SVB - På vej tilbage til vægtløftning


SVB
 Share

Recommended Posts

Så skulle gårsdagens træning færdiggøres. Havde squat tilgode, men når jeg nu alligevel var cyklet hele vejen ned i centeret, blev det til lidt ekstra.

Squat

5x60

5x80

5x100

5x112,5 Herfra med bælte

5x112,5

5x112,5

Første gang jeg kører med bælte, umiddelbart så er jeg fan! Havde rigtig god føling med lænden grundet det pres bæltet yder mod netop lænden. Derudover er det meget svært at glemme et ordentligt opspænd da man strak kan mærke man ikke presser imod bæltet. Syntes umiddelbart der var pænt meget overskud i dag, om det er indbildning eller bæltet ved jeg sku ikke, men overskud er altid dejligt!

Kipping Pullups

Kørte nogle få sæt med lave gentagelser. Øvelsen er meget ny for mig, og har ikke helt forstået teknikken endnu...

Strict pullups

5

5

5

Ring dips

5

5

5

Double unders

Kørte en masse, sammenhængende var de bedste på 32, 30, 32 og 36. Efter at have set en video hvor Graham Holmberg laver 200 DU's på 2min. blev jeg selvfølgelig også nød til at prøve denne 2min. challenge. Resultatet var dog på grænsen til ynkeligt. :bigsmile: Kørte 2 gange og fik henholdsvis 56 og 74 reps. Det betyder helt klart at jeg skal øve noget mere og prøve igen! :devil:

Sluttede af til sidst med lidt håndstand.

Link to comment
Share on other sites

4/10

600 brystsvømning

5/10

Snatch

2x30

2x35

2x40

2x45

2x50

2x55

2x60

Ring muscleups m. kip

5x1xbw

Skulder pres

5x40

5x55

5x55

4x55 fail på 5. rep

Skuldrene var trætte efter snatch... Udover det der står skrevet kørte jeg lidt wallballs, DU's og K2E...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Så skal der vist logges lidt igen! Jeg har brugt den seneste tid på sygdom og en større hjernerystelse, men er nu ved at være på benene igen, det samme er træningen.

I dag skulle jeg have kørt lidt bænkpres, men da klokken var 15 da jeg ankom til centret, var der kø til bænkene. Jeg kørte i stedet lidt useriøst db bænk:

8x20

8x22

8x24

C&J

Adskillige singles fra 40kg og op til 70kg. Synes ikke rigtigt det kørt idag, så blev på de 70kg.

Derefter lidt holdtræning med en masse mobility øvelser samt følgende WOD:

10,9,8,7...1

- kb thrusters 24kg

- pullups

- kb swings (til vandret)

tid: 12:03

Hold sku da kæft jeg skal have øvet mine kipping pullups...

Link to comment
Share on other sites

Det blev kun til en meget hurtig omgang igår, inden jeg skulle have hold.

Skulder pres

5x20

5x30

5x40

5x51

5x51

6x51

Snatch

En masse gentagelser med 40 og 50kg, fokus var på teknik.

Godt at se du er kommet igang igen..

Den hjernerystelse kræver vist en uddybende forklaring:)

Meget svedige hænder, på en meget fedtet pullupbar kombineret med et godt kip, gjorde at grebet røg. Så var jeg så heldig, at der var placeret en væg lige bag mig, som mit hoved kunne knalde ind i. Det resulterede i 3 dages opkast, 7dages intens hovedpine og en balance som en teenager der lige har opdaget bacardi breezers! Jeg er heldigvis så småt kommet over det hele igen, fik i forbindelse med faldet også forstrukket en muskel i nakken, som jeg stadig mærker lidt til. Den skal dog bare trænes god igen! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Det blev kun til en meget hurtig omgang igår, inden jeg skulle have hold.

Skulder pres

5x20

5x30

5x40

5x51

5x51

6x51

Snatch

En masse gentagelser med 40 og 50kg, fokus var på teknik.

Meget svedige hænder, på en meget fedtet pullupbar kombineret med et godt kip, gjorde at grebet røg. Så var jeg så heldig, at der var placeret en væg lige bag mig, som mit hoved kunne knalde ind i. Det resulterede i 3 dages opkast, 7dages intens hovedpine og en balance som en teenager der lige har opdaget bacardi breezers! Jeg er heldigvis så småt kommet over det hele igen, fik i forbindelse med faldet også forstrukket en muskel i nakken, som jeg stadig mærker lidt til. Den skal dog bare trænes god igen! :superman:

http://www.bodyman.dk/shop/megagrip-kalk-magnesium-16432p.html

Og http://www.bodyman.dk/shop/megagrip-flydende-kalk-16402p.html Når man ikke kan tillade sig at svine rundt med det (F.eks. i FW.)

Link to comment
Share on other sites

Dagens WOD

3 runder på tid

5 pullups

10 kb oh swings 24kg

15 box jumps

10 power cleans 50kg

5 handstand pushups

10 burpees

Tid: 12:32

Ganske fed WOD, den må prøves igen snart!

Havde skam kalket hænderne, men når man er et sved-svin som mig, forsvinder det ret hurtigt igen! :)

Link to comment
Share on other sites

1/11

800m brystsvømning

2/11

Snatch

Kørte 2'ere op til 60 kg, hvorefter jeg lige skulle se om jeg ikke kunne få en single på 70kg op. Det blev dog ikke til andet end en håndfuld fails...

KB snatch 16kg

100reps med håndskift for hver 5rep

KB jerks

2x12x24kg

KB TGU

2x24kg

En rodet omgang... ´Har ikke rigtig nogen træningsplan for tiden, hvilket resulterer i nogle slappe træninger. Over vejer noget periodisering indenfor styrke, crossfit og VL. Det må jeg lige tænke lidt mere over.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning forløb således:

Startede ud med lidt skulderpres

10x20

5x30

5x55

5x55

5x55

Squat cleans

2x3x40

2x3x60

2x3x70

Kipping pullups - teknik

3x5xBW

WOD - 4 runder på tid

15 Wallballs 15pund

10 KB SDHP 24kg

15 Tireflips ( efter flippet hoppes ind i midten af dækket og endnu et hop for at komme ud på den anden side = 1 rep)

10 Burpees

Tid: 16:53

Link to comment
Share on other sites

Var noget død i kroppen efter WOD'en igår, derfor en kort omgang i dag. Regner med at begynde på Wendler i næste uge...

Overhead squat

5x20

5x30

5x40

5x50

3x5x60

Masser af overskud, håndledene brokker sig dog en anelse for tiden...

WOD 1 - 21-18-15-12-9-6-3

- DU's

- Kb snatch 16kg

Tid: 5:51

DU's kørte næsten unbroken hele vejen igennem, tempoet i snatchene kunne godt have været hurtigere.

WOD 2 - Every minute on the minute

- KB long cycle med 2x16kg startende fra 5 reps...

Score 5 runder + 4 reps ( ialt 39 reps )

Den må laves igen på et tidspunkt, er sikker på at der er til mere...

Link to comment
Share on other sites

Så skulle der trænes, midt i eksamenslæsningen. Altid rart med lidt overspringshandlinger!

Squat

5x20

5x60

5x85

5x95

12x105

Godt med overskud i squatten i dag

WOD - for tid

10x Knee pushups

20x K2E

30x Burpees

10x Dips

20x Ring rows

30x situps

10x pushups

20x Airsquats

30x Box jumps

300x jump rope singles

Tid: 12:36

5min roning = 1336meter

Hold sku da kæft jeg hader at ro, det hænger muligvis sammen med at det er pisse hårdt!

Walking lunges

3x20meter

Leg med GHR

Det er åbenbart gået min næse forbi at centeret hvor jeg træner har investeret i en GHR-bandit. Temmelig meget bonus at tage en tur rundt i centeret og så opdage nyt udstyr. Der går dog nok lige lidt tid inden jeg har opbygget styrken til at lave dem ordentligt...

Rumænsk dødløft

2x15x60kg

Var rimelig mærket i hamstrings efter at have leget med GHR, så stoppede efter 2 sæt.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag 10 nov.

Dødløft:

5x40

5x60

5x85

5x97,5

10x110

WOD 10,9,8,7,6,5,4,3,2,1

DU's

Burpees

OH lunges 20 kg (1 udfald = 1 lunge)

tid: 7:47

Udemærket WOD, DU's kørte unbroken indtil jeg begyndte med runden på 5 reps. OH lunges rev pænt i skuldre og lårbasser...

Fredag 11 nov.

Skulder pres

5x20

5x30

5x37,5

5x45

8x50

WOD - 5 runder på tid

20/20 Weighted lunges 15 kg

10 Burpee press 10 kg

10 Kb OH swings 24kg

10 Atomic situps

Tid 15:42

Rimelig nederen WOD grundet gårsdagens WOD. Efter 2 runder med weighted lunges skalerede jeg til BW i stedet da jeg er en pussy og skal være frisk til i morgen også. Burpeesne fra igår kunne godt mærkes, håber skuldrene overlever uden døds-DOMS i morgen.

Link to comment
Share on other sites

C&J

op til 3 singles med 70 kg

WOD - 10 runder på tid

5 Dødløft 80kg

7 Burpees

9 Pullups

Tid: det blev til en DNF for mit vedkommende, nåede til 5. pullup i 9. runde på de 17 min der var sat af til WOD'en. Kippen i pullupsne kørte gaske okay. Rimelige meget optur, da det har været en akilleshæl for mig! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

18/11

Skulder pres

5x25

5x30

3x37,5

3x42,5

3x50

5x55

3x Tabata med DU's, roning og medicin ball slams. Derudover blev det til lidt DU teknik træning samt 500m roning på 1:34

19/11

Var til et event i FW, hvor vi som center konkurerede mod Aalborg FW i max front squat samt pullups.

Jeg startede med frontsquat. Der var ikke særlig meget energi i benene fra starten, da jeg havde stået på dem de sidste 2½ time op til. Jeg fik dog relativt hurtigt en single på 120kg i hus, med rimeligt overskud. Jeg valgte derfor at satse på 130kg som jeg dog failede på to gange. :nonono: Derefter tog jeg 5kg af og fik 125kg op. Ville gerne have haft de 130kg, men er også ganske godt tilfreds med de 125kg taget i betragtning hvor meget jeg har squattet på det sidste.

Derefter var det pullups tid. Dette er langtfra min stærke side, ikke desto mindre lykkedes det at overraske mig selv med 25 reps (med kip!).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share