaaajlig

:banana: :banana: :banana:

Link to comment
Share on other sites

7. gang til fyssen

I dag stod den på lidt af hvert. Jeg skulle lære et par nye øvelser, testes lidt med en gammel kending og så æltes lidt.

Det er slet ikke dårligt at blive tag-teamet af to fysser :4thumbup:

Først de nye øvelser

der var to forskellige som begge blev udført med dette fancy apparat:

ft360.jpg

Egentlig er det bare en stak med kabel i, men det smarte er at "armene" kan positioneres hvor man har lyst - så trækket f.eks. er fra cirka midt torso, i stedet for et kabeltårn, hvor den kun sidder i top eller bund.

Første øvelse kan nok bedst beskrives som et slag og et lunge kombineret, hvor kablet holdes i den arm der "slår"

Den anden øvelse er en trækøvelse, hvor man starter med at stå med venstre side til kablet, der holdes i højre hånd, hvor højre arm er strakt hen i mod maskinen, og så skal man stå på et ben (det venstre) :laugh:

Så sætter man det løftede ben tilbage i en position er vel svare til en semi-sumo - rotere torso tilbage til neutral position imens man sætter sig ned i sumo-stillingen OG trækker kablet så man ender med at stå som om man havde en bue i hænderne - og så i skovskiderstilling :laugh:

Meget anderledes, men bestemt krævende. Jeg har både meget hurtig til at lære dem fornuftigt og god til at bruge vejrtrækningen korrekt og spænde ordentligt op. Det kunne de se selv igennem min løsthængende t-shirt.

Heldigvis kan begge øvelser også laves fra et alm. træktårn, så jeg skal helt sikkert stå og se mærkelig ud oppe i centret, når jeg får det program Heidi får strikket sammen til mig næste gang (dvs næste onsdag), men det er jeg jo vant til - og det er lige før jeg synes det er skægere at træne ting som de andre ikke fatter en meter af. :tongue: Jeg håber Heidi har et fornuftigt navn til de to - for jeg er da lidt lost især med nr 2 :laugh:

Lidt test

Den stod på nuddeltesten igen idag. Jeg ligger med en skumgummi-cylinder hele vejen ned af rygsøjlen, armene lige i vejret, og så skal fødder løftes skiftevis uden at jeg falder af nudlen.

De andre gange har det været temmelig besværet, men idag gik det faktisk vildt godt - jeg var total stolt :cooldance::biggrin:

Lidt æltning

Til sidst blev jeg lige mærket igennem, og selvom jeg stadig kan mærke når der bliver trykket de "forkerte" steder i lænden, så kunne fyssen tydelig mærke en forbedring. Dog var der andre steder som kunne trænge til lidt mobilisering, så om 2 uger skal jeg lige et smut til kiropraktor. :devil: (samme sted).

Derefter kunne jeg jo lige så godt træne lidt - så det kommer i næste indlæg.

Da jeg endelig kom hjem mærkede jeg virkelig hvor hårdt det havde været. Transversus er total brændt af på den fede måde - så der er ingen tvivl om at træningen rammer det der er meningen :devil::devil::devil:

Og så kan jeg vist også begynde at mærke lidt DOMS i benern - de fik jo lidt kul igår.

Link to comment
Share on other sites

Små-træning efter fys

Nu jeg alligevel var der :smile:

Closegrip bænk (S1)

1 x 10 @ ca 40kg

1 x 10 @ 60kg

3 x 8 @ 70kg

ok - pæn fart på de fleste.

Incline curls (S1)

1 x 5 @ 16,5kg

3 x 5 @ 21,5kg

En god langsom excentrisk fase gjorde den dejlig nasty :devil:

Den kan mærkes allerede nu - tror jeg :unsure:

Balancebræt på 1 ben (S1)

1 x ca 30 sek @ 1 ben

2 x ca 30 sek @ 1 ben hvor det frie ben bevæges langsomt frem og tilbage

Skæg :bigsmile:

Kragelaterals (S2)

2 x 10 @ 10kg

Det rammer bare SÅ godt :4thumbup:

Swissball - sidelæns krabbeøvelse

2 x 5 @ 5 sek stop

ond ond ond :devil:

Udstrækning

haser

indadføre

hoftebøjere

røv

mave

ryg

DET gjorde godt i mit korpus

:banana: :banana: :banana:

Link to comment
Share on other sites

Det er bare snyd mand, selv på skånekost, mærkelige unævnelige øvelser, fys, skader og meget andet er du STADIG svinestærk :blink:

Hvordan kan man overhovedet bevæge 75kg i Military? Det går ud over min forstand!

God bedring, det ser ud til at du er helt fornuftig hvad det angår, håber du kommer helt på ret køl igen!!!

Link to comment
Share on other sites

Træning 14-01-05

Hey :smile:

Jeg glemte helt at få gårsdagens træning noteret.

Det er ret utroligt så øm jeg kunne blive i Transversus efter fys-træningen. Faktisk var det ikke gået over i går. Det har desværre muligvis også bidraget til at jeg har været lidt mere øm i ryg og lænd de sidste par dage end ellers. Det irriterer mig en del når fysserne siger det går frem, men det bare ikke resultere i at ryggen får det bedre :dry:

Sumo

1 x 5 @ 60kg

2 x 3 @ 80kg

2 x 3 @ 90kg

Kørte ok, men jeg skal stadig være meget opmærksom på at benene ikke ryger for hurtigt af sted, så ryggen står med hele læsset bagefter.

Push lunges (S1)

2 x 10 @ 25kg

En af de sjove fys-øvelser fra sidst har jeg navngivet således indtil videre :smile:

Wide squat row (S1)

2 x 10 @ 25kg

Og det var så den anden mærkelige fys-øvelse.

Jeg lavede dem i træktårnet, og selvom det kunne lade sig gøre, så var det bestemt ikke optimalt, dels pga vinklen når man bruger trækket i toppen og dels pga en lidt begrænset ROM.

Der blev i øvrigt kigget lidt :laugh:

Front squat (S2)

1 x 5 @ 50kg

2 x 5 @ 55kg

Rigtig god teknik og vejrtrækning.

Den bliver pænt hård når der er 4-5 sekunders pause i toppen mellem hver rep - så står man der længe selv kun med 5 reps :wink:

Chinups UH (S2)

3 x 5 @ mig

Kørte fino

Balancebræt - 1 ben og med bensving (S3)

2 x 2 "sving" (20-30 sekunder pr sæt vil jeg tro)

Den er pææænt svær, men jeg synes da selv det går meget godt. Og man kan tydeligt mærke mavemullerne arbejde.

Kragelaterals (S3)

2 x 10 @ 12,5kg

Jeg er blevet helt pjattet med denne her. Den sidder forbandet godt når den køres kontrolleret.

Udstrækning

Liggende mavestræk

Krumme ryg

Hasestræk

booty

hoftebøjere

indadføre

:banana: :banana: :banana:

Link to comment
Share on other sites

Hvilket fantastisk vejr til en gåtur

Ud i den friske luft med mig :walking:

Det blev til ca 45 minutter rask gang/powerwalk og lige et par hundrede meters løb fordi jeg ikke kunne lade være :laugh: Jeg er dog stadig lidt påpasselig med mine skinneben, så jeg skal ikke overdrive :wink:

I de sidste par uger har jeg sagt "jeg vil prøve dit" og "jeg vil prøve dat" lidt for ofte især i forhold til morgengåturen uden at det er blevet til noget.

Når man siger den slags til sig selv og ikke fuldføre det bliver man negativ - og det er jo ikke godt.

Så nu hedder det ikke "prøve" mere...

Jeg SKAL ud af vagten mindst 5 gange om ugen men gerne hver dag. Og for at jeg kan det SKAL jeg gå tidligere i seng end jeg gør nu. Fester vil naturligvis være undtagelser, men da det jo som regel er weekend bagefter er det ingen undskyldning for ikke at komme ud.

Og HVORFOR skal jeg så det?

Hvis ikke jeg ved hvorfor jeg gør det vil jeg næppe have motivation til det.

Jeg gør det fordi min krop fortjener det, fordi den vil få det bedre, fordi jeg vil få mere energi i hverdagen (noget jeg seriøst har manglet), fordi det vil gøre mig glad og fordi det er en super god mulighed for at tænke over hvad man egentlig laver og hvorfor.

SÅ hvis der ikke står morgengåtur eller lignende i denne log mindst 5x om ugen så giv mig et venligt :poking: , :4whip: eller :bottom:

Nu er det skrevet - så er der bare tilbage at gøre det :cooldance:

Roger over :sun:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Gæstetræning i SATS-parken mm

...men først skulle jeg jo derhen.

Jeg kunne se jeg pludselig havde lidt travlt hvis jeg skulle nå afsted til bussen, men så var det jeg tænkte, at nu vejret var så godt kunne jeg vel lige så godt cykle derhen - det måtte være en fin opvarmning :laugh:

Som sagt så gjort, og 15km og 45 minutter senere var jeg der - godt varm...

Spock tog imod - da jeg endelig fandt ham og kort efter var Niske, Tulle og Linde der også. Fast kom lige på kort visit men havde desværre ikke tid til at træne.

Jeg må brænde dine baller ned til grunden en anden gang, søde :4winkkiss:

Jeg fik vist sådan cirka lavet følgende:

"Push Lunges" (A1)

2 x 10 @ 25kg

De havde sådan et smart kabeltræk, hvor man kunne indstille kablets position. Særdeles velegnet og noget mindre pladskrævende end det monstrum jeg prøvede hos fyssen.

"Side squat row" (A2)

2 x 10 @ 25kg

Tror jeg vil kalde den side squat i stedet for wide squat - det beskriver lidt bedre bevægelsen :smile:

Bænkpres

3 x 5 @ 90kg

sidste sæt som closegrip

Assisted chinups

1 x 10 @ -10kg

lidt mærkeligt at skulle stå på sådan en plade der synker ned, og håndtagene kunne bestemt også have være lavet bedre, men ud over det var den faktisk ikke tosset.

Front squat (B1)

3 x 5 @ 50kg

Niske mente mine fødder virkede ustabile - vist ikke så meget sålen men mere mine fødder. Det havde jeg lidt svært ved at se selv, men jeg kan godt se hvad han mener.

Spock var meget imponeret af dybden og fik også knipset et billede af mig helt i kælderen :4thumbup:

Military (B2)

3 x 5 @ 50kg

puha - længe siden synes jeg.

Lunges (med stangen foran) (C1)

2 x 5 @ 30kg

Kørte rigtig godt

Kragelaterals (C2)

1 x 10 @ 10kg

1 x 10 @ 12kg

og så lidt instruktion til spockie. Han ku' li' den ku' han :devil:

Weighted chinups (underhånds) (D1)

1 x 5 @ mig+10kg

kørte fino

Weighted dips (D1)

1 x 10 @ mig+10kg

spock var helt bekymret for mine skuldre, så dybt jeg kørte :laugh:

Jeg vil dog tro at det er samme dybde som angel m.fl har kørt til diverse fitnesskonkurrencer.

Db rows

1 x 8 @ 36kg

2 x 10 @ 40kg

Husets tungeste håndvægte - MWUHAHAHAHAHA :showoff:

Og samtidig lidt tragisk...

Incline Db press

1 x 6-7 @ 40kg

Blev nødt til at prøve når nu spockie havde givet den et forsøg. Det gik overraskende godt, og hældningen var en pæn sjat højere end den jeg har lavet 9x42 på.

Cable pulldown

1 x 10 @ 70kg

fornuftig maskineri - dem skal vi nok have et par stykker af i stedet for de gamle

Cable rows

2 x 10 @ 50kg

Også helt udmærket. Jeg ved ikke helt hvorfor, men maskinen er lavet så man enten kan trække fra gulvet ELLER toppen, men det er stadig cable rows, og når man trækker fra toppen bruger man så også nogle fodstøtter placeret højere.

Alt blev naturligvis supersættet med rigelig kæbe :blahblah:

Så var det tid til leg og maskin-test. Nu jeg havde muligheden kunne jeg jo lige så godt tjekke gearet ud.

Der blev testet:

Leg press - hvilket monstrum, men ikke specielt godt, da man skal starte positionen i bunden og dermed hele tiden rammer på i bunden, fordi ROM ikke er særlig stor. Det var et problem på begge maskiner, både den meget store, og den mere normale.

Læg siddende og stående - dårlige - dem vi har er bedre.

Leg curl liggende - fin fin sådan i forhold til hvad man kan få ud af den øvelse :tongue:

Leg extensions var desværre kaput og den "alternative" rehab-udgave var godt nok underlig. Alt for mange dingenoter at skrue på - selv for en nørd som mig :laugh:

Biceps maskine - ikke helt i skoven, men bestemt ikke værd at bruge penge på.

Skulderpres - Slet ikke så slem endda, men spørgsmålet er om ikke skulderpres i smith er lige så godt/dårligt

Siddende rows - bvadr - alt for ujævnt træk

Siddende lodret træk - MEGET mærkelig. Pga svinghjulet var den meget svær i midten af trækket, men vildt nem i slutningen. Jeg fik vist lavet 8 reps med 100kg, fordi de andre tvang mig :laugh:

Bagskulder-maskine - sådan en lidt pudsig sag uden håndtag men bare nogle store puder man skubber bagud med albuerne. dårlig!

Balde-dims - voldsomt apparat bare for at træne balder. Hvis der havde været mere vægt på havde den sikkert været meget fin.

Dips-agtig maskine - den fik jeg så både testet hvor jeg sad den rigtig vej og den knap så rigtige vej :laugh:

Jeg har ingen anelse om hvorfor, men jeg valgte at sætte mig med snotten lige ind i ryglænet til at starte med til stor morskab for især Tulle :cooldance:

Bryst pres - faktisk en ok maskine. Bevægelsen er lidt pudsig fordi den går indaf, men ud over det var den god. Den kunne godt erstatte en af de flyes-maskiner vi har.

Mave-maskine - den kunne da mærkes lidt, men ROM er bare ikke god nok, så jeg støder hele tiden på bagstoppet.

Og som afslutning testede vi også lige arm-cykel, rotex? og stepper.

Sådan en armcykel er faktisk meget skæg, meeen jeg ville nu hellere bruge pladsen på en Concept 2'er.

Alt dette tog så også cirka 3 timer :dropjaw: :laugh:

Og så skulle jeg jo lige hjem også, dvs endnu 15km - denne gang i tyk tåge.

Tak for en skide hyggelig træning, dem der kom :clap:

:banana: :banana: :banana: :banana:

Sikke en dag - 5½ timers motions, hvis vi tæller min cykeltur til Holte for at handle med. Det må vist være PR :laugh:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Spock tog imod - da jeg endelig fandt ham og kort efter var Niske, Tulle og Linde der også. Fast kom lige på kort visit men havde desværre ikke tid til at træne.

Jeg må brænde dine baller ned til grunden en anden gang, søde  :4winkkiss:

Du ved jo jeg er med på den værste, MaxP :rolleyes: Så regn du bare med det :devil: Så skal jeg bare ikke være syg og ha' nogle ordentlige busker på - så kører det deru'a' :4thumbup:

Det var ihvertfald godt at se dig igen, søde Jesper :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Tak for en skide hyggelig træning, dem der kom  :clap:

<{POST_SNAPBACK}>

Selv tak! Ja, det var rigtig hyggeligt :bigsmile:

Super at du dukkede op på trods af alt det der SATS bøvl :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Heldigvis var der ingen problemer da Lars havde fået sagt det til receptionisten.

Desværre er jeg nu "registreret" hos dem, så det jeg jo nok tvivlsomt om jeg kan komme til gratis gæstetræning igen :dry:

Reem -> I lige måde, skatter :blush:

Link to comment
Share on other sites

Desværre er jeg nu "registreret" hos dem, så det jeg jo nok tvivlsomt om jeg kan komme til gratis gæstetræning igen  :dry:

Du kan vist også forberede dig på diverse opfølgnings-opkald fra dem! :wink:

Hvad angår kragelaterals - hvad er det for en fugl? (sorry, orker ikke at gennemlæse Crawdaddy's 169 sider eller dine 135 sider for at finde en beskrivelse!).

Link to comment
Share on other sites

Desværre er jeg nu "registreret" hos dem, så det jeg jo nok tvivlsomt om jeg kan komme til gratis gæstetræning igen  :dry:

Du kan vist også forberede dig på diverse opfølgnings-opkald fra dem! :wink:

Hvad angår kragelaterals - hvad er det for en fugl? (sorry, orker ikke at gennemlæse Crawdaddy's 169 sider eller dine 135 sider for at finde en beskrivelse!).

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, det truede de godt nok med :wink:

Hvis de ringer har jeg da også et par forslag til dem :laugh:

Kragelaterals er en lille variation af alm. laterals som jeg lurede fra Crawdaddy (deraf navnet :wink: )

Her er videoen hvor kragen brænder :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Dips-agtig maskine - den fik jeg så både testet hvor jeg sad den rigtig vej og den knap så rigtige vej  :laugh: 

Jeg har ingen anelse om hvorfor, men jeg valgte at sætte mig med snotten lige ind i ryglænet til at starte med til stor morskab for især Tulle  :cooldance: 

Undskyld Jesper :blush: Det så bare så morsomt ud fordi man ikke er vant til at se folk benytte den på dén måde med næsen helt presset ind i ryglænet :wink:

Balde-dims - voldsomt apparat bare for at træne balder. Hvis der havde været mere vægt på havde den sikkert været meget fin.

Hip extension hedder den. Jeg synes den er super for :moon:

Tak for en skide hyggelig træning, dem der kom  :clap:

Selv tak, kanon du gad tage turen ind til SATS :4thumbup:

Og næste gang vi arrangerer noget et sted må vi lige have nogle lokal kendte med så vi kan finde et sted at spise og lave en hyggelig afslutning :smile:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share