MaxPower


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Ja det er bestemt god motivation at jagte dig, det har givet min træning noget ekstra på det sidste. Så jeg har fået sat en del PR's i kampen for at nå dig :cooldance:

Ok havde lige overset du allerede havde postet listerne med ME øvelserne, beklager :blush:

Følger ellers nøje med i din log for at se hvad jeg er oppe imod :devil:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

WSB BB-hybrid – bryst, biceps fokus

Søndag, RBB LET-dag :wink:

I dagens anledning var jeg med søster til træning for lige at sikre det så fornuftigt ud det hun lavede (som jeg har sat hende igang med :bigsmile: )

"Instruktøren", der sad bag disken da vi kom var godt nok en ranglet fætter. Han sagde da vi kom af hvis vi ville have hjælp skulle vi bare sige til. Jeg svarede venligt tilbage at vi klarede den nok uden :wink:

Cykling

5 minutter

Bare lige for at varme lidt op jo

C2 roning

2 minutter, ca 150 watt i gennemsnit, 430 meter

MEGET anderledes romaskine end C2'eren. Den føltes mærkelig men gav nu meget god ventilation.

Overhead Squat

2 x 10 @ 10kg

2 x 10 @ 20kg

Ingen mulighed for fri squat og jeg havde det nu også fint med at lænden fik en nem dag.

Nøøj OH squats er hård - den må jeg lave noget mere af. Jeg er dog en smule i tvivl om benstillingen, for skal jeg langt ned og stadig have hælene i gulvet er jeg nødt til at bruge min sædvanlige squatstil, og det ved jeg ikke helt om det er meningen.

Barbell rows (underhånds)

1 x 10 @ 50kg

1 x 10 @ 60kg

1 x 10 @ 70kg

1 x 10 @ 80kg

Superglat stang, man kunne se et mønster på den, men ikke mærke det :blink: (næsten ikke i hvert fald).

Det gik dog fint og ud over at det var lidt hårdt at løfte stangen i position var der ingen problemer.

Mere af den.

2-hånds db row på incline bænk (med powerblocks)

2 x 10 @ 20,4kg

Nu da jeg alligevel kørte den alternative stil i dag, kunne jeg jo lige så godt fortsætte. Denne her virkede særdeles fornuftig, og det var ret smart at bruge powerblocks, da de fylder en smule mindre end håndvægte.

Chinups (overhåndsgreb) (S1)

4 x 5 @ mig

Hård og irriterende med sådan et skumgreb uden på stangen, der ikke sad supergodt fast.

Incline Curls (S1)

1 x 15 @ 12kg

3 x 15 @ 10kg

BURN BABY BURN :firebounce:

Dælme godt pump :4flex:

Roning på maskine (S1)

1 x 10 @ 40kg (med begge hænder)

1 x 5 @ 40kg (med en hånd af gangen) :devil:

Begge dele virkede faktisk meget fint, dog især enhåndsudgaven.

Da jeg så var ved at være færdig med den "ordinære" del af programmet så jeg instruktøren og en anden gut gå i krig med dødløft. Med 50kg stående på en stepup-bænk lavede de så cirka 3 sæt af det mest rundryggende dødløft jeg længe har set. :cry:

Jeg fik nærmest helt kuldegysninger af at se på det, og overvejede om jeg skulle gå hen og høre hvad det lige var de havde gang i. :wink:

Jeg gjorde ikke noget lige med det samme, for jeg synes jo også det ville være synd at irettesætte instruktøren foran de andre.

Lidt efter gik jeg dog alligevel hen og spurgte ham meget diskret hvilken version af dødløft det var de lavede før. :bigsmile:

"En til ryggen" sagde han så :blink:

Jeg forklarede så at der var meget stor risiko for at komme galt afsted når rygsøjlen belastes i den position. Jeg tror dog ikke han var meget lydhør, for han svarede bare at han ikke havde haft nogen problemer endnu. :4slap:

Så kunne jeg godt fornemme det bare var spildte kræfter, så jeg svarede tilbage med et smil på læben: "Der er jo heller ikke meget vægt på" :tongue:

Virkelig skræmmende at sådan en gut går og retter på andre :freaked:

Til sidst blev det også lige til lidt mave på en mærkelig maskine, kneeling cable crunch, back extensions, lidt swissball halløj (mave, ryg, armstrækkere), og som rosinen i pølseenden 5 minutters stairmaster.

God træning, og på trods at det noget sparsomme udstyr lykkedes det da at få sved på panden.

:banana: :banana: :banana:

Søster har total styr på det skidt, og det var kun småting jeg måtte justere :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hvis man træner for muskelmasse er der nok ikke de store fordele, da vægten er markant lavere.

Jeg prøvede den i dag, dels fordi jeg ikke havde noget stativ til at lave rigtig squat i, og der er jo ikke meget sjov i alm. squat med en vægt man kan presse over hovedet. Og så som skrevet fordi lænden lige skal have lov at komme sig.

OH squat stiller store krav til balance, teknik, smidighed i skulderleddet og sikkert en del andre ting.

Det var ikke så svært igen at få stangen derop. :wink: 10-20kg kan jeg lige klare at vippe over hovedet uden det store besvær :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

WSB BB-hybrid – bryst, biceps fokus

Mandag, BST volumendag

Så skulle patten (begge to faktisk) ha' tæsk. :devil:

C2 roning

level 6, 5 min, 1149 meter, 157 watt

stille og rolig

Bænkpres

opv: 40kg, 60kg

3 x 6 @ 80kg med pause

3 x 6 @ 80kg uden pause

Det var lidt tungt i det :raisebrow:

Military

6 x 6 @ 45kg

Pauserne var nok lidt længere end 1 minut, men til gengæld var der så også rimelig pænt overskud.

Ingen burn i hell delts denne gang :wink:

Pushups

5 x 15/15/15/15/20 @ mig

80 stykker - slet ikke så tosset da. Jeg ska' love der var pump i patten bagefter. :boobs:

Decline barbell triceps extensions (S1)

5 x 8 @ 35kg

kørte fint.

Der kan vist lige ryge en vaniljekrans mere på hver side næste gang.

Rear laterals (S1)

3 x 10 @ 12,5kg

Fin fin - mere vægt

Kneeling cable crunch (dobbelt trisse) (S1)

3 x 10 @ 75kg

ok

Fin træning. Det havde dog ikke gjort noget med lidt mere overskud i bænken.

:banana: :banana: :banana:

Link to comment
Share on other sites

Doms report:

Ryggen lader til at være en smule domset :4thumbup:

Solid doms i biceps :4thumbup: :4thumbup: (mærkes især godt ved stræk)

Tidligere idag (kort efter træningen) var det som om jeg temmelig pludselig fik doms i stængerne og har det stadig. :blink:

Det burde ikke være muligt med den bentræning jeg lavede igår... Mig ikke forstå.

Og så lader det til at jeg allerede har doms i skuldrene idag :laugh: - det giver så heller ikke meget mening, men fedt er det.

Men alt undtagen biceps er i småtingsafdelingen.

For lige at være lidt sød imod min lænd, så rykker jeg RBB ME dagen, der skulle have været i morgen, en enkelt dag. Det passer også min tidsplan bedre.

Link to comment
Share on other sites

Dagens, nej ugens, nej månedens, nej ÅRETS GODE NYHED

Soulfly og undertegnede, der jo begge træner på DTU, har netop været til at lille møde hos Idrætten ved DTU.

Det var rimelig interessant, for de fortalte cirka følgende:

"Vi har netop besluttet af give træningslokalerne 1.500.000 kroner (1,5 mio) over de næste 3 år, og i skal være med til at bestemme hvad de skal bruges på."

:4jumpy::cheer: :banana3: :4jumpy::cheer: :banana3: :4jumpy::cheer: :banana3: :4jumpy::cheer: :banana3:

Lur mig om ikke vi begge sad med julelys i øjnene derefter. Og som bare lige for at få plantet toppen af kransekagen, så får vi naturligvis løn for vores arbejde. :4thumbup:

Det er alt alt for cool, og det største problem bliver sgu nok at bruge dem alle sammen, men mon ikke det går at vi rammer lidt under budgettet :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Uha det lyder rigtig godt !!

Det er alt alt for cool, og det største problem bliver sgu nok at bruge dem alle sammen, men mon ikke det går at vi rammer lidt under budgettet

Hmm hvad med fri proteinshakes og barer !?

Nej seriøst; hvad har I tænkt på at købe ?

Link to comment
Share on other sites

Uha det lyder rigtig godt !!
Det er alt alt for cool, og det største problem bliver sgu nok at bruge dem alle sammen, men mon ikke det går at vi rammer lidt under budgettet

Hmm hvad med fri proteinshakes og barer !?

Nej seriøst; hvad har I tænkt på at købe ?

<{POST_SNAPBACK}>

Det forslag vi sendte dem tidligere i år inden vi vidste noget om hvor mange penge vi havde, det bestod i at sende alt trykluft-udstyr til skrot, og så købe en ny mavemaskine, horizontal benpres og brystpres-maskine. Derudover supplere med et par spinningcykler med display og lidt diverse. Det blev cirka 90k plus cykler.

Vi har tre hovedområder at prioritere:

Konditræning

Styrketræning

Bodybuilding

De pointerede det var meget vigtigt at pigerne (som der trods alt er) ikke bliver nedprioriteret - i praksis betyder det kondiudstyret, men det tror jeg ikke bliver noget problem.

Umiddelbart regner jeg med at vi for de penge kan skifte alle kabelmaskiner, få ovenstående, dødløft platform, og sikkert nogle nye skiver også.

Der var endda lidt løs snak om at et lokale i kælderen kunne omdannes til spinninglokale, men jeg må indrømme jeg er en smule tvivlende på den ide.

Men intet er besluttet, så alle forslag er velkomne.

Bare husk på at vi kun har den nuværende plads at gøre godt med. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

WSB BB-hybrid – bryst, biceps fokus

Uge 2, Onsdag 17-11-2004, RBB skåne-ME-dag

C2 roning

level 7, 5 min, 1212 meter, 184,8W

Jeg er vist efterhånden overbevist om at watt og meter hænger fint sammen :bigsmile:

ME front-squat

--- opv ---

1 x ca 5 @ 20kg

1 x ca 5 @ 40kg

--- work ---

1 x 6 @ 55kg

1 x 6 @ 60kg

1 x 6 @ 65kg

1 x 6 @ 70kg

1 x 6 @ 75kg PR

Jeg var helt afklaret med at tage det rimelig konservativt idag, og stoppe hvis lænden gjorde vrøvl. Det var heldigvis ikke tilfældet, og jeg fik da nok presset den op på 95% eller deromkring.

Jeg kørte med krydsgreb, og det gik udmærket på de lettere sæt, men jeg kunne godt mærke stangen ikke lå optimalt på de tungeste. Det er ikke så fedt at være bange for stangen ruller ned fra skuldrene.

Jeg brugte en enkelt sæt OH-squat som opvarmning også - denne gang med et mere snatch-lignende greb. Nøøj den er altså svær :wink:

DB rows

1 x 8 @ 31,5kg

2 x 8 @ 34kg

Uhh, god power - mere vægt næste gang

Pulldown

1 x 8 @ 65kg

2 x 8 @ 70kg

65kg var nem, men de 70 var godt nok hårdere end forventet. Fik dem dog i nogenlunde stil :smile:

Standing EZ-bar curls

6 x 8 @ 30kg

Nasty godt pump.

Kørte den stående frit i modsætning til sidst hvor jeg lænede mig op af en væg for ikke at snyde. Og så brugte jeg det brede greb på EZ-stangen. Virkede glimrende, så det smalle duer helt sikkert kun til preacher.

Concentration curls

3 x 15 @ 7kg

Den er så forbandet ond efter 6 sæt curls :laugh::devil:

God træning. Mødte en tidligere nabo deroppe, så det blev til en del kæbe. :blahblah:

:banana: :banana: :banana: :banana:

Link to comment
Share on other sites

WSB BB-hybrid – bryst, biceps fokus

Uge 2, dag 3, Torsdag 18-11, BST ME-dag

C2 roning

level 5, 5 min, 1267 meter, 211W

Slet ikke så ringe. Jeg kørte i dagens anledning kun efter effektangivelsen. Normalt har jeg 500-metertid og antal roede meter eller forventet distance stående i displayet.

ME db bænkpres

--- opv ---

1 x 8 @ 21,5kg

1 x 6 @ 26,5kg

1 x 3 @ 31,5kg

--- work ---

1 x 6 @ 34kg

1 x 6 @ 36,5kg

1 x 6 @ 39kg

1 x 6 @ 41,5kg PR

1 x 2 @ 47kg PR :devil: - første rep med pause (forklaret nedenfor)

Tænk engang - jeg havde slet ingen PR stående i flad bænk :laugh:

Men da jeg havde løftet 41,5'erne 9 gange i low incline mente jeg nok den skulle være hjemme. Det kom den også, dog ikke helt så let som håbet. Desværre er næste spring til 47'erne, men de skulle have en chance. Jeg har forsøgt mig med dem én gang før i incline og fejlede grumt. I dag fik jeg dem i det mindste op to gange, og jeg måtte endda bruge to forsøg på at få dem i startposition. Første gang drev til ind over hovedet, så jeg ikke havde noget at presse med. Så de måtte lige tilbage til udgangspositionen, tage 2-3 sekunders tilløb og så op med lortet :devil:

Det gjorde det jo bestemt ikke nemmere :wink:

Incline db press (S1)

4 x 5 @ 31,5kg

Patten var godt malket efter ME-øvelsen, så jeg nuppede bare det samme som sidst.

Jeg er lidt utryg ved venstre skulder - den virker ikke 100% stabil altid :confused:

Incline db flyes (S1)

3 x 15 @ 14kg

1 x 15 @ 12,5kg

MILK THEM TITTIES :boobs:

Hver en dråbe pat-juice blev tappet efter den omgang :laugh:

Nasty nasty nasty :devil:

Krage laterals (S2)

3 x 10 @ 10kg

kørte godt - vægten kan nok øges

Reverse Incline Crunch (S2)

1 x 3 @ ribbe 7

spillede ikke med lænden, så i stedet:

Machine Crunch (S2)

3 x 10 @ 9 klodser (45kg tror jeg)

nogenlunde

Rotator work

3 x 3 x 12 @ blåt theraband

fin fin.

God, gennemsnitlig træning. Jeg havde håbet på lidt mere i db bænken, men ud over en enkelt eller 2 reps mere med de 47, så kunne jeg vist ikke have fået mere på dagen, så det er ok.

:banana: :banana: :banana:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

WSB BB-hybrid – bryst, biceps fokus

Uge 2, dag 4, RBB ... noget

Min makker er desværre stadig på det stadige, hvor en manglende makker er grund nok til at skippe træningen, og da han ikke kunne igår, men godt kunne idag - så måtte jeg jo lige rykke lørdagstræningen frem :smile:

Han skal nok lære det.

Jeg gad ikke dagens program og ville heller ikke presse lænden, så det blev noget anderledes, men alligevel ikke så tosset.

C2 roning

level 5, 5 min, 1057 meter, 122,3watt

Meget rolig opvarmning idag.

Her er det sjovt at bemærke forholdet imellem antal roede meter og effekten i forhold til andre gange hvor den har fået mere gas.

Jeg skal udføre 75% højere arbejde (gns effekt) for at komme 20% længere. Er det pga effekttab ved selve roningen eller hvad - jeg kan ikke helt lure det?

Overhead Squat

2 x 10 @ 20kg

2 x 10/8 @ 30kg

Teknikken er allerede noget bedre synes jeg. Den var lidt hård for skuldrene, nok fordi jeg holder bredt i nærheden af som ville gøre i snatch, så ikke mere vægt på foreløbig, selvom benene har det let.

Underhånds BB rows (er det så OL-rows eller bare Yates-rows?)

1 x 10 @ 50kg

2 x 10 @ 70kg

1 x 10 @ 80kg

Ikke tosset. På sidste sæt prøvede jeg lige med straps bare for at se hvordan det var, ikke fordi det bare specielt nødvendigt. Det gjorde vist mere skade end gavn. Tror det er bedre at holde mig til straps ved overhåndsgreb, når der bliver behov for det.

Facepulls

3 x 12 @ 40kg (dobbelt trisse)

Fino

One Arm Prone Lower Trap Raise

1 x 10 @ 7kg

2 x 10 @ 8kg

Dejlig øvelse, som kan findes her (cirka halvt nede af siden)

DB Hammer Curls

1 x 8 @ 16,5kg

1 x 8 @ 21,5kg

1 x 8 @ 24kg PR :4jumpy:

HEP HEY :devil::devil::devil:

Det var første gang jeg nakkede 24'erne i curls - og de kørte endda overraskende pænt. Måske er mine gunz slet ikke så slappe som jeg tror :laugh: :4flex:

Reverse Hypers

1 x 10 @ mig

1 x 10 @ 10kg

Forleden så jeg en anden lave dette trick. Backextension stativet er fint til backextensions, men ikke Reverse Hypers, fordi det er for lavt og fødderne rammer på i bunden. Dette kan dog løses ved at smide et par skive (i mit tilfælde 3 20'ere) og en måtte ovenpå, og så ligge sig omvendt ift backextensions.

Den virkede helt fornuftigt, det var bare noget bøvlet at få en håndvægt placeret fornuftigt imellem fødderne. Men det gik da.

:banana: :banana: :banana: :banana:

De nasty curls til sidst trækker godt op på en ellers stille og rolig træning.

Og så er der vist dømt træningsfri i weekenden. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor fortalte du ikke om den store investering i skal have gang i da vi mødtes i går? Det er ellers en voldsom sjat penge! Og synes sq du er vokset lidt i kanterne siden jeg sidst stødte på dig. :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

:laugh:

SOOORRY - det tænkte jeg slet ikke på lige dér. :blush:

Og mange tak for komplimentet - jeg synes også godt selv jeg kan se jeg vokser lidt - både kanterne og i øvrigt :laugh::devil:

Link to comment
Share on other sites

Dagens GPP

Dagens træning var ca 1 millard stepups med ekstra vægt eller sagt på en anden måde, så hjalp jeg til med flytning til en 4. sals lejlighed :cooldance:

Vi var heldigvis en del, så det tog kun godt 1½ times effektivt arbejde. Den første halve time hvor vi drønede flyttekasser op var dælme hård. Det er længe siden jeg har lavet så hård cardio :laugh:

Efter arbejdet fik vi naturligvis lidt mam. Der var lidt af hvert, frikadeller, fantastiske flødekartofler, en "normal" pizza med salami mm. og en med bearnaise som "smørelse" (i stedet for tomatsnask), spinat/skinketern som fyld og feta + alm ost på toppen. Meget anderledes, men superlækkert :4mewantfood:

Det var min kusine og hendes mor der skulle flytte ind, og det var meget længe siden jeg havde set moren, så da hun så mig sagde hun at jeg var da godt nok blevet stor :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

WSB BB-hybrid – bryst, biceps fokus

Søndag, RBB LET-dag  :wink:

I dagens anledning var jeg med søster til træning for lige at sikre det så fornuftigt ud det hun lavede (som jeg har sat hende igang med  :bigsmile: )

"Instruktøren", der sad bag disken da vi kom var godt nok en ranglet fætter. Han sagde da vi kom af hvis vi ville have hjælp skulle vi bare sige til. Jeg svarede venligt tilbage at vi klarede den nok uden :wink:

Søster har total styr på det skidt, og det var kun småting jeg måtte justere  :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Godt at høre. Det er da ok at køre stifflegged deadlift med rund ryg for reps (12+ reps).

Men usædvanligt en instruktør ikke ved at det er en risikobetonet øvelse :blink:

Især hvis det var reg. dødløft er det komplet uforståeligt.

Nu skal det siges, at min stil bliver møg grim når jeg kommer til 90% og over. Men jeg tvivler på det var det der skete for instruktøren..

Jeg er flov over at jeg deler profession med sådanne mennesker :raisebrow:

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

ME db bænkpres

--- work ---

1 x 6 @ 34kg

1 x 6 @ 36,5kg

1 x 6 @ 39kg

1 x 6 @ 41,5kg PR

1 x 2 @ 47kg PR  :devil: - første rep med pause (forklaret nedenfor)

Jeg er lidt utryg ved venstre skulder - den virker ikke 100% stabil altid  :confused:

God, gennemsnitlig træning. Jeg havde håbet på lidt mere i db bænken, men ud over en enkelt eller 2 reps mere med de 47, så kunne jeg vist ikke have fået mere på dagen, så det er ok.

:banana: :banana: :banana:

Ja, det er vist MaxPower :4thumbup:

Jeg ville være utryg ved begge skuldre, eller hovedet, med 41,5 kg

håndvægte. :laugh:

Og så kalder du det gennemsnitlig træning.

Skal love for at du har et højt gennemsnit :1356:

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Dagens, nej ugens, nej månedens, nej ÅRETS GODE NYHED

Soulfly og undertegnede, der jo begge træner på DTU, har netop været til at lille møde hos Idrætten ved DTU.

Det var rimelig interessant, for de fortalte cirka følgende:

"Vi har netop besluttet af give træningslokalerne 1.500.000 kroner (1,5 mio) over de næste 3 år, og i skal være med til at bestemme hvad de skal bruges på."

<{POST_SNAPBACK}>

Muhaha det bliver godt. Udover de ting der er der nu vil jeg gerne ønske en reverse hyperextension ting man kan putte vægt på, al den her øvelse, og sådan en mavefætter man kan putte vægt på som vi tidligere har snakket om.

Link to comment
Share on other sites

poul ->

Ja, det er sgu skræmmende. Jeg kan ikke forestille mig han har fået meget oplæring i noget som helst - sørgeligt sørgeligt.

henning ->

:laugh: Tager jeg helt fejl, hvis jeg siger du ofte benytter princippet: Hav så lave forventninger som muligt. På den måde bliver du nemmest positivt overrasket. :wink:

Jeg kan sagtens se hvad du mener, og måske var det også lige en tand højere end gennemsnittet at kunne tage 47kg's vægtene for et par reps.

Hovedet er jeg nu ikke bekymret for i den situation, men det var faktisk lige før det var et problem at komme op med vægtene bagefter. Jeg fik kun rejst mig fordi jeg kunne holde fødderne ind under håndvægtstativet og trække mig op pga det :laugh:

Jeg må træne lidt mere i op og nedtagning af store vægte :devil:

apoc -> mavefætter er allerede på listen, et reverse hypers stativ og glute-ham-raise stativ har vi også haft snakket om tidligere, hvis der bliver plads. Du må også meget gerne komme med andre ønsker (på PM eller mail). Det er jo for brugerne, så vi kan lige så godt få så mange meninger som muligt. :bigsmile:

Ved du (eller andre) tilfældigvis hvor man køber et reverse hypers- og GHR stativ i danmark?

Link to comment
Share on other sites

WSB BB-hybrid – bryst, biceps fokus

Uge 3, dag 1, Mandag 22-11-2004, BST volumendag

Ingen roning idag. 15 minutters cykling i stiv snestorm var rimelig god opvarmning for mig :cold:

Bænkpres

opv: 40kg, 60kg

6 x 6 @ 80kg

Kørte rimelig fint. Mon ikke jeg sniger et par vaniljekranse mere på næste gang.

Military

6 x 6 @ 47,5kg

HEP HEY - en øgning ift sidst, og der var stadig god power. Nupper en uge mere med denne vægt og øger så til 50 :devil:

Pushups

5 x 15/15/15/20/20 @ mig

Jep jep, 5 mere end sidst - nu 85 styks totalt

Decline barbell triceps extensions (S1)

5 x 8 @ 37,5kg

good good

Triceps, rear laterals og crunch blev kørt i lidt spredt supersætagtigt - dels fordi der jo ikke er lige mange sæt af hver, og dels fordi der lige var kø et par gange ved kabeltårnet.

Rear laterals (S1)

3 x 10 @ 14kg

Kørte rigtig fint - lige bortset fra at jeg fik nakket min højre lillefinger noget så grusomt med den venstre håndvægt et sted i første sæt. Av det gjorde naller :laugh:

Kneeling cable crunch (dobbelt trisse) (S1)

3 x 10 @ 75kg

meget fin

Hyper extensions

2 x 15 @ mig

bare sådan lidt hygge hygge for lændens skyld :smile:

Fin træning - der blev løftet fornuftige vægte og øget hist og her.

:banana: :banana: :banana: :banana:

En lille 4'er, fordi bænk og mili kører godt

Link to comment
Share on other sites

WSB BB-hybrid – bryst, biceps fokus

Uge 3, dag 2, Tirsdag 23-11-2004, RBB ME-dag - sort of...

Nøøj hvor var jeg smadret i morges. Da jeg stod op følte jeg mig nærmest syg, og jeg måtte lige nuppe en time ekstra før jeg tog til undervisning.

Heldigvis livede jeg lidt op inden træningen.

C2 roning

level 5, 5 min, 1209 meter, 183,4 watt

bare opvarmning i dag

ME dødløft fra skive (og så ik' alligevel)

--- opv (konv. dødløft)---

1 x nogle reps @ 50kg

1 x nogle reps @ 70kg

1 x nogle reps @ 100kg

--- work ---

1 x 6 @ 120kg

Selvom det ikke gjorde av eller noget kunne jeg tydeligt mærke lænden ikke ville have godt af at løfte tungt idag.

Så måtte jeg jo finde på noget andet tungt, som ikke var så hårdt for lænden. Valget faldt på rackpulls :devil:

Alternativ ME: Rackpulls (RAW)

1 x 1 @ 120kg

1 x 1 @ 160kg

1 x 1 @ 200kg

1 x 1 @ 230kg

1 x 1 @ 260kg (PR +10kg)

1 x 1 @ 280kg (PR +30kg)

1 x 1 @ 300kg (PR +50kg)

1 x 1 @ 320kg (PR +70kg) :devil::devil::devil::kickass:

320kg er TUUUUUNGT!!! :laugh:

Det bliver vist første og eneste gang jeg kan skrive PR med 70kg :laugh:

Og jeg maxede endda i rackpulls for 3 uger siden også.

Forklaringen hedder såmænd Magnesium-Karbonat aka. kridt :bigsmile:

Da jeg løftede 250 for 3 uger siden var grebet begrænsningen - det var det IKKE idag :devil:

På de 300 var der faktisk en smule overskud - 320 var virkelig et max, og jeg tvivler på jeg kunne have taget 5kg mere. Det tog vidst også et par sekunder - MINDST - før stangen begyndte at flytte sig. :laugh: ROM var nok 8-10 cm, men jeg målte ikke lige efter.

Til sidst sad der på hver side af stangen: 2x25, 2x20, 2x15, 3x10 og en fjederlås (så i alt var der vel 320,2kg cirka :laugh: )

DAMN, det så fedt ud, og der var ikke meget mere end godt 5 cm tilbage at sætte skiver på :devil:

320 må også være den tungeste vægt jeg nogensinde har løftet. Godt nok har jeg taget 350 i benpressen, men hvis jeg ikke tager helt fejl løfter man kun omkring 70%, hvis vinklen er 45 grader i benpressen. Det er noget med sinus og den slags :4smartass:

Det er fedt at vide grebet i hvert fald ikke er noget problem foreløbigt i dødløft - og bliver det næppe.

DB rows

1 x 8 @ 34kg

1 x 8 @ 36,5kg

1 x 8 @ 39kg

Så begyndte det også at blive en smule tungt.

Pulldown

3 x 8 @ 70kg

Kørte fint idag - mon ikke man lige kunne sætte 75 på næste gang. Det tror jeg nok man ku' :bigsmile:

Bonus Hævi Hammercurls

1 x 3 @ 21,5kg

1 x 3 @ 24kg

1 x 5 @ 26,5kg PR :4flex:

YEAH BUDDY!

Stilen var langt fra strict, kan næppe kaldes pæn, men JEG synes den var FIIIIN og bestemt godkendt som PR :devil:

Jeg ordinere hermed flere tunge curls til mig selv og mine puny, vist-nok-kun-lige-akkurat-40-cm guns :4whip:

Så har de bare at GRO!

Standing EZ-bar curls

4 x 8 @ 32,5kg

Mere vægt på og et par sæt mindre pga ovenstående.

Nasty PUMPEDE gånz :cooldance:

Concentration curls

1 x 15 @ 8kg

1 x 15 @ 7kg

1 x 20 @ 7kg

Og så var der vist pump for alle pengene :laugh:

Dejlig træning. Jeg fik kæbet en del, men det var nu ikke fordi det tog forfærdelig lang tid af den grund - ca 1½ time vist.

Jeg kan dog ikke helt give max, når jeg var nødt til at droppe ME-øvelsen, men 4 gode kan det bestemt blive til:

:banana: :banana: :banana: :banana:

Jeg overvejer lidt med mig selv om jeg bør gå kigget på det med lænden. Det er to uger siden nu, og selvom det ikke gør ondt, så kan jeg tydeligt mærke den ikke er helt i orden. Måske går det over af sig selv, men hvis ikke vil det jo være klogest at finde ud af så hurtigt som muligt.

Spørgsmålet er så om man kan få en henvisning til fys eller rygsøjleknækker i sådan en situation eller om jeg skal have den store pengepung frem. Uanset hvad må jeg nok hellere undersøge sagen i morgen, men gode råd er MEGET velkomne. :smile:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Tilykke med den PR....320kg er da immervæk ret beskidt må man sige :blink:

320 må også være den tungeste vægt jeg nogensinde har løftet. Godt nok har jeg taget 350 i benpressen, men hvis jeg ikke tager helt fejl løfter man kun omkring 70%, hvis vinklen er 45 grader i benpressen. Det er noget med sinus og den slags

Jep sinus til vinklen fortæller hvor stor en del af den resulterende kraft som du modvirker med benene, resten modsvares af selve benpresstativet. Så hvis i har en friktionsløs slæde svarer det til 70.7% :4smartass:

--

grind'

Edited by grinder
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share