MaxPower


MaxPower
 Share

Recommended Posts

C2 roning

1182m @ 5 min

Prøvede at ro dem lidt hurtigere idag, men det tog stadig 5 min :blink:

Det var eller turbo i det sidste minut hvor jeg nåede cirka 260m.

Er det monster dårligt eller bare dårligt?

Tja jeg plejer at ro 500m på omkring 1 minut og 50 sekunder, men kan godt svinge mellem 1.40 og 2.00. Det er typisk over 1500m med maskinen på 4.

Vi (diverse folk jeg træner med eller kender deroppe) havde en lille konkurrence på 500m med maskinene på max (dvs. 10). Jeg har rekorden med lige over 1.30. Prøv at se om du kan slå den :)

måske en anden gang :)

For mit vedkommende tror jeg mere på kvalitet frem for kvantitet - det siger min fys nemlig :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tja jeg plejer at ro 500m på omkring 1 minut og 50 sekunder, men kan godt svinge mellem 1.40 og 2.00. Det er typisk over 1500m med maskinen på 4.

Vi (diverse folk jeg træner med eller kender deroppe) havde en lille konkurrence på 500m med maskinene på max (dvs. 10). Jeg har rekorden med lige over 1.30. Prøv at se om du kan slå den :)

Jeg tror I har misforstået det med "level" indstillingen på en CII maskine.

Det siger INTET om hvor hurtigt man kommer frem - det er helt individuelt hvad der passer bedst til en person - og (specielt) hvilken kadence man har tænkt at bruge.

Level 10 er ikke nødvendigvis hårdere end level 6 :bigsmile:

En ok tid er iøvrigt omkring 1.25-1.27 :lol: for motionister...

Link to comment
Share on other sites

Øvelsen jeg skal lave for at styrke det er stadig den med at føre skulderbladene frem og tilbage ift resten af kroppen, og muligvis er den liggende version (selv på knæ) for hård, så jeg skal nok lave den stående skråt ind mod væggen. 3-4 sæt, 15-25 reps både morgen og aften, og naturligvis fortsætte med det andet også 

Udførslen skal være ultraslow for fuld kontrol - mindst 5 sekunder hver vej tror jeg det blev til.

hvor laver du øvelsen helt konkret?

jeg har menlig samme problem med mit venstre skulderblad.

Link to comment
Share on other sites

Øvelsen jeg skal lave for at styrke det er stadig den med at føre skulderbladene frem og tilbage ift resten af kroppen, og muligvis er den liggende version (selv på knæ) for hård, så jeg skal nok lave den stående skråt ind mod væggen. 3-4 sæt, 15-25 reps både morgen og aften, og naturligvis fortsætte med det andet også 

Udførslen skal være ultraslow for fuld kontrol - mindst 5 sekunder hver vej tror jeg det blev til.

hvor laver du øvelsen helt konkret?

jeg har menlig samme problem med mit venstre skulderblad.

Den er beskrevet her

Som jeg fik forklaret idag var det meget vigtigt at sværhedsgraden er tilpasset. Ved dem jeg prøvede idag, både helt strakt og på knæ kunne jeg i nogle tilfælde mærke at skulderbladet nærmest smutter den sidste stykke i stedet for at være under kontrol hele bevægelsen igennem. Hvis det gør sådan er sværhedsgraden for høj, så i stedet skal jeg lave dem stående skråt ind mod en væg.

spock -> men hvad er det så helt præcist man stiller på, og er niveauindstillingen koblet sammen med computeren?

Link to comment
Share on other sites

Man indstiller ganske vist "modstanden", men på en sådan måde at du kommer tilsvarende "længere frem" pr. tag.. man indstiller hvor mange meter man driver "båden" frem pr tag.. jo tungere, desto flere meter pr. tag.. og omvendt..

Må vist også rette mig selv lidt, 1.30 er også en rigtig god tid :bigsmile:

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Må vist også rette mig selv lidt, 1.30 er også en rigtig god tid :bigsmile:

Jeg har ingen anelse om hvad sværhedsgraden gør, vi valgte bare 10 for at have samme betingelser til konkurrencen :) Gennem tiden har ca. 10 personer prøvet at sætte en rekord, og den næsttætteste er på 1.32, så jeg synes selv 1.30 er ret godt :)

Der er i øvrigt en gennemgang af guldfirerens præstationer i ergometerroning her der er spændende. Eskild Ebbesen er både danmarks, europæisk og verdensmester i hans klasse. Hans bedste tid er 6:06,4 (for 2000m) så jeg skal bare kunne holde de 1.30 per 500 m over de sidste 1500m så slår jeg ham hehehe. Jeg er dog meget tæt på at være død efter de 500m :lol:

Edited by Apocalypse
Link to comment
Share on other sites

Min ryg er i stykker - jeg vil ha' en ny :(

Fyssen siger desværre at garantien er udløbet, så vi må bare reparere på denne her. Han nævnte dog man kunne tage til Thailand og få noget der "lignede", men det tror jeg ikke er så god en ide :bigsmile: (og det sagde han rent faktisk :lol: )

På et eller andet tidspunkt skal jeg nok prøve hvad jeg kan tage 500m på :)

spock -> det var også noget i den stil jeg regnede med

Link to comment
Share on other sites

Sikke noget pis med din ryg, MaxP.... føler med dig, da vi er nogenlunde i samme båd..

Håber dog stadig at din ryg bliver bedre - er du blevet scannet??

Det gør jeg bestemt også.

Jeg er ikke blevet skannet, men fyssen virker yderst sikker i sin sag når han kigger og trykker.

Hvilken form for skanning havde du tænkt? Mine problemer er, så vidt jeg kan forstå, alle muskulære.

Link to comment
Share on other sites

Ny PR i chinups med underhåndsgreb: 12 kontrollerede reps :w00t::w00t:

Total umotiveret - næsten :lol:

Jeg så lillefrøs logbogstitel "one arm pullup, hvor svært kan det være" og tænkte, one arm kan jeg ikke, men underhånds er længe siden :devil:

Den går også særdeles godt i biceps :4flex:

Link to comment
Share on other sites

Dagens nødtræning

Erstatning for alternativ hypertrofitræning, uge 8, dag 1, 13-06-2004

Netop som jeg var ved at tage mig sammen til at få trænet begynder mit venstre øje at irritere.

Jeg prøver først at flytte lidt rundt på linsen men det hjælper intet. Tager linsen ud, hvilket næsten bare gør det endnu værre. Jeg kan ikke se nogen fremmedlegemer, men det klør stadig rimelig meget :(

Synes ikke rigtig jeg kan tage til træning med sådan et øje, så jeg prøver at se hvad jeg kan finde på herhjemme.

Handstand pushups (A1)

5 x 5 @ mig

hårdt!!!

underhånds chinups / semi sternum chinups (A1)

5 x 5 @ mig

Sæt 2 og 3 forsøgt udført som sternum chinups - bestemt ikke nemt.

Armstrækkere

3 x 15 @ mig

easy

Side press

3 x 15 @ 17kg

easy med højre - der skulle kæmpes med venstre :blink:

Towel crunches

1 x 10 @ 7kg

2 x 10 @ 10kg

Det tog et par forsøg før jeg synes håndklædet lå rigtigt, men DAMN hvor den sparkede røv da den først spillede :devil:

Lying db triceps extensions

1 x 8 @ 15kg

2 x 10 @ 12kg

fik lige overvurderet mig selv i første sæt, så jeg måtte lige sænke vægten lidt og 12kg var nærmeste ;)

Liggende lodret benløft (hva' dælen hedder den øvelse???)

2 x 10 @ 7kg

Beskev den for 1-2 uger siden. Man ligger på ryggen, normalt på en bænk, men jeg lå bare på gulvet i dagens anledning.

Benene er strakt og peger lodret op i luften og placere en håndvægt imellem fødderne, dvs indersiden af det ene sæt vægtskiver på håndvægten hviler ovenpå fodsålerne.

selve øvelsen går ud på at løfte måsen mm. op fra gulvet.

:banana: :banana: :banana: :banana:

Rigtig god træning efter omstændighederne. Øjet er også blevet lidt bedre... Hvad mon det har været? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Hey Max

lider du af (græs) allergi ????

/Vivs

hmm - JA, men jeg er jo igang med at blive vaccineret for skidtet, og det er snart 2 år siden jeg startede.

Det kan dog stadig godt være problemet, fordi jeg for nylig blev "tvunget" ned i dosis af det firma som laver vaccinen. Jeg tror nok det er fordi de var bange for risikoen for anafylaktisk chok (eller hvad det hedder ;) ), så måske vaccinen ikke er så effektiv mere. Til gengæld har de så også fået lov at betale for de to seneste flasker jeg har skulle købe.

Det plejer at være en meget god indikation på om jeg har en reaktion, hvis jeg drypper øjnene og mærker hvor meget det svider, og det sved lidt <_<

Bare mystisk at kun det ene øje reagere.

Link to comment
Share on other sites

Så fik jeg endelig prøvet den fantastiske Smoothie med jordbær.

Opskriften var sådan cirkus (nok til 2 personer, eller 1 meget lækkersulten):

3dl minimælk

30g proteinpulver med jordbærsmag

200g frosne jordbær

1½ ts vaniljesukker

1 squiish sød (sikkert ½-1 ss)

1½dl minimælk på toppen

og så blende blende blende og :pint: :pint: :pint:

DAMN den var lækker - yum yum

Link to comment
Share on other sites

Liggende lodret benløft (hva' dælen hedder den øvelse???)

2 x 10 @ 7kg

Beskev den for 1-2 uger siden. Man ligger på ryggen, normalt på en bænk, men jeg lå bare på gulvet i dagens anledning.

Benene er strakt og peger lodret op i luften og placere en håndvægt imellem fødderne, dvs indersiden af det ene sæt vægtskiver på håndvægten hviler ovenpå fodsålerne.

selve øvelsen går ud på at løfte måsen mm. op fra gulvet.

Det lyder som omvendte mavebøjninger/reverse crunches (link)

Link to comment
Share on other sites

Liggende lodret benløft (hva' dælen hedder den øvelse???)

2 x 10 @ 7kg

Beskev den for 1-2 uger siden. Man ligger på ryggen, normalt på en bænk, men jeg lå bare på gulvet i dagens anledning.

Benene er strakt og peger lodret op i luften og placere en håndvægt imellem fødderne, dvs indersiden af det ene sæt vægtskiver på håndvægten hviler ovenpå fodsålerne.

selve øvelsen går ud på at løfte måsen mm. op fra gulvet.

Det lyder som omvendte mavebøjninger/reverse crunches (link)

:lol: Det var det jo - og tænk at den endda lå i vores eget øvelsesbibliotek (havde ellers tjekket exrx) ;)

Link to comment
Share on other sites

- det kan sagtens være græs-allergi, selvom det kun er slemt i det ene øje... nup en Benadryl, og så er du klar!!

- min fys sagde også det er muskulært.... det siger de jo alle, for hvis det ikke var muskulært, kunne de jo ikke gøre noget ved det.. hehehe ... er du sikker på det er muskulært? Hvis der er noget andet galt istedet, kan det jo typisk gøre at musklerne smerter fordi de kompenserer for smerterne..

Link to comment
Share on other sites

- det kan sagtens være græs-allergi, selvom det kun er slemt i det ene øje... nup en Benadryl, og så er du klar!!

jeg havde lidt piller tilsvarende benadryl og nogle øjendråber liggende, så jeg er køreklar igen

- min fys sagde også det er muskulært.... det siger de jo alle, for hvis det ikke var muskulært, kunne de jo ikke gøre noget ved det.. hehehe ...  er du sikker på det er muskulært? Hvis der er noget andet galt istedet, kan det jo typisk gøre at musklerne smerter fordi de kompenserer for smerterne..

Jeg er ikke sikker på noget som helst :unsure:

Link to comment
Share on other sites

:dropjaw: :dropjaw: :dropjaw:

Dagen igår:

korteste arbejdsdag indtil videre - var helt færdig kl 12 :bigsmile:

en lille ekstra cykeltur på 12 km efter bla. frosne bær

temmelig standard kost og væskeindtag, 5 måltider og en stor smoothie om aftenen

Idag:

Det største registrerede vægtfald fra dag til dag, nemlig 1,3kg hvilket bringer mig over 10kg vægttab i alt i løbet af 11 uger :w00t: og så alligevel en smule :cry:

;)

PS: søndagens træning har givet triceps doms :firebounce:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Idag:

Det største registrerede vægtfald fra dag til dag, nemlig 1,3kg hvilket bringer mig over 10kg vægttab i alt i løbet af 11 uger  :w00t: og så alligevel en smule  :cry:

:step: Jeg synes fan'me det er skiiide godt gået :4thumbup: :thumbwink:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share