Store lægmuskler


tiks
 Share

Recommended Posts

Hej Alle

Jeg er ny her på forumet og har brug for jeres hjælp. Jeg er en habil MTB rytter men bøvler med at smide de sidste 3 kilo. jeg får tit kommentar fra andre at min lægmuskler er store, mit spørgsmål går på om det er muligt at gøre noget ved det??

jeg er 185 cm 83 kg. cykler ca 12 timer i ugen. kombineret skov/landevej+udstrækning og smidighedstræning

Link to comment
Share on other sites

Hej Alle

Jeg er ny her på forumet og har brug for jeres hjælp. Jeg er en habil MTB rytter men bøvler med at smide de sidste 3 kilo. jeg får tit kommentar fra andre at min lægmuskler er store, mit spørgsmål går på om det er muligt at gøre noget ved det??

jeg er 185 cm 83 kg. cykler ca 12 timer i ugen. kombineret skov/landevej+udstrækning og smidighedstræning

Er det en seriøs forespørgsel du kommer med?

Jeg er lidt i tvivl for det lyder umådeligt fjollet at sige at du lige mangler at smide 3kg og at du helst vil smide 3kg lægmuskler. Hvis du gerne vil have mindre lægmuskler foreslår jeg at du stopper med at cykle og bevæge dine ben samt indtager færre kalorier end normalt. Det burde give dig en seriøs omgang atrofi i dine lægmuskler (og resten af kroppen).

Link to comment
Share on other sites

Forstår, som cykelrytter, heller ikke helt hvorfor du vil af med dine store lægge? Har selv store lægge, men de kommentarer jeg får på dem er positive. Det er lidt ligesom de fleste cykelryttere kigger lidt misundeligt på Chris Hoy og Gregory Bauge, fordi de bare har kæmpe store lårmuskler, eller på André Greipel for hans helt sindsyge lægmuskler!

Giro10st11mw-greipel.jpg

Prøv evt. at tage et billede af dig selv i fuld figur, så skal vi nok vurdere om du har sindsygt store lægmuskler.

Link to comment
Share on other sites

Ja tak for det fine svar men måske ikke lige det jeg havde håbet på. er der ikke andre som kan komme med et mere seriøst svar på forhånd tak.

Hvis dit spørgsmål er om du kan punktslanke dine lægge, så er svaret nej.

Du skal enten til at cykle mere eller spise mindre/bedre, hvis du vil ned på 80kg.

Hvorfor i grunden 80kg? Er det bare et arbitrært tal du har sat dig selv eller er der nogle krav du skal leve op til?

Jeg understreger lige den her. For tjr har nemlig helt ret!

Jeg vil gerne lige pointere at Spoers understrengning af at tjr har ret er korrekt.

Jeg vil gerne fastslå at salts pointering, af spoers understegning af at tjr har ret, er korrekt.

So much love, so few reps :nonono: :nonono: :nonono: :nonono: :nonono:

Jeg har forresten ret store lægge og ret små underarme.

Edited by tjr
Link to comment
Share on other sites

Hvis dit spørgsmål er om du kan punktslanke dine lægge, så er svaret nej.

Du skal enten til at cykle mere eller spise mindre/bedre, hvis du vil ned på 80kg.

Hvorfor i grunden 80kg? Er det bare et arbitrært tal du har sat dig selv eller er der nogle krav du skal leve op til?

Det er alt andet lige bare lettere at kravle opad hvis der ikke er for meget at slæbe på.

Jeg ville også fælt gerne ned på 80 - det er sådan et dejligt let rundt tal. Desværre har jeg slet ikke selvkontrol nok til at det nogensinde vil lykkes medmindre jeg finder et fruentimmer der er kaloriehysterisk og bliver præget af det. Det sker aldrig men de 80 er stadig et mål. Bare fordi.....

Men vil aldrig ønske at det er benmuskulaturen der ryger, det ønske kan jeg ikke helt se logikken i.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share