MaxPower


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Max, hvad er dine nuværende stats?

Og hvad er der sket med styrketræningen? Jeg synes ikke, at der er så meget TOTAL VIKING POWER mere? :unsure:

Hr. Kirchebrandt

Det kan man ikke just sige. :(

Mine stats:

højde: 182cm ;)

alder: 23år

vægt (i morges): 85,7kg

fedtprocent: 12,5 (mål selv med fedttang efter 3-punkts testen)

styrke (i andet end kropsvægtøvelser): svagelig. jeg vil tro jeg har mistet i omegnen af 10%

MEN...

i spejlet ser det nu helt ok ud :bigsmile:

Ang træningen, så prøver jeg da at holde den kørende, men motivationen er ikke lige i top for tiden, dels pga styrken og dels fordi jeg har temmelig travlt for tiden. Idag har jeg nok heller ikke rigtig tid til at komme ned og træne, men jeg kan heldigvis få trænet ben og ryg (og biceps) nogenlunde herhjemme, så jeg sparer lidt tid :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tid til fys - igen igen

Der er sagt god for lidt alternative kropsmæssige udfoldelser bare jeg naturligvis lytter til ryggen :sshh:

Set i forhold til at det ikke rigtigt er gået frem nu efter en lille måned med træning mente fyssen at jeg skulle give posten en uges tid, og hvis jeg ikke ser bedring inden da må jeg nok droppe det.

Det virker som om det har været triggeren og kan derfor meget vel også være med til at holde problemerne ved lige.

Idag blev der så smidt noget rotator oven i hatten, så nu ser mit komplette genoptræningsprogram således ud:

Elastik-show - aktivering af transversus abdominis

Overkropsrotationer

Roning med albuerne højt (face pulls agtig)

Triceps extensioner

alle sammen udført hver dag, 2-3 sæt pr øvelse, 15-25 reps

Benløft - TVA stabilisering

blandet, 1 ben af gangen, begge ben sammen, begge ben asynkront, ca 5 min hver dag

Serratus Anterior / Rhomberne - skulderstabilitet

stående skråt ind imod en væg med strakte arme og flyt langsomt kroppen frem og tilbage relativt til skuldrene. 2 gange dagligt á 3 sæt, 15-25 reps

Rotator-tamtam (mere elastik)

rotation indad og udad med albuen indtil kroppen

og en der minder om lateral raise med lav vægt

2-3 sæt 15+ reps hver dag

Jeg regner med at dele det lidt op på både morgen, eftermiddag og aften, så det er overkommelige bider jeg kan afse tid til.

Link to comment
Share on other sites

sygere vægttab, vi har været på diæt lige lang tid, jeg har dog kun smidt 3-4 kg..

Men smider du ik snart et nyt billede op? Dine abs må da være razor sharp efterhånden, de så jo okay ud på det sidste.. Pas på, du vejer kun 4 kg mere end mig nu ca, hvis du fortsætter på samme måde, er vi jo på samme vægt om 4 uger ;) og du sku nødigt blive lige så puny

Link to comment
Share on other sites

hurra -> hehe, mange tak - lidt sygt er det vel :)

Opskriften har været simpel:

mere motion, ca 60-70km cykling ud over det sædvanlige fik jeg kørt det første stykke tid (på 3-4 ture), og da jeg så begyndte ved posten udgjorde det ligesom motionen :)

Før lå jeg på 6-8 måltider dagligt, det skar jeg ned til 5-6 stykker og lidt mindre portioner. 3 stykker rugbrød med pålæg i stedet for 4, havregrød i stedet for havregryn (halverede cirka mængden af gryn men gav stadig en fuld tallerken) osv i den dur

And that's about it :bigsmile:

Der kommer pics når MOL BC slutter, men det gør det jo også snart. Abs'ne er ikke helt så skarpe som jeg godt kunne tænke mig, men lad os nu se...

Jeg tror nok jeg har lovet mig selv ikke at komme under 85kg, men nu jeg alligevel er dernede af kunne det egentlig være lidt spas at se hvad jeg skal ligge på af fedtprocent før 6-packen er der. Det skal bare ikke koste for meget masse :)

Link to comment
Share on other sites

Dagens erstatningstræning

Erstatning for alternativ hypertrofitræning, uge 8, dag 2, 15-06-2004

Havde hverken tid eller motivation til at tage til træning idag <_<

Men lidt blev det da til herhjemme

Et-bens squat (A1)

10 x 1 @ mig + 15kg

hårdt!!!

overhånds chinups (A1)

5 x 5 @ mig

ok

Et-bens squat (A2)

5 x 5 @ mig + 5kg

easy

underhånds chinups (A2)

5 x 5 @ mig

helt udmærket egentlig

:banana: :banana: :banana:

Link to comment
Share on other sites

puuuuha - sikke en lang dag

Posten gik fint nok - ryggen var ikke være end sædvanlig og jeg havde taget lidt ekstra om onsdagen for at gøre den lettere idag. Nåede lige hjem inden regnen :bigsmile:

Så var jeg blevet inviteret til BodyVombat (øhh jeg mener Combat :lol: - trætte fingre) af vivs og selvom jeg ikke anede et klap om hvad det gik uf på og aldrig har prøvet den slags hold-tamtam, så skulle jeg da helt sikkert med. Havde også fået :a-okhand: fra fyssen.

Loa, Dubai og Goldendreams var også med :)

Der blev givet total gas og koordinationsmæssigt synes jeg ikke jeg var helt tabt foran et godstog - enkelte kombinationer drillede dog lidt... Hvordan *biiip* når man og få flyttet kroppen derover så hurtigt :blink::bigsmile:

Men når det kørte og det hele bare var i sync var det vildt fedt faktisk. Jeg svedte som en sindsyg og havde en temmelig heftig afterburner bagefter. Intensiteten blev holdt helt ok hele vejen igennem, men jeg tror nu nok sidste halvdel var lidt langsommere for mit vedkommende - lettede ikke helt så meget fra gulvet som til at starte med.

Efter det show stod den på monster fråderen hos en lækker lille thai restuarant anbefalet af Golden - som også endte med at foreslå det meste af menuen :lol: CLO valgte også lige at slå et smut forbi.

Maden var lidt stærkt må jeg nok sige og afterburneren blev slået til igen. Men efter første portion var smagsløgene godt lammet, så det var ikke slemt. Smagte glimrende i øvrigt og rimelige priser.

:banana: :banana: :banana: :banana:

Total i orden - skide hyggeligt, og mon ikke jeg overlever at det blev lidt sent. Søvn??? hvad skal man bruge dét til?

PS: Er det bare mig (og min PC), eller løber vuffer ikke lidt hurtigere end han plejer? :4dog:

edit: eller løber han overhovedet

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

hey Max-P!

du klarede dig supergodt, gjorde du ! Tak for en rigtig hyggelig sen eftermiddag/aften - jeg fatter ikke det skal regne sådan hvergang (begge gange <_< ) vi har mødtes :unsure:

Håber ikke din ryg piver for meget over dine udskejelser igår...

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

Der blev givet total gas og koordinationsmæssigt synes jeg ikke jeg var helt tabt foran et godstog  - enkelte kombinationer drillede dog lidt... Hvordan *biiip* når man og få flyttet kroppen derover så hurtigt :blink::bigsmile:

Men når det kørte og det hele bare var i sync var det vildt fedt faktisk.

Hej MaxP! :)

Dejligt at laese at du saa smaat er ved at melde dig paa cardio-holdet! :lol:

Det er gas! ;)

:wave: meadow

Link to comment
Share on other sites

hey Max-P!

du klarede dig supergodt, gjorde du ! Tak for en rigtig hyggelig sen eftermiddag/aften - jeg fatter ikke det skal regne sådan hvergang (begge gange <_< ) vi har mødtes :unsure:

Håber ikke din ryg piver for meget over dine udskejelser igår...

/Vivs

mange tak og i lige måde :bigsmile: - som sagt synes jeg også selv det gik helt ok med bodycombatten og spisningen var skide hygligt.

Min ryg har været SÅ belastende idag :( men jeg tror nu mere det var pga der var så fandens meget post og tunge reklamer OG REGN!!!!!!!!!!!!!!!

Det er noget rigtig øv og hvis jeg ikke ser bedring i den kommende uge, hvilket jeg tvivler kraftigt på, så er det :byebye: postuniform.

snoopy -> :lol: jeg tror desværre du fornemmer galt. HVIS jeg skulle dyrke noget kondi-noget, virker BC ikke tosset, men jeg har jo ikke rigtigt nogen ambitioner i den retning lige pt - og vægttab klare jeg, som du ser, snildt uden :bigsmile:

meadow -> :tongue: jeg har vist også engang sagt at jeg skulle have prøvet spinning på et tidspunkt *wink-wink*

Link to comment
Share on other sites

snoopy ->  :lol: jeg tror desværre du fornemmer galt. HVIS jeg skulle dyrke noget kondi-noget, virker BC ikke tosset, men jeg har jo ikke rigtigt nogen ambitioner i den retning lige pt - og vægttab klare jeg, som du ser, snildt uden  :bigsmile:

Det var nu heller ikke for vægttabets skyld - kan godt se, at det går forrygende for dig med det ;) ...men mere fordi det er så feeeeeee at gå til combat :devil:

Edited by Snoopy
Link to comment
Share on other sites

Alternativ Hypertrofi-træning

Uge 8, dag 3 , 19-06-2004

DAMN, det er længe siden jeg har trænet sådan "rigtigt" - helt præcist var jeg sidst i DTU's center d. 10. :dropjaw:

Til gengæld fik jeg så kompenseret ved at være der temmelig længe idag :lol:

C2 roning

5 minutter, 1028 meter

kontrolleret og rimelig langsomt som det også er planen.

Bænkpres

10 x 1 @ 100kg

1 x 5 @ 85kg

5 x 5 @ 87,5kg

Singlerne var tunge, men ikke super hårde. 5'erne var til gengæld ret pressede de sidste par sæt.

Grundet ufattelig meget kæbe hist og her startede jeg på vores gamle bænk, som er noget glat i det og gaflerne sidder skidt ift mig. Men bænken er dog hård og bred som den skal være. Hold da helt fest en forskel da jeg skiftede til vores nye bænk :w00t:

Desværre var det ikke det mest positive der blev kæbet omkring - det uddyber jeg i bunden ;)

Incline db press

1 x 5 @ 36,5kg

0 x 0 @ 41,5kg

1 x 3 @ 36,5kg

1 x 6 @ 31,5kg

1 x 12 @ 24kg

Michael, der er instruktør deroppe, og som også har været med til at vælge det nye udstyr havde lige lavet 5 reps med de 41,5 i flad, så jeg fik blod på tanden.

bugger, lidt optimistisk måske med de 41,5 efter bænken, men jeg har trods alt løftet den før, endda 7 gange. Men jeg skal nok få den løftet igen.

Michael fik også forsøgt sig på 45kg vægtene (plus håndtag), men den gik ikke ;)

Derefter var jeg noget tappet, men fik da stadig et fint pump i patten.

Dips

1 x 10 @ 0kg

1 x 8 @ 10kg

1 x 8 @ 15kg

1 x 8 @ 0kg

Tog det lidt konservativt, nu der er gået så længe - latterlige vægte, men ikke så tosset sådan overordnet.

Lean Away Laterals (S1)

3 x 10 @ 16,5kg

Inverted Crunch (S1)

3 x 8 @ 10kg

:devil: UHH YEAH, den sad godt

Reverse Incline Crunch (S1)

3 x 8 @ ribbe 6

tjaa tjoo

C2 roning

5 minutter, 1035 meter

cirka samme tempo som første omgang :)

Back bridge

4 minutter :devil:

vilje vilje vilje

syrer fantastisk godt i lår og baller

Diverse benløft

5 med hvert ben

5 med samlede ben

5 med begge ben samlet op, det ene den (men stadig i luften), så det andet, op igen og modsat. Og det var så ÉN rep :devil:

Skulder abduction (target: serratus anterior)

2 x 15 @ mig stående skråt ind mod væggen

Bevægelsen er vel cirka som denne øvelse.

Det tog også 2 timer alt ialt ;) men det var nu udmærket

:banana: :banana: :banana:

Nå, det var den kæbe vi kom fra.

Som jeg jo har berettet om er vi nogle stykker som har hjulpet med at foreslå nyt udstyr til centret, og det havde vi fået indtrykket af at vi skulle gøre noget tid endnu, og ligge en lidt længere plan for løbende udskiftning af maskinerne osv.

Nu lader det så til at bestyrelsen vil skifte hele lortet (aner ikke om det inkludere vores nyindkøb :cry: ) til en masse fancy maskiner.

Totalpris: 1,2 - 1,3 millioner :dropjaw:

Det var lidt af et chok må jeg sige, og selv det da er fedt de vil bruge så mange penge, så frygter jeg vi ender med en vammel maskinpark, som sikkert er vildt pæn, men som ikke kan bruges til det helt vilde <_<

Sagen er dog ikke slut endnu, men det er vist et meget stift bureaukrati vi er oppe imod. Hovedargumentet var vist at de hellere vil have en fast person tilknyttet udefra, da vi jo ikke vil være der om nogle år...

suk suk suk, men jeg håber dog stadig vi i det mindste kan påvirke dem lidt. Hvis det f.eks. kunne begrænses til at de udskifter alt kabeludstyret og fjerner trykluft-halløjet, så har jeg ikke noget imod det. Det værste er sgu' at dem der sidder på pengene ikke har et klap forstand på træning. :angry:

Nå, og så er ryggen rigtig dum. Den var så slem igår at jeg meldte mig syg idag. Man er ikke super motiveret til at arbejde når man ved der venter 4-5 timer med ondt i ryggen det meste af tiden. Alt det så væltede ned gjorde heller ikke beslutningen sværere ;)

Link to comment
Share on other sites

Det er vist to ting.

Cirka midt på erector spinae bliver sådan generelt ømt - jeg tror det har noget af gøre med at min overkrop er for meget foroverbøjet.

Det andet er den højre rhombes og/eller serratus vedhæftning på skulderbladet som giver en underlig snurrende fornemmelse, og nærmest brændende eller stikkende når det er slemt. Fyssen kunne se at de i højre side var for svage til at holde skulderbladet ordentlig på plads i bestemte positioner, hvilket skulle være årsagen til problemet.

Jeg ved i hvert fald bare at jeg får ondt i ryggen af at køre post :(

Link to comment
Share on other sites

Tak for sidst, MaxP! Det var hyggeligt at møde dig! En skam de ikke har chokolade-sovs til nr. 50 inde på Silom :lol: . Og pas så lige på dig selv, det lyder ikke godt det med ryggen :teachingfinger: .

:afro:

Dubai

Link to comment
Share on other sites

meget foroverbøjet..der har været en artikkel i T-mag de sidste 3 uger kaldet "neanderthal no more" om hvordan man kunne hjælpe på sin holdning, det var måske noget du skulle chekke ud...

God bedring :)

som sendt fra himlen :bigsmile:

Det må jeg lige læse op på snarest muligt.

title.jpg

Hüttemeyer slår til igen med nogle total i orden grovboller :bigsmile:

Her er de:

------------------------------

INGREDIENSER:

2 tsk groft salt

2 tsk sukker

1 pose tørgær (alm. gær kan bruges-50 gr.)

400 g grahamsmel

600 g hvedemel

1 dl hørfrø

1 dl 3-kornsblanding

8 dl vand

æg til pensling

FREMGANGSMÅDE:

Varm 2 dl vand op med hørfrø og 3-kornsbland. Lad det trække, til det er håndvarmt. I et stort fad blandes salt, sukker, tørgær, mel og grahamsmel, og heri hældes den håndvarme kornblanding og resten af vandet. Ælt dejen godt sammen med hænderne, den skal være let klistret. Stil den til hævning lunt og tildækket 1 time.

Ælt igennem, og form 24 boller. Sæt dem på en plade, og rids dem i toppen. Efterhæver en halv time. Pensl bollerne med sammenpisket æg, og bag dem midt i ovnen ved 200 grader i ca. 20 minutter.

------------------------------

Egne noter:

Der skulle lige bruges 50-100g ekstra mel før jeg synes dejen var tilpas, men stadig let klistret. Jeg synes det var nemmere at blande gær, salt, sukker, grahamsmel, korn-blandingen og vandet sammen først, og derefter tilsætte hvedemel.

Jeg lavede 16 stks, så det er nogle dejlig store klodser og de fik så ligegodt 25 min.

Jeg prøvede at drysse lidt knækkede rugkerner på toppen, men de havde lidt svært ved at sidde fast. Måske man skal bruge lidt mere æg og smide dem på lidt hurtigere eller evt bare lade være.

Kan fryses uden problemer :) - OG tøes op igen :tongue:

Edit: og så opdager jeg at snoopy har postet netop denne opskrift i opskriftstråden for et par uger siden :lol: , men det var nu ikke der jeg fandt den ;)

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Edit: og så opdager jeg at snoopy har postet netop denne opskrift i opskriftstråden for et par uger siden :lol: , men det var nu ikke der jeg fandt den  ;)

Vel har du så :flipa: :lol:

nope, og for at det ikke skal være løgn fandt jeg også opskriften i en bunke opskrifter jeg har fået på bagværk af moar ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share