MaxPower


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Hep Hey :bigsmile:

Cirklen er sluttet... jeg hopper sgu' på HST igen i en version meget lig den Cilius postede noget noget tid siden.

Ud fra min 5RM beregnes en fornuftig progression over ca 8 uger med stigning i vægt cirka hver uge eller hvordan det nu passer.

Volumen går fra 3 sæt til at starte med op til 5 sæt, på nær i de små øvelser, hvor jeg holder mig til 2-3 sæt.

Øvelsesvalget ser cirka sådan ud og jeg benytter naturligvis supersæt:

---------------------

5 min C2

opvarmning powerclean 3x3

Dødløft alt. Squat (hver anden gang som teknik/genoptræning)

low incline db press

supported bb rows

Benpres

lægpres

dips

pulldown / chinups (underhånds) - skifter til chinups når styrken passer.

lean away laterals

db preacher curl

Inverted crunch (bliver sikker sat sammen med lean away og curls)

10 min C2

------------------------

Planen for idag var egentlig at få testet de 5RM's jeg er usikker på (og bare få trænet lidt), men jeg føler mig ikke lige på toppen og vejret motiverer heller ikke ligefrem, så måske bliver det først i morgen. Det gør heller ikke den store forskel for jeg skal alligevel holde en uges SD bagefter :bigsmile:

Valget er faldet på HST igen til fordel for noget WSB-BB, fordi min generelle træningsmotivation ikke har været helt oppe og ringe på det seneste, og med dette program har jeg en dejlig fasttømret slagplan til hver træning og skal bare lave det antal rep jeg nu føler passer på dagen.

Ingen bænkpres bemærker nogen måske :o ... Jeg er måske blevet lidt mentalt træt af den, ikke mindst pga manglende fremgang, ja tilbagegang sådan set, så en lille pause tror jeg vil være meget sund. Bænkpres med håndvægte er jeg også blevet særdeles glad for, så det er bare fjong :bigsmile:

Nu skal kosten så bare lige på skinner igen (skulle nok kunne lade sig gøre), og så starter jeg op med kreatin oveni hatten.

Det var vist alt for denne gang :wave:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Guest Slettet bruger
Hep Hey :bigsmile:

Cirklen er sluttet... jeg hopper sgu' på HST igen i en version meget lig den Cilius postede noget noget tid siden.

Heeeellll yeeaaahh!! :w00t:

:a-okhand: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er måske blevet lidt mentalt træt af den, ikke mindst pga manglende fremgang, ja tilbagegang sådan set, så en lille pause tror jeg vil være meget sund. Bænkpres med håndvægte er jeg også blevet særdeles glad for, så det er bare fjong 

Det er også en rigtig god ide ;) bruger selv fremgangsmåden fra tid til anden hvis den driller for meget, og har endnu ikke oplevet at det er negativt når man returnerer til bænken igen. Dog skal det helst være tungt der køres i db's.

Link to comment
Share on other sites

Øv bøv bussemand :(

Min fornemmelse fra igår om at jeg ikke var på toppen viste sig desværre at være velbegrundet.

Idag er jeg blevet godt og grundigt forkølet - jeg tager min allergimedicin, så det kan ikke være det. Jeg har også en smule trykken for ørene, især venstre, hvilket jeg gætter på er fordi jeg har svært ved at trykudligne.

De 5RM vægte jeg egentlig skulle have testet kan jeg nok sjusse mig frem til, så jeg holder bare pause indtil på mandag regner jeg med. ;)

Så nu står den på :4goodtv: :4pizza: og mon ikke jeg alligevel finder på en eller anden form for kropslig udfoldelse :bigsmile:

Det er vist længe siden sandsækken har fået en svingom...

Og så må jeg hellere gå til bekendelse... Jeg har været utro - overfor Paradis :tongue:

Og jeg ka' li' det ka' jeg :lol:

"Elskerinden" hedder Dream Sommerskogsbær Youghurts-Iskrem (hun er vist norsk eller svensk) og har det fantastiske energiindhold 3,5g prots, 30g carbs (heraf kun omkring 10g sukker) og 3,5g fedt pr 100g.

Konsistensen er selvfølgelig slet ikke den samme, men smagen er god og prisen er sådan cirka halvdelen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Op at stå igen sømand, eller vent, kanon ide til SD'en med en sengeliggende periode. Kunne være en fantastisk måde at lave speeeeeed dekonditionering på :lol:

He he, og velkommen tilbage til det sublime - vi har alle vores "wildchild" periode - ingen grund til forklaringer ;)

:wave:

Link to comment
Share on other sites

Jæs jæs, lever endnu. Som jeg selv fornemmede i starten er jeg rendt ind i en standard sommer influenza - eller den er vel rendt ind i mig. :unsure:

Synes ofte jeg bliver ramt af sådan en... hmm

Jeg planlægger dog stadig at starte programmet fra på mandag af, men kan jeg mærke det lige tager en dag eller to ekstra så nupper jeg det. Har jo masser af tid :bigsmile:

Jeg var ved fyssen igår. Problemerne er tydeligvis blevet mindre, hvilket Hr Fys da også kunne mærke, så det er positivt. Der er stadig et godt stykke vej mht optræning af de svage muskler, men i træningen af Serratus Anterior og Rhomberne (skulder abduktion og adduktion) er jeg nu delvist gået over til versionen liggende på knæ, dvs første sæt laves på knæ og de sidste 2 sæt laves som de plejer, stående skråt imod væggen.

Jeg spurgte lige for en sikkerhedsskyld om mit lille "uheld" med venstre arm under triceps-extensionerne sidste uge, og det var som jeg også selv havde forventet bare en mindre forstrækning eller måske en lille fiber. Ikke andet at gøre end lade det hele sig selv. Hvis nogle øvelser giver problemer når jeg starter (jeg tvivler dog :) ), så må jeg lige tage hensyn til det.

Så ingen grund til bekymring, vivs :tongue:

Og så har jeg brugt lidt af de opsparede penge fra posten til en ny mp3-afspiller, som IKKE bliver stjålet denne gang :devil:

Temmelig tæt på perfekt - til mit behov vil jeg sige - en iRiver 599. Godt nok er den dyr, men SWEEEEET

SD'en går perfekt - jeg laver så tæt på intet som det næsten er muligt, ser lidt TdF af og til - det er jo blevet lidt sjovt nu. Kosten kunne være bedre, men sådan er det jo...

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Og så har jeg brugt lidt af de opsparede penge fra posten til en ny mp3-afspiller, som IKKE bliver stjålet denne gang :devil:

Temmelig tæt på perfekt - til mit behov vil jeg sige - en iRiver 599. Godt nok er den dyr, men SWEEEEET

Hvorfor har du valgt 500-serien? Jeg har næsten besluttet mig for en Iriver 890 (lidt kønnere end 790'eren, ellers samme features)

Link to comment
Share on other sites

Og så har jeg brugt lidt af de opsparede penge fra posten til en ny mp3-afspiller, som IKKE bliver stjålet denne gang  :devil:

Temmelig tæt på perfekt - til mit behov vil jeg sige - en iRiver 599. Godt nok er den dyr, men SWEEEEET

Hvorfor har du valgt 500-serien? Jeg har næsten besluttet mig for en Iriver 890 (lidt kønnere end 790'eren, ellers samme features)

800-serien var også under kraftig overvejelse.

500, 700 og 800 serierne skulle have stort set samme indmad, så der hvor de afskiller sig er ved følgende:

500-serien: aluminiums-skal, 64x51x19mm, indbygget LI-ion batteri 20+ timer (28 ifølge iRiver), usb1.1, 60g incl batteri

800-serien: plastik-skal. 27x36x88mm, AA-batteri op til 40 timer, usb2.0, 65g incl batteri

Så der er plusser og minuser ved begge. Jeg regner ikke med at skulle udskifte musikken specielt ofte, så selvom usb2 havde været rart (giver reelt 2-3x hurtigere overførsel) ville jeg hellere have den mere kompakte form og alu-skallen, og så sparer man lidt bøvl med batterier.

Link to comment
Share on other sites

Hej Max-P. Jeg tænkte på om du havde nogle erfaringer du gerne ville dele lidt ud af mht. cutting, postjob og træning. Jeg skal nemlig selv til at cutte, her fra slutningen af Juli og så hele aug. I dette stykke tid har jeg fået fuldtidspost. Jeg frygter lidt at det bliver for meget med 6 gange post om ugen samt træning hver anden dag, så jeg ville lige høre om du har nogle tips. Skar du ned på antallen af træninger eller øvelser eller kunne du godt overskue begge dele uden at føle dig overtrænet?

Link to comment
Share on other sites

hej humse

Mit bedste råd er uden tvivl: Få nok søvn :)

Jeg var ikke helt dygtig nok til at få justeret gå-i-seng-tiden lige så meget som jeg måtte justere stå-op-tiden for at kunne møde til tiden. Men selvom jeg måske var lidt træt plejede træningen dog at gå ok. Jeg trænede nok 3 gange om ugen i den periode, det var sådan lidt på slump med 1-2 dages pause mellem hver træningsdag.

Bare du sørger for at spise nok er post-jobbet glimragende til cutting :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Så der er plusser og minuser ved begge. Jeg regner ikke med at skulle udskifte musikken specielt ofte, så selvom usb2 havde været rart (giver reelt 2-3x hurtigere overførsel) ville jeg hellere have den mere kompakte form og alu-skallen, og så sparer man lidt bøvl med batterier.

Ok. Jeg vil så helst have en med udskifteligt batteri. Og så har 800-serien lidt højere udgangseffekt.

Jeg kan ikke beslutte mig for om jeg vil spare et par hundrede ved at bestille fra Tyskland, hvor der er op til 14 dages leveringstid, eller købe den i Danmark, og få den med det samme. Men det bliver nok det sidste.

Men tillykke med den :)

Edited by Henrik C
Link to comment
Share on other sites

Og så har 800-serien lidt højere udgangseffekt.

Jeg synes min spiller højt nok ved 50% volumen, så deeet ;)

Men det kan da have betydning hvis man anvender store lyttebøffer. Mine er "bare" et par sony earplugs

Ang batteriet kan jeg da lige nævne at 500-serien både kan oplade fra usb-stikket (vist nok selvom pc'en er slukket) og fra en separat lader. Fuld opladning tager 2½-3 timer.

og tak :bigsmile:

PS: Jeg ville helt klart købe den fra DK. Det giver i hvert fald mig en større tryghed mht en evt reklamationssag.

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Min egen lille tour

Distance: 32km

Tid: 1:17:30

Snit: 24,92km/t indtil en 1km før slut, hvor den sidste km var afrulning, så det sænkede snittet til 24,66

Jeg synes jeg havde ok ben idag, især taget i betragtning af at det vist er længe siden jeg har cyklet noget af betydning. Og så mangler jeg vist også lige at slippe af med de sidste 10% influenza.

Trofaste læsere kan muligvis gætte ruten :lol:

Link to comment
Share on other sites

Så kører HST-bussen igen - og den var lige ved at køre mig over :cry:

Endelig igang igen. Jeg er så småt ved at være frisk, men det vær godt nok en hård omgang idag. Flere faktorer spillede muligvis ind.

C2 roning

5 min, 1020meter

Powerclean

3 x 3 @ 50kg

Dødløft Squat

3 x 10 @ 60kg

Looong time, not squat ;)

Vægten var let nok, men squat er altid hårdt.

Low Incline DB press (S1)

3 x 15/15/12 @ 26,5kg

Ikke meget pat-power idag

Supported Rows (S1)

3 x 15 @ 40kg

ok, blev dog noget hård til sidst.

Benpres (S2)

2 x 15 @ 240kg

shiiiiiiiiit :o

Allerede i første sæt overvejede jeg at stoppe efter 10, men det ville sgu være for pinligt.

Damn det var hårdt. Mit hjerte sad helt oppe i halsen og hamrede løs.

Jeg skar et sæt væk.

Lægpres (S2)

2 x 15 @ 240kg

bedre :)

Nu var jeg så tæt på at få det rimelig dårligt :cry:

Jeg ved ikke helt hvorfor, men det var for det første meget varmt deroppe idag, synes dog ikke træningen havde varet så længe at det skulle være et problem. Jeg er også lige startet på kreatin idag, hvilket måske kan have gjort maven lidt oppustet, i don't know.

Uanset hvad måtte jeg lige ned og sidde 5-10 minutter og resten foregik i noget langsommere tempo.

Dips (S3)

2 x 15 @ mig

gik nogenlunde, skar et sæt her også

Pulldown uh. (S3)

2 x 15 @ 50kg

Sænkede vægten fra 60 bare for at være sikker på jeg nu også kunne tage det. Den blev måske rigeligt let, men jeg fortsætter bare herfra. Fjernede også et sæt her.

Lean Away Laterals (S4)

2 x 15 @ 8kg

ok

Db Preacher curl (stående) (S4)

2 x 8 @ 15kg

Første sæt var bare hårdt. Det var andet sæt også, men sad noget bedre.

Seated cable Crunch

2 x 15 @ 30kg

skulle ikke nyde noget af inverted crunch idag, så det blev den siddende.

Rimelig skod-øvelse faktisk <_<

C2 roning

droppet.

PUUUHA - træning er hårdt, hva'

:banana: :banana:

Fordi jeg ikke lige var på toppen åbenbart, men trods alt ikke gik totalt ned med flaget. Det er nu stadig godt at komme igang igen.

Link to comment
Share on other sites

DÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅMS

Det er stadig utrolig at så lidt med så lav vægt kan give så meget doms :lol:

Benene er, lad os sige, relativt mærket og patværk, skulder og gånz er også tydeligt ramt.

Træner igen i morgen, hvor planen er at aflægge TSK en lille gæste visit nu da jeg alligevel er på lorte-øen :)

Link to comment
Share on other sites

DÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅMS

Det er stadig utrolig at så lidt med så lav vægt kan give så meget doms :lol:

Benene er, lad os sige, relativt mærket og patværk, skulder og gånz er også tydeligt ramt.

Træner igen i morgen, hvor planen er at aflægge TSK en lille gæste visit nu da jeg alligevel er på lorte-øen :)

Arhj gid det var mig der kunne være såå øm i kroppen efter træning, bare klø på ;)

Link to comment
Share on other sites

Hej Fillimus

Jeg er nu sikker på du også ville kunne opleve samme slags doms, bare du lige holder 10 dages total pause. Så giver ALT doms :lol:

Det er nu heller ikke fordi de doms absolut set var så voldsomme, jeg har haft meget værre doms, men set i forhold til vægtene var de rimelige gode :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

The return of HST

Træning igår: 22-07-2004

Ganz allein i TSK ;)

zoa svigtede mig, men jeg skulle træne, så sådan måtte det blive

C2 roning

ingen ro-maskine

Powerclean

3 x 3 @ 60kg

En lidt lettere opvarmningsvægt havde måske været smartere, men jeg gad ikke lige gå på jagt efter 15kg skiver - jeg fandt dem dog senere alligevel :)

Dødløft

2 x 10 @ 80kg

Mulighed for god progression :lol:

Low Incline DB press (S1)

3 x 15 @ 26,5kg

Lidt bedre pres i patten idag, men de bliver stadig godt malket af det høj-rep stads

Supported Rows (S1)

3 x 15 @ 40kg

Jeg gik ud fra deres stang vejer det samme som vores, men det kunne godt tænkes at være et par kg tungere. Kørte nu ok

Benpres (S2)

1 x 15 @ 210kg

2 x 15 @ 220kg

Lidt lavere end planlagt, da det er en anden maskine, og jeg tror hældningen er større end på den i DTU's center.

For sattan' det fik pulsen i vejret og hjertet op i halsen

:crazy:

Lægpres (S2)

1 x 15 @ 210kg

1 x 15 @ 220kg

1 x 10 @ 80kg (et-bens i stående lægpres)

Jeg var/er en lille smule bekymret for mine knæ, så jeg prøvede lige den anden i stedet. Et-bens for at undgå for stor vægt på skuldrene.

Som Baz Luhrmann siger: "Be kind to your knees, you'll miss them when they are gone" ;)

Dips (S3)

1 x 5 @ mig - lidt av i venstre skulder :(

så i stedet

Closegrip bænkpres (S3)

3 x 15 @ 50kg

kanon :w00t:

Pulldown uh. (S3)

3 x 15 @ 55kg

Med kædetræk, så den har nok lidt mere modstand end kabler. Noget presset på sidste sæt, men jeg fik dem.

Lean Away Laterals (S4)

2 x 15 @ 7,5kg

lidt lav vægt, men 10kg havde været lidt for stort spring.

Db Preacher curl (stående) (S4)

2 x 15 @ 7,5kg

good

Det var helt VILDT så ristede mine undergånz efter laterals og preacher :devil:

Seated Cable Crunch (S4)

2 x 15 @ 50kg

bedre end ingenting, men næppe meget

C2 roning

stadig ingen ro-maskine :confused:

Huha, det var hårdt - synes jeg svedte som en hest, men jeg blev trods alt ikke dårlig idag :)

:banana: :banana: :banana:

Link to comment
Share on other sites

HST - bedre sent end aldrig

Uge 1, dag 3, 24-07-2004

C2 roning

5 min, 1004meter

Powerclean

3 x 3 @ 50kg

Squat

3 x 10 @ 65kg

Hård som altid, men kørte ok

Low Incline DB press (S1)

3 x 15 @ 26,5kg

SQUIIIIIZE DEM TITTIES :boobs:

Så var patværket godt pumpet :devil:

Supported Rows (S1)

3 x 15 @ 42,5kg

udmærket

Benpres (S2)

2 x 15 @ 260kg

ARGH!!! :crazy:

260kg REN ONDSKAB :asthanos: (10kg fra 3x prehn ;) )

Stående et-bens Lægpres (S2) - link, bare et ben af gangen

2 x 15 @ 50kg

+ drop/brændesæt lige efter sæt 2, 1x20x50kg med begge ben

DAMN, den brændte :firebounce:

Closegrip bænkpres (S3)

3 x 15 @ 50kg

Godt pumpede hestesko :4flex:

Pulldown uh. (S3)

3 x 15 @ 55kg

griller undergånz'ne godt

Lean Away Laterals (S4)

2 x 15 @ 9kg

griller undergånz'ne BEDRE

BURNING DELTS :devil:

Db Preacher curl (stående) (S4)

2 x 15 @ 9kg

+ dropsæt 12 @ 6kg

BURNING GUNZ

Inverted Crunch (S4)

1 x 15 @ mig

blev lidt quizy - tror jeg dropper den med hovedet nedaf

Reverse Incline Crunch (S4)

1 x 15 @ ribbe 4

UH YEAH - BURNING ABS :lol:

Det blev alt for sent idag, men bedre sent end aldrig. Selvom jeg ikke virkede superfrisk blev det alligevel en fornuftig runde.

Resultatet: drivende våd, træt, rystede som et espeløv OG DET VILDE PUMP :4flex: Det så faktisk rigtig godt ud :w00t:

:banana: :banana: :banana: :banana:

Den sidste for pumpet :)

Link to comment
Share on other sites

Lidt småting jeg glemte igår

Problemet med venstre skulder irriterer lidt. Jeg kan godt træne uden om, men der er en meget tydelig smerte hvis jeg f.eks. strækker armen bag hovedet når jeg ligger ned (pudsigt nok ikke når jeg sidder op) eller hvis jeg tager armen om på ryggen. Det kan jeg jo bare lade være med så ;) - men da jeg uden problemer kan gøre disse ting med højre er det tydeligt et eller andet er forstrukket eller noget. Det er efterhånden 2½ uge siden det skete <_< men der er næppe meget andet at gøre end lade det få ro og træne uden om så vidt muligt.

Noget helt andet...

Jeg er lidt overrasket over hvor tydeligt jeg mærker aktiveringen af haserne i benpres OG de efterfølgende DOMS. Det synes jeg ikke jeg har bemærket før... måske er det pga de mange reps :unsure:

Kreatin-loadingen er færdig. Jeg tog 6 dage med 15-20 gram - gad simpelthen ikke klemme mere ned. Det er ikke samme mærke jeg bruger denne gang som første gang jeg prøvede kreatin, og det pudsige er at hvor det andet jeg havde nærmest var pulver, så virker dette mere krystalliseret, det knaser i hvert fald mere. Begge dele er mikroniseret :blink:

oh well, fra nu af tager jeg 5g i shaken efter træningen, og der kan det alligevel ikke smages. Det skulle være rigeligt til at holde mig loadet.

Morgenvægten sagde 89 i dag, så med mindre jeg har fået rigtig mange kalorier indenbords, hvilket jeg tvivler selvom jeg prøver (lidt ;) ), så er der vist røget 1-2kg væske på pga kreatin. Det bliver lidt sjov at se om jeg kan nå 0,1 ton uden at blive alt for fed :devil:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share