Mission "IronMan" accomplished.. Back to crossfit!


Marco Toldbod
 Share

Recommended Posts

Update, 22/10.

Dagens træning bestod af VL, Back squat, WOD og lidt strength.

Vægtløftning

Squat clean+Highhang squat clean 1+1 x 2 x 10.

80-80-90-90-90-90-90-90-90-90.

Stødhiv, 5 x 3.

110-110-110-110-110.

Back squat

5x 60 kg, warmup.

5 x 75 kg, warmup.

3 x 85 kg, warmup.

5 x 110 kg.

3 x 125 kg.

2 x 140 kg.

Squatting for mens health.

WOD

"Fran"

21-15-9

Thrusters 42 kg

Pullups.

Tid: 3:40.

Jeg hader thrusters.. Mere end burpees!!!

Strength

3 runder

8 Goodmornings, 60 kg.

1 min planken, alternating hand+leg raise.

Mobility+stability.

Rotator cuff.

Udstræk.

Link to comment
Share on other sites

Update, 24/10

Igår blev til en ufrivillig restday da jeg fik en times overarbejde på job og jeg følte ikke for at tage ned og træne så sent.. Gårsdagens program blev derfor flyttet til i dag :-)

Dagens træning.

Opvarmning

Mobility

Barbell stretch og øvelser.

Burgener warmup.

Vægtløftning

Squat clean, pushpress, stød 1+1+1 x 10.

80-80-80-80-90-90-90-90-90-90.

Rows, 5 x 8.

80-80-80-80-80.

Skulderpres.

5 x 40 kg.

3 x 55 kg.

5 x 60 kg. (Repout)

WOD

21-15-9

BW Back squat (75 kg)

Boxjumps

Tid: 4:04.

Mine boxjumps var pisse ringe i dag.. Jeg blev så frustreret at jeg kastede med mine sko, bælte og hvad der ellers lige lå rundt omkring mig.

Finisher

3 runder DeFranco med 1 min planken imellem.

Link to comment
Share on other sites

Update, 31/10.

En uges tid siden sidste update. Haft travlt med diverse ting på hjemmefronten og arbejdsfronten. Der er blevet trænet efter planen og det skrider støt fremad.

Jeg har nu fulgt Wendler i 2 måneder og har nået de "tal" jeg gerne ville med Wendler. Mit fokus er nu rettet mod styrke, særligt VL styrke. Jeg er faldet over Smolov Jr men jeg vil dog modificere den til en frontsquat version. Hvad er jeres tanker om dette? Jeg har tænkt mig at køre ihvertfald 3 cyklusser (9 uger). I den tid vil min vægtløftnings kg procent ikke bevæge sig højere end 70% da jeg kan læse mig frem til at Smolov er hårdt nok for stængerne i sig selv.

Jeg træner stadigvæk ikke træk og jeg støder sjældent. Det er blevet til en énkelt 105ér i stød og ellers en masse vend på 100+ kg. Mit vend er MEGET bedre end det var før jeg begyndte på triatlon.

Min cardio har vist sig at sidde fast nogenlunde eftersom jeg bankede en "Helen" af på 6:54..

Træning i dag.

SPH gym feat Mads Thimm.

Vægtløftning

Squatclean+Pushpress+Stød 1+1+1 x 10.

70-70-80-80-90-90-100-100-70-70.

Stødhiv

5 x 8 @ 110-130 kg.

Rows, med trækfatning.

5 x 8 @ 80 kg.

Fokus på at aktivere armene.

Wendler, dødløft. (Uge 4)

5 x 80 kg

5 x 80 kg.

5 x 80 kg

------------

5 x 80 kg.

5 x 100 kg.

5 x 120 kg.

Stødfatning.

Finisher

Planken 5 min.

5 runder DeFranco.

Jeg har en let uge da jeg gerne vil være frisk til Smolov næste uge.

Link to comment
Share on other sites

2 ting: Kan ikke se ideen med at køre Smolov jr. i front squat. Hvorfor ikke i alm. squat, hvor du kan flytte langt flere kg (nej, front squat har ikke større overførsel til VL). Langt de fleste knækker halsen, hvis de kører 2 x Smolov i streg - eller bare tæt på hinanden. 3 x er efter min mening direkte idiotisk. Så mit bud: 1 x Smolov i squat.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke tænkt mig at køre det 9 uger on.. Jeg fik bare ikke formuleret mig godt nok :-)

Så vidt jeg kan læse mig frem til er Smolov Jr et ugers cyklus.. Jeg vil køre de 3 uger på 1 uges rest x 3.. I alt ca. 3 måneder..

Jeg er dog en smule i tvivl om hvorvidt det kommer for tæt på London Throwdown og Open? Jeg vil gerne nødigt være alt for tung og langsom til den tid.

Link to comment
Share on other sites

Som jeg kan læse din log har Wendler virket fint for dig - hvorfor ændre på det?

Wendler er generelt et "langsomt" program, som det tager lidt tid at komme ordentlig ind i. Du har allerede brugt de første par måneder, hvorfor ikke holde ved?

Smolov er bare "meh" specielt for en fyr som dig, der af natur er tættere på at træne for meget end for lidt. Smolov Jr+ crozzjizz+alt mulig andet ævl og gøgl er i bedste fald spild af tid, i værste fald en skade, der venter på at ske.

Mere er ikke altid bedre Tollebro.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

BRO. Jeg er hélt enig med de andre kåle. Pres chokeren lidt ind, fortsæt med Wendler og suppler med træk og stød.

Døjer du ikke også med ryggen nu, synes jeg du skrev i 'løbegruppen'??

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share