MaxPower


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Hej Maxpower,

jeg har smuglæst i din log et stykke tid, men dette må vist være en god anledning til at give sig til kende :)

Slut-status

Først de kolde facts 

Fedttangsmålinger: (start 01-04, slut 24-06, difference)

Bryst: 13mm, 7mm, -6mm

Mave: 22mm, 14mm, -8mm

Lår: 28mm, 18mm, -10mm

Vægtfordeling: (start, slut, difference)

Vægt: 96,0kg, 85,7kg, -10,3kg

Fedtprocent: 18,0, 11,2, -6,8 (procentpoint)

Fedtfri masse: 78,7kg, 76,1kg, -2,6kg

Fedt: 17,3kg, 9,6kg, -7,7kg

Simpelthen vildt impomerende!!! :respekt: Som du selv skriver er teorien bag vægttab jo simpel nok, men det er ikke mange der så disciplineret kan leve efter den i 12 uger!! :thumbwink:

Eva

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mange tak, Panda.

Det fede er jo at det ikke har været svært at følge den kost og motion jeg har gjort i løbet af de 12 uger. Motionen har jo været mere eller mindre tvungen de seneste 5-6 uger (pga posten) og kosten har været cirka 5 måltider daglige, relativt clean om i "kontrollerede" mængder uden at det var kalorietælling. Det har kun været de sidste par uger hvor den søde tand begyndte at røre på sig, men heldigvis kan jeg undgå de helt store kalorieorgier.

Jeg har en ide om at især min øgede muskelmasse har været med til at holde forbrændingen høj.

Fejrede for øvrigt idag med en RIGTIG cola, og ikke bare light som jeg plejer. Kiosk-gutten nævnte også lige, at jeg da plejede at købe light :lol:

Light er ok, men "The Real Thing" er altså gude-drikken. God DAMN, den var lækker :pint:

Link to comment
Share on other sites

Noget træning

Hep hey! så fik jeg skisme trænet igen. Det var også ved at være lidt for længe siden. Fik cirka 4 timers søvn i nat plus 1-1½ time her i eftermiddags, så jeg var lidt spændt på hvordan mit energiniveau ville være. 4 timer er lige i underkanten til at jeg fungere optimalt ;)

Havde glemt noget at skrive på, så nu må vi se om jeg kan huske det.

Men det var i hvert fald en ordentlig omgang supersæt-fullbody-spas.

Concept 2 roning

5 min, 1057meter, niveau 6

fino

Bænkpres (S1)

opv 1 x 8 @ 50kg

opv 1 x 5 @ 70kg

2 x 8 @ 80kg

puha, tungt :(

T-bar row (S1)

1 x 12 @ 40kg

1 x 12 @ 50kg

1 x 10 @ 60kg

Skulle lige spore mig en på en fornuftig vægt. Den rammer faktisk helt ok i ryggen - noget jeg synes jeg har lidt svært ved for tiden.

Incline db press (S2)

2 x 8 @ 26,5kg

så tung så tung, men godt pump i patten

Supported bb rows (S2)

2 x 10 @ 40kg

1 x 10 @ 50kg

ikke helt optimal med 50.

Og så var det ben-afbrænding:

Single leg squat (S3)

2 x 10 @ mig

:devil:

Leg curl (S3)

2 x 10 @ 6 vægtklodser

ok, ikke specielt presset

Seated calf raise (S3)

2 x 15 @ 35kg

brænde!!!

Calf press (S3)

2 x 15 @ 200kg

MERE brænde!!!!! :devil:

Dips (S4)

1 x 10 @ mig

2 x 10/8 @ mig + 10kg

den var for tung i sidste sæt

Pulldown (overhånds, "wide"-grip) (S4)

2 x 10 @ 60kg

tjaa

Stikflammer fra delts:

Cable rear laterals (S5)

2 x 15 @ 12kg

Seated db laterals (S5)

2 x 15 @ 8kg

KOM NUUUU, EN TIL OG EN MERE!

Side press (S5)

1 x 10 @ 19kg - for tung

1 x 10 @ 16,5kg

GOD DAMN, så var der ild i de delts

Reverse Incline Crunch (S6)

2 x 10 @ ribbe 7

DB preachercurls (S6)

2 x 15 @ 10kg

fin iso-øvelse

Lying triceps extensions (S6)

2 x 15 @ 10kg

jep jep

Inverted Crunch (S6)

2 x 10 @ mig

ramte kanon idag

Forsøg på 500m C2 roning på tid

Lagde hårdt ud med en estimeret tid på 1:36 cirka. Det kunne jeg holde i 200-250 meter, så døde jeg fuldstændig og gad ikke engang forsøge at gennemføre.

For sattan' da, det var hårdt. Total forpustet og fuldstændig ekset i stængerne.

Sådan et rekord-forsøg skal nok ikke fyres af EFTER en træning. :4slap: ;)

Og bare lige for at pumpe gånz'ne helt op sluttede jeg af med 25 reps synkron hammercurl med 10kg og 25 reps lying triceps extensions med 9kg var det vist. :4flex:

God træning - temmelig mange sæt jeg fik fyret af og selve træningen tog vist ikke mere end cirka 60 minutter. Hvordan mon jeg har det i morgen :unsure:

:banana: :banana: :banana: :banana:

Link to comment
Share on other sites

Jubiiiii!!!!!!! Endelig!!

Uden at du på nogen måde var for tyk før, kan man godt se der er røget fedt af på de 12 uger. Har du en idé om fedtprocent osv?

I hvert fald et meget flot resultat :respekt:. 10 kilo på 3 måneder!!! Disciplin er hvad det er!!!

:afro:

Dubai

Link to comment
Share on other sites

Tusind mange tak dubai :lol:

Jeg ved skam godt jeg ikke var tyk før, og jeg kan da næsten heller ikke fatte at der er 9kg forskel på de billeder ;)

Fedtprocenten har jeg - som skrevet :bigsmile: - målt med fedttang til 11,2. 10-12 ligger den nok på.

Næste mål mht kroppen er:

Kropsvægt: >90kg

Fedtprocent: <10

De forbandede 42cm gånz :devil:

Det kræver at jeg tager 5kg ren muskelmasse på med cirka sammen mængde fedt som nu.

Jeg har ikke helt besluttet om det skal være over en eller to perioder, det vil jeg nok først endelig beslutte når vægten ligger midt i 90'erne - så jeg kan se hvor meget tøjet strammer. Hvis det kun skal være over 1 periode skal vægten nok op og vende omkring 0,1 ton :devil:

Mon ikke et års tid er passende til det lille projekt :)

---------------------

SPØRGE-JØRGEN MODE = ON

Er det store vandrør i himlen sprunget læk og Gas og vand-mesteren er på ferie på Costa del Sol?

Hvordan kan himlen have så meget vand i sig - det er jo tungere end luft?

Hvorfor er waders ikke en del af en standard post-uniform?

Har den store mand der styrer vejret set sig ond på mig, så han tænder for hanerne hver gang jeg nærmer mig en cykel?

Har jeg noget i skoen? Nææ, det var bare en vandpyt :lol:

SPØRGE-JØRGEN MODE = OFF

Gudskelov for at det var en let post-dag og jeg havde dagens nemmeste rute :bigsmile: , så jeg var tilbage fra ruten allerede 11.30 :kickass:

Så blev jeg dog lige sendt ud med en cykel til en punkteret kollega. Sådan en post-varebil er godt nok anerledes at køre ift en alm. personbil - men jeg smadrede trods alt ikke noget... vigtigt :lol:

DEEEEEET' GAAAAASSSHH! - WROOM WROOM

Link to comment
Share on other sites

Hey Max

Ser sq godt ud de billeder - og dine resultater ikke mindst ! stærkt kørt!!

mht dine spørgsmål !? ja.. hvis du finder svarene et eller andet sted - så videregiv' dem venligst.......... det har da været helt ! og aldeles håbløst idag.. eneste fordel er, at man ikke har ferie... ;)

Good luck med dine næste projekter........... kender jeg dig ret, når du dem :)

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

Godt gået, Mega-max :)

Jeg sad og så på din sidste træning, og tænktye:Hvordan kører T bar rows egentligt med dine skader???

:bigsmile:

Nu var t-bar rows jo med relativt lav vægt, men jeg har heller aldrig haft problemer med rygøvelser. Med de genoptræningsøvelser jeg laver træner jeg også at have maven spændt over længere tid, så kernen er stabil f.eks. under et helt sæt.

Q -> :devil: taljen siger ca 78cm pt. Kan det i øvrigt passe at Arnold havde en 29" talje (~74cm)? :unsure:

Vivs -> B)

PS: Er lige kommet tilbage til jorden efter en 3-4 timers morfar. DAMN, det var tiltrængt efter 2 dage i rap med ca 4 timers søvn. Hvornår mon jeg lærer det? :unsure:

Pudsigt nok virker det overhovedet ikke som om jeg er træt når jeg er ude med posten, men det rammer hårdt, når jeg så kommer hjem. ;)

Link to comment
Share on other sites

Hvis man er lidt eksperimenterende kan evt tilsættes et stk semi-defekt støtteben og en pakke gennemvædede Läkerol Salmiak.

Hvordan kan vi forbedre de støtteben? Gode forslag modtages - og jeg mener det for én gangs skyld helt alvorligt! Du løber altså ikke nogen risiko for at blive udsat for min i hele Taastrup verdensberømte ironi!

Edited by CoqRouge
Link to comment
Share on other sites

CoqRouge -> hehe, det spørgsmål havde jeg ikke lige ventet :bigsmile:

Det støtteben jeg havde på før var vist temmelig gammel, så det havde givet sig og gjorde dermed at cyklen hældede alt for meget. Nu har jeg fået et nyt på som virker rigtig godt og solidt, og så sidder det helt perfekt så det kan slåes ud under nedbremsninger :)

Dog er det næsten lige før det nye støtteben gør at cyklen står for oprejst, så hvis vejen hælder fra venstre mod højre kan det faktisk være et problem at få cyklen til at stå.

Med konventionelle støtteben kan jeg ikke umiddelbart foreslå noget bedre, for det skal være meget nemt at slå ind og ud, og det skal helst også være muligt at trække cyklen imens det er slået ud. Det vigtigste er vel at cyklens hældning er rigtig, så den både står tilpas sikkert og kan tage en skæv vægtfordeling i sidetaskerne. Det sidste kan man selvfølgelig selv gøre en del for at undgå.

Alternativt er der jo cyklerne med støttehjul foran, dem har jeg kun prøvet en eller to dage, hvor det da også lykkedes mig at vælte den ene dag, så jeg ved ikke om de generelt er bedre. Det kræver nok lidt mere træning at kunne bruge den type godt.

Q -> Ok, ved ikke hvor jeg har det andet fra, men jeg synes det virkede temmelig unreal. Så det var hans lår der var næsten 29" :dropjaw:

Link to comment
Share on other sites

CoqRouge -> hehe, det spørgsmål havde jeg ikke lige ventet :bigsmile:

Det støtteben jeg havde på før var vist temmelig gammel, så det havde givet sig og gjorde dermed at cyklen hældede alt for meget. Nu har jeg fået et nyt på som virker rigtig godt og solidt, og så sidder det helt perfekt så det kan slåes ud under nedbremsninger :)

Dog er det næsten lige før det nye støtteben gør at cyklen står for oprejst, så hvis vejen hælder fra venstre mod højre kan det faktisk være et problem at få cyklen til at stå.

Med konventionelle støtteben kan jeg ikke umiddelbart foreslå noget bedre, for det skal være meget nemt at slå ind og ud, og det skal helst også være muligt at trække cyklen imens det er slået ud. Det vigtigste er vel at cyklens hældning er rigtig, så den både står tilpas sikkert og kan tage en skæv vægtfordeling i sidetaskerne. Det sidste kan man selvfølgelig selv gøre en del for at undgå.

Alternativt er der jo cyklerne med støttehjul foran, dem har jeg kun prøvet en eller to dage, hvor det da også lykkedes mig at vælte den ene dag, så jeg ved ikke om de generelt er bedre. Det kræver nok lidt mere træning at kunne bruge den type godt.

Q -> Ok, ved ikke hvor jeg har det andet fra, men jeg synes det virkede temmelig unreal. Så det var hans lår der var næsten 29" :dropjaw:

Tak, fordi du tog dig tid til at svare. Post Danmark er hele tiden på udkig efter de små forbedringer - og pt bruger vi en formue på at udskifte defekte støtteben!

Link to comment
Share on other sites

Hvilket arbejde har du indenfor postDK?

Ang andre forbedringer, så er det lige for tiden måske meget relevant at se på hvordan man får leveret en mere tør post :)

Min front-taske sejlede bogstaveligt idag og bunden af sidetaskerne var faktisk også temmelig fugtig, for at sige det mildt, på trods at jeg havde dem overdækket stort set hele tiden, og fronttasken var også dækket til det meste af tiden.

Jeg kunne godt tænke mig en anordning som gjorde at det var nemmere at tage "låget" til fronttasken op og ned. Jeg skal dog ikke kun sige om det bare er fordi de tasker vi har er gamle og halvt i stykker :unsure:

Et vandtæt "rum" eller andet til de rekommanderede var måske også en ide. Jeg slap dog af med det ene jeg havde inden himlen for alvor revnede idag, men bogen var pænt fugtig da jeg kom hjem ;)

Link to comment
Share on other sites

Hvilket arbejde har du indenfor postDK?

Ang andre forbedringer, så er det lige for tiden måske meget relevant at se på hvordan man får leveret en mere tør post :)

Min front-taske sejlede bogstaveligt idag og bunden af sidetaskerne var faktisk også temmelig fugtig, for at sige det mildt, på trods at jeg havde dem overdækket stort set hele tiden, og fronttasken var også dækket til det meste af tiden.

Jeg kunne godt tænke mig en anordning som gjorde at det var nemmere at tage "låget" til fronttasken op og ned. Jeg skal dog ikke kun sige om det bare er fordi de tasker vi har er gamle og halvt i stykker :unsure:

Et vandtæt "rum" eller andet til de rekommanderede var måske også en ide. Jeg slap dog af med det ene jeg havde inden himlen for alvor revnede idag, men bogen var pænt fugtig da jeg kom hjem ;)

Tjah, jeg overvejer alvorligt at "springe ud" en dag (får måske brug for hjælp fra en venligsindet moderator!) - men jeg venter lidt, og da der kun er én af min slags i PDK, så vil jeg vente med at besvare dit spørgsmål.

Kørte du med de gamle lædertasker eller med nylontaskerne? Kunne det hjælpe med et "afløbshul" i bunden? Har du udnyttet muligheden for at flytte rundt med skillepladerne, eller hvad den slags nu hedder?

Hvorfor er det ikke nemt at tage fronttaskens låg op og ned? Så vidt jeg ved, kan det endog gøres i to tempi - 50 eller 100 %?!

Du har i øvrigt stort set den ideelle vægt for et postbud. Cykel + last må maksimalt udgøre 60 % af omdelerens vægt - og totalvægten inklusive bud er 150 kg. Der er kun én løsning på den ligning - og du ligger tæt på!

Link to comment
Share on other sites

Helt i orden... du spurgte, så blev jeg nysgerrig (og for lidt tid siden nævnte du også noget med Biria-cyklerne), så jeg havde en fornemmelse.

Vi har allesammen nylontasker, og faktisk så flyttede jeg netop skillepladen, så posten lå til højre og dermed ikke helt nederst (cyklen hælder jo til venstre når den står).

ang låget, så kan det måske have en betydning hvilken vej man vender tasken. Jeg har altid tænkt at det gav mest mening at låget åbner væk fra en selv, men nu bliver jeg da lige i tvivl om hvad der egentlig er meningen. :unsure:

Gør man nemlig sådan, så hænger låget foran når det er slået ned og man skal strække sig en del synes jeg for at nå det når man sidder på cyklen eller står med den.

Kunne det hjælpe med et "afløbshul" i bunden? Har du udnyttet muligheden for at flytte rundt med skillepladerne, eller hvad den slags nu hedder?
Måske, men jeg ved det ikke.

Idag var bunden af helefronttasken nærmest soppebassin, godt nok var der kun en decideret pyt :tongue: i det nederste hjørne, men hele bunden var godt gennemvædet

Du har i øvrigt stort set den ideelle vægt for et postbud. Cykel + last må maksimalt udgøre 60 % af omdelerens vægt - og totalvægten inklusive bud er 150 kg. Der er kun én løsning på den ligning - og du ligger tæt på!

Anede ikke der var en ;)

omdeler = små 90kg

cyklens vægt = ? 20kg?

100 tykke reklamer (depoter i den størrelse findes) = op til 35kg vil jeg tro (bundter á 20 stk på ~7kg er set før)

fronttaske fuld af post = 10kg?

20+35+10 = 65 divideret med 90 = 72%

hmmm :o

Og hvor er det i øvrigt syret at snakke optimering af postomdeling på MOL :lol:

Link to comment
Share on other sites

Kald mig bare "acid head"! Min tid går med følgende:

Familie, børn og venner

Arbejde hos PDK

Træning

Vidensøgning og -akkumulering

-og nå, ja - til tider en smule søvn

Det er for mig ideelt at kunne kombinere disse ting - f.eks. ved at tale postsnak med en med-MOL'er.

-men af hensyn til de uindviede skal jeg nok stoppe her!

Link to comment
Share on other sites

Det er for mig ideelt at kunne kombinere disse ting - f.eks. ved at tale postsnak med en med-MOL'er.

-men af hensyn til de uindviede skal jeg nok stoppe her!

Jeg holder mig skam heller ikke tilbage for at snakke om det meste her, men der er da grænser :)

Nok en meget god ide at stoppe her. Du skal være velkommen til at smide en PM, hvis der er andet jeg kan hjælpe med.

Link to comment
Share on other sites

Power is nothing without control (tyvstjålet fra en dækreklame) :lol:

Træning 30-06, sent - faktisk til lidt senere end officiel lukketid

Jeg forsøgte at få skrevet det ind igår, men jeg faldt i søvn :lol:

Det blev godt nok sent idag. Var totalt wasted efter post og stenede en del timer inden jeg fik nosset mig sammen.

Inden da nåede jeg dog et smut på biblioteket, hvor Supertraining efter en god håndfuld måneders venten endelig dukkede op. :w00t:

Jeg har 30 dage til at læse de små 500 sider - i teorien rimelig let, men bare ikke med Supertraining kan jeg forstå. Det bliver nok mere en slags "try-before-you-buy"

Temaet for dagens træning, som overskriften også hentyder til, var kontrol. Lige for tiden har jeg bare ikke overskudet til at give den gas med vægtene, og så må jeg jo finde på alternativer for stadig at gøre det lidt udfordrende. Normalt bliver den excentiske fase negligeret vil jeg tro - vægten skal bare ned så den kan komme op igen, og gerne så der kan løftes maksimalt koncentrisk (dog uden decideret cheat).

Idag tvang jeg mig selv til at lave samtlige reps langsomt og kontrolleret negativt, uden at det blev super super slowmotion :tongue: og en relativt eksplosiv koncentrisk fase, så vidt muligt.

Det var HÅRDT!!!

C2 roning

914 meter @ 5 minutter - opvarmning til det næste

500 meter @ 1 min 57,5sek PR

Planen var at komme under 2 minutter og det gik jo fint.

Det var hårdt uden at være voldsomt presset.

De næste gange vil jeg gå 5 sekunder ned hver gang og se hvor længe den går.

Db incline press (S1)

4 x 15 @ 21,5kg

godt pump i patten.

I stedet for at bare køre dem lige op og ned samler jeg dem i toppen og kører dem sådan rimelig bredt ned, uden at det dog ender i flyes.

Db incline row (S1)

4 x 15 @ 21,5kg

ramte biceps særdeles effektivt :blink:

Sad og tænkte lidt over vores "måske" udskiftning af udstyret og bemærkede de to 60kg håndvægte som lå under stativet - de største vi har.

"Dem må jeg da kunne lave noget med", tænkte jeg :bigsmile:

Ang udstyret i øvrigt så kunne det tyde på at de vist ikke har droppet vores hjælp helt, så der er stadig håb.

Suitcase deadlift

1 x 1 @ 60kg

både med højre og venstre

"Var det virkelig det eneste jeg kunne bruge dem til?"

"Nej, da" :devil:

Farmerwalk (vægten er pr håndvægt)

60kg @ ca 8 meter - damn, det var lige hårdt nok

60kg @ løftet - <_< det VAR for meget

50kg @ ca 15 meter

50kg @ ca 10 meter incl et mindre crash i starten som bragte mig lidt ud af kurs :lol:

Leg press (S2)

3 x 10 @ 250kg

HÅRDT!

Chinups (underhånds) (S2)

3 x 5 @ mig

chins med 3-4 sekunders excentrisk er BARE ondt

Supported rows (S3)

2 x 15 @ 30kg

rigtig fin

Military (S3)

2 x 15 @ 30kg

Syrebad til delts

Gironda perfect curl (link)(S4)

2 x 10 @ 20kg

Stor succes :bigsmile: - bare man har husket at pakke egoet væk forinden ;)

Rope pushdown (S4)

2 x 10 @ 40kg (dobbelt trisse)

DAMN!!! :crazy:

Mener jeg har lavet cirka det samme i alm pushdown, bare med 80kg

Lateral raise (S4)

2 x 10 @ 8kg

fino

C2 roning

1002 m @ 5 min

Startede ret langsomt, 2,45 / 500m cirka

Cirka halvvejs besluttede jeg så at se om jeg kunne ramme 1000m, dvs hastigheden blev sat op til omkring 2,20 / 500m :)

Benløft-halløj

10 med hvert ben

2 x 5 med samlede ben

4 med begge ben asynkront

Back bridge

3 minutter

Havde på forhånd besluttet jeg ville gå efter 3 minutter uden at holde øje med tiden. Da jeg mente der var gået 3 min var der uret på 2:53 :bigsmile:

Skulder abduktion

2 x 20 reps

det sædvanlige genoptræning

Udstrækning

hele vejen rundt :o :)

Udmærket træning, især hvis man lige ser bort fra tallene :lol:

:banana: :banana: :banana:

Link to comment
Share on other sites

Og hvor er det i øvrigt syret at snakke optimering af postomdeling på MOL  :lol:

Ja, jeg syntes også den blev lige postspecifik nok på et tidspunkt...så opgav at læse hele indlægget :lol:

Edited by Snoopy
Link to comment
Share on other sites

Og hvor er det i øvrigt syret at snakke optimering af postomdeling på MOL  :lol:

Ja, jeg syntes også den blev lige postspecifik nok på et tidspunkt...så opgav at læse hele indlægget :lol:

det er så i orden - denne ene gang :tongue: :lol:

Var lige ved fyssen. Status nogenlunde uændret, og jeg er også noget stiv i ryggen, så jeg bliver lige knækket igennem et par gange. Sidste postdag er på lørdag så jeg håber kraftigt på forbedring derefter.

Apoc -> der går nok lidt tid inden jeg når ned på 1:30, så tag du det bare med ro :devil:

Men skulle det forstås sådan at du har roet 1:30 pr 500m over 1500m? Det er jo noget ganske andet end at ro 500 meter på 1:30 ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share