Mission "IronMan" accomplished.. Back to crossfit!


Marco Toldbod
 Share

Recommended Posts

Update, 16/1.

Eftermiddag, løb ft tri klubben.

16 km @ 4.25 gns.

God fart i stængerne. Det varer ikke længe inden der skal løbes serieløb, der skal 10 km formen testes.. Der er blevet krævet en tid på under 40 min af mig, så må vi se om det kan lade sig gøre! Er selv positiv overfor det!

Link to comment
Share on other sites

Update, 20/1.

Det har indtil videre været en sløj omgang træning denne uge.. Der har lagt en masse åndssvags ting i vejen og har været på noget kompetence udvikling ifbm arbejdet.. Men jeg tillader mig selv ikke at pive for meget over det, da jeg lige har haft 2 rigtig gode uger.. Jeg har ikke fået løbet og svømmet nok denne uge og næste uge står på skiferie.. Når jeg kommer hjem siger det snart d. 1 februar og så er der absolut ingen undskyldning for ikke at få de nødvendige træningspas hver uge, koste hvad det vil..

Indtil videre har jeg trænet mandag, tirsdag, onsdag og torsdag.. I dag og søndag ved jeg bliver restday, men lørdag er der landevejscykling og løb på programmet..

Jeg tror måske også mit energiniveau har været mindre end det plejer, det kan jeg ihvertfald fornemme.. Det har nok noget at gøre med den intensiverede træningsmængde og mit indtag af protein og carbs nok.. Jeg drikker ikke shakes og har aldrig rigtig gjort det men jeg er kommet frem til at det muligvis kunne være en idé at gøre det her henover vinteren for at få det ekstra skud energi.. Der er tit imellem mine pas hvor jeg er småsulten og så er det jo nemmere at kvæle en shake end at skulle til og lave mad.. Så jeg har derfor bestilt noget protein pulver og så må vi se om det ændrer på tingene..

Onsdags træning - spinning, 55 min.

Torsdags træning - krydspas, spinning 55 min, løb 10 km.

Edited by Marco Toldbod
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

@Lasseb: Ja, bro.. Vester er redder, er på hold med ham :-) rigtig fin gut!! Kommer du snart hjem til os eller hvad?????

Hils ham mange gange :4thumbup:

Jaaaa bro! 9 feb! Der kan du godt sætte kryds i kalenderen, til en omgang madlavning og råhygge!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Update, 31/1.

Kom hjem fra skiferie i søndags. Fed tur, dårligt knæ - én dag med sindsyg dårlig pose.

Nu skal der trænes!!!!!

------------------------------

Mandag. 30/1.

Spinning @ FW, 55 min.

5 km løb, 21:xx. Roligt tempo.

Crossfit

"Coe"

10 rds

10 x 45 kg thruster

10 x ring push-ups

Mellem hver runde max pullups.

Tid: 21:00. Pullups, 73.

Finisher, 100 floorwipers m. 45 kg på stangen.

Træt i kroppen, havde ikke noget at skyde med overhovedet.

Har modtaget mit proteinpulver, glæder mig til at mærke om det har en positiv virkning på mit energiniveau under de lange træningspas!

Link to comment
Share on other sites

Update, 2/2-12.

I går var der restday, havde onde doms fra i mandags og der var en masse småting der skulle ordnes efter job.

I dag har jeg haft et godt pas.

Eftermiddag: Krydspas.

Spinning @ FW, 55 min.

Løb, 5 km @ 4:40 i snit. Havde rigtig tunge ben efter i mandags.

Aften:

100 situps.

5 min planke.

Link to comment
Share on other sites

Update, 2/2-12.

Det skal lige siges at grunden til ind logs er så kedelige at læse for tiden, er fordi de bliver skrevet på min iPad.. Jeg magter ikke at tænde for MacBook proen for at opdatere loggen.. Nuff' Said, videre til dagens træning.

Dagens træning var ikke rigtig fastlagt, så jeg fiflede lidt rundt med et krydspas, eller spin/svøm med løb som transport.. Eller om jeg skulle køre spin/styrke session og komme tidligt hjem til kæresten og hunden.. Det blev det sidste :-)

Aften: Spin/Styrke @ FW.

Spinning 55 min, energy time. Mine lår e stadig ramt fra i mandags.

Styrke session:

Front squat, 10-10-10 60-70-70.

Back squat, 10-10-10-10-10, 70-80-80-80-70.

30 sec rest mellem hvert squat sæt for at presse syregrænsen. Lidt underligt at være presset på 60 kg back squat, når jeg før i tiden har squattet 175x2.... Nå, men nu løber jeg jo hurtigt i stedet ;-)

10x5 BW pullups.

5 min planke.

Godnat.

Link to comment
Share on other sites

Mandag d 6/2.

Er nu at finde i det Esbjergenske igen for en kort stund..

Dagens træning blev styrke og lidt løb.

Eftermiddag: Styrke @ FW.

Dødløft, 5-5-5-5-5, 100-120-130-150-130. Lette, men de 150 var ved at glide ud af hænderne.

Skulderpres, 5-5-5-5-5, 40-45-50-50-50. Døjer stadig med skulderen, men det bliver bedre.

Pullups, 5-5-5-5-5, BW.

Herefter:

Løb, 6km @ 4:55 i snit. Løb med en makker fra holdet, tempoet var efter ham og kulden.

Har her til aften meldt mig til holsebro bymarathon med 2 kammerater d 19. februar. Bliver sjovt at teste formen :-) Ydermere skal formen testes på 10km løb nu på lørdag.. Håber på sub 40!

Link to comment
Share on other sites

Update, 7/2.

Havde en mærkelig løbetur i dag.. Jeg ville ud og se hvad jeg kunne løbe en 10 km på og følte mig veloplagt og klar, men da jeg kom ud på vejen og kom igang viste det sig at jeg skulle bruge 6 km på bare at komme nogenlunde i tempo.. Ligemeget hvor meget jeg pressede kunne jeg bare ikke komme op og holde tempoet hvor jeg ville, så jeg måtte vende hjem efter sølle 8 km meget skuffet.. Den præstation gjorde at jeg valgte at droppe spinningen og bare tage en slapper samt koncentrere mig om min opgave..

Dagens tal:

Løb, 8.5 km. GNS tempo 4:37.

Link to comment
Share on other sites

Update, 9/2.

Igår holdte jeg restday grundet en lang dag på skolebænken og efterfølgende var der meget læsning at tage sig til..

Jeg er i færd med at skrive assitentopgave og klargøre til kemi eksamen så der er en masse læsning og projekt der skal skrives, så træningen er lidt på må og få..

I dag var jeg ude for at prøve og finde ud af hvilket tempo jeg satser efter at løbe i på lørdag til serieløbet..

Jeg løb lidt forskelligt og varmede op, bestemte mig for at prøve og løbe en 5km med 3:45 i snit..

Dagens tal endte således: 5km løb @ 3:49 gns tempo.. Jeg er tilfreds taget vejret i betragtning, samtidig løb jeg på tom mave.. Men jeg tvivler på at jeg kan holde tempoet samtlige 10km på lørdag.. Jeg tror det ender med at jeg ligger ud med 4:10-4:15 på de første 4-5 km, og så må vi se om vi kan presse citronen derefter..

Link to comment
Share on other sites

Update, 11/2.

Fredagen stod på restday da der var testløb på programmet i dag.

Distance: 10 km.

Tid: 38:02. Fucking PR!!!! Mine ben var rigtig gode og det var et fantastisk løb.. Næste weekend står den på halvmarathon, mon 1:30 er muligt??

Jeg løb negativ split, de første 5 km var med 04:05 i snit og derefter fuld skrald.

Edited by Marco Toldbod
Link to comment
Share on other sites

Update, 12/2.

Dagen efter min PR på 10 km.. Dagens træning blev en god omgang blandet gøjl.. Min buddy Lassen er hjemme i det kolde nord for en stund, rart at få tilbragt noget tid med ham! Mads Thimm, en anden god buddy er også hjemvendt fra Afghanistan så vi var nede og træne lidt CF med hinanden igen..

Morgensvømning: 4000m, blandet landhandel. 0800-1000.

Transport crossfit Aalborg, 3 km løb @ 4:40 gns.

Fran, 21-15-9 Thrusters 42 kg / Pullups.

Mit mål var at holde den under 5 minutter, tiden blev 4:29. Tilfreds.

Prowler løb. 25 m, 70 kg, sprint 25 m tilbage. 1 min rest mellem hver. You go, i go.

Transport hjem, 3 km @ 4:35 gns.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Update, 20/2.

Sidste uge var ret hektisk, grundet klargøring til kemi eksamen og diverse standpunktsprøver. Det gik fint, og jeg har nu mere ro på ifht kemi eksamen på onsdag. Det vil så vise sig om jeg bare tror jeg har styr på det :-)

Jeg fik trænet tilfredsstillende, dog med manglende svømning. Det bliver lidt nedprioriteret for tiden, ikke med min gode vilje, men jeg er fortrøstningsfuld og jeg skal nok nå at finde et acceptabelt niveau til CC.

Jeg skulle have løbet halvmarathon i Holstebro søndag, men jeg var så heldig at pådrage mig et hold i nakken lørdag formiddag, som fortsatte til søndag morgen, jeg meldte afbud til mine running buddies, og selvfølgelig 20 minutter før løbsstart var nakken i orden igen, så kan jeg så diskutere med mig selv om jeg skulle være taget med eller ej, skid hul i det.

Jeg tog derfor et krydspas senere på dagen, spinning og 5 km på løbebånd @ 19:15, og jeg var overraskende godt med på åndedrættet og energi. Der var meget mere at skyde med.

Vil forsøge at holde logningen konstant denne uge.

Træning i dag, 20/2.

Weekendens halvmarathon måtte jeg jo så løbe i dag, med to klassekammerater i strid modvind på de Sydvestjydske egne.

21 km @ 5.20 gns. Stille og rolig tur, tempoet bar præg af mine to følgesvende.

Link to comment
Share on other sites

Daisy @ Desværre kun 7.24, men jeg slog dog stadig alle de andre :-) Jeg havde håbet på en ny PR, men jeg valgte at droppe kriger mentaliteten på de sidste 12 pullups og begyndte at tage kalk på hænderne, og så, tro det eller ej, slap jeg stangen efter 5 pullups for at holde pause - WUSS! Man kan ALTID tage 12 pullups, no matter what :-)

Link to comment
Share on other sites

23/2.

What up MOL! Igår blev kemi eksamen overstået, og jeg var egentlig ret nervøs op til.. Det viste sig så at det havde jeg ingen grund tl overhovedet, det kørte på skinner derinde og jeg blev belønnet med et stort 12 tal :-)

Det er virkelig rart endelig at have det overstået, nu er der kun en opgave der skal skrives men den er jeg slet ikke ligeså nervøs for, og jeg er desuden godt igang med den = MERE TRÆNING!!!!!

I tirsdags, dagen inden eksamen holdte jeg restday så jeg kunne få læst det sidste op og sat min disposition til fremlæggelsen helt korrekt sammen..

Igår vendte jeg tlbage til det aalborgensiske efter eksamen, og tog til svømning med triklubben om aftenen.

Svømning @ Haraldslund feat Aalborg Tri.

Programmet var på 4300m i alt, jeg nåede desværre kun de 3000 da jeg brugte rigtig lang tid på at koncentrere mig om teknikken igår.. Det er efterhånden ved at være 2 uger siden jeg havde mit sidste svømmepas..

Jeg var rigtig godt tilfreds med min føling i vandet og jeg fik brugt armene godt, i det hele taget synes jeg min position i vandet var noget kun bedre end den plejer at være.. Måske er det fordi jeg har tabt mig yderligere?

Link to comment
Share on other sites

23.2 vol 2.

Første træningspas i dag, styrke.

Styrke @ Fitness World.

Back squat, 10x40kg, 10x60kg, 5x10x80kg.

Pres, 5x10x50kg.

Pullups @ BW, 5x10.

Situps, 100 reps.

Eftermiddagsløb FT triklubben.

5 km opv @ 5:13 gns.

Interval, borgskala.

9 x 2 min B14, 1 min B11. 14 er hurtigt, 11 er langsomt. 6 km.

4 km transport.

I alt, 15 km.

Svømmetræningen er desværre aflyst i aften, tager afsted i morgen tidlig i stedet.

Edited by Marco Toldbod
Link to comment
Share on other sites

Daisy @ Desværre kun 7.24, men jeg slog dog stadig alle de andre :-) Jeg havde håbet på en ny PR, men jeg valgte at droppe kriger mentaliteten på de sidste 12 pullups og begyndte at tage kalk på hænderne, og så, tro det eller ej, slap jeg stangen efter 5 pullups for at holde pause - WUSS! Man kan ALTID tage 12 pullups, no matter what :-)

Selvfølgelig slog du alle de andre! :superman:

Og godt nok havde jeg ikke lige regnet med, at du kunne finde på at lave overspringshandlinger under en workout - men en WUSS ville jeg nu bestemt ikke kalde dig for! 7.24 - det kan de fleste jo kun drømme om ...

Og kæmpe tillykke med dit 12-tal!

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig slog du alle de andre! :superman:

Og godt nok havde jeg ikke lige regnet med, at du kunne finde på at lave overspringshandlinger under en workout - men en WUSS ville jeg nu bestemt ikke kalde dig for! 7.24 - det kan de fleste jo kun drømme om ...

Og kæmpe tillykke med dit 12-tal!

Daisy du er altid så sød og rar :-)))))))

Link to comment
Share on other sites

Update, 26/2.

Da jeg stop op i morges og så vejret udenfor fik jeg det største smil på.. Bortset fra gaderne var nede omkring frysepunktet, spillede alt andet.. Blå himmel, ingen vind og vi skulle ud og træde watt.. Min første tur kår, og jeg skal da lige love for at mine ben har meget tilvænning.. Jeg kørte sammen med Lund (Juan Pelota på MOL) og en af hans kammerater..

Jeg kunne ikke finde det rigtige tråd og synes ikke cyklen opførte sig normalt.. Den skal vist renses igennem og have justeret kabler, bremser osv..

Om ikke andet fik vi lidt stats.

Distance: 55 km.

Tid: 2 timer

Gns hastighed: 25.4 (bærer præg af en punktering).

Herefter en lille 5 km for mit vedkommende. Løb.

Distance: 5.30 km

Tid: 26.xx

Gns tempo: 5:02.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share