Mission "IronMan" accomplished.. Back to crossfit!


Marco Toldbod
 Share

Recommended Posts

Update, 12/9.

God dag på job for mit vedkommende, masser at se til. Vejret spiller ikke helt for tiden, men det satte ikke en stopper for dagens løbetræning.

Det var dog lige ved at glippe på grund af en eller anden jubelnar i telia butikken, der ikke kunne forstå at hans telefon skulle sendes ind til reparation og at han ikke kunne få en ny med det samme. Jeg var inde for at aflevere min iPhone 4 hvor højttaleren er defekt. Jeg valgte at tage coveret af telefonen for første gang søndag morgen, og jeg skulle selvfølgelig vælte den ud af sengen da jeg stod op, og nu kan jeg ikke høre noget i den når jeg taler i telefon.

Anyways, træning!!!!!

Eftermiddag: Løb. feat triklubben!

Transport motion, 2 km.

Opvarmning, 3.2 km, GNS tempo 04:30.

Intervalløb:

400-800-1200-1600-1200-800-400, med 2 minutters rest mellem hver pas.

1. 400m, 01.15.

2. 800m, 02.50.

3. 1200m, 04.30.

4. 1600m, 06.25.

5. 1200m, 04.33.

6. 800m, 02.57.

7. 400m, 01.16.

Nedkøling, 2 km.

I alt: 13.2 km, +/- det løse.

Hjem og spise aftensmad, og derefter næste træningspas!

Aften: CrossFit Aalborg feat. random dudes!

Opvarmning:

500m c2 row.

Mobility.

Wendler: Back squat.

10 x stang

10 x 50 kg

10 x 70 kg

3 x 82.5 kg

3 x 92.5 kg

Rep out x 105 kg, 20 reps. Igen, ligesom sidste uge var der mere at trykke med, men eftersom jeg havde så voldsomme doms fra sidste squat træning, valgte jeg at racke stangen.

Lunges:

10 x 50kg

10 x 50kg

10 x 50kg

10 x 50kg

10 x 50kg

Chin ups:

10 x BW

10 x BW

10 x BW

10 x BW

10 x BW

God dag, håber på mindre doms efter dette pas!

Link to comment
Share on other sites

Update, 13/9.

Dagen i morgen står på HK Løbet hvor jeg vil forsøge at sætte ny PR på 5km distancen, så der blev hverken svømmet, cyklet eller løbet i dag, men jeg fulgte mit Wendler program.

Aalborg kaserner feat. Teknikken.

Wendler: Military Press

10 x stang

10 x stang

10 x 30

3 x 35 kg

3 x 40 kg

Rep ud x 45 kg. 15 reps, lidt bøvl med skulderen til dagens træning.

Push Press

5 x 50 kg

5 x 50 kg

5 x 50 kg

5 x 50 kg

5 x 50kg

Pullups, BW.

5 x 8

Føles lidt løs i dead hang position.

Dips, BW.

5 x 15. Let.

Pushups, BW.

5 x 10.

Link to comment
Share on other sites

Update, 14/9.

Vågnede med ondt i halsen og meget træt, det blev en rigtig lang dag på job. Dopede mig selv med strepsil og var helt pakket ind i håb om at blive klar til løbet senere. Jeg fik 30 minutters søvn efter job, og trissede ud mod Skalborg til 5km løb.

Min intention var at slå min gamle PR på 5 km som er 19:38, men med dårligt helbred og megen modvind, var jeg efterhånden indstillet på at det ikke kunne lade sig gøre.

Fik sneget mig op i front inden startskuddet gik, så jeg kunne komme godt ud af starthullerne.

Aften: HK løbet, 5km distance. Den egentlige distance var 5.15 km, så jeg tænker faktisk at jeg røg under 20 alligevel.

Tiden blev desværre kun 20:18, men det var også nogenlunde sådan jeg havde forventet det. Jeg døjede med luften meget tidligt, og resulterede i sidestik efter 2.5 km, og de efterfølgende km lå oppe omkring 04.05-04.10/gns.

Blev nummer 5 i min aldersgruppe, og 15/500 overall. Min kammerat vandt i øvrigt løbet med en tid på 17:35.

Hjem og pakke svømmetøj, derefter:

Svømning feat triklubben i Haraldslund svømmehal.

Opvarmning, løs crawl.

18x25m, crawl, teknik.

4x25m, ben.

Fik herefter et par hints til at få mine ben til at fungere korrekt da jeg bruger overkroppen alt for meget og mine ben slet ikke spiller. Over i det varme bassin, og fokuser på små slag, fødderne vendt ind ad og kraften skulle komme på hoften. Det fik jeg til at fungere nogenlunde, og vil prøve det i morgen med enten poolboy eller svømmefødder.

God dag, til trods for jeg ikke lavede ny PR på 5km.

Link to comment
Share on other sites

Der er absolut ingen tvivl om at du performer super godt, men pas nu lidt på dig selv når helbreddet ikke er helt i top :wink:

Tog hvad du sagde til mig - og dagen i dag stod egentlig på Wendler og svøm, men den blev inddraget som restday grundet helbredet.. Håber på bedre tider i morgen, så jeg kan komme ud og få brændt noget energi af igen :-)

Link to comment
Share on other sites

Fredag, 16/9.

Mere klar på træning i dag, men stadig ikke nok til at løbe/cykle udenfor. Desuden er jeg i mangel af langærmede løbetrøjer, så der skal handles ind i morgen!

Da jeg ikke fik kørt mit Wendler pas igår, slog jeg bænkpres og dødløft sammen i dag, så jeg har weekenden fri til triathlon træning

Træning på Aalborg kaserner:

Wendler: Dødløft.

5 x 40 kg

5 x 70 kg

5 x 90 kg

3 x 102.5 kg

3 x 122.5 kg

Rep out x 137.5 kg, 17 reps. God power, men jeg glemte vist at trække vejret for jeg var lige ved at tage den på næsen efter sættet.

Rumænsk dødløft:

10 x 60 kg

10 x 70 kg

10 x 70 kg

10 x 70 kg

10 x 50 kg

Leg curls:

10 x 30 kg

10 x 35 kg

10 x 35 kg

10 x 35 kg

10 x 30 kg

Wendler: Bænkpres

10 x stang

5 x 50 kg

5 x 70kg

3 x 72.5 kg

3 x 82.5 kg

Rep out, 92.5 kg. 13 reps. Tung.

CG Bænkpres:

10 x 50 kg

10 x 60 kg

10 x 60 kg

10 x 60 kg

10 x 50 kg

5 minutters planken.

Last but most BB: CURL DROPSET i bar overkrop!!

Lang dag på kasernen, det var meget kæbe involveret!

Link to comment
Share on other sites

Update, 17/9.

Morgen: Cykeltur feat triklubben.

70 km, tid 2:06. Jeg havde selvfølgelig ikke skiftet fra løb over til cykel på mit ur, så jeg kan desværre ikke se gns hastigheden. Vi lå dog med 35-37 i snit på de sidste 50 km af turen.

Fik afvide af en af mine trænere at jeg måske skulle overveje at justere sadlen 3cm op, det vil jeg gå igang med nu :-)

Link to comment
Share on other sites

Guest SkinnyManGuru

Tog hvad du sagde til mig - og dagen i dag stod egentlig på Wendler og svøm, men den blev inddraget som restday grundet helbredet.. Håber på bedre tider i morgen, så jeg kan komme ud og få brændt noget energi af igen :-)

Hvem er du og hvad har du gjort ved Marco??

Edited by SkinnyManGuru
Link to comment
Share on other sites

Update, mandag d 19/9.

Eftermiddag: Løb feat. tri klubben.

2 km transport, let.

4 km opvarmning, let.

5 x 1200m, 3 min rest.

1. 04:15

2. 04:18

3. 04:21

4. 04:17

5. 04:12

2 km transport, let.

Aften: CrossFit Aalborg. feat MadsBuuge.

Wendler: Back squat.

Opvarmning

10 x 40kg

10 x 60kg

10 x 80kg

5 x 88kg

3 x 100kg

Rep ud x 110kg. 20 reps, der var til flere men jeg valgte igen at stoppe for ikke at fremprovokere alt for voldsomme DOMS.

Lunges

5x10 @ 40kg.

Gad godt hvis jeg kunne sove 5 kvarter i døgnet i nat!!!!

Link to comment
Share on other sites

Update, 21/9.

Igår fik jeg ikke tid til at træne Wendler, så dagen blev brugt i svømmehal med en kammerat der er elitesvømmer!

Vi fik kørt en HEL masse teknik, to serier og noget andet gøjl.. Jeg magter ikke at skrive programmet ned nu, men vi svømmede over 3k. God dag.

I dag står den på Wendler og svømning, update kommer senere. Hygge hejsa

Link to comment
Share on other sites

Update, 21/9.

Jeg kan mærke på min krop at jeg ikke får sovet nok disse dage.. Mine dage ser nogenlunde sådan ud, hver dag: Står op kl 05.00, går i bad og spiser morgenmad. Kører hjemmefra kl 06.00 for at møde kl 07.00. Får fri kl 15.00 og er hjemme omkring kl 16. Hurtigt ind og pakke taske og så ud og enten løbe eller køre mit wendler program, er typisk færdig ved 18-18:30 tiden. Drøne hjem, spise aftensmad for derefter at tage til svømning fra 20-22.30, hjem pakke ud, spise lidt mere, skrive logbog og lige sidde og falde lidt til ro i sofaen.. Sengetid 23-23.30.. Konklusion: Glæder mig til at holde fri fredag :-)

Træning

Eftermiddag: Aalborg kaserner.

Wendler: Military press

10 x stang

10 x stang

10 x 30 kg

5 x 37.5 kg

3 x 42.5 kg

Rep ud x 47.5 kg. 11 reps, der var ingen juice tilbage i skuldrene efter gårsdagens svømmepas.

BW pullups

5x10

Dips

5x15

GHD situps

4x25

Aften: Svømning feat. tri klubben.

Vi kørte et langt pas, med indeholdende opvarmning, teknik, serie1, dyk, serie2, sprint og afsvøm. Samlet blev det til omkring 3km.

Jeg fik en masse positivt afvide om min svømning. Det er blevet meget meget bedre, mine trænere siger at jeg har rigtig god upperbody teknik, men at jg er tung i røven. Dette skyldes nok at jeg ikke har de mindste lår og røv efter alt det squat, så det bliver nok aldrig anderledes, men de trøstede mig med at våddragten vil give mig det sidste løft. Jeg er meget positiv omkrings svømmetræningen og jeg er sikker på jeg nok skal få et godt resultat!

Link to comment
Share on other sites

Update, 23/9.

Wendler feat. Rask @ Aalborg kaserner.

Wendler: Dødløft

10 x 40 kg

10 x 70 kg

10 x 90 kg

5 x 115 kg

3 x 130 kg

Rep ud x 145 kg. 10 reps, der var til flere, men jeg havde en smule ondt i ryggen da jeg vågnede i morges så jeg valgte at smide stangen efter 10 reps. De var lette. Kørte med bælte.

Rygbøjninger

5 x 15

Pullups BW

5 x 5

Kort træning, jeg vil gerne ud og løbe en tur, men eftersom jeg har nattevagt og ryggen driller lidt, tror jeg at den bliver droppet.

Har snakket med fys omkring ryggen, det er et led der har sat sig fast i venstre side, muligvis under GHD situps forleden.

Link to comment
Share on other sites

Update 24/9.

Jeg har været på nattevagt og eftersom jeg ikke fik lukket et øje valgte jeg at skippe cykelturen til morgen til fordel for et træningspas senere.. Vejret viste sig dog at vise sig fra sin gode side og jeg er så heldig at jeg umuligt kan sove længe når der er dagslys - så jeg lå ud med et Wendler pas i CF AA.

Formiddag: CrossFit Aalborg feat. Mads Buuge

Wendler: Bænkpres

10 x stang

10 x 50 kg

8 x 70 kg

5 x 77.5 kg

3 x 87.5 kg

Rep ud x 100 kg. Sølle 5 reps, jeg var helt ristet efter job.

CG bænkpres

10 x 60 kg

10 x 60 kg

10 x 60 kg

10 x 60 kg

10 x 60 kg

BW pullups

5 x 5

Planken

5 minutter.

OG 1 muscle up... Det skulle lige testes efter skulderoperationen.. ;-)

Efter mit wendler pas havde jeg planlagt en lille løbetur, har en fast rute på 10 km som jeg ville ud på, men jeg tænkte lidt frem og tilbage på om det nu var kosteffektivt at løbe når jeg var så ødelagt.. Jeg tog motorcyklen med ud på stationen for at vaske den, da jeg kom hjem bestemte jeg mig så for at løbe en tur.. Først var det 10 km, så blev det til en stille og rolig 5ér.. Nå, jeg kunne da også bare begynde at lunte derud af for at se hvad det ville bringe.. Efter en lille kilometers penge kunne jeg mærke at der var fart i stængerne i dag, kroppen havde det fint og solen skinnede fra en skyfri himmel, så jeg tænkte om jeg for sjov ikk lige skulle prøve at løbe en hurtig 5ér... OG det resulterede sku i en ny PR!!!!!

5 km, tid 18:28. PR! Der var sku ikke så meget at rafle om, det spillede bare!!!

Link to comment
Share on other sites

Update, 25/9.

Har i dag undervist de første hold i CF AA siden operationen - det var rart at være tilbage og jeg fik en rigtig god velkomst! Men til trods for det blev det ikke just lettere for dem, fik kørt dem godt og grundigt igennem!

Jeg havde fiflet lidt med tanken om at Helen skulle være den første WOD jeg ville køre efter operationen og når skulderen var klar til det.. Rekorden i CF AA var 7:42, og den ville jeg naturligvis se om ikke jeg kunne slå :-)

Formiddag: CrossFit Aalborg

WOD: "Helen"

3 rounds for time:

400 meter run

21 kb swings, 24kg

12 pullups.

Tid: 07:22. Boom, stille og rolig ny PR.. Jeg mærkede intet til skulderen undervejs :-)

Edited by Marco Toldbod
Link to comment
Share on other sites

Update, 27/9.

Tak for de fine ord folkens, rart med lidt klap på skulderen når det går godt :-)

Jeg er for tiden i sygehuspraktik i Ortopædkirurgisk afdeling på Farsø sygehus.. Det er godt nok spændende at være med til så mange operationer. I dag var jeg bl.a med til et nyt knæ, en osteotomi og en ny hofte.. Jeg fik også lidt sneget mig med ind på en skulder artroskopi, som var det samme jeg blev udsat for.. Kan bedre forstå hvorfor jeg havde en del smerter efter, de rykker godt nok noget i armen de "kødsnedkere"..

Igår var lidt hektisk da den gamle pludselig valgte at melde sin ankomst i det nordjyske, så jeg måtte mod min vilje droppe træningen til fordel for mad.. Vi var dog ude og spise på noget der hedder "Fusion" på havnepromenaden i Aalborg - det var eddersateme lækkert mad og eftersom træningen er gået godt de sidste par dage synes jeg godt at jeg kunne unde mig selv en fridag :-)

I morgen skal jeg til fysioterapeut med skulderen - det bliver spændende.. Den føles desværre en smule "løs" efter jeg kørte Helen, så det skal jeg lige huske at få forklaret hende..

Planen i dag var at jeg ville løbe en 10ér og så kørte Wendler om aftenen men jeg var senere hjemme fra job end planlagt og jeg måtte derfor improvisere, det endte så i lidt CrossFit/tri gok.

Aften: CrossFit Aalborg.

Wendler: Uge 4, backsquat.

10 x stang

10 x 30 kg

10 x 40 kg

5 x 45 kg

5 x 70 kg

5 x 70 kg

BW chinups

5 x 5

Reverse hypers

5 x 10 @ 20 kg.

WOD: "Jerry"

På tid:

1 mile run (1,6 km løb)

2 k row

1 mile run(1,6 km løb)

Tid: 21.00. Hård omgang, havde fuldstændig glemt hvor hårdt roning er og det blev absolut ikke nemmere af at jeg havde drukket for meget vand inden. Var på et tidspunkt bange for jeg var ved at få obstipation.. lol..

Samlet tid for løbet: 12.20. Jeg kunne godt have trykket den mere af på sidste omgang.

Samlet tid for roning: 8.40. Var ved at brække mig flere gange mens jeg sad her.

Min plan for dagen i morgen er at løbe en 10ér i morgen tidlig, umiddelbart efter fys står den på Wendler med militarypress og om aftenen står den på svømning med triklubben.. Gooooood dag!

Link to comment
Share on other sites

Update, 28/9.

Morgen: Løb.

Distance: 9.2 km

Tid: 41.23. GNS/km: 04:31.

God tur, jeg var ikke presset på åndedrættet på noget tidspunkt.. Øvede lidt forskellige teknikker så jeg kan "embrace the suck" når det engang rammer under IM næste år.. Stængerne blev tunge midtvejs, i takt med at der kom en lang stigning.. Føler at jeg kan lave en god solid hurtig tid på 10 km, måske man skulle overveje at finde sådan et løb i den nærmeste fremtid?

Næste punkt på dagsordenen: Fysioterapeut med skulderen.. :-)

Link to comment
Share on other sites

Update: 28/9.

Efter min tur hos fysioterapeuten hvor hun rykkede lidt i skulderen og gav mig nogle stabilitetsøvelser med hjem, valgte jeg at droppe mit Wendler pas i dag, da det stod på militarypress.

Aften: Svømning feat. triklubben.

En hel masse blandet gøjl, men jeg var godt træt i kroppen og følte mig virkelig tung i vandet, så det gik ikke særlig godt i dag..

Samlet blev det til ca 2.5km i bassinet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share