SVB - På vej tilbage til vægtløftning


SVB
 Share

Recommended Posts

Gode pas du banker af!

Har du planer om konkurrencer i år?

Tak for det. :smile: Er relativt ny indenfor crossfit, og har derfor også rimeligt mange huller i mit game. Styrken er ok men styrkeudholdenheden og udholdenheden kunne være meget bedre. Indtil det er blevet bedre, er den eneste konkurrence der umiddelbart er i kikkerten en mindre en i fitness world sammenhæng. På sigt regner jeg dog stærkt med at skulle være med i alt hvad jeg kan komme i nærheden af... :superman:

Dagens træning:

21-15-9

- Push ups

- Sit ups

- Airsquats

Som opvarmning til nedenstående

Løb 3,5km med kæresten i hendes tempo.

100 KB OH swings 24kg -> tid: 5:45

Link to comment
Share on other sites

Lidt let skulderpres til at starte med, derefter kørte jeg lidt teknik i HSPU med kip.

OH squat ( samles op fra gulvet først )

5x40

5x45

5x50

5x55

4x60 ( fail på 5. rep)

WOD - AMRAP 10 min

- 10 box jumps

- 10 Wallballs 20lbs

- 15 DU's

Score: 7 (muligvis 8) runder og 2 wallballs

Lidt planken og udstrækning til sidst...

Link to comment
Share on other sites

Cross 1

WOD

1-1-1-1-1-1-1 power cleans:

70-80-90-95-Fail på 100-100 PR -Fail på 105

Kunne mærke jeg blokerede mentalt ved de 100kg. Tror bestemt der er til mere, timen var ikke særligt snedigt tilrettelagt med henblik på opvarmning, sygt lavt arousel-niv, så ikke meget saft og kraft i cleans... Ikke desto mindre var det rart nok at få 100kg fra jorden! :smile:

Finisher:

AMRAP 7min

7 wall balls 20lbs

7 push ups (fødder på med. Ball)

7 sit ups m. Med ball

Score: 9 runder og 6 wall balls

Edited by SVB
Link to comment
Share on other sites

4/2

Partner wod - for tid

1000m roning

20 runder cindy

1000m roning

Tid: 18:32

Styrke wod - 3 runder for tid

3 hspu

7 c&j 60kg

12 kb oh swing 32kg

Tid: ca 11:30

Det hele kørte af helvede til for mig... virkelig en elendig præstation, som gjorde jeg var i dårligt humør resten af dagen.

Link to comment
Share on other sites

Så skulle der rettes op på gårsdagens ikke så fede træning... Var rimelig stiv i kroppen og godt DOMS'et i vastus medialis og dorsal flektorene i underarmen.

WOD

1RM clean anyhow - 12min

Score: 105kg (squat clean) PR

Powercleanede for nyligt 100kg, så målet var jo selvfølgelig at komme over det med et fuldt squat clean. Efter et par opvarmnings reps op til 90kg, smed jeg 105kg på stangen. Havde en god fornemmelse inden løftet, det var tungt men føltes teknisk godt. :superman:

Derefter blev der afsluttet med følgende:

AMRAP - 12min

- 7 chest to bar pullups

- 14 frontsquat 45 kg

- 21 true push ups

score 4 runder + 6 pushups

Fuckede lidt op i at tælle runder, så der tages forbehold for at jeg måske rent faktisk kørte 10 runder i stedet! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Var til crossfit konkurrence (eller crosstraining som det hedder i fw) igår. Jeg var meldt til i B-rækken, som var for folk med mindre en et års cf-erfaring. Konkurrencen blev holdt i fw Jens Baggesens Vej i Aarhus hvor jeg også er instruktør. Målet inden konkurrencens start var blot at kvalificere sig til finalen, da det ville være ensbetydende med kvalifikation til en større konkurrence i maj for alle finale deltagerene. Der afholdes konkurrencer i Ålborg, Horsens, Odense, Køge, Christianshavn og selvfølgelig Aarhus. Vi var i alt 20 der stillede op i b-rækken, de fleste fra Aarhus, dog også nogle fra Ålborg og andet steds fra.

WOD 1 - Skills

6min AMRAP:

- 1 Ground to over head 70kg

- 1 HSPU

- 1/1 Pistol

- 5 Chest to bar pullups (skulle køres unbroken)

- 20 DU's (skulle også køres unbroken)

Score: 5 runder + 1 G2OH

Synes ideen med at DU's og C2B pullups skulle køres unbroken var rigtig fed. Havde inden WOD'en sat mig for at fokusere på at holde et roligt tempo hele vejen igen, samt tage 5 indåndinger inden DU's, for at undgå fails. Der var en del løb mellem de forskellige steder hvor øvelserne skulle laves, igen ville jeg fokusere på at tage det roligt og ikke spurte mellem stationerne. Taktikken var en succes og kørte igennem uden nogen "no reps" og de 5 runder + 1 G2OH Var nok til en 1. plads efter første WOD. Overordnet synes jeg det var et fedt format til denne WOD, kunne måske godt have tænkt mig et lidt højere antal reps i HSPU og pistols. Fed WOD!

WOD 2 - Cardio

For tid:

- 1000m roning

- 30 box jumps

- 30 kb snatch 24kg

- 30 burpees

Score: ? -> 4. plads

Min morgenvægt taget i betragtning, var det ikke her jeg satsede på at levere noget stort. Ikke desto mindre, var jeg ret glad for at hvis der endelig skulle være en cardio-WOD, at der der så var roning og KB snatches med. Jeg er en rimelig stabil roer, og har lavet en del snatches tidligere, så når det nu skulle være, var det endeligt en okay WOD til mig. Havde lagt mærke til at de 8 deltagere i heat'et forinden, havde roet med et 500m split på omkring 1:40-45, hvorefter de fleste havde problemer med de efterfølgende boxjumps. Taktikken var derfor blot at ro med et 500m split i samme område, da jeg derfor ville kunne gå til boxjumps uden at være helt smadret. Roning gik rigtig fint, med et gennemsnitligt 500m split på 1:41. Der var godt overskud til boxjumps og snatches kørte som det skulle. Burpees'ne var jeg godt klar over inden, ville være det rene tortur og mine forventninger blev ikke gjort til skamme! :smile: Jeg var presset men fik mig dog reddet en 4. plads i WOD'en, hvilket jeg vidst ikke rigtigt kan tillade mig at være ked af. Dog var det pænt trælst at ham der tog 3. pladsen i WOD'en blev færdig 1 burpees-tid før mig. Samlet set lå jeg efter de 2 første WOD's nu på en 3. plads.

Herefter blev de 4 lavest placeret sorteret fra, så vi nu kun var 16 med i konkurrencen.

WOD 3 - Styrke

4min - 1RM Bænkpres

4min - 1RM Backsquat

4min - 1RM Dødløft

Score: Bænkpres 120kg, Backsquat 145kg og dødløft 170kg.

1 måned før konkurrencen tog jeg en chance og stoppede med at træne styrkeløftene, da jeg regnede med at styrkedelen af konkurrencen ville være mere VL orienteret. Derfor havde jeg ingen ide om mit niveau. Derudover laver jeg meget sjældent 1RM løft så det hele blev taget lidt på gefühl. Bænkpressen fik jeg bygget godt op, tror jeg fik kørt 3 løft på de 4min, henholdsvis 100kg, 110kg og 120kg. De 120kg blev grindet noget så grusomt! :superman: Derefter stod den på backsquat, de 145kg kom op, de var tunge men egentligt okay. Jeg besluttede mig for at tage 150kg, hvilket dog blev til et noget grimt fail. Måtte smide den fremover nakken fordi spotteren sov, og valgte at løfte mig op i maven frem for brystet. Skulle lige holde mig selv i nakken for ikke at sige nogle ikke så pæne ting til ham! Det lykkedes dog... :innocent: I dødløften fik jeg med 1:30 tilbage smidt 170kg på stangen, hvorefter jeg hev i den uden den rørte sig det mindste. Da der var god til tilbage ventede jeg indtil der 0:10 tilbage på uret hvorefter den fik et sidste forsøg med succes! :superman: Alt i alt er jeg glad for tallene, taget i betragtning at jeg ikke havde kørt nogle af løftene i 1måned, de 2 forrige WODs samt den knap så optimale opvarmning man måtte lave før de forskellige løft. De 3 løft gav mig en delt 2. plads i WOD'en og en samlet 1. plads dog kun med 4 point.

WOD 4 - Finalen

For tid:

- 30 KB OH swings 24kg

- 27 Wallbals 20lbs

- 24 KB twist 32kg

- 21 Goblet squats 32kg

- 18 pullups

- 15 Squat clean thrusters 40kg

- 12 power snatch 40kg

- 9 SDHP 40kg

- 6 OH squat 40kg

Score: ? -> 1. plads

Finale WOD'en havde været hemmelig, og da de afslørede den var jeg umiddelbart ikke voldsomt glad for den. Da vi kom igang lykkedes det mig dog at holde et godt tempo hele vejen igennem, godt hjulpet på vej af hjemmebane publikummet! 3/4 igennem WOD'en, hvor jeg faldt lidt i tempo, kommer overdommeren hen og råber "han er kun 6 reps bag dig!". Hvorefter jeg tænker fuck, så bliver jeg fandme nød til at rive igennem. Om han har været snedig for at presse mig op i tempo, eller han ser set forkert skal jeg ikke kunne sige, men jeg tog dog en klar 1. plads i WOD'en med en ret stor tidsmargen ned til nr. 2. :4thumbup: Med 1. pladsen i WOD 4 opretholdte jeg den samlede 1. plads og vand B-rækken! :superman:

Super fedt arrangement, godt organiseret og godt niveau blandt dommerne! Hele dagen igennem var der super fed stemning, folk råbte og heppede på alle uanset hvor de kom fra. Derudover var der generelt god teknik blandt deltagerne og ikke for mange grimme løft. Helt klart ikke min sidste crossfit konkurrence!

Tillykke med resultatet :smile:

Jeg takker! :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det er noget tid siden jeg sidst har logget da jeg har lagt syg. :sneaky2: Dagens træning bar også præg af at jeg ikke helt er på toppen endnu. I den tid jeg har lagt syg er der åbnet et nyt crossfit gym her i Aarhus - Spartan Mentality Crossfit, enddda kun 2,5km fra hvor jeg bor. :4thumbup: Da jeg kender to af ejerne og stedet er rigtigt lækkert har jeg meldt mig ind. Den første træning i sparta:

Opvarmning:

1000m roning

3-4min sjipning

VL:

Snatch balance 3x3: 40, 40, 50kg

snatch 3x3: 50, 50, 50

2 powercleans + 2 push jerk 3x: 60, 60, 70

4 push pres + 1 split jerk 2x: 60, 60

Finisher:

EMOTM KB C&J 2x12

startede på 5 reps og sluttede efter 6min på 10reps

Link to comment
Share on other sites

Træning i spartan

Opvarmning:

1000m roning

VL:

Snatch balance 3x3 - 40, 50, 60kg

Snatch 5x2 - 50, 50, 50, 55, 55kg

2 power cleans + 2 push jerk - 60, 65kg

Dødløft:

5x50

5x80

5x125

5x125

5x125

17x80

Finisher:

Partner WOD - you go, i go

10 Burpees

10 A. situps

10 Goblet squats 24kg

6 Runder

Kan stadig mærke jeg er ved at komme mig oven på sygdom, det var sku råddent hårdt...

Link to comment
Share on other sites

Første WOD i Crossfit open blev offentliggjort i dag. Har meldt mig til, ikke fordi jeg har forhåbninger om at gøre noget stort, men nærmere fordi jeg synes det kunne være sjovt at sammenligne mig selv med de rigtig hårde gutter. Var rimelig spændt på hvad første WOD ville indeholde, så det var lidt et antiklimaks da jeg fandt den til morgen...

WOD 1:

Max antal burpees på 7 min... som bonus skulle man i toppen af hver burpee hoppe op for at røre et punkt der var 5 inches højere end hvad man kan nå med strakt arm og på flad fod.

Score: 96

Synes egentligt det gik ganske udemærket. Satte et rolig tempo fra start som jeg prøvede at holde igennem alle 7 min. Målet inden start var ikke at holde nogen pauser undervejs, hvilket lykkedes.

Link to comment
Share on other sites

Træning i spartan

Front squat:

5x20

5x40

5x60

3x80

5x90

5x90

7x90kg

Back squat:

17x75kg

DB rows

5x10x20kg

Fat gripz BB curl

5x10x20kg

Tabata roning:

1004meter

Der gik sku rimelig meget disko i dag! Min træningsmakker er skadet både i skulderen samt læggen, så træningen var også derefter, da han næsten ingen ting kan.

Link to comment
Share on other sites

Søndagstræning i spartan

Har døds-DOMS i biceps efter BB curls i fredags, god indikator for hvornår jeg sidst har curlet...

Opvarmning:

1000m roning

VL:

Hang snatch 2reps 5sæt: 40-45-50-52,5-55

2 clean + 2 split jerk 4 sæt: 60-65-70-75

Snatch high pull 5reps 4sæt: 40-45-50-55

Weighted strict pullups:

3xBW (ca. 87,5kg)

3x5kg

3x10kg

3x15kg

3x20kg

Finisher:

4 runder - 1min pause efter hver runde

10 Burpees

20 push pres 30kg

30 mountain climbers

Tid: 11:17

Link to comment
Share on other sites

VL:

Snatch balance 3x3: 40-52,5-62,5

Snatch 3x4: 40-50-55-57,5 et enkelt fail i de sidste to sæt, nok mere relateret til koncentration end noget andet

1 clean + 2 front squat + 1 split jerk -> 4sæt: 60-65-70-75

Clean pulls 5x4: 60-65-70-75

Finisher:

10,9,8,7,6,5,4,3,2,1

DU's

Burpees

OH lunges 20kg

Tid: 7:27

20sek hurtigere end sidst jeg kørte den. Eksperimenterede lidt med en større abduktion i skulderen når jeg falder ned i push-up stillingen ved burpees. Imiddelbart virker det som om at jeg ikke bliver lige så hurtigt træt som når jeg har overarmen helt ind til kroppen...

Link to comment
Share on other sites

1/3

Open WOD 12.2

Proceed through the sequence below completing as many reps as possible in 10 minutes of:

75 pound Snatch, 30 reps

135 pound Snatch, 30 reps

165 pound Snatch, 30 reps

210 pound Snatch, as many reps as possible

score: 42 reps

Forsøgte at holde lidt tilbage og bygge op til hvert løft så jeg kunne hver teknikken bekendt.

2/3

Lænd og hamstrings var ret godt ramtfra igår.

Front squat:

5x40

5x60

3x80

5x95

5x95

5x95

Finisher

21-15-9

Wallballs 20lbs

Ring rows

Stepups

KB snatch 16kg

tid: 8:19

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

15/3

Games WOD

As many rounds as possible - 12 minutes

150 Wall ball shots 20 lbs

90 DU's

30 Muscle ups

score: 150+85 DU's

Havde forud for WOD'en håbet på at nå en enkelt muscle up. Efter Wall ball shotsne var jeg dog helt og aldeles brugt op...

Link to comment
Share on other sites

Stadig en smule ramt i benene fra i torsdags.

2x 1 squat clean + 1 hang power clean + 1 split jerk: 50, 60, 65 og 67,5kg

Finisher:

4 runder for tid:

5 dødløft 80kg

20 true pushups

12 pullups

Tid: 10:24

Første runde pullups bev kørt som C2B, derudover kørte pullupsne ikke så godt grundet et voldsomt ustabilt pullupstativ....

Link to comment
Share on other sites

Træningen er noget sporadisk for tiden, og logningen endnu mere. Har travlt på uddannelsen med praktik og opgaveskrivning. Lidt træning er det dog blevet til på det sidste

21/3

1 power clean + 3 front squat

30

30

30

Chin ups

7xbw

7xbw

7xbw

HSPU (strict)

6xbw

6xbw

6xbw

lidt rows +bænk pres

Finsher:

"Fat cindy" -> AMRAP 20min

5 pullups

10 push pres 40kg

15 front squat 40kg

Score: 7 runder + 2 front squat

Front squatsne var klart der hvor jeg brugte det meste af min tid, pullups og push press kørte unbroken hele vejen igennem.

23/3

Back squat

opv

5x110

5x115

5x120

Skulder pres

opv

5x50

5x52,5

5x55

Chin ups

7xbw

7xbw

7xbw

Bænk pres

opv

5x60

5x60

5x60

skulderen brokkede sig, så jeg blev på lave kilo

"Coach Walter" -> 3 runder for tid

400m løb (18 shuttle runs)

40 walking lunges

30 situps

20 pushups

10 burpees

Tid: 16:14

Link to comment
Share on other sites

25/3

3,5km løb

26/3

Squat cleans

3x60

3x70

3x80

3x90

1x100 fail

1x100

Games WOD 5 - 3,6,9,12... AMRAP 7min

Thrusters

C2B pullups

Score: 78reps

Troede klart der var til mere inden wod'en, men den ramte sku lidt som en hammer i ansigtet. Derefter:

"whitman" - 7 runder for tid

15 kb oh swings 24kg

15 power cleans 40kg

15 box jumps

Tid: 21:44

Den burde kunne laves hurtigere på en god dag uden tunge squat cleans som opvarmning. Power cleans var på holdet skrevet op som værende 40kg, men det er vidst 42,5kg hvis det skal være helt rigtigt... Det må blive næste gang.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning forløb således:

Squat

5x60

5x80

5x100

5x120

5x120

5x120

Skulder pres

5x20

5x40

5x56

5x56

5x56

Chinups

8xbw

8xbw

8xbw

Prison rows

10

10

10

Finisher - for tid

20cal roning

21 tireflips (det lille dæk i FW med stort mønster)

20cal roning

15 tireflips

20cal roning

9 tireflips

20cal roning

Tid: 7:33

3x statisk hold 25sek

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share