Mission "IronMan" accomplished.. Back to crossfit!


Marco Toldbod
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet_26102014

God opdatering Marco!

Nu følger jeg dig jo på sidelinjen til dagligt. Jeg synes sgu du tackler det hele rigtig godt. Du har været meget bedre til at holde dig i ro, end sidst du blev opereret i knæet og da du havde problemer med ryggen, for den sags skyld :smile:

Jeg synes det er super fedt du ikke mister alt fokus fordi du bliver skadet, men i stedet ser muligheder og prøver noget nyt! Du er sgu omstillingsparat og engageret med det du laver - det ved du jeg tager hatten af for.

Hold loggen opdateret med dine løbepas, så du kan se tilbage på en mindre "down-periode" i dit træningsliv, senere hen.

Keep up the good work - jeg ser frem til madklub på fredag :wink: :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Guest SkinnyManGuru

Hey Marco ToldBRO.... Tak for sidst! smile.gif Fedt med liv i logggen. Glæder mig til at læse om dine forberedelser til Ironman. Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om, at du rive sådan en omgang midt over!

Link to comment
Share on other sites

Første gang man kigger i loggen - Og BUM! Så skal der laves IM :4thumbup: !

Fed cykel du har valgt dig, du kommer ikke til at fortryde det. Mht aerobars så køb en fra Profile eller Vision - De er super fede. Desuden, skal du vel også have fat i en våddragt? Uuuhh, din bank kommer til at elske dig med alt det udstyr du skal ud og have fat i. Full Carbon hjul er ikke et must, men de giver selvfølgelig lige lidt ekstra på dagen! Zipp808 så ruller det for dig!

/Følger med på sidelinien

Link to comment
Share on other sites

1/8.

Er atter at finde i de Esbjergensiske omgivelser denne uge.

Træningen stod på følgende:

3.5 km løb, meget stille og rolig tempo. GNS tempo, 04:49/km.

1.5 times thaiboksning.

Jeg kørte faktisk bare stille og rolig sandsække for mig selv under hele træningen, og jeg kan mærke at skulderen skal have ro i morgen :-)

3.5km løb, jeg løb med en træningspartner som havde tunge stænger, så det blev til endnu roligere tempo på hjemvejen. GNS tempo, 05:19/km.

Link to comment
Share on other sites

Update, 2/8.

Det er godt nok hårdt at komme igang igen efter 3 ugers ferie, vi får kastet opgaver i hoved og røv, det huer mig ikke helt nu når jeg står og skal bruge så meget tid på at træne op til Hillerød Triathlon d 21 august.. Men man må jo improvisere og få tingene til at passe!

Det var egentlig meningen jeg ville have været til MMA og bare løbet en stille og rolig tur i dag. Det endte dog med at jeg blev enig med mig selv om at skulderen ikke var klar til endnu en omgang sparring. En halv time efter fik jeg så den idé at jeg ville se om jeg kunne løbe en 5km under 20:00 min..

Så:

Løb i skov

2km opvarmning

5km løb, tid 19:38!!!!

Jeg er sku godt tilfreds med den tid, taget underlaget i betragtning.. Jeg havde svært ved at få overført kraften da jeg løb på skovstien, og jeg kunne mærke markant forskel da jeg kom ud på asfalt og løbe i stedet.. Jeg tillader mig selv at tro jeg ville kunne barbere omkring 20-25 sekunder af den tid, hvis jeg ikke løb på fuld mave og på det underlag.. Det må næste uge jo vise ;-)

Link to comment
Share on other sites

Update, 2/8.

Det er godt nok hårdt at komme igang igen efter 3 ugers ferie, vi får kastet opgaver i hoved og røv, det huer mig ikke helt nu når jeg står og skal bruge så meget tid på at træne op til Hillerød Triathlon d 21 august.. Men man må jo improvisere og få tingene til at passe!

Det var egentlig meningen jeg ville have været til MMA og bare løbet en stille og rolig tur i dag. Det endte dog med at jeg blev enig med mig selv om at skulderen ikke var klar til endnu en omgang sparring. En halv time efter fik jeg så den idé at jeg ville se om jeg kunne løbe en 5km under 20:00 min..

Så:

Løb i skov

2km opvarmning

5km løb, tid 19:38!!!!

Jeg er sku godt tilfreds med den tid, taget underlaget i betragtning.. Jeg havde svært ved at få overført kraften da jeg løb på skovstien, og jeg kunne mærke markant forskel da jeg kom ud på asfalt og løbe i stedet.. Jeg tillader mig selv at tro jeg ville kunne barbere omkring 20-25 sekunder af den tid, hvis jeg ikke løb på fuld mave og på det underlag.. Det må næste uge jo vise ;-)

Godt løbet! Den må næsten være sub 19, hvis du ryger på ren asfalt!

Link to comment
Share on other sites

Update.

Torsdag d. 4/8.

Igår valgte jeg at droppe det helt store løberi, da jeg havde lidt problemer med mit højre skinneben efter 5km forleden. Jeg tænker det kan være begyndende skinnebensbetændelse, jeg har nok startet for hårdt ud og i sko med for lidt stødabsorbering.. Jeg løber skiftevis i Inov8 f-lite 195 eller 220.. Letvægtssko, og de er virkelig dejlige at have på samt løbe i, men jeg tror desværre der er for lidt absorbering i.. Jeg overvejer et par Saucony Fastwitch 5 eller 4 i stedet. Nogen der har erfaringer med disse?

Det blev dog til 1 times fodbold med gutterne..

Træningen i dag skulle afvikles hurtigt, da jeg har en del opgaver hængende overhovedet for tiden.

Jeg fandt en bakke hernede i esbjerg, den var ca. 90-100 meter lang, hvoraf de sidste 30m var rimelig hård stigning.

Bakkeintervalløb: 20 runder, sprint op, gå tilbage, repeat.

Det blev uden ur og tidstagning, gav mig bare fuldt ud på hver runde.

Sjældent har jeg haft så meget gang i mine lår og lægmuskler, jeg forudser DOMS i morgen. Det er jeg ikke helt tilfreds med, da weekendens træningspas ser ret voldsomme ud.

Link to comment
Share on other sites

Update.

Torsdag d. 4/8.

Igår valgte jeg at droppe det helt store løberi, da jeg havde lidt problemer med mit højre skinneben efter 5km forleden. Jeg tænker det kan være begyndende skinnebensbetændelse, jeg har nok startet for hårdt ud og i sko med for lidt stødabsorbering.. Jeg løber skiftevis i Inov8 f-lite 195 eller 220.. Letvægtssko, og de er virkelig dejlige at have på samt løbe i, men jeg tror desværre der er for lidt absorbering i.. Jeg overvejer et par Saucony Fastwitch 5 eller 4 i stedet. Nogen der har erfaringer med disse?

Det blev dog til 1 times fodbold med gutterne..

Træningen i dag skulle afvikles hurtigt, da jeg har en del opgaver hængende overhovedet for tiden.

Jeg fandt en bakke hernede i esbjerg, den var ca. 90-100 meter lang, hvoraf de sidste 30m var rimelig hård stigning.

Bakkeintervalløb: 20 runder, sprint op, gå tilbage, repeat.

Det blev uden ur og tidstagning, gav mig bare fuldt ud på hver runde.

Sjældent har jeg haft så meget gang i mine lår og lægmuskler, jeg forudser DOMS i morgen. Det er jeg ikke helt tilfreds med, da weekendens træningspas ser ret voldsomme ud.

Hey champ...

Godt at høre at du er kommet godt igang med at løbe - men jeg vil helt sikkert anbefale dig at skaffe nogle andre løbe sko. Nogle med en masse absorbering i, og så kun bruge dine INVO til konkurencer. - kender dog ikke noget til dem du skriver om...

Er klar på at tæske dig igennem noget løb, næste gang vi lige kan få det til at passe.

Stay strong!

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d 6/8.

Jeg holdte restday igår og fik masseret mit skinneben med noget varmecreme. Stod op i morges og ville give løberiet et forsøg..

Morgen:

Løb, 8.69 km, GNS fart, 04:22/km. Egentlig var distancen 10km, men det første stykke tid havde jeg ikke forstået at trykke START på mit ellers ret store Garmin ur.. Det var nok for tidligt på dagen :-)

Jeg ville have løbet 15 km, men det begyndte at trække godt i skulderen, så jeg valgte at droppe de sidste 5 km.

Nu står den på gains og en tur på motorcykel med et par kammerater, senere på dagen har jeg en cykeltur på 60km der venter :-) Det var meningen jeg ville have et svømmepas også, men sådan som skulderen opførte sig i morges under løbet, har jeg valgt at vente lidt med det.. God lørdag folkens!

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d 6/8.

Eftermiddag:

Ud på Focusen og træde i pedalerne!

30 km cykling, fik dog kun målt de 22,87 km af dem, da jeg kom til at stoppe mit ur.

22.87 km, tid: 46:04, GNS fart 29.8.

Stille og rolig tur, stængerne var lidt ramt fra i morges, og fandt ud af jeg lige skal justere en smule på sadlen, samt stramme den ene pedal, og så skulle stængerne spares til morgendagens strabadser.. Har rodet mig ud i 100-140 km cykling med to af IM hovederne som der skal deltage til CPH Challenge næste weekend.. Det bliver spændende at se hvor længe jeg kan hænge i på deres tempo :-)

Nu skal der gaines med LasseBRO!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Update søndag d. 7/8.

Dagen i dag stod på en lang cykeltur med et par gutter der skal deltage ved CPH Challenge i weekenden.. Der var lagt op til at der skulle trædes igennem, men de første 60km var præget af meget voldsom modvind, samt to punkteringer.. En smule demotiverende, men så var der flere aggresioner at slippe løs på hjemturen hvor vi ville have medvind.. Hjemturen gik forrygende, vi lå med 35-39 i gns fart, på en enkelt nedstigning var Lasse oppe på 74.65 km/t.. Jeg nåede kun op på 64.5 km/t.. Vi nåede til en by hvor vi havde valgt at der ville vi stoppe tiden, og bare trille de sidste 10km hjemad stille og roligt... Vi cykler ind i byen, og på vej ud af byen vil jeg lige rette mig op for at få strukket ryggen ud, så jeg slipper med begge hænder, 2 sekunder efter kører vi ud på et åbent stykke hvor der kommer en kastevind og tager mit forhjul.. Jeg når ikke rigtig at opfatte hvad der sker, før jeg triller hen ad vejen.. Heldigvis landede jeg på den gode skulder, og jeg var hurtigt oppe for at se om der var sket noget med cyklen.. Venstre side af gearskifteren er lidt ridset, sammen med styret, men det er ikke noget som nyt styrbånd ikke kan dække.. Ellers var den bagerste quick releaser en smule ridset, men det kan også skiftes.. Jeg slap med nogle hudafskrabninger på venstre arm og skulder, blåt mærke på hoften, og et lille mærke i panden.. Hjelmen og mit Garmin ur tog hele faldet, så jeg skal ud og investere i ny cykelhjelm samt løbeur :-) Cyklen blev vasket og poleret efter turen, og det er ikke til at se den er blevet styrtet på.. Begivenhedsrig tur må man sige :-)

På grund af styrtet nåede jeg desværre ikke at se den fulde distance, men vi endte op med at have kørt omkring 130km.

Morgen:

Cykling, 130km. Tid: Omkring 5 timer. GNS fart: N/A.

Modvinden var så voldsom at vi var helt nede og køre 22-24 km/t over flere distancer på 5-8 km ad gangen.

Men det var godt at få nogle kilometer på sadlen :-)

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 8/8.

Mine stænger var lidt ramt efter igår, så det blev kun til en lille restitutions løbetur i dag.

Eftermiddag:

Løb, 6.5 km, tid: 31:42, GNS fart: 04:51/km.

Jeg var noget stiv i lænden, og styrtet fra igår kunne også mærkes.. Må se om ikke jeg kan lokke én eller anden ungmø til at smøre lidt varmecreme på i aften :-)

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

Må se om ikke jeg kan lokke én eller anden ungmø til at smøre lidt varmecreme på i aften :-)

Lur mig om Marco Mandeluder ikke kan finde en ungmø der samtidig håndtere den blåpandet langhals :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Så vågner man her til morgen klokken 06:30 ved at den gamle ringer og fortæller han har meldt sig til Challenge Copenhagen.. Det er fandme fedt, manden er 51 år gammel, og har nok aldrig været i bedre form end han er nu.. Han havde et styrt for 1.5 månedstid siden som satte ham en del tilbage da han døjede med ryggen efter styrtet, så jeg havde egentlig troet han ville vente til næste år med at prøve sig på distancen.. Glæder mig virkelig til at komme over og støtte ham, er godt nok stolt over at have så cool en daddy i den alder :-) 51 lyder måske nok ikke af meget for nogen af jer, men folk spørger tit om han er min storebror når vi er nogen steder henne sammen, og jeg er 22, det kan måske give jer en lille indikation om hvor ung han ser ud.. Eller hvor slidt jeg ser ud ;-)

Link to comment
Share on other sites

Update.

Fredag, d. 12/8.

Har haft en smule travlt med arbejde og opgaver, så træningen har været på et minimum, og der har ikke været det helt store at logge om.. Det er blevet til et par 5ére og 3ére på løbet :-)

Er ankommet til djævleøen hos min daddy og hans kone.. Han skal deltage ved Challenge Copenhagen søndag, så jeg ville herover for at støtte ham og få en smag på hvad der venter mig næste år :-) Da jeg ankom til middag, fik jeg hurtigt pakket ud, spist noget frokost og afsted til svømmehallen.. Skulderen skulle testes for første gang efter operationen, og jeg bestemte mig for at svømme de 1000m som der ligger for på næste søndag d. 21.

Tiden var knap, så det blev til 3 opvarmningsbaner á 25m, derefter lige på og hårdt.

1000m svømning, der blev brystsvømmet til den helt store guldmedalje, men da jeg skulle til den 9 og 10ende bane, valgte jeg at prøve og svømme crawl på dem, for derefter at skifte tilbage til bryst.. Det gik overraskende godt, og skulderen var der ingen knas med, så jeg forsatte med at svømme de 2 sidste baner for hver 10 i bryst crawl.. Dvs 9/10-19/20-29/30-39/40. Tog ingen tid på dette, da jeg bare ville mærke hvad skulderen kunne.

Herefter tog vi hjem, hoppede i cykelgrejet og ud og trille på cyklerne.. Jeg lånte min fars konkurrence hjul for at prøve og køre med det.. Baghjulet var et campagnolo pladehjul, og forhjulet Zipp 404.. Jeg har ikke cyklet særlig meget endnu, men jeg synes godt nok der var en markant forskel fra det hjulsæt og til mine træningshjul.. Er du gal det triller bare sådan et sæt :-) Mine trænings hjul er Krysium Race med et par Continental competition vectran dæk..

Det blev til 30km, en stille og rolig tur da vi sådan set bare kørte for at han lige kunne holde lidt gang i kroppen..

Cykling 30 km, Tid: 58:00, GNS fart: 31.

Efter cykelturen stod den på en lille løbetur.. Ligesom cykelturen var løbeturen også bare for at den gamle lige kunne holde gang i stængerne og vænne kroppen til at løbe langsomt..

Løb, 7km, tid: 37.02, GNS fart: 05:24.

Alt i alt en god dag, i morgen står den på cykeltur samt løb, renovering af min egen cykel, ind og aflevere den gamles cykel til søndag, og så skal der nok shoppes lidt til expoen :-)

Link to comment
Share on other sites

Update, lørdag d. 13/8.

Tidligt ud af fjerene for at få dagens træning overstået.. Der er masser som skal klargøres til i morgen, og så skal jeg gerne ind på expoen og shoppe lidt grejer :-)

Teamede op med et par stykker herfra byen som der også dyrker en smule triathlon, men jeg synes godt nok ikke rigtig de kørte hurtigt.. Lå mig op foran og trak hele turen, bare for at få en smule ud af det!

Morgen:

Cykling, 60km, GNS fart: 29 km/t. Tid: 01:53.

Jeg har endelig fundet ud af at udnytte mine store tykke squat lår fornuftigt i cykelsporten.. Jeg trækker med lethed fra folk på bakker, det gav mig totalt optur på i dag, bare at trække fra dem i godt tempo op ad alle bakkerne.. Havde en lille konkurrence med mig selv :-)

Løb, 10km, GNS tempo: 04:50. De sidste 3 km døjede jeg noget med mit højre knæ, som jeg blev opereret i sidste år.. Det er godt dagen i morgen står på hviledag :-)

God morgentræning.. Nu skal der klargøres cykel, derefter ind og savle over alle de lækre cykler til Challenge Copenhagen :-)

Link to comment
Share on other sites

En lille update.

Efter træningen i morges tog jeg med den gamle ind til Amager strandpark for at få checket hans cykel ind.. Stod og savlede over alle de fede cykler der var, men jeg kan ikke helt forstå princippet i at komme i alt sit træningsgrej, bare for at checke cyklen ind? Nå, men det har givet mig endnu mere blod på tanden at være med til indcheckningen i dag, og jeg glæder mig inderligt jeg forhåbentlig skal det samme næste år til denne tid.

Efter indcheckningen tog vi ind til expoen, og jeg fik shoppet lidt småting.. Ny pumpe til cyklen, svømmebriller, CEP kompressionsstrømper (de gamle er vist ved at være godt slidt op), nye dæk/slanger samt noget styrtape da styret er lidt medtaget fra mit styrt i sidste uge..

Ydermere faldt jeg over en stand med Newton sko, inde i endurance sport teltet.. Da jeg løber forfodsløb i mine Inov8 f-lite195/220/230, men savner mere stødabsorbering, valgte jeg at bruge 15-20 minutter på at prøveløbe et par sko fra newton... OG, det endte sku med at jeg købte et par Newton distancia, planen er at jeg vil træne i dem og løbe konkurrence i mine Inov8, men hvis det viser sig at det går meget bedre i de nye, så tager jeg dem i brug til Hillerød Triathlon d. 21..

Hvis der er nogen som løber i Newton Distancia modellen, eller bare newton sko vil jeg gerne høre om jeres erfaringer med disse?

Link to comment
Share on other sites

Update d. 15/8.

Hermed en lille update igen.

Jeg var i weekenden ovre for at støtte et par personer jeg kender, som deltog ved Challenge Copenhagen, bla. min far. Det var en oplevelse som der var helt udover mine forventninger, vejret holdte, der var altid noget at se på, stemningen var kanon, og jeg synes det var en tilskuer venlig rute.. Det lykkedes mig at fange ham under Lagunebroen på svømningen, på vej ud af T1, to gange på Geels bakke, og 4 gange på løberuten, og hver gang han så os kunne man se at han fik fornyet energi i hans øjne, det var virkelig givende. Han er 50 år gammel, og kom ind på tiden 12:00:50, det var hans første Ironman. Jeg er sku noget stolt over at have en daddy der er så cool :-) Det bliver forhåbentlig min tur næste år!

Det blev en lang dag igår, og jeg var først hjemme i sengen kl 03:00, og skulle op klokken 06:30 på job.. Jeg havde egentlig forventet jeg ville være noget træt i dag, men jeg har ikke mærket det mindste til det, så jeg tog en tur i svømmehallen for at få et lille pas.

Svømning: 25m baner.

4 baner, opvarmning.

1500m svømning, ingen tidstagning igen, skiftevis bryst/crawl svømning. Det går noget bedre med crawl teknikken. Go YouTube!

10 minutter svøm, bryst/crawl, 80-85% gas.

10x50m intervaller, crawl.

Herefter et lille løbepas:

Løb: Grundet nye løbesko, havde jeg fået besked på at løbe stille og roligt så jeg kan vænne mig til dem.

Distance: 4.40 km

GNS tempo: 04:44

Tid: 20:51.

Jeg er sindsygt positiv over de nye sko, det var som at løbe med en fjeder i benene, det gik legende let.. Hvis jeg når at vænne mig til dem, bliver det forhåbentlig en super god 20km på søndag til Hillerød Triathlon! De nye sko er et par Newton Distancia (forfodsløb)!

Link to comment
Share on other sites

Update.

Tirsdag, 16/8.

Stresser over masser af opgaver der skal afleveres, ting der skal fremlægges. Vil hellere bare have lov at kunne koncentrere mig om træningen til på søndag.

Havde planlagt løb og svømmepas i dag, men eftersom min computer valgte at gå ned midt under projektskrivning, var jeg nødsaget til at droppe løbepasset så jeg havde mere tid til at få indhentet det forsømte.

Aften: Svømmepas.

300m opvarmning, blandet.

16x25m crawl, teknik. Høje albuer, knæ/fødder så samlede som muligt. Fokus på lange, kraftige armtag. De sidste 6 var de bedste.

2x50m, crawl, ben med plade. 30 sek rest.

2x100m, crawl, sammensat. 30 sek rest.

4x25m sprint, crawl. Fokus på teknik.

300m afsvøm, blandet. Mest bryst.

Ca. 1400m i alt.

30 min sauna ;-)

Link to comment
Share on other sites

Guest SkinnyManGuru

Hey BRO....

Har først lige opdaget, at du skal i ilden søndag. Hvad tid er det??

Edit: Og tillykke med daddy-o

Edited by SkinnyManGuru
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share