MaxPower


MaxPower
 Share

Recommended Posts

  • Replies 2.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

grinder -> lige præcis :4smartass:

rommel -> nemli' jae. Det' ingen problem.

:4flex: ipecs -> JEPPER :devil:

Hvor man mærker det???

Hvor mærker man det IKKE, når man skal holde 320kg imod tyngdekraften? :laugh:

Sådan som jeg laver den handler det i første omgang om at rette benene ud. Ryggen laver ikke meget, og det var jo også netop fordi dødløft belaster lænden at jeg valgte noget andet i dag, altså i går. Når man så har fundet ud af hvordan man løfter lortet, så gælder det bare om at spænde ALT i kroppen :laugh:

Jeg fornemmer at øvre ryg, lats og ben bliver ømme, men det kan jeg nok sige lidt mere præcist i morgen. :sleeping:

Link to comment
Share on other sites

grinder -> lige præcis  :4smartass:

rommel -> nemli' jae. Det' ingen problem.

:4flex: ipecs -> JEPPER  :devil:

Hvor man mærker det???

Hvor mærker man det IKKE, når man skal holde 320kg imod tyngdekraften?  :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

:laugh:

Ja, selvfølgelig..

Sådan som jeg laver den handler det i første omgang om at rette benene ud. Ryggen laver ikke meget, og det var jo også netop fordi dødløft belaster lænden at jeg valgte noget andet i dag, altså i går. Når man så har fundet ud af hvordan man løfter lortet, så gælder det bare om at spænde ALT i kroppen :laugh:

Ok - så dvs du primært bruger benene til at rette ud i øvelsen, og ryggen er strakt hele vejen?

Spørger fordi jeg synes den lyder interessant :smile:

Link to comment
Share on other sites

Når man laver rackpulls fra en position et stykke over sine knæ har man en tendens til at squatte vægten op. D.v.s at man ikke får en særlig stor overførsel til sit lockout i dødløft. Men det kan da være underholdende nok at trække ultra tunge vægte!

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Når man laver rackpulls fra en position et stykke over sine knæ har man en tendens til at squatte vægten op. D.v.s at man ikke får en særlig stor overførsel til sit lockout i dødløft. Men det kan da være underholdende nok at trække ultra tunge vægte!

Rommel

<{POST_SNAPBACK}>

Det kan jeg kun give dig ret i :smile:

Doms-rapporten siger ganske rigtigt let ømme ben, intet af betydning i lats, men så er der lige et sæt iturevne øvre trapz også :laugh:

Link to comment
Share on other sites

WSB BB-hybrid – bryst, biceps fokus

Uge 3, Dag 3, Torsdag 25-11-2004, BST ME-dag

En meget stor og meget ond mand må have hamret mig i nakken med en kødhakker, for nøøj min nakke er øm. Eller måske er det bare de der rackpulls...

Nå, pat skulle der malkes/brændes/ristes, ja, der sku', sgu'!

Og pat blev der malket :devil:

C2 roning

opvarmning level 5, 3 min, ca 650 meter

level 5, 1 min ALL OUT, 327 meter, 455watt

hmm, 6 meter fra PR, det virkede som om der var styrke til mere, men desværre ikke teknik. Jeg mener mit ro-tempo lå omkring 42-44 tag pr minut, og i det tempo kunne jeg altså ikke blive siddende på sædet, så det skøjtende lidt frem og tilbage, og så er det jo helt umuligt at give den MAX GAS.

Jeg forsøgte at tage så lange tag som muligt, men det lader da til at jeg må op i level for at kunne ro hurtigt nok uden at skulle op over 40 i tag/min.

Det kan sikkert også bare være dårlig teknik som nævnt :wink:

ME Bænkpres

--- opv ---

1 x 10 @ 20kg

1 x 6 @ 40kg

1 x 6 @ 60kg

--- work ---

1 x 6 @ 77,5kg

1 x 6 @ 85kg

1 x 6 @ 92,5kg

1 x 6 @ 100kg

1 x 5 @ 105kg - Tangering af all time rep-PR :devil:

HELL YEAH - så er jeg endelig tilbage :cooldance:

Det var ikke PR, men det føles sådan når det er en måned siden jeg tog 5x100 meget presset.

På sættet med 100kg kørte teknikken bedre end jeg nogensinde kan huske den har gjort, og de 105 var heller ikke helt ringe. Jeg holdt spændet godt, kørte i et godt tempo og med masser af power fra bunden - og ingen flagrende albuer (ikke at det normalt er et problem). Jeg havde en glimrende spotter på, som forstod at holde snitterne væk. Da han så måtte tage ved på rep 6 med 105, skulle jeg da have lov at brænde helt igennem. Jeg var pæænt tæt på at gå kold. :laugh:

En enkelt ting jeg måske ikke gør helt optimalt er grebet. Håndleddet holdes så lige jeg kan, og jeg holder vist også rimelig godt fast om stangen. Men jeg føler ikke rigtigt at jeg maser stangen så hårdt jeg kan og den der fornemmelse af at rive stangen fra hinanden mangler også lidt. Hvis jeg ikke tager helt fejl går det på at man ligesom forsøger at bøje enderne af stangen ned.

Det må jeg arbejde med. :smile:

De 10 x 100kg virker tættere på end nogensinde før. Idag kunne jeg i hvert fald have taget 7 eller 8, og med optimale forberedelser på et rep-out sæt med 100 burde der være lidt ekstra :cooldance:

Jeg kan næsten ikke vente med at forsøge - men jeg må hellere tage det lidt med ro - bare lidt.

Allerede her var der registreret tydelig aktivitet på Pat-Pump Skalaen :boobs:

Incline db press (S1)

1 x 5 @ 31,5kg

3 x 5 @ 34kg PR

Det tungeste jeg har løftet i "rigtig" incline - og ikke low incline.

Incline db flyes (S1)

4 x 15 @ 14kg

NAAAASTY :firebounce:

Da jeg tog fat i de 34kg til 3. sæt mærkede jeg hvor pumpet det patværk var :laugh:

Til 4. sæt mærkede jeg også delts - temmelig heftigt endda. I øvrigt er det da underligt at når mine delts bliver pumpet er det ikke som andre muskelgrupper - de brænder nærmest. Tror lige jeg opretter en tråd om det.

Hesteskoene var også pumpet, ja selv biceps var pumpet. :4thumbup:

På underarmene poppede der vener frem som jeg aldrig har set det før :devil::devil::devil:

Krage laterals (S2)

3 x 10 @ 12,5kg

Jep jep... HÅRD

Reverse Incline Crunch (S2)

3 x 10 @ ribbe 8

Super strict - super hårdt

Momentum - det bru'r vi ikke her :devil:

Rotator work

3 x 2 x 10 @ blåt theraband (lidt strammere end sidst)

Patten var ON FIRE i dag :firebounce:

:banana: :banana: :banana: :banana: :banana:

Jeg er vildt glad for spejle efter sådan en træning. Deltoiderne var som kanonkugler, patten var nasty, gunz'ne stenhårde, og 6-packen var slet ikke så ringe endda :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jeps, den var lækker, lækker, lækker  :laugh:

Krage-laterals er en lille variation på alm. laterals, og kan ses udført at kragen himself her. Teknikken er uddybet lidt længere nede, hvor jeg spørger om det  :bigsmile:

<{POST_SNAPBACK}>

Takker - så fik jeg da også set lidt video :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

>Maxpower

Deltoiderne var som kanonkugler, patten var nasty, gunz'ne stenhårde, og 6-packen var slet ikke så ringe endda

Kommentarer som den, er ifølge dansk lovgivning, nødsaget til at blive bakket op med billeder! Kan vi så få nogle billede-updates, som ikke er numse-relateret :laugh::laugh:

Lagoon

Insane power i dine rack-pulls btw. :4thumbup: :blink:

Link to comment
Share on other sites

>Maxpower
Deltoiderne var som kanonkugler, patten var nasty, gunz'ne stenhårde, og 6-packen var slet ikke så ringe endda

Kommentarer som den, er ifølge dansk lovgivning, nødsaget til at blive bakket op med billeder! Kan vi så få nogle billede-updates, som ikke er numse-relateret :laugh::laugh:

Lagoon

jaja, men problemet er jo at virkningen kun holder 10 minutter :laugh:

Lyset er måske også bare bedre i omklædningsrummet, men jeg har ikke lige speciel lyst til at stå og knipse billeder af mig selv der.

Insane power i dine rack-pulls btw.  :4thumbup:  :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Det' de der benern, du ve'. De er power-packet :devil:

Bare sur mås at det har tæt på 0 overførsel til dødløft - kunne ellers være rart med en dødløft pr med 100kg oven i.

Overvejer for øvrigt at konvertere til sumo, hvilket jeg også har overvejet lidt før. Jeg har ikke trænet den seriøst på nogen måde, men jeg tror jeg er bedre bygget til den. Det bliver dog under ingen omstændigheder for jeg trækker 200 i konventionel. Det skal sgu' være muligt uanset hvor håbløst jeg er bygget :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tænk engang, efter gårsdagens strabadser har Major Doms indtaget Twin Mountain aka mit patværk - dejligt :laugh:

Ikke noget overraskende der. Hvad der dog ER en smule overraskende, er at de tre sølle sæt mave jeg lavede igår har givet mærkbar doms - gæt selv hvor :tongue:

Fik du den Spockie - man behøver altså ikke lave 1 mia. sæt for at kunne mærke det. :moon:

Link to comment
Share on other sites

WSB BB-hybrid – bryst, biceps fokus

Uge 3, dag 4 Lørdag 27-11-2004, RBB volumendag

Opvarmning: cykelturen til centret (ca 12 min)

DE Squat

opv: 20kg, 50kg, 70kg

2 x 3 @ 80kg

2 x 3 @ 90kg

Det var lige før pat-domsen var en begrænsning i squatten. :laugh: Det gav i hvert fald et rimelig godt stræk når jeg skulle have placeret stangen, men det gik dog.

Kørte nogenlunde - jeg forsøgte at være så eksplosiv som muligt, men der har aldrig ligefrem været dynamit i mine stænger. :wink:

Front Squat - teknik og halløj

Først udstrækning af læg, lår, håndled og noget side lunge agtigt.

ca 5 sæt á 3-5 reps med 40 kg - "no-hands" og VL-greb

Vægten var jo let nok, men det er bare ikke en øvelse der virker for mig synes jeg. I "no-hands" lå den rimelig godt på skuldrene, men også godt ind i halsen. Det er en noget underlig følelse at løfte uden at have fat om stangen.

VL-greb er helt i skoven. Hvis jeg har den i hænderne hviler den primært der, ikke på skuldrene, og det duer heller ikke kun at holde den i fingrene.

Mine underarme må være for lange, eller også er mine gunz for store :laugh:

DE Dødløft (lidt af hvert)

opv 60kg, 80kg

5 x 1 @ 100kg - gør klar nede i startposition

5 x 1 @ 100kg - gør klar stående og dykker efter lortet + lukkede øjne

5 x 1 @ 100kg - sumo

5 x 1 @ 100kg - gør klar stående og dykker efter lortet + denne gang med åbne øjne

Blev kørt som 4 sæt á 5 singler med 10-15 sekunder i mellem. Det virker tydelig at jeg har mest krudt i bøssen, når jeg dykker efter stangen, og jeg tror nu ikke det går ud over teknikken.

Sumo var helt i skoven - der skal jeg i hvert fald have noget seriøs vejledning før at den kan komme til at fungere. Jeg vil tro benene var stort set strakt før ryggen kom i spil. Og et andet problem synes jeg er at når jeg holder sumo-style, så har jeg fat på det glatte stykke med cirka halvdelen af hånden. Det spiller jo et' :sneaky2:

BB rows (overhånds, ryg ca 45 grader)

1 x 8 @ 60kg

1 x 6 @ 80kg - med straps

1 x 6 @ 80kg - uden straps

1 x 6 @ 90kg - resten med straps

2 x 6 @ 100kg PR

NASTY!!! :devil:

Og stilen var rimelig pæn synes jeg. Prøvede den overhånds, men cirka ligeså oprejst som man normalt laver Yates rows, tror jeg. Det virkede super godt, når jeg først lige fik straps på, så jeg kunne koncentrere mig og ryggen og ikke grebet.

Bonus Hammer curls

2 x 5 @ 21,5kg

Jeg har jo ordineret flere tunge curls til mig selv :bigsmile:

Kørte supergodt - med lidt god vilje kunne de faktisk godt kaldes stricte :cooldance:

Så begyndte pumpet at melde sin ankomst

Overhånds Chinups (S1)

3 x 5 @ mig

HÅRDT!

Incline DB curls (S1)

2 x 15 @ 12,5kg

1 x 15 @ 10kg

PÅÅÅÅÅMP :4flex:

Gunz og undergunz kørte med overtryk :devil:

Bonus Supported BB rows

1 x 15 @ 30kg

1 x 10 @ 40kg

Lettere hæmmet af nogle meget meget pumpede køller :laugh: men den sad nu fint i ryggen.

:banana: :banana: :banana: :banana:

Mht DOMS'en fra igår, så er det lidt skægt, at der jeg kan mærke mave-domsen tydeligst er i den øvre halvdel, men det var jo reverse crunches jeg lavede. Så meget for reverse-øvelser rammer den nederste del mest :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hej Maxpower

Jeg havde ikke set den gode nyhed om jerngrotten. Nu er jeg jo nødt til at få et kort til næste semester, selvom jeg har fået noget længere derhen. Med alt det fede udstyr i skal have skaffet, så må jeg udnytte at mit studiekort gælder til september 2005.

Mht udstyr må en assisted chin/dip tingest da være et hit, så de "svage" kan bruge de gode øvelser. Et lyserødt abb-wheel står også i høj kurs hos soulfly, han er meget misundelig på mit (der dog ikke er lyserødt).

Link to comment
Share on other sites

NAJS med din PR i BB rows!  :clap:

Min egen erfaring er, at når man først har trænet sig stærk i BB rows, så virker DB rows som peanuts  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

TASADUHA :cooldance:

Havde ikke lige tænkt over det med bb vs db rows, men det vil jeg da lige være opmærksom på. Jeg synes nemlig IKKE jeg er stærk i db rows.

Hej Maxpower

Jeg havde ikke set den gode nyhed om jerngrotten. Nu er jeg jo nødt til at få et kort til næste semester, selvom jeg har fået noget længere derhen. Med alt det fede udstyr i skal have skaffet, så må jeg udnytte at mit studiekort gælder til september 2005.

Mht udstyr må en assisted chin/dip tingest da være et hit, så de "svage" kan bruge de gode øvelser. Et lyserødt abb-wheel står også i høj kurs hos soulfly, han er meget misundelig på mit (der dog ikke er lyserødt).

<{POST_SNAPBACK}>

Nu må vi se hvor hurtigt vi kan få skub i tingene. Vi skal have vores første konkrete møde i starten af januar.

Assisted chins/dips er helt sikkert på listen, og mon ikke der lige kan blive til et mave-hjul også, selvom jeg godt kunne forestille mig sådan en ting hurtigt kunne "blive væk". Egentlig er det næsten overraskende at de nye vippebrætter stadig er der, så måske er folk deroppe ærlige nok :smile:

Dine rows er lede  :devil: Tilykke med din nye PR  :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

YEAH :4flex:

og tak

Jeg har nu aldrig selv regnet mine rows for særligt lede, og den noget mere oprejste position giver jo også visse biomekaniske fordele, så man kan smide mere vægt på stangen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

WSB BB-hybrid – bryst, biceps fokus

Uge 4, dag 1, Mandag 29-11-2004, BST volumendag

Generel opvarmning stod cykelturen for.

Lidt albue-opvarming bestående af lying db triceps extensions og db curls. 2 x 15 @ 6kg af hver.

Bænkpres

opv: 20kg, , 40kg, 60kg

1 x 6 @ 80kg

5 x 6 @ 82,5kg

Jææææs jææææs, der ryger stille og roligt mere på.

Military

5 x 6 @ 50kg

1 x 10 @ 50kg

YEAH BABY :devil:

Det begynder at ligne noget.

Pushups

5 x 20 @ mig

Hep hey - 100 reps lige i patten :boobs:

Decline barbell triceps extensions (S1)

5 x 8 @ 37,5kg

Tog de første 2 sæt alene, derefter supersættet med rear laterals og mave.

Den er forbandet hård efter alle de pushups.

Rear laterals (S1)

3 x 10 @ 14kg

fin fin

Kneeling cable crunch (dobbelt trisse) (S1)

3 x 10 @ 80kg

Sad godt - især når jeg lige fik koordineret vejrtrækningen helt perfekt.

Bonus Krage-laterals

1 x 15 @ 6kg

Fordi jeg for en gangs skyld blev færdig før min makker (han var dog også kommet lidt sent :bigsmile: )

Det tog lidt længe synes jeg - omkring 1½ time, så densiteten var ikke voldsomt høj, men en normal god træning var det bestemt.

:banana: :banana: :banana:

Link to comment
Share on other sites

Det er godt nok nogle flotte bryster du fik efter de 100 reps pushups :blush: hehehe

Forresten jeg har lige fået fat i noget magnesuim, så nu håber jeg der sker lidt med min dødløft!!! Så ikke for at presse dig men du må hellere komme igang, ellers når jeg de 200kg først :devil:

Link to comment
Share on other sites

Det er godt nok nogle flotte bryster du fik efter de 100 reps pushups :blush:  hehehe

De føltes også rigtig lækre :tongue:

Forresten jeg har lige fået fat i noget magnesuim, så nu håber jeg der sker lidt med min dødløft!!! Så ikke for at presse dig men du må hellere komme igang, ellers når jeg de 200kg først :devil:

<{POST_SNAPBACK}>

:laugh: Jeg tror ikke du skal regne med at magnesium hjælper dit dødløft lige så meget som det hjalp mit rackpull.

Jeg skal nok få trukket de 200 på et tidspunkt. Lige nu er problemet bare at jeg stadig føler mig en smule hæmmet fra min lille tåbelighed med dødløft fra skive. Jeg må sgu' nok hellere få taget mig sammen og få kigget på det.

Link to comment
Share on other sites

Det er noget skidt med din lænd, jeg håber ikke det vil give dig problemer eller gøre dig bange for at presse dig i dødløft en anden gang. Vi skal jo have en reel dyst, så ikke noget med at blive skadet nu, det går simpelthen ikke :smile:

Nej magnesiummet hjælper nok ikke så meget som på dine rackpulls, men bare det giver lidt er det jo fint :cooldance: Jeg føler mig i hvert fald hæmmet af at skulle stå og tage straps på, i stedet for bare at kunne "angribe" stangen med det samme.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var lige et smut ved doktormanden idag for at høre to ting:

1. Hvad der kunne være galt med min lænd

2. Hvorfor mine knæ ofte føles ømme og som om de kan gå af led når som helst (uden dog at have gjort det)

Heldigvis er der ingen smerter i lænden, men jeg tænkte at når jeg stadig er hæmmet efter 3 uger siden mit lille uheld, så må det være rimelig at få kigget på. Det var nok et mindre hold i lænden mente han, så jeg skal til fys og trykkes lidt på :4thumbup:

Det med knæene er noget der sådan er kommet stille og roligt de sidste par måneder tror jeg nok. Jeg føler ikke det har påvirket træningen på nogen måde, det har bare været ubehageligt at have følelsen af et par ustabile knæ.

Han rykkede lidt frem og tilbage i mine knæ og kunne konstatere at der ikke var noget specielt galt, men at de da var en smule løse i det - især det ledbånd på ydersiden vist nok.

Så det skal fyssen også lige kigge lidt på og forhåbentlig give mig nogle øvelser jeg kan hygge mig med.

Om jeg når at blive klar til at rykke 200 fra gulvet den 19. december ved jeg ikke. Jeg venter gerne et år mere på at nå det, hvis det er det der skal til for at min ryg også virker bagefter. Ikke mere hovedet-under-armen-træning herfra :4smartass:

Det skal dog ikke tolkes som om at jeg ikke vil give den gas længere, for det gør jeg skam - bare med måde.

Fremgang, hvor langsom den end er, er altid bedre end voldsom fremgang efterfulgt af et længere, måske delvist permanent, skadesforløb.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share