MaxPower


MaxPower
 Share

Recommended Posts

:firebounce: :partycrowd: :4trumpet:

ALDRIG MERE POST - NOGENSINDE - EVER :lol:

Nu er aldrig jo et stærkt ord, men der skulle ikke være nogen tvivl. Det skulle da lige være hvis ryggen kommer i orden og jeg får det dobbelte i løn :tongue: (og det sidste sker næppe).

Jeg var på lågen derud i dagens anledning, dvs 2x 13-14 km - cykelcomputeren er død, mangler nok batteri, så jeg ved det ikke præcist. Krak laver lidt en omvej, fordi den regner med man er bil, og der var det vist 14 komma noget.

Der blev sluttet af med manér idag. Himlen revnede fuldstændig i 20-30 minutter midt på turen, og det VÆLTEDE ned. Det morede mig rent faktisk en del - tro det eller ej. Og efter turen var færdig og jeg var på vej hjem til homebase kom der også lige den vildeste skylle. Regndråberne var så store og hårde det var lige før man skulle tro det var hagl. Det holdt heldigvis op inden jeg daffede hjem :bigsmile:

Nu skal jeg bare lige have samlet kræfter til træning senere idag.

:wave:

PS: I næste uge skal de andre hygge sig med at dele telefonbøger ud :lol:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

:firebounce:  :partycrowd:  :4trumpet:

ALDRIG MERE POST - NOGENSINDE - EVER  :lol:

Tillykke :bigsmile:

Jeg havde selv "fornøjelsen" i 9 mdr. i 2002.

Det er hårdt arbejde, og alt det cardio er vist heller ikke særlig foreneligt med muskelvækst.

Selvfølgelig er det meget fedt nogengange, når vejret er rimeligt, og af og til har man tidligt fri, men mine ben var godt nok smadret i slutningen af en 5 ugers turnus.

Edited by Henrik C
Link to comment
Share on other sites

tak :bigsmile:

"Fornøjelsen" blev jo lidt kortere end forventet, men der var ikke noget at gøre, selvom de næste uger uden tvivl vil være i den lette ende pga industriferien.

... en 5 ugers turnus

:unsure:

Hvad går det ud på?

Du arbejdede måske 6 dage om ugen i 5 uger, og havde så en uge fri???

Jeg havde 5 arbejdsdage om ugen, fri hver anden lørdag og en flydende fridag den uge jeg skulle være der om lørdagen.

Jeg prøvede for øvrigt lige at vurdere den afstand jeg reelt tilbagelagde på ruten. Det blev til omkring 12km, og så er turene fra vejen ind til postkassen og den vertikale distance tilbagelagt i opgangene ;)

Jeg vil tro 15-18km er tættere på den faktiske distance jeg gik/cyklede

Link to comment
Share on other sites

Du arbejdede måske 6 dage om ugen i 5 uger, og havde så en uge fri???

5 uger med fri hver anden lørdag, derefter 3 fridage i forbindelse med en weekend, men det er åbenbart ikke ens alle steder.

Jeg vil tro 15-18km er tættere på den faktiske distance jeg gik/cyklede

15-18 km er jo ikke meget i sig selv, men når man tilføjer en 50-60 ture op til 3 sal, begynder det at ligne noget.

Link to comment
Share on other sites

Meget og meget ved jeg ikke, men gør man det hver dag løber det jo op.

En "normal" tur tog for mig 5 timer (plus minus), hvor måske en time i alt bruges på at finde posten frem og putte den i postkassen, dvs der er 4 timer hvor jeg bevæger mig. Jeg tror ikke gns. hastigheden kan være mere end 4-5km/t.

50-60 opgange er lige overdrevet nok - de fleste ture havde vist 9 opgange til 3. sal og de tog normalt 30-45 minutter afhængig af mængden af post og om der var reklamer/aviser.

NÅ, ikke mere post-snak nu :)

Link to comment
Share on other sites

HST-agtig træning

Hep, så fik jeg trænet igen

incline db press (S1)

3 x 10/12/12 @ 24kg

Lidt højere vinkel end normalt

low incline db rows (S1)

3 x 12 @ 24kg

Bænkpres (S2)

3 x 10 @ 70kg

alt for presset <_<

Supported bb rows (S2)

3 x 12 @ 35kg

rammer altså bare kanon i trapez, rhomber osv :devil:

Military (S3)

3 x 10 @ 35kg

en smule overskud :)

Close grip pulldown (S3)

3 x 10 @ 60kg

godt med syre i undergånz'ne

Rear delt machine (S4)

3 x 15 @ 25kg

kørte den bevidst høj-rep

Rope triceps extensions (S4)

1 x 5 @ 45kg + 1 x 5 @ 40kg

2 x 10 @ 40kg

damn, den var bare tung, så jeg måtte lidt ned i vægt.

Stående db preacher-curl (S4)

3 x 8 @ 12,5kg

også hård

Stående cable crunch (ansigt væk fra stakken) (S4)

3 x 10 @ 40kg

Aldrig prøvet den før, men jeg har set den nævnt nogle gange på t-mag.

Vægten var rimelig lav, da jeg lige skulle have styr på balance osv.

Der var ikke så meget supersæt over de sidste 4, for apoc dukkede op, så der gik lidt kæbe i det hele.

C2 roning

2000 meter @ 9:17.9

Udmærket. Roede de første 1500 med et 500m-snit lige under 2:30 og de sidste små 500m tog jeg med et 500m-snit mellem 1:50 og 1:55 uden at jeg var kørt helt ud.

Jeg overvejer at prøve noget interval-halløj i roningen for både at lave noget kontrolleret og noget der kan forbedre kondien (og min 500m :devil: )

:banana: :banana: :banana:

Link to comment
Share on other sites

Kampen blev vist direkte på Eurosport, og her kommer sammendraget:

"Vi er idag klar til det første opgør mellem de to stærke mandskaber MaxPower og Dobbelt Boogie Burger. Boogie stiller op i stærkeste opstilling med alle stamindgredienser på deres faste pladser. Især den frygtindgydende midtbanespiller Hakket Oksekød er værd at ligge mærke til. Han stiller idag med en kampvægt på hele 700g (det er 140g højkvalitetsprotein :devil: ).

MaxPower ser også stærk ud og han har trænet hårdt og dedikeret op til kampen og har smidt næsten 10kg. Desuden har han sparet sig selv ved ikke at spille træningskampe imod Paradis FC den sidste måneds tid. Blandt profilerne på MaxPowers hold kan nævnes kniv og gaffel som hhv højre og venstre wing samt den fænomenale Mavesæk på mål, der så sent som i sidste måned blev kåret som årets målmand i europa. Der er uden tvivl lagt op til et brag af en kamp."

"Der spilles i to halvlege á 15 minutter og forlænget spilletid plus straffe, hvis de skulle stå uafgjort efter den ordinære spilletid."

"Og kampen er netop fløjtet igang hvor MaxPower gav bolden op. Her i første halvleg er MaxPower klart overlegen, har både det meste spil og viser mest initiativ. Efter 10 minutters spil bærer det hårde arbejde også frugt med en scoring efter oplæg af netop Kniv fra højrekanten. Første halvleg slutter 1-0 til MaxPower og Boogie må uden tvivl være lidt rystet over MaxPowers dominans. Hvad mon de finder på til anden halvleg?"

"I anden halvleg fortsætter MaxPower hvor han slap, men det er tydeligt at Boogie via meget fysisk spil er kommet bedre ind i kampen. Desværre for dem har de dog ikke gennembrudsstyrke nok, så det er endnu ikke blevet til nogle rigtige chancer ud over et par forkølede langskud. Midt i anden halvleg udbygger MaxPower da også føringen til 2-0 efter en scoring direkte på frispark lige uden for feltet. I de sidste 5 minutter af kampen ser MaxPower dog meget træt ud og Boogie er klart mest i boldbesiddelse. I kampens døende sekunder lykkes det da også at få reduceret til 1-2, men det er for sent at sætte en slutspurt ind, og dommeren fløjter kampen af med en fortjent sejr til MaxPower set over hele kampen. havde kampen gået i overtid er det dog tvivlsomt om han kunne have holdt Boogie fra at score yderligere, men sådan skulle det ikke gå."

"Alt i alt en velspillet kamp uden nogle egentlige svinestreger, hvor det bedste hold vandt"

:lol:

PS: Prøvede at estimere kalorieindholdet, og endte omkring 2500kcal :o :o :o :lol: Dressingen trækker gevaldigt op i regnskabet, og det samme gør kødet, hvor jeg endda regner med 10% fedt, fordi det er stegt over grill, så der må ryge en del fra.

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Kampen blev vist direkte på Eurosport, og her kommer sammendraget:.......

:lol: :lol: :lol:

Og ganske imponerende Max som du går direkte fra diæt grøften til bulk grøften :w00t::tongue:

Fortsat god appetit :4mewantfood: :lol:

Link to comment
Share on other sites

:lol: :lol: :lol: max-p - den beskrivelse... var som at overvære kampen selv !

Stærk PR !!! ehhh, men tell me - hvilken idrætsgren er det lige vi befinder os i ????

Tillykke med at posten er overstået - og tillykke med at din sidste postdag var så suveræn :tongue: - hva er planerne så ?

/V

Link to comment
Share on other sites

Kampen blev vist direkte på Eurosport, og her kommer sammendraget:.......

:lol: :lol: :lol:

Og ganske imponerende Max som du går direkte fra diæt grøften til bulk grøften :w00t::tongue:

Fortsat god appetit :4mewantfood: :lol:

Den gyldne mellemvej er spærret pga et længereværende vejarbejde, så det er enten eller :lol:

Tjekkede lige vægten, 86,4 sagde den - så der er ikke meget bulk over det endnu. Jeg er ikke disciplineret nok med kosten til at det kan kaldes rigtig bulk.

Igår skulle jeg alligevel ind til byen og havde i første omgang kun planlagt paradis. Så kom jeg dog i tanke om at jeg aldrig havde prøvet Den Sorte Gryde, og det måtte der jo gøres noget ved. Men derfor kunne jeg jo ikke bare droppe paradisen :bigsmile:

vivsen -> det er da mave(sæk)-træning :tongue:

Planerne er lidt uklare endnu, men du har sikkert nogle gode idéer :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens forbrugeroplysning:

Hvis det usandsynlige skulle ske, at man har noget paradis-is stående i fryseren, så skal det tages ud mindst en time, gerne halvanden, før man har tænkt sig at guffe løs. Så har det stort set samme konsistens som når man køber det, dvs helt perfekt :bigsmile:

I morgen har centret lukket næsten hele dagen, på nær om morgenen, så jeg skal træne fra kl 7 :blink:

UBEHAGELIGT, siger jeg bare!!!

Link to comment
Share on other sites

Morgen-træning

06-07-2004

Det var ingen problem at stå tidligt op pga trods af at jeg vist kom lidt sent i seng, og overraskende nok var det heller ikke noget problem at træne så tidligt, dvs fra cirka 7.30 til 8.45.

Eneste lille problem var at min morgenmad blev lige lovligt stor, da jeg også inkluderede en lille energidrik, så jeg måtte lige vente en lille halv time inden jeg følte mig klar.

Flat db bench press (S1)

4 x 8/10/10/10 @ 26,5kg

Mon ikke jeg kunne have klemt et par stykker mere ud, hvis jeg virkelig ville presse mig selv.

Supported rows (S1)

4 x 10/10/10/10 @ 37,5

Den rammer bare godt :bigsmile:

Military press (S2)

3 x 10 @ 40kg

kørte ok, ikke voldsomt presset

Chinups (overhånds) (S2)

3 x 5 @ mig

Jeg var tung idag :blink:

Pistols (et-bens squat) (S2)

2 x 10 @ mig (med hvert ben naturligvis)

Dejlig øvelse, jeg synes bare mine knæ virker lidt sarte for tiden. Jeg har en mistanke om at det var pga postcyklen, og den knap så optimale indstilling, så mon ikke det bliver bedre nu hvor jeg dårligt træner ben <_<

Rear deltoid machine (Seated lever rear lateral raise, for det ikke skal være løgn) (S3)

2 x 12 @ 30kg

fin

Lean Away Laterals (S3)

2 x 12 @ 10kg

Den er LEEEET, jo :)

Stående db preacher curl (S4)

2 x 12 @ 10kg

Lying db triceps extensions (S4)

2 x 12/15 @ 12,5kg

fik lige lavet lidt ekstra reps

Og til sidst nåede jeg 1 minut roning før vi blev smidt ud. Der er stor matematik-konference det meste af ugen, hvilket også var grunden til den mystiske træningstid. Heldigvis er der åbent hele dagen på torsdag.

Fin træning, især tidspunktet taget i betragtning, desværre gjorde lidt rigelig kæbe at jeg ikke nåede så meget roning som jeg havde håbet.

:banana: :banana: :banana:

Link to comment
Share on other sites

Den ugentlige tur til fyssen

Nu da jeg jo er eks-post var det lidt spændende om der var nogle ændringer at spore. Det var der ikke på den muskulære ømhed og det lader til at være en nasty satan af en myose jeg har i højre Rhombe. Det var MEGET tæt på jeg lige måtte knibe en tårer, da Mr Fys gav den en tryk-16.

Det var dog heller ikke forventet at der kunne ske ændringer så hurtigt.

Til gengæld var min ryg ikke låst overhovedet som den ellers havde været før, så lidt fremgang var der da.

Og nu må jeg hellere få lavet lidt øvelser mens jeg husker det :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

10RM test - sådan cirka

Jeg kom først op og træne lidt i 6 om aftenen idag, selvom jeg godt kunne have været der nogle timer tidligere. Jeg har bare lidt svært ved at tage mig sammen af og til, og da jeg så endelig kommer derop er jeg bare sløv og tudefjæs plus en god hovedpine.

Ikke de bedste omstændigheder for en test.

Det er ikke fordi jeg lige har et færdigt program jeg skal bruge vægtene til, men jeg tænkte det var meget rart lige at vide hvor jeg ligger, NÅR jeg finder på et program.

Glemte for øvrigt at nævne at fyssen sagde god for at jeg kunne begynde på squat og dødløft igen - WEEEEEEEEEEEEEEEEEE :w00t:

Jeg starter MEGET stille og roligt :)

Powerclean

3 x 3 @ 50kg

som en lille opvarmning

Dødløft

4 x 5 @ 100kg

Det var jo nemt nok :)

DB bænkpres (A1)

1 x 10 @ 31,5kg

1 x 10 @ 34kg

1 x 8 @ 36,5kg rep PR

PR :w00t: mest fordi jeg aldrig har testet rep-max i flad bænk med håndvægte :lol:

Jeg er sikker på der skulle være til 10 reps, hvis jeg er lidt mere oppe på dupperne og ikke har kørt to tunge sæt inden.

Supported bb rows (A1)

1 x 10 @ 40kg

1 x 10 @ 45kg

1 x 10 @ 50kg rep PR

Og der var endda til et par stykker mere på den sidste tror jeg. Stilen var rigtig fin, dvs ingen cheat og kontrolleret udførsel.

Har også en PR stående på 5x60 (fra marts).

Sidepress (A2)

1 x 10 @ 21,5kg

1 x 10 @ 24kg

1 x 10 @ 26,5kg rep PR :blink:

gammel pr var 8 stykker. Der kan man bare se

Pulldown (A2)

1 x 10 @ 70kg

1 x 10 @ 60kg

1 x 10 @ 65kg

Stilen var skidt på de 70, og noget bedre på de 60 og 65.

Benpres

1 x 10 @ 300kg

1 x 10 @ 320kg rep PR

Gammel PR var 8 reps :devil:

Seated lever rear lateral raise (A3)

1 x 10 @ 35kg

1 x 10 @ 40kg

Også lidt i overskud her. 45kg er nok den egentlig 10RM

Lean Away Laterals (A3)

1 x 10 @ 14kg

1 x 10 @ 16,5kg

Med 14kg var de gode, 2 reps fra PR, men de 16,5 var ikke pæne ;)

Stående db preacher curl (A4)

1 x 10 @ 11kg

1 x 10 @ 12,5kg PR

Venstre var godt nok svag på de 11kg, klarede det kun lige hvor jeg nok kunne have taget 15 med højre, men det lykkedes alligevel at få 12,5kg i fin stil.

Brændte ret godt :devil: og det var PR da jeg ikke har noget noteret i forvejen.

Lying db triceps extensions (A3)

1 x 10 @ 16,5kg

1 x 6 @ 19kg

Det var ved at gå helt galt med de 19kg. På 6. eller 7. rep mistede jeg næsten al kontrol med venstre arm og den gav en meget mystisk lyd. Jeg havde dog så meget kontrol at armen ikke blev vredet om og jeg fik vægtene kontrolleret ned. Den føltes en bette smule underlig nogle minutter efter uden at gøre ondt, og der er ikke noget nu, så det er næppe alvorligt.

Men jeg tror nok lige jeg holder mig fra den øvelse (især tungt) og nupper close grip bænk eller dips i stedet. :)

C2 interval-halløjsovs

1 min opvarmning (jeg var rimelig varm på dette tidspunkt)

5 intervaller á 30 sek høj intensitet (1:45-1:50 @ 500m) og 30 sek med medium intensitet (2:20-2:30 @ 500m)

1 min "nedkøling"

DAMN, det var hårdt!!!

Sveden væltede ud af kraniet på mig. Jeg havde egentlig planlagt 8 intervaller, men det var der bare ikke kræfter til hvis jeg skulle holde samme intensitet. Desuden begyndte lænden at blive noget øm til sidst. Wheels og booty var godt ristede bagefter.

Og som afslutning:

Benløft-tamtam

lidt enkelte

lidt med begge ben

lidt med begge asynkront

Serratus anterior genoptræning

2 x 20 reps stående skråt op af væggen

Så vidt jeg kan fornemme er den endnu ikke stærk nok til armstrækker-udgaven på knæ. Skulderbaldet smutter fra mig... Må lige få det tjekket af fyssen næste gang.

Back bridge

3:15

Gik efter 3 minutter uden at kigge på uret, men røg lidt over denne gang :bigsmile:

Det gik overraskende godt taget i betragtning af roningen få minutter inden.

Den syrer rigtig godt i lårbasserne og røven

Og udstrækning til allersidst :o

Sjov træning egentlig. 5 PR's nu jeg får talt det sammen (det havde jeg ingen ide om under træningen), nogle var dog lidt let-købte. Men så tog det også tæt på 2½ time, dels fordi jeg bare var sløv og dels pga en masse kæbe med bla. soulfly og nygren (long time no see for begge to).

:banana: :banana: :banana: :banana:

Link to comment
Share on other sites

Som skrevet er det ikke besluttet endnu, og uanset program er det jo meget rart at vide hvor man ligger.

simoh -> dødløften var IKKE 5RM-test! jeg er svag, men ikke SÅ svag :tongue:

Venstre arm føles lidt pudsig i visse positioner, men har dog stadig fuld bevægelighed uden smerter :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share