Back To The Weightlifting!


Mads Thøgersø
 Share

Recommended Posts

Stiller aramnau ikke op?

Nu kan man aldrig stole 100% på startlisterne, men løftere som jeg synes mangler:

Andrei Aramnau (Han har så vidt jeg ved, vidst lidt problemer med nogle domme for spirituskørsel)

Robert Dolega (Han er dog også ved at være i en alder hvor det kan være svært at følge med)

Ilya Ilin (Undrer mig MEGET, for rygterne sagde at han ville stille op, og han lavede et hæderligt resultat til de Kazakstanske mesterskaber)

Men lad os nu se, det skulle ikke være første gang at der manglede løftere på startlisterne!

Link to comment
Share on other sites

Det var en god runde i dag, selvom jeg er skuffet over Eurosports prioriteringer. Dropper at vise snatch og stopper 15 minutter før end planlagt :unhappy:

Tilgengæld var det en spændende runde og mange gode løftere.

Diego Salazar, 62kg - Spøjs lille gut, i farvestrålende tricot, spændende løfter!

Jeg synes godt nok at hans vend så farligt ud.

Erol Bilgin, 62kg - HVIS alt klapper, så kan han måske slå kinesserne!

Super flot runde af ham. En skam med hans 2. løft, det lader til at han ikke nåede sit potentiale. Tror at han bliver rigtigt led til næste år.

Forøvrigt Mads, hvorfor er det at man absolut skal være en retarderet evnesvag med downs syndrom for at kommentere vægtløftning på Eurosport? Hver anden sætning han siger er noget decideret vås, og hver tredje sætning er undskyldninger for at have sagt noget forkert.

"Jeg ved faktisk ingenting om ham. Jo, jeg ved en enkelt ting om ham, han er 21 år, kommer fra ... og vejer 61-komma-xx kg!"

suicide.gif

Link to comment
Share on other sites

Det var en god runde i dag, selvom jeg er skuffet over Eurosports prioriteringer. Dropper at vise snatch og stopper 15 minutter før end planlagt :unhappy:

Tilgengæld var det en spændende runde og mange gode løftere.

Jeg synes godt nok at hans vend så farligt ud.

Super flot runde af ham. En skam med hans 2. løft, det lader til at han ikke nåede sit potentiale. Tror at han bliver rigtigt led til næste år.

Forøvrigt Mads, hvorfor er det at man absolut skal være en retarderet evnesvag med downs syndrom for at kommentere vægtløftning på Eurosport? Hver anden sætning han siger er noget decideret vås, og hver tredje sætning er undskyldninger for at have sagt noget forkert.

"Jeg ved faktisk ingenting om ham. Jo, jeg ved en enkelt ting om ham, han er 21 år, kommer fra ... og vejer 61-komma-xx kg!"

suicide.gif

Han kommenterer alt, også de fleste danske stævner. Men det er en ret begrænset dækning Eurosport har denne gang, ret skuffende i betragtning af, at de ikke har andet interessant at sende.

Link to comment
Share on other sites

Forøvrigt Mads, hvorfor er det at man absolut skal være en retarderet evnesvag med downs syndrom for at kommentere vægtløftning på Eurosport? Hver anden sætning han siger er noget decideret vås, og hver tredje sætning er undskyldninger for at have sagt noget forkert.

"Jeg ved faktisk ingenting om ham. Jo, jeg ved en enkelt ting om ham, han er 21 år, kommer fra ... og vejer 61-komma-xx kg!"

suicide.gif

Henrik har en meget speciel måde at kommentere på, men så skulle du have hørt ham der kommenterede kvindernes 48kg klasse, han var slet slet ikke med på hvad de forskellige ting hedder!

Jeg skal være ærlig og sige, at jeg bare venter på at Eurosport får øjnene op for at jeg er den absolut bedste mand til det job :smile:

Nu du nævnte farlige løft, så vent til du ser Ninel Miculescu i 69kg klassen, hvert løft ligner et forsøg på selvmord!

Link to comment
Share on other sites

Det var synd for Sibel Slimsæk i dag. Det gik bare ikke. God runde ellers, hende columbianeren var nasty. Maiya Maneza burde forøvrigt føde mit kærlighedsbarn, så vi kunne have små skævøjede vikinger med med store arme rendende rundt. Så ville vi leve lykkeligt til vores dages ende.

Han kommenterer alt, også de fleste danske stævner. Men det er en ret begrænset dækning Eurosport har denne gang, ret skuffende i betragtning af, at de ikke har andet interessant at sende.

Ultra plat at de ikke viser snatch!

Henrik har en meget speciel måde at kommentere på, men så skulle du have hørt ham der kommenterede kvindernes 48kg klasse, han var slet slet ikke med på hvad de forskellige ting hedder!

Han ødelægger virkelig oplevelsen for mig :unhappy:

Jeg skal være ærlig og sige, at jeg bare venter på at Eurosport får øjnene op for at jeg er den absolut bedste mand til det job

Så ville jeg se det!

Nu du nævnte farlige løft, så vent til du ser Ninel Miculescu i 69kg klassen, hvert løft ligner et forsøg på selvmord!

Glæder mig allerede :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvad sker der lige for de koreanske piger? HVORFOR er det lige at de vælger at sidde stille nede i bunden, i stedet for at køre op på kontraen? Det ville spare så meget energi!

Jeg græd næsten da Sibel missede sit sidste stød, det var godtnok synd!

Flot klaret af den Kazakhstanske pige, var lidt i tvivl efter at have set hendes første stød, hvor højre arm vaklede lidt.

Link to comment
Share on other sites

Nå men for fanden, jeg træner sgu da også!

Træningen fra i går, som jeg husker den:

Ben bag:

70kg x 5

90kg x 5

120kg x 5

120kg x 5

120kg x 5

120kg x 5

120kg x 5

FUCK hvor er jeg egentlig stærk!

Trækbalance:

20kg x 4

20kg x 4

20kg x 4

40kg x 3

40kg x 3

Træk:

40kg x 3

50kg x 3

60kg x 3

60kg x 3

Roland speciel:

1

1

Det gør ubeskriveligt ondt på bagsiden af min tommelfinger, nede i bunden, når jeg har stangen over hovedet, der kommer også MANGE knæk derfra, og jeg har en brændende fornemmelse!

Det nævner jeg for kirurgen når jeg skal snakke med ham d. 30. Min hånd er kun blevet værre efter den operation :unhappy:

Benern var sgu tunge, så jeg måtte gøre det eneste rigtige: Råbe og skrige som en sindsyg! Så kom der en eller anden dum VL kælling og sagde: "Det kan godt være at du føler dig som Tarzan, men kan du ikke holde det for dig selv". FUCK hende, seriøst, sådan har vi altid gjort i klubben, så må hun satme starte til noget holdtræning i Fit.dk istedet!

Vejede 80.0kg, så benern var 1½ x kropsvægt.

Link to comment
Share on other sites

Hvad sker der lige for de koreanske piger? HVORFOR er det lige at de vælger at sidde stille nede i bunden, i stedet for at køre op på kontraen? Det ville spare så meget energi!

Jeg græd næsten da Sibel missede sit sidste stød, det var godtnok synd!

Flot klaret af den Kazakhstanske pige, var lidt i tvivl efter at have set hendes første stød, hvor højre arm vaklede lidt.

Ja, jeg blev godt nok også overrasket over hvor godt hendes 2. løft var. Jeg er stadig vildt imponeret i dag.

FUCK FUCK FUCK FUCK!!!

Miculescu trækker 157kg med selvmordsteknik, Liao sjipper med ny verdensrekord, og Binay sidder næsten under samme! Det er satme verdensklasse x 2!!!

Yeah, de øgede godt nok niveauet til sidst. Det var godt nok træls, at så mange bommede, men sådan kan det jo gå. Det må godt nok være træls at være Dabaya her til aften... Men du havde helt ret, Miculesco var god underholdning og Liaos WR var jo out of this world. Det havde jeg slet ikke set komme. Og så er han JACKED!

Dum VL kælling

Bitch!

Link to comment
Share on other sites

Ok, så jeg har lige glemt at opdatere min logbog!

Træning i går:

Pas I, Fit.dk:

Gik hel amok i deres maskinpark, og trænede min overkrop til den var ved at sprænge!!!

Pas II, AK Atlas:

Træk:

40kg x 3

40kg x 3

50kg x 3

60kg x 3

70kg x 1

Hvis jeg holder meget smalt, så er smerten i hånden næsten tålelig, det er dog noget der skal trænes!

Stød:

40kg x 2

40kg x 2

60kg x 2

70kg x 1

80kg x 1

90kg x 1

Vendte desuden 95kg x 1, og to styks på 100kg, de sad do fremme i opadstødet!!

Der skal bankes en HEL del rust af teknikken, og der er en hel del smerter i hånden, men det er vægtløftning!

Link to comment
Share on other sites

Træning i dag!

Ben for:

40kg x 5

70kg x 5

70kg x 5

70kg x 5

70kg x 5

Pivlet, slapper af i ben hele næste uge, da der jo snart er Aalborg Cup.

Opadstød:

40kg x 3

40kg x 3

60kg x 3

70kg x 2

80kg x 2

90kg x 1

100kg x 0

100kg x 1

Og herefter 10 missere på 100kg, de er slet ikke tunge, men jeg støder den fremad!

Tog det roligt til træning, da kroppen er helt smadret, specielt min ryg. Måske giver jeg den et los i morgen!

Sad og så 77kg klassen i dag, ganske fint, som jeg havde regnet med, vandt Martiroysan!

Og så det super fede!!! Adrian Zielinski vandt 85kg klassen!!! Polska power :smile: Den mand løfter så sindsygt flot!!!

Grim ulykke med Ara i 85kg klassen, det var direkte frygteligt jo! Håber at han kommer sig.

Link to comment
Share on other sites

Hep hey!

Træning i dag:

Træk:

40kg x 3

40kg x 3

50kg x 3

50kg x 3

60kg x 3

65kg x 1

65kg x 1

65kg x 1

Det kommer til at kræve meget tekniktræning at vende sig til det nye greb, derfor kan jeg ikke rigtig gå højere

Frivend + opadstød:

50kg x 2+1

50kg x 2+1

60kg x 2+1

70kg x 2+1

80kg x 1+1

90kg x 1+1

Stød:

100kg x 0

100kg x 0

100kg x 1!

BUM, skal jeg være ærlig, så synes jeg sgu selv at det er flot kommet igen, med tanke på hvor lidt VL jeg har lavet i de sidste mange måneder!

BB:

40kg x 5

70kg x 5

70kg x 5

90kg x 5

I går sad jeg og så vægtløftning, 94kg, 105kg og +105kg.

SÅ fedt at Marcin Dolega vandt 105kg, selv om han missede to træk! Sjovt nok at han ber om 238kg i stød på trods af, at han UDEMÆRKET ved, at den kan han ikke få, det giver dog et indblik i hans mål for fremtiden: Han går efter tokampsrekorden!

I +105kg var der satme mere spænding end man kan holde til! SÅ synd for Chigishev! Rigtig flot af Steiner! Og bestemt flot af Scerbatis, at trække 200kg i den alder er sgu ikke skidt!

Den "nye" Iraner, Behdad Salimikordasiabi er farlig! Han har potentialet til at lave ny trækrekord!

Dog er jeg stadig mest imponeret over Chigishev, havde han ikke fået den skade, så havde han vundet, og han vejer altså 30kg mindre end Salimikordasiabi!!!

Link to comment
Share on other sites

Let træning i dag, der skal jo spares på kru... styrken til på lørdags!

Råtræk hofte:

20kg x 3

20kg x 3

20kg x 3

20kg x 3

40kg x 3

40kg x 3

40kg x 3

Råtræk:

50kg x 3

50kg x 3

50kg x 3

50kg x 3

Frivend + opadstød:

20kg x 3+3

20kg x 3+3

50kg x 2+2

50kg x 2+2

70kg x 2+2

70kg x 2+2

Ben for:

50kg x 3

50kg x 3

70kg x 3

90kg x 3

100kg x 2

110kg x 1

120kg x 1

Man skal altid huske at maxe i ben for ugen før stævne! Min top er 131kg, men jeg stoppede ved 120kg, der er lige lidt derop endnu!

Det var dagens træning.

Startvægtene til Aalborg Cup bliver 65-90, altså 20kg mindre i hver øvelse i forhold til sidste år :laugh: Meeen ok, sidste år bummede jeg ud, og i år er jeg skadet!

Efter Aalborg TROR jeg at jeg holder en pause fra stævner, måske snupper jeg også ØVF Senior. Nå, men i denne pause kommer det til at hedde store mængder af råtræk, frivend, opadstød, ben og hiv, altsammen ting man bliver stærk/hurtig af!

PS: Jeg vejer stadig under 80kg, som jo er den officielle grænse for hvornår man er en pige! Det er skidt, rigtig rigtig skidt!

Link to comment
Share on other sites

Ganske let træning i fitness.dk

Trænede kun for syns skyld, da jeg alligevel er tvunget til at være der, kørte lidt bryst, mave og biceps.

Bagefter smuttede jeg ud på sygehuset, da jeg havde en aftale med kirurgen

Han sagde at der ikke var noget at gøre ved smerterne i min hånd, men hvis jeg er heldig kan det være at de forsvinder.

Så nu står jeg med en hånd der ikke kan håndtere værktøj, fedt!

Føj dette bliver en EVIL måned:

Sidste weekend var jeg i byen med Mikkel og nogle løftere fra Esbjerg, jeg crashede i deres hytte på vandrehjemmet.

I denne weekend skal vi til Aalborg Cup = I byen bagefter med Mikkel og de andre.

I næste weekend skal jeg til Sverige med Mikkel og nogle andre, vi skal op og overnatte i en skov, og se Nordisk ungdom/junior.

Weekenden efter skal jeg en uge til Polen med Mikkel og en masse andre.

FUCK BUM! Siger det!

PS: Chris, det styrker karakteren at have smerter når man træner!

Link to comment
Share on other sites

Bum bum! Hvad kan jeg sige, Aalborg overstået!

Kunne ikke sove natten til lørdag, da dem der boede i nabohytten på vandrehjemmet, åbenbart havde valgt at holde technotramperfest, så jeg brugte noget af natten på at tage billeder ved vandet.

Træk:

65kg Godkendt 3-0

72kg Underkendt 3-0 Skidt forsøg

72kg Underkendt 3-0 Sad under den, men den røg bagover!

Stød:

94kg Godkendt 3-0

99kg Godkendt 3-0

103kg Underkendt 3-0 Stødte den fremad!

Langt under mine toppe, men det har taget på teknikken, og styrken at være skadet, jeg kommer igen!

Tja, det gik vel ok! Min teknik er HELT i hampen, har de vildeste blå mærker fordi jeg slår stangen, så de næste uger kommer til at stå på intensiv vægtløftningstræning, med fokus på teknik!

Min gode ven Maciej trak 150kg og stødte 180kg... Han vejede ind på 89kg, fordelt på 186cm! Det er satme i orden af en mand på 34 år, han bliver ond til CWC!

Bagefter var der druk, jeg lå i min seng klokken 20:30, man skal åbenbart ikke drikke elefantbajere og vodka i en ølbong når man ikke er vant til at drikke!

Mine briller er smadret, så kan ikke se en skid! Og når jeg bliver stiv snakker jeg engelsk, og udgiver mig for at være polsk 1. generationsinvandrer, dog først efter jeg har danset med smør i lommen, fyr den af!

Link to comment
Share on other sites

Så går jagten ind!!!

I dag gik jeg igang med målrettet vægtløftning igen!

Råtræk:

40kg x 3

40kg x 3

50kg x 3

50kg x 3

50kg x 3

50kg x 3

50kg x 3

Frivend:

50kg x 3

50kg x 3

70kg x 3

80kg x 3

80kg x 3

80kg x 3

Stødhiv:

100kg x 3

100kg x 3

100kg x 3

100kg x 3

Jeg er sindsygt svag i hiv, 100kg var voldsomt tungt!

Ben for:

70kg x 5

80kg x 5

90kg x 5

90kg x 5

90kg x 5

90kg x 5

90kg x 5

Hypers:

15

15

15

Mave:

15

15

15

Ganske god træning, satme dejligt at være igang med min elskede vægtløftning igen!

D. 6. november er der ØVF Senior, kunne være sjovt at stille op, og se hvor langt jeg er kommet med VL-træningen på en måned!

Fik forresten rettet mine briller i dag! Og købt en ekstern harddisk, så mine billeder findes 2 steder, samtidig er jeg ved at sortere alle mine billeder i PSE, så der gik nok lige et døgn mere, før der kommer billeder fra Aalborg!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share